Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

MEHDÎ DÜŞÜNCESİNİN İTİKADÎLEŞMESİ ÜZERİNE

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #31
    Ynt: MEHDÎ DÜŞÜNCESİNİN İTİKADÎLEŞMESİ ÜZERİNE

    [quote author=HiLaLNuR link=topic=8564.msg56530#msg56530 date=1255120786]
    Hal böyleyken insanlar nasıl Zeydi oluyor?
    Ayni seyi sünnilerde siilere diyor.
    Herkes kendi inanc ve ilkelerine göre kendini bir mezhebe yakin hissediyor demekki...Zeydilik Türkiyede yaygin olmadigi icin ciddi bir literatürleri yoktur belki,ama yemende kesin vardir.Belki zamanla türkiye'ye yayilir.Bundan bi kac yil evveline kadar sia eserlerini de türkce bulmak zor degilmiydi?
    [/quote]

    diğer şahsı muhatap almadığım için ynt verme ihtiyacı bile hissetmedim ama size gerekli açıklamayı yapayım. yemen sana kütüphanesinde imam zeyde ait olan el-mecmu dahil olmak üzere zeydi literatür fazlasıyla mevcuttur. tek eksik bunları türkçeye çevirecek alimlerin henüz yetişmemesidir.. sorun kaynak olmaması değil bunların türkçeye henüz çevrilmemiş olmasıdır.

    bikaç yıl evveline gitmenize gerek yok bugün yüzlerce caferi alim yetişmesine rağmen hala daha şiilerin en sağlam hadis kaynağı olarak gördükleri el kafinin sadece 1 cildi türkçeye çevrilmiştir. en ciddi tefsirleri olan el mizanın sadece 9 cildi çevrilmiştir vs.

    Yorum


      #32
      Ynt: MEHDÎ DÜŞÜNCESİNİN İTİKADÎLEŞMESİ ÜZERİNE

      [quote author=HiLaLNuR link=topic=8564.msg56530#msg56530 date=1255120786]
      Hal böyleyken insanlar nasıl Zeydi oluyor?
      Ayni seyi sünnilerde siilere diyor.
      Herkes kendi inanc ve ilkelerine göre kendini bir mezhebe yakin hissediyor demekki...Zeydilik Türkiyede yaygin olmadigi icin ciddi bir literatürleri yoktur belki,ama yemende kesin vardir.Belki zamanla türkiye'ye yayilir.Bundan bi kac yil evveline kadar sia eserlerini de türkce bulmak zor degilmiydi?
      [/quote]
      Türkiye'de herhangi bir araştırmacının bugün caferi inanç sistemiyle ilgili hiçbir eksiği olamaz. Bir kaç yıl öncesinde de bu sizin söylemeye çalıştığınız gibi değildi. İnternette bunun en büyük delilidir. Caferi inanç sistemiyle ilgili kitaplar çok öncesinden çevrilmeye başlamıştır. Bu konuda bir çok döküman vardır.

      Bugün Türkiye'de onlarca hatta yüzlerce caferi alim yaşamaktadır. Hemde bu alimlerin önemli diyebileceğimiz büyük bir kısmını bizim ilahiyat fakültelerine kıyaslayacak olursak profesör düzeyindedir.

      Olayın zeydi kısmına baktığımızda böyle bir tablo görememekteyiz.

      Sünni inancına baktığımızda, belli bir çizgideki sünni inanışın 12 Eylül'den sonra şekillendiğini görüyoruz. Akıncılar veya MTTB döneminde ciddi bir literatürün olmadığı bir gerçektir.

      Bu ülkede ciddi bir sünni potansiyel olmasına rağmen sünni inanışa ait literatürle caferi inanışa ait literatürü kıyasladığımızda caferi inanışa ait literatürü küçümseyemeyiz.

      Ama zeydileri bu kıyasa dahil bile edemeyiz...

      Yorum


        #33
        Ynt: MEHDÎ DÜŞÜNCESİNİN İTİKADÎLEŞMESİ ÜZERİNE

        BİSMİTAALE

        El-Kafi'nin 2. cildi de çıktı ki çıkalı nerde ise bir yıl oldu haber vereyim belki birilerine lazım olur.

        El-Kafi'nin ilk 2 cildi Usul bölümünü kapsar geri kalan 6 cild ise fıkhidir yani Usul-u Kafi 2 cild Furuu Kafii 6 cild. Benim bildiğim kadarıyla Dar'ul Hikem Furuu Kafiyi basmıyacak. Ama Al-i Taha Yayıncılıktan yeni çıkan Usul-u Kafi ( ki daha ilk cildi çıktı) den sonra Furuu Kafiyi de basacaklar mı bilmiyorum.

        Mektebi Mülkiye kardeş her ne kadar Şia'nın hadis tefsir akaid vs eserlerinin çoğu türkçesi yoksa bile farsça ve arapçasını bulmak ( hem net ortamında e kitap olarak hemde realde normal kitap olarak) çokta zor değil.

        Ama zeydiyye inancını anlatan hadis akaid furuu vs eserler arapça bile bulmak nedense zor. Zeydiyye inancından olan kardeşlerden istediğimizde en azından net ortamından e kitap olarak bile bize yardımcı olamadılar.

        Kitaplar için mısıra kadar gitmek ( şahsi olarak benim için) zor nerde ise imkansızdır faraza gitsem bile sena kütüphanesinden ben o eseri alamam sadece gider kütüphanede okur not çıkarırım buda baya zaman alır.

        Sen inş bu konuda yardımcı olursun kardeş var ise zeydiyye itikadını anlatan eserler varsa en azından e kitap veya normal kitap arapça olsa bile ki daha iyidir arapça olması nasıl temin edebileceğimi söylermisin yardımcı olurmusun.

        Yorum


          #34
          Ynt: MEHDÎ DÜŞÜNCESİNİN İTİKADÎLEŞMESİ ÜZERİNE

          benim arapçam olmadığı için hiç ilgilenmedim arapça eserlerle ama rıza hoca ile görüşür onda varsa temin eder yollarım size

          yalnız bi site ismi vermişti bana İmam Zeyd Bin Zeynelabidin Kültür Vakfının sitesi imiş sanırım, arapça

          içeriğinde ne var ne yok bilmiyorum, muhtemelen kaynaklarda vardır.



          http://www.izbacf.org/

          Yorum


            #35
            Ynt: MEHDÎ DÜŞÜNCESİNİN İTİKADÎLEŞMESİ ÜZERİNE

            şu adreste mesela kitap listesi var diye kaydetmişim ama ne kitabı var kimin kitabı var bilmem. sen tercüme edersin inş bize hangi kitaplar olduğunu.

            http://www.izbacf.org/book_list_disp...d221cf38694a87

            Yorum


              #36
              Ynt: MEHDÎ DÜŞÜNCESİNİN İTİKADÎLEŞMESİ ÜZERİNE

              BİSMİTAALE

              Teşekkürler kardeş site kültür vakfı ile ilgili vakfı anlatmakta faaliyetler vs sol üstte verilen linklerde kitaplar var birini indirdim lakin açamadım ben diğerlerinede bakarım inş

              Arapça bana yetecek kadar var kardeş tercüme işi beni aşar. Ama sırf senin için bir kaçına bakarım inş

              Yorum


                #37
                Ynt: MEHDÎ DÜŞÜNCESİNİN İTİKADÎLEŞMESİ ÜZERİNE

                mehdiliği inkar düşünceleri hep aynı esaslarda toplanıyor bir kaç maddede biz de hemen cevaplarını velerelim:

                1- Mehdilik inancı darda zorda kalan zayıfların sığındığı bir sığınaktır. aslı yoktur:
                C: Allah inancı da en çok bu işlevi görür. her insan darda kaldığında Allah inancı ona güç verir. bu durumda Allah inancının da zayıflık oluşturdu aslı yoktur denebilir mi?

                2- Mehdilik diğer inançlardan, ehlikitap ya da hinduizmden.. geçmiş aslı olmayan bir inançtıtır.
                C: Doğru evrensel olabilir. doğru, batılda vardır diyerek yanlıştır denebilir mi?. Batılın tüm inançları mı batıldır? Onlarda da iyilik etme zayıfta kalan yardım etme ilkesi ortak hem de tüm dinlerde. şimdi İslamda bu inanç yoktur bu da onlardan geçmiştir denilebilir mi?

                3- Mehdilikle ilgili hadisler çelişkiler arzetmektedir. çelişkinin olduğu yerde uydurma vardır. öyleyse bu hadisler uydurmadır.
                C: Mehdilikle ilgili hadislerin sayısı kadar İslam'ın hiçbir ibadet ya da inancın hadisi yoktur. Mehdilikle ilgili hadislerin sayısı 1000'e yakındır. Bu konuda şianın hadisleri tam bir tamamlayıcı ve ittifak halindedir. Sünni hadisler içinde ise ihtilafların olduğu bir gerçektir. ancak bir konuda uydurmaların olması o konunun tamamının uydurma olduğuna kanıt teşkil etmez. eğer böyle denilecek olursa hadis uydurulmayan hiçbir alan kalmadığı için hadisi dolayısıyla İslamı kaldırıp atmak gerekir..

                4- Mehdi (a.f.)in doğumu ve varlığı şaibelidir. O doğmamıştır. Bu konuda kati delil yoktur
                C: Mehdi a.f.in doğduğuna dair deliller doğduğuna dair delillerden daha sağlam ve çoktur. Hatta doğacağı zamana dair bile rivayet edilen hadisler meselenin neden inkar edildiğini ortaya koymaktadır. Zülüm dönemindeki tedbir ve kendilerinin sonlarının geleceğine inanmak ve inandırmak istemeyen zalimler bu inkarı körüklemişlerdir..

                5- Mehdi (a.f.)neden gelmedi demek ki yok
                C: Mehdi a.f. geldi ve gizli yaşamaktadır. "Onun gizliyken insanlara faydası, bulut arkasındaki güneşin insanlara faydası misalidir" Onun a.f. gaybetinin uzun süreceği daha o gelmeden önce rivayet edilen ve kitaplara geçen hadislerde açıklanmıştır..

                6- Mehdi (a.f.) bir ad, ve şahıs değil sıfat ve misyondur
                C: Mehdi a.f.in elbette hidayet eden şeklinde anlamı vardır. ama bu onun bir şahıs olduğu gerçeğini ortadan kaldırmaz. Bir çok ismin anlamı vardır. Nitekim Muhammed de övülmüş demektir. Bir ismin anlamının olması şahsının olmasına engel olmadığı gibi bu iddia kati delil değildir.

                ....

                Yorum


                  #38
                  Ynt: MEHDÎ DÜŞÜNCESİNİN İTİKADÎLEŞMESİ ÜZERİNE

                  [quote author=mütefekkir link=topic=8564.msg56554#msg56554 date=1255126167]
                  BİSMİTAALE

                  Teşekkürler kardeş site kültür vakfı ile ilgili vakfı anlatmakta faaliyetler vs sol üstte verilen linklerde kitaplar var birini indirdim lakin açamadım ben diğerlerinede bakarım inş

                  Arapça bana yetecek kadar var kardeş tercüme işi beni aşar. Ama sırf senin için bir kaçına bakarım inş
                  [/quote]

                  tercüme derken kitabı baştan sona tercüme edin demedim zaten abi verdiğim ikinci linkte kitap download kısmında hangi eserler var onları merak ettim. kitapların isimleri yani.

                  Yorum


                    #39
                    Ynt: MEHDÎ DÜŞÜNCESİNİN İTİKADÎLEŞMESİ ÜZERİNE

                    [quote author=welayet link=topic=8564.msg56546#msg56546 date=1255123715]
                    [quote author=HiLaLNuR link=topic=8564.msg56530#msg56530 date=1255120786]
                    Hal böyleyken insanlar nasıl Zeydi oluyor?
                    Ayni seyi sünnilerde siilere diyor.
                    Herkes kendi inanc ve ilkelerine göre kendini bir mezhebe yakin hissediyor demekki...Zeydilik Türkiyede yaygin olmadigi icin ciddi bir literatürleri yoktur belki,ama yemende kesin vardir.Belki zamanla türkiye'ye yayilir.Bundan bi kac yil evveline kadar sia eserlerini de türkce bulmak zor degilmiydi?
                    [/quote]
                    Türkiye'de herhangi bir araştırmacının bugün caferi inanç sistemiyle ilgili hiçbir eksiği olamaz. Bir kaç yıl öncesinde de bu sizin söylemeye çalıştığınız gibi değildi. İnternette bunun en büyük delilidir. Caferi inanç sistemiyle ilgili kitaplar çok öncesinden çevrilmeye başlamıştır. Bu konuda bir çok döküman vardır.

                    Bugün Türkiye'de onlarca hatta yüzlerce caferi alim yaşamaktadır. Hemde bu alimlerin önemli diyebileceğimiz büyük bir kısmını bizim ilahiyat fakültelerine kıyaslayacak olursak profesör düzeyindedir.

                    Olayın zeydi kısmına baktığımızda böyle bir tablo görememekteyiz.

                    Sünni inancına baktığımızda, belli bir çizgideki sünni inanışın 12 Eylül'den sonra şekillendiğini görüyoruz. Akıncılar veya MTTB döneminde ciddi bir literatürün olmadığı bir gerçektir.

                    Bu ülkede ciddi bir sünni potansiyel olmasına rağmen sünni inanışa ait literatürle caferi inanışa ait literatürü kıyasladığımızda caferi inanışa ait literatürü küçümseyemeyiz.

                    Ama zeydileri bu kıyasa dahil bile edemeyiz...

                    [/quote]
                    Bu görüşlere ilave olarak...

                    Anadolunun değişik yörelerinde yaşayan caferi halk bir literatür oluşmasını doğal kılmıştır. Yani bir yerde literatür oluşması için insan unsuru önemlidir. İnsan unsuru yoksa literatür oluşması bir yere kadar.

                    Yorum


                      #40
                      Ynt: MEHDÎ DÜŞÜNCESİNİN İTİKADÎLEŞMESİ ÜZERİNE

                      Bende onu demek istiyorum aslinda.Türkiyede kars'dan baska cogul olarak yasayan caferiler yokdu.Zamanla türkce tercümlelerinden dolayi istanbuldaki derneklerinden dolayi eserleri türkiyede cogaldi.Türkiyede yasayan kac zeydi varki türkiyede literatürleri olsun.Ama zeydiligin cikis yeri yemende istemedigin kadar coktur.Yani yoktur diyemeyiz.Sadece bizim haberimiz yok.Yemenliler biraz bu konuda pasif kalmislar sanirim.
                      Allah Bize Yeter!
                      O Ne Güzel Vekildir...

                      Yorum


                        #41
                        Ynt: MEHDÎ DÜŞÜNCESİNİN İTİKADÎLEŞMESİ ÜZERİNE

                        Zeydiliğin kaynak kitapları ne imiş Kuran haricinde?

                        Yorum


                          #42
                          Ynt: MEHDÎ DÜŞÜNCESİNİN İTİKADÎLEŞMESİ ÜZERİNE

                          [quote author=islam-devleti link=topic=8564.msg56596#msg56596 date=1255183521]
                          Zeydiliğin kaynak kitapları ne imiş Kuran haricinde?
                          [/quote]

                          BİSMİTAALE

                          Belki yardımcı olur

                          Tefsir Eserleri

                          Tefsîru Garîbi’l-Kur’ân

                          Medhalün ilâ’l-Kur’an

                          Kırâetü Zeyd b. Ali

                          Tefsîru Sûreti’l-Fâtiha

                          Akaid Eserleri

                          Risâletün fi’l-Cedel mea’l-Mürcie

                          Risâletün fi İsbâti Vasiyyeti Emîri’l-Müminîn

                          Tesbîtu’l-İmâme

                          Tesbîtu’l-Vasiyye

                          Kitâbu’s-Safve

                          Risâletün fi’l-İmâme ilâ Vâsıl b. Atâ

                          Risâletün fî Ecvibeti Zeyd b. Ali

                          Kitabu Medhi’l-Kıllet ve Zemmi’l-Kesret

                          Hadis ve Fıkhi Eserler

                          el-Mecmû’u’l-Hadîsî

                          el-Mecmû’u’l-Fıkhî

                          Menâsiku’l-Hac ve Erkânuh

                          Risaletü’l-Hukûk


                          Fıkhi Eserler

                          el-Mecmû’u’l-Fıkhî

                          el-Emâlî

                          el-Ahkâm fî’l-Halâl ve’l-Harâm

                          el-Câmiu’l-Kâfî fî Fıkhi’z-Zeydiyye

                          et-Tecrîd

                          el-Ezhâr fî Fıkhi’l-Eimmeti’l-Ethâr

                          el-Bahru’z-Zahhâr

                          es-Seylü’l-Cerrârü’l-Mütedeffik ‘alâ Hadâiki’l-Ezhâr

                          Yalnız bunların hepsi arapça hiç birisinin türkçesi yok.

                          Yorum


                            #43
                            Ynt: MEHDÎ DÜŞÜNCESİNİN İTİKADÎLEŞMESİ ÜZERİNE

                            [quote author=HiLaLNuR link=topic=8564.msg56581#msg56581 date=1255173125]
                            Bende onu demek istiyorum aslinda.Türkiyede kars'dan baska cogul olarak yasayan caferiler yokdu.Zamanla türkce tercümlelerinden dolayi istanbuldaki derneklerinden dolayi eserleri türkiyede cogaldi.Türkiyede yasayan kac zeydi varki türkiyede literatürleri olsun.Ama zeydiligin cikis yeri yemende istemedigin kadar coktur.Yani yoktur diyemeyiz.Sadece bizim haberimiz yok.Yemenliler biraz bu konuda pasif kalmislar sanirim.
                            [/quote]

                            yok abla ben pasiflik olarak görmüyorum bunu. imkan ve destek meselesi. yemende zeydiler yıllardır sayı olarak çoğunlukta olmasına rağmen güç olarak azınlıktalar. laik hükümeti yıkmakiçin çabalıyolar ama henüz başaramadılar Allah yardımcıları olsun. onların şu anki durumu caferilerin şah dönemindeki durumu gibidir. caferi eserlerinde yaygınlaşması diğer dillere çevrilmesi şianın duyulması yayılması hep islam inkılabından sonra hız kazanmıştır. hem türkçe hem arapça bilen zeydi alimler yetişmediği sürece bu eserlerin türkçeye çevrilmesi nasıl mümkün olabilir ki? benim bir tane böyle tanıdığım alim var o da habire yemende iranda suriyede nerde olduğu belli değil çok az geliyo ankaraya bu yüzdende imam zeyd vakfı kapandı zaten. türkiyeye baktığımızda burdada zeydiler çok fazla yok. ben vakfa giderdim 70-80 kişi olurdu yarıdan fazlası sünni ve caferi idi zeydiliği yeni öğrenen kişilerdi. zeydilerin sayısı 20-25 i geçmezdi.o açıdan bi ekolün mektebin yayılması ve kendini duyurabilmesi için öncelikle devlet desteği şart. zeydilerin kurulu bir hükümeti olmadığı sürece zeydi eserler kütüphane raflarında çürür gider bunları tahkik edecek komisyonların oluşturulması lazım bu da ancak devlet desteği ile olur. zeyd husiler ayaklanma başlattılar zedi hükümeti kurmak için yemende ama hergün katlediliyolar güçleri çok zayıf destekleri yok.mesela selefilik suudi arabistan sayesinde bu kadar güçlüdür, caferilik iran sayesinde yaygınlaşmaktadır vs. bu hükümetler devlet gücü olmasa ne selefilk ne de caferilik dünyada sesini duyuramaz gelişemez yaygınlaşamazdı.eskiye dönün mutezile abbasiler döneminde altın devrini yaşamış ama şu an onlarında temel kaynakları raflarda çürümekte, hariciliğin sadece bir kolu ibadilik kendini sürdürüyo o da ummanda vs.

                            Yorum


                              #44
                              Ynt: MEHDÎ DÜŞÜNCESİNİN İTİKADÎLEŞMESİ ÜZERİNE

                              yanılıyorsunuz, şia (imamiye) devlet desteğiyle ayakta kalmış ve eserlerini yaymış değil. öyle olsaydı irandan önce dünyada duyulmaması lazımdı ve taraftarlarının olmaması gerekirdi. doğru İslam devletinden sonra şianın tüm dünyada yayılması hız kazanmıştır ama bu daha önce yayılmıyor ve yok olma tehdidiyle karşı karşıya idi anlamına gelmez.

                              tersine şia onca abbasi ve emevi zulmüne rağmen ayakta kalmış onca katliamlara rağmen yok olmamıştır. Eğer zeydilik (ki kendi çapımda bu mezhebi araştırmış değilim) sağlam kaynaklara ve hak ilkelere dayanmış olsaydı, tüm dünyada kendine ulaşmak isteyen kimselere ışık tutacak şekilde yayılırdı.. şii olmak isteyen kimse için her dönemde şii kaynaklar mevcut en azından alimlere ya ta mensuplarına ulaşmak imkansız değildi her coğrafyada. ama siz şimdi tutmuş zeydi olabilmek için alimin yetişmesi gerekir diyorsunuz...

                              üstelik zeydilik, ibadi anlamda sünniyse, itikadi anlamda şiiyse o zaman zaten pek de buna gerek olmamalı. iki ekolü birbirine yakınlaştırır harmanlar ortak noktalarını toplar bir mezhep haline getiriverirsiniz.. bu da çok zor olmasa gerek...

                              ama zeydiliğin önce hadis ve Kur'andan sağlam delillerle temellendirilmesi gerekir... Örneğin şianın yaptığı gibi tüm delillerini sünni kaynaklarlar ispatlayabilmesi gerekir.. ki herkes için hüccet olsun herkesi için geçerli olsun...

                              Yorum


                                #45
                                Ynt: MEHDÎ DÜŞÜNCESİNİN İTİKADÎLEŞMESİ ÜZERİNE

                                aynen öyle abla dediğim gibi sünnilikle şiayı birbirine zıt ekoller görmek yerine birbirini tamamlayıcı ekoller olarak görüyorum
                                O yüzden biraz ondan biraz bundan alıp çorbacılık yapıyorsun. Allah ıslah etsin.
                                nokta koymuyoruz artık cümle sonlarına
                                noktayı koyacak olan sensin anlasana
                                ...

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X