Ynt: m mülkiyenin kilitlenen konulardaki iddialarına cevap: (El kafi Mükemmel)
"Mufaddal bin Ömer dedi ki: Ebu Abdullah (a.s)’a “Onlara apaçık ayetlerimiz okunduğunda bize döneceklerini ummayanlar bundan başka bir Kur’an getir ya da değiştir derler.(yunus-15)" ayetini sordum ve O’da dedi ki: “yani: “ya da Onu Ali ile değiştir derler.” (el kafi 419-1)
"bu ayette de müşriklerin resule olan ve çok açık olan hitabını, yani Kuranı beğenmemelerinden dolayı başka bir kitap istemelerinin eleştirilmesini, Kuran yerine Ali koyarak aleni şekilde tahrif etmişlerdir. Ali ile değiştirmek ne ayetin içeriğine ne siyak ve sibaka hiçbişeye uymamaktadır zaten. Burada bu tahrifi yapmakla neyi kastederler ne amaçlarlar burası meçhuldür.
Yapılan şey hemen hemen aynıdır, nerede, hangi ayette kuran ve resulullah ibaresi var ise hemen onu kaldırıp oraya ali ekleyerek anlamsız bir ehlibeyt yücelticiliği söz konusudur."
Ehlibeyt a.s.'ın iki ağır emanetten biri olduğu bu iki ağır emanetin kıyamete kadar birbirnden zerrece ayrılmayacağı, Ehlibeyt a.s.'ın yürüyen Kur'an olduğu, rivayetlerde kesin olarak mevcuttur. Kur'an'ı beğenmeyip onun değiştirilmesini isteyen müşriklerle münafıklar sanki Ali a.s.'ı seviyorlar mıydı. Resul s.a.a.'kendinden sonra ilahi emirle bu iki emaneti bıraktı, makamına Ali a.s.'ın Allah tarafından atandığını ilan etti. Müşrikler bunu kabullenecekler miydi sanki, Muhammad s.a.a.'e tahammül edememişler ancak onun fehthiyle ülkelerinde ona teslim olmak zorunda kalmışlar, tek umutlarını O hazretin vefatına bağlamışlardı. onun vefatıyla bu işin biteceğin İslamın Adalet kılıcının boyunlarından kalkıp insanlar üstünde rableşeceklerini hesaplayanlar Ali a.s.'ın imametiyle sonsuza dek yıkıldılar. dediler ki bunu değiştir. başka bir vasi ata, kim olursa olsun ama Ali a.s. olmasın...
Oysa onu atayan Resul değildi ki onu kendiliğinden değiştirsin hem değiştirir miydi onların hevalarına uyarak... Asla. İşte mevzu budur. Ha Kur'an olmuş ha İmam Ali ha onun diğer vasileri... Sonuç itirazcılar açısından aynıdır. Mü'minler açısından da.. Allah ve Resulu asla Yürüyen Kur'an'ı değiştirmez...
birilerinin hoşuna gitmese de bu böyle olmuştur... zaman farkı yok geçmişte olduğ gibi bu gün de...gelecekte de...
Ehlibeyti zaten yücelten yüceltmiş 33/33. te tertemiz yapmış.. bizim yükseltmemize ne hacet...
"Mufaddal bin Ömer dedi ki: Ebu Abdullah (a.s)’a “Onlara apaçık ayetlerimiz okunduğunda bize döneceklerini ummayanlar bundan başka bir Kur’an getir ya da değiştir derler.(yunus-15)" ayetini sordum ve O’da dedi ki: “yani: “ya da Onu Ali ile değiştir derler.” (el kafi 419-1)
"bu ayette de müşriklerin resule olan ve çok açık olan hitabını, yani Kuranı beğenmemelerinden dolayı başka bir kitap istemelerinin eleştirilmesini, Kuran yerine Ali koyarak aleni şekilde tahrif etmişlerdir. Ali ile değiştirmek ne ayetin içeriğine ne siyak ve sibaka hiçbişeye uymamaktadır zaten. Burada bu tahrifi yapmakla neyi kastederler ne amaçlarlar burası meçhuldür.
Yapılan şey hemen hemen aynıdır, nerede, hangi ayette kuran ve resulullah ibaresi var ise hemen onu kaldırıp oraya ali ekleyerek anlamsız bir ehlibeyt yücelticiliği söz konusudur."
Ehlibeyt a.s.'ın iki ağır emanetten biri olduğu bu iki ağır emanetin kıyamete kadar birbirnden zerrece ayrılmayacağı, Ehlibeyt a.s.'ın yürüyen Kur'an olduğu, rivayetlerde kesin olarak mevcuttur. Kur'an'ı beğenmeyip onun değiştirilmesini isteyen müşriklerle münafıklar sanki Ali a.s.'ı seviyorlar mıydı. Resul s.a.a.'kendinden sonra ilahi emirle bu iki emaneti bıraktı, makamına Ali a.s.'ın Allah tarafından atandığını ilan etti. Müşrikler bunu kabullenecekler miydi sanki, Muhammad s.a.a.'e tahammül edememişler ancak onun fehthiyle ülkelerinde ona teslim olmak zorunda kalmışlar, tek umutlarını O hazretin vefatına bağlamışlardı. onun vefatıyla bu işin biteceğin İslamın Adalet kılıcının boyunlarından kalkıp insanlar üstünde rableşeceklerini hesaplayanlar Ali a.s.'ın imametiyle sonsuza dek yıkıldılar. dediler ki bunu değiştir. başka bir vasi ata, kim olursa olsun ama Ali a.s. olmasın...
Oysa onu atayan Resul değildi ki onu kendiliğinden değiştirsin hem değiştirir miydi onların hevalarına uyarak... Asla. İşte mevzu budur. Ha Kur'an olmuş ha İmam Ali ha onun diğer vasileri... Sonuç itirazcılar açısından aynıdır. Mü'minler açısından da.. Allah ve Resulu asla Yürüyen Kur'an'ı değiştirmez...
birilerinin hoşuna gitmese de bu böyle olmuştur... zaman farkı yok geçmişte olduğ gibi bu gün de...gelecekte de...
Ehlibeyti zaten yücelten yüceltmiş 33/33. te tertemiz yapmış.. bizim yükseltmemize ne hacet...
Yorum