Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

İMAM SADIK (a.s.) VE GULAT

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    İMAM SADIK (a.s.) VE GULAT

    İMAM SADIK (a.s.) VE GULAT

    Bizim görüşümüzce imamın onlara karşı tutumu, şiayı dengeli ve usulî bir düzeyde tarihte korumak için gös­terdiği telaş o hazretin en önemli faaliyetlerindendir. Genelde bir mezhep hayatı boyunca iki aşamaya sahiptir. Varlığını ko­ruma ve gelişip yayılma. Bu iki aşamanın her birinde esasî ve tehdit edici bir tehlike onun pususundadır.
    Gulat'ın itikatları, Allah'ın bazı sıfatlarını bazı insan fertle­rine isnad edip onlar için bir nevi ilahlık kabul eden bir takını görüşleri .içermektedir. Bu görüşler bazen Allah'ın unvanını ve bazen da Allah'tık haddinde olan bazı sıfatları onlara is­nat ediyordu. Şia imamları da kendilerinin Allah tarafından tayin edildiklerini söylediklerinden dolayı bu gibi bir isnata maruz kalma zeminesine sahip idiler ve onları aşırı şekilde sevmek ve velayetlerini kabul etmek de gulatın bu gibi tavır­ları için ikinci bir ortam sayılabilirdi
    İmam Sadık (a.s.)'ın asil şianın hayatında önemli bir rol' oynayan yasam boyutlarının en önemlilerinden biri o hazretin gulat ile ve guluv meselesiyle açıkça muhalefet ve mücadele etmesiydi. İmamın bu tutumu gufat'ın çeşitli alanlarda mahdudiyetine neden olup onları şia alanından uzaklaştırıyordu. Aksi halde şiadan hiç bir eser kalmaz ve bu mezhep bazı fır­satçıların elinde oyuncak olur ve mesihi yahudi kültürlerinden etkilenmekle şiayı başka bir kalıba sokarlardı.


    İmam Sadık (a.s )'ın gulata karşı tutumuna değinmeden önce bir noktaya işaret etmemiz gerekir. Ehl-i sünnet alimle­rinin sonraları yazmış oldukları "fırkalar ve mezhepler" kitap­larında maalesef ki, gerçek şiayı gulattan ayırt edemediklerinden dolayı, kendi okuyucularını meselenin hakikatinden sap­tırmış ve onların pir çıkmazda kalmalarına neden olmuşlardır. Bir kaç yıl öncesine kadar, henüz Ehl-i sünnet ve cemaatın imamiye şiaların gulattan ayrı oldukları ve İmam Bakır (a.s.) ve İmam Sadık (a.s.)'in gulatı kendi topluluklarından çıkar­mış oldukları hakikatine varamamışlardı Bu kitapların müelli­fleri şiaların gulat karşısında sürdürdükleri geniş çaplı müca­delelerden ve şia imamlarının onları tekfir ettiklerinden haber­dar olmuş olsalardı böyle büyük bir hataya düşmezlerdi. Harta son zamanlarda bazı şarkiyatçılar tam bir umursamaz­lıkla gerçek şianın gûtatın inançlarından doğduğunu kanıtla­maya çalışmışlar. Oysa ki aşağıda konu edilecek olan bazı tarihî gerçeklere dikkat etmek bu iki fırkanın başlangıç tarih­lerinden itibaren birbirlerinden ayrı olduklarını gösterip şar­kiyatçıların bu husustaki kuruntularının, tevehhümlerinin batıl olduğunu rahatlıkla kanıtlayacaktır. İmamların gulata karşı .kullandıkları siyaset:


    1 - GERÇEK ŞİALARI GULATTAN SAKINDIRMALARI


    İmamın gulata karşı tutumlarından biri, gerçek şialar ile' onların arasında mesafe icad etmesiydi. Çünkü onlarla temas kurmak dolayısıyla şia üzerinde kötü etkiler bırakabilirdi.
    İmam Sadık (a.s.)'a isnat edilen bir rivayette o hazret Ebil Hattab'ın ashabına ve gulata değinerek Mufazzal b. Maz-yad'a şöyle buyurdu:
    "Ey Mufazzal! Gulat ile oturup kalkmayın, onlarla bir ara­da yemek yemeyin ve su içmeyin, arkadaşlıkla onlara el ver­meyin, tokalaşmayın ve onlarla kültürel ve ilmî mübadelede bulunmayın."40


    İmam Sadık (a.s.)'tan rivayet edilen başka bir hadis de şöyledir:
    "Gulat, gençlerinizi inhirafa düşürmesin diye ortan gulat­tan uzak tutun. Allah'ın yaratıklarının en kötüsü gulattır. On­lar, Allah'ın azametini küçültüp onun kullarına Mantık isnadın­da bulunuyorlar."

    2 - GULATIN İNANÇLARINI TEKZİB ETMELERİ


    İmam Sadık (a.s.), gulatı şia toplumundan çıkarmak için onların inançlarını reddederek hakkı batıldan ayırt eden ölçü­tün Allah'ın kitabı olduğunu söyledi. Aslında o hazret gulatın inançlarını reddetmekle şia hadislerini ve inançlarını tashih etmek doğrultusunda münasip bir fikirsel hareket başlattı.
    Şehristani'nin nakline göre Sudayr Sayrafi İmam Sadık (a.s.)'ın yanına gelip şöyle dedi:
    "Kurbanın olayım; şialarınız sizin hakkınızda ihtilafa du­çar olmuş ve bunda da ısrar ediyorlar. Bir grup "İmamın hal­kı hidayet etmesi için ihtiyaç duyduğu her şey onun kulağına söyleniyor diyorlar. Bazıları "imama vahiy geliyor" diyorlar ve başkaları da "İmamın kalbine ilham oluyor", bazıları da "uykuda görüyor" ve daha başkaları da "babalarının yazıları­na bakıp fetva veriyorlar41 demektedirler. Bu görüşlerin hangi­si doğrudur?
    İmam şöyle buyurdu: Ey Sudayr! Bu sözlerin hiçbiri doğru değildir. Biz Allah'ın hücceti ve kullan hakkında onun emin tanıdığı kimseleriz; helal ve haramı Allah'ın kitabından elde ediyoruz."
    Bu rivayet gulatcıl inançların şialar arasına, nüfuz etme­siyle nice ihtilaf ve tefrikalar doğurduğunu, hakikati arayanla­rın hayrette kalmalarına neden olduğunu ve onların bu çık­mazlar içinde sadece İmam Sadık (a.s.)'ı emin bir sığınak olarak bulduklarım ve imamın da onlara böyle tavsiyeler et­tiğini göstermektedir.
    Şehristani'nin naklettiği başka bir rivayet de şialar arasın­da ortaya çıkan bu görüş farklılıklarını göstermektedir. Feyz b. Muhtar İmam Sadık (a.s.)'in yanına gelip dedi: "Kurbanın olayım; şialarmız arasında meydana gelen bu ihtilaf nedir? Bazan onların toplantılarına katıldığımda nere­deyse sizin hakkınızda tereddüt edecek gibi oluyorum. Dana sonra Mufazzal'ın yanına gidiyor ve onun sözleriyle huzur buluyorum.
    'Ebu Abdullah (a.s.) şöyle buyurdu: Evet, halk yalana öylesine meyillenmiş ki, güya Allah onu kendilerine farz kılmış ve ondan başka bir şey kendilerinden istemiyor, Ben kendilerine hadis söylüyorum ve benim yanımdan çıkıp gittikle­rinde onu kendi ve sahih manasından başka bir şekilde tevil ediyorlar."
    Bu hadisin son cümleleri, bizim inhiraf diye adlandırdığı­mız şia arasındaki görüş farklılığı sorununu iyice göstermek­tedir. Gulatın küfre dayanan bazı düşüncelerinin imamla rabı­tası dan bazılarının arasına sızması, onların imamın hadisleri­ni yanlış tevil etmelerine neden olmuş ve şia arasında bir so-run doğurmuştu ve bu sorunu sadece Mufazzal gibi imamın gerçek ve sağlam imanlı bazı ashabı çözümleyebiliyordu
    Başka bir rivayet de şöyledir: isa Cürcani diyor ki Cafer b. Muhammed*(a.s.)'e "bu cemaattan duyduğum şeyleri söy­lememi ister misin?" dedim Söyle" buyurdu. Ben de şöyle dedim:
    "Onların bazdan Allah'ın yerine sana ibadet ediyorlar ve diğer bazdan da senin peygamber olduğunu söylüyorlar... Diyor ki: İmam bu sözü işitince öyle ağladı ki. mübarek yüzü gözyaşlarıyla ıslandı, daha sonra buyurdu: Allah onları benim elime verir de onları öldürmezsem Allah evlattanım kendi elimle öldürsün.'"»

    Gulatın, imam Sadık (as.) dönemindeki bahanelerinden bir başkası'da İmam Bâkır'm Mehdi olduğuna inanmalarıydı fakat İmam Sadık (a.s.) bunu yalanladı4*. Gulat tarafından Heri sürülen masum imamlann peygamber olduklarına inanç mevzuu da imamlar tarafından reddedldi. İmam Sadık (a.s.)'tan bu zeminede şöyle bir rivayet nakledilmiştir:
    "Bizim peygamber olduğumuza inananlara Allah lanet et­sin ve bu hususda şüphe edenlere de Allah'ın laneti olsun."46
    Gulat'ın ifratı inançlarından bir .başkası da "İlah1 terimini imam hakkında kullanmalarıydı. Şöyle diyorlardı:
    "Göklerin ve yerin Allah'ı odur ve Allah'tan maksadın da imam olduğunu söylüyordu."
    İmam Sadık (a.s.). bu inancı taşıyan kimselerin Me-cus'tan. Yahud'dan. Nasrani'den ve müşriklerden daha kötü olduklarını söylüyordu47.
    Başka bir rivayette de imam, gulatın (Ali bulutlardadır) inancını yalanlayarak şöyle buyurdu:
    Sihab, peygamberin (s.a.a.) Ali (a.s.)'ye giydirdiği, cüb-benin ismidir. Ali (as.) âl-i aba ile birlikle peygamberin huzu­runa geldiğinde peygamber şöyle buyurdu:
    Sihab'a doğru ilerleyen Ali'dir 49.
    Gulatın dayandığı .en önemli mevzulardan biri de İmam­ların Allah'lık sıfatlarına sahip olduklarına inanmaları ve onları kulluk makamından Allah'tık makamına yükseltmeleriydi. İmam Sadık (a.s.) bu inancı yalanlamak ve reddetmek için şöyle buyurdu:
    Bizim kendi hakkımızda söylemediğimiz şeyleri bize is­nat edenlere Allah lanet etsin. Bizleri yaratan ve dö­nüşümüzde kendisine olan Allah'a kul olduğumuzu inkar edenlere Allah lanet etsin .
    45) İhtiyar-u Ma rifet-ür Rical (Tûsi). s: 300
    46) İhtiyar-u Ma'rifet-ür Rical (Tûsi). K 301.
    47) İhtiyar-u Ma'rifet-ür Rical. (Tûsi). s. 300.
    48) Mizan-ul i tidal (Zahett). c: 3. t: 9849.
    49) İhtiyar-u Mariftt-ir Rical (Tûsi). s

    #2
    : İMAM SADIK (a.s.) VE GULAT

    Rabbim bizi onların şerlerinden emin tutsun ve onlara lanet etsin..

    Yorum


      #3
      : İMAM SADIK (a.s.) VE GULAT

      amin rabbi amin.

      Yorum


        #4
        : İMAM SADIK (a.s.) VE GULAT

        peki ya direk olarak Ali Allahtır demeyen ama ilahi sıfatları Aliye verenler...cennet ve cehennemi ayırma gibi ?
        HASBUNALLAH

        Yorum


          #5
          : İMAM SADIK (a.s.) VE GULAT

          hayır onu da açıklamışlar

          imama soruluyor bu..

          imam buyuruyor: Allah dabbe olarak İmam Ali a.s.'ı cennetle cehennemin ayrılma noktasına koyacak. Ali a.s.'ın imametine inananlar kurtulacak inanmayıp inkar etmiş olanlar kurtulamayacak..

          ve imam ondndan sonra soruyor şimdi Ali a.s. cennetliklerle cehennemlikleri taksim etmiş oluyor mu?

          Yorum


            #6
            : İMAM SADIK (a.s.) VE GULAT

            Mufazzel şöyle naklediyor: İmam Caferi Sadık Aleyhisselam’a arz ettim: İmam Ali Aleyhisselam hangi sebepten dolayı cennet ve cehennemin bölücüsüdür? İmam Aleyhisselam şöyle buyurdu: Çünkü O’nun sevgisi iman ve ona buğz etmek küfürdür. Cennet iman ehli için cehennem de küfür ehli için yaratıldı. Bu yüzden İmam Ali Aleyhisselam cennet ve cehennemin bölücüsüdür. Cennete İmam Ali Aleyhisselam’ı sevenden başkası giremez ve cehenneme O’na buğz edenler dâhil edilirler. Mufazzel arz etti: Ey Resulullah’ın oğlu nebiler ve vasileri nasıl? Nebiler ve vasileri İmam Ali Aleyhisselam’ı seviyorlar mıydı? Ve onların düşmanları İmam Ali Aleyhisselam’a buğz ediyorlar mıydı? İmam Aleyhisselam: Evet, diye buyurdu. Mufazzel arz etti: Bu nasıl olur? İmam Aleyhisselam buyurdular: Meğer bilmiyor musun Hayber günü Resulullah Sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem buyurdular ki: Yarın sancağı öyle bir kişiye vereceğim ki O Allah’ı ve resulü’nü seviyor, Allah ve resulü de O’nu seviyor. O fethetmeden asla dönmez Allah O’nun eliyle fetheder. Mufazzel arz etti: Evet, biliyorum. İmam Aleyhisselam buyurdular: Meğer bilmiyor musun Allah-u Teala Resulullah Sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem’e kızartılmış bir kuş bağışladığında Resulullah Sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem şöyle buyurdular: Allah’ım sana en sevgili olan kimseyi gönder bu ihsanını benimle beraber yesin. Ve bununla İmam Ali Aleyhisselam’ı kastetmişti. Mufazzel arz etti: Evet, biliyorum. İmam Aleyhisselam buyurdular: Allah ve resulünü seven, Allah ve resulünün de sevdiği kimseyi nebiler ve vasilerinin sevmesi caiz değil mi? Mufazzel arz etti: Caizdir. İmam Aleyhisselam buyurdular: Allah Celle Celaluhu’nun resulünün ümmetinden olan müminlerin Allah’ın habibini, resulün habibini ve nebilerin habibini sevmesi caiz değil mi? Mufazzel arz etti: Caizdir. İmam Aleyhisselam buyurdular: Allah’ın bütün nebi ve resulleri ve cümle müminler İmam Ali Aleyhisselam’ın muhibbi (seveni) olduğu ispat olur. Ve işte böylece onlara muhalif olanların tamamı İmam Ali Aleyhisselam’a ve bütün muhiplerine karşı buğz ettikleri ve düşman oldukları ispat olur. Mufazzel arz etti: Evet. Böylece sabit olur evvelden ahire kadar İmam Ali Aleyhisselam’ı sevmeyen cennete dâhil olamaz. Dolayısıyla İmam Ali Aleyhisselam cennet ve cehennemin ayırıcısıdır. Mufazzel arz etti: Ey Resulullah’ın oğlu dert ve kederimi yok ettin, daha fazla buyurun ve beni şereflendirin. İmam Aleyhisselam buyurdular: Sor ey Mufazzel. Mufazzel arz etti: Ya İmam, İmam Ali Aleyhisselam mı muhibbini cennete ve O’na buğzedeni cehenneme koyacak yoksa Rızvan (cennetin sahibi olan melek) ve Malik (cehennemin sahibi olan melek) mi? İmam Aleyhisselam buyurdular: Ey Mufazzel meğer bilmiyor musun Allah Tebareke ve Teala mahlûkatı yaratmadan bin yıl önce resulünü bütün nebilere mebus etmedi mi? Onlar ruhlar halindeydiler. Mufazzel arz etti: Evet. İmam Aleyhisselam buyurdular: Meğer bilmiyor musun Resulullah Sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem onları Allah’ın tevhidine, itaatine ve emrine tabi olmaya davet etti ve onlara cennet vaat etti. Muhalif olanlara ve nebilerin icabet ettiklerini inkâr edenlere de cehennem vaadi verdi. Mufazzel arz etti: Evet. İmam Aleyhisselam buyurdular: Resulullah Sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem Rabb’inden taraf verdiği sözün kefili değil mi? Mufazzel arz etti: Evet. İmam Aleyhisselam buyurdular: İmam Ali Aleyhisselam Resulullah Sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem halifesi ve ümmetinin İmamı değil mi? Mufazzel arz etti: Evet. İmam Aleyhisselam buyurdular: Rızvan ve Malik, İmam Ali Aleyhisselam’ın kurtuluş ehli olan şia ve muhipleri için istiğfar eden melekler cümlesinden değil mi? Mufazzel arz etti: Evet. İmam Aleyhisselam buyurdular: Dolayısıyla İmam Ali Aleyhisselam Resulullah Sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem’den taraf cennet ve cehennemin bölücüsüdür. Rızvan ve Malik Allah Tebareke ve Teala’nın izniyle Resulullah Sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem’in emriyle sudur olup vücuda gelmiş iki melektir. Ey Mufazzel gizli ilim hazinesinden olan bu hadisi al ve kadrini bil. Ehli olmayana da nakletme.

            Kaynak: İlel-ul Şerai, Kelimat-ul Meknune

            Yorum


              #7
              : İMAM SADIK (a.s.) VE GULAT

              Allah Şiileri onların (Gulatların) şerrinden uzak etsin.

              Yorum


                #8
                : İMAM SADIK (a.s.) VE GULAT

                Amin ya Rab..

                Yorum


                  #9
                  : İMAM SADIK (a.s.) VE GULAT

                  [quote author=Murtazaali link=topic=20045.msg121093#msg121093 date=1301128073]
                  Allah Şiileri onların (Gulatların) şerrinden uzak etsin.
                  [/quote]
                  Tevekkülle elde edilen sırlar; bir tek yakîn haddini bilenlere mahsustur.

                  Hakikî Şialarımız da yakîn sınırını koruyanlardır, ki onlardan «Allah'ın varlığı sayesinde hiçbir şeyden korkmamaları»nı bekleriz!


                  İmam Cafer-i Sadık (a.s)

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: İMAM SADIK (a.s.) VE GULAT

                    allah razı olsun musavi
                    [center]
                    ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
                    [center]
                    Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
                    Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: İMAM SADIK (a.s.) VE GULAT

                      [quote author=meşedi ali enis link=topic=20045.msg150672#msg150672 date=1336651003]
                      allah razı olsun musavi
                      [/quote]


                      amin kardaş ecmain
                      Tanrı "Beni arayacaksınız, bütün yüreğinizle arayınca beni bulacaksınız," dedi. Yeremya 29:13

                      Yorum

                      YUKARI ÇIK
                      Çalışıyor...
                      X