Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

İMAM KAZIM (A.S)’IN HARUN’LA MÜNAZARASI

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    İMAM KAZIM (A.S)’IN HARUN’LA MÜNAZARASI

    Bir gün Abbasi halifesi olan Harun Reşid, İmam Kazım (a.s)'a şöyle dedi:

    “Neden halkın size Peyamber’in (s.a.a) oğulları demesine müsaade ediyorsunuz? Oysa siz Ali’nin (a.s) oğullarısınız; anne bir kap gibidir; nesli baba üretiyor anne değil!”

    İmam (a.s) cevaben şöyle buyurdular:

    “Ey halife! Eğer Hz. Peygamber (s.a.a) hayatta olup da senin kızını isteseydi, kızını O Hazrete verir miydin?”

    Harun: “Subhanellah! Neden vermeyeyim? Elbette verirdim ve bu vesileyle Arap ve Acem’e (Arap olmayana) karşı iftihar ederdim.”

    İmam (a.s): “Ama Hz. Peygamber (s.a.a) kesinlikle benim kızımı istemez, ben de kızımı O’na nikahlamazdım.”

    Harun: “Neden?”

    İmam (a.s): “Çünkü Hz. Peygamber (s.a.a) benim büyük babamdır.”

    Harun: “Aferin! O halde nasıl, Hz. Peygamber’in oğlu olmamasına rağmen kendinizi O’nun oğlu biliyorsunuz; oysaki nesil oğuldandır kızdan değil? Siz kızın oğlusunuz, kızın oğlu da nesil sayılmıyor!”

    İmam (a.s): “Hz. Peygamber’in kabri ve o kabirde yatan kimsenin hakkı hürmetine, beni bu sorunun cevabından mazur gör.”

    Harun: “Hayır, mazur görmem; Resulullah’ın (s.a.a) oğulları olmanıza dair sözünün kanıtı için delil getirmelisin; Kur’ân’dan delil getirmedikçe özrünüzü kabul etmem. Çünkü siz Kur’ân’ın bütün ilimlerini biliyorsunuz.”

    İmam (a.s): “Sorunun cevabını vermeme hazır mısın?”

    Harun: “Evet, söyle.”

    İmam (a.s) şu ayeti okudu:

    “Bismillahirrahmanirrahim: “Ve min zurriyetihi Davud’e ve Süleyman’e ve Eyyub’e ve Yusuf’e ve Musa ve Harun’e ve kezalike neczi’l- muhsinin ve Zekeriyya ve Yehya ve İsa.” [54]

    Sonra şöyle bir soru sordu: “Hz. İsa’ın babası kimdir?”

    Harun: İsa’nın babası yoktur.

    İmam (a.s): “Bu okuduğum ayette Allah Teala Hz. İsa’yı, annesi Meryem tarafından aralarında büyük bir zaman olmasına rağmen Hz. İbrahim’in oğullarından saymaktadır. İşte böylece biz de annemiz tarafından Hz. Peygamber-i Ekrem (s.a.a)’in oğlu oluyoruz.” [55]
    [55] - Bihar, c. 48, s. 127; c. 96, s. 240.

    “Maalesef günümüzde bile bazı insanlar bu şekilde yanlış düşünmekteler. Hz. Peygamber’in neslinin devamını sadece oğul neslinde bilmekteler; kız neslini Peygamber (s.a.a)’in nesli bilmemekteler. Bu yanlışlık, annenin çocuklarının türemesinde hiçbir rolü olmaması düşüncesinden kaynaklanmaktadır. Halbuki böyle bir görüş ve düşünce, hadis ve ilim açısından reddedilmektedir. Çünkü baba ve anne, neslin türemesinde ortaktırlar. Kız ve oğlan çocuklar, nesil olma açısından eşittirler.

    Binaenaleyh nisbetleri anne tarafından Hz. Peygamber’e yetişenlerin hepsi, O Hazretin evlatlarıdır; oğlan neslinden hiçbir farkları yoktur. Bazı büyük müçtehitler humusun oğlan nesline verilmesini câiz bildikleri gibi kız nesline verilebileceğini de câiz bilmekteler. Seyyid olan kadınlar da, seyyid olan erkekler gibi humustan yararlana bilirler.” (N)
YUKARI ÇIK
Çalışıyor...
X