İmam Cevad (a.s.)'m ashabının büyük bir bölümünü O hazretin değerli babası İmam Rıza (a.s.)'ın ashabı ve onların oğulları teşkil etmişti. Onların bir grubu İmamların hadislerini içeren değerli telifler geride bırakmışlardır.
Hz. Abdül Azim Haseni, İmam Cevad (a.s.)'ın ashabından biri olup O hazretten fazla miktarda hadis nakletmiştir. Hz. Abdül Azim Haseni Rey'e yerleşerek Ehl-i beyt (a.s.) hadislerini yaymaya başladı. Hz. Abdül Azim'in faaliyetleri sayesinde Rey şehrindeki şialar çoğaldı ve şiilik de yayılmaya başladı[51]
İmam Cevad (a.s.)'ın ashabından biri de, Ebu Haşim diye meşhur olan Davud b. Kasım'dır. O da İmam'dan büyük bir miktarda hadis nakletmiş olup, İmam'ın en seçkin ashabından biriydi. Ebu Haşim, Cafer b. Ebi Talib soyundan idi, o hazret rical kitaplarında methedilmiş ve iyilikle anılmıştır.
Ali b. Mehziyar da İmam Cevad (a.s.)'ın ashabından biri olup, şialar tarafından tanınmış ve değerli bir şahsiyettir. Necaşi'nin yazdığına göre o hem İmam Rıza (a.s.) ve hem de İmam Cevad (a.s.)'dan rivayet nakletmiştir. Ali b. Mehziyar İmam Cevad (a.s.)'ın en yakın dostlarından biri idi, İmam ona ihtiramlı davranmada, ikramda bulunmada özel bir inayet gösteriyordu.[52] Onun İmam Cevad (a.s.)'dan naklettiği rivayetler nisbeten daha fazladır.[53] Necaşin'in yazdığına göre İbn-i Mehziyar, Fatehi mezhebine mensup olan Ali b. Esbat ile birtakım tartışmalara girişmiş ve çeşitli konular hakkında tartışmıştır ve nitekim tartışma konularını İmam Cevad (a.s.)'ın yanına getirmişler ve bu da Ali b. Esbat'ın, batıl inancından dönmesiyle son bulmuştur.
Hayran'ül Hadim, İmam Cevad (a.s.)'ın vekillerinden biriydi ve Keşşi de onu kitabında zikretmiştir.[54]
İbrahim b. Muhammed-i Hamdani de İmam Cevad (a.s.)'ın vekillerinden bir başkasıdır. O da İmam'dan bazı rivayetler nakletmiştir.[55]
Anmet b. Muhammed b. Ebi Nasr el-Bazenti de İmam Cevad (a.s.)'ın ashabından biri olup üzerinde icma edilen ashaptan biridir. Aynı zamanda o, İmam Rıza ve İmam Cevad (a.s.)'ın en yakın, en has şialarından idi. Bütün rical alimleri onu methetmiştir. Bazenti 221 yılında dünyadan göçmüştür. İbn-i Nadim onu ve İmam Rıza (a.s.)'ın hadislerini içeren onun kitabını zikretmiş ve "el-Cami" ve "el-Mesail" kitaplarının da onun eserlerinden olduğunu söylemiştir.[56]
[51] Üstad Atarudi "Abdül Azim Haseni, Hayatuhu ve Müsneduhu" adında bir kitap yazmıştır, onun kısa bir bölümü "Müsned'ül imam'il Cevad" s: 298-308 de zikredilmiştir..
[52] Rical-i Necaşi, s: 177.
[53] Müsned'ül imam'il Cevad, s: 316.
[54] Rical-i Necaşi, s: 508.
[55] Cami-ur Rüvat nakline göre; Müsned'ül imam'il Cevad, s: 252.
[56] el-Fihrist, s:.276
Hz. Abdül Azim Haseni, İmam Cevad (a.s.)'ın ashabından biri olup O hazretten fazla miktarda hadis nakletmiştir. Hz. Abdül Azim Haseni Rey'e yerleşerek Ehl-i beyt (a.s.) hadislerini yaymaya başladı. Hz. Abdül Azim'in faaliyetleri sayesinde Rey şehrindeki şialar çoğaldı ve şiilik de yayılmaya başladı[51]
İmam Cevad (a.s.)'ın ashabından biri de, Ebu Haşim diye meşhur olan Davud b. Kasım'dır. O da İmam'dan büyük bir miktarda hadis nakletmiş olup, İmam'ın en seçkin ashabından biriydi. Ebu Haşim, Cafer b. Ebi Talib soyundan idi, o hazret rical kitaplarında methedilmiş ve iyilikle anılmıştır.
Ali b. Mehziyar da İmam Cevad (a.s.)'ın ashabından biri olup, şialar tarafından tanınmış ve değerli bir şahsiyettir. Necaşi'nin yazdığına göre o hem İmam Rıza (a.s.) ve hem de İmam Cevad (a.s.)'dan rivayet nakletmiştir. Ali b. Mehziyar İmam Cevad (a.s.)'ın en yakın dostlarından biri idi, İmam ona ihtiramlı davranmada, ikramda bulunmada özel bir inayet gösteriyordu.[52] Onun İmam Cevad (a.s.)'dan naklettiği rivayetler nisbeten daha fazladır.[53] Necaşin'in yazdığına göre İbn-i Mehziyar, Fatehi mezhebine mensup olan Ali b. Esbat ile birtakım tartışmalara girişmiş ve çeşitli konular hakkında tartışmıştır ve nitekim tartışma konularını İmam Cevad (a.s.)'ın yanına getirmişler ve bu da Ali b. Esbat'ın, batıl inancından dönmesiyle son bulmuştur.
Hayran'ül Hadim, İmam Cevad (a.s.)'ın vekillerinden biriydi ve Keşşi de onu kitabında zikretmiştir.[54]
İbrahim b. Muhammed-i Hamdani de İmam Cevad (a.s.)'ın vekillerinden bir başkasıdır. O da İmam'dan bazı rivayetler nakletmiştir.[55]
Anmet b. Muhammed b. Ebi Nasr el-Bazenti de İmam Cevad (a.s.)'ın ashabından biri olup üzerinde icma edilen ashaptan biridir. Aynı zamanda o, İmam Rıza ve İmam Cevad (a.s.)'ın en yakın, en has şialarından idi. Bütün rical alimleri onu methetmiştir. Bazenti 221 yılında dünyadan göçmüştür. İbn-i Nadim onu ve İmam Rıza (a.s.)'ın hadislerini içeren onun kitabını zikretmiş ve "el-Cami" ve "el-Mesail" kitaplarının da onun eserlerinden olduğunu söylemiştir.[56]
[51] Üstad Atarudi "Abdül Azim Haseni, Hayatuhu ve Müsneduhu" adında bir kitap yazmıştır, onun kısa bir bölümü "Müsned'ül imam'il Cevad" s: 298-308 de zikredilmiştir..
[52] Rical-i Necaşi, s: 177.
[53] Müsned'ül imam'il Cevad, s: 316.
[54] Rical-i Necaşi, s: 508.
[55] Cami-ur Rüvat nakline göre; Müsned'ül imam'il Cevad, s: 252.
[56] el-Fihrist, s:.276