BİSMİHİ TEALA
HAMD ALEMLERİN RABB'İ ALLAH'A SALAT VE SELAMI HZ. MUHAMMED (S.A.A) VE PAK EHL-İ BEYT (A.S) OLSUN
RABB'İMDEN ECİRLERİNİZİN YÜCE OLMASINI DUA EDERİM
Selamun Aleykum kardeşlerim;
Hz. Rugeyye'nin (s.a) Varlığı
Büyük Taklit Mercilerinin Sözlerinde İmam Hüseyin'in (a.s) Kızı Hz. Rukayye (s.a)

[color=rgb(255, 0, 0)]Ayetullah Mirza Cevad Tebrizi (r.a)[/color]
[color=rgb(255, 0, 0)]
[/color]
[color=rgb(255, 0, 0)][/color]Ayetullah Mirza Cevad Tebrizi'nin (r.a) hicri şemsi 1381 yılında Hz. Rukayye'nin (s/a) hareminde yaptığı konuşmanın metni:[color=rgb(255, 0, 0)][/color]
[color=rgb(255, 0, 0)][/color]
[color=rgb(255, 0, 0)] [/color]"İmam Hüseyin'in (a.s) kızı Hz. Rukayye'nin (s.a) Şam'daki mevcut mezarı eskiden beri meşhurdur. Sanki İmam Hüseyin (a.s), o pak hanedanın esaretini ve yaşanan o mezalimi inkâr edecek kimselerin ortaya çıkmasını engellemek için kendinden bir nişane bırakmıştı Şam'da. Bu küçük kız, esirlerin içinde hatta küçük kız çocuklarının da olduğunun büyük kanıtıdır. Biz Hz. Rukayye'nin (s.a) bu mekânda can verip defnedildiğinin meşhur oluşuna inanıyoruz. Biz onu ziyaret etmeğe geldik ve saygısını korumalıyız.[color=rgb(255, 0, 0)] [/color]Bu küçük kızın Şam'da defnedilmiş olması, o pak hanedanın esaretinin ve reva görülen zulümlerin büyük şahididir. Öyle bir zulüm ki, Âdem'den Hatem'e bütün peygamberler ağlamıştır ve Allah-u Teala İmam Hüseyin'in yasını Âdem'e okumuştur.[color=rgb(255, 0, 0)] [/color]Bu yüzden bu mekâna ihtiram gerekir. Yersiz sözlere kulak asmayın ve “Rukayye (s.a) küçük bir çocuktan fazlası değildi” gibi batıl sözleri dinlemeyin. Ali Asgar da kıyamette şahit olacak ve inşallah Şia'nın günahkârlarının affedilmesine sebep olacak küçük bir çocuk değil mi?[color=rgb(255, 0, 0)] [/color]Öyleyse bu mekânın hürmetine riayet ve şeytanın saptırmalarından olan boş ve geçersiz sözlere itina etmemek herkese vaciptir. Biz İmam Hüseyin'in, kendisi de ailesi de mazlum olan kızını ziyaret ederek Allah'a yakınlık diliyoruz.[color=rgb(255, 0, 0)] Ayetullah Seyyid Sadık Hüseyni Şirazi
[/color]Hz. Rukayye'nin (s.a) varlığı kesindir ve şu yeterlidir ki; Muaviye ve Yezit'in sarayının yanında onun mukaddes türbesi yükselmekte, Muaviye ve Yezit'in zulüm sarayı ise viran olmuştur. “ez-Zeria ila Tesanifi'ş-Şia, c. 22, s. 390” da geçen o Hazretin kabrinin, şu an Hz. Zeyneb (s.a) hareminin anahtarcısı olan Seyyid İbrahim zamanında su alması olayı da başka bir delildir. Seyyid İbrahim kabri tamir için açtırıp o küçük kızı mızrak ve kırbaç darbelerinin çürükleri belirgin halde sap sağlam gördü. Seyyid İbrahim 3 gün boyunca Hz. Rukayye'yi (s.a) kucağında tuttu ve kabri yeniden yapıldıktan sonra onu tekrar kabrine koydu.[color=rgb(255, 0, 0)] [/color]Yine çeşitli kaynaklarda onun ismi zikredilmiş ve Kerbela'da olduğu belirtilmiştir. Ezcümle Yenabiu'l-Mevedde, s. 346 ve İhkaku'l-Hakk, 11/633.[color=rgb(255, 0, 0)] Ayetullah Mekarim Şirazi
[/color]Şüphe yok ki İmam Hüseyin'in (a.s) bir küçük kızı Şam'da vefat etti ve orada defnedildi. Şu anki harem de kendisine aittir. Fakat meşhur görüşe göre Rukayye olsa da, ismi Rukayye (s.a) miydi yoksa başka bir ismi mi vardı, bu konuda ulema arasında ihtilaf var.[color=rgb(255, 0, 0)] Ayetullah Nuri Hemedani
[/color]Bahai'nin Kamil kitabı, Nefesu'l-Mehmum ve diğer muteber kitaplarda, bazılarının adını Rukayye (s.a) olarak zikrettiği ve Şam'da şehit olan küçük bir kızın İmam Hüseyin'in (a.s) kızı olduğunu belirtmişlerdir. Eğer bir kimse o Hazrete nezrederse eda etmesi gerekir. Şam'da bulunan Kabri de kendisine aittir.[color=rgb(255, 0, 0)] Ayetullah Mezahiri
[/color]Hz. Rukayye'nin (s.a) türbesi diye meşhur olan burası, onun türbesidir ve şüphe etmek zulüm olur. Hem de mazlum Hüseyin'in çocuğuna. Bu şöhret, Hz. Zeyneb'in (s.a) türbesi konusunda da geçerlidir ve bunda şüphe etmek Hz. Zeyneb'e (s.a) zulüm olur. Hz. Zeyneb'e (s.a) zulüm büyük bir günah olur. Kişilerin seyyid oluşu ve büyük insanların kabirleri gibi konularda elimizde meşhur olmanın dışında bir delil yoktur ve bu şöhret bütün fakihlerin nazarında hüccettir.[color=rgb(255, 0, 0)] Ayetullah Alevi Gorgani
[/color]Hz. Rukayye'nin (s.a) varlığı tarihi gerçeklerdendir. Şüphe onun varlığında değil, ismindedir. İmam Hüseyin'in bir kızının Şam'da defnedildiği konusu, şüphe götürmez bir gerçektir. Bu konuda insanların inançlarında şüphe icat etmek isteyenlere tavsiyemiz, hiçbir fayda elde edemeyecekleri, ahretlerini tehlikeye atacakları ve İmam Hüseyin'in (a.s) gazabına duçar olacakları, dolayısıyla bu tür konularla kendilerini meşgul etmemeleri olacaktır. [color=rgb(255, 0, 0)] Ayetullah Ruhani
[/color]Evvela şunu belirteyim ki, en son bir kitap yazıldı ve Hz. Rukayye'nin (s.a) yaşında Şam harabesinde öldüğünü ve kabrinin orada olduğunu ve birçok mucize nakledildiğini çok net ispat etmiştir. Saniyen fıkıhta sünnetlerin delilleri konusunda tesamuh (hoşgörü) denen bir kural vardır. Bu kuralın muktezası şudur ki; bu 3 yaşındaki kız için denilenleri siz de nakledin ve ziyaretine gidin ve bunların tümü şeri ölçülere uygundur. Benim kendim birkaç yıl önce Londra'ya tedaviye gittim ve dönüşte Lübnan'da uçaktan inip orada birkaç gün kalarak Suriye'ye gidip o Hazreti ziyaret ettim ve şu an bu ziyareti yaptığım için çok mesudum.[color=rgb(255, 0, 0)] Ayetullah Mubeşşir Kaşani
[/color]يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ[color=rgb(255, 0, 0)][/color]Allah nurunu, ağızlarıyla üfleyip söndürmek isterler ve Allah'sa nurunu tamamlayacak, kuvvetlendirecektir ve isterse kâfirlerin zoruna gitsin, istemesinler.[color=rgb(255, 0, 0)] [/color]İmam Hüseyin'in (a.s) kızı Hz. Rukayye'nin (s.a) varlığı konusunda hiç bir şüphe yoktur. [color=rgb(255, 0, 0)] [/color]Tarihi şahitler göstermektedir ki, o mazlum kız Şam yolunda ve harabesinde yaşadığı onca zorluk ve musibetler karşısında küçücük yaşta dünyadan ayrıldı ve Şam'da defnedildi. Tartışılan konu sadece mübarek isminin Rukayye'mi (s.a) Zeynep mi yoksa başka bir isim mi olduğudur. Daha sonra Rukayye ismiyle meşhur oldu.İsminin Rukayye (s.a) olarak meşhur oluşu, defnedildiği yerde Emirel Mümininin kızı Rukayye (s.a) diye yazılmış olmasındandır ve açıktır ki o dönem nesebin dedeye verilmesi yaygındı. Dolayısıyla o Hazretin varlığı hususunda şüphe çıkarmak, o mazluma, babasına ve hatta Ehlibeyt'e zulüm olur. Şüphe çıkaranlar bilsinler ki Allah'ın nuru hiçbir zaman sönmeyecek, aksine devamlı artıp ziynetlenecektir. [color=rgb(255, 0, 0)] [/color]Ayetullah Vehid Horasani, Safi Gulpayigani ve değerleri de geçmişte Hz. Rukayye'nin (s.a) mutahhar kabrini ziyaret etmişlerdir.[color=rgb(255, 0, 0)] Üstat Şehit Murteza Mutahhari
[/color]Hüseyni Hamaset kitabının 2. Bölümünün 5. Faslında lâfzî tahrifler konusunda şöyle geçer:[color=rgb(255, 0, 0)] [/color]"İmam Hüseyin'in Şam'da sürekli babasını isteyen, babasının kesik başını getirdiklerinde orada can veren çocuğu hakkındaki hikâye konusunda Nefesu'l-Mehmum kitabına müracaat edilsin."[color=rgb(255, 0, 0)] [/color]Burada önemli olan nokta şu ki; kitabın bu bölümü, üstadın daha sonra araştırmak ve nihai karara varmak üzere aldığı notları içermekte. Nitekim bu durum araştırma erbabı arasında yaygın bir metottur. Fakat maalesef üstadın eserlerini yayınlayan yayınevi (kitabın mukaddimesinde de hatırlattığı gibi) bu araştırmadan yoksun notlara, üstadın nihai görüşlerini yansıtan konuşmalarının yanında yer vermiş ve o şekilde basmıştır. Bu da yeterince bilgiye sahip olmayan ve bazen de kasıtlı kişilerin elinde bahane olmuştur. Dolayısıyla bu bilge üstadın notlarından yola çıkarak, onun, şehitlerin efendisinin böyle bir kızının varlığını inkâr edeceği iddia edilemez.[color=rgb(255, 0, 0)] [/color]Ehlader-Kültür/Araştırma[color=rgb(255, 0, 0)] [/color]Allah'a emanet olun...[color=rgb(255, 0, 0)] [/color][color=rgb(255, 0, 0)][/color] [color=rgb(255, 0, 0)][/color]
HAMD ALEMLERİN RABB'İ ALLAH'A SALAT VE SELAMI HZ. MUHAMMED (S.A.A) VE PAK EHL-İ BEYT (A.S) OLSUN
RABB'İMDEN ECİRLERİNİZİN YÜCE OLMASINI DUA EDERİM
Selamun Aleykum kardeşlerim;
Hz. Rugeyye'nin (s.a) Varlığı
Büyük Taklit Mercilerinin Sözlerinde İmam Hüseyin'in (a.s) Kızı Hz. Rukayye (s.a)

[color=rgb(255, 0, 0)]Ayetullah Mirza Cevad Tebrizi (r.a)[/color]
[color=rgb(255, 0, 0)]

[color=rgb(255, 0, 0)][/color]Ayetullah Mirza Cevad Tebrizi'nin (r.a) hicri şemsi 1381 yılında Hz. Rukayye'nin (s/a) hareminde yaptığı konuşmanın metni:[color=rgb(255, 0, 0)][/color]
[color=rgb(255, 0, 0)][/color]
[color=rgb(255, 0, 0)] [/color]"İmam Hüseyin'in (a.s) kızı Hz. Rukayye'nin (s.a) Şam'daki mevcut mezarı eskiden beri meşhurdur. Sanki İmam Hüseyin (a.s), o pak hanedanın esaretini ve yaşanan o mezalimi inkâr edecek kimselerin ortaya çıkmasını engellemek için kendinden bir nişane bırakmıştı Şam'da. Bu küçük kız, esirlerin içinde hatta küçük kız çocuklarının da olduğunun büyük kanıtıdır. Biz Hz. Rukayye'nin (s.a) bu mekânda can verip defnedildiğinin meşhur oluşuna inanıyoruz. Biz onu ziyaret etmeğe geldik ve saygısını korumalıyız.[color=rgb(255, 0, 0)] [/color]Bu küçük kızın Şam'da defnedilmiş olması, o pak hanedanın esaretinin ve reva görülen zulümlerin büyük şahididir. Öyle bir zulüm ki, Âdem'den Hatem'e bütün peygamberler ağlamıştır ve Allah-u Teala İmam Hüseyin'in yasını Âdem'e okumuştur.[color=rgb(255, 0, 0)] [/color]Bu yüzden bu mekâna ihtiram gerekir. Yersiz sözlere kulak asmayın ve “Rukayye (s.a) küçük bir çocuktan fazlası değildi” gibi batıl sözleri dinlemeyin. Ali Asgar da kıyamette şahit olacak ve inşallah Şia'nın günahkârlarının affedilmesine sebep olacak küçük bir çocuk değil mi?[color=rgb(255, 0, 0)] [/color]Öyleyse bu mekânın hürmetine riayet ve şeytanın saptırmalarından olan boş ve geçersiz sözlere itina etmemek herkese vaciptir. Biz İmam Hüseyin'in, kendisi de ailesi de mazlum olan kızını ziyaret ederek Allah'a yakınlık diliyoruz.[color=rgb(255, 0, 0)] Ayetullah Seyyid Sadık Hüseyni Şirazi








Yorum