Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)
[quote author=Evrim link=topic=24864.msg168631#msg168631 date=1372986451]
Bildiginiz gibi degil, Seyh Tabersi(ra) Kuran’in tahrifine inanmamistir, Allah ona merhamet etsin. Bu iddialari vehhabiler ve hristiyanlarda kullanmaktadir.[/quote]
...EDİT...
öncelikle, ...EDİT... ben "Şeyh Tabersi Kur'an'ın tahrifine inandığı için hadis hakkındaki hükmü kabul edilemez" demedim ben bunu bir örnek olarak zikrettim. yani diyorum ki, Şeyh Tabersi r.a da, diğer alimler de ister akide, ister hadis, ister tarih ve istersede başka konularda hata yapmış ola bilirler. ve eğer deliller onların hata yaptığını gösterirse biz hatayı kabul edemeyiz. Kur'an'ın tahrifi iddasını da burada örek verdim. yani, diyorum ki: Şeyh tabersi r.a Kur'an'ın tahrifine inanmıştır fakat Kur'an ve hadisler bunun aksini yani Kur'an'ın korunmuşluğunu bildiriyor. şu halde ne yapmalıyız? Kur'an ve hadislere mi yoksa Şeyh Tabersi r.a'a mı inanmalıyız?
aynı örneği şimdi diğer konularada uyarla, hadise, tarihe, fıkha.... her alana. mesela bu vasiyet hadisine uygulayalım bu örneği. Şeyh Tabersi r.a bunun muteber olduğunu söylüyor. oysa ravilerinin hepsi meçhul, hadis ilmi ise meçhul ravinin rivayetini muteber kabul etmez. şu halde ne yapacağız?
senin gibi bir ...EDİT... hediyesi bundan öte olmayacaktı ya. delil diye getirdiğin şey Tabersi r.a'ın tahrife inanmadığını değil tahrife inanıp bu konuda deliller getirdiğini fakat sonrada bu görüşünden döndüğünü gösterir. bu ise senin için Şeyh Tabersi r.a'ın yaptığından birisini hata olarak kabullenmeyi kaçınılmaz yapmaktadır. sen ya Tabersi r.a'ın tahrife dair deliller getirdiği ilk dönemi hata olarak kabul edeceksin yahutta daha sonra tahrif görüşünden döndüğü dönemi.
her 2 halde de onun hata yaptığını kabullenmen kaçınılmaz olduğuna göre, ...EDİT... tarafından uydurmuş olan "alimin hata yaptığını söylemek ona saygısızlık, hakarettir" kuralı gereğince de Şeyh tabersi r.a'a hakaret etmiş olacaksın.
bizim muhaliflerimizi ahmaklardan karar veren Allah'a hamdolsun.
...EDİT...
1. ben "Şeyh Tabersi r.a'ın kendisi veya kitapları güvenilmezdir" demedim, "her hangi bir konuda hata yapması mümükündür ve vasiyet uydurmasına da muteber demesi hatadır" dedim. dediğimin ıspatı da tüm ravilerin meçhullerden oluşması.
2. benim bu aktardığım hadisin aslı zaten Şeyh tabersi r.a'ın "Müstedrek el-Vesail" kitabından değildir Fazl b. Şazan'ın "Gaybet" kitabındandır. hiç olmazsa marifetmiş gibi alıp buraya eklediğin resimde "Fazl b. Şazan “Gaybet” kitabında rivayet etmiş, Şeyh Nuri Tabersi r.a ise “Müstedreki Vesail” kitabında ondan naklen rivayet etmiştir." sözünün anlamını düşünseydin ya.
merak etme, yakında sizin resiminiz de kardeşlerinizin resimlerinin yanında olacak.
ıspatı rivayetin senedinin hepsinin meçhullerden oluşmasıdır. meçhulün meçhulden rivayetidir bu, toptan meçhuldürler. meçhul olduklarının delili bizzat senin referans verdiğin Şeyh Şahrudi r.a'ın kitabında bu raviler için "zikredilmemiştir" sözleridir.
...EDİT...
Bakalim simdi ne bahaneler bulacaksiniz?
bak kardeşlerine benzeme yolunda hızla irerliyorsun....EDİT... sen ise onlara doğru suratle gidiyorsun.
[quote author=Evrim link=topic=24864.msg168631#msg168631 date=1372986451]
Bildiginiz gibi degil, Seyh Tabersi(ra) Kuran’in tahrifine inanmamistir, Allah ona merhamet etsin. Bu iddialari vehhabiler ve hristiyanlarda kullanmaktadir.[/quote]
...EDİT...
öncelikle, ...EDİT... ben "Şeyh Tabersi Kur'an'ın tahrifine inandığı için hadis hakkındaki hükmü kabul edilemez" demedim ben bunu bir örnek olarak zikrettim. yani diyorum ki, Şeyh Tabersi r.a da, diğer alimler de ister akide, ister hadis, ister tarih ve istersede başka konularda hata yapmış ola bilirler. ve eğer deliller onların hata yaptığını gösterirse biz hatayı kabul edemeyiz. Kur'an'ın tahrifi iddasını da burada örek verdim. yani, diyorum ki: Şeyh tabersi r.a Kur'an'ın tahrifine inanmıştır fakat Kur'an ve hadisler bunun aksini yani Kur'an'ın korunmuşluğunu bildiriyor. şu halde ne yapmalıyız? Kur'an ve hadislere mi yoksa Şeyh Tabersi r.a'a mı inanmalıyız?
aynı örneği şimdi diğer konularada uyarla, hadise, tarihe, fıkha.... her alana. mesela bu vasiyet hadisine uygulayalım bu örneği. Şeyh Tabersi r.a bunun muteber olduğunu söylüyor. oysa ravilerinin hepsi meçhul, hadis ilmi ise meçhul ravinin rivayetini muteber kabul etmez. şu halde ne yapacağız?
Hani tutturmustunuz ya Kuran tahrifine inandigi icin Seyh Tabersi (ra) vasiyet hadisiyle ilgili hükmü Kabul edilmez bak sana hediyem var:
Seyh Aga Bazrek Tehrani (Seyh Tabersi (ra)’in öğrencisi) ben Seyh Tabersi(ra)den şöyle duydum: Elimizde olan bu kuran kitabının osman döneminde hazırladığına ve hiç bir şeyi değişmediğine ispatladım yani kuran diğer semavi kitabların tersine değiştirilmemiştir. Kendisi hicri 1292 yılında fasıl hitab fi tahrif-ul kitab rub-ul bab adında bir kitab yazdı ve orda kurana tahrif edildiğine dahi bazi deliller sunmuştur.
bu rivayetlerin sayısı bin’e aşmıştır bu rivayetler kuranın tahrif ediliş şekli tamamen değil sadece eksik bölümlerden olduğunu kanat getrmeye çalışmıştır kitabın tanıtımında bu kuranın tahrif edildiğine dahil latif bir kitaptır sitem ve zorba ehlinin reziliklerinden elde ettim ve onu fasıl hitab fi tahrif-ul kitab rub-ul bab ismini verdim ve üç başlangıç ve iki bölüm yaptım.
Ustadımız ömrünün son dönemlerinde ben kitabın ismi hakkında yanlış yaptım onun ismini fasıl-ul hitab fi adam-ul tahrif-ul kitab koymam lazımdı, çünkü onda kuranın bütün ayet ve sureleri ve cümleleri ilahi vahy olduğuna ve her hangi bir eksiklik ve fazlalık ve değişmeye uğramadan toplamaya başladığından bügüne kadar gelmiştir ve insanlar benim anlatmak istedimiği anlamdan farklı bir anlam’la ismini taşımaktadırlar bu sadece isimlendirmekte bir hatadır ancak ona bu şekilde hitab edenleri ben bu şekilde kitapta yer vermemişim halbuki benim kassetiğim şey bazi ilahi vahiylerin hükmünün düşmesi dir ve eğer istersen sen ona ona ismini bu koy(( الْقَوْلُ الفَاصِلُ فِي إسْقَاطِ بَعْضِ الْوَحْيِ النَّازِلِ ))
"el Saraye fi el Tasanif el Sia" cild. 16 sayfa.231
Müstedreki Vesail Seyh Tabersi (ra) cild.1 sayfa.49-59
Fasel el Kitab – Seyh Tabersi (ra) sayfa.187
Seyh Aga Bazrek Tehrani (Seyh Tabersi (ra)’in öğrencisi) ben Seyh Tabersi(ra)den şöyle duydum: Elimizde olan bu kuran kitabının osman döneminde hazırladığına ve hiç bir şeyi değişmediğine ispatladım yani kuran diğer semavi kitabların tersine değiştirilmemiştir. Kendisi hicri 1292 yılında fasıl hitab fi tahrif-ul kitab rub-ul bab adında bir kitab yazdı ve orda kurana tahrif edildiğine dahi bazi deliller sunmuştur.
bu rivayetlerin sayısı bin’e aşmıştır bu rivayetler kuranın tahrif ediliş şekli tamamen değil sadece eksik bölümlerden olduğunu kanat getrmeye çalışmıştır kitabın tanıtımında bu kuranın tahrif edildiğine dahil latif bir kitaptır sitem ve zorba ehlinin reziliklerinden elde ettim ve onu fasıl hitab fi tahrif-ul kitab rub-ul bab ismini verdim ve üç başlangıç ve iki bölüm yaptım.
Ustadımız ömrünün son dönemlerinde ben kitabın ismi hakkında yanlış yaptım onun ismini fasıl-ul hitab fi adam-ul tahrif-ul kitab koymam lazımdı, çünkü onda kuranın bütün ayet ve sureleri ve cümleleri ilahi vahy olduğuna ve her hangi bir eksiklik ve fazlalık ve değişmeye uğramadan toplamaya başladığından bügüne kadar gelmiştir ve insanlar benim anlatmak istedimiği anlamdan farklı bir anlam’la ismini taşımaktadırlar bu sadece isimlendirmekte bir hatadır ancak ona bu şekilde hitab edenleri ben bu şekilde kitapta yer vermemişim halbuki benim kassetiğim şey bazi ilahi vahiylerin hükmünün düşmesi dir ve eğer istersen sen ona ona ismini bu koy(( الْقَوْلُ الفَاصِلُ فِي إسْقَاطِ بَعْضِ الْوَحْيِ النَّازِلِ ))
"el Saraye fi el Tasanif el Sia" cild. 16 sayfa.231
Müstedreki Vesail Seyh Tabersi (ra) cild.1 sayfa.49-59
Fasel el Kitab – Seyh Tabersi (ra) sayfa.187
her 2 halde de onun hata yaptığını kabullenmen kaçınılmaz olduğuna göre, ...EDİT... tarafından uydurmuş olan "alimin hata yaptığını söylemek ona saygısızlık, hakarettir" kuralı gereğince de Şeyh tabersi r.a'a hakaret etmiş olacaksın.
bizim muhaliflerimizi ahmaklardan karar veren Allah'a hamdolsun.
Fakat bakiyorumda Velayet.wordpress.com sitesinde Şeyh Nuri Tabersi r.a ise “Müstedreki Vesail” kitabından alinti yapmissiniz
[img height=600 width=633]http://img443.imageshack.us/img443/9277/9nxb.jpg[/img]
Neyse konumuza dönelim, o halde bu kaynagi inkar etmeniz gerekmez mi?
[img height=600 width=633]http://img443.imageshack.us/img443/9277/9nxb.jpg[/img]
Neyse konumuza dönelim, o halde bu kaynagi inkar etmeniz gerekmez mi?
1. ben "Şeyh Tabersi r.a'ın kendisi veya kitapları güvenilmezdir" demedim, "her hangi bir konuda hata yapması mümükündür ve vasiyet uydurmasına da muteber demesi hatadır" dedim. dediğimin ıspatı da tüm ravilerin meçhullerden oluşması.
2. benim bu aktardığım hadisin aslı zaten Şeyh tabersi r.a'ın "Müstedrek el-Vesail" kitabından değildir Fazl b. Şazan'ın "Gaybet" kitabındandır. hiç olmazsa marifetmiş gibi alıp buraya eklediğin resimde "Fazl b. Şazan “Gaybet” kitabında rivayet etmiş, Şeyh Nuri Tabersi r.a ise “Müstedreki Vesail” kitabında ondan naklen rivayet etmiştir." sözünün anlamını düşünseydin ya.
Nasibilerin resmide siteye acayip uymus

Ispatlayamiyorsunuz, benim sorum hala duruyor, “ vasiyet hadisi” ve “12 mehdiler” hadisiyle ilgili sirf orada hata yaptiklarini ispatlayin hadi..
Bana ornekler vermeyin, zira kendinizi acikca kandiriyorsunuz, alimleri degil.

Yorum