Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

    [quote author=Evrim link=topic=24864.msg168631#msg168631 date=1372986451]
    Bildiginiz gibi degil, Seyh Tabersi(ra) Kuran’in tahrifine inanmamistir, Allah ona merhamet etsin. Bu iddialari vehhabiler ve hristiyanlarda kullanmaktadir.[/quote]

    ...EDİT...

    öncelikle, ...EDİT... ben "Şeyh Tabersi Kur'an'ın tahrifine inandığı için hadis hakkındaki hükmü kabul edilemez" demedim ben bunu bir örnek olarak zikrettim. yani diyorum ki, Şeyh Tabersi r.a da, diğer alimler de ister akide, ister hadis, ister tarih ve istersede başka konularda hata yapmış ola bilirler. ve eğer deliller onların hata yaptığını gösterirse biz hatayı kabul edemeyiz. Kur'an'ın tahrifi iddasını da burada örek verdim. yani, diyorum ki: Şeyh tabersi r.a Kur'an'ın tahrifine inanmıştır fakat Kur'an ve hadisler bunun aksini yani Kur'an'ın korunmuşluğunu bildiriyor. şu halde ne yapmalıyız? Kur'an ve hadislere mi yoksa Şeyh Tabersi r.a'a mı inanmalıyız?

    aynı örneği şimdi diğer konularada uyarla, hadise, tarihe, fıkha.... her alana. mesela bu vasiyet hadisine uygulayalım bu örneği. Şeyh Tabersi r.a bunun muteber olduğunu söylüyor. oysa ravilerinin hepsi meçhul, hadis ilmi ise meçhul ravinin rivayetini muteber kabul etmez. şu halde ne yapacağız?


    Hani tutturmustunuz ya Kuran tahrifine inandigi icin Seyh Tabersi (ra) vasiyet hadisiyle ilgili hükmü Kabul edilmez bak sana hediyem var:

    Seyh Aga Bazrek Tehrani (Seyh Tabersi (ra)’in öğrencisi) ben Seyh Tabersi(ra)den şöyle duydum: Elimizde olan bu kuran kitabının osman döneminde hazırladığına ve hiç bir şeyi değişmediğine ispatladım yani kuran diğer semavi kitabların tersine değiştirilmemiştir. Kendisi hicri 1292 yılında fasıl hitab fi tahrif-ul kitab rub-ul bab adında bir kitab yazdı ve orda kurana tahrif edildiğine dahi bazi deliller sunmuştur.

    bu rivayetlerin sayısı bin’e aşmıştır bu rivayetler kuranın tahrif ediliş şekli tamamen değil sadece eksik bölümlerden olduğunu kanat getrmeye çalışmıştır kitabın tanıtımında bu kuranın tahrif edildiğine dahil latif bir kitaptır sitem ve zorba ehlinin reziliklerinden elde ettim ve onu fasıl hitab fi tahrif-ul kitab rub-ul bab ismini verdim ve üç başlangıç ve iki bölüm yaptım.

    Ustadımız ömrünün son dönemlerinde ben kitabın ismi hakkında yanlış yaptım onun ismini fasıl-ul hitab fi adam-ul tahrif-ul kitab koymam lazımdı, çünkü onda kuranın bütün ayet ve sureleri ve cümleleri ilahi vahy olduğuna ve her hangi bir eksiklik ve fazlalık ve değişmeye uğramadan toplamaya başladığından bügüne kadar gelmiştir ve insanlar benim anlatmak istedimiği anlamdan farklı bir anlam’la ismini taşımaktadırlar bu sadece isimlendirmekte bir hatadır ancak ona bu şekilde hitab edenleri ben bu şekilde kitapta yer vermemişim halbuki benim kassetiğim şey bazi ilahi vahiylerin hükmünün düşmesi dir ve eğer istersen sen ona ona ismini bu koy(( الْقَوْلُ الفَاصِلُ فِي إسْقَاطِ بَعْضِ الْوَحْيِ النَّازِلِ ))

    "el Saraye fi el Tasanif el Sia" cild. 16 sayfa.231
    Müstedreki Vesail Seyh Tabersi (ra) cild.1 sayfa.49-59
    Fasel el Kitab – Seyh Tabersi (ra) sayfa.187
    senin gibi bir ...EDİT... hediyesi bundan öte olmayacaktı ya. delil diye getirdiğin şey Tabersi r.a'ın tahrife inanmadığını değil tahrife inanıp bu konuda deliller getirdiğini fakat sonrada bu görüşünden döndüğünü gösterir. bu ise senin için Şeyh Tabersi r.a'ın yaptığından birisini hata olarak kabullenmeyi kaçınılmaz yapmaktadır. sen ya Tabersi r.a'ın tahrife dair deliller getirdiği ilk dönemi hata olarak kabul edeceksin yahutta daha sonra tahrif görüşünden döndüğü dönemi.

    her 2 halde de onun hata yaptığını kabullenmen kaçınılmaz olduğuna göre, ...EDİT... tarafından uydurmuş olan "alimin hata yaptığını söylemek ona saygısızlık, hakarettir" kuralı gereğince de Şeyh tabersi r.a'a hakaret etmiş olacaksın.

    bizim muhaliflerimizi ahmaklardan karar veren Allah'a hamdolsun.


    Fakat bakiyorumda Velayet.wordpress.com sitesinde Şeyh Nuri Tabersi r.a ise “Müstedreki Vesail” kitabından alinti yapmissiniz

    [img height=600 width=633]http://img443.imageshack.us/img443/9277/9nxb.jpg[/img]

    Neyse konumuza dönelim, o halde bu kaynagi inkar etmeniz gerekmez mi?
    ...EDİT...

    1. ben "Şeyh Tabersi r.a'ın kendisi veya kitapları güvenilmezdir" demedim, "her hangi bir konuda hata yapması mümükündür ve vasiyet uydurmasına da muteber demesi hatadır" dedim. dediğimin ıspatı da tüm ravilerin meçhullerden oluşması.

    2. benim bu aktardığım hadisin aslı zaten Şeyh tabersi r.a'ın "Müstedrek el-Vesail" kitabından değildir Fazl b. Şazan'ın "Gaybet" kitabındandır. hiç olmazsa marifetmiş gibi alıp buraya eklediğin resimde "Fazl b. Şazan “Gaybet” kitabında rivayet etmiş, Şeyh Nuri Tabersi r.a ise “Müstedreki Vesail” kitabında ondan naklen rivayet etmiştir." sözünün anlamını düşünseydin ya.


    Nasibilerin resmide siteye acayip uymus
    merak etme, yakında sizin resiminiz de kardeşlerinizin resimlerinin yanında olacak.

    Ispatlayamiyorsunuz, benim sorum hala duruyor, “ vasiyet hadisi” ve “12 mehdiler” hadisiyle ilgili sirf orada hata yaptiklarini ispatlayin hadi..
    ıspatı rivayetin senedinin hepsinin meçhullerden oluşmasıdır. meçhulün meçhulden rivayetidir bu, toptan meçhuldürler. meçhul olduklarının delili bizzat senin referans verdiğin Şeyh Şahrudi r.a'ın kitabında bu raviler için "zikredilmemiştir" sözleridir.

    Bana ornekler vermeyin, zira kendinizi acikca kandiriyorsunuz, alimleri degil.
    ...EDİT...

    Bakalim simdi ne bahaneler bulacaksiniz?
    bak kardeşlerine benzeme yolunda hızla irerliyorsun....EDİT... sen ise onlara doğru suratle gidiyorsun.

    Yorum


      Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

      [quote author=Evrim link=topic=24864.msg168623#msg168623 date=1372984386]Eger ben bahsettigin alimlerin rical ilmine karsiysam Allah bana lanet etsin.[/quote]

      amin.

      Asil rical ilmin gerçek metodu onlardaydi ve onlar Ehlibeyt(as)ten almaktadilardi.
      onların ne dediğine dair bizzat kendi kitaplarından alıntılar yaptım. gerekirse yine alıtılar yaparım.

      Yorum


        Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

        Sevgili ablalarim ve abilerim. Uzun zaman cevap yazamayacagim, hayirlisiyla, bir kaç haftaya cevaplari yazarim

        Yorum


          Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

          [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168647#msg168647 date=1373005859]

          görüldüğü gibi hadisin hem senedinin çevirisinde ve hemde metninin çeviriside tahrif yapmışsınız. senedin çevirisindeki tahrif "Ahmed b. Muhammed el-Eydi merfu olarak Ali b. Ukbe'den" sözünü "Ahmed b. Muhammed el-Eydi Ali b. Ukbe'den" diye çevirmiş olmanız. burada "merfu olarak" sözünü atmışsınız çünkü merfu olan hadis zayıf hadisin kısımlarındadnır.

          [/quote]


          Su linke baksaydiniz bulurdunuz: http://shiaonlinelibrary.com/%D8%A7%...%D8%A9_404#top




          Merfu vs olmadigini tekrar yazayim, umarim son tekrarlarimdir.





          Ahmed bin Muhammed AlaYadi: Baha El Din El Necefi kitabinda, bu kisi guvenilir bir kisidir demistir.
          Ve ayrica Seyh Tusi ElHassan kitabinda da Ahmed bin Muhammed AlaYadi icin guvenilir demistir. Muntazab El Envar El Musi'ya s.250




          Ali bin Ukbe ye gelince:

          Ali bin Ukbe
          Necasi (ra) bu kişi için güvenilir ravidir demistir. Rical-I Necasi s.271-710



          Yorum


            Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

            [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168649#msg168649 date=1373011400]

            meçhulleri (Mevsili, ibni Halil ve Mısri) zaten kurtaramıyorsun. Ali b. Hüseyin adlı raviyi muhmel, bulamadığınız içi kalkıp Şeyh Saduk r.a'ın babasının biografisini onun adına sunuyorsunuz. bu ravi Hasan b. Ali el-Mısri'yi ve onunla imam Sadık a.s arasında vasıta olan raviyi (Hasan b. Ali el-Mısri'nin babasını) da bulamıyorsunuz. neden ondan söz etmediniz hiç?

            [/quote]


            Etmemismiyiz? Bence siz neden ilk once söz etmediniz? Bunu size sormak lazim?

            Hüseyin ibn Ali el Masri'nin babası, Ali ibn Bayan ibn Zeyd ibn Sayaba'dır. Ali ibn bayan, Cafer Sadık a.s'ın sahabesiydi ve ondan nakledilmiştir. Bu gerçekten yola çıkınca, ona karşı hiçbir iftira bulmazsak ya da onun hakkında negatif raporlar,o zaman ona güvenilir bir kişi olarak itibar edebiliriz. Ve bunun Şii alimleri tarafından yapıldığını görürüz. Şii alimleri, İmam Caferi Sadık as'ın 4000 sahabesini sika yani güvenilir olarak derecelendirmiştir. Ve bunun 3000'i de rical kitaplarında vardır. Ve şu sebebi kullanmışlardır; eğer zayıf delil yoksa ya da negatif rapor, o zaman ravi sika'dır. Bu süreci aşağıda ravi Halid tarafından yazılmış beyan ile inceleyebiliriz: El Hür El Ameli, kitabı Amel el Aamil c.1 s.83'te, Halid'in açıklaması kısmında demiştir ki: (Ve biz Halidin ve Caferi Sadık(as)ın ashabının doğruluğundan söz edersek zayıflığı bilinen rivayetler dışında bu bir zorlama değildir çünkü el-Müfid el-İrşad kitabında,ibni Şer Aşub Maalim el-Ulema kitabında,el-Tebrizi İlem el-Vera kitabında Rical ve Hadis kitaplarının çoğunda geçen İmam Sadıkın(as) 4.000inin doğruluğundan söz eder.Ve Allama diğerleri, İbni Ukdenin Rical kitaplarında adı geçen 4.000 kişi topladığından söz eder. Şeyh Ali el-Namazi el-Şehrudi, el- Müfid ve diğerlerinin İmam Sadık(as)ın ashabının doğruluğu hakkında yazdıklarından kendi yazdığı Müstedrekat İlmi Ricalül Hadis kitabının ilk cildinin 64.sayfasında şöyle bahsediyor:Ve bu deliller, ibni Kavliyanın,el-Kumminin ve el-Tebrizinin Rical kitaplarındali delillerden daha değersiz değil.O halde şunu demek mümkün:İbni Kavliya ve El-Kumminin kendi Rical kitaplarında dediği gibi Asıl prensip,zayıf deliller dışında İmam Sadıkın(as) ashabının güvenilir olmasıdır. Ve biz madem Ali bin Beyan hakkında hiç negatif ve olumsuz rapor bulamadık o halde o güvenilirdir. Ayrıca Ali bin Beyan bir şia ravisidir tıpkı hadis senet zincirindeki diğer raviler gibi ve aynı düşünce burdada uygulanabilir;Tüm şia ravileri güvenilirdir ve biz eğer onlar hakkında pozitif veya negatif raporlar yoksa onların rivayetlerini alabiliriz.Bazı büyük şia alimleri bu konu hakkında konuşmuştur. Bazıları göstermiştirki, biz Ahmed bin İsmail adlı ravinin yazdıklarının ardındaki süreci izleyebiliriz. Allame Hilli(ra), Hulasat el-Ahval kitabının 66.sayfasında dedikiAhmed bin İsmail bin Samka bin Abdullah:…Alimlerimiz ne onu öven ne de onun zayıflığını dile getiren bir delil bulamamışlardır.O halde onun güvenilirsizliğine dair hiçbir sağlam delil olmadığından onun rivayetlerini kabul edebiliriz. El-Muhakkik el-Hoy(ra) Makamül Ricalül Hadis kitabının 2.cildinin 57 ve 58.sayfalarında diyorki:Bu sözler Allamenin Şia ravilerinin bazı alimlerin athfettiği gibi rüşvet alıp almadıklarını incelerken kullnadığı yöntemi gösteriyor. Bunu onceden ortaya cikardik buyuk sia alimlerinden. Ibrahim ibn Salama'nin aciklamasinda ve bununla ilgili Allama'den gelen hicbir tuhaflik yoktur cunku ondan sonra bir suru buyuk Sia alimi bu sekilde bunu yayinlamistir. Ve aynı kaynağın ilk cildinin 122.sayfasında şöyle diyor:Ben klasik Şia alimlerinden birinin güvenirliğini sınamk için öğrendiğim yol Rical kitaplarında o kişiye araştırmaktı. Ve yine aynı kaynağın 14.cildinin 218 ve 219. Sayfalarında şöyle geçerİsa bin Abdullah el-Haşimi: Saduk'un ona olan yolu haricinde zayiftir cunku Muhammed ibn Abi Abdullah'tan oturu. Cunku o mechuldur. Buna ragmen, Allama bu yolu otantiklestirmis yani sahih yapmistir. Ve bu onun guvenirliligi dogrulamanin ustunu insa etmesinin bir parcasidir [Asalet Adaleti]). Ve tedili bulamadigimizdan beri ya da ona karsi herhangi bir kotu rivayet (pozitif ya da negative rapor), o zaman sikadir, guvenilirdir. Ve bu celiskilerden, onun sağlamlığı ile yaptığı rivayetleri almaya teşvik edilmektedir.

            Yorum


              Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

              [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168648#msg168648 date=1373007163]
              öncelikle rivayet sünni nuaym b. Hammad'ın kitabından, artık sünni kitap ne kadar güvenilir, onun üzerine kim akide inşa eder bunu bilmiyorum fakat bildiğim şu: imamlarımız a.s hatta Ehli Beyt a.s'ın faziletini bile muhaliflerin kitaplarından rivayet etmemizi yasaklamışlardır.

              ikinci olarak, bu söz sünni kaynaklı olmasına ek olarak her hangi bir masuma a.s dayanmıyor ancak Artah adlı raviye dayanıyor. artık Artah gaybı bildiğini mi idda ediyor ne yapıyor bunu da bilmiyoruz.


              [/quote]



              Eger Artah adli sahistan rivayet gelmisse, Peygamber(saa)den gelmedigi anlamina mi gelmektedir?
              Kuran, osmani yazisiyla derlenmistir, simdi hasa- Kurani inkar mi edelim? Tabikide hayir. Yamani(as) Halife olduguna dair soylemelerimiz haktir, zira Imam Muhammed Bakir(as) in hadisiyle celismemektedir zira Yamani(as) insanlari dogruya davet etmektedir.





              İbn Tavus'un Melahim Fitan kitabı, Tavus zamanındaki Şii Marjası tarafından derlenmiştir. Alim; Ehlibeyt a.s ile çelişmeyen hadisleri kopyalamış ve ayrıca Ziya El Salihin'de geçen duaları ve direkt olarak İmam Mehdi a.s'dan olan diğer dua kitaplarını da kopyalamış. Şeyh ibn Tavus , İmam Mehdi as'ı gördüğü ve O as'dan ilim aldığı bilinir.

              İkinci olarak, bizler biliriz ki sunni kitaplarında, Ehli beyt as ve İmam Ali as'dan faziletli hadisler vardır. Bu hadisler sünni kitaplardan olduğu için onlara itibar etmemek ve cope mi atmamız gerekir? Hayır. Biz bu hadisleri alır, Kuran'la ve Ehlibeyt a.s ile çelişip çelişmediğine bakarız/ Bu Ehlibeyt a.s'ın metodudur. Ve ayrıca Kuran der ki; " Ey iman edenler! Size bir fasık bir haber getirirse, bilmeyerek bir topluluğa zarar verip yaptığınıza pişman olmamak için o haberin doğruluğunu araştırın."



              Ravi der : İmam Sadık (a.s)’a arzettim sizin hadisilerinizi bizi nakl eden bir şahıs var ve bu şahıs yalancılıkla meşhurdur ve sizden hadis naklettiğinde biz inanamiyoruz,İmam Sadık (a.s) Buyurdu: acaba gecenin gündüz ve gündüzün gece olduğunu mu iddia ediyor? Hayir dedim. Buyurduler Eğer bunu dese bile onu inkar etmeyin zira eğer inkar edip yalanlarsan beni reddetmiş olursun



              Muhtasarul Derecat Hsan ibn-i Süleyman-ı Heli S76--Ve Fi Tab’ağ Ahri S 234


              Yorum


                Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168649#msg168649 date=1373011400]


                pis zındık yemenici! verdiğin kaynaklarda sözü edilen ravi Hasan b. Ali değil, Hüseyin b. Ali'dir. işte "Ricali Necaşi"deki söz:
                • [li]الحسين بن علي أبو عبد الله المصري متكلم ثقة، سكن مصر، وسمع من علي بن قادم وأبى داود الطيالسي وأبي سلمة ونظرائهم
                  Hüseyin b. Ali Ebu Abdullah el-Mısri, kealmcı ve sika (güvenilir)'dir. Mısır'a yerleşmiş, Ali b. Akdem, Ebu Davud et-Tayalisi, Ebu Selem ve diğerlerinden (hadis) duymuştur.

                  Necaşi r.a, "Rical", sayfa 66, 155-ci ravi
                  [/li]

                [/quote]


                Yalnis yere suclayan sizsiniz, Vasiyet hadisine karsilik itiraz ederken, Hasan b Ali yazan siz degilmiydiniz? Esasen, Hasan ibn Ali bir yanlıştır. Doğrusu, Huseyin ibn Ali'dir. Arapça'da hasan ve hüseyin sadece 1 kelime ile farklı yazılır ve bu el yazısı ile yazıldığında neredeyse aynı gözükür. Bu yanlış hadisin senedini kopyalarken bir sürü yerde yapılmıştır (örneğin, Hasan ismi Huseyin olarak yazılmış ya da tam tersi). Yani, doğrusu, Hüseyin ibn Ali El Masri'dir. Ve bir delil değildir. Hiçbir yerde negatif bir açıklama yoktur ki, bu kişi şii ravisidir, bunun hadislerini alalım diyelim. Hatta nehcul belaga'da meçhul raviler vardır… Sahife-I seccadiye, ziyaret el cemiya'da.. ve bir sürü hadis demek değildir ki bunlara yalandır diyeceğiz. Hatta ziyareti aşura'da bile vardır…









                Hussein b. Ali el Misri güvenilirdir

                Yorum


                  Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                  [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168647#msg168647 date=1373005859]

                  demek 40'dan fazla öyle mi? II Meclisi r.a "Bihar el-Envar" ansiklopedisinde bu konudaki rivayetlerin hepsini toplamasına rağmen sadece 8 rivayet vardır. peki geri kalan 32 rivayet nerede?


                  [/quote]


                  Anlatimda benim hatam olmustur, özür dilerim. Fakat yine konuyu carpitamadiniz, zira MEHDILER hakkinda hadisler coktur, simdi hadislerin hepsini "zayif hadis" veya "mehcul" vs terimini mi kullanicaksiniz?
                  MEHDILER hakkinda zayif olmayan hadisler kitapcik haline getirilmistir:

                  bkz: http://www.mediafire.com/download/wv...di_pbuh111.pdf

                  Yorum


                    Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                    [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168647#msg168647 date=1373005859]
                    metin tahrifi ise burada değil "12 mehdi" sözünün hatta "12" rakamının bile olmamasına rağmen getirip bunu metne yerleştirmeniz.

                    [/quote]


                    Öyle mi? Su linkte istifade edebilirsiniz: http://shiaonlinelibrary.com/%D8%A7%...%D8%A9_404#top

                    Yorum


                      Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                      [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168649#msg168649 date=1373011400]


                      seni pis sahtekar yemenici kafir! yalan söylüyorsun, Necşi ve Tusi'den aktardığın "Ali b. Hüseyin" adlı kişi Şeyh Saduk r.a'ın babasıdır. hemen Necaşi ve tusi'nin kitaplarına bakalım:

                      [/quote]



                      Ali b. Hüseyin(ra), Seyh Saduk(ra) in babasi oldugunu inkar mi ettik?
                      Hiçbir nitelik eklemeden ya da aile ismini eklemeden, yalın olarak "Ali bin El Hüseyin"in ismi geçtiğinde, akla Şeyh Saduk'un babası, yüksek derecede saygıdeğer alim olan İbn Babuya gelir.
                      Saduk'un babasından kısaca "Ali ibn el Hüseyin" diye bahsetmek alimler arasında çok yaygındır ve bu hadis kitaplarında, ilmi rical'de de böyle geçmiştir. Ve Seyh Tabersi (ra) bu konu ile ilgili şöyle yazar: Aslında Saduk'un babasından bahsederken hadis kitaplarında ve ilim rical kitaplarında, onu şu isimde anılmış buluruz: "Ali ibn El Hüseyin" ya da "Ali ibn Babuya". (Hatime el Müstedrek Kitabı c.1 s.316)
                      Ve ayrıca Seyh der ki dipnotta: İbn Kawliya, Ali ibn el Hüseyin'den naklediyor, bu Seyh saduk'un babası olduğunu kanıtlamaktadır.

                      Ali ibn el Hüseyin ibn Musa ibn Babuya el Kumi, lakabı Ebul Hasan, güvenilirdir (sika). Fahratta bahsettigimiz derlemeleri vardir ve el Talakbari'den nakletmistir. Rical Tusi s. 432 6181-ci ravi





                      Yorum


                        Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                        [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168450#msg168450 date=1372312958]
                        yani eğer Seyyid r.a'ın rical kitabında bir ravi için kaynak rical kitaplarından (Necaşi, ibni Ğadairi, Keşşi, Berki, Tusi) bir hüküm (zayıf, sika ve s.) getirilmemişse, artık ravinin masumlar a.s'ın ashabından birisi olarak zikredilmesi, kitap yazmış olması ve s. onu meçhul olmaktan çıkarmamaktadır. Şeyh cevheri'nin yazdığı "Müfid min mucem ricalil hadis" kitabı ise Seyyid Hoi r.a'ın rical kitabını esas almaktadır. Seyyid Hoi r.a'ın rical kitabındaki bilgileri sadeleştirmekte ve her hangi bir ravi hakkındaki sonuç hükmü aktarmaktadır. Seyyid Hoi r.a'ın kitabı "Mucem ricalil hadis" şeklinde, Şeyh cevheri'nin kitabı ise "Müfid min mucem ricalil hadis" şeklindedir. ve Şeyh Cevheri'nin kitabının adının anlamı şudur: "Mucem ricalil hadis kitabından bilgi"

                        [/quote]


                        Ve bu bir delil degildir. Hiçbir yerde kotu bir açıklama yoktur ki. Bu kişi şii ravisidir, bunun hadislerini alalım diyelim. Hatta nehcul belaga'da meçhul raviler vardır… Sahife-I seccadiye, ziyaret el cemiya'da.. ve bir sürü hadis demek değildir ki bunlara yalandır diyeceğiz. Hatta ziyareti aşura'da bile vardır…

                        Yorum


                          Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                          [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg167863#msg167863 date=1369222204]


                          Seyyid Kazım el-Hairi'nin hadis hakkında konuştuğu doğrudur fakat "onayladığını" göremedim. buyrun Seyyid Kazım el-hairi'nin hadisi onayladığını belgeleyin. ayrıca Şeyh Ali el-Kurani ve diğerlerinin de onayladıklarını.


                          [/quote]

                          Buyrun:

                          Shia Marja' Sheikh AlHairi states that the 12 Mahdis are Proofs of Allah on video!

                          Yorum


                            Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                            [quote author=Velayet_Nuru link=topic=24864.msg168643#msg168643 date=1373002213]
                            Ben bu tartışmaları okumuş değilim ama bir bakayım ne konuşuyorlar dedim. Bir de baktım ki arkadaş ahlaksızca "Şeyh Kurani (la)" yazmış..
                            Şeyh Kurani gibi bir alime bu sitede nasıl lanet edilir anlamış değilim. Bu edepsizliğinden dolayı gereken cezanın verilmesini talep ediyorum..
                            [/quote]


                            ...EDİT... Yahudi alimleri nasil Isa bin Meryemi (as) cezalandirmalari icin hile yapiyorlarsa ben herseyden ve herkesten daha degersiz kul olanin benide gelin cezalandirin!!

                            Yorum


                              Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                              [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168649#msg168649 date=1373011400]

                              kaç ravi meçhul bakalım: Mevsili, Ali b. Hüseyin, ibni Halil, Cafer b. Ahmed el-Mısri, Hasan b. Ali el-Mısri, babası.

                              [/quote]


                              RAVILLERIN SIHHATI:


                              Ebi Ebdullah El-Huseyin ibn Ali ibn Süfyan

                              "Alim sikadır (güvenilirdir) ve bizim iyi bir arkadaşımızdır" kaynak: Rical El-Necaşi s.67-68 -162
                              "O değerlidir ve onun kaynağı Eba Abdullah'tır" kaynak: Seyh Tusi, Ricalaho s.423 6092
                              "Seyh güvenilirdir,bizim iyi bir arkadaşımızdır ve değerlidir" kaynak: Vatka Alama El-Hili Halasat El-Akvaal s.115


                              Ali b. Sinan el-Mevsili

                              Seyh Sahrudi(ra): "itibarli rivayetler onun itibarli oldugunu soylemektedir"
                              Ilm Ar Rical Mustadrakinde 10071-ci ravi



                              Ahmed b. Muhammed b. Halil

                              Sheikh Ali Al Numaazi Al-Shahroodi soyle soylemektedir:
                              "O itibarli ve saygilidir"
                              Ilm Al Rical kendi kitabinda ( Seyh Sahrudi ra) 1532-ci ravi



                              Cafer b. Ahmed el-Mısri

                              Sheikh Ali Al Namazi Al Shahroodi: "Onun cok itibarli rivayeti vardir"
                              Ilm Ar Rical Mustadrakinde 2533-ci ravi cilt 2. sah. 143"



                              Ali bin Huseyn

                              Rical Al Nacashi sah 261-262 --682-ci ravi 'de soyle soylemektedir:
                              "Zamaninin buyuk alimlerinden ve ilimde onlarin basi ve fakihidir ve saglam ve itibarlidir"
                              Rical Al Tusi sah 432 hadis 6191-ci ravi soyle diyor:
                              "Itibarlidir ve onun baya derlemeleri vardir ve biz onlari Fihrist soylemisizdir"

                              Hiçbir nitelik eklemeden ya da aile ismini eklemeden, yalın olarak "Ali bin El Hüseyin"in ismi geçtiğinde, akla Şeyh Saduk'un babası, yüksek derecede saygıdeğer alim olan İbn Babuya gelir.
                              Saduk'un babasından kısaca "Ali ibn el Hüseyin" diye bahsetmek alimler arasında çok yaygındır ve bu hadis kitaplarında, ilmi rical'de de böyle geçmiştir. Ve Seyh Tabersi (ra) bu konu ile ilgili şöyle yazar: Aslında Saduk'un babasından bahsederken hadis kitaplarında ve ilim rical kitaplarında, onu şu isimde anılmış buluruz: "Ali ibn El Hüseyin" ya da "Ali ibn Babuya". (Hatime el Müstedrek Kitabı c.1 s.316)
                              Ve ayrıca der ki dip notta: İbn Kawliya, Ali ibn el Hüseyin'den naklediyor, bu Seyh saduk'un babası olduğunu kanıtlamaktadır.

                              Ali ibn el Hüseyin ibn Musa ibn Babuya el Kumi, lakabı Ebul Hasan, güvenilirdir (sika). Fahratta bahsettigimiz derlemeleri vardir ve el Talakbari'den nakletmistir. Rical Tusi s. 432 6181-ci ravi


                              Huseyin ibn Ali el Misri

                              "Ravi güvenilir sikadır." kaynak: Rical El-Necaaşi p.66 155
                              "Nakleden güvenilir sikadır." kaynak: Mustadrakaat Ilm E-Rical El hadis Seyh Ali El Namazi El Şahrudi C.3 s.156 44181

                              Yorum


                                Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                                [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168234#msg168234 date=1371999902]
                                tarikin ne olduğunu sen bana öğretmeğe kalkma, git o 1 ayette 2 defa hata yapan yalancıya öğret. nasıl olsa ilmi seviyeniz aynı düzeyde. ben tarikin ne olduğunu da, tarikin sıhhatine hükmetmenin ne anlama geldiğini de biliyorum ama sen ne yazdığını bilmiyorsun.

                                [/quote]


                                Vay senin haline kibirli adam, sen Alaa Selim veya Nadim Ukeyliyle munazara yap görelim, büyüklük taslama davranislarindan vazgecersin. Sizin yahudilere benzeyen alimleriniz nerede? Ancak zaten ölüm fetvasi vermeyi, talan etmeyi, adam oldurmeyi, yobazlik, her turlu pislik yapmayi biliyorsunuz sizi yobazlar. Iste onun için Imam Mehdi(af) zuhur edip sizin gibi tum pis zalimleri ortaliktan temizleyecek. Hatta yapmak istedigi reform ve adalet islerinize gelmeyecek ona karsi geliceksiniz

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X