Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)



    [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168308#msg168308 date=1372050724]


    Vallahi, Billahi ve Tillahi o adam yalancıdır eğer sende bunun aksini idda ediyorsan seni bu konuda mübaheleye davet ediyorum.

    [/quote]

    [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168428#msg168428 date=1372238600]Ahmed el-Hasan yalancı, habis ve necis bir nasibidir, sen ve senin gibi onun yanındakiler ise hem onu izlemenizden, hem de cehalet ve hezeyan dolu sözlerinizle nasibisiniz.beni bu masallarlamı korkutuyorsun? kendin mubahele davetimden korkup kenara çekilmiş birisi olduğun halde beni bu safsatalarınla mı korkutuyorsun? Ahmed el-Hasan'a lanet olsun hemde binlerce kez. mübaheleden korkan da senin gibi olsun.ben sizin hepinizle mubahele yapmak istiyorum, topunuzla. [/quote]





    Hadi cesaretin varsa Imam(af) in habercisiyle mubahele edersin seni göreyim, eger gelmessen (neyin üzerine yemin ediyim?) sen korkaksin!! Helak olan hangi tarafsa zaten ablalar veya abiler mesaji sonunda alirlar.

    Yorum


      Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

      [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168650#msg168650 date=1373012194]


      öncelikle, sayın ahmak yemenici, ben "Şeyh Tabersi Kur'an'ın tahrifine inandığı için hadis hakkındaki hükmü kabul edilemez" demedim ben bunu bir örnek olarak zikrettim.

      [/quote]


      Örnek olarak mi zikr etmissin? Bende senden ispatini istiyorum?? Ispati nerede..

      Yorum


        Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

        [quote author=Evrim link=topic=24864.msg170191#msg170191 date=1376350575]

        Gelin beni cezalandirin, benim Peygamberime(saa) ve Imamlarima(as) öyle sapkin konusan birisine yinede lanet ediyorum! Koyun surusu gibi onlarin arkasindan kosan siz degilmisiniz? Yahudi alimleri nasil Isa bin Meryemi (as) cezalandirmalari icin hile yapiyorlarsa ben herseyden ve herkesten daha degersiz kul olanin benide gelin cezalandirin!!
        [/quote]
        Sözüm adminleredir: Forum kurallarına göre böyle lanet etmelerin sakıncası yok mudur?
        Şimdi ben haddini bilmez bu terbiyesiz adama ne söylüyeyim?!
        عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

        Yorum


          Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

          gerçekten çok üzücü bir durum. bu kadar zaman bekle, "cevap yazacağım" diye vaatler ver, sonrada tüm ricalara rağmen halen aynı hızla ahmaklığa devam et.

          [quote author=Evrim link=topic=24864.msg170182#msg170182 date=1376347668]

          [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168647#msg168647 date=1373005859]görüldüğü gibi hadisin hem senedinin çevirisinde ve hemde metninin çeviriside tahrif yapmışsınız. senedin çevirisindeki tahrif "Ahmed b. Muhammed el-Eydi merfu olarak Ali b. Ukbe'den" sözünü "Ahmed b. Muhammed el-Eydi Ali b. Ukbe'den" diye çevirmiş olmanız. burada "merfu olarak" sözünü atmışsınız çünkü merfu olan hadis zayıf hadisin kısımlarındadnır.[/quote]

          Su linke baksaydiniz bulurdunuz: http://shiaonlinelibrary.com/%D8%A7%...%D8%A9_404#top

          Merfu vs olmadigini tekrar yazayim, umarim son tekrarlarimdir.



          Ahmed bin Muhammed AlaYadi: Baha El Din El Necefi kitabinda, bu kisi guvenilir bir kisidir demistir.
          Ve ayrica Seyh Tusi ElHassan kitabinda da Ahmed bin Muhammed AlaYadi icin guvenilir demistir. Muntazab El Envar El Musi'ya s.250



          Ali bin Ukbe ye gelince:

          Ali bin Ukbe
          Necasi (ra) bu kişi için güvenilir ravidir demistir. Rical-I Necasi s.271-710[/quote]

          Vallahi ne anlatmaya çalıştığını anlamıyorum. sen bana delil olarak şu rivayeti yazdın:

          Ahmed bin Muhammed AlaYadi, o da Ali bin Ukba, o da Ukba bin Halid, o da Ebu Abdullah as'dan rivayet etmiştir:"Kaim'den sonra 12 Mehdi olacak"

          muntakhab al anwar sayfa. 353
          bihar alanwar cild 53. sayfa.148
          bu da bu "delili" getirmiş olduğunun belgesi: http://velayet.files.wordpress.com/2...mak-nasibi.jpg

          bende buna cevap olarak dedim ki:


          nedense "40'dan fazla hadis" içerisinden seçip örnek olarak verdiğin hadis beni hiç şaşırtmadı. verdiğin her 2 kaynağa bakalım:
          • [li] أحمد بن محمد الإيادي، يرفعه إلى علي بن عقبة، عن أبيه، عن أبي عبد الله (عليه السلام): [سئل] عن الرجعة أحق هي؟ قال: نعم. فقيل له: من أول من يخرج؟ قال: الحسين (عليه السلام) يخرج على [أثر] القائم (عليه السلام). قلت: ومعه الناس كلهم؟ قال: لا، بل كما ذكر الله في كتابه * (يوم ينفخ في الصور فتأتون أفواجا
            Ahmed b. Muhammed el-Eydi merfu olarak Ali b. Ukbe'den, o babasıdan, o da Ebu Abdullah (imam Cafer es-Sadık a.s)'dan anlattı, dedi ki: imam a.s'dan recat hakkında sordum (dedim ki) "bu gerçek midir?" imam a.s dedi ki: "evet" dedim ki: "(recat zamanı) ilk olarak kim huruc edecektir?" imam a.s dedi ki: "Hüseyin a.s Kaim a.s'ın asrında çıkacaktır" dedim ki: "onunla birlikte tüm insanlarda (çıkacaklar) mı?" imam a.s dedi ki: «hayır, aksine Allah c.c'ın kitabında zikrettiği gibi olacak: "O gün Sûr üfürülür de gelirsiniz bölük bölük." (Nebe suresi 18-ci ayet)»

            Seyyid Bahaaddin, "Muntehabatul Envar", sayfa 353-354
            [/li]


          Allame Meclisi r.a da "Bihar el-Envar"da bu rivayeti "Muntehabatul Envar" kitabından aktarmıştır. ama senin verdiğin sayfada değil. şurada: II Meclisi r.a, "Bihar el-Envar", 53/103, hadis 130

          görüldüğü gibi hadisin hem senedinin çevirisinde ve hemde metninin çeviriside tahrif yapmışsınız. senedin çevirisindeki tahrif "Ahmed b. Muhammed el-Eydi merfu olarak Ali b. Ukbe'den" sözünü "Ahmed b. Muhammed el-Eydi Ali b. Ukbe'den" diye çevirmiş olmanız. burada "merfu olarak" sözünü atmışsınız çünkü merfu olan hadis zayıf hadisin kısımlarındadnır.

          metin tahrifi ise burada değil "12 mehdi" sözünün hatta "12" rakamının bile olmamasına rağmen getirip bunu metne yerleştirmeniz.
          işte bu da "Muntehabatul Envar" kitabında 353-cü sayfanın resmi: http://velayet.files.wordpress.com/2.../mutehabat.jpg

          eğer gözlerinde bir zayıflık var ise o zama bir gözlük al ve sonra resme tekrardan bak. gözlerinin zayıf ola bileceğini dikkate aldığım için "merfu olarak" sözünü kırmızı çerçeveye aldım.

          sonra "Merfu vs olmadigini tekrar yazayim" sözünden anlaşıldığı kadarı ile sen "merfu" nedir, ne demektir bunu anlamıyorsun. o yüzden de ben "hadis merfudur, merfu ise zayıfın kısımlarındandır" dediğimde kalkıp bana raviler hakkında bilgi vermişsin. bre ahmak! merfu ravilerle ilgili değil senedi oluşturan raviler arasında kesinti olup olmaması ile ilgili bir şeydir. yani burada "şu 2 şahıs güvenilir mi yoksa değil mi?" meselesi değildir araştırılan. burada araştırma konusu olan "şu 2 ravi arasında kesiti var mı?" konusudur. ister artık bu raviler güvenilir olsun, ister zayıf, ister meçhul ve s.

          ha birde, hadisin çevirisini ben zaten sana yazmıştım. dolayısı ile bu hadis sizin yalancılığınıza ispattır. bana hadisi arapçasından "12 mehdi" sözünü hatta mehdiyi geçtim, 12 rakamını göstere bilir misin?

          Yorum


            Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

            [quote author=Evrim link=topic=24864.msg170184#msg170184 date=1376347969]
            [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168648#msg168648 date=1373007163]öncelikle rivayet sünni nuaym b. Hammad'ın kitabından, artık sünni kitap ne kadar güvenilir, onun üzerine kim akide inşa eder bunu bilmiyorum fakat bildiğim şu: imamlarımız a.s hatta Ehli Beyt a.s'ın faziletini bile muhaliflerin kitaplarından rivayet etmemizi yasaklamışlardır.

            ikinci olarak, bu söz sünni kaynaklı olmasına ek olarak her hangi bir masuma a.s dayanmıyor ancak Artah adlı raviye dayanıyor. artık Artah gaybı bildiğini mi idda ediyor ne yapıyor bunu da bilmiyoruz.
            [/quote]

            Eger Artah adli sahistan rivayet gelmisse, Peygamber(saa)den gelmedigi anlamina mi gelmektedir?[/quote]

            yav Allah aşkına sen ...EDİT...? delil olarak getirdiğin kaynaktaki söz:

            1. sünni kaynaktır ve sinek kadar bile değeri yoktur.
            2. kaynakta sözü söyleyen Rasulullah s.a.a veya bir masum değil Atrah adlı birisidir.

            sende kalkıp "Eger Artah adli sahistan rivayet gelmisse, Peygamber(saa)den gelmedigi anlamina mi gelmektedir?" diyorsun. yav gerizekalı ahmak! eğer Rasulullah s.a.a'den böyle bir rivayet varsa göster bakalım onu bize. nerede o rivayet? Vallahi bu sapık sözleri nereden alıyorsun bilmiyorum ama senin getirdiğin bu ahmak mantığa göre bak ben diyorum ki: "ahir zamanda Ahmed el-Hasan adlı bir yalancı ortaya çıkacaktır. bu adam gerçekte kafir olacak ve insanlara "ben Yemani'yim" diyecektir."

            şimdi, senin mantığına göre bu sözü de Rasulullah s.a.a söylemiştir. hatta sana göre Ebu Hureyre, Aişe, Ebu Musa el-Eşari gibi tüm her kesin sözü Rasulullah s.a.a'den gelmiş olmalıdır.


            İkinci olarak, bizler biliriz ki sunni kitaplarında, Ehli beyt as ve İmam Ali as'dan faziletli hadisler vardır. Bu hadisler sünni kitaplardan olduğu için onlara itibar etmemek ve cope mi atmamız gerekir? Hayır. Biz bu hadisleri alır, Kuran'la ve Ehlibeyt a.s ile çelişip çelişmediğine bakarız/ Bu Ehlibeyt a.s'ın metodudur. Ve ayrıca Kuran der ki; " Ey iman edenler! Size bir fasık bir haber getirirse, bilmeyerek bir topluluğa zarar verip yaptığınıza pişman olmamak için o haberin doğruluğunu araştırın."
            senin gibi daha kendi dediğini bile anlamaya bir ...EDİT... Kur'an'ı anlamışcasına delil getirmesi gerçekten çok gülünç. ister sünni kaynak olsun, ister de bir başkası hiç farketmez onda geçen sözün bizim kaynağımızda bir aslı yoksa çöpe atılacaktır. gerekirse bu konuyu da tartışırız.

            şimdi, sen Artah adlı bu ahmaın getirdiği rivayeti bizim kaynaklarımızdan sun bakalım.

            Yorum


              Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

              EVRİM ADLI ÜYEMİZ FORUM KURALLARINI İHLAL ETTİĞİNDEN 1 NOLU UYARIYI TARAFIMCA ALMIŞTIR.

              Yorum


                Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                YAZIŞMA ESNASINDA, BİRBİRİNİZE, LANET OKUMAK, GERİZEKALI, AHMAK, KOYUN VS. DEMEK HOŞUNUZA MI GİDİYOR. AYIPTIR, GÜNAHTIR YAPTIĞINIZ...VALLAHİ BİLLAHİ BIKTIM USANDIM EDİT YAPMAKTAN VE HER DEFASINDA ŞAHSEN RİCA ETMEKTEN. RESMEN RİCA EDİYORUM, ARKADAŞLIK, KARDEŞLİK HUKUKUMUZ VAR İSE VE BU FORUMUN İÇİNDE Kİ EMEKLERE AZDA OLSA DEĞER VERİYOR İSENİZ ALLAH RIZASI İÇİN ŞU FORUM KURALLARINI İHLAL ETMEYİN. BÖYLE YAPACAKSANIZ YA YAZIŞMAYIN, YA DA ÖZÜR DİLERİM AMA EFENDİCE YAZIŞIN. HER DEFASINDA UYARMAKTAN İNSAN UTANIYOR.

                Yorum


                  Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                  [quote author=Velayet_Nuru link=topic=24864.msg168643#msg168643 date=1373002213]
                  Ben bu tartışmaları okumuş değilim ama bir bakayım ne konuşuyorlar dedim. Bir de baktım ki arkadaş ahlaksızca "Şeyh Kurani (la)" yazmış..
                  Şeyh Kurani gibi bir alime bu sitede nasıl lanet edilir anlamış değilim. Bu edepsizliğinden dolayı gereken cezanın verilmesini talep ediyorum..
                  [/quote]

                  HOCAM KUSURUMUZA BAKMAYIN. SİZİN VESİLENİZ İLE BUNUDA FARKETTİM. TÜM ARKADAŞLARDAN ÖZÜR DİLİYORUM. GEREKENİ YAPTIM. EDİTLEMELERE GEÇİYORUM. ALLAH SİZDEN RAZI OLSUN.

                  Yorum


                    Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                    [quote author=Evrim link=topic=24864.msg170185#msg170185 date=1376348915]Yalnis yere suclayan sizsiniz, Vasiyet hadisine karsilik itiraz ederken, Hasan b Ali yazan siz degilmiydiniz? Esasen, Hasan ibn Ali bir yanlıştır. Doğrusu, Huseyin ibn Ali'dir.[/quote]

                    ...edit... sen ne yazdığının farkında mısın yoksa aklına estiği gibi mi yazıyorsun? senin getirdiğin sözde "vasiyet hadisi" Şeyh Tusi r.a'ın "Gaybet" kitabında geçer ve onun da senedi şu şekildedir:
                    • [li]أخبرنا جماعة، عن أبي عبد الله الحسين بن علي بن سفيان البزوفري، عن علي بن سنان الموصلي العدل، عن علي بن الحسين، عن أحمد بن محمد بن الخليل، عن جعفر بن أحمد المصري، عن عمه الحسن بن علي، عن أبيه، عن أبي عبد الله جعفر بن محمد
                      bir gurup cemaat bana Ebu Abdullah Hüseyin b. Ali b. Süfyan el-Bezverki'den, o Ali b. Sinan el-Mevsili'den, o Ali b. Hüseyin'den, o Ahmed b. Muhammed b. Halil'den, o Cafer b. Ahmed el-Mısri'den, o amcası Hasan b. Ali'den, o babasından, o da Ebu Abdullah Cafer b. Muhammed (imam Sadık a.s)'dan haber verdi, dedi ki:

                      Şeyh Tusi r.a, "Gaybet", sayfa 150, hadis 111
                      [/li]


                    gözlerine gözlük aldıktan sonra senede bakarsan orada senin için kırmızı ile işaretlediğim ravinin Hasan b. Ali olduğunu göre bilirsin. ben dedim ki, bu ravi muhmeldir, sen ise güya bana onun güvenilir olduğuna dair delil getirmişsin. diyorsun ki:

                    Hasan ibn Ali

                    "Ravi güvenilir sikadır." kaynak: Rical El-Necaaşi p.66 155
                    "Nakleden güvenilir sikadır." kaynak: Mustadrakaat Ilm E-Rical El hadis Seyh Sahrudi C.3 s.156 44181
                    işte bu da senin sözünün belgesi: http://velayet.files.wordpress.com/2...nci-nasibi.jpg

                    yani sen hadisin senedinde geçen Hasan b. Ali adlı ravinin güvenilirliğini ıspat için "Rical Necaşi" kitabından güya delil getirmişsin. oysa "Rical Necaşi" kitabında senin verdiğin sayfada hakkında konuşulan kişi Hasan b. Ali değildir, Hüseyin b. Ali'dir. işte "Rical Necaşi" kitabının linki: Necaşi r.a, "Rical", sayfa 66, 155-ci ravi

                    yani seni bir sahtekarlığın daha belgelendi.


                    Arapça'da hasan ve hüseyin sadece 1 kelime ile farklı yazılır ve bu el yazısı ile yazıldığında neredeyse aynı gözükür. Bu yanlış hadisin senedini kopyalarken bir sürü yerde yapılmıştır (örneğin, Hasan ismi Huseyin olarak yazılmış ya da tam tersi). Yani, doğrusu, Hüseyin ibn Ali El Masri'dir.
                    güzel kıvırma, sünniler bile böylesini beceremez ama delil istenilince sünniler gibi doup kalacaksın. "Gaybet" kitabında adı geçen Hasan b. Ali adlı ravinin gerçekte Hüseyin b. Ali olduğuna delil nedir?

                    Ve bir delil değildir. Hiçbir yerde negatif bir açıklama yoktur ki, bu kişi şii ravisidir, bunun hadislerini alalım diyelim. Hatta nehcul belaga'da meçhul raviler vardır… Sahife-I seccadiye, ziyaret el cemiya'da.. ve bir sürü hadis demek değildir ki bunlara yalandır diyeceğiz. Hatta ziyareti aşura'da bile vardır…
                    kesinlikle hayır, ister "Nehcul Belağa" olsun, ister "el-Kafi" istersede bir başka kitap. meçhulün rivayeti meçhul, zayıfın rivayeti zayıf, güvenilir birisinin rivayeti de güvenilir. "bir sürü hadis", "şu kitapta var" ve s. bunlar seni gibi delil ortaya koymaktan aciz olanların sarılacağı şeylerdir.

                    Anlatimda benim hatam olmustur, özür dilerim. Fakat yine konuyu carpitamadiniz, zira MEHDILER hakkinda hadisler coktur, simdi hadislerin hepsini "zayif hadis" veya "mehcul" vs terimini mi kullanicaksiniz?
                    MEHDILER hakkinda zayif olmayan hadisler kitapcik haline getirilmistir:

                    bkz: http://www.mediafire.com/download/wv...di_pbuh111.pdf
                    oh ne ala, 12 mehdi, hatta 12 rakamı bile geçmeyen bir rivayeti getirip "12 mehdi" ekleyerek çevir sonra senin bu kurnazlığını ortaya koyuncada biz konuyu çarpıtmış olalım. bana link mink verme, hangi delilin varsa yaz buraya. ama dikkat et, rayalar, masallar, yahudi ve hristiyanların sözleri olmasın delillerin

                    [quote author=Evrim link=topic=24864.msg170187#msg170187 date=1376349359]
                    [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168647#msg168647 date=1373005859]
                    metin tahrifi ise burada değil "12 mehdi" sözünün hatta "12" rakamının bile olmamasına rağmen getirip bunu metne yerleştirmeniz.
                    [/quote]

                    Öyle mi? Su linkte istifade edebilirsiniz: http://shiaonlinelibrary.com/%D8%A7%...%D8%A9_404#top[/quote]

                    ...edit...sen bana "Muntehabatul Envar", sayfa 353'de geçen Ahmed b. Muhammed el-Eydi merfu olarak Ali b. Ukbe'den, onun babasıdan, onun da Ebu Abdullah (imam Cafer es-Sadık a.s)'dan rivayet etmiş olduğu hadisi "delil" getirmiştin. bu rivayet sayfa 354'de şu cümle ile bitiyor: «hayır, aksine Allah c.c'ın kitabında zikrettiği gibi olacak: "O gün Sûr üfürülür de gelirsiniz bölük bölük." (Nebe suresi 18-ci ayet)»

                    senin şimdi linkini bıraktığın sayfa 354'de ise şöyle denilmektedir:

                    • [li]وعنه (عليه السلام): إن منا بعد القائم (عليه السلام) اثنا عشر مهديا من ولد الحسين عليه السلام
                      ve yine ondan (imam Cafer es-Sadık a.s)'dan: "bizim Kaim'imizden sonra Hüseyin a.s'ın soyundan 12 mehdi gelecektir."

                      Seyyid Bahaaddin, "Muntehabatul Envar", sayfa 354
                      [/li]


                    hadisi rivayet ederken "12 mehdi" sözünden sonra 7 numaralı dipnot düşüyor ve aşağıda 7 numaralı dipnotta, "Gaybeti Tusi kitabında 11 mehdi şeklindedir" diyor. daha sonra ise 8 numaralı dipnotta ise kaynak olarak "Gaybeti Tusi"yi bildirmektedir. ki, bu da daha önce hakkında kouştuğumuz şu rivayettir: http://www.velayet.com/Forum/vasiyet...7874#msg167874

                    ama şunu unutma, sahtekarlığını ifşa ettim diye hemen kaçıp sayfa 354'de geçen rivayeti kaynak göstermen seni kurtarmaz. çünkü sen hadisin senedini de getirip "Ahmed bin Muhammed AlaYadi, o da Ali bin Ukba, o da Ukba bin Halid, o da Ebu Abdullah as'dan rivayet etmiştir" demiştin. bu rivayet ise 353'de geçen benim yazdığım rivayettir.


                    Ali b. Hüseyin(ra), Seyh Saduk(ra) in babasi oldugunu inkar mi ettik?
                    Hiçbir nitelik eklemeden ya da aile ismini eklemeden, yalın olarak "Ali bin El Hüseyin"in ismi geçtiğinde, akla Şeyh Saduk'un babası, yüksek derecede saygıdeğer alim olan İbn Babuya gelir.
                    Saduk'un babasından kısaca "Ali ibn el Hüseyin" diye bahsetmek alimler arasında çok yaygındır ve bu hadis kitaplarında, ilmi rical'de de böyle geçmiştir. Ve Seyh Tabersi (ra) bu konu ile ilgili şöyle yazar: Aslında Saduk'un babasından bahsederken hadis kitaplarında ve ilim rical kitaplarında, onu şu isimde anılmış buluruz: "Ali ibn El Hüseyin" ya da "Ali ibn Babuya". (Hatime el Müstedrek Kitabı c.1 s.316)
                    Ve ayrıca Seyh der ki dipnotta: İbn Kawliya, Ali ibn el Hüseyin'den naklediyor, bu Seyh saduk'un babası olduğunu kanıtlamaktadır.

                    Ali ibn el Hüseyin ibn Musa ibn Babuya el Kumi, lakabı Ebul Hasan, güvenilirdir (sika). Fahratta bahsettigimiz derlemeleri vardir ve el Talakbari'den nakletmistir. Rical Tusi s. 432 6181-ci ravi
                    ...Edit...sen Şeyh Saduk r.a'ın babası olan Ali b. Hüseyin'in hadisin senedinde geçen Ali b. Hüseyin olduğunu idda etmektesin, işte sahtekarlık budur. çünkü Şeyh Saduk r.a'ın babası olan Ali b. Hüseyin Necaşi ve Tusi'den 2 dönem öce yaşamıştır. yani sırası ile şöyle: Tusi ve Necaşi --> Müfid --> Saduk --> Ali b. Hüseyin

                    oysa "Gaybeti Tusi" kitabındaki rivayetin senedi şu şekildedir: bir gurup cemaat --> Ebu Abdullah Hüseyin b. Ali b. Süfyan el-Bezverki --> Ali b. Sinan el-Mevsili --> Ali b. Hüseyin --> Ahmed b. Muhammed b. Halil

                    buradaki Ali b. Hüseyin adlı şahıs Tusi ve Necaşi'den 5 dönem öncesindedir. kaldı ki, Ali b. Hüseyin'in Ahmed b. Muhammed b. Halil adlı hocası ve Ali b. sinan Mevsili adlı öğrenci yoktur.


                    [quote author=Evrim link=topic=24864.msg170189#msg170189 date=1376350066]
                    [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168450#msg168450 date=1372312958]yani eğer Seyyid r.a'ın rical kitabında bir ravi için kaynak rical kitaplarından (Necaşi, ibni Ğadairi, Keşşi, Berki, Tusi) bir hüküm (zayıf, sika ve s.) getirilmemişse, artık ravinin masumlar a.s'ın ashabından birisi olarak zikredilmesi, kitap yazmış olması ve s. onu meçhul olmaktan çıkarmamaktadır. Şeyh cevheri'nin yazdığı "Müfid min mucem ricalil hadis" kitabı ise Seyyid Hoi r.a'ın rical kitabını esas almaktadır. Seyyid Hoi r.a'ın rical kitabındaki bilgileri sadeleştirmekte ve her hangi bir ravi hakkındaki sonuç hükmü aktarmaktadır. Seyyid Hoi r.a'ın kitabı "Mucem ricalil hadis" şeklinde, Şeyh cevheri'nin kitabı ise "Müfid min mucem ricalil hadis" şeklindedir. ve Şeyh Cevheri'nin kitabının adının anlamı şudur: "Mucem ricalil hadis kitabından bilgi"[/quote]

                    Ve bu bir delil degildir. Hiçbir yerde kotu bir açıklama yoktur ki. Bu kişi şii ravisidir, bunun hadislerini alalım diyelim. Hatta nehcul belaga'da meçhul raviler vardır… Sahife-I seccadiye, ziyaret el cemiya'da.. ve bir sürü hadis demek değildir ki bunlara yalandır diyeceğiz. Hatta ziyareti aşura'da bile vardır…[/quote]

                    ...edit...senin yazmış olduğun delil değildir çünkü getirdiğin rivayetin tüm ravileri meçhuldür. bu dinde ise hangi hadislerin konumunun ne olduğunu senin gibi zındıklar değil muhaddisler belirlerler. ravi hakkında hiç bir yerde kötü bir söz olmaması onun güvenilir olduğu demek değildir. eğer hakkında kötü söz yoksa bununla birlikte tevsik de yoksa o zaman meçhuldür. ister artık kitap yazsın, ister seyyid olsun, ister güzel hadisler rivayet etmiş olsun....

                    [quote author=Evrim link=topic=24864.msg170192#msg170192 date=1376350957]
                    RAVILLERIN SIHHATI:

                    Ali b. Sinan el-Mevsili

                    Seyh Sahrudi(ra): "itibarli rivayetler onun itibarli oldugunu soylemektedir"
                    Ilm Ar Rical Mustadrakinde 10071-ci ravi


                    Ahmed b. Muhammed b. Halil

                    Sheikh Ali Al Numaazi Al-Shahroodi soyle soylemektedir:
                    "O itibarli ve saygilidir"
                    Ilm Al Rical kendi kitabinda ( Seyh Sahrudi ra) 1532-ci ravi


                    Cafer b. Ahmed el-Mısri

                    Sheikh Ali Al Namazi Al Shahroodi: "Onun cok itibarli rivayeti vardir"
                    Ilm Ar Rical Mustadrakinde 2533-ci ravi cilt 2. sah. 143" [/quote]

                    daha önce cevap verilmişti: http://www.velayet.com/Forum/vasiyet...8453#msg168453

                    Ali bin Huseyn

                    Rical Al Nacashi sah 261-262 --682-ci ravi 'de soyle soylemektedir:
                    "Zamaninin buyuk alimlerinden ve ilimde onlarin basi ve fakihidir ve saglam ve itibarlidir"
                    Rical Al Tusi sah 432 hadis 6191-ci ravi soyle diyor:
                    "Itibarlidir ve onun baya derlemeleri vardir ve biz onlari Fihrist soylemisizdir"

                    Hiçbir nitelik eklemeden ya da aile ismini eklemeden, yalın olarak "Ali bin El Hüseyin"in ismi geçtiğinde, akla Şeyh Saduk'un babası, yüksek derecede saygıdeğer alim olan İbn Babuya gelir.
                    Saduk'un babasından kısaca "Ali ibn el Hüseyin" diye bahsetmek alimler arasında çok yaygındır ve bu hadis kitaplarında, ilmi rical'de de böyle geçmiştir. Ve Seyh Tabersi (ra) bu konu ile ilgili şöyle yazar: Aslında Saduk'un babasından bahsederken hadis kitaplarında ve ilim rical kitaplarında, onu şu isimde anılmış buluruz: "Ali ibn El Hüseyin" ya da "Ali ibn Babuya". (Hatime el Müstedrek Kitabı c.1 s.316)
                    Ve ayrıca der ki dip notta: İbn Kawliya, Ali ibn el Hüseyin'den naklediyor, bu Seyh saduk'un babası olduğunu kanıtlamaktadır.

                    Ali ibn el Hüseyin ibn Musa ibn Babuya el Kumi, lakabı Ebul Hasan, güvenilirdir (sika). Fahratta bahsettigimiz derlemeleri vardir ve el Talakbari'den nakletmistir. Rical Tusi s. 432 6181-ci ravi
                    daha önce cevap verilmişti:

                    1. http://www.velayet.com/Forum/vasiyet...8649#msg168649
                    2. bu yazımdaki 7-ci alıntıya verdiğim cevap.


                    Huseyin ibn Ali el Misri

                    "Ravi güvenilir sikadır." kaynak: Rical El-Necaaşi p.66 155
                    "Nakleden güvenilir sikadır." kaynak: Mustadrakaat Ilm E-Rical El hadis Seyh Ali El Namazi El Şahrudi C.3 s.156 44181
                    daha önce cevap verilmişti: http://www.velayet.com/Forum/vasiyet...8649#msg168649

                    Yorum


                      Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                      [quote author=Evrim link=topic=24864.msg170190#msg170190 date=1376350237]
                      [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg167863#msg167863 date=1369222204]Seyyid Kazım el-Hairi'nin hadis hakkında konuştuğu doğrudur fakat "onayladığını" göremedim. buyrun Seyyid Kazım el-hairi'nin hadisi onayladığını belgeleyin. ayrıca Şeyh Ali el-Kurani ve diğerlerinin de onayladıklarını.[/quote]

                      Buyrun:

                      Shia Marja' Sheikh AlHairi states that the 12 Mahdis are Proofs of Allah on video![/quote]

                      oysa altını çizerek yazmıştım. ben "onayladıklarını" dedim, "rivayet ettiklerini" değil. onaylama ile rivayet etme arasındaki farkı lütfen öğrenmeye çalış. çünkü bu kadar hadis, rical, çeviri dersinden sonra birde türkçe dersi veremeyeceğim.

                      Yorum


                        Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                        Elmeddin kardeşim senden rica ediyorum. Hatta yalvarıyorum. Mükemmel ve ilmi calışmalarını sana yakışmayan hakareti üslupla gölgeleme. Senin çalışmamaların sanal alemde bir ibrettir. Büyük bir iştir. Bu işi gölgeleme. Lütfen. Lütfen.

                        Yorum


                          Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                          [quote author=Murtazaali link=topic=24864.msg170223#msg170223 date=1376418173]
                          Elmeddin kardeşim senden rica ediyorum. Hatta yalvarıyorum. Mükemmel ve ilmi calışmalarını sana yakışmayan hakareti üslupla gölgeleme. Senin çalışmamaların sanal alemde bir ibrettir. Büyük bir iştir. Bu işi gölgeleme. Lütfen. Lütfen.
                          [/quote]
                          Selam aleykum, Elmeddin kardeşim beni hatırlamış mıdır acaba? Senin ilmi çalışmalarından faydalanan bir kardeşin olarak, bu alıntıladığım uyarıya kulak asmanı temenni ederim.

                          Yorum


                            Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                            yazışma hakaret bölümleri hariç muhteşem gidiyor.harkulade deliller sunulmuş.neden bu güzel başlığı hakaret ile kirletiyorsunuz dostlar
                            Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                            İmam Ali (a.s)

                            Yorum


                              Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                              [quote author=garipturab link=topic=24864.msg170224#msg170224 date=1376418529]
                              Selam aleykum, Elmeddin kardeşim beni hatırlamış mıdır acaba? Senin ilmi çalışmalarından faydalanan bir kardeşin olarak, bu alıntıladığım uyarıya kulak asmanı temenni ederim.[/quote]

                              ve aleykum es-selam kardeşim. ben sizi anlıyorum ama sizde beni anlayın lütfen. ben de sizin gibi bir insanım, benim de sabrım var ve sabrımın çatladığı, tükendiği biran elbette olacaktır. eğer konuyu dikkatlice, baştan incelerseniz benim önce konuya nasıl ve hangi üslup ile müdahil olduğumu, sonra neden çileden çıktığımı göreceksiniz. bu adam anlamıyor, anlamdığı yetmiyormuş gibi birde kalkıp beni itham ediyor, sanki hadis ilimleri sahasında uzamanmışcasına kafa tutuyor. oysa sade türkçe söylediğim sözleri bile anlamaktan aciz. bu yüzden yaptığım tekrarlar, düzelttiğim yalan yanlış çeviriler, tüm bunlar yetmiyormuş gibi bir de aynı şeyleri tekrar edip durması beni deli ediyor. o yüzden buna mübahele teklif ettim, alim olan bir arkadaşın varsa onu getir onunla konuşalım dedim. ama ne adam getiriyor, ne de mübahele edecek cesareti var. birde kalkıp utanmazca "cesaretin varsa git filan ile mübahele et" diyor. bu utanmaza o adamı buraya getir diyorum yok gelemez diyor, sen gel diyorum cesaretin varsa ona git diyor. siz benim yerimde olsanız ne yapardınız?

                              Yorum


                                Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                                OLSUN ELMEDDİN OLSUN. NE OLUR İSE OLSUN. SEN YİNEDE ÖFKENE HAKİM OL. ÇOĞU MESELEDE NEHLET ŞEYTANA (LANET ŞEYTANA) DE VE ÖFKENE HAKİM OL. ÖFKEN VE ÖFKENDEN KAYNAKLANAN YAZIM ŞEKLİ İLE MÜKEMMEL ÇALIŞMALARINI LÜTFEN GÖLGELEME. ALLAH'A EMANET OL.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X