Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)
[quote author=Elmeddin date=1369222204 link=topic=24864.msg167863#msg167863] biz mi yoksa sen mi? sana bu adamın doğru dürüst Kur'an okuyamadığını, onun tebliğini yapan kişilerin bile onun hata ederek okuduğu ayeti daha düzgün okuduğunu, lugat, nahiv gibi konularda bilgisiz olduğunu[/quote]
İmam Ahmed el Hasan a.s'ın Kıraatı Doğrudur:
Cabir'den naklediliyor, Ebu Cafer a.s şöyle buyurdu: “Aileden olan Kaim'imiz a.s kıyam edince, o Kuranı Kerim'i Allah Sübhan ve Teala'nın indirdiği şekilde okuyacak ve Kuranı Kerim'i öğreten başkalarının çadırlarını yerden yere vuracaktır. Ve o gün, Kuran-ı Kerim'i hafızalarında tutan ve ezberleyenler için çok zor olacaktır. Çünkü onların sahip olduklarından tamamen farklı olacaktır.” Şeyh Müfid İrşad cilt 2/ Müsanefat Şeyh Müfid cilt 11 sah 386/ Bihar El Anvar cilt 52 sah 339
Kıraat konusunda bazı cahiller, İmam Ahmed el Hasan'ın a.s kıraatına; zira o, Muhammed saas ailesinin kıraatıdır; karşı bazı kavram yanılgıları atıyorlar(sunuyorlar). Ve onlar Sünni ve Şia Müslümanlarının, farklı Kuran kıraatları hususunda cahildirler. Ve farklı kıraatlerin farklı farklı morfolojisi ve arapçası vardır.
İhdina el Ziraat?? Yoksa?? İhdina El Siraat? Alayhom (hanın üzerinde damme ile)? Yoksa Alayhim (ha üzerinde kasre ile)?
Halaf ibn Hamza'dan olan kıraati kabul ediyormusunuz? Onu namazınızda okur musunuz?
Ve hatta harflere ve kelimlere olan eklemeler ve eksiltmeler var!
Fa İnna Allaha (Huva) El Gani El Hamiid?? Hafsdan olan kıraat YOKSA Fa İnna Allah El Gani El Hamid?? Varştan olan kıraat – Demir: 24
Muhammed Ailesinin a.s kıraatini neden kabul etmiyorsunuz? Fakat, Nefe'nin ve Asım'ın ve Hamza'nın ve Abdullah ibn Amir'in ve başkalarının kıraatini kabul ediyorsunuz?
Ve bu güne kadar, 7 kıraat hakkında bilgisi (ilmi) olan herkes onları okumaktadır. Örneğin Abdul Basit. O, 7 kıraatı okuyor ve bir kelimeye vardığında, eğer iki veya üç kıraatı varsa, o bu kelimeyi 1 defadan fazla okuyor ve her defasında da farklı bir kıraatla okuyor.
(1) HEETA (2) HAYTO (3) HAYTA (4) HݔTA??
Bu kıraatların anlamını biliyormusunuz? Onlar arasında mevcut olan farkları biliyor musunuz?
Okumuş olduğunuz kıraatlar dışında başka kıraatları duydunuz mu? Ve zannettiniz ki, onlardır ancak doğru kıraatlar çünkü, sizinle birlikte yani sizin yanınızda onlardır sadece mevcut olanlar, öyle mi?
*TEEHEE?? TAHA yerine??
*TEŞKEE?? TAŞKA yerine?
Şeyh Mişari El Afasi - Kari
VE ANNA (AHTARNAAAK)? “Ve (Biz) sizi seçtik zira vahiy olunanı dinleyesiniz” – İmam Ahmed el Hasan'ın savunması üzere
Şeyh Mİşari Afasi- Kari
Taha 13
(Ben) size seçtim zira vahiy olunanı dinleyesiniz: VE ANA (AHTARTOOKA) – İmam Ahmed el Hasan'ın savunması üzere
Imam Sadık a.s farklı okuyor!!
Muhammed ibn Muslim'den naklediliyor: O Ebu Abdullah (a.s) şöyle dedi: “Şüphesiz biz Nuh'u çağırdık.” Ben dedim Nuh! Ve sonra ben dedim: Allah canımı size feda etsin, siz burada olan Arapça'yı mı okudunuz? İmam dedi: Sana faydası olmayan konuşmadan uzak dur (tabiri caizse beni rahat bırak).” Mustedrek El Vesail cilt 4 sah 278
El Sadık (a.s) dedi: “Her kim gramer isteğinden dolayı umutsuz olursa, o zaman iman yoksunluğu için hazırlık görmüş olacaktır.”
İmam Ali a.s: “Mantığa kolaylık veren şey Belagattır ve yakin için olan nurdur” Mian El Hikma Muhammed El Rayşari cilt 1 sah 290
Ve yedi kıraat (veya 10 veya 14), sünnilerin hakkında konuştuğu 7 harf, (Ahruf) kıraatı değildir. Kıraatlarda olan çeşitliliğin sebebi şudur; Kuran'ın Tenkiti (noktalar, hareketleri) veya ayıran (ses değiştiren) hareketleri veya glutol durakları yoktur… Böylece onlar, Kutsal Kitab'ı okuyucu tarafından müşahede olunmuşa göre okumaktadırlar. Ve dolayısıyla da kıraatlerin, sayısı artar. Ve Beni Ümeyye yetkiliyesi, onlara güvendikleri kariler hakkında bilgi vermiştir ve böylece onlar da, 7 taneyi kabul etmişlerdir. Ve geriye kalanları da redettmişlerdir.
Ehlibeyt'in a.s Kuran-ı Kerim kıraatı vardır ve onlar doğru kıraata sahiptirler. Zira onların kıraatı, Allah Resulu'nun saas kıraatıdır.
Yani, neden Ehli-Beyte a.s isnat edilen başka kıraatı kabul etmiyorsunuz? Ve onlar Muhammed'in ailesidirler saas ve Kurani Kerim hususunda EN ÜSTÜN İLİM SAHİBİ OLANLARDIRLAR?! Ve bu (sunmuş olduğumuz diger kıraatları) kabul ediyorsunuz!!
(Sistani'nin Sitesi: “Yedi kıraat Şia uleması tarafında kabul edilmiştir.”)
İzin vermeyin şu yalancılar sizleri kandırsınlar, onlar o cahillerdir ki, yedi kıraat hususunda bilgileri yoktur ve artı… onlar videolar yapıp İmam Ahmet El Hasan'ın a.s Kuranı okuyamadığını insanlara iddia ediyorlar!!
İmam Ahmed el Hasan a.s: “Tilka İdan Kismatun Dayza”
Vahhabi kari: “Tilka İdan Kismatun Diiza”
Yani, İmam Ahmet El Hasan'ın a.s Dayza kelimesinin kıraatı ile, insanların kafalarını karıştırmaya çalışıyorlar??
Şeyh El Tusi El Tibyan cilt 9 sah 426 “Ve onlardan (İmamlar) a.s nakleder ve der: Dayza, Dadı Fetheyle” (YAMANİ KIRAATI de böyledir!!)
El Necm Suresi, el Bizi'den naklen, o da İbn Kasir'den naklen: Kari Muhammed El Abdullah “Tilka İdan Kismatun Ti(glutol durak)za”
Yamani a.s: Galu innama – Sokirat (Yumuşak kıraat)
Vahhabi: Galu İnnama – Sokirat (Sert kıraat)
Yani, insanları Sokirat kelimesiyle mi kandırmaya çalışıyorlar? Çünkü İmam a.s yumuşak okudu diye?? Halbuki, Şia ve Sünni kitaplarında bu kıraat MEVCUT!!!
el Bazi'den, o da İbn Kasir'den, Necm Suresi'nin rivayeti:
Şeyh Tusi El Tibyan “İbn Kasir Sukirat (yumuşak) okudu, gerisini Teştitle Ebu Hayan El Andulasi Tefsir El Baha El Muhiitte (El Hasan ve Mucahit onu okudu ve İbn Kasir Sukirat yumuşak okudu KAFLA yani)”
Yani, şimdi Ehli Beytten a.s olmayan birisi onu (bu kıraatı) okuyor? Ve Ehli-Beytten a.s olan birisi okuduğunda redediyorsunuz!!??
Varşın kıraatı sağda ve Hafsın kıraatı solda: Dikkat edin kelimelerin eksiltilmesinde ve eklenmesine!! Ve dinlerken de karşılaştırınız!!
Yamani a.s: "Ey insanlar, amel etmeyen ulema ve onların yardımcıları tarafından kandırılmanıza izin vermeyin. Kendiniz okuyun, araştırın, tahkik edip, öğreniniz. Ve hakkı tanıyınız. Hiç kimsenin sizin ahiretinize karar vermesine dayanmayınız (güvenmeyiniz). Zira yarın, pişman olmanın hiç bir fayda vermediği günde, pişman olursunuz.
Yine şöyle diyecekler: “Ey Rabbimiz! Biz önderlerimize ve büyüklerimize itaat ettik de bizi yoldan saptırdılar.” Ahzab 67
Bu benim size tavsiyemdir ve Allah'a yemin ediyorum ki, bu tavsiye bir kişinin sevgi ve iyi niyetle ve size rahmetle olan bir tavsiyesidir. O halde, benim tavsiyem üzerinde düşününüz ve çobanı kurtlardan ayırt ediniz."
İmam Cafer a.s şu rivayette bir şeyler söylüyor ve sonra kendisini düzeltiyor “Estagfirullah” diyerek.
Muhammed ibn Muslim'den naklediliyor: "Ebu Abdullah'ı a.s şöyle söylerken duydum: Sufyani 5 (Şam, Homs, Filistin, Ürdün, Kunsurin) yerde zuhur ettikten sonra, kadının hamileliği süreci kadar egemenlik edecektir. Sonra o dedi: “Estagfirullah! Bir devenin hamileliği süreci kadar ve bu vaad olunmuş bir meseledir ve VUKU BULACAKTIR MUHAKKAK” (Devenin hamileliliği süreci 12 aydır.) Gaybet El Tusi s.44
http://www.youtube.com/watch?v=upWc_Kq7rPc
[quote author=Elmeddin date=1369222204 link=topic=24864.msg167863#msg167863] biz mi yoksa sen mi? sana bu adamın doğru dürüst Kur'an okuyamadığını, onun tebliğini yapan kişilerin bile onun hata ederek okuduğu ayeti daha düzgün okuduğunu, lugat, nahiv gibi konularda bilgisiz olduğunu[/quote]
ortada yalancı Ahmed el-Hasan'ın ses kayıdı, güya sizin Yemeni/masum/vasi ve s. Kur'an okuyor. okuduğu ayetleri yanlış okuyor, yetmiyor bir ayette hata yaptığıı anlıyor ve düzeltmeye çalışıyor ki, bu defada 2-ci hatayı yapıyor. senin gibi inatçıya onun bu 1 ayetteki 2 hatası bile yeter. söyler misin o ayeti ilk okuyuşu mu hatalı yoksa 2-ci defa düzelttiği mi? 1. bu yazının imam Ali a.s'a ait olduğunu ıspat etmen gerekir. her ortalığa atılan yazıya "aa bak bu imam a.s'n yazısı" diye idda etmenin kendisi gülünç bir şeydir. 2. farzedelim ki, yazı imam Ali a.s'a ait ama bu yine sizin yalancıyı kurtarmaz. çünkü biz ilk dönemlerde kesre, fatha ve diğer işaretlerin olmadığını ve Kur'an'ın da işaretsiz olarak yazıldığını biliyoruz. fakat Rasulullah s.a.a'in ve imam Ali a.s'ın işaret olmadan yazıp okuması onların da Ahmed el-Hasan gibi 1 ayette 2 defa hata yaptığı anlamına mı geliyor? yani işaretsiz yazıp okuma, hatalı yazıp okuma mı oluyor? yav sizin bu Ahmed işaretli olduğu halde 1 ayette 2 hata yapıyorsa işaretsiz Kur'an'da ne kadar hata yapacağını düşünün
bu gülünç cevap kime ait? yalancı Ahmed el-Hasan'a mı yoksa onun takipçilerine mi? her kime aitse senin gibi safların inkar ettiği şeyi yani Ahmed el-Hasan'ın kıraat, lugat, nahiv ve s. gibi hatalarının olduğunu doğrulamış ama "önemi yok canım asıl olan şu şudur" diyerek durumu kurtarmak için çabalıyor. eğer bu cevap Ahmed el-Hasan'a aitse o zaman bu kadarı bile onun yalancı olduğunu ortaya koymak için yeter. Ahmed el-Hasan arap gramerini düzenleyenin, arapçaya işaretleri ekleyenin imam Ali a.s olduğunu bilmeyecek kadar mı yalancı? yoksa gerçeği biliyorda durumu kurtarmak için imamlar a.s'a yalan mı isnad ediyor? gerekirse düzgün konuşma, kıraat ve hadis rivayetine gramer ve diğer bilgilerin gerekli olduğu hakkında imamlar a.s'dan rivayet edilen sahih hadisleri paylaşırız.

tarikin ne olduğunu sen bana öğretmeğe kalkma, git o 1 ayette 2 defa hata yapan yalancıya öğret. nasıl olsa ilmi seviyeniz aynı düzeyde. ben tarikin ne olduğunu da, tarikin sıhhatine hükmetmenin ne anlama geldiğini de biliyorum ama sen ne yazdığını bilmiyorsun.
Cabir'den naklediliyor, Ebu Cafer a.s şöyle buyurdu: “Aileden olan Kaim'imiz a.s kıyam edince, o Kuranı Kerim'i Allah Sübhan ve Teala'nın indirdiği şekilde okuyacak ve Kuranı Kerim'i öğreten başkalarının çadırlarını yerden yere vuracaktır. Ve o gün, Kuran-ı Kerim'i hafızalarında tutan ve ezberleyenler için çok zor olacaktır. Çünkü onların sahip olduklarından tamamen farklı olacaktır.” Şeyh Müfid İrşad cilt 2/ Müsanefat Şeyh Müfid cilt 11 sah 386/ Bihar El Anvar cilt 52 sah 339
Kıraat konusunda bazı cahiller, İmam Ahmed el Hasan'ın a.s kıraatına; zira o, Muhammed saas ailesinin kıraatıdır; karşı bazı kavram yanılgıları atıyorlar(sunuyorlar). Ve onlar Sünni ve Şia Müslümanlarının, farklı Kuran kıraatları hususunda cahildirler. Ve farklı kıraatlerin farklı farklı morfolojisi ve arapçası vardır.
İhdina el Ziraat?? Yoksa?? İhdina El Siraat? Alayhom (hanın üzerinde damme ile)? Yoksa Alayhim (ha üzerinde kasre ile)?
Halaf ibn Hamza'dan olan kıraati kabul ediyormusunuz? Onu namazınızda okur musunuz?
Ve hatta harflere ve kelimlere olan eklemeler ve eksiltmeler var!
Fa İnna Allaha (Huva) El Gani El Hamiid?? Hafsdan olan kıraat YOKSA Fa İnna Allah El Gani El Hamid?? Varştan olan kıraat – Demir: 24
Muhammed Ailesinin a.s kıraatini neden kabul etmiyorsunuz? Fakat, Nefe'nin ve Asım'ın ve Hamza'nın ve Abdullah ibn Amir'in ve başkalarının kıraatini kabul ediyorsunuz?
Ve bu güne kadar, 7 kıraat hakkında bilgisi (ilmi) olan herkes onları okumaktadır. Örneğin Abdul Basit. O, 7 kıraatı okuyor ve bir kelimeye vardığında, eğer iki veya üç kıraatı varsa, o bu kelimeyi 1 defadan fazla okuyor ve her defasında da farklı bir kıraatla okuyor.
(1) HEETA (2) HAYTO (3) HAYTA (4) HݔTA??
Bu kıraatların anlamını biliyormusunuz? Onlar arasında mevcut olan farkları biliyor musunuz?
Okumuş olduğunuz kıraatlar dışında başka kıraatları duydunuz mu? Ve zannettiniz ki, onlardır ancak doğru kıraatlar çünkü, sizinle birlikte yani sizin yanınızda onlardır sadece mevcut olanlar, öyle mi?
*TEEHEE?? TAHA yerine??
*TEŞKEE?? TAŞKA yerine?
Şeyh Mişari El Afasi - Kari
VE ANNA (AHTARNAAAK)? “Ve (Biz) sizi seçtik zira vahiy olunanı dinleyesiniz” – İmam Ahmed el Hasan'ın savunması üzere
Şeyh Mİşari Afasi- Kari
Taha 13
(Ben) size seçtim zira vahiy olunanı dinleyesiniz: VE ANA (AHTARTOOKA) – İmam Ahmed el Hasan'ın savunması üzere
Imam Sadık a.s farklı okuyor!!
Muhammed ibn Muslim'den naklediliyor: O Ebu Abdullah (a.s) şöyle dedi: “Şüphesiz biz Nuh'u çağırdık.” Ben dedim Nuh! Ve sonra ben dedim: Allah canımı size feda etsin, siz burada olan Arapça'yı mı okudunuz? İmam dedi: Sana faydası olmayan konuşmadan uzak dur (tabiri caizse beni rahat bırak).” Mustedrek El Vesail cilt 4 sah 278
El Sadık (a.s) dedi: “Her kim gramer isteğinden dolayı umutsuz olursa, o zaman iman yoksunluğu için hazırlık görmüş olacaktır.”
İmam Ali a.s: “Mantığa kolaylık veren şey Belagattır ve yakin için olan nurdur” Mian El Hikma Muhammed El Rayşari cilt 1 sah 290
Ve yedi kıraat (veya 10 veya 14), sünnilerin hakkında konuştuğu 7 harf, (Ahruf) kıraatı değildir. Kıraatlarda olan çeşitliliğin sebebi şudur; Kuran'ın Tenkiti (noktalar, hareketleri) veya ayıran (ses değiştiren) hareketleri veya glutol durakları yoktur… Böylece onlar, Kutsal Kitab'ı okuyucu tarafından müşahede olunmuşa göre okumaktadırlar. Ve dolayısıyla da kıraatlerin, sayısı artar. Ve Beni Ümeyye yetkiliyesi, onlara güvendikleri kariler hakkında bilgi vermiştir ve böylece onlar da, 7 taneyi kabul etmişlerdir. Ve geriye kalanları da redettmişlerdir.
Ehlibeyt'in a.s Kuran-ı Kerim kıraatı vardır ve onlar doğru kıraata sahiptirler. Zira onların kıraatı, Allah Resulu'nun saas kıraatıdır.
Yani, neden Ehli-Beyte a.s isnat edilen başka kıraatı kabul etmiyorsunuz? Ve onlar Muhammed'in ailesidirler saas ve Kurani Kerim hususunda EN ÜSTÜN İLİM SAHİBİ OLANLARDIRLAR?! Ve bu (sunmuş olduğumuz diger kıraatları) kabul ediyorsunuz!!
(Sistani'nin Sitesi: “Yedi kıraat Şia uleması tarafında kabul edilmiştir.”)
İzin vermeyin şu yalancılar sizleri kandırsınlar, onlar o cahillerdir ki, yedi kıraat hususunda bilgileri yoktur ve artı… onlar videolar yapıp İmam Ahmet El Hasan'ın a.s Kuranı okuyamadığını insanlara iddia ediyorlar!!
İmam Ahmed el Hasan a.s: “Tilka İdan Kismatun Dayza”
Vahhabi kari: “Tilka İdan Kismatun Diiza”
Yani, İmam Ahmet El Hasan'ın a.s Dayza kelimesinin kıraatı ile, insanların kafalarını karıştırmaya çalışıyorlar??
Şeyh El Tusi El Tibyan cilt 9 sah 426 “Ve onlardan (İmamlar) a.s nakleder ve der: Dayza, Dadı Fetheyle” (YAMANİ KIRAATI de böyledir!!)
El Necm Suresi, el Bizi'den naklen, o da İbn Kasir'den naklen: Kari Muhammed El Abdullah “Tilka İdan Kismatun Ti(glutol durak)za”
Yamani a.s: Galu innama – Sokirat (Yumuşak kıraat)
Vahhabi: Galu İnnama – Sokirat (Sert kıraat)
Yani, insanları Sokirat kelimesiyle mi kandırmaya çalışıyorlar? Çünkü İmam a.s yumuşak okudu diye?? Halbuki, Şia ve Sünni kitaplarında bu kıraat MEVCUT!!!
el Bazi'den, o da İbn Kasir'den, Necm Suresi'nin rivayeti:
Şeyh Tusi El Tibyan “İbn Kasir Sukirat (yumuşak) okudu, gerisini Teştitle Ebu Hayan El Andulasi Tefsir El Baha El Muhiitte (El Hasan ve Mucahit onu okudu ve İbn Kasir Sukirat yumuşak okudu KAFLA yani)”
Yani, şimdi Ehli Beytten a.s olmayan birisi onu (bu kıraatı) okuyor? Ve Ehli-Beytten a.s olan birisi okuduğunda redediyorsunuz!!??
Varşın kıraatı sağda ve Hafsın kıraatı solda: Dikkat edin kelimelerin eksiltilmesinde ve eklenmesine!! Ve dinlerken de karşılaştırınız!!
Yamani a.s: "Ey insanlar, amel etmeyen ulema ve onların yardımcıları tarafından kandırılmanıza izin vermeyin. Kendiniz okuyun, araştırın, tahkik edip, öğreniniz. Ve hakkı tanıyınız. Hiç kimsenin sizin ahiretinize karar vermesine dayanmayınız (güvenmeyiniz). Zira yarın, pişman olmanın hiç bir fayda vermediği günde, pişman olursunuz.
Yine şöyle diyecekler: “Ey Rabbimiz! Biz önderlerimize ve büyüklerimize itaat ettik de bizi yoldan saptırdılar.” Ahzab 67
Bu benim size tavsiyemdir ve Allah'a yemin ediyorum ki, bu tavsiye bir kişinin sevgi ve iyi niyetle ve size rahmetle olan bir tavsiyesidir. O halde, benim tavsiyem üzerinde düşününüz ve çobanı kurtlardan ayırt ediniz."
İmam Cafer a.s şu rivayette bir şeyler söylüyor ve sonra kendisini düzeltiyor “Estagfirullah” diyerek.
Muhammed ibn Muslim'den naklediliyor: "Ebu Abdullah'ı a.s şöyle söylerken duydum: Sufyani 5 (Şam, Homs, Filistin, Ürdün, Kunsurin) yerde zuhur ettikten sonra, kadının hamileliği süreci kadar egemenlik edecektir. Sonra o dedi: “Estagfirullah! Bir devenin hamileliği süreci kadar ve bu vaad olunmuş bir meseledir ve VUKU BULACAKTIR MUHAKKAK” (Devenin hamileliliği süreci 12 aydır.) Gaybet El Tusi s.44
http://www.youtube.com/watch?v=upWc_Kq7rPc
Yorum