Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

    [quote author=Evrim link=topic=24864.msg168344#msg168344 date=1372099759]
    bu artik sizin gorusunuz, nasil istiyorsaniz oyle dusunursunuz.. [/quote]

    aksine bu artık senin iddanın çürüklüğüne delildir.

    Tamam edelim fakat benimle olmayacak bu mubahele Imam(af) in yardimcisiyla mubahele etmeniz gerekir, cesaretiniz varsa mubahele edersiniz, beraberinde taifenizide getirirsiniz.
    imam a.f'ın yardımcısı mı? yani Ahmed el-Hasan mı? benim için sorun değil, bul getir kendisi ile munazara edelim. ama eğer "yok gidip kendisini bul" ve s. diye safsata yaparsan bu davet karşısından kaçmaktır. çünkü ben burada Ahmed el-Hasan'ın yalancı olduğunu söyledim, sen ise karşı çıktın bunun üzerine ben de seni mübaheleye davet ettim.

    Korkumuz yok Inshallah, Allah(cc) bizimledir
    bizim Azerbeycandaki sahte pyegamber Alesker ve sahte Mehdi de böyle söylüyorlar.

    Sevindirdiginiz için tesekkur ederim, ama hiç geregi yoktu, zahmet ettiniz
    ne demek, nasibileri "sevindirmek" benim için zahmet değil aksine gururdur.

    Muhammed b. Ömer'in "meçhul" olduguna dair Seyyid Milani(ra) ve Seyyid Hoi(ra)'nin sitelerine bakmistim,
    "Seyyid Milani ve Seyyid Hoi'nin sitesi" demişsin sanki ayrı kaynaklarmış gibi. Seyyid Milani'nin sitesinde yayınlananın Seyid Hoi r.a'ın "Mucem ricalil hadis" kitabı olduğunu bilmiyormusun? hiç olmazsa ravilerin liste sıralamasına, hakkındaki bilgilere, dipnot numaralarına baksaydınız.

    fakat "meçhul" olduguna dair bir delille karsilasmadim, hatta tam tersine, Muhammed b. Ömer'in , Imam Musa Kazim(as) in ashabindan oldugu geçmektedir. Paylasmada yarar olucagini düsünmekteyim:

    [img width=653 height=600]http://img819.imageshack.us/img819/4946/k8gj.jpg[/img]

    Evrimcim, seni sevindirmek için yazdıklarım görüyorum ki, seni sadece sevindirmemiş aksine hatta şok etmiş. öyle ki, çok uzaklarda değil bizzat bu başlıkta konuştuğumuz şeyleri unutur olmuşsun. bende tekrar edeyim:

    [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg167833#msg167833 date=1369125725]
    sonra bu arkadaşına şunu da söyle, imam Cafer es-Sadık a.s veya bir başka masumun a.s ashabından olmak insanı sika (güvenilir), faziletli, yüce değerli ve s. yapmamaktadır. örnek vereyim hemen: Ebu Hureyre de, Ebu Said el-Hudri de Rasulullah s.a.a'in ashabındandır ama Ebu Hureyre yalancı, Ebu Said el-Hudri ise sika (güvenilir), adil, yüce değerli bir kişidir. aynı şekilde Sehl b. Ziyad ile Muhammed b. Hasan es-Saffar ikiside imam Hasan el-Askeri a.s'ın ashabındandır ama Sehl b. Ziyad yalancı, zayıf ve gulat, es-Saffar ise sika (güvenilir)'dir. burada sizin aktarmış olduğunuz imam Cafer es-Sadık a.s'ın ashabından olan Muhammed b. Velid'lerin her ikisi de meçhuldür. Şeyh Cevheri bunlar hakkında diyor ki:
    • [li]محمد بن الوليد بن عمارة: أبو رجاء، مولى قريش، كوفي - من أصحاب الصادق (ع) - مجهول
      Muhammed b. Velid b. Umare, Ebu Reca, Kureyş'in mevalisi, Kufeli, es-Sadık a.s'ın ashabındandır ve meçhuldür.

      محمد بن الوليد " ابن الوليد ": العنزي أبو الفضل كوفي - أسند عنه - من أصحاب الصادق (ع) - مجهول
      Muhammed b. Velid el-Anzi, Ebu Fazıl el-Kufi, es-Sadık a.s'ın ashabındandır, meçhuldür.

      Şeyh Cevheri, "Müfid min mucem ricalil hadis", sayfa 586, 11960 ve 11961-ci ravi
      [/li]


    arkadaşına şunu söyle, diğer rical alimlerinin aksine Seyyid Hoi r.a diğer rical alimlerinin aksine her hangi bir ravinin biografisini işlerken onun için "meçhuldür" demez. Seyyid Hoi r.a kaynak olan rical kitaplarından (Rical Necaşi, Rical Tusi, Fihrist Tusi, Rical Keşşi, Rical ibni Ğadairi ve s.) ravi hakkıdaki beyanları aktarır. ve eğer bu aktardıkları içerisinde ravinin medhi, tevsiki veya tazyifi yoksa ravi meçhul addedilir. Şeyh Cevheri'nin "Müfid min mucem ricalil hadis" kitabı ise Seyyid Hoi r.a'ın kitabına dayanarak yazılmış bir kitaptır. arkadaşına "Müfid min mucem ricalil hadis" sözünün anlamını sor, o zaman daha iyi anlar durumu.[/quote]

    [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg167847#msg167847 date=1369155340]
    hadis ilminde meçhul zayıf, yalancı, gulat, nasibi, harici/sika (güvenilir), yüce değerli ve s. demek değildir. kişinin meçhul olması onun durumu hakkında, adaleti, hadis öğrenimi, şehadetine güvenilip güvenilmeyeceği konusunda bir bilginin olmamasıdır. hatta eğer bir ravi zikredilse, kitaplarının listesi verilse ama adaleti, şehadetine güvenilip güvenilmeyeceği bildirilmezse bu yine meçhul olur. örnek olarak bir başka raviyi zikrediyorum:
    • [li]9222: عيسى بن عبد اللّه الهاشمى
      9222-ci ravi: İsa b. Abdullah el-Haşimi

      قال الشيخ: عيسى بن عبد اللّه الهاشمى، له كتاب، أخبرنا به ابن أبيجيد، عن ابن الوليد، عن الحسن بن علي الزيتونى، عن أحمد بن هلال، عنه
      Şeyh Tusi r.a dedi ki: İsa b. Abdullah el-Haşimi, onun bir kitabı vardır ve (kitabı) ibni Ebi Ceyyid bana ibni Velid'den, o Hasan b. Ali'den, o Ahmed b. Hallal'dan, o da kendisinden haber vermiştir.

      وعدّه في رجاله من أصحاب الصادق عليه السلام، قائلاً: عيسى الهاشمى
      وعدّه البرقي أيضاً في أصحاب الصادق عليه السلام، قائلاً: عيسى بن عبد اللّهالهاشمى
      Şeyh Tusi r.a "Rical" kitabında onu es-Sadık a.s'ın ashabı içerisinde zikrederek diyor ki: "İsa el-haşimi"
      aynı şekilde Berki r.a da onu es-Sadık a.s'ın içerisinde zikrederek diyor ki: "İsa b. Abullah el-Haşimi"

      Seyyid Ebul Kasım el-Hoi r.a, "Mucem ricalil hadis", 14/218, 9222-ci ravi
      [/li]


    görüyorsun, bu ravi de aynı şekilde imam Cafer es-Sadık a.s'ın ashabından, bir kitabı var, üstelik de seyyid yani soyu Hz. Ali a.s'a dayanıyor. ama bununla birlikte durumu nedir? Seyyid el-Hoi r.a'ın rical kitabında olduğu gibi meçhul. aynı şekilde Şeyh Cevheri de onun için der ki:


    adam kitap sahibi, seyyid, imam Sadık a.s'ın ashabından ama meçhul. çünkü ne medhine dair masumlar a.s'ın bir kelamı yok, ne de rical alimleri tarafından güvenilirliği ortaya koyulmamış.[/quote]

    Yorum


      Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

      [quote author=Evrim link=topic=24864.msg168371#msg168371 date=1372124674]
      2. farzedelim ki, yazı imam Ali a.s'a ait ama bu yine sizin yalancıyı kurtarmaz. çünkü biz ilk dönemlerde kesre, fatha ve diğer işaretlerin olmadığını ve Kur'an'ın da işaretsiz olarak yazıldığını biliyoruz. fakat Rasulullah s.a.a'in ve imam Ali a.s'ın işaret olmadan yazıp okuması onların da Ahmed el-Hasan gibi 1 ayette 2 defa hata yaptığı anlamına mı geliyor? yani işaretsiz yazıp okuma, hatalı yazıp okuma mı oluyor? yav sizin bu Ahmed işaretli olduğu halde 1 ayette 2 hata yapıyorsa işaretsiz Kur'an'da ne kadar hata yapacağını düşünün


      öncelikle "farzedelim" sözü mugalatadır
      [/quote]

      Evrimcim, durumun gerçekten çok kötü, gittikce nasibileşiyorsun. ben senin idda edip de doğruluğunu ıspat etmekte aciz kaldığın bir şeyi farzederek cevap veriyorum. sen ise benim senedinin durumunu (meçhul ve zayıf ravilerini) ortaya koyduğum bir şey hakkında kurnazcasına "farzedelim" diyorsun. ikisi arasındaki farkı anlamayacak kadar mı nasibileştin? yoksa bu da kurnazlığının bir başka örneği mi?

      He, neyse herseyin zamani var demi abicim , acele etmeyin, cevaplar yavas yavas sabirla verilir.. suanda kuranın 5 veya 4 farkllı siveleri var, bu kadar bu konuyu cok kafayi taktiginiz icin bilirsiniz..
      ve abdul basit bu farklı siveli ayetlere geldiginde her ayeti tekrar bastan okur yani 4 siveyi okur ki hangisi dogru ise yanlıslık olmus olmasın
      bu ehli sunnetin bildikleri ayetler bir çok ayeti diye şii alimleri ehli sunnet hadislerinden bulmuslar ve beyan etmisler
      bu ayetlerde hz alinin ismi geçmistir
      ve ehli sunnet alimleri yani eski alimlerinin kitablarında biz bunu okurken ali derdik demistir
      ancak bugun ki kitabların hiçbirinde oyle degil
      bu normal olan bir şii ve sunni alimin buldukları sive farkli ve hareke farkli ayetlerdir acaba Imam(af)'in gönderimiş olduğu bir sahıs sizin
      bilmediginiz diger ayetleri dogrusnu söylüyor olmasın
      acaba siz hatanın içinde oluyor olmiyasınız hiç kendinize sordunuz mu? halbu ki
      yamani a.s allahın hucceti degil allahın hucceti hz mehdi dir ve yamani a.s hz mehdinin hucceti dir nasıl ki bilal hebesi
      yanlış telafuz ettiklerinde Peygambere sikayet
      etmislerse ve hz muhammed o nun talafuzu yanlıstır ama soyledikleri ilim bizden dir ve ne soyliyorsa dogru dur demistir yamani a.s ı belal habesi kadar sayacak olursanız soylediklerini kulak asmalısınız
      eger hz mehdinin elçisi sayarsanız söyledigi hersey dogru oldugu kabul etmek zorundasınız yani bizim için onun
      hak oldupu ispatlandıktan sonra en dogru siveyi de onun sivesi sayarız
      sözlerin başından sonuna kadar saçmalık. eğer "falan ayette Ali sözü vardı fakat çıkarıldı" deseydin bu hatalı söz bile yukarıda söylediğin saçmalıklardan daha mantıklı olurdu. çünkü, eğer her hangi bir ayette "Ali" sözü var ise ve hareke veya işaretler, şiveler aracılığı ile bunu farklı okuyorlarsa o zaman metin irtibatı bozulur.

      kaldı ki, benim sözlerim senin getirdiğin resim ile ilgili idi. sen resim ile Ahmed el-Hasan'ı kurtarmaya çalışıyordun. ama ya o kadar cahilsiniz ki, halen neyin ne olduğunu anlamadınız, yahutta anladınız ama kurnazlık yapıyorsunuz. ben tekrar edeyim:


      Rasulullah s.a.a'in ve imam Ali a.s'ın işaret olmadan yazıp okuması onların da Ahmed el-Hasan gibi 1 ayette 2 defa hata yaptığı anlamına mı geliyor? yani işaretsiz yazıp okuma, hatalı yazıp okuma mı oluyor?
      ve son olarak, Şeyh Muhammed ez-Zekeriyya h.a'ın reddiyesinde sizin Ahmed el-Hasan biliyor musun ne diyor? "sizin kıraat ettiğiniz gibi" diyor. Ahmed el-Hasan bizim bir ayette 2 hata yapmadığımızı bilmiyor mu? sana tekrar bir soru: Ahmed el-Hasan'ın bir ayeti 2 defa okuduğu aşikar, şimdi bunlardan hangisi doğru hangisi yanlış?

      Fakat su bir gerçek ki bu konuyla ilgili Imam Sadik(as) dan gösterdigim hadisi, Yamani(as)'in davasini hasa- çürütmemektedir
      diğer aktardığın hadislerin senedlerine bakmıyorum bile ama benim için meraklı olan şu, sen imam Mehdi a.s'ın şüpheli şekilde zuhur edecek olması ile Ahmed el-Hasan arasında nasıl bir irtibat kuruyorsun ki? şimdi Azerbeycandaki sapık alıp bu hadisleri "aa bakın imam Sadık a.s böyle demiş, şiiler bile Mehdi'yi yalanlayacak diyor. siz ve alimleriniz de beni yalanlıyorsunuz, üstelik ben de genç görünüşlüyüm" ve s. dese bu onun gerçek Mehdi olduğuna mı delil olacak?

      Yorum


        Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

        [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168372#msg168372 date=1372128575]

        imam a.f'ın yardımcısı mı? yani Ahmed el-Hasan mı? benim için sorun değil, bul getir kendisi ile munazara edelim. ama eğer "yok gidip kendisini bul" ve s. diye safsata yaparsan bu davet karşısından kaçmaktır. çünkü ben burada Ahmed el-Hasan'ın yalancı olduğunu söyledim, sen ise karşı çıktın bunun üzerine ben de seni mübaheleye davet ettim.


        [/quote]

        Zanna kapilmayin, "yok gidip kendisini bul" diye bir sozde soylemeyecegim, hatta ben sizleri mubaheleye yonlendirecegim Cesaretiniz varsa ve Imam(af) in habercisine iftira atmaktan cekinmiyorsaniz, buyrun..

        Yorum


          Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

          [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168373#msg168373 date=1372129792]


          diğer aktardığın hadislerin senedlerine bakmıyorum bile
          [/quote]

          Bu sozler safsata, bahaneler bulamadiginizi veya delil getiremediginizi soyleyin, gerisine artik bakariz.. Evet ya isinize gelmeyen hadisleri hemen rical ilmini kullaniyordunuz ne oldu

          Yorum


            Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

            [quote author=Evrim link=topic=24864.msg168396#msg168396 date=1372170202]
            Zanna kapilmayin, "yok gidip kendisini bul" diye bir sozde soylemeyecegim, hatta ben sizleri mubaheleye yonlendirecegim Cesaretiniz varsa ve Imam(af) in habercisine iftira atmaktan cekinmiyorsaniz, buyrun.. [/quote]

            lütfen neyin ne olduğunu bilmediğin halde bu saçma sapan gülüş işaretlerini bırakara kendini daha da gülünç duruma düşürme. ben zanna kapılmış değilim, senin olası kaçamak cevabının önüne önceden cevap yerleştiriyorum. "cesaretiniz varsa" ve s. gibi sözleri ise senin söylemen biraz daha gülünç. burada sizi mübaheleye davet eden benim, ve buna karşılık kendin kaçıp başkasıı öne çıkaran da sensin. daha hangi cesaretten söz ediyorsun?

            Bu sozler safsata, bahaneler bulamadiginizi veya delil getiremediginizi soyleyin, gerisine artik bakariz.. Evet ya isinize gelmeyen hadisleri hemen rical ilmini kullaniyordunuz ne oldu
            yazık, gerçekten gittikce nasibileşmeye doğru gidiyorsun. "işime gelmeyen", "safsata ve bahane bulmadığım" diye iddalarda bulunuyorsun. oysa ben bu taifenin geçmiş ve bugünkü alimlerinin hadisleri kabul/redd metodlarını uyguluyorum. çok merak ediyorum, acaba bunlar benim "işime gelme/gelmeme", "safsata ve bahane" mi oluyor? öyle ise yani tüm Şia alimleri safsatacı ve bahaneci mi oluyor? nereye vardığını bilmediğin, anlamadığın sözleri söyleme, Ehli Beyt a.s mektebi alimlerine karşı saygılı ol, hayasızlaşma.

            Yorum


              Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

              BİSMİHİ TEALA
              HAMD ALEMLERİN RABB’İ ALLAH’A SALAT VE SELAMI HZ. MUHAMMED (S.A.A) VE PAK EHL-İ BEYT (A.S) OLSUN
              RABB’İMDEN ECİRLERİNİZİN YÜCE OLMASINI DUA EDERİM

              Selamun Aleykum Aziz Canlar;

              İnsanlar zaten yazdığınız delilleri takip edip analiz etmeye çalışıyor neden birbirinize laf tıkıştırma yarışına giriyorsunuz?

              Allah'ın hidayeti ile olun...

              Yorum


                Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168372#msg168372 date=1372128575]

                Evrimcim, seni sevindirmek için yazdıklarım görüyorum ki, seni sadece sevindirmemiş aksine hatta şok etmiş. öyle ki, çok uzaklarda değil bizzat bu başlıkta konuştuğumuz şeyleri unutur olmuşsun. bende tekrar edeyim:

                [/quote]

                [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg167847#msg167847 date=1369155340]
                • [li]9222: عيسى بن عبد اللّه الهاشمى
                  9222-ci ravi: İsa b. Abdullah el-Haşimi

                  قال الشيخ: عيسى بن عبد اللّه الهاشمى، له كتاب، أخبرنا به ابن أبيجيد، عن ابن الوليد، عن الحسن بن علي الزيتونى، عن أحمد بن هلال، عنه
                  Şeyh Tusi r.a dedi ki: İsa b. Abdullah el-Haşimi, onun bir kitabı vardır ve (kitabı) ibni Ebi Ceyyid bana ibni Velid'den, o Hasan b. Ali'den, o Ahmed b. Hallal'dan, o da kendisinden haber vermiştir.

                  وعدّه في رجاله من أصحاب الصادق عليه السلام، قائلاً: عيسى الهاشمى
                  وعدّه البرقي أيضاً في أصحاب الصادق عليه السلام، قائلاً: عيسى بن عبد اللّهالهاشمى
                  Şeyh Tusi r.a "Rical" kitabında onu es-Sadık a.s'ın ashabı içerisinde zikrederek diyor ki: "İsa el-haşimi"
                  aynı şekilde Berki r.a da onu es-Sadık a.s'ın içerisinde zikrederek diyor ki: "İsa b. Abullah el-Haşimi"

                  Seyyid Ebul Kasım el-Hoi r.a, "Mucem ricalil hadis", 14/218, 9222-ci ravi
                  [/li]
                görüyorsun, bu ravi de aynı şekilde imam Cafer es-Sadık a.s'ın ashabından, bir kitabı var, üstelik de seyyid yani soyu Hz. Ali a.s'a dayanıyor. ama bununla birlikte durumu nedir? Seyyid el-Hoi r.a'ın rical kitabında olduğu gibi meçhul. aynı şekilde Şeyh Cevheri de onun için der ki:
                adam kitap sahibi, seyyid, imam Sadık a.s'ın ashabından ama meçhul. çünkü ne medhine dair masumlar a.s'ın bir kelamı yok, ne de rical alimleri tarafından güvenilirliği ortaya koyulmamış.
                [/quote]

                Ha iyikide tekrar etmissiniz, bak cok sagolun..

                وعده في رجاله من أصحاب الصادق عليه السلام (572)، قائلا: " عيسى بن
                الهاشمي ".
                وعده البرقي أيضا في أصحاب الصادق عليه السلام، قائلا: " عيسى بن
                عبد الله الهاشمي ".
                وطريق الصدوق إليه: محمد بن موسى بن المتوكل - رضي الله عنه -، عن
                محمد بن يحيى العطار، عن محمد بن الحسين بن أبي الخطاب، عن محمد بن أبي
                عبد الله، عن عيسى بن عبد الله بن علي بن عمر بن علي بن الحسين بن علي
                ابن أبي طالب عليهم السلام.
                وطريق الشيخ إليه صحيح على الأظهر، إلا أن طريق الصدوق إليه))

                İsa b. Abdullah el-Haşimi: es-Sadık a.s'ın ashabındandır
                Şeyh Saduk senedli sekilde dedi ki: Muhammad bin Musa bin el Muttevekil r.a o da Muhammad bin Yahya el Atar’ dan o da Muhammad b. El Huseyin’ den bin Ebu Hattab o da Muhammad bin Ebu Abdullah’ tan o da Isa bin Abdullah bin Ali bin Omer bin Ali bin Hussain bin Ali bin Abi Taleb as”) ve Seyh onun hakkinda senediyle dedi ki: Sahihdir … “

                bkz: http://www.almilani.org/%D8%B9%D8%B1...%A7%D9%84/9222






                Yorum


                  Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)


                  [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168404#msg168404 date=1372177544]

                  yazık, gerçekten gittikce nasibileşmeye doğru gidiyorsun. "işime gelmeyen", "safsata ve bahane bulmadığım" diye iddalarda bulunuyorsun. oysa ben bu taifenin geçmiş ve bugünkü alimlerinin hadisleri kabul/redd metodlarını uyguluyorum. çok merak ediyorum, acaba bunlar benim "işime gelme/gelmeme", "safsata ve bahane" mi oluyor? öyle ise yani tüm Şia alimleri safsatacı ve bahaneci mi oluyor? nereye vardığını bilmediğin, anlamadığın sözleri söyleme, Ehli Beyt a.s mektebi alimlerine karşı saygılı ol, hayasızlaşma.
                  [/quote]

                  Ben ne zaman Ehli Beyt a.s mektebi alimlerine karsi saygisizlik etmisim?? Sizin metodunuz yakindan uzaktan Ehli-beyt metoduyla hic bir ilgisi yok, daha cok isitlaah el cedid metoduna benziyor..Oysa Ehlibeyt mektebi alimleri bu metodu hic bir zaman kullanmazlardi. Onlara canim feda olsun, bir daha lutfen oyle bilmeden konusmayin.. Sizinle gorusumuz farkli oldugu icin nasibimi olduk??

                  Yorum


                    Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                    [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168372#msg168372 date=1372128575]


                    imam a.f'ın yardımcısı mı? yani Ahmed el-Hasan mı? benim için sorun değil, bul getir kendisi ile munazara edelim. ama eğer "yok gidip kendisini bul" ve s. diye safsata yaparsan bu davet karşısından kaçmaktır. çünkü ben burada Ahmed el-Hasan'ın yalancı olduğunu söyledim, sen ise karşı çıktın bunun üzerine ben de seni mübaheleye davet ettim.

                    [/quote]

                    [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168334#msg168334 date=1372094946]

                    yav sana ne var? cezayı alacak olan ben değil miyim? gel mübahele edelim o zaman.

                    [/quote]



                    SEYYID AHMED EL HASAN A.S ILE MUBAHELE ICIN:
                    İmam Ahmed el Hasan a.s, büyük alimleri Mübahele'ye çağırdı ve bu zamana kadar da hiçbir cevap gelmedi onlardan. Tabi ki Mübahele, Ehli Beyt a.s'a göre aşağıdaki kuralları içermektedir:

                    1. Mübahele Formu: İmam el Sadık a.s'dan rivayet edildiğine göre:

                    "7 göğün Rabbi ve 7 alemin Rabbi, gaybı bilen ve şahit olan. Merhametli, Çok Merhametli. Eğer ....... gerçeği inkar ettiyse ve yanlışla suçladıysa, o zaman ona gökyüzünden bir felaket gönder ya da acı dolu bir azap" ve sonra ona karşılık şunu diyiyoruz: "ve eğer ...... gerçeği inkar ettiyse ve yanlışla suçladıysa, o zaman ona gökyüzünden bir felaket gönder ya da acı dolu bir azap"

                    2. Kendinizi tanıtmak için ve gerçek isminizi ve İmam Ahmed el Hasan as'ı çağırmak için; Ahmed El-Hassan ya da sadece Ahmed demek yeterli.

                    3. Mübaheleyi net bir şekilde deklare etmek için, resmi web sitenize koyun ve ardından İmam Ahmed el Hasan a.s da Mübahale'yi deklare edip, resmi web sitesine koyacaktır.

                    4. Mübahele küfür ve uygunsuz kelimeler içermemeli ve sadece, yukarıda bahsedildiği şekilde yazılmalıdır.

                    Imam Ahmed El-Hasan a.s, Mahmud El Sarki ile bir Mübahale gerçekleştirmiştir. Ve SubhanAllah El Sarki üzerinde çok kötü sonuçları olmuştur:

                    1. El Sarki'nin Media center'ı yıkıldı

                    2. Daha sonra, El Sarki aptallaştı ve dengesizleşti ve kendi destekçilerinin, 1 ay boyunca onların İmametlerini kaldırdı ve bu cezadan dolayı da takipçileri de ayrılmaya başladı ve tanınmış 4 tane destekçisi de, hatta içlerinden birinin adı Ayetullah El Usma, onu, daha bir çokları gibi terk ettiler.

                    3. Destekçiler arasında savaş başladı. Ve her biri birbirini ahlaksızlıkla ve günahkar olmakla suçladı ve birbirlerine Media kanalında herkese yayındayken küfürler etmeye başladılar. Ve kanalı izleyen insanları ekran başında gülme bombardımanına tuttular. Bu Allah'tan, İmam Ahmed el Hasan a.s'a küfredenlere, müthiş bir ceza oldu. Şimdi onların destekçileri El Sarki'ye ve birbirlerine ekran başında küfrediyordu. Bunların isimleri; El Hur El Talik, Ebu Hadi, Adnan Abudi vb., bunlar Ahmed el Hasan a.s'a küfür ediyorlardı. Adnan Abudi, Kerbela'da yüz felcine uğradı. Öyle ki, ağzı başka bir yana kaydı. Sonuç olarak El sarki, bir sürü takipçisi olan öğrencisini Havza'dan ve diğer okullardan kovdu. Ve onların Cuma Namazı için İmam'ı olmayı bıraktı ve dersleri bıraktı...

                    SubhanAllah onlarin uzerine Allah tan buyuk bir ceza indi ve bu utanc verici ceza icin diyebildikleri tek sey, kotunun iyisi!! Tabi ki, baska ne diyecekler ki?

                    Yanliz, bu is saka degil. Oyle her onune gelen Mubahele'ye kalkismamali zira sonuclari cok ama cok kotu olabilir…

                    Bunu isteyen kisileri elimizden geldigi kadar onlara ipuclarini gosterip, Ahmed as in gercek Halife olduguna inandirmamiz lazim zira mubahele
                    sonucu onlar icin cok aci ve azap dolu olacaktir. Bunu onlara soylememiz gerekir. Artik hicbir sekilde laf dinlemiyorlarsa, o zaman, Ahmed el Hasan a.s'in asagidaki facebook sayfasina, mubahele formunu koymalari gerekir:

                    (( " اللهم رب السماوات السبع ورب الارضين السبع ، عالم الغيب والشهادة الرحمن الرحيم ، إن كان -------- جحد حقا وادعى باطلا فأنزل عليه حسبانا من السماء أو عذابا أليما " ثم رد الدعوة عليه فقل : " وإن كان فلان جحد حقا وادعى باطلا فأنزل عليه حسبانا من السماء أو عذابا أليما "
                    https://www.facebook.com/Ahmed.Alhasan.10313

                    Yorum


                      Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                      [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168404#msg168404 date=1372177544]
                      yazık, gerçekten gittikce nasibileşmeye doğru gidiyorsun. "işime gelmeyen", "safsata ve bahane bulmadığım" diye iddalarda bulunuyorsun. oysa ben bu taifenin geçmiş ve bugünkü alimlerinin hadisleri kabul/redd metodlarını uyguluyorum. çok merak ediyorum, acaba bunlar benim "işime gelme/gelmeme", "safsata ve bahane" mi oluyor? öyle ise yani tüm Şia alimleri safsatacı ve bahaneci mi oluyor? nereye vardığını bilmediğin, anlamadığın sözleri söyleme, Ehli Beyt a.s mektebi alimlerine karşı saygılı ol, hayasızlaşma.
                      [/quote]

                      Rical ilmin oluşunun sebebi bize ulaşan hadislerin sahihliği ve doğruluğunu tartmaktan ibarettir.bu konuyu mercek altına aldıklarında hadisi nakl eden kişiler hakkında araştırmalar yapıb bu kişilerin kim olduklarına ve bu kişilerin yalancı olup olmadığını bakarlar yani daha doğrusu karar verirler Ve bu kişiler için bir kitab hazırlanır ve hepsinin isimleri o kitapda güvenilir veya değil diye liste şeklinde hazırlanır ve Falanca kişinin Rical kitabı denilir (Rical-ul Neccaşi—Rical-ul Tusi gibi)yani hadisi nakl eden kişi eğer güvenilir biri ise hadisi kabul ederler ve eğer bu hadisi nakl eden kişi tanımak için yeterli bilgiye ulaşamazlarsa veya hadisi nakl eden kişi güvenilir bulunamazlarsa hadisi red ederler bu şekilde yola çıktığımızda hadis nakl eden raviler eğer fasık yani yalancı oldukları ortaya çıkarsa hadisi kenara bırakırız ve eğer sadık ve güvenilirse hadis ele alınır, tabi bunun doğru olup olmadığı kuran ve peygamber (s.a.v)ve onun aziz EhliBeyti (a.s) hadislerinde bakacağız.

                      يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءكُمْ فَـــــــــــاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْماً بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ }الحجرات، ۶

                      Ey iman edenler! Size bir fasık bir haber getirirse, bilmeyerek bir topluluğa zarar verip yaptığınıza pişman olmamak için o haberin doğruluğunu araştırın.

                      Fasik
                      = Yalancı
                      Burda gördünüz şekilde kuran ayeti birisi siz bir haber getiriyorsa bu kişi yanalcı olsa bile getirmiş olduğu haberi konusunu ve metnini araştırın yani bu kişinin kimliği hakkında bizi ikaz etmektedir zira eğer sırf fasık olarak görüpte inanmazsak insanları zarar verebileceğimizi anlatmaktadır yani Rical ilminin bahsettiği konu tamamen insan düşüncesinden üretilmiş bir görüş meselesi dir zira kuran ve hadisler üzerindan çıkarılan bir hüküm değildir ancak Rical ilmini inan kişiler bu yöntemin tek çare olarak baktıkları için nerdeyse peygamber efendimizin tavsiye ettiği bir yolmuş gibi kendilerini zan ve somut olmayan bir denizin içinde atmış durumdadırlar halbuki butun rical kitaplarıda raviler hakkında çelişkili kararlar verilmiştir ve rical ilminin önde gelen kişiler bile birbirinin kararlarına karşı çıkmışlardır mesela Buhari kitabında ele aldığı ravilerinin 400 yakın raviyi sahih muslim sağlam ravi saymamıştır ve başka ravileri gövenilir olarak saymıştır ve buharide sahih muslimin 600 ravisi güvenilir değil demiştir veya Rical iliminin En önde gelen Neccaşi ve Şeyh Tusi de bazı raviler konusunda farklı görüşlere sahipler mesela bir şahsı Şeyh Tusi Güvenilir der ancak Neccaşi değil der ve ya tam tersi, hatta bazen bir kitapta güvenilir der başka kitabında güvensiz der örnek olarak Şeyh Tusi Rical kitabında birisni güvenilir demiştir ancak Fihrist kitabında güvenilir değil demiştir.
                      Şimdi bu konuyu Seyid Ahmed El Hasan (a.s)’ın bizlere kuran yolu ile açıkladığında bizlere yeterli gelmiştı zira kuran bütün inanların ortak olarak hak saydıkları kitaptır, ancak ayeti yeterli sayamayanlar için Neccaşi ve Şeyh Tusinin kitablarında ortak olarak sahih saydıkları bir kaç hadisi ele alacağız ki bu durumun önemini anlıyalım ve eğer Neccaşi ve Tusi sahih saydığını savuniyorsak bizim için geçerliliği oldupundan deği Rical ilmini geçerli olarak sayanlar içindir zira kendi inandıkları kitablar üzerinden konuyu devam etmemiz gerekir ve bunun tavsiesini de İmam Rıza (a.s) bizlere aktarmıştır:

                      İmam Rıza (a.s)Buyurdu nların kendileri için zorunlu kıldıkları açılardan konuşun
                      Bunu buşekilde yaptığımızda karşımızdaki kişi ne konudan sapabilecek nede inkara gidebilecektır hernekadarda kuran ayeti verdiysek de bu durumu rical ilminin teyid ettiği hadislerle netleştireceğiz inşAllah

                      EhliBeyit (a.s) Hadisleri inkar etmemmiz için ciddi bir şekilde uyarı vermişlerdir
                      عن أحمد بن محمد بن عيسى عن الحسين بن سعيد ومحمد بن خالد البرقي عن عبد الله بن جندب عن سفيان بن السمط قال

                      قلت لابي عبد الله (ع) جعلت فداك يأتينا الرجل من قبلكم يعرف بالكذب فيحدث بالحديث فنستبشعه فقال أبو عبد الله (ع) يقول لك اني قلت الليل انه نهار والنهار انه ليل قلت لا قال فان قال لك هذا اني قلته فلا تكذب به فانك انما تكذبني
                      مختصر بصائر الدرجات للحسن بن سليمان الحلي ص ۷۶ وفي طبعة أخرى ص

                      Ravi der : İmam Sadık (a.s)’a arzettim sizin hadisilerinizi bizi nakl eden bir şahıs var ve bu şahıs yalancılıkla meşhurdur ve sizden hadis naklettiğinde biz inanamiyoruz,İmam Sadık (a.s) Buyurdu: acaba gecenin gündüz ve gündüzün gece olduğunu mu iddia ediyor? Hayir dedim. Buyurduler Eğer bunu dese bile onu inkar etmeyin zira eğer inkar edip yalanlarsan beni reddetmiş olursun

                      Muhtasarul Derecat Hsan ibn-i Süleyman-ı Heli S76--Ve Fi Tab’ağ Ahri S 234

                      Hadis Ravilerinin Ricali
                      Ravi :Ahmade ibn-i muhammed ibn-i İsa : Hilasetul Gaval-ul Heli S 61 Ravinin Güvenilir Olduğunu Söyler
                      Ravi :Hüseyin ibn-i Said : Rical-ul Tusi S 355 No 5257 Ravinin Güvenilir Olduğunu Söyler
                      Ravi :Muhammed ibn-i Halid-ul Bargi : Rical-ul Tusi S 363 No 5391 Ravinin Güvenilir Olduğunu Söyler
                      Ravi :Abdüllah ibn-i Cundub: Rical-ul Tusi S 340 No 5059 Ravinin Güvenilir Olduğunu Söyler
                      Ravi :Süfyan ibn-i Samet: Rical-ul Tusi S 220 No 2926 Ravinin Güvenilir Olduğunu Söyler


                      أحمد بن محمد بن خالد البرقي، عن محمد بن اسماعيل، عن جعفر بن بشير، ( عن أبي الحصين ) عن أبي بصير، عن أبي جعفر (ع) أو عن أبي عبد الله (ع) قال
                      لا تكذبوا الحديث إذا أتاكم به مرجئي ولا قدري ولا حروري ينسبه إلينا فانكم لا تدرون لعله شئ من الحق فيكذب الله فوق عرشه
                      المحاسن لأحمد بن محمد بن خالد البرقى ج ۱ ص ۲۳۰ . علل الشرائع ج ۲ ص ۳۹۳


                      İmam Sadık (a.s) Buyurdu: Hadisleri inkar etmeyin hata eğer çoğunu veya bir miktarını ve hatta bir gölge veya rüzgarını bize nisbet ederlerse yine inkar etmeyin çünkü içinde hak ola bilecek birşey ola bilir ve siz bilemez olabilirsiniz ve eğer bunu yaparsanız Allah’ı semasının(arş) yüceliğinde yalanlamış olursunuz
                      El Mahasenel Ahmed ibn-iMuhammed ibn-i Halid-ul bargi C 1 S 230—Elel Şaraiğ C 2 S 395

                      Hadis Ravilerinin Ricali

                      Ravi : Ahmed ibn-i Halid-ul Bargi: Rical-ul Neccaş i S 76 No 182 Ravinin Güvenilir Olduğunu Söyler
                      Ravi : Muhammed ibn-i İsmail: Rical-ul Neccaş i S 330 No 893 Ravinin Güvenilir Olduğunu Söyler
                      Ravi : Cafer ibn-i Beşir: Rical-ul Neccaş i S 119 No 304 Ravinin Güvenilir Olduğunu Söyler
                      Ravi : Ebul Hasin Zahar ibn-i Abdüllah-ul asadi: Rical-ul Neccaş i S 176 No 465 Ravinin Güvenilir Olduğunu Söyler
                      Ravi : Ebu Besir Yemiyebn-i Kasım: Rical-ul Neccaş i S441 No 1187 Ravinin Güvenilir Olduğunu Söyler




                      محمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد، عن ابن محبوب، عن جميل بن صالح، عن أبي عبيدة الحذاء قال : سمعت أبا جعفر (ع) يقول
                      والله إن أحب أصحابي إلي أورعهم وأفقههم وأكتمهم لحديثنا وإن أسوأهم عندي حالاً وأمقتهم للذي إذا سمع الحديث ينسب إلينا ويروى عنا فلم يقبله إشمأز منه وجحده وكفَّر من دان به وهو لا يدري لعل الحديث من عندنا خرج وإلينا اسند، فيكون بذلك خارجا عن ولايتنا

                      الكافي ج 2 ص ۲۲۳ . مختصر بصائر الدرجات ص ۹۸ . وسائل الشيعة (آل البيت) ج ۲۷ ص ۸۷ . مستدرك الوسائل ج ۱ ص ۸۰

                      Eba cafer (a.s) Buyurdu: Allaha’a yemin ederim ki nezdimde en sevdiğim sahabem en inançlı ve en fakih olanı hadislerimi en iyi şekilde sarılanandır ve sahabelerimin en kötüsü ve en düşmanım olmüş olanı o dur ki bizi bir hadis nisbet ettiklerinde veya rivayet ettiklerinde onu kötümser ve inkar ederek reddeder ve herkim hadislere inanırsa onu kafir sayar halbuki o bilmez belki o hadis bizim tarafımızdan çıkmış ve söylenmiştir ve yaptığı inkar yüzünden bizim velayetimizden çıkmış olacaktır
                      El Kafi C 2 S 223-- Muhtasarul Besair-ul Derecat S98—Vesail-ul şii(allil Beyt) C27 S87—Mustadaril Vesail C 1 S80

                      Hadis Ravilerinin Ricali
                      Ravi : Muhammed ibn-Yemi: Rical-ul Neccaş i S 353 No 946 Ravinin Güvenilir Olduğunu Söyler
                      Ravi : Ahmed ibn-i Muhammed: : Hilasetul Gaval-ul Heli S 61 Ravinin Güvenilir Olduğunu Söyler
                      Ravi :Hasan ibn-i Mahbub: Fihristt-ul Tusi S96 No 162 Ravinin Güvenilir Olduğunu Söyler
                      Ravi :Cemil ibn-Salih: Rical-ul Neccaş i S 127 No 329 Ravinin Güvenilir Olduğunu Söyler
                      Ravi :Ebu Ebide El Heza: Rical-ul Neccaş i S 170 No 449 Ravinin Güvenilir Olduğunu Söyler



                      Hadis Ravilerinin Ricali
                      Ravi : Muhammed ibn-Yemi: Rical-ul Neccaş i S 353 No 946 Ravinin Güvenilir Olduğunu Söyler
                      Ravi : Ahmed ibn-i Muhammed: : Hilasetul Gaval-ul Heli S 61 Ravinin Güvenilir Olduğunu Söyler
                      Ravi :Hasan ibn-i Mahbub: Fihristt-ul Tusi S96 No 162 Ravinin Güvenilir Olduğunu Söyler
                      Ravi :Cemil ibn-Salih: Rical-ul Neccaş i S 127 No 329 Ravinin Güvenilir Olduğunu Söyler
                      Ravi :Ebu Ebide El Heza: Rical-ul Neccaş i S 170 No 449 Ravinin Güvenilir Olduğunu Söyler

                      Aşağıdaki hadisler yukardaki hadislerle uyştuğundan artık rical senedini koymadık

                      و قال الإمام الصادق (ع) ((حاجوا الناس بكلامي فان حجوكم فأنا المحجوج )). - تصحيح الاعتقاد للمفيد

                      İmam Sadık (a.s) Buyurdu insanlarla benim kelamım ile delil verin eğer sizi inkar ederlerse doğrusu beni inkar etmiş olacaklar kaynak: Tashih-ul İtikad Mufid

                      عن النبي صلى الله عليه وآله: ( من رد حديثا بـــلغه عني فأنا مخاصمه يوم القيامة، فإذا بلغكم عني حديث لم تعرفوه فقولوا: الله أعلم ) بحار الأنوار ج ۲ ص ۲۱

                      Resullulah (s.a.a)Buyurdu : benden sona ulaşan bir hadisi inkar eden bir kimse kıyamet gününde ben onun düşmanı olacağım, ozaman eğer benden size tanımadığınız bir hadis gelirse Allah bilir deyin (Allah’u Alam) Bihar-ul Envar C 2 S 21

                      و عن أبي جعفر عليه السلام قال: ( يا جابر ......... إذا ورد عليك يا جابر شيء من أمرنا فلان له قلبك فاحمد الله، وإن أنكرته فرده إلينا أهل البيت، ولا تقل: كيف جاء هذا ؟ وكيف كان وكيف هو ؟ فإن هذا والله الشــــــــرك بالله العظيم ) بحار الأنوار ج ۲ ص ۲۰، اختيار معرفة الرجال - الشيخ الطوسي - ج ٢ - الصفحة ٤٣٩.

                      Ey caber eğer bizden sana bir şey gelirse ve kalbin onu kabul etmezseAllahû Telayı Hamd et ve onu bize geri gönder ve bu nasıl mümkün olur ve nasıl geldi ve o nasıldır.vs.. deme andolsun bo sözler Allah’a şüphe duymak demektir
                      İhtiyar mağrefetul Rical-ul Şeyh Tusi C 2 Sayfa 439




                      عن أبي الحسن (ع) انه كتب إليه في رسالة: ( ... و لا تقل لما بلغك عنا أو نسب إلينا هذا باطل وان كنت تعرفه خلافه فانك لا تدري لم قلنا وعلى أي وجه وصفة ) الكافي ج۸ ص۲۵/ البحار ج۲ ص۲۰۹

                      Hz. Ebul Hasan (a.s) Buyurdu : bizden senin elin ulaşan veya hatta bize nisbet edenleri asla batıl dır deme hata eğer ona karşı hükmünü biliyor olasan bile zira sen ne biliyorsun biz bunu ne için ve hangi sıfat ve hangi sebebten ötürü söyledik.
                      Kafi C 8 S 25—Bihar-ul Envar C 2 Sayfa 209

                      Bu şekilde Rical ilmi kendi kendini deşifre ederek sabotaj etimiştir yani onunuze gelen hadisleri inkar etmeyin belki bizdendir yani bir açık kapı kalmaktadır peki biz bu belki kelimesini nasıl kesinliğe ulaşa biliriz? ve emin bir şekilde bize gelen hadisleri EhliBeyt (a.s) dan veya peygamber efendimiz(s.a.v) tarafından geldiğini nasıl inana biliriz? bunları okuduğumuzda aklımıza şu soru da gelebilir madem biz ravileri sorguluyamazsak neyapacağız aslında her iki sorunun cevabı aynı ama çok önemli bir konunun altını çizmemiz gerek eğer biz Rical ilmini öne sürecek olursak EhliBeyt(a.s) ve peygamber efendimiz (s.a.v)’e hakaret etmiş olacağız zira bize bir çıkmaz yolun ortasında atmış ve bize yol göstermemiş oldukarı için çareyi Ricalda bulduk ithamını atmış olacağız ki bu asla mümkün değil mutalaka bize yol bırakmış olmaları gerek,çünkü rical ilminin peşinden gidersek ihtilafların boğuştuğu bir çıkmaz yola gireriz ki Allah’u Teala bizi ihtilaftan ve ayrı söza düşmekten men etmiştir anladığımız şekilde ravi konusunda ne EhliBeyt(a.s) tarafından nede pyegamberimiz(s.a.v) tarafından hiçbir hadis yoktur ve şii ve sunni inancına göre Peygamber efendimizden sonra dinde ne eklenirse bidat olarak bilinir bidat anlamı ise dinde kendiliğinden birşeyler eklmektir vi şirke götürür


                      Yorum


                        Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                        Evrim sen inanmıyor musun savunduklarına? Elmeddin seni mübahaleye davet etmiş, kabul etsene? neden kabul etmiyorsun? mübahale oyuncak değildir. direk tartışan iki gurup hakkındadır. Elmeddin seninle tartışıyor senin savunduklarınla değil ki! Eğer onlarla tartışsa onlara hücceti tamamlasa onlarla mübahale etmesi caiz olurdu. Ama şu halde onlara delillerini gösterip hücceti tamamlamadı ki senin aracılığın sebebiyle onlarla mübahale etsin? oysa seninle tartıştı ve hücceti tamamladı. eğer inanıyorsan buyur mübahale et. Eğer inanmıyorsan da önce kendin iyice araştır doğrudan emin ol sonra buraya gel bir şeyler paylaş! böyle olmaz ki...

                        Yorum


                          Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                          Sevgili Selman abim, mübahele benimle olmayacaktir, zira davetin sahibi ben degilim, davetin sahibinle mübahele edilmesi gerekir, ben sadece burada sizin misafirinizim ve daveti anlatmaktayim, davetin sahibinle mübahele ediniz, zira Imam(af) a sizlere davet eden O'dur!

                          Yorum


                            Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                            sen yazdıklarına inanmıyor musun? sağlam şeyler yazmıyor musun? Elmeddin de çürük şeyler yazmıyor mu o zaman neden çekiniyorsun, çürük delilleri olan helak olsun doğru olan kazansın. madem her şeyi konuştunuz her delili ortaya koydunuz buyrun mübahale yapın...

                            Yorum


                              Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)


                              abim siz daha bence mübahele şartlarını bilmiyorsunuz bizim gibi sasar beseroglu arasında mübahele olmaz mübahele için masum birinin olması ve karsısındakinin de alim olması gerekir. Elmeddin abiye gelince: canim abim, bakin burada çok büyük iddia olan bir davayla konusuyoruz, bundan emin olun O Imam(af) in yardimcisidir..
                              Abim, hz fatima a.s hakkı için Allah'a yalvarıp dua edin ve duanizda sunu söyleyin: " 7 göğün Rabbi ve 7 alemin Rabbi, gaybı bilen ve şahit olan. Merhametli, Çok Merhametli. Eğer ....... gerçeği inkar ettiyse ve yanlışla suçladıysa, o zaman ona gökyüzünden bir felaket gönder ya da acı dolu bir azap" ve sonra ona karşılık şunu diyiyoruz: "ve eğer ...... gerçeği inkar ettiyse ve yanlışla suçladıysa, o zaman ona gökyüzünden bir felaket gönder ya da acı dolu bir azap"






                              Yorum


                                Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                                [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168309#msg168309 date=1372050848]
                                tekrar ediyorum, seni, arkadaşlarına ve hatta yalancı Ahmed el-Hasan'ı bile munazaraya davet ediyorum. skype ve msn üzerinden konuşa biliriz. shiaofahlubait@gmail.com benim e-mail adresimdir, taifenden sana yardımcı olan ingiliz, arap ve s. kişileri al ve bilgisayar önüne otur, onlar türkçe bilmiyorlarsa sen çeviri işini yaparsın, bizde rahat rahat konuşuruz.
                                [/quote]


                                Sevgili ablalarim ve abilerim, bu degersiz misafiriniz daveti anlattiktan sonra artik gitmesinin zamani gelmistir. Lütfen yazilanlari hafife almayin, bakiniz ve analiz ediniz, benim yaptigim elbette yanlisliklar vardir, ve bu kesinlikle Yamani(as)in davasina baglamaz, ben sadece daveti anlatan herseyden daha degersiz bir kimseyim.. Lütfen dua edin ve Rabbinize yalvarin, ve ondan gerçek Yamani(as) Ahmed mi oldugunu sorun, sorun ve sorun, arastirin bakin.. Yakinda Yamani(as) hüruç eder, size neredesiniz sevgili ablalarim ve abilerim, artik sizde gelin, sizlerin kötü yollara elbette düsmenizi istemiyorum, lütfen ciddiye aliniz..

                                Elmeddin abim, hersey için tesekkur ederim, fakat tabi sizinle munazaramiz tam olarak bitmedi, kötü anlamda demek istemiyorum tabi, yanlis anlamayin abim.

                                Mail adresinizi aldim, facebook sayfalariniz ismide bende var abim. Yamani(as) in takipçilerinden olan zata haber ettim, ve kendisi kabul etmisdir isteginizi, bu demek oluyor ki bugün den itibaren o abiyle münazara edebilirsiniz ve ona devr ediyorum.

                                Yamani(as) in takipçilerinden olan kisinin skype ismini ve msn adresini veriyorum abim:

                                skype ismi: meykade
                                msn ismi: meykade@hotmail.com

                                Ha sakin düsünmeyin, kaçamak yaptigimi, tam tersine bende münazaraya katilicagim, sizde taraftarlinizi getirin, münazara edebiliriz. Mübahele konusunu orada konusuruz

                                Saygi ve sevgilerimle,

                                Sizleri selamliyorum,

                                Yamani fedailerinden
                                Evrim

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X