Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #46
    Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

    [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg167863#msg167863 date=1369222204]

    ve sen uutma, her kes yaptığından sorumlu tutulacaktır. o zaman neye esasen bu adamı vasi, masum ve s. kabul ettiğini açıklaman gerekecektir. acaba rüya, masal ve senedi belli olmayan, metinleri bile karışık olan şeylere isnad etmen mazur görülecek midir?



    [/quote]


    Dediginize kesinlikle katiliyorum, gercekten kanit cok onemlidir, kanit olmadan inanmak, gercekten kisi ancak kendisini boylece kandirmaktadir, kimseyi degil ..

    Yorum


      #47
      Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

      [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg167863#msg167863 date=1369222204]


      "delil" dediğin şey metni ve senedi ile batıl olan bir şey. "bahaneler buldunuz" sözü ise çocuksu bir sözdür. rical kitaplarını ben mi yazdım ki, bahaneleri ben üreteyim? peki rivayetin metnine ben mi "12 imam ve 12 mehdi", "12 imamdan sonra" gibi sözleri de mi ben sokuşturdum?


      [/quote]


      Siz ancak kendinizi kandiriyorsunuz, soze bakarmisiniz “"12 imam ve 12 mehdi", "12 imamdan sonra" gibi sözleri de mi ben sokuşturdum” zaten iyikide siz sokusturmamissiniz, bir cok insanlari hadisin sahih olmadigini damgalayip bir cok insanlari saptirirdiniz. Bircok Ehlibeyt Alimi bu konuda hemfikirken, sizin bu probleminiz ne oldugu ben tam anlayamadim?

      Yorum


        #48
        Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

        [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg167863#msg167863 date=1369222204]




        burada gelip bizi bir şeylere davet eden sensin ve delil getirecek olan da yine sensin. fakat getirdiklerin delil olmuyor, çünkü sened açısından durumu ortada. metin açısından "12 mehdi" ksımı hariç sen bile kabullenemiyorsun.


        [/quote]


        Bakin konuyu çarpitiyorsunuz, ben ne zaman metin açısından "12 mehdi" kismini hariç kabul etmemisim? Tam tersine ben o metni kabul ediyorum, kabul etmeyen sizsiniz, bahaneler bulanda sizsiniz, tekrar diyorum, tekrar soylemektende yoruldum, vasiyet hadisine dair zayif veya mehçul olmadigina dair kanitlarimi sundum, ama siz ne yaptiniz, baska bahaneler buldunuz..

        Yorum


          #49
          Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

          Degerli Elmeddin abicim siz en iyisi bizim daha bilgili olan buyuk abilerimizle konusun. Anladigim kadariyla arapcaniz da var AlHamduliLLAH. paltalk'ta buyurun bu adrese gelin

          Odamiz size hep aciktir:


          Middle East>> Islam >> Ansar Al imam Almahdy
          Middle East >>> Iraq >>> Ansar Al Imam Almahdi

          Yorum


            #50
            Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

            [quote author=Evrim link=topic=24864.msg167874#msg167874 date=1369254036]





            Seyh Ali Kurani ‘ nin kitabinda 'Asr alThuhoor, sayfa .332-333 diyor ki:

            Ve bazıları Ricat’ in İmam Mehdi (as)nin hükümünden ve 11 Mehdilerin hükümünden sonra başlayacagini soylemekteler, ve onlar Imam Huseyinin (as) soyundan gelecek olanlardir, bu şekilde Gayba Tusi sayfa 299 Imam Cafer-i Sadik’ tan (as) dedi ki: “ Bizden Kaim’ den sonra, Imam Huseyin’ in (as) soyundan11 Mehdiler gelir”

            Simdi hadisin sihhatine bakalim ..

            Muhammad b. AlMathna b. AlQasem AlHadrami(1) –den Cafer b. Muhammad b. Shuraih AlHadrami(2) – den Thuraih Al Maharabi(3) –den Abi Abdullah (Imam Sadik) as dedi ki Bizden Kaim’ den sonra, Imam Huseyin’ in (as) soyundan 11 Mehdiler gelir”


            1- [color=rgb(0, 128, 0)]Necasi dedi ki: [/color]Muhammad b. AlMathna b. AlQasim AlHadrami, sika (guvenilirdir) [color=rgb(0, 128, 0)] kendi Rical kitabinda sayfa.381 #1012[/color]

            [/quote]

            Hadis Naklindeki Dikkat ve Sağlamlığı Necaşî hakkında en çok dikkat çeken mesele, onun sağlam ve muteber muhaddislerden hadis nakletmesidir. Elinde birçok zayıf, zayıflıkla itham edilmiş ve cerhedilmiş muhaddislerin rivayeti olmasına rağmen onlardan hadis nakletmemiştir.Birçok yerde diyor ki: Falan mevzuda elimde birçok hadis vardır. Ancak senedi zayıf olduğundan veya zayıf ve cerhedilmiş yazarların kitabında olduğundan nakletmiyorum." Bu konuda o kadar hassas ve titiz davranıyordu ki zayıf kimselerden hadis bile dinlemezdi. Bu durum, onun gibi muhaddislerin değerini daha da artırmış, insanın onların naklettikleri hadislere gönül rahatlığıyla uymasına neden olmuştur. Özellikle ilk dönem muhaddislerin asrına yakın oldukları için onların güvenilirleri ile güvenilir olmayanlarını çok iyi ayırt edebiliyorlardı.

            Yorum


              #51
              Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

              işimle ilgili olarak bazı sorunlar ve çalıştığım yerde internete bağlantının zayıf olması ve s. gibi sebepler dolayısı ile şuan cevap yazamıyorum. inşaAllah 1 hafta içerisinde cevapları yerleştireceğim.

              Yorum


                #52
                Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                Ne gunlere kaldik.. Bakin sizlere yalvaririm bunu etmeyin, zira Ehlibeyte(as) savas acmaktasiniz!! Bu inkar neden?? Bu inat neden? Lutfen inat etmeyin birakin artik, hakikati ve gercegi aramadan vazgecmeyin. Sizlere tekrar diyorum, bunu yapmayin, baslariniza cok buyuk belalar gelecektir, lutfen!!
                Ben bu siteyi bugunden itibaren tum iliskilerimi kesiyorum, ve sizleri terk ediyorum, sizin gibi inatci kavimle ve Ehlibeyte(as) savas acmis kavimle artik beraber olamam.
                Umarim inat etmeyi birakip, gercegi aramada vazgecmessiniz.

                Yorum


                  #53
                  Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                  [quote author=Evrim link=topic=24864.msg168158#msg168158 date=1371577930]
                  Ne gunlere kaldik.. Bakin sizlere yalvaririm bunu etmeyin, zira Ehlibeyte(as) savas acmaktasiniz!! Bu inkar neden?? Bu inat neden? Lutfen inat etmeyin birakin artik, hakikati ve gercegi aramadan vazgecmeyin. Sizlere tekrar diyorum, bunu yapmayin, baslariniza cok buyuk belalar gelecektir, lutfen!!
                  Ben bu siteyi bugunden itibaren tum iliskilerimi kesiyorum, ve sizleri terk ediyorum, sizin gibi inatci kavimle ve Ehlibeyte(as) savas acmis kavimle artik beraber olamam.
                  Umarim inat etmeyi birakip, gercegi aramada vazgecmessiniz.
                  [/quote]


                  Keşke tüm insanların bilginin değeri, ne bilgidir ne değildir konusu, bilginin kaynağı ve sıhhati konusu gibi epistemoloji kapsamındaki temel ilkeleri okuyup öğrenme imkanı olsa. Böylece bir konuyu ya da iddiayı dile getirirken, dile getireni ya da onu çürüteni dinlerken kim doğru kim yanlış, kim bilgi adı altında çürük safsatalar sunuyor kim de delilleri ortaya koyuyor bunu ayırt edebilecek donanıma kavuşmuş olurdu.


                  Heyhaaat!


                  Evrim'e yazık oldu. Keşke Şia'yı ve Ehlibeyt'ı a.s tanımış olsaydı da böyle hurafelere sapmamış olsaydı. Keşke dediğimiz gibi gaybet döneminde bilgi nedir, doğru bilgiye nasıl ulaşılır, Gaybet döneminde İmam kimdir, İmamın (a.s) imametini yürütme biçimi nasıldır, bu dönemde ona ulaşmanın ya da ulaşanların vasıfları ve yolları nelerdir, bu konuları iyice Şia ilkelerinden ve temel hadislerden doğru ve sağlamca öğrenseydi!


                  Yazık oldu!


                  Çünkü hakikat diye gelmişti buraya. Ehlibeyt diye heyecanlanmıştı. İçinde büyüdüğü ve Ehlibeyti unutmuş ve dolayısıyla inkar etmiş bir toplumun kültürünü reddetmişti.


                  Demek ki yeterli değilmiş! Ehlibeyti aramak tek başına yetmiyormuş! Kalpleri ve layık olanla olmayanları en iyi bilecek elbette Rabbimizdir ve o kime hidayet vereceğini en iyi bilendir. Bizim son halimizi en iyi yapsın ve Ehlibeytten zerrece uzak tutmasın bizi.


                  Üzüldüm!


                  Ehlibeyt'i tanıdığı halde oradan sapanlar, bu yola layık olmadığı için doğruyu bildiği halde Allah'ın kendilerine Ehlibeyti unutturduğu kimseler az olmamıştır tarih içinde. İnsanın kalbi değişkendir. Rabbimiz kalbimizi Ehlibeyt yolu üzere sabit kılsın.


                  Defalarca kez kendisine söyledim Ehlibeytin İmamet merkezli bir mektep olduğunu, İmametten kastın, canlı yaşayan bir imam olduğunu, bu İmamın aracılar vasıtasıyla İmametin sürdürdüğünü ifade ettim.


                  Gaybet döneminde Necef ve Kum gibi iki İlim şehrinin İmam Zaman a.f'in istediği standartlarda ilim ve alim ürettiğini, Ehlibeyt yolunun standartlarını dünya üzerinde kontrol ettiğini ifade ettim. Bu merkezlerin İmam Zaman a.f tarafından sürekli denetlendiğini belirttim. Taklit merciiliği sisteminden söz ettim. Taklit merciilerinin fetvalarının İmam Zaman a.f tarafından nasıl denetlenip tashih edildiğini örneklerle açıkladım.


                  Sitede; "Şiilerimiz bizim kendilerinden gafil olduğumuzu mu sanıyorlar, Eğer biz onları koruyup kollamasaydık düşmanların onları yutardı" şeklinde (yaklaşık anlam) hadisin anlamı üzerinde duruldu. Şiaya bidatların ve hurafelerin sokulacağını; düşmanların bu tertemiz İslam biçimini bozmak için var güçlerini ortaya koyarak çalışacaklarını ancak İmam Zaman a.f'in onların soktuğu sapmaları düzeltip bu mektebi koruyacağını defalarca yazan bu sitede olup da saçma sapan birilerinin peşine düşmek bedbahtlıktır. Sözüm meclisten dışarı ama ahmakı altın ambarına almışlar küreğin tersiyle doldurmaya başlamış durumundan başka bir hal midir bu!


                  Yazık, hem de çok yazık.


                  Necef ve Kum İlim havzaları İmam Sadık a.s'ın en zeki ve muhlis talebeleri eliyle kurulduğunu belirttik. Sonraki İmamlarımız a.s zamanında buraların ilim kurumları haline gelmesi için kontrol edilip geliştirildiklerini, sürekli denetlendiklerini, İmam Zaman a.f'in de bu durumu sürdürdüğünü ifade ettik. Şia dünyada bu merkezler tarafından dizayn edilmekte ve standardı korunmaktadır. Dünyaya Ehlibeyti yayan tüm Alimlerimiz bu merkezlerde yıllar yılı ilim ve nefis terbiyesinden geçerek yetişmektedir. Ehlibeyte layık olacak bir kıvama gelmektedirler. yeni bir alim de alim olduğunu önceki alimlerin şahitliğiyle ispatlamaktadır. Önceki tanınmış alimler de aynı şekilde öncekilerin şahitliğiyle alim olmuşlardı. Onlar da öncekilerin falan derken böylece İmam Zaman a.f'in direk vekili olan 4 vekil zamanına kadar uzandı. 4 Vekil ise İmam Zaman a.f'in kesin kanıtlarıyla vekillik yaptılar. İmam Zaman a.f 11. İmamın şahitliğiyle tanınıp kabul edildi. 11. İmam 10., 10. 9., Dokuzuncu İmam sekizinci İmamın şahitliğiyle, böylece İmam Ali a.s'a kadar bu kopmaz masum silsile ile Peygamber'e s.a.a uzanıyordu. Bu silsile içine yalan dolan şeytan heva heves nifak sızması karışması mümkün değildi.


                  Gaybet dönemine geçiş kolay olmadı. İmam Zaman a.f, gaybet döneminde kendisine nasıl ulaşılacağını, İmametini insanlara nasıl icra edeceğini uygulamalarıyla hiç bir akılda şüphe kalmayacak biçimde açıkladı örnekledi gösterdi. İlim havzalarını, bu havzalarda öğretilecek temel kaynakları bunları öğretecek yetkili merciileri belirledi, belirlemekle kalmadı bu standartlarda insan akıllarının yetersizliğinden ve sadece Masum'un icra edebileceği noktalarda müdahale etti, standardın korunmasını sağladı. Halen de O yoluna canım feda İmamımız a.s bu standardı korumaktadır. Sapanlar sapar. Sapanlar Peygamber s.a.a zamanında O hazrete rağmen sapmadılar mı? Sapanların da kendilerine göre tutar delilleri yok muydu? elbette vardı. Ama kendilerine göre! herkesin kabul edebileceği akla vicdana yatan objektif deliller değildi bunlar.


                  Günümüzde İmam Zaman a.f'i temsil eden sınırlı sayıda Müctehidler var. Bu müctehidler önceki müctehidlerin şahitliği ve onayıyla o makama geldiler. Yine bunlardan sapanlar ya da bu yüce makamı kaldıracak niteliği yitirenler olursa yine diğer Müctehidlere işaret eden İmam Zaman a.f'in himmetiyle sistemin dışına itiliyorlar. Bunların örnekleri sabittir. ABD ve siyonizmin 5.6. dereceden vesveselerine kapılan müctehid bu makamdan azledilmiş ve kendisi taklit edilme yeterliliğini yitirmiştir. Sitede bunun bilgileri mevcuttur.


                  Şimdi bu düzen, silsile, kontrol, müdahale, çark içinde bir sahtekar çıksa hemen fark edilmez mi? Şia gibi zalimlerin önündeki tek engel, İlahi yol, düşmanların saptırmak için en çok efor sarfettiği bir başka bir sistem mi vardır! hayır. bu yolun tarih içinde ne düşmanları ne sinsi hainleri oldu. Ama bu sistem Allah'ın masumiyet sistemi sayesinde dimdik ayakta kaldı. Sapanlar kendi hesaplarına saptı ve mektebe hiç bir zarar veremedi. kaybedenler kendileri oldu.


                  Necef ve Kum gibi seçkin Ehlibeyt ilim havzalarından onay almayan hiç bir kimse İmam Zaman a.f'in onayını almış olmaz! İmam Zaman a.f'in onayını almayansa hiç bir şekilde isterse tüm ayetlerin kendisine işaret ettiğini iddia etse, yine beş para etmez! O, sahtekarın önde gelenidir. Çünkü Şia sırf ilim merkezli bir ekol değildir ki! Kur'anı samit gibi Kur'anı natık da vardır. Kur'an'ı samit, sessiz metindir, bu ayetler her yorumlayanın yorumuna sessiz kalır ve boyun eğer. Bu durumda her sahtekar onun ayetlerini kendine yorabilir. dünya üzerinde tüm İslami ekoller Kur'an'ın ayetlerinin kendilerinin haklı çıkardığı iddiasında bocalar durur. Bunlara mı inanacağız!


                  Oysa Kur'an'ı natık olan Canlı İmam, bu ayetlerin doğru işaret ve yolunu, yorumunu bizlere ulaştırmaktadır. Kim bu ayetlere uyuyor kim bu ayetleri ve hadisleri kendisine uyduruyor bunu bizzat İşaret Parmağını adeta uzatmış direk işaret etmektedir.


                  İşte bu hakikatleri bilen ve taklit merciilerine sapmaz şaşırmaz silsile ile bağlı olan bu sitenin şiileri, Evrim gibi birine zerrece itibare etmedi! Hiç bir şii dönüp de iddialarını ciddiye bile almadı. Çünkü şiiler bilir ki İmam Zaman gaybet döneminde müctehidler vasıtasıyla kendilerine fetvalarını yolluyor yollarını aydınlatıyor. Onun Zuhurununsa ihtilafa yol açmayacak kat'i (kesin) delilleri vardır.


                  Dolayısıyla sorun yok Elhamdulillah...

                  Yorum


                    #54
                    Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                    [quote author=Evrim link=topic=24864.msg168158#msg168158 date=1371577930]
                    Ne gunlere kaldik..[/quote]

                    gerçekten de yerinde bir söz. ne günlere kaldık ki, insanlar rüya ve masallar üzerine din kuruyorlar. bunlara "kendinize yazık etmeyin" dediğimizde ise bu rüya ve masalları Kur'an kadar savunur görüyoruz.

                    Bakin sizlere yalvaririm bunu etmeyin, zira Ehlibeyte(as) savas acmaktasiniz!! Bu inkar neden?? Bu inat neden? Lutfen inat etmeyin birakin artik, hakikati ve gercegi aramadan vazgecmeyin. Sizlere tekrar diyorum, bunu yapmayin, baslariniza cok buyuk belalar gelecektir, lutfen!!
                    yalvarsan da, bilmem ne yapsanda vazgeçecek değiliz aksine Ahmed el-Hasan adlı o yalancı elimize geçse onu öldüreceğiz. aynı yalancı Müseylime gibi! sen ise şunu anlamalısın gerçekte sein yaptığın şey Ehli Beyt a.s'a savaş açmaktır. Müseylime, ibni Sebe gibi yalancıları öldürmek, lanetlemek ve yalanlamak mı yoksa bunları kabullenmek mi Ehli Beyt a.s'a savaş açmaktır bir düşün bakalım.

                    Ha bu arada Vasiyet hadisinin diyelim sahih olmadigini farzedelim, ozaman Vasiyet hadisinde bulunan 12 Imamlar isimlerinide inkar etmeniz gerekiyor. Yok eger derseniz ki ben sadece vasiyet hadisindeki 12 Mehdiler sozunu inkar ediyorum veya kabul etmiyorum. O zaman kendiniz cok komik duruma dusuyorsunuz, zira bircok Ehlibeyt Alimi kendi kitabinda dahi 12 Mehdiler hakkinda soz etmistir.
                    gerçekte kimin hangi durumda olduğunu göstermek için senin buradaki sözlerin yeterlidir. hükmü senin kendi vicdanına bırakacağım.

                    öncelikle "farzedelim" sözü mugalatadır, aktardığın rivayetin sened ve metin açısından durumu hakkındaki sözlerimiz ortada, yapa bildiğin tek şey ise havadan sudan cevaplar vermeğe çalışmak. "Vasiyet hadisinde bulunan 12 Imamlar isimlerinide inkar etmeniz gerekiyor" sözün ise senin anlamazlığını göstermektedir. 12 imam a.s'ın adı sadece bu uyduruk rivayette mi geçiyor ki, bunu inkar ettiğimde 12 imam a.s'ı da inkar etmiş olayım? işte 12 imam a.s hadisleri, bkz: 12 halife/emir/imam hadisi

                    bir daha kendini böylesi gülünç duruma düşürme ve ne dediğini düşün.


                    O sizin hepinizden daha guzel okuyor rahat olun merak etmeyin..
                    ben bundan daha artık ne yapayım be kardeşim? sana video gösterdim, ortada yalancı Ahmed el-Hasan'ın ses kayıdı, güya sizin Yemeni/masum/vasi ve s. Kur'an okuyor. okuduğu ayetleri yanlış okuyor, yetmiyor bir ayette hata yaptığıı anlıyor ve düzeltmeye çalışıyor ki, bu defada 2-ci hatayı yapıyor. senin gibi inatçıya onun bu 1 ayetteki 2 hatası bile yeter. söyler misin o ayeti ilk okuyuşu mu hatalı yoksa 2-ci defa düzelttiği mi?

                    Bakin size tavsiyem.. Bakin bu Imam Ali (as) in yazisi



                    Belki gordugunuz gibi mubarek yazi' da noktalama isaretleri (kasra, fatha, dhamma vs) icermemektedir

                    Simdi hasa Imam Ali(as) Imam degil mi? osmani yazisi yazmadigi icin iyi yazmamis mi oluyor? Imamet makamina ulasmasi icin onlar gibi mi yazsin? ve bu İmam Ali (as) in Kur'an' in ilmini bilmedigi anlamina mi geliyor?
                    1. bu yazının imam Ali a.s'a ait olduğunu ıspat etmen gerekir. her ortalığa atılan yazıya "aa bak bu imam a.s'n yazısı" diye idda etmenin kendisi gülünç bir şeydir.

                    2. farzedelim ki, yazı imam Ali a.s'a ait ama bu yine sizin yalancıyı kurtarmaz. çünkü biz ilk dönemlerde kesre, fatha ve diğer işaretlerin olmadığını ve Kur'an'ın da işaretsiz olarak yazıldığını biliyoruz. fakat Rasulullah s.a.a'in ve imam Ali a.s'ın işaret olmadan yazıp okuması onların da Ahmed el-Hasan gibi 1 ayette 2 defa hata yaptığı anlamına mı geliyor? yani işaretsiz yazıp okuma, hatalı yazıp okuma mı oluyor? yav sizin bu Ahmed işaretli olduğu halde 1 ayette 2 hata yapıyorsa işaretsiz Kur'an'da ne kadar hata yapacağını düşünün


                    azilari Imam Ahmed al Hassan'in as sözü edilen Yemeni olamayacagini iddia ediyorlar. Kiraat hatasinin ve konusmasinda gramer hatasinin oldugunu, bundan dolayida Masum olamayacagini söylüyorlar.Onlara iyice anlatabilmesi için kendi kavminin dilinden başka bir dille hiçbir peygamber göndermedik. Gerçekten de Allah, dilediğini saptırır, dilediğini doğru yola sevk eder ve odur üstün ve hüküm ve hikmet sâhibi.(Sure Ibrahim ayet 4)Tüm Peygamber as ve Elciler as, dogruyu ve yalani, Isigi ve karanligi aciklamak icin geldiler. Bütün dünyayin dillerini bilmeye ya da kendi yapip diktigimiz arab gramerini düzenledigimiz sekilde okumaya/konusmaya degil.Bu Gramere dair Imamlarimizdan bir kac hadis nakledecegiz insaAllah.Imam Sadik as buyurur: Gramer konusunda fazla derine dalmayin, bu takvayi ve dindarliginizi kaybetmenize neden olur!.Imam Eba Abdullah as buyurur: Konusmasinda muazzam ve vav'da, lam'da hicbir zaman yanlis yapmayan bazi kisiler bulacaksinizdir, ama Kalbleri gecedende karanliktir. Diliyle kalbindekini ifade edemeyen bazi kisilerde bulacaksinizdir, buna ragmen kalbi mesale gibi aydinlik yayacaktir.(El Kafi cilt 2 sayfa 422)Zeyd bin Ali, babasi Ali as'a shöyle soruldugunu söyler: En iyi konusma becerisi olan kimdir? O as buyurdu " Cevab verip karsisindaki sorani susturandir". ( Bihar-ul Envar cilt 86 sayfa 290)Bundan ötürü, Ehlibeyt'te konusma becerisi, ilim ile cevab verip karsisindaki sorani susturmaktir.Gramer ise insanlar tarafindan belirlenmistir ve bizim bunda dogru yada yanlis ölcümüz yoktur.Kuran'da gramerimize uymayan 50 den fazla ayet vardir, bunu nasil Masumlugun kaniti olarak alabiliriz?Burada Elcilerin as hangi delillerle gelip, nasil taninacaklarina dair Ehlibeytin as sözlerine bakmamiz lazim.Elcilerin as nasil taninacaklarina dair kriterler saptamak bize düsmez, bize düsen su ki, Onlar as hangi hal/durumda olsalarda, Allahin svt ve Elcisinin as karsisinda secde etmek, cünkü bizler sadece Allahin kullariyiz/hizmetcileriyiz
                    bu gülünç cevap kime ait? yalancı Ahmed el-Hasan'a mı yoksa onun takipçilerine mi? her kime aitse senin gibi safların inkar ettiği şeyi yani Ahmed el-Hasan'ın kıraat, lugat, nahiv ve s. gibi hatalarının olduğunu doğrulamış ama "önemi yok canım asıl olan şu şudur" diyerek durumu kurtarmak için çabalıyor. eğer bu cevap Ahmed el-Hasan'a aitse o zaman bu kadarı bile onun yalancı olduğunu ortaya koymak için yeter. Ahmed el-Hasan arap gramerini düzenleyenin, arapçaya işaretleri ekleyenin imam Ali a.s olduğunu bilmeyecek kadar mı yalancı? yoksa gerçeği biliyorda durumu kurtarmak için imamlar a.s'a yalan mı isnad ediyor? gerekirse düzgün konuşma, kıraat ve hadis rivayetine gramer ve diğer bilgilerin gerekli olduğu hakkında imamlar a.s'dan rivayet edilen sahih hadisleri paylaşırız.

                    Siz Şeyh Tabersi r.a’ nin hata yaptigini nasil soyleyebilirsiniz? Şeyh Tabersi r.a simdiye kadar gelmis gecmis en buyuk Ehlibeyt Mektebi Alimlerindendir. Siz kim olabiliyorsunuzda onun hakkinda “hata yapmadığını yapmadığını idda ediyorsun o zaman buyur hadisin sıhhatini ıspat et.” Diyebiliyorsunuz!? Merak etmeyin o sizden daha alim dir ve daha bilgilidir, ve rical konusunda uzmanidir, hangi hadis zayif, hangi hadis sahih oldugunda dair o daha bilgilidir
                    Şeyh Tabersi r.a masum mu yoksa sıradan bir insan mı? eğer masum değilse -ki, değil- ve delillerde onun hata yaptığını gösteriyorsa o zaman hata yapması neden muhal olsun ki? beni saygısızlık ve s. ile itham ediyorsun ama bakalım Şeyh Tabersi r.a'ın tüm görüşleri için mi yoksa sırf nefsinize uyan bu rivayete sahih dediği için mi böyle yaygara koparıyorsun. işte Şeyh Tabersi r.a'ın meşhur bir hatası daha, Kur'an'ın tahrife uğradığını söylediği "Faslul Hitab" adlı kitabı. söyle bakalım, Şeyh Tabersi r.a bu konuda yanlış mı yapmıştır yoksa doğru mu?

                    kendiniz bir rical ilminde ogrenmisseniz reklam yapmayin veya Ehlibeyt mektebi ait Alimlerine karsi saygili olun.
                    Hadis’ in sahih olduguna Şeyh Tabersi r.a’ nin kitabindan ispat edilmistir ve hatta kendiniz itiraf ettiniz, tekrar yazmaya daha gerek yoktur.
                    benim ne söylediğimi, Şeyh Tabersi r.a veya bir başka alime hakaret ve saygısızlık etmediğimi gerçekten iyi biliyorsun ama nefsin seni bu sözleri söylemeye sürüklemektedir. ben hiç kimseye hakaret etmiş değilim fakat eğer her hangi birinin hatası ortada ise onu kabullenemeyiz. ama eğer sen anlamak istemiyorsan sana kendi stlinle cevap verelim: sen Şeyh Tabersi r.a'ın Kur'an konusundaki görüşünü kabulleniyor musun yoksa hata yaptığına mı inanıyorsun? eğer "hata yaptı" dersen kendi düşüncene göre Şeyh Tabersi r.a'a hakaret etmiş olacaksın yok eğer "doğru yaptı" dersen bu seferde Kur'an'ı kabullenmemen gerekecek. oysa senin yalancı Ahmed el-Hasan Kur'an'ı kabulleniyor.

                    Ehli Beyt a.s alimlerine hakaret edenler ise tam olarak sizlersiniz. kendi nefsinize uyan bir şey gördüğünüzde bunun aleyhine bir tek kelime edeni "reklamcı", "saygısız" ve s. olarak takdim edersiniz ama nefsinize uymayan şey gördüğünüzde (rivayetinizin ravileri için meçhul demeleri gibi) bunu inkara kalkar, yetmedi onlara hakaret ederek "zaten bu (hadis ilmi) sünnilerden alınmıştır" diye iftira edersiniz. siz nasibilerden bile beter oldunuz, yazık.


                    Bakin konuyu çarpitiyorsunuz, ben ne zaman metin açısından "12 mehdi" kismini hariç kabul etmemisim? Tam tersine ben o metni kabul ediyorum
                    o zaman niye bu metin hakkındaki itirazlarım karşısında susup kaldın? tekrar edelim:

                    rivayetin senedi gibi metni de batıldır. öncelikle şu noktaya dikkat etmek gerekir: rivayet diyor ki "12 imam ve 12 mehdi olacak"

                    oysa sizde, bizde kabul ediyoruz ki, 12 imamın sonuncusu olan Hz. Kaim a.s'ın kendisi mehdidir. siz bundan başka 12 mehdi de kabul ettiğinizde sizin mehdilerin sayısı 13'e varıyor. çünkü 12 imamdan birisi zaten mehdi, bu bir mehdiye 12 mehdi de eklersen 13 mehdi olur, şu halde ya siz 12-ci imam a.s'ın Mehdi olduğunu inkar etmelisin yahutta rivayetin aksine 13 mehdi kabullenmelisin.

                    sonra rivayet "12 imamdan sonra 12 mehdi olacak" diyor. buradaki "sonra" ifadesi bu 12 imam a.s'ın sonrasını bildiriyor yani Mehdi a.s zuhur etmeli, devlet kurmalı, vefat etmeli ve bunun sonrasında şu 12 mehdi ortaya çıkmaktadır. siz ise Yemeni'nin 12 mehdiden olduğunu idda ediyorsunuz oysa henüz Hz. Kaim a.s zühur etmiş değil nerede kaldı ki, vefat etmiş olsun.

                    Yorum


                      #55
                      Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                      Değerli Evrim Kardeşim,

                      Normalde İlmi olmayan ve polemik içeren tartışmalara girmem, faydasına da inanmam.
                      Ancak yaşınızın çok genç olmasından dolayı heyecanlı ve duygusal davrandığınızı düşünüyorum.


                      Savunduğunuz ve tartıştığınız kişi ile ilgili bir örnek vereyim :


                      Hz.Aişe annemize şii din adamından inanılmaz hakaretler

                      ADNAN ARUR, Muğire bin Şube, Ebu Musa el Eşari ve Amr bin As türünde bir Müslümandır.
                      Yalana, hileye, iftira ve entrikaya başvurmaktan çekinmez.
                      Normalde aklı başında Şii bir Alimin, bu Melanet yüzlü ve tavırlı şahıs karşısında Münazarada dik durması lazım.
                      Ancak yukarıda videosunu verdiğim sözde Şii Alim, Onun karşısında, deyim yerindeyse nakavt olmuş.

                      İşin traji-komik yanı Bu Alim, Sizin savunduğunuz AHMET el HASAN adına orada olduğunu söylüyor :




                      Ancak hem kendisini, hem de İmamını rezil ediyor, Maalesef.

                      Takip ettiğim kadarıyla İyi niyetli bir İnsansınız. Ancak kendinize yazık ediyorsunuz Güzel Kardeşim,Biraz geniş düşünün, sabırlı olun, düşüncelerinizi zorla insanlara kabul ettirmeyi beklemeyin.
                      Genç, Arapça ve İngilizceye hakim, Akli Bilimlere vakıf biri İnsansınız.
                      Bilgi ve enerjinizi başka alanlarda kullanmayı deneyin, Biz de Sizden istifade etmeye devam edelim,

                      Saygılar, Allah'a emanet olun...
                      http://www.youtube.com/user/TarihinTozu/videos https://vimeo.com/user12861987/videos

                      Yorum


                        #56
                        Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                        Evrim mi Arapça biliyor?

                        Yorum


                          #57
                          Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                          [quote author=Evrim link=topic=24864.msg167874#msg167874 date=1369254036]
                          Seyh Ali Kurani ‘ nin kitabinda 'Asr alThuhoor, sayfa .332-333 diyor ki:

                          Ve bazıları Ricat’ in İmam Mehdi (as)nin hükümünden ve 11 Mehdilerin hükümünden sonra başlayacagini soylemekteler, ve onlar Imam Huseyinin (as) soyundan gelecek olanlardir, bu şekilde Gayba Tusi sayfa 299 Imam Cafer-i Sadik’ tan (as) dedi ki: “ Bizden Kaim’ den sonra, Imam Huseyin’ in (as) soyundan11 Mehdiler gelir”

                          Simdi hadisin sihhatine bakalim ..

                          Muhammad b. AlMathna b. AlQasem AlHadrami(1) –den Cafer b. Muhammad b. Shuraih AlHadrami(2) – den Thuraih Al Maharabi(3) –den Abi Abdullah (Imam Sadik) as dedi ki “ Bizden Kaim’ den sonra, Imam Huseyin’ in (as) soyundan 11 Mehdiler gelir” [/quote]

                          ingilizce sitelerden kopyalarken alimlerin adını çevirdiğin gibi lütfen kitaplarında adını doğru düzgün çevir. sözünü ettiğin kitabın adı şöyledir: "Zuhur asrı"

                          kitap senin de söylediğin gibi Şeyh Ali el-Kurani h.a'ındır ve bu hadisi Şeyh Tusi r.a'ın "Gaybet" kitabından rivayet etmiştir. "Gaybet" kitabında ise bu hadisin senedi senin söylediğin gibi değil aksine şöyledir:

                          • [li]محمد بن عبد الله بن جعفر الحميري، عن أبيه، عن محمد بن عبد الحميد ومحمد بن عيسى، عن محمد بن الفضيل، عن أبي حمزة، عن أبي عبد الله عليه السلام في حديث طويل أنه قال: يا أبا حمزة إن منا بعد القائم أحد عشر مهديا من ولد الحسين عليه السلام
                            Muhammed b. Abdullah b. Cafer el-Himyeri bana babasından, o Muhammed b. Abdulhumeyd ve Muhammed b. İsa'dan, onlar Muhammed b. Fudayl'dan, o Ebu Hamza'dan, o da Ebu Abdullah (imam Cafer es-Sadık a.s)'dan anlattı, dedi ki: "ey Ebu Hamza! bizim Kaim'imizden sonra Hüseyin a.s'ın soyundan 11 mehdi gelecektir"

                            Şeyh Tusi r.a, "Gaybet", sayfa 478, hadis 504
                            [/li]

                          hadisin senedinde işaretlediğim ravi Muhammed b. Fudayl zayıf ve gulattır. Seyyid Ebul Kasım el-Hoi r.a onun biografisinde diyor ki:
                          • [li]محمد بن الفضيل الازدى
                            Muhammed b. Fudayl el-Ezdi

                            صيرفى، يرمي بالغلوّ، له كتاب، من أصحاب الرضا عليه السلام، رجال الشيخ (35
                            وعدّه أيضاً (تارة) من أصحاب الصادق عليه السلام (283)، قائلاً: محمد ابن الفضيل بن كثير الازدي الكوفي الصيرفى
                            وأخرى من أصحاب الكاظم عليه السلام (25)، قائلاً: محمد بن الفضيل الكوفي الازدى، ضعيف
                            Şeyh Tusi'nin "Rical" kitabında imam Rıza a.s'ın ashabından olan bir gulattır ve bir kitabı vardır. yine Şeyh onu imam Sadık a.s'ın ashabı içerisinde zikrederek diyor ki: "Muhammed b. Fudayl b. Kesir el-Ezdi el-Kufi es-Seyrafi" ve yine Şeyh onu imam Kazım a.s'ın ashabı içerisinde zikrederek diyor ki: "Muhammed b. Fudayl el-Kufi el-Ezdi, zayıftır"

                            Seyyid Ebul Kasım el-Hoi r.a, "Mucem ricalil hadis", 18/151, 11591-ci ravi
                            [/li]

                          rivayetin metnine gelince, sizin ilk başta aktardığınz meşhur deliliniz olan "vasiyet hadisi"ne muhaliftir. çünkü burada "11 mehdi" diyor oysa vasiyet hadisinde "12 mehdi" diyordu. dolayısı ile, birinin batıllığını zaten kabullenmelisin.

                          Yorum


                            #58
                            Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                            gerçekten de yerinde bir söz. ne günlere kaldık ki, insanlar rüya ve masallar üzerine din kuruyorlar. bunlara "kendinize yazık etmeyin" dediğimizde ise bu rüya ve masalları Kur'an kadar savunur görüyoruz.

                            CEVAP: Ilk öncelikle sunu belirtmek isterim ki, ben kimseye hile veya düsmanca tavir almaktan veya saygisizlik etmek için daveti anlatmaktan beriyim ve böyle yapamam, zira Ehlibeyt okulu biz bunu nehy etmektedir. Konumuza gelince Elmeddin abim, konuyu çarpitmaktasiniz, ben hiç bir zaman sirf rüya görerek sirf onun için daveti kabul edildigine dair iddiada bulunmadim. Rüyalarin önemine gelince evet, müminin rüyası, nübüvvetin kırk cüzünden bir cüzdür. Ve yeterince kanitlar mevcuttur. Yine Hz. Hatice annemiz bir gün bir rüya görmüştü. Rüyasında, "güneşin gökyüzünden inerek kendi evine girdiğini ve ışığının evinden çıkıp bütün Mekke ahalisinin evlerini aydınlattığını, görmüştü." Ve bu rüya yakinda Peygamberin zuhur edecegine isaret idi. Ve buna dair bir çok örnekler verilebilir. Kuran’a kadar savunur görüyoruz sözünüzden maksat anlamis degilim, ne demek istediniz?

                            yalvarsan da, bilmem ne yapsanda vazgeçecek değiliz aksine Ahmed el-Hasan adlı o yalancı elimize geçse onu öldüreceğiz. aynı yalancı Müseylime gibi! sen ise şunu anlamalısın gerçekte sein yaptığın şey Ehli Beyt a.s'a savaş açmaktır.

                            CEVAP: Ne kadar da ceddim Hüseyin(as) in durumuna benziyor, adeta kana susamissiniz. Yer ve gök sahit olsun ki bende Imam(af) in habercisinin yanindayim, o zaman benide öldürmeniz gerekiyor. Ama ben korkmuyorum, beni öldürün, hatta ceddim Abbas(as) gibi tüm ellerimi uzuvlarimi kesin, yinede bu yoldan dönmem. Yaziklar olsun size inat etmeyi birakipda, yakiyne varsaydiniz, bu saçma tehditlerinizden vazgeçerdiniz. yezid denilesi zalim ordusu Hüseyin(as) I harici olarak bilenler onlar degil miydi? Hüseyin(as) I 72 yareniyle kiyama hazirlanirken, sehit ederek cennete gideceklerini bu sapkin inanislarina aldanan yine onlar degilmiydi? Hüseyin(as) nasil haksizliga, adaletsizlige, uçkagitciliga, acimasizliga,yobazliga kiyam ettiyse, Imam(af) habercesini göndermistir. Birakin artik bu inati, Imam(af) in habercisini kabul edin, süpheniz varsa, sorun arastirin, arayin, bulun, ama lütfen bunlari yapmayin.

                            rivayetin senedi gibi metni de batıldır. öncelikle şu noktaya dikkat etmek gerekir: rivayet diyor ki "12 imam ve 12 mehdi olacak"

                            oysa sizde, bizde kabul ediyoruz ki, 12 imamın sonuncusu olan Hz. Kaim a.s'ın kendisi mehdidir. siz bundan başka 12 mehdi de kabul ettiğinizde sizin mehdilerin sayısı 13'e varıyor. çünkü 12 imamdan birisi zaten mehdi, bu bir mehdiye 12 mehdi de eklersen 13 mehdi olur, şu halde ya siz 12-ci imam a.s'ın Mehdi olduğunu inkar etmelisin yahutta rivayetin aksine 13 mehdi kabullenmelisin.


                            CEVAP: ne 13'u! mehdiler 24 tanedir! Haticenin babası Imam Sadık a.s-dan naklediyor ki, Imam a.s.-a Kaim (a.s.) hakkında sorulduğunda, İmam a.s dedi: “ Biz hepimiz Allahin cc emriyle biri-birimizin peşince kılıç sahibine kadar Kaimleriz. Eğer kılıç sahibi gelirse, o farklı bir emrle gelecektir (önce olan emrden farklı emrle)” (El Kafi cilt 1 s. 536)
                            Ebu Hamza El Somali dedi ki: "Ben, İmam Sadık (a.s.)'a sordum. Süfyani'nin zuhuru kaçınılmaz mıdır? İmam a.s. cevap verdi: Evet, SESLENİŞ kaçınılmazdır, GÜNEŞİN BATIDAN DOĞMASI kaçınılmazdır, ABBAS EVLATLARI ARASINDAKI İHTİLAF kaçınılmazdır, Nefs El Zekiye'nin (Pak nefsin) öldürülmesi kaçınılmazdır ve Muhammed (s.a.a.s.) ailesinin Kaim'inin (a.s.) zuhuru kaçınılmazdır." – Şeyh Mufidin İrşat kitabı c.1 s.347
                            Hadis bize; İmam El-Mehdi Muhammed bin El-Hasan (a.s.)'ın zuhurunun kaçınılmaz alametlerini anlatmaktadır. Bu sebepten ötürü, hadiste olan "Kaim" kelimesini farklı yorumlamak son derece hatalı olur. Buradaki "Kaim"den kasıt, 12. İmam (a.s.) değildir çünkü, buradaki "Kaim" kelimesi İmam El-Mehdi (a.s.)'ın zuhur alametidir.

                            Ebu Hişam Davud bin El Kasım El Caferi dedi ki: "Biz Ebu Cafer a.s'la birlikteydik, Muhammed ibn El Ali Rıza (a.s), Süfyani'nin konusuna değindiğinde ve Süfyani'nin kaçınılmaz olduğunu söylediğinde ben, Ebu Cafer (a.s)'a sordum: "ALLAH (c.c.) kaçınılmazlarda (kesin olan şeylerde) beda (değişiklik) yapar mı?" İmam (a.s.) dedi ki: Evet. Ve ben de dedim ki: "Biz İmam (a.s.)'a söyledik. Kaim'de de ALLAH'ın (c.c.) beda yapacağından çok korkuyoruz." İmam (a.s.) cevap verdi: "Kaim, bir VAATTİR ve ALLAH (c.c.) Kendi vaadini bozmaz" – Gaybet-i Şeyh El Numani s.303
                            Ve aynı zamanda, El Kaim tanımı, İmam El Mahdi (a.s).'dan başkasına da verilebilinir. Cabir ibn Abdullah Ensari'den nakledilen bu hadis örneğinde de bunu görüyoruz.



                            sonra rivayet "12 imamdan sonra 12 mehdi olacak" diyor. buradaki "sonra" ifadesi bu 12 imam a.s'ın sonrasını bildiriyor yani Mehdi a.s zuhur etmeli, devlet kurmalı, vefat etmeli ve bunun sonrasında şu 12 mehdi ortaya çıkmaktadır. siz ise Yemeni'nin 12 mehdiden olduğunu idda ediyorsunuz oysa henüz Hz. Kaim a.s zühur etmiş değil nerede kaldı ki, vefat etmiş olsun.



                            CEVAP: Ne kadar mesnetsiz argumanlar.. Sayed al sadr ra. Basra'dan gelen Imam Mehdi’n in resulu var diye aciklamisti ve zuhur etmisti diye. Bunlar Sehit edilmeden kisa süre önce aciklamisti, Seyyid’in ofisinde kaynaklar bulunmaktadir.. Isterseniz kendinizde arayip bulabilirsiniz, ofisin numarasida var.. Tekrar kaynaklari vermeye bence lüzum yok. Ve hadisteSen, Ya Ali 12 İmamın birincisisin. Olum sana gelip cattigi zaman bu vasiyeti oglun Hasan’a ver. Sonra olum ona cattigi zaman o da oglu Huseyin’e versin diyerek 12 imam’a kadar geliyor Peygamberimiz ve diyor ki; Sonra, İmam el Mehdıden sonra 12 Mehdi daha olucak. Eğer ölüm ona gelirse, (burada bir suru kisi hakli olarak soruyor; ama daha mehdi olmedi ki yemeni ciksin! Bir cok hadiste mehdiden once bir yemeniden bahsediliyor degil mi? Evet. Yemeni su anki 1. mehdi, kaimden once cikti ve ortami kaime hazirliyor tamam? Ama yemeni su an resmi olarak gorevde degil. Yemeni su anda kaimin vasisi olarak gorevde ve kaim as oldukten sonra 1. mehdi olarak resmi olarak gorevine devam edecek! Demek ki buradaki olum ona geldigi zaman bu vasiyeti 1. mehdiye ver derken, gercekten kaim as’in olumunden sonra 1. mehdi olarak gorevine devam edecek olan yemeniden bahsediyor ölüm ona gelip çattığı zaman da, ahmed a.s onun halifesi olarak değil artık 1. mehdi olarak görevine devam edecek ve Imam(af) in vasis zuhurndan hemen once gelir,
                            Ali(R.A) dedi ki : Peygamber(S.A.V) şöyle buyurdu : " Ya Ali benden sonra 12 imam ve ondan sonrada 12 Mehdiler gelecek ve sen imamların birincisisin."
                            Ghaybat al tusi 105, Bihar al Anvar (36/261)(53/148).
                            şimdi peygamber efendimiz bu hadiste 12 imamlardan bahsediyor. kendisi ölmüş mü? veya hz ali ölmüş mü ki? biliriz ki bu zamana kadar peygamber ve elçilerin halifeleri onların yanında yer almıştır. hz musa a.s zamanın halifesi hz harun vardı. hz musa öldü de, hz harun sonra mı çıktı? hayır! Allah'ın Rasulü saas zamanında da halifesi Hz Ali a.s'dı. bu zamana kadar gelen tüm peygamberlerin bir vasisi oldu.. ve beraber yaşadılar.. işte 12. imam'ın halifesi de 1. mehdi ahmed a.s, şu an bu zamanda beraber yaşamaktadırlar.
                            ResülAllah (s.a.v.a.s.) dedi ki: “Mekke’de onu takip et, cünkü o Mehdi’dir ve ismi Ahmed’tir” (Mucam Ahadis Imam el Mehdi, Seyh Al-Korani. cilt 1, s. 356) imam mehdi a.s ın ismi ahmed değil. peki kim bu ahmed?




                            bu yazının imam Ali a.s'a ait olduğunu ıspat etmen gerekir

                            CEVAP: Su linke bakmaniz yeterli: http://nairobi.icro.ir/index.aspx?siteid=137&pageid=11627&newsvie w=552619

                            Yorum


                              #59
                              Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                              [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168181#msg168181 date=1371665190]
                              ingilizce sitelerden kopyalarken alimlerin adını çevirdiğin gibi lütfen kitaplarında adını doğru düzgün çevir. sözünü ettiğin kitabın adı şöyledir: "Zuhur asrı"

                              kitap senin de söylediğin gibi Şeyh Ali el-Kurani h.a'ındır ve bu hadisi Şeyh Tusi r.a'ın "Gaybet" kitabından rivayet etmiştir. "Gaybet" kitabında ise bu hadisin senedi senin söylediğin gibi değil aksine şöyledir:

                              • [li]محمد بن عبد الله بن جعفر الحميري، عن أبيه، عن محمد بن عبد الحميد ومحمد بن عيسى، عن محمد بن الفضيل، عن أبي حمزة، عن أبي عبد الله عليه السلام في حديث طويل أنه قال: يا أبا حمزة إن منا بعد القائم أحد عشر مهديا من ولد الحسين عليه السلام
                                Muhammed b. Abdullah b. Cafer el-Himyeri bana babasından, o Muhammed b. Abdulhumeyd ve Muhammed b. İsa'dan, onlar Muhammed b. Fudayl'dan, o Ebu Hamza'dan, o da Ebu Abdullah (imam Cafer es-Sadık a.s)'dan anlattı, dedi ki: "ey Ebu Hamza! bizim Kaim'imizden sonra Hüseyin a.s'ın soyundan 11 mehdi gelecektir"

                                Şeyh Tusi r.a, "Gaybet", sayfa 478, hadis 504
                                [/li]
                              hadisin senedinde işaretlediğim ravi Muhammed b. Fudayl zayıf ve gulattır. Seyyid Ebul Kasım el-Hoi r.a onun biografisinde diyor ki:
                              • [li]محمد بن الفضيل الازدى
                                Muhammed b. Fudayl el-Ezdi

                                صيرفى، يرمي بالغلوّ، له كتاب، من أصحاب الرضا عليه السلام، رجال الشيخ (35
                                وعدّه أيضاً (تارة) من أصحاب الصادق عليه السلام (283)، قائلاً: محمد ابن الفضيل بن كثير الازدي الكوفي الصيرفى
                                وأخرى من أصحاب الكاظم عليه السلام (25)، قائلاً: محمد بن الفضيل الكوفي الازدى، ضعيف
                                Şeyh Tusi'nin "Rical" kitabında imam Rıza a.s'ın ashabından olan bir gulattır ve bir kitabı vardır. yine Şeyh onu imam Sadık a.s'ın ashabı içerisinde zikrederek diyor ki: "Muhammed b. Fudayl b. Kesir el-Ezdi el-Kufi es-Seyrafi" ve yine Şeyh onu imam Kazım a.s'ın ashabı içerisinde zikrederek diyor ki: "Muhammed b. Fudayl el-Kufi el-Ezdi, zayıftır"

                                Seyyid Ebul Kasım el-Hoi r.a, "Mucem ricalil hadis", 18/151, 11591-ci ravi
                                [/li]
                              rivayetin metnine gelince, sizin ilk başta aktardığınz meşhur deliliniz olan "vasiyet hadisi"ne muhaliftir. çünkü burada "11 mehdi" diyor oysa vasiyet hadisinde "12 mehdi" diyordu. dolayısı ile, birinin batıllığını zaten kabullenmelisin.
                              [/quote]







                              [color=rgb(51, 51, 51)]Mirza El-Nuri, Fuzeyl oğlu Muhammed'ten, o da Ebi Hamza'dan nakleder ve Fuzeyl oglu El Kazim oglu Muhammed ile birlesir. Hatimet El Mustedrek c.5 s.423'te bahsedilmiştir. (El Fuzeyl oğlu Muhammed'in, Fuzeyl oglu, El Kazım oglu olduğu, profesyonel terminolojist El Fazıl El Ardabili tarafından, fikir birliğiyle doğrulanmıştır. Ve El Elama'nın tarik'in sihasi (doğruluk-sahih) ile ve hükmü ile desteklenmiştir. Ve Ebu Hamza, zamanının Lokman'ı gibi övülmüştür. Ve El-Neceşi: Ebi Abdullah as, onun zamanında, zamanının Selman'ı gibi olduğunu söylemiştir.) [/color]


                              [color=rgb(51, 51, 51)]Şeyh Müfid, Fuzeyl'in oğlu Muhammed'i, [/color]fâkih [color=rgb(51, 51, 51)]ve liderler arasında sayar ve hiçbirşeyle yargılanamayacağını/suçlu bulunamayacağını söyler. Araştırmacı El Hoei, Mücem Rical Hadis c.18, s.153, hadis no 11591'de, Fuzeyl oğlu Muhammed için demiştir ki: (Şeyh Müfid onu Fuzeyl oğlu Muhammed'i, çoklu mektubunda addetmiştir ki, O fukaha'dandır (jüri) ve helal ile haramlara alimce liderlik eder. Ayrıca, kararlar ve hükümler, hiçbirşey ile suçlanamaz ve onları yeren/ayıplayan tek bir tarik bile yoktur) [/color]

                              [color=rgb(51, 51, 51)]Şeyh El Namazi El Şahrudi, Müstedrek İlmi Rical Hadis c.7, s.287-288, hadis no:14299'da demiştir ki: (Katir El Azdi ElKufi ElSayrafi Ebu Cafer El Azrak oğlu El Fuzeyl oğlu Muhammed: El Sadık, El Kazım ve El Rıza a.s'ın yoldaşlarından sayılmıştır. Onlar onu aşağı rütbede yapmışlardır ve onu Gulat sahibi olmakla suçlamışlardır fakat onun iyiliği ve hatasız oluşu yarar sağlar ve bu suçlamalar, Ebi Cafer El Cevad a.s'a yazdığı yazılar neticesi ile defedilmiştir... El Fuzeyl oğlu Muhammed, o da El Rıza a.s'dan önemli ve cömert bir rivayet.)[/color]

                              Yorum


                                #60
                                Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                                [quote author=Evrim link=topic=24864.msg168203#msg168203 date=1371867806]
                                Konumuza gelince Elmeddin abim, konuyu çarpitmaktasiniz, ben hiç bir zaman sirf rüya görerek sirf onun için daveti kabul edildigine dair iddiada bulunmadim. Rüyalarin önemine gelince evet, müminin rüyası, nübüvvetin kırk cüzünden bir cüzdür. Ve yeterince kanitlar mevcuttur. Yine Hz. Hatice annemiz bir gün bir rüya görmüştü. Rüyasında, "güneşin gökyüzünden inerek kendi evine girdiğini ve ışığının evinden çıkıp bütün Mekke ahalisinin evlerini aydınlattığını, görmüştü." Ve bu rüya yakinda Peygamberin zuhur edecegine isaret idi.[/quote]

                                ben konuyu çarpıtıyor değilim fakat burada gelip rüyalar hakkında paylaşımlar yapan sendin, yoksa bunu unuttun mu? Hz. Hatice s.a'ya nispet ettiğin şeye gelince, öncelikle bu olay hangi kaynakta geçiyor onu getir. saniyen, kendinizi Hz. Hatice s.a ile aynı seviyeye koymaktan çekinin biraz. üçüncüsü "müminin rüyası nübüvvetin 40 cüzünden..." diye idda ediyorsun ya bunun delili nedir?

                                Ne kadar da ceddim Hüseyin(as) in durumuna benziyor, adeta kana susamissiniz. Yer ve gök sahit olsun ki bende Imam(af) in habercisinin yanindayim, o zaman benide öldürmeniz gerekiyor. Ama ben korkmuyorum, beni öldürün, hatta ceddim Abbas(as) gibi tüm ellerimi uzuvlarimi kesin, yinede bu yoldan dönmem. Yaziklar olsun size inat etmeyi birakipda, yakiyne varsaydiniz, bu saçma tehditlerinizden vazgeçerdiniz. yezid denilesi zalim ordusu Hüseyin(as) I harici olarak bilenler onlar degil miydi? Hüseyin(as) I 72 yareniyle kiyama hazirlanirken, sehit ederek cennete gideceklerini bu sapkin inanislarina aldanan yine onlar degilmiydi? Hüseyin(as) nasil haksizliga, adaletsizlige, uçkagitciliga, acimasizliga,yobazliga kiyam ettiyse, Imam(af) habercesini göndermistir. Birakin artik bu inati, Imam(af) in habercisini kabul edin, süpheniz varsa, sorun arastirin, arayin, bulun, ama lütfen bunlari yapmayin.
                                niye ısrarla bu yalancıyı, onun durumunu ve bizim ona karşı tavrımızı Hz. Hüseyin, Hz. İsa, Hz. İbrahim a.s gibi masumlar ile kıyaslıyorsun ki? çok merak ediyorum, her peygamberlik, imamlık iddasında bulunan -Müseylime, ibni Sebe ve b.- doğrulanmalı mıdır ki? o zaman sen bugüne kadar Mehdi olduğunu idda eden her kesi kabul etmelisin aksi halde sen kedin bize karşı "delil" getirdiğin duruma düşeceksin.

                                aklını azacık kullan ve ne dediğime bak, nasıl ki, Müseylime peygamberlik iddasına bulunmuştur, aynı şekilde sizin yalancı da Yemenilik iddasında bulunuyor. ve nasıl ki, Müseylime'nin iddalarda bulunması, müslümanların onu yalanlaması, kendi daveti zamanı durumuun zor olması ve s. onun doğruluğuna dalalet etmiyorsa aynı şekilde benim de sizin yalancıyı yalanlamam, onu öldürmek istemem de onun doğru olduğuna dalalet etmez.

                                senin için söylediklerim zor ola bilir ama sana kolay yoldan da anlata bilirim.



                                bu videoda gördüğün sapık bizim Azerbeycan'dan, kendisinin Mehdi olduğunu idda ediyor. bizde onu yalanlıyor, ona karşı savaşıyor ve onu öldürmeğe can atıyoruz. şimdi sana göre bu adam da hakiki Mehdi mi oluyor?

                                ne 13'u! mehdiler 24 tanedir! Haticenin babası Imam Sadık a.s-dan naklediyor ki, Imam a.s.-a Kaim (a.s.) hakkında sorulduğunda, İmam a.s dedi: “ Biz hepimiz Allahin cc emriyle biri-birimizin peşince kılıç sahibine kadar Kaimleriz. Eğer kılıç sahibi gelirse, o farklı bir emrle gelecektir (önce olan emrden farklı emrle)” (El Kafi cilt 1 s. 536)
                                kardeşim o zaman getirdiğin rivayet niye "12 mehdi" ve "12 imam" ayrımı yapıyor? "24 mehdi" deseydi ya? üstelik de burada aktardığın hadis hakkında daha önce cevap vermiştim. bilmiyorum okumuyor musun yoksa unutuyor musun? cevabı tekrar yerleştiriyorum:

                                burada benim rivayette geçen "12 imam ve 12 mehdi" ifadesine karşı itirazıma "tüm imamlar zaten mehdidir o yüzden brada çelişki yoktur" şeklinde cevap vermişsin. değerli kardeşim, evet doğrudur 12 imam a.s'ın her birisi "mehdi"dir ve bu konuda senin zikrettiklerinden başka hadisler de vardır. fakat bu hadislerde diğer imamlar için kullanılan "mehdi" ifadesi ile kelimenin sözlük anlamı kastedilmiştir. "tüm imamlar mehdi'dir" ifadesinin anlamı yani tüm imamlar insanlara doğru yolu gösteren, onları buna davet eden ve s. demektir. fakat bizim 12-ci imam olan Hz. Kaim a.s hakkında kullandığımız "Mehdi" ifadesi kelimenin sözlük anlamında değildir, 12-ci imam a.s için kullanılan "Mehdi" ifadesi ile Ahir Zaman'da zuhur edecek, dünyayı zulmden kurtaracak, adalet devletini kuracak olan şahıs kastedilmektedir. yani tüm imamlar a.s için kullanılan "mehdi" sözü ile Hz. Kaim a.s için kullanılan "mehdi" sözünün anlamı arasından fark vardır. yoksa sen bu rivayetlere dayanarak zuhuru beklenen Mehdi'nin tüm imamlar mı olduğunu söyleyeceksin?

                                bu noktayı açıklığa kavuşturduktan sonra diyorum ki, "mehdi" sıfatı -özel anlamı ile- sadece Hz. Kaim a.s'a aittir ve Kaim a.s 12 imamın 12-cisidir. oysa senin delil diye getirdiğin hadis "12 imam ve 12 mehdi"den söz ediyor. dolayısı ile, ya siz burada Hz. Kaim a.s'ın mehdi olduğunu inkar etmelisiniz yahutta rivayetin aksine sizin mehdilerin sayısı 13'e varacaktır. üstelik zaten rivayetin kendisi senin "mehdi" sözünün lugat (sözlük) anlamına sarılmanı engellemektedir. çünkü rivayet "12 imam ve 12 mehdi" diyor ve burada imamlar ile mehdiler arasında bir ayırım yapıyor. eğer bunların hepsi senin idda ettiğin gibi mehdi ise bunu ayırmanın ne anlamı var? sanki şöyle demiş oluyor: "12 mehdi (veya imam) ve 12 mehdi (veya imam)"

                                böylesi bir ifadeyi kim kullanır onu ise bilemiyorum. şimdi, eğer sana göre bizim zuhurunu beklediğimiz 12 imamın sonuncusu olan Hz. Kaim a.s "mehdi" ise şu halde bu rivayete muhaliftir. çünkü rivayet "12 imam ve 12 mehdi" diyerek imamlar a.s ile mehdiler arasında fark koymaktadır. yani rivayete göre "12 imam" mehdi değildir ve yanı şekilde "12 mehdi" de imam değildir.


                                Ne kadar mesnetsiz argumanlar.. Sayed al sadr ra. Basra'dan gelen Imam Mehdi’n in resulu var diye aciklamisti ve zuhur etmisti diye. Bunlar Sehit edilmeden kisa süre önce aciklamisti, Seyyid’in ofisinde kaynaklar bulunmaktadir.. Isterseniz kendinizde arayip bulabilirsiniz, ofisin numarasida var.. Tekrar kaynaklari vermeye bence lüzum yok.
                                ne kadar saçma ve gülünç bir cevap! Seyyid Şehid Sadık es-Sadr r.a'ın ne dediği senin rivayetinin durumunu kurtaracak mı? ben Seyyid Sadık es-Sadr r.a'ın tek kelimesi hakkında konuşmuş değilim ki, bana bununla cevap veriyorsun. ben senin getirdiğin rivayetin metnini ele alıyorum bununla Seyyid r.a'ın ne deyi ne demediğinin ne ilgisi var?

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X