Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

    [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg167736#msg167736 date=1368695272]
    eğer tüm delilleriniz bunun gibi ise bu kadarı bile batıl ve gülünç bir dava peşinde olduğunuzu belgelemek için yeterlidir. bu aktardığın rivayet hem sened ve hem de metin açısından batıldır. inşaAllah şimdi her iki açıdan cevap vereceğim buna.

    1. rivayetin senedi: Şeyh Tusi r.a bu hadisi "Gaybet" kitabında şu isnad ile rivayet etmiştir:

    • [li]أخبرنا جماعة، عن أبي عبد الله الحسين بن علي بن سفيان البزوفري، عن علي بن سنان الموصلي العدل، عن علي بن الحسين، عن أحمد بن محمد بن الخليل، عن جعفر بن أحمد المصري، عن عمه الحسن بن علي، عن أبيه، عن أبي عبد الله جعفر بن محمد
      bir gurup cemaat bana Ebu Abdullah Hüseyin b. Ali b. Süfyan el-Bezverki'den, o Ali b. Sinan el-Mevsili'den, o Ali b. Hüseyin'den, o Ahmed b. Muhammed b. Halil'den, o Cafer b. Ahmed el-Mısri'den, o amcası Hasan b. Ali'den, o babasından, o da Ebu Abdullah Cafer b. Muhammed (imam Sadık a.s)'dan haber verdi, dedi ki:

      Şeyh Tusi r.a, "Gaybet", sayfa 150, hadis 111[/li]
    [/quote]



    Ebi Ebdullah El-Huseyin ibn Ali ibn Süfyan

    "Alim sikadır (güvenilirdir) ve bizim iyi bir arkadaşımızdır" kaynak: Rical El-Necaşi s.67-68 -162
    "O değerlidir ve onun kaynağı Eba Abdullah'tır" kaynak: Seyh Tusi, Ricalaho s.423 6092
    "Seyh güvenilirdir,bizim iyi bir arkadaşımızdır ve değerlidir"kaynak: Vatka Alama El-Hili Halasat El-Akvaal s.115

    Hasan ibn Ali

    "Ravi güvenilir sikadır." kaynak: Rical El-Necaaşi p.66 155"Nakleden güvenilir sikadır."[color=rgb(0, 128, 0)]kaynak: Mustadrakaat Ilm E-Rical El hadis Seyh Ali El Namazi El Şahrudi C.3 s.156 44181[/color]

    Yorum


      Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

      [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168453#msg168453 date=1372316341]
      SubhanAllah! kardeşim, niye aynı şeyleri tekrar ediyorsun ki? Şeyh Tabersi r.a'ın bu hadis hakkındaki hükmünün hatalı olduğun, ravilerin meçhul olduğunu zaten ilk başında söylememişmiydik?


      Seyyid Hoi r.a ve Şeyh Cevheri onun meçhul olduğuu söylemektedir ve doğru olan da budur. ama önce Şahrudi r.a'ın sözünü görelim:

      ama Şeyh Şahrudi r.a'ın raviler hakkında "şerif rivayeti onun hasen ve kamil olduğunu göstermektedir" sözüne gelince, Şeyh Şahrudi r.a kendi içtihadi görüşü olarak her hangi bir ravinin durumunu incelerken ravinin rivayet ettiği hadisleri onun durumuna hükmetmek için delil olarak kabul eder. oysa bu hatadır zira Aişe, Ebu Hureyre gibi şahısların bile bazen imamları a.s öven hadisleri rivayet ettikleri vakidir. şu halde kalkıp onların güvenilirliğine mi hükmetmemiz gerekir? kişinin rivayeti ne onun sika (güvenilir) olduğunu ve ne de akidesinin doğru olduğuna delil değildir.


      evet, [color=rgb(255, 0, 0)]Şeyh Nuri Tabersi r.a bu hadisin muteber (sahih, hasen veya muvassak) olduğunu söylemiştir[/color] fakat bu hatalı bir hükümdür. zira rical kitaplarından ortaya koyduğumuz üzere bu rivayetin tam 4 ravisi meçhul, gulat ve zayıftır.

      dolayısı ile biz, muhaddisin hata yaptığı belli olduğu halde onun hükmüne tabi olamayız zira bu onun hatasını kabul etmek demektir.

      [/quote]


      Birincisi delil olarak sundugum ravilerin sihhatlerini alimlerin hatalari olarak delil göstermeniz kendi heva ve heveslerinize uymanizdan baska birsey degildir. Ikincisi alimlerin(ra) hata yaptigina dair bunu ispatlamaniz gerekir. Su sözünüzle gerçekten çok gülünç duruma düsmüssünüz : "Seyyid Hoi r.a ve Şeyh Cevheri onun meçhul olduğuu söylemektedir ve doğru olan da budur." Su sözü bana söylerken unuttunuz mu? [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168175#msg168175 date=1371655075]

      Ehli Beyt a.s alimlerine hakaret edenler ise tam olarak sizlersiniz.
      kendi nefsinize uyan bir şey gördüğünüzde bunun aleyhine bir tek kelime edeni "reklamcı", "saygısız" ve s. olarak takdim edersiniz ama nefsinize uymayan şey gördüğünüzde (rivayetinizin ravileri için meçhul demeleri gibi) bunu inkara kalkar, yetmedi onlara hakaret ederek "zaten bu (hadis ilmi) sünnilerden alınmıştır" diye iftira edersiniz. siz nasibilerden bile beter oldunuz, yazık.[/quote]


      Bana baska konulara dalmadan, veya baska baska konulardan örnekler vermeden sirf Vasiyet hadisi ve 12 Mehdiler ile ilgili Alimlerin(Ra) sihhatini bildirirken hata yaptiklarini bildirmeniz gerekir, yok eger bildiremesseniz Alimlere iftira etmis olursunuz ve vebaliniz sizin boynunuza..

      Yorum


        Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)



        Necef’teki Sadr’in Ofisi yeni bir belge/bildiri yayinladi; buna göre Sehit Seyyid Sadr(ra) Imam Mehdi(af)’in bir Habercisi (as) Basra’da arap saçbandi giymis (biri) oldugunu söylemis. Seyyid Sadr(ra) sehadetinden önce ki bu gün inkar etmektedirler ve Seyyid’in yolundan gittiklerini söylemeleri nedeniyle mi onun faaliyetini ve söylemlerini inkar etmektedirler? Ki bu ayrintilar.... Necef’teki kitapla ilgilidr ve olayin tamami basilmistir: Kitabin adi: Sehit Seyyid Sadr (ra) ile 50 Röportaj” Ilk baskisinin dördüncü bölümü, Seyyid Sadr(ra) in Necef’teki Ofisindendir. Mehdi için yol yapan birinin Dini Inanç gözetimi’d Duyuru Tarihi: 4 Recep 1431, Arastirma ve Çalisma Kurulu/ Seyh Iskender Kasimi tarafindan yapilan tefsir. Global Basimevi (The Global Printhouse) Baski ve Dizgi, Telefon numarasi: 07801075741

        Kut ehli Muhammed Enver’in sahitligiyle: “Necef’te müçtehit birine bagliydim ve Allah tarafindan sadik birrüyayla nimet verilenlerden oldum.” “Çok ayrintili, ilginç ve garip bir rüyaydi ki Sehit Seyyid Sadr(ra)’in hayatinda çogu gerçeklesti” “Gördükten sonra, bir rüya yorumcusunu görme istegiyle uyandim ve müçtehit’in temsilcilerine tarifini yapamadim, belki de onun kendi çikarlarina uymayacakti” “Ve bu nedenle tam bir yorum alamazdim, neyse, üzüntüyle kalktim ve Imam Musa Kazim(as)’in ziyaretine gitmek üzere otobüs duraina vardim.” “Velhasil ilk araca binmemistim ancak bos ola digerine bindim ve ikinci araçtayken birinci araç ayrilirken sesini duydum ve ondan inmis saçbandi olan bir adam gördüm” “Ve insanlar “Niye bindin ki (sonra) iniyorsun?’ bagiriyordu, zaten ikinci araca bindi ve ikimizden baska kimse yoktu ve bana söylemeye basladi:” “Seni ariyordum ki ilk araca baktim ve indim çünkü geldigim Basra’da yüzü(nü) göremedim” ve beni bir korku sardi’

        Basra’dan geldigini söyledi: “senin müçtehit’ine baglanmaktan vazgeçip Seyyid Muhammed Sadik Sadr(ra) ‘a baglanmani sana anlatabilirim” korkum iyice artti çünkü düsündüm ki onlardan biri olabilirdi” “Yani rejimin elemanlarindan biri ve onu redettim ve dedi ki: “Dün gece rüyayi görmüs olan kisi degilmisin ki?” ve Bagdat’a giden yol boyunca rüyami ayrintilariyla açikladi” “Ve hep inanmakla inanmamak arasinda kalip korkmustum ve yolculuk bitti ve Kut’a döndüm, olayi Seyyid Kazim Safi(ra)’ye anlatmaya karar verdim” “Kendisi Seyyid Sadr(ra)’in bir vekiliydi, sonra rüyami ve olanlari ona anlattim ve Cuma seyhlerinden biri de oradaydi, her ikisi de hayretle bakip dediler ki: “Bunu Seyyide anlatmaliyiz.”

        “Gerçekten özel bir görüsme oldu, Seyyid Safi(ra) ve o Seyh olayi Seyyid Sadr’a (ra) olayi anlattilar ve o dedi ki “Sahihden, bu rüya sir olarak saklanmali O SAÇBANTLI OLAN ADAM ISE IMAM MEHDI(AF) NIN BIR HABERCISIDIR”

        Kaynak: Sehit Seyyid Sadr(ra) ile 50 Röportaj, no 23, sayfa 47 “Uykumda bana yol gösterdin” (Memleketi) Kut olan Muhammed anlatimi

        ---------------------------------------
        Basra'dan gelen Imam Mehdi(af) nin Habercisi kimdir?

        Basra'dan Imam Mehdi(af)nin Habercisi olmadigina dair hadi yine bahaneler bulsaniza.....

        Yorum


          Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

          [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168373#msg168373 date=1372129792]


          diğer aktardığın hadislerin senedlerine bakmıyorum bile ama benim için meraklı olan şu, sen imam Mehdi a.s'ın şüpheli şekilde zuhur edecek olması ile Ahmed el-Hasan arasında nasıl bir irtibat kuruyorsun ki? şimdi Azerbeycandaki sapık alıp bu hadisleri "aa bakın imam Sadık a.s böyle demiş, şiiler bile Mehdi'yi yalanlayacak diyor. siz ve alimleriniz de beni yalanlıyorsunuz, üstelik ben de genç görünüşlüyüm" ve s. dese bu onun gerçek Mehdi olduğuna mı delil olacak?
          [/quote]


          çünki isinize gelmiyor, Vasiyet hadisinin, 11 Mehdiler hadisinin zayif veya meçhul olmadigina dair delilleri sundum, eger delilleri kabul ederseniz hadiside kabul etmeniz gerekir bu yüzden kendi çikarlariniz için nerede hadis hakkinda zit sihhatler varsa oradan alinti edersiniz, baska baska konulardan örnekler verirsiniz bosu bosuna zaman kaybi yasatirsiniz..

          Yorum


            Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

            [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168231#msg168231 date=1371997651]

            ikisi arasındaki çelişkiyi göre biliyor musun? anlama zorunluğunun kalkması için kırmızı ile işaretledim, harfleri büyüttüm, kalınlaştırdım.... birincisi "12 imam ve 12 mehdi" diyor, ikincisi ise "Kaim (imam Mehdi a.s)'dan sonra 11 mehdi" diyor.

            hangisi doğru? "12 imam ve 12 mehdi" mi yoksa "12 imam ve 11 mehdi" mi?


            [/quote]



            Peygamber Efendimiz saas'in bırakmış olduğu vasiyette geçtiği üzere Mehdiler 13 değil, 12 tanedir. 12 İmam ve 12 Mehdi vardır. Ve Yemani a.s, Kaim a.s ın Halifesidir. Bildiğiniz üzere Halifeler, Elçiler zamanında yaşarlar. Her ikisi de aynı zamanda yaşar ki, birisi diğerine Halife olsun. Evet 12 imamlardan sonra 12 mehdi olacaktır ama bu demek değildir ki, 1. mehdi, 12. imamla aynı çağda, zamanda yaşamayacaktır. Nitekim, yine vasiyete bakarsak görürüz ki, Mehdiye ilk inanan olaraki adı Ahmed diye, peygamber efendimiz saas, onun vasisi ve elçisini bizlere bildirmiştir. Mehdi a.s'ın Ahmed adında bir Vasisi varsa, ki bu da 1. Mehdi ise, o zaman bunlar aynı dönemde yaşayacaklardır demektir. Tıpkı Hz musa as ve halifesi hz harun a.s gibi. Tıpkı Peygamberimiz saas, Hz Ali a.s gibi...
            hangisi doğru? "12 imam ve 12 mehdi" mi yoksa "12 imam ve 11 mehdi" mi?

            Muhammed b. Abdullah b. Cafer el-Himyeri bana babasından, o Muhammed b. Abdulhumeyd ve Muhammed b. İsa'dan, onlar Muhammed b. Fudayl'dan, o Ebu Hamza'dan, o da Ebu Abdullah (imam Cafer es-Sadık a.s)'dan anlattı, dedi ki: "ey Ebu Hamza! bizim Kaim'imizden sonra Hüseyin a.s'ın soyundan 11 mehdi gelecektir"

            Şeyh Tusi r.a, "Gaybet", sayfa 478, hadis 504

            tabi ki vasiyette geçtiği üzere, 12 imam ve 12mehdi doğrudur. bu hadiste geçen kaim, 1. mehdi'dir. yani ahmed el hasan a.s, 1. mehdi'dir ve ondan sonra 11 mehdi daha gelecektir.. bu hadis de doğrudur ve 12 mehdi olduğunu gösterir

            Yorum


              Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

              [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168210#msg168210 date=1371886322]
              demek "12 imam'dan sonra" ifadesini Ahmed el-Hasan'a resmi görevde olmadığı zaman ve resmi görevde olduğu zaman diye ikiye bölerek kurtarmaya çalışıyorsun. ve diyorsun ki, şimdi Ahmed el-Hasan resmi görevde değil, çünkü şuan Hz. Mehdi a.s'ın imameti zamanı. Hz. Mehdi a.s zuhur edecek, savaşlar yapacak. devlet kuracak, vefat edecek ve ondan sonra Ahmed el-Hasan ilk mehdi olarak resmi göreve başlayacak.

              ama bu sizi kurtarmaz, aksine daha da zor duruma düşürür. nasıl olduğunuaşağıda göreceksin.


              Rasulullah s.a.a ölmemişti ama sen bu akılsızlıkla ölürsen cehenneme gidersin -Allah korusun- Rasulullah s.a.a bu ve benzeri hadislerinde gelecekte vuku bulacak olan işlerden haber vermektedir ve "gelecekte olan bir şeyden haber vere bilmek için haber verdiğin zaman ölmüş olman gerekiyor" diye ahmakca bir şeyden kimse söz etmemiştir. biz haber verenin değil haber verdiği şeydeki olayların, verdiği haberdeki (hadisteki) gibi olmadığından dolayı itiraz ettik. haber diyor ki, "12 imam onlardan sonra ise 12 mehdi"

              sana soruyorum, bu 12 imam hepsi aynı zamanda mı görev yaptı? yoksa birisi vefat ettikten sonra mı diğeri imam oldu? senin de dediğin gibi bazen masumlar a.s'ın bir kaçı aynı dönemde yaşamıştırlar. mesela Hz. Ali, Hz. Hasan, Hz. Hüseyin ve Hz. Seccad a.s aynı dönemde bulunmuşlardır fakat aynı dönemde hepsi imam değildi, hepsi devleti yönetiyor, cihad emri veriyor değildi. ancak Hz. Ali a.s imam idi, diğerleri ise henüz imam değillerdi. şimdi, siz de, biz de kabul ediyoruz ki, imamların hepsi sırası ile görevini yaptı ve nihayetinde görev 12-ci imam olan Hz. Mehdi a.s'a ulaştı ve şu Gaybet dönemi de onun imamlığı dönemidir. şu halde Ahmed el-Hasan nasıl görevde oluyor?

              [/quote]


              Hz. Kaim a.s Mehdi'dir. Bu onun özel lakabıdır. Velhasıl, vasiyette de gördüğümüz üzere, Hz Kaim a.s'dan sonra, İmam'lardan daha düşük rütbeli olarak Mehdiler gelecektir. Ve 1. Mehdi, Kaim a.s'ın Halifesi olan Ahmed el Hasan a.s'dır. Dolayısıyla Ehlibeyt a.s bizlere hadislerinde Mehdi diyerek çoğu hadisinde 1. mehdi'den, Kaim a.s'ın halifesinden bahsetmişlerdir. Ve kıyam edecek olan Kaim a.s ile onun Halifesi Ahmed a.s'dır. Kendisi 5. kuşaktan, Kaim a.s'ın aynı zamanda öz ve öz oğludur. Dolayısıyla her ikisi de Mehdi, her ikisi de Kaim'dir. Fakat Ahmed el Hasan a.s'ın da açıkladığı üzere, 12 İmamlar, 12 Mehdiler'den daha yüksek rütbeye sahiptir.


              İmamlar a.s'ın dönemi ile şu an bu dönem farklıdır. Öncelikle Kaim a.s'a zuhur zeminin hazırlanması gerekir. Dolayısı ile Allahu Teala, Kaim a.s'a 1. Mehdi'yi Halife olarak tayin etmiştir ki, biz müminler de, Kaim a.s çıktığında onu Halifesi vasıtasıyla tanıyabilelim. Allah herşeyi layıkıyla bilendir. Bu zamanda bir sürü yalancı Mehdi çıkacağını ön gördüğü için, bizleri zor durumda bırakmamak için, Kaim a.s'a, hadislerde geçen Bilinmeyen İmam veya Mehdi'nin bakanı veya Mehdi'nin yardımcısı olarak 1. mehdi'yi tayin etmiştir ki, gerçek Kaim ile sahte Kaimleri birbirlerinden ayırt edelim. Ve bunu da ilahi bir metinle yani Peygamber Efendimiz saas'in bıraktığı Vasiyet ile desteklemiştir. Biliriz ki, Allah'ın Halifesi'ni tanımanın 3 yolu vardır. İlki, vasiyet, ikincisi ilim, üçüncüsü ile Allah'ın hakimiyetine davet. Ahmed el Hasan a.s, babası Kaim a.s'ın emri ile bu 3 şey ile zuhur etmiş ve 2002 yılından beri de bizleri kendisine değil sadece Allah'a çağırmaktadır.

              Yorum


                Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                İmam Ali (a.s.) uzun bir hadiste, Mehdi'nin (a.s.) 313 kişilik yakın Ensarının isimlerini sayarken şöyle buyurdu:"Birincisi Ahmed… Ve Basra’dan"
                – Bişaret'ül İslam s.148

                İmam Sadık (a.s.):
                "Hz. Mehdi'nin ashabından bahsettiğinde, Basra'dan da Ahmed'tir."
                – Bişaret'ül İslam s.181

                Seyid bin Tavus(ra) şu rivayeti naklediyor:
                "Gazap ordusunun lideri ne budur ne de o dur. Ancak insanlar bir ses duyacaklar ki, o ses ne insan sesidir ne de cin sesidir. O ses, o kişinin ismini söyler ve derki: Falanca kişi ile biat edin. Zira o halife, Yamani'dir."
                – El Melehim Vel Fiten s.80


                Ayrıca Yamani; Hz. Mehdi'nin zuhurunda, yol gösteren 313'in ilkidir. Ve sancağı, Hz. Mehdi’ye taşıyacak olan kişidir. Ve, Birinci Mehdi ve Yamani aynı kişidir.
                "İsmi Ahmed ve Basra'dan. Sağ yanağında iz, genç yaşta zuhur edecek, başında kepek, imamlardan sonra Kuran, Tevrat ve İncil hakkında en bilgili insandır. Onun nesebi kesik, ismi Mehdi'dir, ona itaat etmeliyiz. Ondan yüz çeviren Müslümanların akıbeti Cehennemdir, çünkü o sizleri hak ve doğru yola götürecek , ayrıca o, Hz.Mehdi'ye davet edecek, ve .... ve......"
                - Gaybet el Numani, Kitab-ül Gaybet Şeyh Tûsî, İkmelud Din, Bihar'ül Envar c.52 s.53

                Yorum


                  Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                  Peygamber Efendimiz'in (s.a.a.s.) vasiyetine göre, Ahmed, birinci Mehdi'nin ismi, Muhammed ise, Hz. Mehdi'nin (a.s.) ismidir.

                  İmam Bakır (a.s.):
                  "Allah’ın Talegan’da bir hazinesi var. Bu hazine ne altın, ne de gümüş. Horasan’dan 12.000 asker, parola’ları: "Ahmed, Ahmed". Beni Haşem’den bir şahıs, gri bir katıra binmiş, kırmızı bir boyun atkısı giymiş, onları iletir. Sanki onu, Firat’ı geçerken görüyorum. Onlardan duyarsan, onlara doğru acele et, buz üzerinde sürünmek zorunda kalsan bile." - Mutahab El-Envar El Muzi’a s.343

                  Birinci Mehdi'nin isminin, "Ahmed" olduğu malumdur.

                  Şeyh Ali Kurani ise şu rivayeti naklediyor:
                  "Hz. Mehdi, Kureyş'tendir. Ve hilafet sadece onlara aittir. Yalnız onun soyundan olan bir nesebinin, Yemen'le bir bağı vardır." – Mu'cem Hadis'ül İmam'ül Mehdi c.1 s.299


                  Yukarıdaki hadislerden de anlayacağımız üzere; Birinci Mehdi, Hz. Mehdi'nin soyundandır ve onun nesebi kesiktir çünkü Hz. Mehdi'nin zürriyeti meçhuldür. Verilen bu vasıflar; Yamani ve Birinci Mehdi'nin vasıflarıdır ve bu ikisi zaten aynı şahıstır.
                  Ayrıca Yamani; Hz. Mehdi'nin zuhurunda, yol gösteren 313'in ilkidir. Ve sancağı, Hz. Mehdi’ye taşıyacak olan kişidir. Ve, Birinci Mehdi ve Yamani aynı kişidir.

                  Yorum


                    Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)






                    Seyyid Muhammed Sadir(ra) in ve aynı zamanda onun kitaplarından birinde İmam El Mehdi bir halefi olacak.



                    Ve buradan (Iraktan) Imam Mahdi (a.s) Va'dina/halifesine (vasisine) velilik gorevini kendi (Imam Mahdi a.s) hayati doneminde ve muhtemelen son yillarda kabul edecek ki o (halife/vasi) Dunya Adalet Hukumetine buyuk baskan olsun ve (adil halifelerin) hukumetinin ilk yoneticisi olsun. Bu hakim (vasi/halife) daha sonra gelecek olan diger 11 hakimden daha ustundur bu sebepten ki, o Imam Mahdi (a.s)'in kendi yetistirmesidir ve Imam Mahdi a.s'in kendisinin bakip buyuttugudur sahsen ve onun (Imam Mahdi a.s'in) dediklerine, amellerine ve davranislarina/yoluna gorgulu ve tecrubelidir, diger 11'den (hakimden) farklidir ve bunlar ondan (vasiden) sonra gelecekler... Insanligin talep olunan seviyede olmamasina ragmen (Bu adil hakimlerin) hakimiyyetinin kurulusu insanlarin akillarinda derin bir kurulus olacaktir, bu nedenle insanlar birden fazla bolgelerde itaatsizligin ve isyanlarin ve baskaldirmalarin riskini yasayacaklardir... ---- Seyit Muhammad Muhammad Sadiq AlSadr (Rahmatullahi aleyh), Kaynak:
                    Tarih Ba’d Zuhur (Zuhurdan sonraki Tarih) kitabi cilt 3 bab 1 sah. 646


                    Bu yazinin ne kadar onemli oldugunu goruyormusunuz sevgili ablalar ve abilerim.
                    Yukaridaki Seyyid’ in kitabinda kirmizi cizgiyle daha iyi anlasilmasi icin alti cizilen “ خليفته “ (halife/vasi) Imam Mehdi’ nin yardimcisidir/ halifesidir/ vasisidir/ Bu nedenle Ahmed isimli genc Imam Mehdi tarafindan gonderilen halifesidir/ vasisidir/ yardimcisidir

                    Yorum


                      Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                      Siz kimsiniz ki Vasiyet hadisini inkar ediyorsunuz? Ne zaman Muctehit makamina ulastinizda ictihat yapar gibi " aa bak hata yapmislardir " "oysa yaptiklari hatali hukumdur" vs vs diyebiliyorsunuz??

                      Forat TV (Iran Shia kanalinda) dahi Vasiyet hadisine dair anlatim yapilmisdir:

                      pt 42 Forat Iranian TV Channel YouTube

                      Seyh Gezi ( Shia Alimi) 12 Imam' in yardimcisi ve ilki Basra' dandir

                      pt 38 First of the companions is from Basra Sheikh AlGezi YouTube


                      Yorum


                        Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                        Hadisler isine gelmeyerek bahaneler bulan:

                        [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168340#msg168340 date=1372098266]
                        bu saçmalıklarla ne alatmaya çalıştığını bilmiyorum ama seni biraz sevindireyim.
                        [/quote]

                        Hadisleri kabul etmek zorunda kaldiginda kendi istekleri dogrultusunda teoriler gelistiren


                        [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168373#msg168373 date=1372129792]

                        şimdi Azerbeycandaki sapık alıp bu hadisleri "aa bakın imam Sadık a.s böyle demiş, şiiler bile Mehdi'yi yalanlayacak diyor. siz ve alimleriniz de beni yalanlıyorsunuz, üstelik ben de genç görünüşlüyüm" ve s. dese bu onun gerçek Mehdi olduğuna mı delil olacak?
                        [/quote]

                        Yorum


                          Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                          [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168334#msg168334 date=1372094946]
                          "haft el şerif" diye gösterdiğin kaynağı ise daha önce duymuş değilim, arapçasını yaz bari
                          [/quote]

                          El Heft El Serif: Bu kitap, imam Cafer el-Sadık’ın ashabından olan Mufaddal bin ‘Umar el-Cu’fi tarafından, İmam Ca’fer el-Sadık’ın imlası ile yazılmıştır.

                          Yorum


                            Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                            Birincisi delil olarak sundugum ravilerin sihhatlerini alimlerin hatalari olarak delil göstermeniz kendi heva ve heveslerinize uymanizdan baska birsey degildir.
                            SubhanAllah! burada kendi nefsine uyan ben miyim yoksa sen mi? getirdiğin ravilerin meçhul olduğu, hiç bir rical kitabında zikredilmemiş olduğu bizzat senin kaynak getirdiğin Şeyh Şahrudi r.a'ın "Müstedrekat" kitabında geçmiyor mu? bu raviler hakkındaki "zikredilmemiştirler" sözünü söyleyen Şeyh Şahrudi r.a değil mi? öyle ise Şeyh tabersi r.a'ın hatalı olarak bu rivayete sıhhat hükmü vermesi aşikar olduğu halde yinede ona sarılan sen değil misin?

                            Ikincisi alimlerin(ra) hata yaptigina dair bunu ispatlamaniz gerekir.
                            her hangi bir alim, ister akide konusunda olsun, ister tarih konusunda, ister tefsir, istersede başka bir konuda hata yaptığında ve o konuda hatası aşikar olduğunda ona uyulmaz, uyan ise hatayı gördüğü halde nefsi onu (hatayı) istediği için Allah c.c'ın cezasını haketmiş olur. söylediklerime örnek verecek olursak:

                            1. Şeyh Saduk, onun hocası ibni Velid ve bazı alimlerimiz r.a takiyye ile varid olan bazı hadislere dayanarak Rasulullah s.a.a'in namaz kılarken yanlış (sehv) yaptığına inanmıştırlar. oysa bizzat imamlar a.s'dan gelen sahih hadisler bunu inkar etmektedir. şu halde doğru olan nedir ve biz neye ianmalıyız? Saduk ve hocasının bu koudaki sözüne mi yoksa doğru olana mı?

                            2. senin burada sanki savunusu yapıyormuş gibi uğruna kendini jiletlediğin Şeyh Tabersi r.a Kur'an'ın tahrifi konusuna inanmıştır oysa hem Kur'an, hem sahih hadisler ve hemde alimlerimizi icması bunun aksinedir. şu halde Şeyh tabersi r.a'ın mı görüşünü kabul etmeliyiz yoksa buna karşıt olan (Kur'an ve hadislerlde bildirilen) görüşü mü?

                            3. Şeyhul İslam II Meclisi r.a zayıf olan bir hadise sıhhat hükmü vermiştir, oysa durum Meclisi r.a'ın hatalı olduğunu göstermektedir. bkz: "Kur’an 17000 ayettir" hadisinin incelenmesi

                            nasıl ki, Şeyh Saduk, Meclisi ve diğerlerinin hata yapmaları mümkündür aynı şekilde Şeyh tabersi r.a'ın da hata yapması mümkündür. ve nasıl ki, hadis ilminin kuralları Meclisi r.a'ın "17000 ayet hadisi"ni sahih saymakta hata ettiğini gösteriyor aynı şekilde yine hadis ilminin kuralları Şeyh Tabersi r.a'ın da "vasiyet hadisi" dediğiniz bu rivayeti sahih saymasında hatalı olduğunu gösteriyor. Şeyh Tabersi r.a'ın hatasına dalalet eden bilgiler ise yine senin kaynak olarak gösterdiğin Şeyh Şahrudi r.a'ın "Müstedrekat" kitabıdır.


                            Su sözünüzle gerçekten çok gülünç duruma düsmüssünüz : "Seyyid Hoi r.a ve Şeyh Cevheri onun meçhul olduğuu söylemektedir ve doğru olan da budur." Su sözü bana söylerken unuttunuz mu?

                            Ehli Beyt a.s alimlerine hakaret edenler ise tam olarak sizlersiniz. kendi nefsinize uyan bir şey gördüğünüzde bunun aleyhine bir tek kelime edeni "reklamcı", "saygısız" ve s. olarak takdim edersiniz ama nefsinize uymayan şey gördüğünüzde (rivayetinizin ravileri için meçhul demeleri gibi) bunu inkara kalkar, yetmedi onlara hakaret ederek "zaten bu (hadis ilmi) sünnilerden alınmıştır" diye iftira edersiniz. siz nasibilerden bile beter oldunuz, yazık.
                            Vallahi sen ahmaksın! ben hiç bir zaman bir alim hakkında "şu konuda hatalıdır" demeyi ona karşı saygısızlık ve s. olarak görmem. çünkü bu ne alimlerimizin r.a ve nede akıl sahibi hiç bir kimsenin söylemediği ve söylemeyeceği bir sözdür. çünkü masum olmayan her kesin hata yapması mümkündür ve deliller onun hatalı olduğunu gösterdiğinde her o kişinin hatalı olduğunu açıkca bildirir.

                            fakat siz gerizekalı nasibiler kendinizden yeni bir kural uydurmuşsunuz ve bu kuralınıza göre bir alim için "şu konuda hata etmiştir" demek o alime hakaret ve saygısızlık oluyormuş! ve bu yüzden benim Şeyh tabersi r.a için "hadise sıhhat hükmü vermede yanlışmıştır" sözümü Şeyh tabersi r.a'a saygısızlık, hakaret ve edepsizlik olarak sunuyorsun, kendini bu konuda jiletliyorsun. bende bu konuda sana senin mantığın ile cevap veriyorum ve diyorum ki: benim Şeyh Tabersi r.a için "şu konuda hata etmiştir" dememi ona karşı saygısızlık, hakaret ve depsizlik olarak gören sen -bu mantığına binaen- tüm Ehli Beyt a.s mektebi alimlerine hakaret etmiş durumdasın. çünkü sen rical ilminin doğru olmadığını, bunun sünnilerden öğrendildiğini ve s. idda etmektesin. Şeyh Saduk, Necaşi, Tusi, Müfid, Seyyid Murtaza, Allame Hilli, Meclisi ve diğer tüm alimlerimiz bu kuralı doğru kabul etmişlerdir.

                            kaldı ki, benim "Seyyid Hoi r.a ve Şeyh Cevheri onun meçhul olduğuu söylemektedir ve doğru olan da budur" sözüme yine bana ait olan "kendi nefsinize uyan bir şey gördüğünüzde bunun aleyhine bir tek kelime edeni "reklamcı", "saygısız" ve s. olarak takdim edersiniz" sözümle cevap veremezsin. çünkü Seyyid Hoi ve Şeyh Cevheri gibi Şeyh şahrudi r.a da bu ravilerin zikredilmemiş (meçhul) olduğunu söylemektedir. eğer Seyyid Hoi ve Şeyh Cevheri ile Şeyh şahrudi r.a'ın bu konuda sözleri farklı olsaydı benim bundan birini kabullenmemi "nefsime uyanı kabullenme" şeklinde anlaya bilirdin.

                            Yorum


                              Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                              diğer aktardığın hadislerin senedlerine bakmıyorum bile ama benim için meraklı olan şu, sen imam Mehdi a.s'ın şüpheli şekilde zuhur edecek olması ile Ahmed el-Hasan arasında nasıl bir irtibat kuruyorsun ki? şimdi Azerbeycandaki sapık alıp bu hadisleri "aa bakın imam Sadık a.s böyle demiş, şiiler bile Mehdi'yi yalanlayacak diyor. siz ve alimleriniz de beni yalanlıyorsunuz, üstelik ben de genç görünüşlüyüm" ve s. dese bu onun gerçek Mehdi olduğuna mı delil olacak?
                              çünki isinize gelmiyor,
                              eğer ben senin idda ettiğin gibi "işime gelmediği" için bu hadisleri araştırmadıysam Allah bana lanet etsin. yok eğer sen bu konuda "işinize gelmiyor" diyerek bana iftira ediyorsan Allah sana lanet etsin.

                              eğer sözünün eri ise "amin" de görelim seni. yok eğer "amin" demezsen o zaman bana iftira nispet ettiğini kendin itiraf etmiş olursun.


                              Vasiyet hadisinin, 11 Mehdiler hadisinin zayif veya meçhul olmadigina dair delilleri sundum, eger delilleri kabul ederseniz hadiside kabul etmeniz gerekir bu yüzden kendi çikarlariniz için nerede hadis hakkinda zit sihhatler varsa oradan alinti edersiniz, baska baska konulardan örnekler verirsiniz bosu bosuna zaman kaybi yasatirsiniz..
                              Vallahi evet, bu boşu boşuna zaman kaybıdır çünkü senin gibi 2 çelişik (biri "12 imamdan sonra 12 mehdi" der, diğer "12 imamdan sonra11 mehdi&quot rivayeti delil getiren bir ahmak hiç bir şey anlamaycaktır. ya aynı şeyleri tekrar tekrar aktarıp dönüp duracaktır ya da ahmaklığı ile anladığı hezeyanları beyan edecektir.

                              Peygamber Efendimiz saas'in bırakmış olduğu vasiyette geçtiği üzere Mehdiler 13 değil, 12 tanedir. 12 İmam ve 12 Mehdi vardır.
                              1. ne "vasiyet hadisi" dediğiniz rivayet ve nede "11 mehdi" rivayeti sened açısından sahih değildir.

                              2. "vasiyet hadisi" dediğiniz rivayet metin açısından batıldır. çünkü, "12 imam ve 12 mehdi" sözü sizin 12-ci imam Hz. Kaim a.s'ı mehdi olarak kabul etmemenizi gerektirmektedir. çünkü eğer siz 12 imamdan biri olan Hz. Kaim a.s'ı "mehdi" kabul ederseniz o zaman sizin nezdinizde mehdilerin sayısı 13 olur. mehdilerin sayısı 13 olduğunda ise rivayetin metninde geçen "12 mehdi" ifadesi yalanlamış olur. yok eğer siz 12 imamdan biri olan Hz. Kaim a.s'ın mehdi olduğunu inkar ederseniz şu halde kendi davanız çöker. çünkü size göre Ahmed el-Hasan yemeni'dir ve Yemeni Hz. Kaim a.s'ın yardımcısıdır. eğer siz Hz. Kaim a.s'ın Mehdiliğini inkar edecekseniz şu halde Yemeni kimin yardımcı ve vasisi olacak?

                              3. bu 2 rivayet bir birine zıttır, çünkü birisi "12 imamdan sonra 11 mehdi" diyor diğeri ise "12 imamdan sonra 12 mehdi" diyor.


                              Ve Yemani a.s, Kaim a.s ın Halifesidir.
                              Yemeni'nin Hz. Mehdi a.s'ın halifesi olacağı nerede geçiyor? hangi rivayette?

                              tabi ki vasiyette geçtiği üzere, 12 imam ve 12mehdi doğrudur. bu hadiste geçen kaim, 1. mehdi'dir. yani ahmed el hasan a.s, 1. mehdi'dir ve ondan sonra 11 mehdi daha gelecektir.. bu hadis de doğrudur ve 12 mehdi olduğunu gösterir
                              bu söz safsatadır çünkü rivayette "bizim Kaimimiz'den sonra" diyor. Al-i Muhammed s.a.a'in, Ehli Beyt a.s'ın Kaim'i ise Hz. imam Mehdi a.s'dır. ama senin "hadiste geçen Kaim 1-ci mehdi yani ahmed el-hasan'dır" sözüne gelince, Ahmed el-Hasan Kaim midir ki? bu gülünç ve aynı zaman çelişik bir söz.

                              [quote author=Evrim link=topic=24864.msg168472#msg168472 date=1372385762]
                              Hz. Kaim a.s Mehdi'dir. Bu onun özel lakabıdır. [/quote]

                              Yorum


                                Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                                [quote author=Evrim link=topic=24864.msg168478#msg168478 date=1372426363]
                                İmam Ali (a.s.) uzun bir hadiste, Mehdi'nin (a.s.) 313 kişilik yakın Ensarının isimlerini sayarken şöyle buyurdu:"Birincisi Ahmed… Ve Basra’dan"
                                – Bişaret'ül İslam s.148

                                İmam Sadık (a.s.):
                                "Hz. Mehdi'nin ashabından bahsettiğinde, Basra'dan da Ahmed'tir."
                                – Bişaret'ül İslam s.181[/quote]

                                bu "Bişaretül İslam" kitabı hakkında bilgi alalım, kitabın müellifi kim? ve mümkünse kitabın linki.

                                Seyid bin Tavus(ra) şu rivayeti naklediyor:
                                "Gazap ordusunun lideri ne budur ne de o dur. Ancak insanlar bir ses duyacaklar ki, o ses ne insan sesidir ne de cin sesidir. O ses, o kişinin ismini söyler ve derki: Falanca kişi ile biat edin. Zira o halife, Yamani'dir."
                                – El Melehim Vel Fiten s.80


                                öncelikle sözünü ettiğin kaynakta bu rivayeti bulmadım. Seyyid Ahmed b. Tavus r.a, "Melahim vel Fiten", sayfa 80

                                saniyen böyle bir rivayetin olduğunu (ahmaklar için dikkat) farzedersek (ahmaklar için dikkat) bu yinede sizin yararınıza olan hiç bir şeye dalalet etmez. burada Yemeni'den söz edilmektedir ve biz Yemeni'nin tıpkı Horasani gibi imam Mehdi a.s'a destek için kıyam edecek olanlardan olduğunu zaten kabul ediyoruz. fakat biz yalancı Ahmed el-hasan'ın "ben Yemeni'yim" sözünü kabul etmiyoruz.


                                Ayrıca Yamani; Hz. Mehdi'nin zuhurunda, yol gösteren 313'in ilkidir. Ve sancağı, Hz. Mehdi’ye taşıyacak olan kişidir. Ve, Birinci Mehdi ve Yamani aynı kişidir.
                                "İsmi Ahmed ve Basra'dan. Sağ yanağında iz, genç yaşta zuhur edecek, başında kepek, imamlardan sonra Kuran, Tevrat ve İncil hakkında en bilgili insandır. Onun nesebi kesik, ismi Mehdi'dir, ona itaat etmeliyiz. Ondan yüz çeviren Müslümanların akıbeti Cehennemdir, çünkü o sizleri hak ve doğru yola götürecek , ayrıca o, Hz.Mehdi'ye davet edecek, ve .... ve......"
                                - Gaybet el Numani, Kitab-ül Gaybet Şeyh Tûsî, İkmelud Din, Bihar'ül Envar c.52 s.53
                                Gaybeti Numani, Gaybeti Tusi.... diye kaynakları sıralamışsın ama hiç birisinde cilt, sayfa numarası yok. bir tek "Biharul Envar" için cilt sayfa bildirmişsin ama orada da sözünü ettiğin şey yok. Allame Meclisi r.a, "Biharul Envar", 52/53

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X