Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

KADİR GECESİ

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #31
    Ynt: KADİR GECESİ

    [quote author=azso61 link=topic=21520.msg131306#msg131306 date=1315863502]
    kadir gecsinin bir aydan daha hayırlıdır demek 1000 ay=81 yıl =bir ömür demektir.buradan alınan mesaj şudur.Ey Allahın kulları ömrünüzün her gecesini kadir gecesi gibi geçirin demektir.Her geceniz Kuranla dolsun demektir.yoksa bu gece 100 rekat namaz kıl diğer geceler yat.sonuç her rekat 1000 ile çarpılsın vs vs anlayışı dini oyuncak yapanların anlayışıdır.Bilhassa ali rezzanın yazdığı kadir gecesi amelleri sünnet ehliyle bakalım en çok hangimiz hurafe uyduracağız yarışı gibi geldi bana.Bütünüyle uydurma.Sünnet ehliyle yapılacak bi SURVRİVER yarışmasının galibi Ali rezza olur sanırım.(ZUMER 18. AYET MÜSTESNA)
    ALLAH AKLIMIZI KULLANMAYI NASİP ETSİN.
    selam ve dua ile....
    [/quote]

    Merhaba.

    "...bir aydan daha hayırlıdır." Buradaki bir yanlışlıkla yazılmış olsa gerek. Ayette ELF deniyor, ki 1 000'dir. Bu bir. İkincisi ayette ŞEHR deniyor, ki "dolunay"dır. O halde doğru çeviri: Kadir gecesi bin dolunaydan hayırlıdır -Leyletul kadri hayrun min elfi şehr.

    KADİR GECESİ Bakara 185'te sözü edilen ve sıcak dolunay anlamına gelen "şehru ramazân"ın kendisidir. 21 Hazirandan sonraki ilk dolunay gecesi. Geçen yıl 26 Haziran gecesi idi, bu yıl 15 Temmuz gecesi.

    Bir de, önemli olan o gece değil o gece indirilen "Kur'an = furkan"dır. FURKAN farkettiren demek. Aslında münafıkları farkettirip ele veren bir suredir (Bkz 9:64, 81, 86, 124, 127).

    Gerekli görüldüğünde ve Allah isterse açıklamak üzere

    Sevgi ile,
    Hasan Akçay

    Yorum


      #32
      Ynt: KADİR GECESİ

      Kadir gecesi bin aydan daha hayırlıdır.

      Muharrem, Safer, Rebiülevvel, Rebiülâhir, Cemaziyelevvel, Cemaziyelâhir, Recep, Şaban, Ramazân, Şevval, Zilkâde, Zilhicce, Muharrem, Safer, Rebiülevvel, Rebiülâhir, Recep, Şaban, Ramazân, Şevval... Bin ay.

      Kadir gecesi, o aylardan birinin içinde. Yani kadir gecesi, içinde kadir gecesi bulunan bin aydan daha hayırlıdır; kadir gecesi bin kadir gecesinden daha hayırlıdır.

      Eder mi Allah böyle saçma bir sözü?

      Sevgi ile,
      Hasan Akçay

      Yorum


        #33
        Ynt: KADİR GECESİ

        onun için tefsiri olarak içinde kadir gecesi olmayan bin ay deniyor?

        sizce?

        Yorum


          #34
          Ynt: KADİR GECESİ

          Sayın Qom_u-aşk, kamerî yıla ait 12 ayın 12'si de "içinde kadir gecesi bulunan ay"dır. Çünkü kamerî aylar vakten oynaktır; tıpkı 24 saatte 1 kere doğruyu gösteren bozuk bir saat gibi, yılda 1 kere kadir gecesine sahip olurlar.

          Sorun, "şehru ramazân"daki "şehr"in yılın 12'de 1'i zannedilmesinden kaynaklanıyor. Değil, efendim. Doğrusu: ŞEHR göteki aydır ve vakten sabittir. Kadir gecesi de vakten sabittir. Tıpkı Hz Muhammed'in doğumu gibi.

          Hz Muahmmed ne zaman doğdu?
          Yazın mı, son baharda mı, kışın mı, ilk baharda mı?
          Bir insan yazın doğar, sonra son baharda bir daha doğar mı; sonra kışın bir daha, ilk baharda bir daha?

          Kadir gecesi niçin kadir gecesidir?
          Çünkü münafıkları farkettirip ele veren FURKÂN indirildi o gece.
          Özel bir sûre (9:64, 81, 86, 124, 127).
          Hz Muhammed'in doğması gibi yalnızca bir kere oldu o kutsal olay.

          Kısacası, kadir gecesi vakten sabittir.
          O yüzden kamerî ayların her biri döne dolaşa ona denk gelirler. Tıpkı bozuk bir saat gibi.

          Sevgi ile,
          Hasan Akçay

          Yorum


            #35
            Ynt: KADİR GECESİ

            33 yılda bir mi denk gelirler kameri aylar kadir gecesine?

            Yorum


              #36
              Ynt: KADİR GECESİ

              Allah'ın ındinde dolunayların süresi 12 dolunaydır -İnne ıddeteş şuhûri ındellah isné aşere şehran... (9:36)

              IDDET süredir; örneğin bir Ramazân ile ondan sonraki Ramazânın arası. Bu aranın IDDET sayılabilmesi için en az 12 dolunaya sahip olması gerekir. Örneğin onbir dolunay bir IDDET etmez; en az 12 olacak.

              Ama 13 olmaz anlamına da gelmez bu. Allah'ın gökleri ve yeri yaratırkenki hükmüne göre (9:36) bazı ıddetler 13 dolunaylıdır. Örneğin 2010-11 ve 2013-14. Bu ıddetlerin her birinde 13 ncü dolunay var. Güneş yılı ile dolunay ıddetleri arasındaki uyumu o 13 ncü dolunaylar sağlıyor. Allah'ın gökleri ve yeri yaratırken yaptığı düzenleme bu.

              O 13 ncü dolunaya dokunmayacak, kendi ıddeti içinde bırakacaksınız. Örneğin 12 aylı bir kamerî yıl üretmek amacıyla onu bir sonraki ıddete devretmek katmerli küfürdür - ziyâdetun fîl küfr. Allah Tevbe 37'de buna NESÎ diyor. NESÎ "bir sonraki ıddete devretmek" demek; bu suretle ertelemek.

              İslamî takvim adına ne yazık ki bu günah işlenip katmerli NESÎ küfrü otomatiğe bağlanmıştır.

              Allah'ın ındinde geçerli olan, içinde ekim ve hasad mevsimleri bulunan güneş yılıdır (12:47). İşte İslam dünyası eğer o katmerli NESÎ küfrünü işlemeseydi onunla dolunay ıddetleri arasında uyum devam edecek, aylar vakten sabit olacaktı.

              Dolunayların 2000’li 6 yıl içindeki vakitleri (Bkz. http://www.timeanddate.com/calendar/...r=2015&n=0):

              ...........................2009-10.......2010-11.......2011-12......2012-13.........2013-14.........2014-15
              Ramazan…..........….7 Tem….......…26 Haz…….....15 Tem…….....3 Tem…..........23 Haz……........12 Tem
              Şevval………….........6 Ağu…….….....26 Tem…......13 Ağu……......2 Ağu…….........23 Tem…….......10 Ağu
              Zilkade………...........4 Eyl……….......24 Ağu….......12 Eyl……......31 Ağu…..........21 Ağu……..….....9 Eyl
              Zilhicce.................4 Eki……….......23 Ey….…......l2 Eki…….......30 Eyl…….........19 Eyl……....…....8 Eki
              Muharrem…............2 Kas……........23 Eki……......10 Kas…......…29 Eki…….........18 Eki………........6 Kas
              Safer....................2 Ara………......21 Kas…….....10 Ara….….....28 Kas…..........17 Kas……..........6 Ara
              Rebiülevvel….........31 Ara……........21 Ara….…......9 Oca….....…28 Ara…......…..17 Ara…..….......5 Oca
              Rebiülahir…….........30 Oca…….......19 Oca…..…....7 Şub……......27 Oca…….........6 Oca...….....…3 Şub
              Cemaziyelevvel......28 Şub….........18 Şub….........8 Mar……......25 Şub…..........14 Şub…......……5 Mar
              Cemaziyelahir........30 Mar….........19 Mar…….......6 Nis…….......27 Mar…..........16 Mar………......4 Nis
              Recep………...........28 Nis………......18 Nis............6 May…........25 Nis…….........15 Nis…….....…..4 May
              Şaban…….............27 May…….......17 May...….....4 Haz……......25 May…..........14 May….....……2 Haz
              13 ncü dolunay…........................15 Haz…………....…………………………................13 Haz………………….

              Yorum


                #37
                Ynt: KADİR GECESİ

                Leyletul kadri hayrun min elfi ŞEHR diyen Allah'ın bu ayetininin "Kadir gecesi bin AYDAN daha hayırlıdır" şeklindeki çevirisi "Kadir gecesi bin kadir gecesinden daha hayırlıdır" gibi abes bir iddiadır. Bunun tefsir yoluyla "Kadir gecesi, içinde kadir gecesi bulunmayan bin aydan daha hayırlıdır" şeklindeki tevili ise hiç bir işe yaramaz çünkü kamerî aylar vakten oynak oldukları sürece içinde kadir gecesi bulunmayan kamerî ay olamaz.

                Sayın Qom_u_aşk, şimdi de "33 yılda bir mi denk gelirler kameri aylar kadir gecesine?" diyorsunuz. Kadir gecesiyle kamerî ayların hiç bir ilgisi yok. Çünkü kamerî ay diye bir kavram yok Allah'ın kitabında. Oradaki ŞEHR gökteki aydır, kamerî ay değil.

                Bakın, kadir gecesi vakten sabittir ve gerçek anlamda vakit bildirir.

                Kamerî aylar ise vakten oynaktır, vakit makit bildiremezler. Örneğin Hz Muhammed'in hangi mevsimde doğduğunu dahi bildiremezler. Kısacası boş laftır kamerî ay lafı.

                Sorunuzun cevabı: Birer boş laf olan kamerî aylar gerçek anlamda bir vakit olan kadir gecesine hiç ama hiç bir zaman denk gelmezler. Birinci paragrafta açıklamaya çalıştığım gibi abes bir iddiadır o.

                Kadir gecesi sıcak dolunay anlamındaki "şehru ramazân"dır. 21 Hazirandan sonraki ilk dolunay. Geçen yıl 26 Haziran, bu yıl 15 Temmuz idi; gelecek yıl 3 Temmuz... Dolunayların tarihlerini gösteren tabloya bakar mısınız.

                Sevgi ile,
                Hasan Akçay

                Yorum


                  #38
                  Ynt: KADİR GECESİ

                  melekler ve ruhun indikleri gece hangi gece? bu iniş her yıl tekrar etmiyor mu?

                  Yorum


                    #39
                    Ynt: KADİR GECESİ

                    [quote author=Qom_u_aşk link=topic=21520.msg131757#msg131757 date=1316359172]
                    melekler ve ruhun indikleri gece hangi gece? bu iniş her yıl tekrar etmiyor mu?
                    [/quote]

                    Elbette kadir gecesi. Şehru ramazân. Sıcak dolunay gecesi. Yıldönümü 2010'nun 26 Haziranı, 2011'in 15 Temmuzu, 2012'nin 3 Temmuzu.... olan gece. "Her yıl tekrar etmiyor mu"ya gelince, RUH denirken vahiy meleği kastedildiğine (Elmalılı) ve onun son muhatabı Muhammed olduğuna göre (33:40) o iş eskide kaldı; tekrar etmiyor.

                    Yorum


                      #40
                      Ynt: KADİR GECESİ

                      tenezzelu geniş zaman değil mi? yani tüm zamanları kapsayan bir fiil değil mi? burdaki ruh cebaril olan vahiy meleği olsa, Kur'an'da cibril kelimesi zaten geçiyor neden cibril denmedi? hem o da melek değil mi neden melaike ve bir de cibril olsun?

                      Yorum


                        #41
                        Ynt: KADİR GECESİ

                        selamün aleyküm
                        bir soru,

                        kadir gecesinde ne olmuştur,sadece kuran-ı kerim mi nazil olmuştur?
                        ve başka bir özeliği varmı dır bu mübarek gecenin?

                        malumatı olan verse bilgilendirirse sevinirim.
                        Allahumme salli ala Muhammed’in ve Al-i Muhammed ve accil ferecehum vel an ada ehum.

                        Yorum


                          #42
                          Ynt: KADİR GECESİ

                          burdaki ruh cebaril olan vahiy meleği olsa, Kur'an'da cibril kelimesi zaten geçiyor neden cibril denmedi?

                          Vahiy meleğinin adı Cibril diye artık o başka bir adla anılamaz diye bir kural yok. Bakın balığın karnına giren nebinin de adı var: Yûnus. Ama Kuran onu iki adla daha anıyor:

                          Balığın dostu,
                          Nûnlu (adında nûn olan)

                          Ve nûnlu. Hani kızarak gitmişti de - zennûn (21:87).
                          Balığın dostu gibi sabırsız olma -sâhıbil hût (68:48)

                          YÛNUS’A, Harun'a ve Süleyman'a da vahyettik (4:163).
                          YÛNUS ve Lut'u… âlemlere üstün kıldık (6:86)
                          YÛNUS’UN kavmi iman etti ve imanından yarar gördü (10:98)

                          Değerli Qom_u_aşk kardeşim, Cibril'e RUH deniyor çünkü Kurânen RUH yalnızca "vahiy"dir ve Cibril vahiy meleğidir. Onun işi vahiy. Tıpkı tarih profesörünün işi nasıl tarihse. Ve tarih profesörüne nasıl örneğin YÜRÜYEN TARİH denirse vahiy meleğine de

                          kutsal vahiy anlamında rûhul kudüs (16:102),
                          güvenilen vahiy anlamında rûhul emîn (26:194) deniyor.

                          Sevgi ile,
                          Hasan Akçay

                          Yorum


                            #43
                            Ynt: KADİR GECESİ

                            her iş için inen hangisidir? bu işler nelerdir? ve bu işler için nereye inerler inmelerinin gerekçesi nedir? Meleklerin inme nedeni nedir ruhun inme nedeni nedir? Cebrailin vahiyle irtibatı varsa ve onun için iniyorsa kadir gecesinde kime iniyorlar? vahiy mi getiriyorlar? niye diğer meleklerle birlikte iniyorlar?

                            Ruh kelimesini vahy anlamıyla sınırlayacak karine nedir?

                            Yorum


                              #44
                              Ynt: KADİR GECESİ

                              O gece melekler ve Rûh onların Rabbinin izniyle her türlü iş için iner de inerler -Tenezzelül melâiketü ver rûhu fîhé bi-izni rabbihim min kulli emr (97:4).

                              Burada verilen bilgiye göre sorularınızın cevabı:

                              her iş için inen hangisidir? Melekler ve Rûh -melâiketu ver Rûh.
                              bu işler nelerdir? Her türlü iş -min kulli emr.
                              ve bu işler için nereye inerler? Cevap yok çünkü ayette buna dair bilgi yok.
                              inmelerinin gerekçesi nedir? Benim anladığım, her türlü işi yerine getirmek.
                              ruhun inme nedeni nedir? Muhammed nebiye o özel sûreyi iletmek.
                              niye diğer meleklerle birlikte iniyorlar? Bilmiyorum.

                              Ruh kelimesini vahy anlamıyla sınırlayacak karine nedir? İçinde RÛH kelimesi bulunan bütün ayetler.

                              Örneğin
                              (büyük harflerle yazdığım RUH kelimesi Cebrail’dir; koyu harfler ile vurguladıklarım ise vahiy):

                              Ruh, Rabbimin işidir (الرُّوحِ قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ). Bu konuda size verilen bilgi çok azdır (17:85).
                              Onu senin kalbine GÜVENİLEN RUH indiriyor ki insanları uyarasın (26:193-194).
                              İşte sana da emrimiz olan "ruh"u vahyettik (42:52).
                              Allah iyi insanların kalplerine imanı yazmış ve onları Tarafından bir ruh ile desteklemiştir (58:22).
                              Allah insanı biçimlendirip ona "ruh"undan üfledi (32:9).
                              Melekler! Adem'e "ruh"umuzdan üfleyince ona eğilip secde edin (38:72, 15:29).

                              RUH, Meryem'e insan şeklinde göründü (19:17).
                              "Ben Rabbinin elçisiyim, dedi." (19:19).
                              Ve Meryem'e "ruh"umuzdan üfledik." (21:91).
                              Kendisine "ruh"umuzdan üflediğimiz, Rabbinin kelimelerini ve kitaplarını onaylayan Meryem… (66:12).

                              Kitaplılar! Dininizde haddi aşmayın; Allah hakkında yalnızca gerçeği söyleyin. Meryem oğlu İsa Mesih, Allah'ın elçisi ve "kelime"sidir. Allah Meryem’e "o"nu yani Kendisinden "ruh"u attı (4:171).
                              Allah'a göre İsa'nın durumu Adem'in durumu gibidir (3:59).

                              İnananların ayağı yere sağlam bassın, onlara müjdeler ve ışık ulaşsın diye
                              KUTSAL RUH onu senin Rabbinden indiriyor (16:102).
                              CEBRAIL Kuran'ı Allah'in izniyle senin kalbine indiriyor
                              ki Kuran kendinden öncekileri doğrulasın ve inananlara müjdeler verip yol göstersin (2:97).

                              Melekler ve RUH uzunluğu elli bin yıl olan bir günde Allah'a yükselirler (70:4).
                              Sayım Qom-u_aşk, melekler ve RUH burada da birlikte yükseliyorar Alah'a. İtiraz edelim mi?

                              Kıyamet günü RUH ve melekler dizi dizi dururlar (78:38).
                              Burada da.

                              Sonuç olarak RUH, Cebrail'dir.
                              "Ruh"u yani "vahy"i ilettiği için ona RUH, KUTSAL RUH, GÜVENİLEN RUH deniyor.

                              Kurânen ruh vahiydir; başka hiç bir şey değil. İnsanın "Ruh şudur, ruh budur; şöyledir böyledir" deyip boyunu aşan sözler etmemesi gerekir çünkü bu konuda insana verilen bilgi çok azdır (17:85).

                              Benim bundan anladığım:

                              (1)Yüce Allah'ın Adem'e ve Meryem'e "ruh"undan üflemesi, vahyen "Ol!" demesidir.
                              (2)Madem ki Hz İsa Allah'ın "Ol!" demesiyle olmuştur anılan kelime de vahyî "Ol!" emridir.

                              Hz Isa,
                              Allah'tan bir parça değildir;
                              Kutsal Ruh değildir;
                              Allah'ın oğlu asla değildir.

                              Sevgi ile,
                              Hasan Akçay

                              Yorum


                                #45
                                Ynt: KADİR GECESİ

                                "Değerli Qom_u_aşk kardeşim, Cibril'e RUH deniyor çünkü Kurânen RUH yalnızca "vahiy"dir ve Cibril vahiy meleğidir. Onun işi vahiy. Tıpkı tarih profesörünün işi nasıl tarihse. Ve tarih profesörüne nasıl örneğin YÜRÜYEN TARİH denirse vahiy meleğine de

                                kutsal vahiy anlamında rûhul kudüs (16:102),
                                güvenilen vahiy anlamında rûhul emîn (26:194) deniyor."

                                demişsiniz kesinlikle katılıyorum..

                                ancak ruh kelimesi tek başına kullanıldığında nasıl cibril anlamına geliyor bunu anlamadım? bu, tarih profesörüne tarih demek anlamına gelmiyor mu yaptığınız benzetmede?

                                hem ruh kelimesi bir yerde vahiy diğer yerde onu getiren melek oluyor? burada ayırıcı ölçü nedir? Neden kullanılmış cibril yerine, ya da cibril denen yerde neden ruh denmemiş?

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X