Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #31
    IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

    Abi dediğimi anlamamışsın ki...eger o rivayeti kimse aktarmasa idi ve sadece ondan gelse kabul etmez ve sahih görmezdik dedik yoksa amr bin astanda rivayet olsa kabul etmezdik demedik.ama zaten mutevaturen gelmiştir benim dediğim sadece ondan gelmişse

    Yorum


      #32
      IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

      Eger ehli sunnetin sahih dediğini kabul etsek allahı görmeyide kabul etmek gerekir, ilk üçün en üstün ve cennetlik olduklarınıda imametin olmadıgında hatta muaviyenin cennetlikl oldugunu da.

      Yorum


        #33
        IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

        biz allahın dolunay gibi görülmesi hadisinden bahsediyoruz arkadaş huseyin cennet gençlerinin efendisidir hadisini getiriyor zerre alaka yok...biz itikadla açıkça çelişen hadisten allahı sınırlayan hadislerden bahsediyoruz oburu sadece kuranda yer almayan hadisten bahsediyor biz mealci değiliz ki...imamın dediğini söylüyoruz kuranla çelişiyorsa almayın diyor...

        hudeyfe dost ise ehli sunnetin o tamamen zırva ve saçmalık olan hadislerini zar zor tevil ediyor bu hadisi şimdi anladın mı diyor....hadis normal diyor...peygamberimizin işkence yaptığı hadisi bile savunmaya kalkıyor...allahın baldırını gösterir hadisini diğer alimlerimiz red ederken goruyoruz ki hudeyfe kabul etmiş tevil edip bize inandırmaya çalışıyor.birde o hadisi araştırdın mı diyor evet araştırdım araştırdım ama o alakasız saçma sapan teville bana mantıklı gelmedi.sunni iken de bu zırvaları kabul etmezdim...

        allah katına çıkınca da ya rab sana cismaniyet isnad eden bu emevi hadislerini kabul etmedim derim naasıl tevratta geçmesine rağmen senin yakup aleyhisselamla güreştiğini kabul etmediysem işte bu emevi zırvalarınıda onun için kabul etmedim...yezide biati emreden buharinin seni vasfeden o zırvalarını nasıl kabul edeyim.

        birde ehli sünnet ve şia arasında hadis yonunden çok buyuk fark var...ehli sunnetin sahih dediklerini kabul edersek şia itikadından ve hak yoldan ayrılmış oluruz.Allahı dolunay gibi göreceğiz hadisi, miracta haşa alalhın eğildiği hadisi sahihtir ehli sunnete göre oysa bu hadisler dupeduz Allahı vasfetmektir, ehlibeyt itikadına zıttır...ehli sunnet hadisleri hatta sahihleri bile ele alınsa zaten ehlibeyt akaidi kalmaz sahih hadislere göre muaviye cennetliktir...sahih hadislere göre hz.ali vasi değildir, peygamber vasi bırakmamıştır...sahih denilen pek çok hadiside zaten imamlar eleştirmiştir örneğin ebubekir ve ömer hakkında hadisleri...

        Yorum


          #34
          IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

          [quote author=Qom_u_aşk link=topic=19112.msg115503#msg115503 date=1295427930]
          hudeyfe nerede benim sünni hadislere karşı uydurmadır deyip araştırmadan şerhlerine bakmadan sünniler hakkında yorum yaptığımı gördün?

          şiaya güvenmem ve hadislerinin sıhhati konusunda sünnilerden daha sahih demem sorun mu oluştuyor yoksa sünni hadisleri hemen reddetmemi mi gerektiriyor..

          benim derdim bu sünnilik şu anki bozuk inanç ve yaşam şekli hadislere dayanıyor mu dayanmıyor mu bunlar bozuk tevillerden çıktı mı çıkmadı mı?..

          bu kadar bozuk inanç nereden oluştu..

          şianın sahihi yolu ve yaşam şekli nasıl oluştu...

          bu iki sonucun kaynakları hakkında aynı bakış tarzına ve niyete sahip ol dersen bu adalet mi?
          [/quote]

          HUVE'L AZİZ

          SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

          Gerek forumda ve gerse msn sohbetlerimizde bende bu intiba bıraktı.
          EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

          Yorum


            #35
            IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

            [quote author=Qom_u_aşk link=topic=19112.msg115514#msg115514 date=1295439108]
            Mehmet abi Kur'an ve sünnet hadisi demişsiniz buraya bir eleştiri getirmek istiyorum.. bu hadis değildir. yani uydurma olarak bile kitaplarda yoktur. Sadece muvattada senetsiz şekilde bir metin vardır ya da düzmece bir senetle..

            dolayısıyla ehli sünnet değil uydurma hadis olmayan bir sözü hadis diye meşhur etmiştir. ve temelini de uyduruğu bile kitaplarda yerini alamamış bu söze dayandırmaktadır..

            ne ilgin. Ehli sünnetin sahih saydığı kitaplarında Kur'an ve sünet hadisi yok şiaya dayanak olan Kur'an ve ehlibeyt hadisi var..
            [/quote]

            HUVE'L AZİZ

            SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

            Bu konuda Allame Cafer Süphani'nin Ebediyet Nuru adlı eseri okunmaya değerdir. Özellikle Gadir-i Hum hutbesinden önce Peygamberin Arafatta okuduğu meşhur hutbede emanet olarak ne bıraktığı ve Allamenin bu konu hakkındaki mükemmel görüşü okunmaya değerdir.
            EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

            Yorum


              #36
              IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

              [quote author=Hudeyfe link=topic=19112.msg115590#msg115590 date=1295476370]
              [quote author=Qom_u_aşk link=topic=19112.msg115503#msg115503 date=1295427930]
              hudeyfe nerede benim sünni hadislere karşı uydurmadır deyip araştırmadan şerhlerine bakmadan sünniler hakkında yorum yaptığımı gördün?

              şiaya güvenmem ve hadislerinin sıhhati konusunda sünnilerden daha sahih demem sorun mu oluştuyor yoksa sünni hadisleri hemen reddetmemi mi gerektiriyor..

              benim derdim bu sünnilik şu anki bozuk inanç ve yaşam şekli hadislere dayanıyor mu dayanmıyor mu bunlar bozuk tevillerden çıktı mı çıkmadı mı?..

              bu kadar bozuk inanç nereden oluştu..

              şianın sahihi yolu ve yaşam şekli nasıl oluştu...

              bu iki sonucun kaynakları hakkında aynı bakış tarzına ve niyete sahip ol dersen bu adalet mi?
              [/quote]

              HUVE'L AZİZ

              SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

              Gerek forumda ve gerse msn sohbetlerimizde bende bu intiba bıraktı.
              [/quote]

              intiba=zan dır

              Yorum


                #37
                IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

                HUVE'L AZİZ

                SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

                Biri bir ara sitede bir şey yazmıştı ismi tam aklımda değil. demişti ki; "Eğer Ebu Hureyre Allah bir dese bunlar iki diyecek." Okuduğumda yok o kadarda değil demiştim tamam sevilmez metruk sayılır ama o kadarda değil yani kuru kuru bir düşmanlık. Şimdi anladım ki meğer haklıymış. Söze bak eğer bir hadis Ebu Hureyreden sahih olarak gelse onu kabul etmem sadece Ebu Hureyreden gelse. Ebu Hureyre'nin rivayet ettiği hadisler arasında yüzlerce sahih hadis var şianın inancına ters düşmeyen. Belkide aralarında o rivayetlerin bazılarını Ebu Hureyre rivayet etmiştir o zaman onlarda red edilmesi gerek. Madem bu adamın hiç bir sözü nakline güvenilmez ise her söylediği yalan üzere ise niye ondan deliller getiriyorsunuz? Deyin evet benim inancıma göre bu adamın hiç bir sözüne güven olmaz hiç bir zaman doğru bi şey nakletmedi bu söylediği yalandır ama sana karşı delil olarak kullanıyorum.

                Bide benim iddia etmediğim şeyleri iddia ettiğim veya kabul ettiğim gibi yansıtmayınız lütfen. Ben Peygamberin asilere verdiği ceza ile ilgili rivayeti kabul ettiğimi söylemedim siz şerh nedir bilesiniz diye yazdım ve o başlıkta da kabul etmediğimi beyan ettim. Baldır ile ilgili rivayeti kabul ettiğimi hiç hatırlamıyorum varsa yazın bileyim. Okumaya değer görmediğiniz şerhleri yazdım. Ne sana nede bir başkasına bir şeyi inandırma gibi bir düşüncem olmadı olmazda bana ne istediğinize inanın. Rivayetleri zar zor tevil ettiğimi hatta kendi reyimle tevil ettiğimi hatırlamıyorum. Sana o rivayetleri tevil eden şarihlerin görüşlerini yazdım mantıklı bir cevap veremedin. Madem saçma sapan tevillerdi niye reddiye yazmadın.

                En son Ebu Davud'tan yazdığın hadis'i şerh edene bir cevap veremedim. Halbuki arapça metinde gömende gömülende cehennemdedir anlamına değil gömen ve gömülmesine izin veren ebeside cehennemdedir anlamına geliyor. Sen zahmet edip ana kaynaktan okusaydın sonrada rivayetin altındaki açıklamayı okusaydın o şekilde yazmazdın.


                Bu güne kadar ben ehli sünnetin hadislerini ve şerhlerini kabul edin demedim dememde zaten. Sadece hadisi okuyunca şerhide okuyunuz belki anlamadığınız bir mana vardır. Tıpkı Allah Ademi kendi suretinde yarattı hadisi gibi veya el kol hakeretleri ile Allah'ın duyma görmesi ile ilgili hadis gibi. Bu hataya zamanında çok düştüm hamd olsun artık düşmemeye özen gösteriyorum aklıma takılan anlamadığım hadisi ilimlerine güvendiğim sunni ve şii alimlere soruyorum sonra eleştiriyorum.
                EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

                Yorum


                  #38
                  IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

                  bir rivayet sadece EBU HUREYRE den geliyorsa kabul edilmez..." S A D E C E" Yani, diğer başka ravilerde katarmışsa bu hadis kabul edilir. başka ravilerinde aktardığı hadis bir raviside ebu hureyre diye elbette inkar edilmez...ama SADECE ondan ise elbette kabul görmez...bize görede sadece ondan gelen sahih değildir imam ali asnin en buyuk yalancı denilen adamdan aktarılan hadis (başka ravisi yoksa) bizce nasıl sahih olsun ?

                  Yorum


                    #39
                    IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

                    HUVE'L AZİZ

                    SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

                    Bu senin görüşün mü? Yoksa şianın görüşü mü?
                    EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

                    Yorum


                      #40
                      IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

                      şianın görüşü ve bunu musa aydın hocadan okumuştum.

                      Yorum


                        #41
                        IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

                        Ben bunu araştırayım yarın hadis konusunda ilimlerine güvendiğim bir kaç kişi ile görüşeyim.
                        EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

                        Yorum


                          #43
                          IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

                          [quote author=Musavi link=topic=19112.msg115543#msg115543 date=1295450923]
                          Eger ehli sunnetin sahih dediğini kabul etsek allahı görmeyide kabul etmek gerekir, ilk üçün en üstün ve cennetlik olduklarınıda imametin olmadıgında hatta muaviyenin cennetlikl oldugunu da.
                          [/quote]

                          Galiba anlaşılmıyor. Ehli sünnetin her rivayetini kabul de, her rivayetini redde yanlıştır. Aynı şekilde sırf şia rivayeti diye her rivayeti kabul veya her rivayeti red yine yanlıştır.

                          Sekaleyn hadisi ehlibeytin ölçülerine tam uygun olduğu için sadece amr bin as veya ebu hureyre bile rivayet etse kabul edilir.
                          Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                          Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                          Yorum


                            #44
                            IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

                            [quote author=Musavi link=topic=19112.msg115596#msg115596 date=1295479175]
                            şianın görüşü ve bunu musa aydın hocadan okumuştum.
                            [/quote]

                            Şianın genel görüşü değildir. Üstad Ayetullah Mutahhari doğruyu kim rivayet ederse etsin, doğru doğrudur demektedir. Hatta örnekte ebu hureyreyi de zikredarak söylüyor.
                            Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                            Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                            Yorum


                              #45
                              IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

                              [quote author=Hudeyfe link=topic=19112.msg115593#msg115593 date=1295478725]
                              Ebu Hureyre'nin rivayet ettiği hadisler arasında yüzlerce sahih hadis var şianın inancına ters düşmeyen.[/quote]
                              Hudeyfe kardeşim, bu sözü söylemen çok garip. oysa sende biliyorsun ki, cerh edilmiş bir ravi rivayet ettiği bir hadiste yanlız kalırsa, aynı metinde bir hadis (benzer hadis) başka raviden rivayet edilmezse o hadise itibar edilmez ve hüccet olmaz. bu kim olursa olsun aynıdır. ister gulat olan Ebul Hattab olsun ister Ebu Hureyre olsun. çünkü bu kişiler cerh edilmiştirler. yoksa siz yeni bir hadis üsulumu buldunuz?

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X