Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

ALİNİN İMAMETİNİ İNKAR EDEN PEYGAMBERİN NÜBÜVVETİNİDE İNKAR ETMİŞTİR.

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    ALİNİN İMAMETİNİ İNKAR EDEN PEYGAMBERİN NÜBÜVVETİNİDE İNKAR ETMİŞTİR.


    “Ebu Hamza,İmam Zeynelâbidin aleyhisselam’dan rivayet eder ki adamın birisi Hz.Ali aleyhisselam’ın yanına gelerek şöyle sordu: Ey Ebel Hasan!Sen Emirülmüminin olduğunu iddia ediyorsun. Seni kim müminlere emîr olmarak karar kıldı?
    Buyurdu ki:Allah azze ve celle beni onlara emîr olarak karar kıldı. Adam Resulullah sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem’in yanına giderek dedi ki: Ya Resulullah!Beni Allah müminlere emir olarak karar kıldı diyen Ali doğru mu söylüyor?
    Resulullah sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem gazaplanarak buyurdu ki: Ali’nin müminler üzerindeki emirliği Allah’ın arşın üstünde karar kıldığı bir velayet akdidir. Melekleri de bu konuda şahit karar kıldı. Şüphesiz Ali Allah’ın halifesidir,Allah’ın hüccetidir,o müslümanların imamıdır. Ona itaat etmek Allah’a itaat etmekle birdir. Ona isyan etmek Allah’a isyan ile birdir. Her kim onu tanımazsa beni tanımaz,her kim onu tanırsa beni tanır. Onun imametini inkar eden benim nübüvvetimi inkar etmiş olur.Onun emirliğine karşı çıkan,benim risaletime karşı çıkmış olur. Onun faziletlerini reddeden beni kusurlu saymış olur. Ona karşı savaşan bana karşı savaşmış olur.Ona küfreden bana küfretmiş olur. Çünkü o bendendir,benim toprağımdan yaratılmıştır. Ve o kızım Fatıma’nın zevcidir. Evlatlarım Hasan ve Hüseyn’in babasıdır. Sonra o hazret buyurdu ki:
    Ben,Ali,Fatıma,Hasan ve Hüseyn ile Hüseyn’in dokuz evladı Allah’ın yarattıklarına hüccetleriyiz. Bizim düşmanımız Allah’ın düşmanı,bizim dostlarımız da Allah’ın dostlarıdır.


    Mecalis-i Şeyh Sadûk r.a. sf 113 ve 114.8.hadisi şerif,27.meclisten.

    #2
    : ALİNİN İMAMETİNİ İNKAR EDEN PEYGAMBERİN NÜBÜVVETİNİDE İNKAR ETMİŞTİR.

    “Fuzeyl bin Yesâr der ki: İmam Muhammed Bâkır aleyhisselam şu ayeti okudu: “Kafirler Allah’ın azabını yakınlarında gördüklerinde yüzleri kararacak.”(“Mülk” suresi 27.ayeti) Buyurdu ki:Biliyor musun neyi görecekler?Allah’a andolsun ki Ali aleyhisselam’ı, Resulullah sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem ile birlikte görecekler. “Onlara denilecek ki işte bu ayrıca istediğiniz şeydi”(3) Emirülmüminin olarak adlandırılanlardır.Ey Fuzeyl!Kıyamete kadar her kim bu isimle anılırsa vallahi iftiracı ve yalancıdır.”

    Müstedrek ul Vesâil c 10 sf 401,7.hadisi şerif.

    Yorum


      #3
      : ALİNİN İMAMETİNİ İNKAR EDEN PEYGAMBERİN NÜBÜVVETİNİDE İNKAR ETMİŞTİR.

      “...Ve sen ey Ali! Göktekilerin emîrisin ve yerdekilerin emîrisin,geçmiş insanların emîrisin ve gelecektekilerin emîrisin, senden önce ve senden sonra emir yoktur,bu ismi Allah azze ve celle’nin izin verdiğinin dışındakilerin kullanması câiz değildir.”

      Menakıb c3 sf 55.

      Yorum


        #4
        : ALİNİN İMAMETİNİ İNKAR EDEN PEYGAMBERİN NÜBÜVVETİNİDE İNKAR ETMİŞTİR.


        “Nur us Saqeleyn” isimli tefsirin yazarı Şeyh Abdu Ali bin Cum’et ul Erûsi r.a. “Ve yeryüzü, rabbinin nuru ile aydınlandı.” ayetinin tefsirinde şu rivayeti naklediyor; “Mufazzal bin Ömer diyor ki ;İmam Caferi Sâdık aleyhisselam “Ve yeryüzü rabbinin nuru ile aydınlandı.”ayeti hakkında buyurdu ki; Yeryüzünün rabbi,yani yeryüzünün imamıdır.
        Dedim ki: Peki eğer O zuhur ederse ne olacak?
        Buyurdu ki; O zaman halk güneşin ve ayın ışığına ihtiyaç duymayacak ve imamın nuru ile yetinecekler ve o nurdan faydalanacaklar.”

        Yorum


          #5
          : ALİNİN İMAMETİNİ İNKAR EDEN PEYGAMBERİN NÜBÜVVETİNİDE İNKAR ETMİŞTİR.

          Mirza Muhammed Taki el İsfahâni “Velayet ul Evliya” adlı eserinde ne buyurmaktadır; “Onların üçüncü velayetleri ise tekvini velayettir.Yani kainattaki Allah’tan gayrı bütün varlıkların o hazretlerin iradesi ve emri altında olmasıdır.Böylece bütün kâinat Allah’ın emriyle onların itaatında ve ihtiyarındadır.Hz.İmam-ı Zaman aleyhisselam’ın ziyaretinde de şu cümle geçer; “Hiç bir şey yoktur ki sebebi ve vesilesi siz olmayasınız.”Çünkü o hazretler Allah azze ve celle’nin isimlerinin tecellisidir.Böylece onların fiilleri Allah’ın fiili ve onların sözleri de Allah’ın sözüdür.Velayetin bu çeşidi de sadece onlara mahsustur.Ve bu onların nurâni zatının ve mukaddes varlıklarının bir gereğidir ve hiç kimse bu makama ulaşamaz...............”

          Yorum


            #6
            : ALİNİN İMAMETİNİ İNKAR EDEN PEYGAMBERİN NÜBÜVVETİNİDE İNKAR ETMİŞTİR.

            eşsiz Ehli Beyt dostu Seyyid Ruhullah el Humeyni r.a. nin “İslam Fıkhında Devlet” adlı kitabına göz atalım.Buyuruyor ki: “...İmamlar aleyhimusselam’ın öyle övülmüş bir makamı ve yüce derecesi ve tekvîni halifeliği vardır ki kâinatın bütün zerreleri o velayetin karşısında boyun eğmiştir.Mezhebimizin zaruri inancına göre imamlarımızın makamına hiçbir mukarreb melek ve hiçbir peygamber ve resul ulaşamaz.Rivayet ve hadislerimize göre yüce Resulullah sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem ve imamlarımız bu alem yaratılmadan önce nurlar halinde Allah’ın arşında idiler. Onlara öyle yüce makam ve derece verdi ki Onu Allah’tan başka kimse bilemez.
            Cebrâil de –miraç hadisinde olduğu gibi- dedi ki: Eğer biraz daha yaklaşırsam yanarım.
            Yine o hazretler buyuruyorlar ki; Bizim Allah ile öyle hâllerimiz vardır ki ne bir mukarreb melek ne de mürsel bir peygamber bile ona ulaşamaz.Bu ve benzeri makamların tümü Hz. Fatıma aleyhesselam’ın da makamıdır...”

            Yorum


              #7
              : ALİNİN İMAMETİNİ İNKAR EDEN PEYGAMBERİN NÜBÜVVETİNİDE İNKAR ETMİŞTİR.

              “Misbah ul Hidaye” adlı ölümsüz eserinde zamanın arifi İmam el Humeyni r.a. muazzam alevi velayetin sırlarından birin şöyle açıklıyor; “...Açıkladığımız ve öğretiğimiz şekilde muvahhidlerin mevlası ve ariflerin rehberi ,müminlerin emîri Hz.Ali’nin -Allah’ın selamı O’na ve evlatlarına olsun- şu sözünün manasını anlamış olmalısın; “Bütün peygamberlerle birlikteydim bâtınen, Resulullah ile birlikteydim zâhiren.” Hz.Ali aleyhisselam kayıtsız ve kullî velayetin sahibidir. Velayet hilâfetin bâtınıdır.Mutlak velayet ise zâhiri hilafetin bâtını ve içyüzüdür.Hz.Ali aleyhisselam kulli velayet makamı sayesinde bütün nefisler üzerine hakimdir.Bütün herşey ile birliktedir.Öyle bir birliktelik ki varlık onunla ayakta durmaktadır ve bu birliktelik ilahi birlikteliğin bir gölgesidir.İlahi ve hakk birlikteliktir.Ancak bu velayet peygamberlerde daha etkili olduğu için özellikle onların adını getirmiştir.”

              Yorum


                #8
                : ALİNİN İMAMETİNİ İNKAR EDEN PEYGAMBERİN NÜBÜVVETİNİDE İNKAR ETMİŞTİR.

                “Muhammedi ve Alevi velayet ,ilahi gökyüzü ile bu yeryüzü arasındaki sağlam ipdir.Bu velayet ,vahidiyyet göğünden uzanmış ve -bu velayet ile ilahi velayetin ufuku aynı olup-gök ile yeri birbirine bağlayan çözülmez bir bağ oluşmuştur . Allah;Muhammedi ve Alevi velayet ile açar ve onunla mühürü vurur. İşte bu hakikat-ı Muhammediyye ve Aleviyye’dir.
                -Allah’ın selamı o ikisine olsun- Ve bu ,Allah’ın bütün varlıkların özündeki halifesidir ve kayıtsız vahidiyyet makamıdır,karanlık yeryüzünü nurlandıran ilahi nurun uzantısıdır ve Allah’ın mukaddes feyzini ve bereketini varlıklara ulaştırandır, akıp giden hayat suyudur; “Ve biz her şeye sudan hayat verdik.”(3)Doğa aleminin ve necis olan hiçbir karanlığın ve zulmetin kirletemediği tahur ve pak sudur, göklerin ve yerin nurudur ; “Allah göklerin ve yerin nurudur.”(4)
                Bu velayetin ilahiyyet makamı vardır: “Ve O gökte de ilahtır yerde de ilahtır.”(5) Allah’ın yarattığı ilk akıldır.Gök ile göktür ,yer ile yerdir.Herşeyin üzerindeki mutlak hâkimdir; “Bütün canlıların alnından tutan hep O’dur.”(6) Rahmâni nefes de O’dur; Ona ruhumdan
                üfledim.”(1)Açık bereket ve feyz,kayıtsız varlık,miraçtaki iki yay makamı ve daha yakın makam,yüce ufuk,akıp giden tecelli,parlayıp yayılan nur,dizilmiş yazı, mezkur kelam,satır haline gelmiş kitap,varlığa hitap edilen “Kun” (Ol) kelimesi ve Allah’ın baki vechi hep O’dur: “Herşey fani olacak ve sadece rabbinin celal ve ikram sahibi vechi bâki kalacaktır.”(2) Bunun gibi birçok işaret ve lakaplar hep Muhammedi ve Alevi velayette vardır. “Kelimelerimiz farklı senin güzelliğin ise tektir...”(3)
                İyice tefekkür et ve bu yüce makalelerin hakkında iyi düşün.Bu nurani ve yüce cümlelerin yanında benim de birşeyler söylememi bekleme! Toprak kim,parlayan güneş kim değil mi?
                Yalnız sözün sonu olarak bir konuyu hatırlatayım.Çünkü her sözü bir yerde bitirmek gerek.Bütün bu makamlar ve velayetler mukaddes Alevi nurun ilahi nurda eriyip bütünleşmesinden kaynaklanmıştır.İbadette,huzûda,kahır ve galebede Allah eri olmuştur. Bu konuda Hz.Ali aleyhisselam’dan şöyle rivayet ederler; Bir bedevi ,Hz.Ali aleyhisselam’ın yanına gelerek şöyle sordu:Bu yüce makamlara nasıl ulaştın?Buyurdu ki: Oturdum kalbimin kapısına!Allah’tan başkasının içeri girmesine izin vermedim.”(4)
                Ali vasidir,Ali takidir, Ali paktır,razîdir,imândır,

                Ali gemidir,Ali emindir, İlim dolu yiğit ve kahramandır.

                Ali ayırandır, Ali kelîmdir, Ali alimdir,hidayettir,hedeftir.

                Ali vezirdir Ali sefirdir, Ali müminler için bir emîrdir

                Ali kurtuluştur,felahtır, Ali parladığı zaman sabahtır.

                Ali cemaldir,Ali kemaldir, Ali doğduğu zaman bir hilaldir.(5)
                *** *** ***

                Yorum


                  #9
                  : ALİNİN İMAMETİNİ İNKAR EDEN PEYGAMBERİN NÜBÜVVETİNİDE İNKAR ETMİŞTİR.

                  [quote author=Musavi link=topic=19899.msg120322#msg120322 date=1300142394]

                  “Nur us Saqeleyn” isimli tefsirin yazarı Şeyh Abdu Ali bin Cum’et ul Erûsi r.a. “Ve yeryüzü, rabbinin nuru ile aydınlandı.” ayetinin tefsirinde şu rivayeti naklediyor; “Mufazzal bin Ömer diyor ki ;İmam Caferi Sâdık aleyhisselam “Ve yeryüzü rabbinin nuru ile aydınlandı.”ayeti hakkında buyurdu ki; Yeryüzünün rabbi,yani yeryüzünün imamıdır.
                  Dedim ki: Peki eğer O zuhur ederse ne olacak?
                  Buyurdu ki; O zaman halk güneşin ve ayın ışığına ihtiyaç duymayacak ve imamın nuru ile yetinecekler ve o nurdan faydalanacaklar.”
                  [/quote]

                  yani imamlar rabmidir ? (haşa)
                  HASBUNALLAH

                  Yorum


                    #10
                    : ALİNİN İMAMETİNİ İNKAR EDEN PEYGAMBERİN NÜBÜVVETİNİDE İNKAR ETMİŞTİR.

                    Hz.Ali aleyhisselam kayıtsız ve kullî velayetin sahibidir. Velayet hilâfetin bâtınıdır.Mutlak velayet ise zâhiri hilafetin bâtını ve içyüzüdür.Hz.Ali aleyhisselam kulli velayet makamı sayesinde bütün nefisler üzerine hakimdir.Bütün herşey ile birliktedir.Öyle bir birliktelik ki varlık onunla ayakta durmaktadır ve bu birliktelik ilahi birlikteliğin bir gölgesidir.İlahi ve hakk birlikteliktir.Ancak bu velayet peygamberlerde daha etkili olduğu için özellikle onların adını getirmiştir

                    bu söz şirk değilse şirk nedir ? yani direk allah denilmiyor ama allahın tasarruf yetkisi ona veriliyor sonuçta. tüm nefislere hakim ne demek yani ?
                    HASBUNALLAH

                    Yorum


                      #11
                      : ALİNİN İMAMETİNİ İNKAR EDEN PEYGAMBERİN NÜBÜVVETİNİDE İNKAR ETMİŞTİR.

                      haşa Rab sadece Allahtır

                      Yorum


                        #12
                        : ALİNİN İMAMETİNİ İNKAR EDEN PEYGAMBERİN NÜBÜVVETİNİDE İNKAR ETMİŞTİR.

                        EHLI-TEVHID,

                        bir şey anladınız ve ikna oldunuz mu Musavi kardeşin cevabından?

                        Yorum


                          #13
                          : ALİNİN İMAMETİNİ İNKAR EDEN PEYGAMBERİN NÜBÜVVETİNİDE İNKAR ETMİŞTİR.

                          sende bir cevap yaz hele.
                          HASBUNALLAH

                          Yorum


                            #14
                            : ALİNİN İMAMETİNİ İNKAR EDEN PEYGAMBERİN NÜBÜVVETİNİDE İNKAR ETMİŞTİR.

                            "Hz.Ali aleyhisselam kayıtsız ve kullî velayetin sahibidir."

                            Yani İmam Ali a.s., Peygamber s.a.a.'in yetkilerinin tamamına sahiptir. Peygamber için hangi itaat gerekliyse o Hazretin vefatıyla birlikte tüm bu itaatler Ali a.s.'a yapılması şarttır.

                            " Velayet hilâfetin bâtınıdır.Mutlak velayet ise zâhiri hilafetin bâtını ve içyüzüdür."

                            Ali a.s. zahiren iktidarda olmadığı, Emirlik makamı olan devlet başkanlığına seçilmediği için 25 yıl boyunca insanlar ona itaatle sorumlu olmadıklarını düşünebilirler.. ama bu batıl bir düşüncedir. Ali a.s. hilafetin hakikatidir. İmamet/velayetten kaynaklanan bir iktidarı vardır. İsterse insanlar onu seçip hükmetme makamına getirmesinler.. Hatta İmam Ali a.s., kendisinin hilafete seçildiği o 5 yıllık iktidarında zahiri yönetime geldiğinde onun hükmetme alanı eskisi gibi bile değildir. kurda kuşa tüm aleme onun velayeti ulaşmış ve onları kapsamıştır..

                            Hz.Ali aleyhisselam kulli velayet makamı sayesinde bütün nefisler üzerine hakimdir.Bütün herşey ile birliktedir.

                            yani onun emri tüm insanlar üzerinde bağlayıcıdır. yani tüm nefislr onun emrine uymak zorundaydı. şimdi de onun makamında olan Mehdi a.f. için geçerlidir bu..

                            "Öyle bir birliktelik ki varlık onunla ayakta durmaktadır ve bu birliktelik ilahi birlikteliğin bir gölgesidir.İlahi ve hakk birlikteliktir.Ancak bu velayet peygamberlerde daha etkili olduğu için özellikle onların adını getirmiştir


                            İmamların velayeti, onların kainatta zamanlarının en yüce kulluk zirvelerinden kaynaklanır. Yani onlar masum olduklarından bu makama seçilmişlerdir. yani onların masumiyeti demek onlarda yanlışın olmaması bu ise onlarda Allah'ın tüm isteklerinin görünmesi demektir. Allah ne isterse onu yapmaları anlamındadır. İşte bu yüzden Allah onlar sayesinde dünyadaki onca isyana tuğyana fuhşa katlanır (tabiri caizse) Allah masumların kulluğu sayesinde yerin göğün ayakta durmasına izin verir. Eğer onlar olmasaydı bu alem olmazdı.

                            bu söz şirk değilse şirk nedir ? yani direk allah denilmiyor ama allahın tasarruf yetkisi ona veriliyor sonuçta. tüm nefislere hakim ne demek yani ?


                            hadislerde konu çok güzel açıklanıyor yetmezse el mizan da açıklanmış. Darul hikemin usulu kafisine bak istersen.. eğer hala anlaşılmayan yer varsa bir daha sor açıklayalım inş...

                            Yorum

                            YUKARI ÇIK
                            Çalışıyor...
                            X