Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Ali a.s'a Göre Ebubekir ve Ömerin Durumu

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #31
    Ynt: Ali a.s'a Göre Ebubekir ve Ömerin Durumu

    "Onun ehl-i beyti kimlerdir yâ Zeyd? Kadınları ehl-i beytinden de­ğil midir? diye sordu. Zeyd :

    — Kadınları ehl-i beytlndendir. Lâkin onun ehl-i beyti ondan sonra sadakadan mahrum olanlardır, cevâbını verdi. Husayn :

    — Kimdir onlar? diye sordu.

    — Onlar Âli Ali, ÂIı Akîl, Âli Ca'fer ve Âli Abbâs'dır, dedi. Husayn:

    — Bunların hepsi sadakadan mahrum mudurlar? dedi. Zeyd:

    — Evet! cevâbını verdi.
    sahihi müslim

    bu hadisle oynanmıştır işte delili:

    "Kadınları ehl-i beytinden de­ğil midir? diye sordu. Zeyd :

    — Kadınları ehl-i beytlndendir. Lâkin onun ehl-i beyti ondan sonra sadakadan mahrum olanlardır"

    ifadedeki bozukluğa bakın: kadınları ehlibeytten değil midir sorusuna eğer kadınlar ehlibeyttendir diye cevap verilirse.. Evet kadınlar da Ehlibeyttendir denir varsa nedeni açıklanır. Ama burdaki lakin kelimesi hadisle oynayanın beceremediği bir anlam bozukluğudur.. ve bu kelimeden sonra gelen böylümle bizim veridğimzi diğer bölümler aynıdır.. yani kadınlar Ehlibeytten değildir..

    kadınların Ehlibeytten olmadığının bir başka delili:

    necranlı hiristiyanlarla mülaane yerine Peygamberimiz s.a.a. eşlerinden hiç birini götürmemiştir..

    Yorum


      #32
      Ynt: Ali a.s'a Göre Ebubekir ve Ömerin Durumu

      bizzat sunni kaynaklar kadınların ehlibeytten olmadığını ispatlıyor.

      Yorum


        #33
        Ynt: Ali a.s'a Göre Ebubekir ve Ömerin Durumu

        neyneva kardeşim resimi beceremedim.. program eksikmiş orjinalini yükleymedim onun yerine internetten paylaştım hadisi bu sayfada var..

        Yorum


          #34
          Ynt: Ali a.s'a Göre Ebubekir ve Ömerin Durumu

          [quote author=Musavi link=topic=20084.msg121481#msg121481 date=1301508604]


          “Ancak ve ancak Allah, ey Ehli Beyt[3], sizden her çeşit pisliği, suçu gidermek ve sizi tam bir temizlikle tertemiz bir hale getirmek diler” Ahzab suresi 33-cü ayet

          ayette geçen “Ehli Beyt”ten kasıt Rasulullah s.a.a, imam Ali, Hz. Fatıma, Hz. Hasan ve Hz. Hüseyindir a.s
          [/quote]


          ayetin başını neden yazmadın ?


          ahzab/32: Ey Peygamber hanımları! Siz herhangi bir kadın gibi değilsiniz. Takvâ sizin sıfatınız olduğuna göre, namahrem erkeklere hitab ederken tatlı ve cilveli bir eda ile konuşmayın ki kalbinde hastalık bulunan bir şahıs, şeytanî bir ümide kapılmasın. Ciddi, ölçülü konuşun.

          ahzab/33: Hem vakarla evinizde durun da, daha önceki Cahiliye döneminde olduğu gibi süslenip dışarı çıkmayın,namazı hakkıyla ifa edin, zekâtınızı verin,hülasa Allah ve Resulüne itaat edin. Ey Peygamberin şerefli hane halkı, ey Ehl-i beyt! Allah sizden her türlü kiri giderip sizi tertemiz yapmak istiyor.


          ayetten peygamberin hanımlarının da ehli beyt ten olduğu anlaşılıyor.

          Yorum


            #35
            Ynt: Ali a.s'a Göre Ebubekir ve Ömerin Durumu

            ama hadisin orjinal sayfasına ulaşmak isteyenler upload yaptığım siteden indirip bakabilirler:


            hadisi kitaptan orjinal resmini görmek için upload sitesine yükledim:



            burdan indirebilirsiniz...

            Yorum


              #36
              Ynt: Ali a.s'a Göre Ebubekir ve Ömerin Durumu

              [quote author=muvahhid müslüman link=topic=20084.msg121498#msg121498 date=1301511102]
              [quote author=Musavi link=topic=20084.msg121481#msg121481 date=1301508604]


              “Ancak ve ancak Allah, ey Ehli Beyt[3], sizden her çeşit pisliği, suçu gidermek ve sizi tam bir temizlikle tertemiz bir hale getirmek diler” Ahzab suresi 33-cü ayet

              ayette geçen “Ehli Beyt”ten kasıt Rasulullah s.a.a, imam Ali, Hz. Fatıma, Hz. Hasan ve Hz. Hüseyindir a.s
              [/quote]


              ayetin başını neden yazmadın ?


              ahzab/32: Ey Peygamber hanımları! Siz herhangi bir kadın gibi değilsiniz. Takvâ sizin sıfatınız olduğuna göre, namahrem erkeklere hitab ederken tatlı ve cilveli bir eda ile konuşmayın ki kalbinde hastalık bulunan bir şahıs, şeytanî bir ümide kapılmasın. Ciddi, ölçülü konuşun.

              ahzab/33: Hem vakarla evinizde durun da, daha önceki Cahiliye döneminde olduğu gibi süslenip dışarı çıkmayın,namazı hakkıyla ifa edin, zekâtınızı verin,hülasa Allah ve Resulüne itaat edin. Ey Peygamberin şerefli hane halkı, ey Ehl-i beyt! Allah sizden her türlü kiri giderip sizi tertemiz yapmak istiyor.


              ayetten peygamberin hanımlarının da ehli beyt ten olduğu anlaşılıyor.

              [/quote]

              benim yazdığım ayet gerçekte öbüründen ayrıdır.ayette erkek sıfatı vardır kunne der ve kadınlar dahil değildir özellikle o ayeti oraya koymuşlar ki ehlibeyt manasını yitirsin diye.

              Yorum


                #37
                Ynt: Ali a.s'a Göre Ebubekir ve Ömerin Durumu

                [quote author=Musavi link=topic=20084.msg121500#msg121500 date=1301511506]
                [quote author=muvahhid müslüman link=topic=20084.msg121498#msg121498 date=1301511102]
                [quote author=Musavi link=topic=20084.msg121481#msg121481 date=1301508604]


                “Ancak ve ancak Allah, ey Ehli Beyt[3], sizden her çeşit pisliği, suçu gidermek ve sizi tam bir temizlikle tertemiz bir hale getirmek diler” Ahzab suresi 33-cü ayet

                ayette geçen “Ehli Beyt”ten kasıt Rasulullah s.a.a, imam Ali, Hz. Fatıma, Hz. Hasan ve Hz. Hüseyindir a.s
                [/quote]


                ayetin başını neden yazmadın ?


                ahzab/32: Ey Peygamber hanımları! Siz herhangi bir kadın gibi değilsiniz. Takvâ sizin sıfatınız olduğuna göre, namahrem erkeklere hitab ederken tatlı ve cilveli bir eda ile konuşmayın ki kalbinde hastalık bulunan bir şahıs, şeytanî bir ümide kapılmasın. Ciddi, ölçülü konuşun.

                ahzab/33: Hem vakarla evinizde durun da, daha önceki Cahiliye döneminde olduğu gibi süslenip dışarı çıkmayın,namazı hakkıyla ifa edin, zekâtınızı verin,hülasa Allah ve Resulüne itaat edin. Ey Peygamberin şerefli hane halkı, ey Ehl-i beyt! Allah sizden her türlü kiri giderip sizi tertemiz yapmak istiyor.


                ayetten peygamberin hanımlarının da ehli beyt ten olduğu anlaşılıyor.

                [/quote]

                benim yazdığım ayet gerçekte öbüründen ayrıdır.ayette erkek sıfatı vardır kunne der ve kadınlar dahil değildir özellikle o ayeti oraya koymuşlar ki ehlibeyt manasını yitirsin diye.
                [/quote]

                anlamadım kim özelilkle koymuş o ayeti oraya ?

                Yorum


                  #38
                  Ynt: Ali a.s'a Göre Ebubekir ve Ömerin Durumu

                  [quote author=muvahhid müslüman link=topic=20084.msg121498#msg121498 date=1301511102]
                  [quote author=Musavi link=topic=20084.msg121481#msg121481 date=1301508604]


                  “Ancak ve ancak Allah, ey Ehli Beyt[3], sizden her çeşit pisliği, suçu gidermek ve sizi tam bir temizlikle tertemiz bir hale getirmek diler” Ahzab suresi 33-cü ayet

                  ayette geçen “Ehli Beyt”ten kasıt Rasulullah s.a.a, imam Ali, Hz. Fatıma, Hz. Hasan ve Hz. Hüseyindir a.s
                  [/quote]


                  ayetin başını neden yazmadın ?


                  ahzab/32: Ey Peygamber hanımları! Siz herhangi bir kadın gibi değilsiniz. Takvâ sizin sıfatınız olduğuna göre, namahrem erkeklere hitab ederken tatlı ve cilveli bir eda ile konuşmayın ki kalbinde hastalık bulunan bir şahıs, şeytanî bir ümide kapılmasın. Ciddi, ölçülü konuşun.

                  ahzab/33: Hem vakarla evinizde durun da, daha önceki Cahiliye döneminde olduğu gibi süslenip dışarı çıkmayın,namazı hakkıyla ifa edin, zekâtınızı verin,hülasa Allah ve Resulüne itaat edin. Ey Peygamberin şerefli hane halkı, ey Ehl-i beyt! Allah sizden her türlü kiri giderip sizi tertemiz yapmak istiyor.


                  ayetten peygamberin hanımlarının da ehli beyt ten olduğu anlaşılıyor.

                  [/quote]

                  ayetin nuzul sebebi olan tefsirini hadis kitaplarınızdan okumadığınız belli oluyor..

                  bu ayet indiğinde Peygamberimiz s.a.a. ümmü seleme annemizin evinde Peygamberimiz ali aba denilen kimseleri toplayıp Ehlibeytin kimler olduğunu bildirmiş oluyor...

                  21- a) "Gelin oğullarımızı çağıralım ... kadınlarımızı..." ayeti gelince, Resul s.a.a. Ali Fatıma Hasan ve Hüseyn a.s.'ı .. getirdi ve Allah'ım bunlar benim ehlibeytim'dir dedi.
                  b) Musaya nispetle Harun makamında olmak istemez misin?... Sancağı Hayber günü Ali'ye vermesi, lanetleşme günü Ali Fatıma Hasan Hüseyni çağırıp benim ailem bunlar demesi...

                  Sahihi Müslim, sönmez neşriyat Ahmet Davudoğlu tercümesi, Cilt 10 sayfa 6191/245, Hadis no: 2404/32. Kitabu Fedailü's-Sahabe.

                  Kütübü Sitte (Hadis ansiklopedisi, İbrahim Canan) Cilt 12, Sayfa 291, Hadis no: 4408. Sahabelerden bazılarının faziletleri bölümü

                  bu hadiste de bir tane bile hanımı yoktur. Peygamberin s.a.a. ehlibeytimdir dedikleri arasında.. sünni alimlerin bile bir çoğu Peygamber s.a.a. eşlerini ehlibeytten saymamışlardır...

                  ve siz bize bir şey anlatmak için şia kaynaklarını kullanmanız gerektiğini unutmayın burda biz bu sünni kaynakları sadece size delil olsun diye kullanıyoruz yoksa bunların biz şiiler açısından hiç bir değeri yok...

                  Yorum


                    #39
                    Ynt: Ali a.s'a Göre Ebubekir ve Ömerin Durumu

                    Zeyd b. Erkam (r.a) anlatıyor: Allah Rasûlü (s.a.v), Mekke ile Medine arasında Hummen denilen suyun başında bir hutbe verdi. Allah’a hamd, sena ve zikirden sonra şöyle buyurdu:

                    “Ey insanlar! Dikkat ediniz; ben bir beşerim. Rabbimin ölüm elçisinin gelmesi ve benim ona icabet edip aranızdan gitmem yakındır. Sizlere hukuku ağır iki kıymetli emanet bırakıyorum. Birincisi Allah’ın Kitabı’dır. Onda nur ve hidayet vardır. Allah’ın Kitabına sımsıkı sarılın. Onunla meşgul olun, onu öğrenin, öğretin; hükümlerini anlayın. İkinci emanet Ehl-i beytimdir. Ehl-i Beytim hakkında Allah’tan korkmanızı hatırlatırım. Ehl-i Beytim hakkında Allah’tan korkmanızı hatırlatırım. Ehl-i Beytim hakkında Allah’tan korkmanızı hatırlatırım. ” Zeyd b. Erkam’ı dinleyenler arasında bulunan Husayn b. Sebre,

                    “Ey Zeyd, Rasûlullah’ın (s.a.v) zevceleri de Ehl-i Beytten midir?” diye sordu, Zeyd (r.a),

                    “Tabi ki Efendimizin hanımları da Ehl-i Beyttendir. Fakat Rasûlullah’ın (s.a.v) haklarının korunmasını istediği Ehl-i Beyt, kendilerine sadakanın haram olduğu kimselerdir” dedi. Husayn,

                    “Onlar kimdir?” diye sorunca Zeyd b. Erkam (r.a),

                    “Ali’nin ailesi, Akîl’in ailesi, Cafer ve Abbas’ın âilesidir” dedi. Husayn,

                    “Bunlara sadaka haram mıdır?” diye sorunca, Zeyd (r.a),

                    “Evet” dedi. (Müslim, Fedâilü’s-Sahâbe, 36; Nesâî, Sünen-i Kübrâ, Menâkıb, 9.)

                    alıntıdır.

                    Yorum


                      #40
                      Ynt: Ali a.s'a Göre Ebubekir ve Ömerin Durumu

                      sayısız hadiste sadece 4 kişi olduğu açık ama nasıbiler fazileti yok etmek için hadisle oynamısşlar...bizim yazdığımız hadiste direk hanımlar yok diyor...

                      Yorum


                        #41
                        Ynt: Ali a.s'a Göre Ebubekir ve Ömerin Durumu

                        [quote author=muvahhid müslüman link=topic=20084.msg121503#msg121503 date=1301511694]
                        Zeyd b. Erkam (r.a) anlatıyor: Allah Rasûlü (s.a.v), Mekke ile Medine arasında Hummen denilen suyun başında bir hutbe verdi. Allah’a hamd, sena ve zikirden sonra şöyle buyurdu:

                        “Ey insanlar! Dikkat ediniz; ben bir beşerim. Rabbimin ölüm elçisinin gelmesi ve benim ona icabet edip aranızdan gitmem yakındır. Sizlere hukuku ağır iki kıymetli emanet bırakıyorum. Birincisi Allah’ın Kitabı’dır. Onda nur ve hidayet vardır. Allah’ın Kitabına sımsıkı sarılın. Onunla meşgul olun, onu öğrenin, öğretin; hükümlerini anlayın. İkinci emanet Ehl-i beytimdir. Ehl-i Beytim hakkında Allah’tan korkmanızı hatırlatırım. Ehl-i Beytim hakkında Allah’tan korkmanızı hatırlatırım. Ehl-i Beytim hakkında Allah’tan korkmanızı hatırlatırım. ” Zeyd b. Erkam’ı dinleyenler arasında bulunan Husayn b. Sebre,

                        “Ey Zeyd, Rasûlullah’ın (s.a.v) zevceleri de Ehl-i Beytten midir?” diye sordu, Zeyd (r.a),

                        “Tabi ki Efendimizin hanımları da Ehl-i Beyttendir. Fakat Rasûlullah’ın (s.a.v) haklarının korunmasını istediği Ehl-i Beyt, kendilerine sadakanın haram olduğu kimselerdir” dedi. Husayn,

                        “Onlar kimdir?” diye sorunca Zeyd b. Erkam (r.a),

                        “Ali’nin ailesi, Akîl’in ailesi, Cafer ve Abbas’ın âilesidir” dedi. Husayn,

                        “Bunlara sadaka haram mıdır?” diye sorunca, Zeyd (r.a),

                        “Evet” dedi. (Müslim, Fedâilü’s-Sahâbe, 36; Nesâî, Sünen-i Kübrâ, Menâkıb, 9.)

                        alıntıdır.


                        [/quote]

                        hadis aynı hadis.. nasıl yani şimdi Peygamberimiz haklarını korunmasını istediği ve istemediği diye ehlibeytini ikiye mi ayırmış...

                        böyle bir garipliği de ilk kez sizin imanızdan anlıyorum...

                        Ehlibeyti bir çok bölüme ayıranları gördüm de sizin gibisini yeni görüyorum..

                        bizim verdiğimiz aynı kanaldan gelen hadisle bu hadis çelişmiyor mu?..

                        kadınların boşandığında başkasının ehilleri olduğuna dair hadisi kastediyorum..

                        Yorum


                          #42
                          Ynt: Ali a.s'a Göre Ebubekir ve Ömerin Durumu

                          hem kardeş hadisin tercümesinde sorun var mı diye bakacaktım ki dediğiniz hadisi bulamadım.. tam adresini yazar mısınız? yani birinci el kaynaktan mı yazdınız yoksa başka bir kaynaktan mı aldınız..

                          çünkü biz sünni kitaplarda ne saptırmalar gördük..

                          örnek:

                          deniyor ki Peygamber s.a.a buyurdu size iki emant bırakıyorum Kur'an ve sünnet.. hadisin kaynağı olark verilen müslim ve tirmizi ve diğerlerinde bulup bakıyoruz ki sünnet yerinde Ehlibeyt kelimesi var..

                          yani tahrif

                          yani peygambere yalan isnad etmek.. Yani cehennemdeki yerine hazırlanmak..


                          demek istediğim direkt kaynağını verin de bakalım inşaAllah..

                          bizim için sünni kaynaklar hiç bir değer ifade etmese de sırf sizin için bunlara bakıyoruz yoksa tüm bize kendi kaynaklarımızdan delil göstermelisiniz.. Peygamber eşlerinin ehlibeytten olduğuna dair..

                          Yorum


                            #43
                            Ynt: Ali a.s'a Göre Ebubekir ve Ömerin Durumu

                            Ey insanlar, sizin aranızda, kendilerine sarıldığınız takdirde asla sapmayacağınız iki değerli ve ağır emanet bırakıyorum; Allah'ın kitabını; o kitapta hidayet ve nur vardır ve itretim olan Ehlibeyt''mi." Bazı nakillerde, "Onlar Kevser havuzu başında bana varıncaya kadar asla birbirlerinden ayrılamazlar. Ve Allah'ı hatırlatıyorum sizlere Ehlibeyt'im hakkında ve Allah'ı hatırlatıyorum sizlere Ehlibeyt'im hakkında ve bakın benden sonra onlara nasıl davranacaksınız" cümleleri de eklenmiştir.

                            Oldukça meşhur olan ve çeşitli nakilleriyle tevatür derecesine varan bu hadis, muhtelif senetlerle birçok sahabiden nakledilmiştir. İbn-i Hacer bu hadisin 27 senetle nakledildiğini söylemektedir. (Es-Sevaik-ul Muhrika, S.226)

                            Bu hadisi bazı cüzi farklarla nakleden muteber Sihah ve Sünen kitaplarından sadece bir kaçını vermekle yetineceğiz: Sahih-i Müslim, Bab-u Fezail-i Ali (a.s), C.7, S.122, Sünen-i Tirmizi, C.2, S.308, Müsned-i Ahmed, C.3, S.17, Es-Sünen-ül Kübra, C.2, S.148, Müstedrek-üs Sahihayn, C.3, S.109, Et-Tabakat-ül Kübra, C.2, S.194, El-Cami-üs Sağır, C.1, S.104, Mecm-üz Zevaid, C.1, S.170, Kenz-ül Ummal, C.6, S.309, İhya-ül Meyyit (Suyuti) Hadis: 56, Es-Sevaik-ul Muhrika (İbn-i Hacer), S.141,143,148..., Sünen-üd Darimi, C.2, S.431, (Kitab-u Fezail-il Kur'an), Usd-ül Gâbe, C.3, S.92-147, Yenabi-ül Mevedde, S.36-37-38...

                            ITRETIM (SOYUM ) OLAN EHLİBEYTİM.

                            Yorum


                              #44
                              Ynt: Ali a.s'a Göre Ebubekir ve Ömerin Durumu

                              o hadisi müslim çeşitli şekillerde rivayet etmiş galiba

                              musavinin müslimden alıntıladığı hadisin hemen üstünde ki hadisi ekledim:


                              (2408) Bana Züheyr b. Harb ile Şûca' b. Mabled hep birden İbnı Jleyye'den rivayet ettiler. Züheyr dedi ki: Bize İsmail b. İbrahim riva­yet etti. (Dedi ki) : Bana Ebû Hayyan rivayet etti. (Dedi ki) : Bana Ye-

                              b. Hayyân rivayet etti. (Dedi ki) : Ben Husayn b. Sebrâ ve Ömer b. Vlüslim Zeyd b. Erkam'e gittik. Yanına oturduğumuz vakit Husayn ona : Gerçekten ya Zeyd sen çok hayırla karşılaştın. Resûlüllah (SaUallahü Aleyhi ve SeUem)'\ gördün; hadîsini dinledin; onunla beraber gaza ettin; ve arkasında namaz kıldın. Gerçekten yâ Zeyd, sen çok hayırla karşılaş­tın. Bize yâ Zeyd! Resûlüllah (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) 'den işittiklerini rivayet et! dedi. Zeyd :

                              Be kardeşim oğlu! Vallahi yaşım geçti; vaktim ilerledi. Resûlüllah (Sallallahü Aleyhi ve Sellem)'dan bellediklerımin bazısını unuttum. Binâena­leyh size ne rivayet etmişsem kabul edin, neyi rivayet etmemişsem onu bana teklif etmeyin! dedi. Sonra şunu söyledi: Bir gün Resûlüllah (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) Mekke ile Medine arasında Hum denilen bir su­yun başında aramızda hutbe okumak üzere ayağa kalktı ve Allah'a hamdü-sena etti. Va'z eyledi. Ve hatırlatma yaptı. Sonra şöyle buyurdu :

                              «Bundan sonra, dikkat edin ey cemaat! Ben ancak bir insanım. Rabbİ-min resulü gelip de ona icabet etmem yakındır. Ben size iki ağır yük bıra­kıyorum. Bunların birincisi içinde doğru yol ve nur bulunan Kitâbutlah'dır. Imdİ Kitâbullah'ı alın ve ona sarılın!» Müteakiben Kitabullah'a terğîb ve teşbîhde bulundu. Sonra :

                              «Bir de ehl-i beytimi (bırakıyorum)... Ehl-i beytim hakkında size Al­lah'ı hatırlatırım!.. Ehl-i beytim hakkında size Allah'ı hatırlatırım!.. Ehl-i beytim hakkında size Allah'ı hatırlatırım!..» buyurdu. Husayn ona:— Onun ehl-i beyti kimlerdir yâ Zeyd? Kadınları ehl-i beytinden de­ğil midir? diye sordu. Zeyd :

                              — Kadınları ehl-i beytlndendir. Lâkin onun ehl-i beyti ondan sonra sadakadan mahrum olanlardır, cevâbını verdi. Husayn :

                              — Kimdir onlar? diye sordu.

                              — Onlar Âli Ali, ÂIı Akîl, Âli Ca'fer ve Âli Abbâs'dır, dedi. Husayn:

                              — Bunların hepsi sadakadan mahrum mudurlar? dedi. Zeyd:

                              — Evet! cevâbını verdi.

                              sahihi müslim

                              buradan bakabilirsiniz:




                              aşağıdaki de bu hadisin türkçeye daha düzgün çevrilmiş hali galiba:

                              Zeyd b. Erkam (r.a) anlatıyor: Allah Rasûlü (s.a.v), Mekke ile Medine arasında Hummen denilen suyun başında bir hutbe verdi. Allah’a hamd, sena ve zikirden sonra şöyle buyurdu:

                              “Ey insanlar! Dikkat ediniz; ben bir beşerim. Rabbimin ölüm elçisinin gelmesi ve benim ona icabet edip aranızdan gitmem yakındır. Sizlere hukuku ağır iki kıymetli emanet bırakıyorum. Birincisi Allah’ın Kitabı’dır. Onda nur ve hidayet vardır. Allah’ın Kitabına sımsıkı sarılın. Onunla meşgul olun, onu öğrenin, öğretin; hükümlerini anlayın. İkinci emanet Ehl-i beytimdir. Ehl-i Beytim hakkında Allah’tan korkmanızı hatırlatırım. Ehl-i Beytim hakkında Allah’tan korkmanızı hatırlatırım. Ehl-i Beytim hakkında Allah’tan korkmanızı hatırlatırım. ” Zeyd b. Erkam’ı dinleyenler arasında bulunan Husayn b. Sebre,

                              “Ey Zeyd, Rasûlullah’ın (s.a.v) zevceleri de Ehl-i Beytten midir?” diye sordu, Zeyd (r.a),

                              “Tabi ki Efendimizin hanımları da Ehl-i Beyttendir. Fakat Rasûlullah’ın (s.a.v) haklarının korunmasını istediği Ehl-i Beyt, kendilerine sadakanın haram olduğu kimselerdir” dedi. Husayn,

                              “Onlar kimdir?” diye sorunca Zeyd b. Erkam (r.a),

                              “Ali’nin ailesi, Akîl’in ailesi, Cafer ve Abbas’ın âilesidir” dedi. Husayn,

                              “Bunlara sadaka haram mıdır?” diye sorunca, Zeyd (r.a),

                              “Evet” dedi. (Müslim, Fedâilü’s-Sahâbe, 36; Nesâî, Sünen-i Kübrâ, Menâkıb, 9.)

                              alıntıdır.

                              bu hadiste imam nesai nin süneni kübra sında geçiyormuş

                              imam nesai size göre güvenilir değil miydi ? şimdi imam nesai nin rivayetini kabul etmiyor musunuz ?

                              Yorum


                                #45
                                Ynt: Ali a.s'a Göre Ebubekir ve Ömerin Durumu

                                İmam nesainin güvenilir olması her hadisi doğru demek değildir kaldı ki o hadis bile esas ehlibeytin sadakadan mahrum kalanlar olduğunu söylüyor...

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X