Ynt: Ali a.s'a Göre Ebubekir ve Ömerin Durumu
"Onun ehl-i beyti kimlerdir yâ Zeyd? Kadınları ehl-i beytinden değil midir? diye sordu. Zeyd :
— Kadınları ehl-i beytlndendir. Lâkin onun ehl-i beyti ondan sonra sadakadan mahrum olanlardır, cevâbını verdi. Husayn :
— Kimdir onlar? diye sordu.
— Onlar Âli Ali, ÂIı Akîl, Âli Ca'fer ve Âli Abbâs'dır, dedi. Husayn:
— Bunların hepsi sadakadan mahrum mudurlar? dedi. Zeyd:
— Evet! cevâbını verdi.
sahihi müslim
bu hadisle oynanmıştır işte delili:
"Kadınları ehl-i beytinden değil midir? diye sordu. Zeyd :
— Kadınları ehl-i beytlndendir. Lâkin onun ehl-i beyti ondan sonra sadakadan mahrum olanlardır"
ifadedeki bozukluğa bakın: kadınları ehlibeytten değil midir sorusuna eğer kadınlar ehlibeyttendir diye cevap verilirse.. Evet kadınlar da Ehlibeyttendir denir varsa nedeni açıklanır. Ama burdaki lakin kelimesi hadisle oynayanın beceremediği bir anlam bozukluğudur.. ve bu kelimeden sonra gelen böylümle bizim veridğimzi diğer bölümler aynıdır.. yani kadınlar Ehlibeytten değildir..
kadınların Ehlibeytten olmadığının bir başka delili:
necranlı hiristiyanlarla mülaane yerine Peygamberimiz s.a.a. eşlerinden hiç birini götürmemiştir..
"Onun ehl-i beyti kimlerdir yâ Zeyd? Kadınları ehl-i beytinden değil midir? diye sordu. Zeyd :
— Kadınları ehl-i beytlndendir. Lâkin onun ehl-i beyti ondan sonra sadakadan mahrum olanlardır, cevâbını verdi. Husayn :
— Kimdir onlar? diye sordu.
— Onlar Âli Ali, ÂIı Akîl, Âli Ca'fer ve Âli Abbâs'dır, dedi. Husayn:
— Bunların hepsi sadakadan mahrum mudurlar? dedi. Zeyd:
— Evet! cevâbını verdi.
sahihi müslim
bu hadisle oynanmıştır işte delili:
"Kadınları ehl-i beytinden değil midir? diye sordu. Zeyd :
— Kadınları ehl-i beytlndendir. Lâkin onun ehl-i beyti ondan sonra sadakadan mahrum olanlardır"
ifadedeki bozukluğa bakın: kadınları ehlibeytten değil midir sorusuna eğer kadınlar ehlibeyttendir diye cevap verilirse.. Evet kadınlar da Ehlibeyttendir denir varsa nedeni açıklanır. Ama burdaki lakin kelimesi hadisle oynayanın beceremediği bir anlam bozukluğudur.. ve bu kelimeden sonra gelen böylümle bizim veridğimzi diğer bölümler aynıdır.. yani kadınlar Ehlibeytten değildir..
kadınların Ehlibeytten olmadığının bir başka delili:
necranlı hiristiyanlarla mülaane yerine Peygamberimiz s.a.a. eşlerinden hiç birini götürmemiştir..
Yorum