Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

12 halife hadisi

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    12 halife hadisi

    BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
    HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
    VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE
    bundan sonra… ehli sünnetin en güvenilir, en meşhur kaynaklarından sahih senetlerle haikatleri ortaya koymaya devam ediyoruz. inşaAllah bu yazımızda ehli sünnet kaynaklarında geçen "12 halife" hadisini aktaracak, daha sonra bu 12 halifenin kimler olduğunu yine ehli sünnet kaynakları ile açıklayacağız. inşaAllah daha sonra hadis hakkında eleştirileri cevaplamaya çalışacağız. şimdi hadisi görelim:

    حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ حَدَّثَنَا أَبُو مُعَاوِيَةَ عَنْ دَاوُدَ عَنْ الشَّعْبِيِّ عَنْ جَابِرِ بْنِ سَمُرَةَ قَالَ قَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَا يَزَالُ هَذَا الْأَمْرُ عَزِيزًا إِلَى اثْنَيْ عَشَرَ خَلِيفَةً قَالَ ثُمَّ تَكَلَّمَ بِشَيْءٍ لَمْ أَفْهَمْهُ فَقُلْتُ لِأَبِي مَا قَالَ فَقَالَ كُلُّهُمْ مِنْ قُرَيْشٍ
    …Cabir b. Semura şöyle rivayet etti: Ben Resûlüllah’ı s.a.a: "İslâm on iki halîfeye kadar azîz olmakta devam edecektir!" buyu­rurken işittim. Sonra bir kelime söyledi ki, onu anlamadım. Ve babama: "Ne söyledi?" diye sordum. "Hepsi Kureyş’ten (buyurdu)" dedi.

    Müslim, "es-Sahih", Emirlik kitabı, hadis 1821
    Tirmizi, "Sünen", Fitneler kitabı, hadis 2223
    Ebu Davud, "Sünen", Mehdi kitabı, hadis 4279

    "Sahihi Müslim"in türkçe çeviricisi Ahmed Davudoğlu hadisten sonra not düşerek bu hadisi Buharinin de "es-Sahih"de rivayet etmiş olduğunu söylemiştir. bilindiği gibi bunlar ehli sünnetin en güvenilirkaynaklarıdır. 12 halife konusunda ibni Mesud r.a ve başka sahabelerden de hadisler rivayet edilmiştir. bu hadisleri Ahmed b. Hanbel ve Suyuti gibi büyük ehli sünnet alimleri rivayet etmiştirler. hadisten çıkan sonuçlar:

    1. halifeler 12-dir.
    2. halifeler Kureyştendir.
    3. halifeler olduğu müddetçe İslam aziz olacaktır.

    şimdi öncelikle bu 12 halifenin kim olduğunu araştıralım:

    1. 12 halife kimdir:

    gördüğünüz video-da hadiste zikr edilen 12 halifenin ilkinin imam Ali a.s olduğuna dair deliller ehli sünnet kaynaklarından aktarılıyor. biz videodaki delilleri çevirerek yerleştirecek ve bazı eklemeler daha yapacağız.

    bilindiği gibi Rasulullah s.a.a "Sakaleyn" hadisinde "sizin aranızda 2 halife bırakıyorum: Kuran ve Ehli Beytim" buyurmuştur. diğer yandan da Rasulullah s.a.a yerine geçecek halifelerin 12 kişi olduğunu bildiriyor. "Sakaleyn" hadisi ise sapmamak için sadece ve sadece Kuran ve Ehli Beyte a.s uymayı şart koşuyor. binaenaleyh bu 12 halife Ehli Beyttendir a.s. Sakaleyn hadisini görmek için linke baka bilirsiniz: Sakaleyn hadisi sünni kaynaklarında

    Sakaleyn hadisi 12 halifenin Ehli Beytten a.s olduğunu gösteriyor. bu 12 halifenin ilki ise imam Ali a.s-dır. bunun delilleride yine ehli sünnet kaynaklarındandır. ehli sünnet kaynaklarında mütevatir olarak bize ulaşmış olan Gadiri Hum hadisine binaen Allah c.c ve Rasulü s.a.a müminlere, müslümanlara nasıl bir şekilde mevla ise imam Ali a.s-da aynen mevladır. aşıktır ki, Allah c.c ve Rasulünün s.a.a müminlere olan mevlalığı sadece dostluk ve sevgi değildir aksine hem dostluk, hem sevgi, hem emirlerine itaatin farz olması, hemde Onların a.s müminlere kendi nefislerinden daha evla olmasıdır. binaenaleyh imam Ali a.s müminlerin hem dostu, hem emir sahibidir, Ona a.s-da itaat farzdır, imam Ali a.s-da Allah c.c ve Rasulü s.a.a gibi her kese kendi nefsinden daha evladır. Gadiri Hum hadisini görmek isteyenler linke baka bilirler: Gadiri Hum hadisi sünni kaynaklarında

    yine aynı şekilde ehli sünnet kaynaklarından bizlere mütevatir olarak ulaşan "Menzilet" hadisi de imam Ali a.s-ın ilk halife olduğuna delildir. çünkü Rasulullah s.a.a bu hadiste Hz. Harunun Hz. Musa a.s yanındaki makamını imam Ali a.s için ıspat etmiştir. bilindiği gibi Hz. Musa a.s hariç beni İsrailden her kesin Hz. Haruna a.s itaati farzdır. binaenaleyh bu ümmetten de Rasulullah s.a.a hariç her kesin imam Ali a.s-a itaati farzdır. "Menzilet" hadisini görmek için linke baka bilirsiniz: Menzilet hadisi sünni kaynaklarında

    bunlar ehli sünnet kaynaklarında mütevatir olarak bizlere ulaşmış olan hadislerdi ki, bu hadislerden "Sakaleyn" hadisi halifelerin Ehli Beytten a.s olduğunu, "Menzilet" ve "Gadiri hum" hadisleri ise ilk halifenin imam Ali a.s olduğunu açıkca ortaya koyuyor. şimdi birde buna sahabelerin imam Ali a.s-ın Rasulullahın s.a.a vasisi olduğu hakkında ehli sünnet kaynaklarında sahih olarak bize ulaşmış hadisleri eklersek konu daha da açıklığa kavuşmuş olur: sahabe r.a: "Ali a.s Rasulullahın s.a.a vasisidir"

    Kuranda da Ehli Beytin a.s velayeti hakkında bir çok ayet var ki, bunlardan birisi de "Hidayet ayeti" dediğimiz Rad suresinin 7-ci ayetidir. Allah c.c buyuruyor ki:

    وَيَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُواْ لَوْلآ أُنزِلَ عَلَيْهِ آيَةٌ مِّن رَّبِّهِ إِنَّمَا أَنتَ مُنذِرٌ وَلِكُلِّ قَوْمٍ هَادٍ
    Kâfirler diyorlar ki: "Ona Rabbinden bir mucize indirilseydi ya!" (Halbuki ya Muhammed) sen ancak bir uyarıcısın ve her kavmin bir hidayet edeni vardır.

    Rad suresi 7-ci ayet

    bu ayette geçen "her kavmin bir hidayet edeni vardır" vasfı ile vasıflandırılan imam Ali a.s-dır ve O bu ümmetin hidayete erdiricisidir. ehli sünnetin büyük tarih ve tefsir alimlerinden Taberi bu ayetin tefsirinde sahabe ibni Abbas r.a-dan şu hadisi aktarmıştır:

    حدثنا أحمد بن يحيى الصوفي قال : حدثنا الحسن بن الحسين الأنصاري قال : حدثنا معاذ بن مسلم ، بياع الهروي ، عن عطاء بن السائب ، عن سعيد بن جبير ، عن ابن عباس قال : لما نزلت ( إنما أنت منذر ولكل قوم هاد ) ، وضع صلى الله عليه وسلم يده على صدره فقال : أنا المنذر ( ولكل قوم هاد ) ، وأومأ بيده إلى منكب علي ، فقال : أنت الهادي يا علي ، بك يهتدي المهتدون بعدي
    …ibni Abbas r.a şöyle anlatıyor : "Sen, ancak bir uyarıcısın. Ve kavmin bir hidayet edeni vardır." âyeti nazil olduğu za­man, Rasulullah s.a.a elini göğsüne koyup: "Ben uyarıcıyım. Ve her kavmin bir hidayet edeni vardır" buyurup eliyle Ali’nin omuzuna işaretle şöyle buyurdu: "Ey Ali, hidayetçi sensin. Benden sonra hidayete erenler seninle hidayete ulaşacaktır"

    Taberi, "Tefsir et-Taberi", 16/357, Rad 7-ci ayetin tefsiri

    ehli snünetin büyük muhaddisi ibni Hacer el-Askalani bu hadisi "Sahihi Buhari"ye yazdığı şerhte aktardıktan sonra şöyle der:

    ما أخرجه الطبري بإسناد حسن
    Taberi hasen senetle tahriç etmiştir.

    ibni Hacer el-Askalani, "Feth el-Bari fi Şehri Sahihil Buhari", 8/226

    yine ehli sünnetin büyük tefsir ve tarih alimi ibni Kesir Rad suresi 7-ci ayetin tefsirinde şöyle diyor:

    وقال ابن أبي حاتم : حدثنا علي بن الحسين ، حدثنا عثمان بن أبي شيبة ، حدثنا المطلب بن زياد ، عن السدي ، عن عبد خير ، عن علي : ( ولكل قوم هاد ) قال : الهادي : رجل من بني هاشم . قال الجنيد هو علي بن أبي طالب ، رضي الله عنه
    قال ابن أبي حاتم : وروي عن ابن عباس ، في إحدى الروايات ، وعن أبي جعفر محمد بن علي ، نحو ذلك
    İbn Ebu Hatim der ki: Bize Ali b. Hüseyn’in… Ali r.a-dan rivayetinde, "ve her kavmin bir hidayet edeni vardır" ayeti hakkında o, şöyle demiştir: "hidayetçi, Hâşim Oğullarından birisidir." Cüneyd: "O, Ali İbn Ebu Tâlib r.a-dır", der. İbn Ebu Hatim der ki: "Kendisinden gelen rivayetlerden birinde ibn Abbss’tan ve Ebu Ca’fer Muhammed b. Ali’den de bu görüşün bir benzeri rivayet edilmiştir."

    ibni Kesir, "Tefsir el-Kuranil Azim", 4/435

    ibni Kesirin burada ismini verdiği şahıslar Ali b. Hüseyin Ehli Beyt imamlarından imam Seccad a.s, Ebu cafer Muhammed b. Ali ise imam Bakır a.s-dır. Cüneyd tabiindendir, ibni Abbas r.a ise sahabedir. ibni Kesirin sözünü ettiği imam Seccad a.s-ın Hz. Ali a.s-dan rivayet ettiği hadis imam Ahmed b. Hanbelinin "Müsned"inde aktarılmıştır ve sahihtir: Ahmed b. Hanbel, "Müsned", 2/227

    Şeyh Kuleyni r.a "el-Kafi"de 4 senetle imam Bakır ve imam Sadık a.s-dan bu ayetin imam Ali a.s hakkında indiğini aktarmıştır: Şeyh Kuleyni r.a, "el-Kafi", 1/191-192

    binaenaleyh imam Ali a.s Rasulullahın s.a.a da söylediği gibi kendisinden sonraki hidayete erdiren kişidir. binaenaleyh imam Ali a.s uyulması gereken ilk halifedir.

    #2
    Ynt: 12 halife hadisi: sünni kaynakları

    2. itirazlar ve cevapları:

    ehli sünnet ve nasibilerin bu konuda 2 itirazı vardır. inşaAllah biz bu bölümde itirazları cevaplayacağız:

    2-1: İtiraz: bu hadiste "halife" deniyor oysa sizin imamlarınızdan Hz. Ali ve Hz. Hasan hariç hiç birisi halife olmamıştır.
    Cevap: bu "halife" sözünden ne anladığımıza bağlıdır. bilindiği gibi ehli sünnete göre birisi silah zoru ile olsada eğer insanları kendisine itaate zorlarsa ve hükmü altında toplarsa bu kişi "halife"dir. ister bu kişi zalim olsun, ister namaz kılmasın, ister Rasulullahın s.a.a sünnetine aykırı hareket etsin fark etmez. bizim inancımıza göre ise "halife" ilahi tayin iledir ve insanların Onlara a.s itaat etmemesi, baş kaldırması, Onları a.s terk etmesi Onların a.s hilafetlerini geçersiz kılmaz. buna Kurandan delilimizde vardır. bilindiği gibi Allah c.c Hz. Ademi a.s halife yapmış ve her kese ona itaati farz kılmıştı. ancak, Şeytan Hz. Ademe a.s itaat etmedi. yine HZ. Ademin a.s oğullarından biri Hz. Ademe itaat etmedi, asi oldu. bunlar Hz. Ademin a.s halife olmadığına değil Şeytan ile Hz. Ademin a.s oğlunun saptığına dalalet eder. yine Hz. Harun a.s Allahın c.c nebisi ve beni İsrail üzerine tayin ettiği emir sahibi, veli ve Hz. Musanın a.s halifesi idi. fakat beni İsrail Hz. Haruna a.s itaat etmedi. bu ise Hz. harun a.s-ın nebi ve halife olmadığına değil beni İsrailin sapmış olduğuna dalalet eder. 12 halife de böyledir, Onlar hakkında da açık nasslar olmasına rağmen ümmetin bir bölümü Onaların a.s hilafetini kabullenmemiştir. bu ise Onların a.s halife olmadığına değil, itaat etmeyenlerin sapmış olduklarına dalalet eder.

    2-2: İtiraz: hadiste "12 halife olduğu müddetçe İslam aziz olacaktır" deniyor. oysa sizin imamlarınız döneminde din aziz olmamış, müslümanlar kafirlerin hücumlarına uğramış, türlü-türlü savaşlar yapmışlardır.
    Cevap: burada da durum aynıdır. "İslam aziz olacaktır" sözünden ne anlamamıza bağlıdır. hadiste "İslam aziz olacaktır" sözü ile kast edilen İslamın, dinin ve vahyin asli şeklinde korunması, tebliğ edilmesi ve bidat ve hurafelerden korunmasıdır. ve görüyoruz ki, bu durum sadece 12 halifeyi a.s kabullenen imamiyye (Şia) mezhebi için geçerlidir. işte 12 halifenin olmadığı mezheplerin durumu ortada: Tevhid yerine şirke inanma, Nübüvvet hakkında sapık inançlara sahip olma, Kuranın bozulduğu düşüncesine kapılma, Ehli Beyte a.s düşmanlık besleme, hurafelere inanma, sapık fetvalar ve s.

    hadisteki "İslam aziz olacaktır" sözünden itirazcıların çıkarmaya çalıştığı anlama gelince, eğer bu hadis bu anlamda kabul edilirse o zaman itirazcılar Ebu Bekir, Osman, imam Ali, imam Hasan, Muaviye ve Yezidin de hilafetini redd etmelidirler. çünkü Beni Haşim de dahil bir gurup sahabe Ebu Bekire biat etmemiştir. yine Osmanın hilafetinin yarısından sonra ihtilaflar baş göstermiş, sahabeler toplanarak osmanı öldürmüşlerdir. yine imam Ali a.s döneminde Cemel, Sıffın, nehrevan savaşları baş göstermiş, imam Hasan a.s döneminde Muaviye ile savaşlar yapılmış, Muaviye döneminde haricilerin isyanları devam etmiş, Yezid l.a döneminde de imam Hüseyin a.s, Abdullah b. Zübeyir ve Medine halkı isyan etmiştirler.

    kaynak: Velayet

    Yorum


      #3
      Ynt: 12 halife hadisi: sünni kaynakları

      Allah razı olsun...
      Ey Eba Abdullah... Gözler yaşlı kalmaya, kalpler zulmu sevmemeye söz verdi...

      Yorum


        #4
        Ynt: 12 halife hadisi: sünni kaynakları

        [quote author=Alirezza link=topic=21157.msg128424#msg128424 date=1310397474]
        Allah razı olsun... [/quote]

        amin ecmain

        Yorum

        YUKARI ÇIK
        Çalışıyor...
        X