Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

TASAVVUF HAKKINDA

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    TASAVVUF HAKKINDA


    10. Ehl-i Beyt (as) İmamımız Hz. Ali Hadi, Naki (as) camide oturduğu bir sırada, tasavvuf ehlinden bir grup mescide (cami) geldiklerinde tehlil (la ilahe illallah) ile meşkül olurlar.

    Ve İmamın (as) yanında, ebu haşim el caferi oturmuştur.

    Ve İmam (as) ona ve diğer taraftarlarına dönerek şöyle buyurur:

    sakın hilekarlara (tasavvuf ehli) yönelmeyiniz!

    Şüphesiz onlar şeytanın (la) halifeleridirler. ve dinin (yüce islam dinimiz) kaide ve kurallarını (muhammedi şeriat) tahrip edenlerdir!

    (1) zahid görünmelerinin nedeni, bedenlerini rahata erdirmek içindir.

    (2) teheccüdlerinin nedeni ise insanları avlamaktır.

    (3) bir ömür kendilerini aç göstermenin nedeni ise dört ayaklılar(hayvanlar) gibi insanları maskara etmek ve onların sırtına binmektir (istifade etmek ve kazanç sağlamak).

    (4) zikirlerinin (tesbih, tehlil, semah vesaire) nedeni ise insanlara karşı mağruriyettir (böbürlenme ve kibir), Riya (iki yüzlülük) ile onları (insanlar) kandırmaktır.

    (5) az yemeklerinin nedeni ise büyük kaplarını (kasalarını) doldurup, ahmak (saf) kimselerin kalbini çalmaktır.

    (6) insanlarla konuşurken onlara Allah (cc) sevgisini ima ve imla eder görünürler. Oysa onları (insanlar) yavaş yavaş kendi yolsuzluklarında kaybettirirler!

    (7) Sofuların zikirleri arasında raks etmek (semah), el ele vurmak, gazel ve kına okumak vardır.

    (8) Onlara (tasavvuf ehli) sefihlerden (saf ve akılsızlar) başka kimse uymaz ve inanmaz.

    (9) tasavvuf ehlinden dini olan bir kimsenin kabir ziyaretine (türbesine) giden bir kimse, aynen şeytanın (la) ve putların (la) ziyaretine gitmiş gibi olur.

    (10) eğer bir kimse bunlara (tasavvuf ehli) yardım ederse, yezide (la) ve muaviyeye (la) ve ebu süfyana (la) yardım eden gibidir!

    İmamın (as) taraftarlarından birisi: ey Allah'ın (cc) Resulünun (saav) oğlu, bir kimse sizin hakkınızı tanısa yani sizin imametinizi kabul etse ve tasavvuf ehlinden olsa durumu nedir?

    İmam (as) ona gazaplı (kızgın) bir şekilde bakarak;

    bu sözleri bırak, bizim hakkımızı (velayet ve imamet) tanıyan bir kimse bizim (Ehl-i Beyt as) yolumuzdan (Muhammedi şeriat) sapmaz ve bize muhalefet etmez.

    Bilmiyormusun ki: bu grup (tasavvuf ehli) islam taifesi içerisindeki en kötü gruptur.

    Tamamı bizim (Ehl-i Beyt as) muhalifimizdir.

    Onların yol ve meslekleri, bizim yolumuzdan (Muhammedi şeriat) ayrı ve gayrıdır.

    Onlar (tasavuf ehli) bu ümmetin nasrani (hiristiyan) ve mecusileridir (ateşe tapan).

    Sonra İmam (as) saf suresi 8. Ayetini sonuna kadar okudu (Allah'ın nurunu ağızları ile üfleyip söndürmek isterler. Vallahi Allah nurunu tamamlayacaktır, kafirler istemesede.

    (kaynak; kitab el vesail, s. 799)

    #2
    Ynt: TASAVVUF HAKKINDA

    sakın hilekarlara (tasavvuf ehli) yönelmeyiniz!
    Puro,bildiğiniz puro işte.Bir ucunda ateş diğer ucunda bir aptal.. Malcolm X

    Yorum


      #3
      Ynt: TASAVVUF HAKKINDA

      Siilerde Irfan ne ise sünnilerde de tasavvuf odur.Tarikatlar ile tasavvuf karistirilmamalidir.
      Allah Bize Yeter!
      O Ne Güzel Vekildir...

      Yorum


        #4
        Ynt: TASAVVUF HAKKINDA

        şiilerde irfan, ayrı kurum olarak şekillenip alıp başını yürümemiştir, tasavvufi öğretilerin yaşandığı tarikatler oluşmamıştır. Şiada irfan, Peygamber s.a.a zamanındaki gibi İslami eğitimin ve herkese verilen bir öğreti onun içinde onun ayrılmaz bir parçası olarak pratik bulmuştur.

        Ama sünnilerde tasavvuf böyle kalmamıştır. bizim burda sünnileri eleştirdiğimiz yön tasavvufun ele aldığı ruh eğitimi ve ahlaki konuların önemini inkar değildir. ya da sünniler hiç bu konulara girmemiştir demek istemiyoruz.

        bizim dediğimiz bunun ayrı bir kurum olarak yaygınlık kazanmasıdır. Sünnilerde tasavvufi öğretiler tarikatlarla topluma ulaştırılmış ve tarikatlerin özel ihtisas alanı olmuştur. tarikatler kendilerini tasavvufi öğretileri uygulayan bunun eğitimini yapan yerler olarak göstermişlerdir. siyaset ve fıkhı bırakıp sadece tasavvufi konularda sivrilmişlerdir. böylece İslam parçalanmıştır. sünnilerde sufi/irfani konuları ele alanlar fıkıh ve siyasi konularda cahil kalırken, fıkıh ve siyasi konularda İslami görüşleri okuyanlar da sufi konularda kendilerini hiç yetiştirmemişlerdir..

        Oysa Peygamberimiz s.a.a. zamanında bunlar ayrı kurumlar değildi. Tıpkı şu an şiada ayrı olmadığı gibi...

        Yorum


          #5
          Ynt: TASAVVUF HAKKINDA

          Sizin anlattiginiz tasavvufcular siilerdeki batiniler ile ayni konumdadir. Sünnilerde de kendini koruyan kurumlar var.Kendinizin dogrularini ispatlamak icin sünnilerin her yaptigini islam disi göstermenize gerek yok.
          Allah Bize Yeter!
          O Ne Güzel Vekildir...

          Yorum


            #6
            Ynt: TASAVVUF HAKKINDA

            [quote author=HiLaLNuR link=topic=21379.msg128847#msg128847 date=1311118350]
            Sizin anlattiginiz tasavvufcular siilerdeki batiniler ile ayni konumdadir. Sünnilerde de kendini koruyan kurumlar var.Kendinizin dogrularini ispatlamak icin sünnilerin her yaptigini islam disi göstermenize gerek yok.
            [/quote]

            bu yazıyı sunnileri kötülemek için yazmadım.şiiyim diyenler arasında da bu sapkınlığa giren var ve biz onlardan beriyiz.vahdeti vucud küfründen beriyiz ki bazı şiiyim diyenler de de bu inanç var.

            Yorum


              #7
              Ynt: TASAVVUF HAKKINDA

              hayır benim dediğim sünnilerden makul tasavvufçular ve tarikatçılar içindir.

              şiilerdeki gulatların sünni tasavvufçularda karşılığı başka. sünnilerden de sapık tasavvufçular var.. melamiler sünnilerde de var..

              benim burda eleştirdiğimi orta mutedil tasavvuf ve tarikatçılar hayatı parçalamışlar. sufilerin islam siyaseti ya da fıkhıyla ilgilendiklerini gördünüz mü.. hayır. giderler başka fıkıhçılardan istifade ederler. fıkıhla siyasetle uğarşanlar ayrı sufi konularla ilgilenenler ayrı.

              Peygamber s.a.a. zamanında tasavvuf tarikat diye ayrı bir ekol var mıydı?

              Yorum


                #8
                Ynt: TASAVVUF HAKKINDA

                hayır benim dediğim sünnilerden makul tasavvufçular ve tarikatçılar içindir.

                şiilerdeki gulatların sünni tasavvufçularda karşılığı başka. sünnilerden de sapık tasavvufçular var.. melamiler sünnilerde de var..

                benim burda eleştirdiğimi orta mutedil tasavvuf ve tarikatçılar hayatı parçalamışlar. sufilerin islam siyaseti ya da fıkhıyla ilgilendiklerini gördünüz mü.. hayır. giderler başka fıkıhçılardan istifade ederler. fıkıhla siyasetle uğarşanlar ayrı sufi konularla ilgilenenler ayrı.

                Peygamber s.a.a. zamanında tasavvuf tarikat diye ayrı bir ekol var mıydı?

                Yorum

                YUKARI ÇIK
                Çalışıyor...
                X