Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

ALLAH VE YARATTIKLARI AYRIDIR

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    ALLAH VE YARATTIKLARI AYRIDIR

    [color=rgb(112, 48, 160)]EL KAFI[/color]
    [/color][color=rgb(112, 48, 160)]..Ebu'l-Meğra merfu olarak Ebu Cafer (Muhammed Bakır aleyhisselâm)[/color][/color][color=rgb(112, 48, 160)]'dan şöyle rivayet eder:[/color]

    «Allah, yarattıklarından ayrı ve yarattıkları O'ndan ayrıdır­lar. Allah dışında şey diye adlandırılan her varlık, Allah tarafından yaratılmıştır.»
    [/color]4-(220) [/color][color=rgb(112, 48, 160)]...Zurare b. A'yen şöyle rivayet eder:[/color]
    Ebu Abdullah (Cafer Sadık aleyhisselâm)’ınşöyle dediğini duydum: «Allah, yarattıklarından ayrı ve yarattıkları da Ondan ayrıdır. Allah dışında şey diye nitelendirilen her varlık, her şey, yaratıcı Allah tarafından yaratılmıştır.
    [color=rgb(0, 32, 96)]"Benzeri gibi hiçbir şey bulunmayan Allah münezzehtir. O, işitendir, bilendir.[/color]" [color=rgb(0, 32, 96)](Şura, 11)»[/color]

    [color=rgb(112, 48, 160)]..Ebu'l-Meğra merfu olarak Ebu Cafer (Muhammed Bakır aleyhisselâm)[/color][color=rgb(112, 48, 160)]'dan şöyle rivayet eder:[/color][color=rgb(0, 32, 96)]
    «Allah, yarattıklarından ayrı ve yarattıkları O'ndan ayrıdır­lar. Allah dışında şey diye adlandırılan her varlık, Allah tarafından yaratılmıştır.»
    [/color]4-(220)[color=rgb(0, 32, 96)] [/color][color=rgb(112, 48, 160)]...Zurare b. A'yen şöyle rivayet eder:[/color][color=rgb(0, 32, 96)]
    Ebu Abdullah (Cafer Sadık aleyhisselâm)’ınşöyle dediğini duydum: [/color] «Allah, yarattıklarından ayrı ve yarattıkları da Ondan ayrıdır. Allah dışında şey diye nitelendirilen her varlık, her şey, yaratıcı Allah tarafından yaratılmıştır. [color=rgb(0, 32, 96)]"Benzeri gibi hiçbir şey bulunmayan Allah münezzehtir. O, işitendir, bilendir.[/color]" [color=rgb(0, 32, 96)](Şura, 11)»[/color]

    [color=rgb(0, 32, 96)]YARATILANLARIN ALLAHA MUHTAC OLMASI VARLIGIN BIRLIGI ANLAMINA GELMEZ.[/color][color=red]

    #2
    Ynt: ALLAH VE YARATTIKLARI AYRIDIR

    مَعَ كُلِّ شَيْ‏ءٍ لَا بِمُقَارَنَةٍ وَ غَيْرُ كُلِّ شَيْ‏ءٍ لَا بِمُزَايَلَة نهج‏البلاغة(مؤسسةنهج‏البلاغة)، صفحه‏ى 8
    ALLAH YARATTIKLARI İLE BERABERDİR AMA MEKANİ YAKINLIKLA DEĞİL VE O YARATTIKLARINDAN AYRIDIR AMA ZAHİRİ AYRILIKLA DEĞİL

    nehcul belağa 1.hutbe s.8

    Yorum


      #3
      Ynt: ALLAH VE YARATTIKLARI AYRIDIR

      Allahın yaratıklarından ayrı olması rutbi dir mekani ve ya zahiri değil
      felsefede kanun var illeti tamme malulundan ayrılmaz yani sıcaklık ateşten ayrılmaz zira sıcaklığın illeti tammesi ateştir veya suyun ıslaklığı sudan ayrılmaz zira ıslaklığın illeti tammesi sudur
      VARLIKLARIN VAR OLUŞUNUN İLLETİ TAMMESİ ALLAHTIR ONLARI ALLAHTAN AYIRMAK AKLİ OLARAK İMKANSIZDIR

      ve Allahın varlıklarından ayrı olması ile beyan ettiğimiz konu farklıdır dikkat edin lutfen

      Yorum


        #4
        Mukaddes kum şehril

        Sakin olun hadis yazdım. Allah ile kulları mahiyet olarak farklıdır kullar sınırlı ve idrak edilebilirler ama allah munezzehtir.allah kulları ile beraberdir ama zat olarak degil ilim ve kudreti ile onları kusatmıştır.

        Yorum


          #5
          Ynt: ALLAH VE YARATTIKLARI AYRIDIR

          bende hadıs yazdım

          Yorum


            #6
            Mukaddes kum şehril

            Ne guzel .allah razı olsun

            Yorum


              #7
              Ynt: ALLAH VE YARATTIKLARI AYRIDIR

              yazdığınız cumledeki hatalar
              Allah ile kulları mahiyet olarak farklıdır
              1-mahiyet sadece mahlukun özlliğidir vacib ul vicudun mahiyeti olmaz

              idrak edilebilirler ama allah munezzehtir
              2-Allahın idrak edilemeyeceğini soylemissiniz idrak edilmeyen birşey tanınmaz oyleyse Allahı tanımak imkansızdır?????? doğrumu

              allah kulları ile beraberdir ama zat olarak degil ilim ve kudreti ile onları kusatmıştır
              3-Allahın zatını kullardan ayırmışsınız oyleyse haddi ve sınırı var
              4-Allahın sıfatlarını zatından ayırmışsınız öyleyse Allah bölüne bilir neticede cisim olmuş olur
              5-Allanın iki sıfatını yani ilim ve kudretinı maddi olarak tasavvur etmiş bunula insanları kuşattığını iddia etmişsiniz cünkü kuşatmak mekanidir ve maddeye has bir şeydir
              5-sıfatları maddi olan bir varlığın o sıfatları kazanması için madde olması gerek ve bunula Allahı maddileştirmişsiniz

              bir cümlede bu kadar hata olurmu

              Yorum


                #8
                Mukaddes kum şehril

                Yazdıklarımdan o manaları siz çıkartmıssınız allah ilmiyle kusatmıstır sozu ayettir ve sizin verdiginiz mana cıkmaz.sizin akıl yurutmeniz su gibidir allah konusur demek agzı var agzı varsa mideside vardır demek gibi. Hadislerde mahiyeti idrak edilemeyen gecer yine gozler onu kusatamaz ayetini imam akıllar onu kavrayamaz diye tefsir etmiştir aklınız onu kusatabilir mi yani

                Yorum


                  #9
                  Ynt: ALLAH VE YARATTIKLARI AYRIDIR

                  size zahiri duşunduğunuzu daha once de soylemiştim hadisler aynen ayetler gibidir tefsir edilmeleri gerek ayette Allaha el yüz hareket ..... nisbet ediliyorsa sizin gibi mantık okumuş alimlerin bizim gibi mantık bilmeyen kimselere tefsir etmeleri ve açıklama yapmaları gerek alimlerin sözü özellikle mantıksal düşünen kimselerin sözü miskal miskaldir kilo kilo değil

                  Yorum


                    #10
                    Mukaddes kum şehril

                    Allahı bile idrak edebilecegini soyleyen bir alim olarak size bırakalım.demek insan 15 sene okuyunca artık allahıda idrak edebiliyor haşa

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: ALLAH VE YARATTIKLARI AYRIDIR

                      insandaki idraklar merkezi kalptir ve bütün idraklar iki kısımdır
                      1 maddi şeyleri derk etmek bununda vesilesi ilmi husuliyi oluşturan beş duyu organıdır göz,kulak...
                      2 manevi şeyleri derk etmek oda kalple olur ve ona ilmi huzuri denir yani Allahı derk etmek veya insanın kendi nefsini derk etmesi gibi
                      ALLAH DERK EDİLMEZ DEMEK YANLIŞTIR ZİRA ALLAH DERK EDİLİR AMA DUYU ORGANLARI İLE DEĞİL KALP İLE
                      HZ ALİYE SORULAN SORUYU HATIRLIYORSUNUZ "ALLAH I GORDUNMU CEVABINDA BUYURDU BEN GORMEDIĞİM ALLAHA İBADET ETMEM AMA BAŞDAKİ GÖZLERLE DEĞİL KALP GÖZLERİ İLE"YANİ İLİM HUSULİ İLE DEĞİL İLMİ HUZURİ İLE

                      Yorum


                        #12
                        Allah ve yarattıkları ayrıdır

                        Orda kastedilen deliller ile allahın sıfatlarını anlamaktır yoksa sonsuz sonluya sıgmaz

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: ALLAH VE YARATTIKLARI AYRIDIR

                          ALLAHIN SIFATLARI DA ZATI GIBI SONSUZDUR CUNKU SIFATARI ZATINDAN AYRI DEGILDIR
                          لَيْسَ لِصِفَتِهِ حَدٌّ مَحْدُود نهج‏البلاغة(مؤسسةنهج‏البلاغة)

                          NEC BELAGANIN 1.HUTBESI (ALLAHIN) SIFATINDA HAD VE SINIR YOKTUR YANI ALLAHIN SIFATLARI DA KENDISI GIBI SINIRSIZDIR
                          şimdi gelelim senin sozune "allahın sıfatlarını anlamaktır yoksa sonsuz sonluya sıgmaz"

                          eğer sonlu sonsuza sıgmaz sa biz ne Allahın sıfatlerını tanıya biliriz ve ne de zatını
                          Allahı derk etmekten kasıt ilmi huzuri ile tanımaktır hiss etmektir onu kuşatmak değil

                          Yorum


                            #14
                            Allah ve yarattıkları ayrıdır

                            Bir proteine bakarsın allahın ilmi var anlarsın evrene bakarsın allahın kudreti var anlarsın kastım budur.SON OLARAK SUNU SOYLEYEYIM BIR KISI BENDEN IYI De BILSE BU ONUN HAK OLDUGU ANLAMINA GELMEZ.3O SENE FELSEFE OKUYUP ATEIST OLAN VAQ BENDE ATEIST OLACAK DEGILIM YA.HER BENDEN BILGILISINI GORUNCE ITIKADIMI DEGISTIRMEM GEREKIRDI

                            Yorum

                            YUKARI ÇIK
                            Çalışıyor...
                            X