Bu delil rafiza itikadının tümüyle çürümesidir.İtikadlarını sahabeye düşmanlık olarak kuran bu mezhep bu hadise ile tamamen yerle bir oluyor. Şimdi bu hadiseyi kendi kaynaklarından ispat edelim...
[color=rgb(51, 51, 51)][/color]
[color=rgb(51, 51, 51)][/color]
[color=rgb(51, 51, 51)]Şii muhaddisler, müfessirler ve <<masum>> imamlar da bunu itiraf etmişlerdir. Mesela Kuleyni, Mueaviye b. Ammar’dan, Ebu Abdillah’ın şöyle dediğini rivayet etmiştir: <<Ebu Abdillah'a kocası ölen kadının iddet müddetini evindemi, yoksa istediği yerdemi geçirmesi gerekir? diye sordum. İstediği yerde geçirebilir; zira Ali Ömer vefat edince ummü Gülsüm'ü alıp kendi evine götürdü, dedi.>>[1][/color]
[color=rgb(51, 51, 51)][/size][/color][color=rgb(51, 51, 51)][1] Kuleyni, el Kafi c.2 s.311[/color]
[color=rgb(51, 51, 51)][/color][color=rgb(51, 51, 51)]2.DELİL(YİNE Şİİ KAYNAĞI)[/color]
[color=rgb(51, 51, 51)][/color][color=rgb(51, 51, 51)]Bu rivayetin bir benzeri Ebu Cafer et-Tusi, <<Tehzibul Ahkam>> isimli kitabının “kadınların iddeti” ile ilgili bölümünde zikreder, ayrıca <<el-ibsar>>ında da bundan bahseder.[/color]
[color=rgb(51, 51, 51)][/color][color=rgb(51, 51, 51)]Tusi yine babası kanalıyla Cafer’den şunu nakleder: <<hz. Alinin kızı Ummu Gülsüm ile Ümmü Gülsüm'ün oğlu Zeyd b. Ömer b el-hattab aynı zamanda öldüler. Hangisinindaha önce öldüğü bilinmemektedir. birbirlerine mirasçı olmaışlardır. ikisinin cenaze namazı birlikte kılınmıştır>>.[2][/color]
[color=rgb(51, 51, 51)][/color][color=rgb(51, 51, 51)][2] Tusi, Tenzibul Ahkam, c.2 s.380[/color]
[color=rgb(51, 51, 51)][/color][color=rgb(51, 51, 51)]3.DELİL(Şİİ KAYNAĞI)[/color]
[color=rgb(51, 51, 51)][/color][color=rgb(51, 51, 51)]<<Ummu Kulsum’un Evliliği>> diye bir bölüm ayıran Kuleyni, bu bölümde, Zurare’den şu haberi rivayet eder: << Ebu Abdillah Ummu Gülsüm'ün evliliği hakkında, bu bizi kızdıran bir evlilik demiştir.>>[3][/color]
[color=rgb(51, 51, 51)][/color][color=rgb(51, 51, 51)][3] Kuleyni, el Kafi, c.2 s. 141[/color]
[color=rgb(51, 51, 51)][/color]
Yorum