Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

HZ.ÖMERİN HZ.ALİNİN KIZI İLE EVLENMESİ

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: HZ.ÖMERİN HZ.ALİNİN KIZI İLE EVLENMESİ

    [quote author=EHLI-TAWHID link=topic=22508.msg141089#msg141089 date=1326891040]
    ulan aşağılık herif adam bu hadisi yazdığına göre...ulan 30 senelık sunniyim hiçbir zaman ibn mulcemın ovuldugunu gormedım hep kafir denmiştir.

    aşağılık herif.
    [/quote]
    neden ibni mülcem övülmez?

    İmam Ali a.s şehit ettiği için mi?

    Peki neden Aişe övülür?

    İmam Ali a.s savaş açıp ÖLDÜREMEDİĞİ için mi?
    [center]
    ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
    [center]
    Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
    Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

    Yorum


      Ynt: HZ.ÖMERİN HZ.ALİNİN KIZI İLE EVLENMESİ

      imam ali as dahi ona saygıslık etmedi
      HASBUNALLAH

      Yorum


        Ynt: HZ.ÖMERİN HZ.ALİNİN KIZI İLE EVLENMESİ

        [quote author=EHLI-TAWHID link=topic=22508.msg141126#msg141126 date=1326896909]
        imam ali as dahi ona saygıslık etmedi
        [/quote]
        Gerçeği söylemek saygısızlık mı?
        neyse hele meni boşver sen sünnileri söyle.

        Neden mülcemi övmezler ama mülcemin tarafında olan İmam Ali a.s ile savaşı başlatan aişeyi çok överler?
        [center]
        ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
        [center]
        Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
        Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

        Yorum


          Ynt: HZ.ÖMERİN HZ.ALİNİN KIZI İLE EVLENMESİ

          peygamber aşi olduğu için kuranda ona mumınlerın annesi dendiği için.
          HASBUNALLAH

          Yorum


            Ynt: HZ.ÖMERİN HZ.ALİNİN KIZI İLE EVLENMESİ

            bu ayeti tam olarak yazar mısın? (ben peygamber eşleri (haşa) kafir oldu diye söylemiyorum böyle bir inancım da yok ancak günaha kayma ve kalbinin bozulduğuna dair söylüyorum hangi anlamda mü'minlerin annesi diyor? bu annesi kafir kendisi mümin olan hiç bir insan yok mu? bir insan kendisi mümin olunca annesi de mümin olacak diye bir şart nerede var?

            peygamber eşi olmanın ona fazilet kattığını hangi delille çıkarıyorsun? nuh ve lut a.s.'ın eşleri ile ilgili uyarı senin için neyi ifade ediyor? ordaki peygamber eşi olmak onları kurtarmadı ifadesi nedi?

            "...Derken onlara hainlik ettiler de kocaları, Allah’ın azabından hiçbir şeyi onlardan savamadı. Onlara, “Haydi, ateşe girenlerle beraber siz de girin!” denildi." tahrim 10 ayeti senin için ne ifade ediyor?

            Yorum


              Ynt: HZ.ÖMERİN HZ.ALİNİN KIZI İLE EVLENMESİ

              ne peygamber aşinden masumluk gelir nede (sadece) peygamber evladı olmaktan.
              medet ya ali

              Yorum


                Ynt: HZ.ÖMERİN HZ.ALİNİN KIZI İLE EVLENMESİ



                [color=rgb(51, 51, 51)]konuyla ilgili olarak bu hadisi paylaşmak istiyorum: [/color]
                [color=rgb(51, 51, 51)]arapçası [/color]
                [color=rgb(51, 51, 51)][/color]


                [color=rgb(51, 51, 51)]
                وأما الثاني وهو الوجه الخاص: فقد رواه بهاء الدين علي بن عبد الحميد الحسيني النجفي في المجلد الأول من كتابه المسمى بـ " الأنوار المضيئة " قال: قلت لأبي عبد الله (ع): إن الناس يحتجون علينا أن أمير المؤمنين زوّج فلانا ابنته أم كلثوم، وكان (ع) متكئا فجلس وقال: أتقبلون أن عليا (ع) أنكح فلانا ابنته ؟ صم صفق بيده وقال: سبحان الله ما كان أمير المؤمنين(ع) يقدر أن يحول بينه وبينها؟ كذبوا لم يكن ما قالوا، أن فلانا خطب إلى علي(ع) بنته أم كلثوم فأبى، فقال العباس: والله لئن لن يزوجني أنزعن منك السقاية وزمزم، فأتى العباس علياً (ع) فكلمه، فأبى عليه، فألح عليه العباس، فلما رأى أمير المؤمنين مشقة كلام الرجل على العباس وأنه سيفعل معـه ما قال ، أرسل إلى جنية من أهل نجران يهودية يقال لها سحيفة بنت جريرية، فأمرها فتمثلت في مثال أم كلثوم وحجبت الأبصار عن أم كلثوم بها، وبعث بها إلى الرجل فلم تزل عنده حتى إنه استراب بها بوماً ، وقال: ما في الأرض أهل بيت أسحر من بني هاشم، ثم أراد أن يظهر للناس فقتل، فأخذت الميراث وانصرفت إلى نجران، وأظهر أمير المؤمنين (ع) أم كثلوم. أقول: وعلى هذا فحديث أول فرج غصبناه محمول على التقية والاتقاء من عوام الشيعة كما لا يخفى .[/color][color=rgb(51, 51, 51)][/color]
                [color=rgb(51, 51, 51)](نعمة الله الجزائري في الأنوار النعمانية ج1 ص38 ـ 48 فصل: نور مرتضوى)[/color]

                [color=rgb(51, 51, 51)]buda Türkçesi: [/color]
                [color=rgb(51, 51, 51)]baha eddin ali bin hamid el huseyni ennecefi anvar al mudia kitabında birinci cildinde şoyle rivayet edilmektedir hz.imam cafer sadıka hitaben insanlar bize imam ali kızı ümmü gülsümü falanla evlendirdi diye güya hüccet ediyorlar yaslanmış olan cafer sadık a.s.dogruldu ve dedi ki sizler imam alinin kızını falanla nikahladıgına inanıyormusunuz ellerini şaplatarak ey yüce allah acaba imam ali aralarında bir değişim yapamazmıydı bunu hiccet sayanlar yalancılardır.ibni abbas şoyle rivayet etmekte- falan olan eger bana ümmü gülsümü vermesse seni zemzem suyundan ve hacılara yardım işinden men ederim bunun üzerine ibni abbas imam aliye ısrarı ve falanın taassubunu ve tehdidini görünce imam ali m.s.necran kentinde bulunan sahife bint cerberbeh isminde bir cinniye haber salar ve ona ümmü gülsümün misaline bürünmesini emreder misal olan cinni gözlerin gercek olan ümmü gülsümü görmesini engeller ve cinni falanla evlenir falan taki bunu fark edince şoyle der ey beni haşimden olan ehlil beyt dünyada sizden büyük sihirbaz yokturi insanlara bunu yayacakken öldürüldü [/color][color=rgb(51, 51, 51)]sonra misası alıp necrana döndü müminlerin emiride ümmü gülsümü tekrar ortaya çıkardı[/color]
                [color=rgb(51, 51, 51)][/color]
                [color=rgb(51, 51, 51)]envarul numani c.1 s. 38-48[/color]
                [color=rgb(51, 51, 51)][/color]

                من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
                أبو النواس

                Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
                Ebu Nevves

                Yorum


                  Ynt: HZ.ÖMERİN HZ.ALİNİN KIZI İLE EVLENMESİ

                  Hz. Ali (r.a.) Müslüman bir kadının ancak Müslüman bir erkekle evlenebileceği hükmünü bilmiyor muydu? Yani buradan şu mu çıkıyor masum dediğiniz Hz. Ali ALLAH'ın emrini çiğnedi. Haşa, Hz. Ali Hz. Ömer'i(r.a.) çok severdi. Hz. Ömer de Hz. Ali'yi çok severdi. Gadir-i hum meselesi zaten akıldışı diyorsunuzki Peygamber(asm) veda haccı dönüşü Hz. Ali'yi halife tayin etti. Yahu veda haccına 120 bin sahabe katıldı. Peygamber(s.a.v.)'in vefatından sonra 120 bin kişiden sadece çok az bir grup mu karşı çıktı Hz Ebu Bekir'in hilafetine. Ayrıca onlar da biat ettiler. Hz. Ali gidip bir münafığa mı (haşa) biat etti? Saçmalamayın.

                  Yorum


                    Ynt: HZ.ÖMERİN HZ.ALİNİN KIZI İLE EVLENMESİ

                    [quote author=pathfinder date=1386253113 link=topic=22508.msg171610#msg171610]
                    Hz. Ali (r.a.) Müslüman bir kadının ancak Müslüman bir erkekle evlenebileceği hükmünü bilmiyor muydu? Yani buradan şu mu çıkıyor masum dediğiniz Hz. Ali ALLAH'ın emrini çiğnedi. Haşa, Hz. Ali Hz. Ömer'i(r.a.) çok severdi. Hz. Ömer de Hz. Ali'yi çok severdi. Gadir-i hum meselesi zaten akıldışı diyorsunuzki Peygamber(asm) veda haccı dönüşü Hz. Ali'yi halife tayin etti. Yahu veda haccına 120 bin sahabe katıldı. Peygamber(s.a.v.)'in vefatından sonra 120 bin kişiden sadece çok az bir grup mu karşı çıktı Hz Ebu Bekir'in hilafetine. Ayrıca onlar da biat ettiler. Hz. Ali gidip bir münafığa mı (haşa) biat etti? Saçmalamayın.

                    [/quote]
                    imam Ali aleyhisselam elbette bu hükmü biliyordu.işte bu yüzden ömer gibi bir şeytana kız verilmemiştir.

                    Bu ümeyyeoğullarının birçok yalan ve düzmecesinden biridir.
                    "Allah'ım, sen, (Resul ve Ehl-i Beyt'ine) ilk zulmedeni benim özel lanetime mazhar eyle.

                    علی ♥علی ♥علی MEN ALİYYEL MURTAZA' NIN NÖKERİYEM علی ♥علی ♥علی

                    Yorum


                      Ynt: HZ.ÖMERİN HZ.ALİNİN KIZI İLE EVLENMESİ

                      [quote author=pathfinder date=1386253113 link=topic=22508.msg171610#msg171610]
                      Hz. Ali (r.a.) Müslüman bir kadının ancak Müslüman bir erkekle evlenebileceği hükmünü bilmiyor muydu? Yani buradan şu mu çıkıyor masum dediğiniz Hz. Ali ALLAH'ın emrini çiğnedi. Haşa, Hz. Ali Hz. Ömer'i(r.a.) çok severdi. Hz. Ömer de Hz. Ali'yi çok severdi. Gadir-i hum meselesi zaten akıldışı diyorsunuzki Peygamber(asm) veda haccı dönüşü Hz. Ali'yi halife tayin etti. Yahu veda haccına 120 bin sahabe katıldı. Peygamber(s.a.v.)'in vefatından sonra 120 bin kişiden sadece çok az bir grup mu karşı çıktı Hz Ebu Bekir'in hilafetine. Ayrıca onlar da biat ettiler. Hz. Ali gidip bir münafığa mı (haşa) biat etti? Saçmalamayın.
                      [/quote]
                      İmam Ali a.s'ın kızını verdiği kuşkuludur. Eğer verse bile bu 2. halifeyle arasının iyi olduğu anlamına gelmez. Çünkü kızına söz geçirememiş olabilir. Nitekim Nuh a.s da oğluna söz geçirememişti ve o kafir olarak boğulanlardan olmuştu. Dolayısıyla bu evlilik olsa bile bu Ali a.s'ın Ömeri sevdiği anlamına gelmez.
                      Gadiri humun olmaması akıldışıdır. Peygamberimiz s.a.a'ten önce 124bin peygamberle hükümlerini insanlara eksiksiz ve şüphe bulaşmadan ulaştıran Allah, Peygamberden sonra da mutlaka bazı masumlarla bunları iletmek aklın zorunlu kıldığı bir husustur. aksi akıl dışıdır. ALlah'ın adaleti ve gücü ve şefkatiyle bağdaşmaz. Allah, ne oldu da Peygamberimizden sonra, önceki hükümleri masumlar yoluyla gönderme sünnetinden vazgeçti? bu akılla izah edilemez, edilebilirse buyrun edin.
                      Bu aynı zamanda nakli olarak da sabittir. Hem de sünni kaynaklarda geçmektedir. Tirmizi'de (bu hadis ve video sitemizde "ben gördüm" bölümünde paylaşılmıştı) Ben kimin velisiysem Ali onun velisidir, Sahihi Müslimde, Peygamber hum denilen suyun başında hutbe vermek üzere ayağa kalktı ve Kur'an ve Ehlibeytimi bırakıyorum.. dedi, diyor. bu hadise göre GAdiri humda bırakılan Ehlibeyttir. Ebubekir EHlibeytten değildir. Ali Ehlibeytin en büyüğüdür. bu nedenle Peygamber kendinden sonra kesin olarak ALi'yi bırakmıştır. Yine tüm kütübü sitte kitaplarında Peygamberimiz, "benden sonra 12 halife/zat/emir gelecek buyurmaktadır. Bunlar da Peygamberimizin kendinden sonra Ebubekiri değil Ehlibeytten olan 12 İmamı bıraktığını net ispatlayan nakli delillerdir. bunların hepsi ben gördüm (güncel sünni kitaplardan şiilerin delilleri) hadis bölümünde paylaşıldı. oradan bakılabilir. gerekirse buraya da taşırız.
                      Evet buna çok büyük bir grup karşı çıktı. Medine dışında tüm şehir ve kabilelerin dinden irtidat ettiği bu nedenle Ebubekirin onlara savaş açtığı, meseleyi biat değil zekatı reddetme bağlamında aldığı tüm tarih kitaplarında yazmaktadır. zaten tüm islam aleminden biat alınmadı ki Ebubekire 120bin kişinin karşı çıkması beklensin?...
                      Ebubekire Ali a.s'ın biat ettiği bazı sünni kitapların uydurmasıdır. Bunun delili de yine bazı sünni kitaplardır. ki biat etti denen kitaplar bile 6 ay gec biat ettiğini itiraf etmektedirler. neden geç? burada bir sorun görünmüyor mu? ki sünni kitaplara göre bu böyle. bize bir şeyi anlatacaksanız şii kitaplardan delil sunmanız şarttır. şii kitaplarda ise ALi a.s'ın 3 halifeden hiç birine biat etmediği, onların komutasında savaşa katılmadığı net ve açıktır.

                      Yorum


                        Ynt: HZ.ÖMERİN HZ.ALİNİN KIZI İLE EVLENMESİ

                        Ne kadar komik işler tartışılıyor. Gerçekten de bir arkadaşın dediği gibi, insanı değerli yapacak faziletlerini değil de falan kişiyle evlendi, filan kişinin kocası oldu gibi absürd şeylere sığınıyorlar.

                        Diyorsun ki, Allah'ın Kur'anda övdüğü, masum olduğunu bizzat ayetle tescil ettiği bir Fatıma var; diyor ki "sırf peygamberin kızı diye öyle kolay hesap yok", hatta ve hatta bir de sözde hadis uyduruyorlar, Hz. Peygamber "ey kızım, peygamber babam var diye sevinme ben bile kendi hesabımdan korkuyorum" haşa. Sonra aynı insanlar, kalkıp Ali'nin kızı sözde Ömerle evlenmiş diye Ömer'i kurtarıveriyorlar. Ey insan, sen peygamberin kızı Fatıma'ya kan bağından dolayı bir yakınlık görmediğin halde, hem de hakkında onca ayet inmişken; Ali'nin kızının evliliğini Ömer'in faziletine nasıl delil sayıyorsun?

                        Diyorlar ki, Ebu Bekir peygamberin mağarada arkadaşıydı. Diyorsun ki onun adına fazilet olarak getirebildiğin tek şey bu mudur? Öyleyse ey insan, peygamber bütün müslümanlara hicret etmesini emrettiği halde Ebu Bekir'in hala Mekke'de ne işi vardı diye neden sormuyorsun? Peygamber herkesi Mekke'ye gitmekle emretmiş, kendisi de geride bir tek Ali'yi bırakmış ve ona da yatağına yatmasını emretmişken, Ebu Bekr'in Mekke'de kalarak peygamberin emrine itaatsizlik ve isyan ettiğini neden sormuyorsun?

                        Diyorlar ki Ali müslüman kadının müslümanla evleneceğini bilmiyor muydu da kızını Ömer'e verdi. Ey insan, yoksa sen müslüman ve münafık arasındaki farkı mı bilmiyorsun ki Ali'ye müslümanın kim olup olmadığını bilmemeyi isnat ediyorsun? Ki onu evlendirdiği de meçhuldur.

                        Diyorlar ki Ali Ömer'i çok severdi, gerçi buna bir delil getirmiyorlar, fakat Ömer madem ki Ali'yi çok severdi ey insan, sevgisinden dolayı mı evinin kapısını ateşe verip cennet kadınlarının efendisi Fatıma'yı, onun kocasını, cennet gençlerinin efendisi Hasan ve Huseyn'i ve bazı diğer sahabeleri yakmaya teşebbüs etti? Acaba ona olan sevgisinden mi "içinde Fatıma bile olsa bu evi yakarım" diye haykırdı. Acaba Ali onu çok sevdiğinden mi buna mecbur edilinceye kadar Ebu Bekr'e biat etmedi?

                        Diyorlar ki veda haccına 120 bin sahabe katılmış, nasıl olmuş da bunlardan sadece pek azı Ebu Bekr'e karşı çıkmış. Ey insan, yoksa sen Allah'ın ayetlerini de mi okumadın? "Onların pek azı kurtuluştadır" ayetini, "(iblis dedi ki) onların pek azı hariç hepsini doğru yolundan söküp atacağım" ayetini ve benzerlerini? Sonra diyorlar ki Ali gidip bir münafığa mı biat etti.. İşte bu Hudeybiye antlaşmasında peygamberi inciten Ömer'in anlayışıdır. Ömer'i sevenler, onun gibi yapıyorlar ve peygamberi incitmeye devam ediyorlar. Hz. Ali'yi bir kenara bırak, haşa haşa peygamber cahil miydi de gitti kafir ve müşriklerin sözlerine uydu Hudeybiye günü? Bu düşüncedeki cahiller, o gün Ömer'in yaptığını bugün yapıyorlar. Ömer de orada "madem ki sen peygambersin, niye bunların şartlarını kabul ediyorsun" diye itiraz etmişti, şimdi de onun sevenleri bugün aynı şekilde Ali'ye "madem ki sen halifeydin, ne diye Ebu Bekr'e biat ediyorsun" diye soruyorlar. Subhanallah, nasıl bir benzerlik bu.. Yahu insaf edin, Ali hiçbir hırsı olmadığı halde, insanlar onu zorla halife yaptığı halde, "siyaset uğruna savaştı ve müslüman kanı döktü" dediler, "siyaset bilmezdi, halifelik makamını istiyordu o yüzden Muaviye ile savaştı" dediler. Yani Ali hiç bir makamı istemediği halde ona böyle söylediler, bir de kalkıp Ebu Bekr'i alaşağı etseydi ne diyeceklerdi? Hz. Muhammed'in peygamberliğinden şüphe duyan Ömer'in sevenleri o zaman bu dinin imamı olan Ali'yi öldürmek için Ömer gibi yarışa girişirlerdi.

                        İnsan eğer sadece Ömer'e katılan sahabelere ve katılmayan sahabelere baksa aradaki farkı anlar ve "120 bin sahabeden sadece o kadarı mı itiraz etti" sorusunun ne kadar cahilce olduğunu bilirdi. Eğer isterseniz ben birkaç örnek vereyim. Ömer'in haklı olduğunu iddia eden sahabelerden Muaviye vardı ki, Allah resulu "Allah onu doyurmasın" diye hakkında beddua etmişti, o sahabelerden Amr b. As vardı ki Allah resulu o ve Muaviye hakkında "bunları ne zaman bir arada oturuyor görürseniz aralarına oturun, çünkü bunlar hayır üzere bir araya gelmezler" buyurmuştu. Ömer'in yanında Abdurahhman b. Avf vardı ki hilafetin sırasıyla kendisine gelmesini arzulamaktan başka bir şey yapmıyordu. Ömer'in yanında Halid b. Velid vardı ki kılıcından müslüman kanı hiç eksik olmadı. Ömer'in yanında Ebu Hureyre vardı ki yalan yere uydurduğu hadisin haddi hesabı yoktu. Ömer'in yanında Talha ve Zubeyr vardı ki kendilerine valilik versin diye bir Ömer'e bir Ali'yi gidiyorlardı, hangisi valiliği verse ona biat edeceklerdi. Gelelim Ömer'in yanında olmayan ve Ali'nin yanında olanlara; onlardan biri Selmandı ki, Allah resulu onun hakkında "Selman biz Ehl-i Beyttendir" buyurmuştu. Ali'nin yanında Ammar b. Yasir vardı ki hakkında Allah teala ayet indirdi ve onun tepeden tırnağa iman dolu olduğunu ayetle beyan etti. Ali'nin yanında Ebu Zer vardı ki Allah resulu onun hakkında "yer yüzü ondan daha doğru konuşan birini taşımamıştır" buyurdu. Ali'nin yanında Mikdad vardı ki Allah resulu "cennet üç kişiyi özler, onlardan biri Mikdad'tır" buyurdu. Şimdi ey vicdansız ve insafsız insan, sadece bunları karşılaştırsan, "120 bin sahabe nereye gitti" diye anlamana yetmez mi? Üstelik de Sad b. Ebu Vakkas gibileri de vardı ki Ali'den taraf olmasalar bile Ebu Bekr'e biat etmediler ve o, ilk müslüman olanlardandı! Ey insan, "Fatıma'yı inciten Allah'ı incitmiştir" diye peygamberin makamını belli ettiği Fatıma'nın tek başına Ebu Bekr'e biat etmemiş olması bile yeterlidir onun hilafetinin sakıt olmasına. Halbuki onlar tahire Fatıma'yı incitmek şöyle dursun, bir de dövmeye, yakmaya kalkıştılar.

                        Bütün bunları düşünüyorlar, yapıyorlar, bir de sonra "saçmalamayın" diyorlar. Ne güzel söyledin ey insan, Allah aşkına saçmalamayın, Allah Muhammed için saçmalamayı kesin artık. Nitekim dinde imandan başka çalı çırpı gibi çer çöpü toplayıp getiriyorsunuz. Fazilet olarak anabildiğiniz tek şey, "mağara arkadaşı, Ali'nin damadı, vahiy katibi, posta güvercini" gibi abuk sabuk absürd ve saçma şeyler. O yüzden lütfen saçmalamayın!

                        Yorum


                          Ynt: HZ.ÖMERİN HZ.ALİNİN KIZI İLE EVLENMESİ

                          ...

                          Yorum


                            Ynt: HZ.ÖMERİN HZ.ALİNİN KIZI İLE EVLENMESİ

                            a)-Bu rivâyetlerden hiçbirisi, ne Sahih-i Buhârî'de, ne de Sahih-i Müslim'de nakledilmemiştir. Bir çok Sünnî ulemâsı, bir rivâyetin bu iki kitapta nakledilmemesini, onun zayıf ve itibarsızlığının delili olarak gösteriyorlar.
                            Hz. Aişe, Ümmü Süleym ve Ümmü Sulayt el-Ensariye’nin Uhud Savaşında Yaptığı Hizmetler
                            Uhud savaşında halk peygamberi bırakarak kaçtı. Ben Ebubekir’in kızı Aişe’yi ve Ümmü Süleym’i gördüm. İkisi de eteklerini toplamıştı. Eteklerindeki bilezikleri görüyordum. Onlar su veya süt kırbalarını sırtlıyor, sonra yaralıların ağızlarına su veriyorlardı. Sonra onları tekrar dolduruyor, yaralılara tekrar su veriyorlardı.[1]
                            - Hz. Ömer, Medine kadınlarına yünden yapılmış bir kumaş dağıttı. Güzel bir kumaş kaldı sadece. Yanındakilerden bazıları,
                            “Ey mü’minlerin emiri! Bunu da Peygamber’in kızına ver!” dediler (Onlar Peygamber’in kızı sözüyle Hz. Ali’nin kızı ve Hz. Ömer’in hanımı Ümmü Gülsüm’ü kastediyorlardı). Hz. Ömer,

                            “Ümmü Sulayt daha müstahaktır” dedi. Ümmü Sulayt ensar kadınlarındandı ve Peygamber’e biat etmişti. Hz. Ömer,
                            “O, Uhud gününde bizim kırbalarımızı dikerdi” dedi.[2]
                            [1] Beyhaki, IX/30 (Buhari, Enes’den). Müslim de rivayet etmiştir.
                            [2] Kenz, VII/97 (Buhari, Sa’lebe b. Ebi Malik’den)
                            Muhammed Yusuf Kandehlevi, Hayatu’s-Sahabe, Akçağ Yayınları: 2/51

                            Yorum


                              Ynt: HZ.ÖMERİN HZ.ALİNİN KIZI İLE EVLENMESİ

                              mahsus mu yapıyorsunuz yoksa anlamadım?

                              alıntı yapmışsınız Ömerin Ali a.s kızıyla evlendiğine dair rivayetler Buhari ve Müslimde yok diye eleştiren Mufaddalın mesajını. altına güya var diye delil gösterdiğiniz hadiste böyle bir durum yok? bu rivayeti evlendiğine dair rivayet var diye mi aldınız varsa bu rivayetten bu sonuca nasıl ulaştınız paylaşır mısınız?
                              En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 01.08.2020, 18:43.

                              Yorum


                                Ynt: HZ.ÖMERİN HZ.ALİNİN KIZI İLE EVLENMESİ

                                burada evlendiklerine dair hiç bir bilgi yok. eğer böyle bir evlilik olsaydı şiilere karşı güya sünni kalesi durumunda bulunan buhari ve müslimin böyle bir delili kitaplarına özel başlıkla almamaları mümkün mü? burda dediğinize bir delil olsaydı başlık alakasız bir başlık mı olurdu işte buyrun buharinin bu hadis için seçtiği başlık:
                                "Hz. Aişe, Ümmü Süleym ve Ümmü Sulayt el-Ensariye’nin Uhud Savaşında Yaptığı Hizmetler"

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X