Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Seyahat fi Kitabi's-Sahihi'l-Buhari

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #61
    Ynt: Seyahati fi kitabil Sahihil Buhari

    garip bir durum meydana geldi. Buharinin hocası, şeyhi, kitabında hadis aktardığı ravilerden Muhammed b. Yahya e Zühli Buhariyi Kuranın mahluk olduğuna inanmakla suçluyor. Buhari ise bunu inkar ediyor ve bu sözleri kendisine nispet edenleri yalancı adlandırıyor. şimdi ne olacak? eğer Buhari Zühlinin dediği gibi Kuranın mahluk olduğuna inanmışsa kafirdir. yok eğer inanmamışsa Buharinin hocası yalancıdır. peki adama "ey Buhari yalancı olduğunu idda ettiğin ez Zühliden niye hadis rivayet ettin?" diye sormazlarmı?

    Yorum


      #62
      Ynt: Seyahati fi kitabil Sahihil Buhari

      Buhari ve Müslimin telif ettiği hadis kitapları hakkında tüm sünnilerin "sahih" dedikleri ve sahih olarak gördükleri malumdur. fakat son devir alimleri bunun doğru olmadığını, ehli sünnet hadis kriterlerine göre bile Buhari ve Müslimde zayıf hadisler bulunduğunu itiraf ettiler. nasibilerden Nasuruddin el Elbani:

      [img width=192 height=525]http://velayet.files.wordpress.com/2011/05/elbani_es-sahih.jpg[/img]

      resimde gördüğünüz nasibi şeyhlerinden Nasuruddin el Elbaninin telif ettiği "es Silsiletu ahadis es Sahiha" adlı kitabının 1-ci cildinin 93-cü sayfasıdır. işaretlenmiş yerde el Elbani aynen şunları söylüyor:

      فأقول : هذا الشذوذ في هذا الحديث
      مثال من عشرات الأمثلة التي تدل على جهل بعض الناشئين الذي يتعصبون لـ " صحيح
      البخاري " ، و كذا لـ " صحيح مسلم " تعصبا أعمى ، و يقطعون بأن كل ما فيهما
      صحيح

      diyorum ki, bu hadisteki şazzlar onlarca örneklerden sadece birisidir. öyle ki, bu örnekler "Sahihi Buhari" ve "Sahihi Müslim" hakkında taassup sahihi olan ve her ikisinin sadece sahih hadislerden oluştuğunu söyleyenlerin cehaletine dalalet ediyor.

      el-Elbaninin sözleri gayet açık, Buhari ile Müslimin telif ettikleri "es-Sahih" adlı 2 kitabın sadece sahih hadislerden oluştuğunu söyleyenlerin cahil olduğunu söylüyor.



      görmekte olduğunuz videoda Ehli Beyt a.s mektebi alimlerinden Seyyid Kemal Haydari -Allah onu korusun- el-Elbaninin kitabından benim aktardıklarımı canlı olarak gösteriyor. canlı-canlı görmek, izlemek farklı etki yaratır diye düşündüm.

      Türkiyedeki ehli sünnet alimlerinden Ebubekir Sifilde konu hakkında bir araştırma yapmıştır. isteyenler şu linkten bu araştırmayı okuya bilirler: imam Buhari ve zayıf hadis

      Buharinin "es-Sahih" adlı hadis kitabındaki zayıf hadisler sadece bunlarda değil, Buhari bir çok hadisi aktarırken hadisin senedini silmiştir, yani hadis senetsizdir:

      Muallak hadisin sahihlik derecesi, isnadının muhaddisler tarafından bilinmesine bağlıdır. İsnadı bilinip gerekli şartları taşıyan muallak hadislerin sahih veya hasen olduğuna hükmedilebilir. Ancak isnaddaki şahıs isimlerini hazfetmek hadisi rivayet edenin tasarrufunda olduğu için, çoğu zaman hazfettiği raviler için "sıkattandır" (güvenilir kimselerdendir) demesi hadisin sahih olduğunu göstermez. Zira bir muhaddisin sıka (güvenilir) kabul ettiği raviyi başkaları cerh etmiş olabilir. Kimliği meçhul olduğu için de bu ravilerin durumunu araştırmak mümkün olmamaktadır. Dolayısıyla bu, hadiste bir za’f olarak kabul edilebilir. Muallak hadislerin sahih, hasen veya zayıf olarak tasnif edilmeleri, bu hadisleri rivayet eden muhaddislerin durumlarıyla yakından alâkalıdır.

      Bu çerçevede değerlendirildiğinde, çok sayıda muallak rivayeti olan Buharî’nin hadisleri sahih rivayetler olarak kabul edilir. Sahih-i Buharî’deki muallak hadisler iki çeşittir. Muallak hadislerin bir kısmı kitabın başka yerinde mevsûl olarak geçtiğinden, tekrardan kaçınılarak senetten tasarruf yapılmak istenmiştir. Bir kısmı da sadece muallak olarak zikredilen hadislerdir. Buharî’deki muallak hadislerin sayısı yaklaşık olarak bin üçyüz kırk kadardır (Ahmed Naim, a.g.e., 159)...

      muallak hadis

      Buharinin "es-Sahih"inde sadece 1340 muallak (yani senedi silinmiş) hadis var. bunların senetlerini de sadece Buhari bildiği için hadisin sahih ve zayıf olduğunu araştırmak mümkün değildir.

      kaynak: Velayet

      Yorum


        #63
        Ynt: Seyahati fi kitabil Sahihil Buhari

        [quote author=HiLaLNuR link=topic=10370.msg65130#msg65130 date=1260727434]
        Hadisleri reddedip ehli beyt buyruklarini kabul etmek de pek akil kari degil aslinda.Peygamberin agzindan yalan isnad edilir de ehli beytin agzindan edilmezmi ?
        [/quote]

        bu söze kesinlikle katılıyorum sayın 12_imam_asigi kardeşim sözlerinize bence biraz daha dikkat edin çünkü yanlış aktarımlarda bulunabiliyorsunuz.bence biraz daha araştırarak bakmanızda yarar var.neticede bu sitede bazı kelimeleri araştırmadan kabul edebilecek yada görüşlerimize zıt görüşlü arkadaşlarımız var ve siz bu şekilde kati görüş bildirirseniz yakınlaştırmış değil uzaklaştırmış olursunuz. bizim amacımız kendimizi tanıtmak değil görüşlerimizin doğruluğunu ıspat etmektir.
        Susuyorum... Tam konuşmaya karar verdiğim anda EFENDİMİZ (s.a.v) bir hadisi geliyor aklıma "Susmak huyların Efendisidir"

        Yorum


          #64
          Ynt: Seyahati fi kitabil Sahihil Buhari


          gördüğünüz videoda Seyyid Kemal Haydari -Allah Onu korusun- ehli sünnetin en güvenilir kitap olarak gördüğü Buharinin "es-Sahih" kitabından şu hadisi aktarıyor:

          حدثنا علي بن عبد الله حدثنا سفيان حدثنا عبدة بن أبي لبابة عن زر بن حبيش ح وحدثنا عاصم عن زر قال سألت أبي بن كعب قلت يا أبا المنذر إن أخاك ابن مسعود يقول كذا وكذا فقال أبي سألت رسول الله صلى الله عليه وسلم فقال لي قيل لي فقلت قال فنحن نقول كما قال رسول الله صلى الله عليه وسلم

          … Zirr b. Hubeyş şöyle demiştir: Ben Ubey b. Ka’b'a sordum da: "Yâ Ebâ Munzir! Kardeşin Abdullah b. Mes’ûd şöyle şöyle sözler söylüyor sen ne dersin?" dedim. Ubey bana cevâb verip şöyle dedi: "ben bunu Rasulullaha s.a.a sordum cevâb olarak bana: "bana denildi bende dedim" dedi."

          Ubey "biz Rasulullahın s.a.a dediği gibi diyoruz" dedi.

          Buhari, "es-Sahih", Tefsir kitabı, hadis 4693

          bu hadisten ne anlıyorsunuz? Abdullah b. Mesud r.a ne demiş? Ubey b. Kab Rasulullaha s.a.a neyi sormuş? Rasulullah s.a.a ne demiş? bu Buharinin marifetidir, hadisi bu şekile o getirmiştir. videoda daha sonra Seyyid Kemal Haydari bizzat Buharinin şeyhi imam Humeydiden bu hadisi aktarıyor. biz daha önce ibni Mesud r.a ve "Muavvazeteyn" konusunda bu hadisleri aktarmıştık, onun için tekrar aktarmıyor linki bırakıyoruz: ibni Mesud r.a: "Muavvazeteyn Kurandan değil"

          yani hadis aslında verdiğimiz linkte geçtiği şekildedir, fakat Buhari hadisi sansürlemiştir.

          kaynak: Velayet

          Yorum


            #65
            Ynt: Seyahat fi Kitabi's-Sahihi'l-Buhari

            geçen yazımızda müminlerin annesi Aişenin imam Aliye a.s olan kinini bizzat ehli sünnet ve nasibilerin en güvenilir kaynaklarından, sahih senetlerle ortaya koymuş ve bu hadislerin ehli sünnet ve nasibiler nezdinde en güvenilir kaynak olan Buhari ve Müslimin "Sahih"lerinde olduğunu, fakat onların bu hadisi sansürlediklerini bu konu hakkında konuşacağımızı söylemiştik.


            gördüğünüz videoda Seyyid Kemal Haydari -Allah Onu korusun- Buhari ve Müslimin "Sahih"lerinden bir hadis aktarıyor ki, o hadiste müminlerin annesi Rasulullahın s.a.a hastalandığı zaman 2 kişinin yardımı ile evden çıktığını, bu iki kişiden birinin Abbas b. Abdulmuttalib r.a olduğunu söylüyor. fakat diğer kişinin kim olduğunu söylemiyor. ravi bu hadisi ibni Abbasa r.a haber verdiğinde ibni Abbas r.a "Aişe'nin ismini söylemediği Ali b. Ebu Talibdir, Aişe onun hakkında hayır bir söz konuşmak istemez" diyor. fakat Buhari ve Müslim ibni Abbasın r.a sözlerinin "Aişe onun hakkında hayır bir söz konuşmak istemez" kısmını silmişlerdir.

            şimdi ilk önce hadisi Buhari ve Müslimden aktaralım (ifade Müslimindir):

            حدثنا محمد بن رافع وعبد بن حميد واللفظ لابن رافع قالا حدثنا عبد الرزاق أخبرنا معمر قال قال الزهري وأخبرني عبيد الله بن عبد الله بن عتبة أن عائشة أخبرته قالت أول ما اشتكى رسول الله صلى الله عليه وسلم في بيت ميمونة فاستأذن أزواجه أن يمرض في بيتها وأذن له قالت فخرج ويد له على الفضل بن عباس ويد له على رجل آخر وهو يخط برجليه في الأرض فقال عبيد الله فحدثت به ابن عباس فقال أتدري من الرجل الذي لم تسم عائشة هو علي

            ... Ubeydullah b. Abdullah b. Utbe b. Mesud Aişenin şöyle dediğini anlattı: "Rasulullahın s.a.a hastalığı ağırlaşıp ağrısı şiddetlenince benim evimde bakılmak için zevcelerinden izin istedi. Onlar da kendisine izin verdiler. Sonra Rasulullah s.a.a iki kişi arasında, Abbas b. Abdülmuttalib ile başka birinin arasında, ayakları yerde sürünerek çıktı..."

            Ubeydullah dedi: Aişe'nin söylediklerini Abdullah'a haber verdim, Abdullah b. Abbâs bana: "Aişe'nin ismini söylemediği diğer zât'ın kim olduğunu bilir misin? dedi." ben "Hayır" dedim. İbni Abbâs: "O Ali'ydi" dedi.

            Müslim, "es-Sahih", Namaz kitabı, 21-ci bab, hadis 418
            Buhari, "es-Sahih", Kitabul Vudu, 45-ci bab, hadis 195

            görüldüğü gibi müminlerin annesi Aişe "iki kişi" diyor ve daha sonra bu 2 kişiden birisinin ismini açıkladığı halde diğerini açıklamıyor. ibni Abbas r.a ise müminlerin annesi Aişenin adını vermediği bu 2-ci zatın imam Ali a.s olduğunu bildiriyor. fakat sözlerimizin başında da söylediğimiz gibi bu 2 hadis imamı sahabe ibni Abbasın r.a sözlerininin "Aişe onun hakkında hayır bir söz konuşmak istemez" kısmını silmişlerdir. Seyyid Kemal Haydari -Allah Onu korusun- hadisin aslını "Müsnedi Ahmed"den gösteriyor fakat biz arapça bilmeyenlerinde göre bilmesi için önceki çalışmamıza link bırakıyoruz: Aişenin imam Ali a.s-a olan kini

            hemen Buharinin "es-Sahih"inden hadisin resmini de ekleyelim:


            [img width=800 height=600]http://velayet.files.wordpress.com/2011/06/tedlis-buhari-ve-muslim.jpg[/img]

            Yorum


              #66
              Ynt: Seyahat fi Kitabi's-Sahihi'l-Buhari

              Allah razı olsun kardeşim.. önemli bir hadis...

              Yorum

              YUKARI ÇIK
              Çalışıyor...
              X