Ynt: kuranı kerimde güneşin suda battığımı söylenmektedir?
Müsavi,
Bu açıklamalarından senin de kafanın karışık olduğu anlaşılıyor.Suyun ne olduğu ,hangi anlama geldiği,nasıl bir su olduğu hakkında bir fikrin yok.Ama yinede imanına uydurmak için elinden geleni yapıyorsun.Şimdi şu ayete bir bak.
Elmalılı Hamdi Yazır : Filvakı' rabbınız o Allahdır ki Gökleri ve Yeri altı gün içinde yarattı, sonra Ârş üzerine istiva buyurdu, ...Araf 54.
Burada evreni yaratma işinden sonra Allah bir yere dayanıyor-kuruluyo-oturuyor.Bunlardan birini yapıyor yani.Alimler arş'a istiva etmenin malum(bilinir),nasıl olduğunun da bir sır (bilinemez) olduğunu söylemişler.Yani bir yere dayandığı,oturduğu yada dinlendiği biliniyor ama bu nasıl bir oturma,nasıl bir dinlenme bu bilinemez diyorlar.Çünkü Kuran ayetlerinden anlaşılan bu.Daha öncede belirttiğim gibi kimi alimler de Allah'ın dinlenmesinin Onun gücüne bir sınırlama getirmesinden dolayı olamayacağını iddia etmişlerdir.Yani bu konuda birbirinden farklı bir sürü iddia var.Ama işin aslına gelince Kuran ayetlerinin anlamlarını kurcaladığınızda bir dinlenme olduğu anlaşılıyor.Sırf birilerinin hoşuna gitmedi diye Kuran ayetlerininde asıl anlamlarının dışına çıkılarak farklı farklı anlamlandırmalara gidilmesi bir nevi şirk değil mi?Mesela siz Kuantum denizinden bahsediyorsunuz.Bunu hangi ayete dayandırıyorsunuz diye sorsam verecek bir cevabınız var mı?Sizin gibi yorumlayan bir şii-ehli sünnetten tefsirci-hadisçi vs. var mı?Yoksa sadece siz öyle olmasını istediğiniz için mi?Ben burada sizin kişisel inanç yada düşüncelerinizden ziyade Şii-ya da ehl-i sünnetin bu konudaki bu güne kadar gelmiş olan düşüncesiyle ilgileniyorum.Başka bir ayet daha.
Hud suresi 7. ayet
Elmalılı Hamdi Yazır : Hem o odur ki Gökleri ve yeri altı günde yarattı, Arşı, su üstünde idi,
Ayet apaçık bildiğimiz ''SU'' diyor.Ama siz kuantum denizi diyorsunuz.
Arşı melekler taşıyor diyor ayet.Siz susup bakıyorsunuz.
Yani ayetlere bakıyorum.
-Arş diye bir yer var.(Cennetin üztünde vs.tarif edilen bir yer.)
-Bu Arş Allah'ın tahtı ve Sarayının olduğu bir yer.
-Arş aynı zamanda su üstünde.
-Su üstündeki bu Arş Melekler tarafından TAŞINIYOR.
Maddi olmayan bir şeyi taşımak için meleklere gerek varmı.Bu hikayenin bütün yönlerini incelediğinizde maddi bir SU'yun üzerine Kurulmuş,MADDİ bir ARŞ bulunmakta ve bu arş, MADDİ Melekler tarafından TAŞINMAKTADIR.Üstelik Bu tanrı cennettekilere yüzünü gösterecektir.Cebrail 1000-yada 50.000 yıllık bir yolu Arş'a gidip gelerek ayetleri Peygambere iletmedi mi?Mirac'ta peygamberin gittiği yer neresiydi?Arş değil mi?Bu kadar yolu olmayan bir yere gitmek için mi tepti?
Bu nasıl bir anlayış arkadaş ben anlamakta zorluk çekiyorum.İslamın en temel kavramları üzerinde bile böylesi anlamsız tartışmalar yaparsak hangi konuda anlaşılır olabileceğiz ben anlamıyorum.
-Arş diyorum... Yok o mecazdır mecaz.
-Bildiğimiz su diyorum-..hayır o kuantum denizi değilse bile mecazdır mecaz...
-Allah Adem'i kendi suretimde yarattım demiş...O halde insanoğlu şeklen Allaha benzeyebilir diyorum... Olurmu kardeşim o mecazdır mecaz...
-Ademi iki elimle yarattım diyor-ona ruhumdan üfledim diyor...Allahın eli olur mu-Allah üfler mi diyorsunuz,mecaz var orada mecaz...
Güzel kardeşim KURAN'A BAKTIĞINDA MECAZ YOK.tANRI BİLGDİĞİN GİBİ MADDİ BİR TANRI-YERİ VE YURDU-TAHTI VE SARAYI VAR(ARŞ).ADEM PEYGAMBERİ KENDİ SURETİNDE YARATMIŞ-(AYET)ONA RUHUNDAN ÜFLEMİŞ(AYET)-ÇAMURDAN İKİ ELİYLE ŞEKİL VERMİŞ.(AYET)
Bütün bu ayetler mecaz ha...
veya başka birşeyd eolabilir suya benzer.
O SUYUN H2O OLMA IHTIMALI DUSUKTUR.SUYU ANDIRAN BASKA BIRŞEY OLABILIR.ORNEGIN KUANTUM DENIZI DIYE BİRŞEY VARDIR EVRENIN KOKEN ALDIGI ONUN DURMADAN DALAGALANDIGI SOYLENİYOR.BU ANLAMDAKI SU KASIT OLABILIR.OLMAYADABILIR.
VE LEV KI SU BILDIGIMIZ MANA DA DA OLSA BIR ZARARI YOKTUR.
VE LEV KI SU BILDIGIMIZ MANA DA DA OLSA BIR ZARARI YOKTUR.
Bu açıklamalarından senin de kafanın karışık olduğu anlaşılıyor.Suyun ne olduğu ,hangi anlama geldiği,nasıl bir su olduğu hakkında bir fikrin yok.Ama yinede imanına uydurmak için elinden geleni yapıyorsun.Şimdi şu ayete bir bak.
Elmalılı Hamdi Yazır : Filvakı' rabbınız o Allahdır ki Gökleri ve Yeri altı gün içinde yarattı, sonra Ârş üzerine istiva buyurdu, ...Araf 54.
Burada evreni yaratma işinden sonra Allah bir yere dayanıyor-kuruluyo-oturuyor.Bunlardan birini yapıyor yani.Alimler arş'a istiva etmenin malum(bilinir),nasıl olduğunun da bir sır (bilinemez) olduğunu söylemişler.Yani bir yere dayandığı,oturduğu yada dinlendiği biliniyor ama bu nasıl bir oturma,nasıl bir dinlenme bu bilinemez diyorlar.Çünkü Kuran ayetlerinden anlaşılan bu.Daha öncede belirttiğim gibi kimi alimler de Allah'ın dinlenmesinin Onun gücüne bir sınırlama getirmesinden dolayı olamayacağını iddia etmişlerdir.Yani bu konuda birbirinden farklı bir sürü iddia var.Ama işin aslına gelince Kuran ayetlerinin anlamlarını kurcaladığınızda bir dinlenme olduğu anlaşılıyor.Sırf birilerinin hoşuna gitmedi diye Kuran ayetlerininde asıl anlamlarının dışına çıkılarak farklı farklı anlamlandırmalara gidilmesi bir nevi şirk değil mi?Mesela siz Kuantum denizinden bahsediyorsunuz.Bunu hangi ayete dayandırıyorsunuz diye sorsam verecek bir cevabınız var mı?Sizin gibi yorumlayan bir şii-ehli sünnetten tefsirci-hadisçi vs. var mı?Yoksa sadece siz öyle olmasını istediğiniz için mi?Ben burada sizin kişisel inanç yada düşüncelerinizden ziyade Şii-ya da ehl-i sünnetin bu konudaki bu güne kadar gelmiş olan düşüncesiyle ilgileniyorum.Başka bir ayet daha.
Hud suresi 7. ayet
Elmalılı Hamdi Yazır : Hem o odur ki Gökleri ve yeri altı günde yarattı, Arşı, su üstünde idi,
Ayet apaçık bildiğimiz ''SU'' diyor.Ama siz kuantum denizi diyorsunuz.
Arşı melekler taşıyor diyor ayet.Siz susup bakıyorsunuz.
Yani ayetlere bakıyorum.
-Arş diye bir yer var.(Cennetin üztünde vs.tarif edilen bir yer.)
-Bu Arş Allah'ın tahtı ve Sarayının olduğu bir yer.
-Arş aynı zamanda su üstünde.
-Su üstündeki bu Arş Melekler tarafından TAŞINIYOR.
Maddi olmayan bir şeyi taşımak için meleklere gerek varmı.Bu hikayenin bütün yönlerini incelediğinizde maddi bir SU'yun üzerine Kurulmuş,MADDİ bir ARŞ bulunmakta ve bu arş, MADDİ Melekler tarafından TAŞINMAKTADIR.Üstelik Bu tanrı cennettekilere yüzünü gösterecektir.Cebrail 1000-yada 50.000 yıllık bir yolu Arş'a gidip gelerek ayetleri Peygambere iletmedi mi?Mirac'ta peygamberin gittiği yer neresiydi?Arş değil mi?Bu kadar yolu olmayan bir yere gitmek için mi tepti?
Bu nasıl bir anlayış arkadaş ben anlamakta zorluk çekiyorum.İslamın en temel kavramları üzerinde bile böylesi anlamsız tartışmalar yaparsak hangi konuda anlaşılır olabileceğiz ben anlamıyorum.
-Arş diyorum... Yok o mecazdır mecaz.
-Bildiğimiz su diyorum-..hayır o kuantum denizi değilse bile mecazdır mecaz...
-Allah Adem'i kendi suretimde yarattım demiş...O halde insanoğlu şeklen Allaha benzeyebilir diyorum... Olurmu kardeşim o mecazdır mecaz...
-Ademi iki elimle yarattım diyor-ona ruhumdan üfledim diyor...Allahın eli olur mu-Allah üfler mi diyorsunuz,mecaz var orada mecaz...
Güzel kardeşim KURAN'A BAKTIĞINDA MECAZ YOK.tANRI BİLGDİĞİN GİBİ MADDİ BİR TANRI-YERİ VE YURDU-TAHTI VE SARAYI VAR(ARŞ).ADEM PEYGAMBERİ KENDİ SURETİNDE YARATMIŞ-(AYET)ONA RUHUNDAN ÜFLEMİŞ(AYET)-ÇAMURDAN İKİ ELİYLE ŞEKİL VERMİŞ.(AYET)
Bütün bu ayetler mecaz ha...
Yorum