Ynt: celal ve cemal aynasinda kadin- cevadi Amuli
Bazi mevsuflar, müzekker, bazilari ise müennestirler; fakat onlarin bedenleri böyledir. müzekker beden sahipleri arasinda farklilik oldugu gibi müennes beden sahipleri arasida da farkliliklar vardir.
bazen ruh bakimindan degil, beden bakimindan siniflandirilan bu iki sinif arasinda da farkliliklar olabilir. bunlar, konusal özelliklerdir; yoksa asil konuda mevsuf ya da sifatin müzekker veya müennes olmasiyla ilgili degildir.
Bunlar, arastirmanin plani, kaynaklari, odak noktasi ve konusudur. kuranin istidlaliyle bu böyledir. dolayisiyla ayetler, ne müzekkerin ne de müennesin, yani ister bu siniftan olsun, isterse öbür siniftan olsun bedenin bir rolü yoktur, buyurdugunda, farkliligin olmayisini degil, bedenin karismayisini bildirmek istemektedir.
sözgelimi namaz kilan insana namaz icin elbise giymesi gerektigini ve o elbisenin temiz ve helal (ister beyaz isterse siyah olsun) olmasi gerektigini söylüyorlar.
simdi burada elbisenin siyahligi veya beyazligi isin icinde yoktur. yani örtünme isine siyahlik veya beyazlik karismaz. fakat her ikiside vardir ve birbirine esittir. ise karisan sey, bunlar arasini birlestirendir. yani siyah veya beyazin rolü yoktur. aslolan muteber örtüdür. dolayisiyla müzekker ve müennes olma olayi, (konuya karisip karismamasindan bahsedilmesi söyle dursun) asla ruhun mihverinde yoktur.
Bazi mevsuflar, müzekker, bazilari ise müennestirler; fakat onlarin bedenleri böyledir. müzekker beden sahipleri arasinda farklilik oldugu gibi müennes beden sahipleri arasida da farkliliklar vardir.
bazen ruh bakimindan degil, beden bakimindan siniflandirilan bu iki sinif arasinda da farkliliklar olabilir. bunlar, konusal özelliklerdir; yoksa asil konuda mevsuf ya da sifatin müzekker veya müennes olmasiyla ilgili degildir.
Bunlar, arastirmanin plani, kaynaklari, odak noktasi ve konusudur. kuranin istidlaliyle bu böyledir. dolayisiyla ayetler, ne müzekkerin ne de müennesin, yani ister bu siniftan olsun, isterse öbür siniftan olsun bedenin bir rolü yoktur, buyurdugunda, farkliligin olmayisini degil, bedenin karismayisini bildirmek istemektedir.
sözgelimi namaz kilan insana namaz icin elbise giymesi gerektigini ve o elbisenin temiz ve helal (ister beyaz isterse siyah olsun) olmasi gerektigini söylüyorlar.
simdi burada elbisenin siyahligi veya beyazligi isin icinde yoktur. yani örtünme isine siyahlik veya beyazlik karismaz. fakat her ikiside vardir ve birbirine esittir. ise karisan sey, bunlar arasini birlestirendir. yani siyah veya beyazin rolü yoktur. aslolan muteber örtüdür. dolayisiyla müzekker ve müennes olma olayi, (konuya karisip karismamasindan bahsedilmesi söyle dursun) asla ruhun mihverinde yoktur.
Yorum