Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

celal ve cemal aynasında kadın- cevadi Amuli

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #76
    Ynt: celal ve cemal aynasında kadın- cevadi Amuli

    MALI TEMIN ETMEK VE HARCAMAK

    ölünün anne babasindan her birinin altida bir iras olmasi gibi bazi durumlarda kadin ve erkegin esit miktarda miras olmalari bir yana anneye yakin oldugu durumlarda erkek ve kizkardes ayni oranda miras olurlar. diger durumlarda süphesiz erkek ve kizkardes farkli paylara sahiptirler. dolayisiyla hazretin kadinlarin payi azdir sözü onlarin mali az oldugu icin olgunluk ve gelisimleri yoktur. mihir yoluyla es olduklari ve bütün masraflari erkegin üzerinde oldugu icin kadinlarin mal payi erkekten cok degilsede az da degildir.

    zevkler, giyim esyasi ve süs esyasindan kadin yararlanmakta ve fakat bunlarin üretimi erkegin görevi olmaktadir. yani önemli bir pay kadina aitken önemli üretimi erkegin görevi olmaktadir. yani önemli bir pay kadina aitken önemli üretim erkege aittir. kadin rehabeirn pesinden gitmeyin sözü kadin fakir oldugu icin gitmeyin demek degildir. aksine din icrai meseleleri ekonomik alanda erkege verecek kadin yararlanir erkek de üretir dedigi icin kadin liderin pesine gitmeyin demektir. hz.Ali liderligin kadinin sorumlulugunda olmasi durumunda Allahin kadin ve erkegin mirasini esit yapacagini istidlal etmek istiyor.

    burada iki ince mesele vardir. ve bu iki mesele büsbütün birbirinden ayridir. hz.Ali miras payi az oldugu icin kadinin degeri azdir buyurmak istemiyor. tersine sunu buyurmak istiyor: "bu mali din kadina veriyor, fakat erkegin nezaretiyle ve mihir olarak veriyor,nafaka adiyla veriyor; malini dogrudan dogruya kendisine vermiyor ki üretimin zahmeti, girdisi ciktisi omuzlarina binmesin. bu icrai islerle ilgili bulunmaktadir, dolayisiyla manevi meselelerle gönül yoluyla, ögüt alma yoluyla bir ilgisi yoktur.


    Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

    Yorum


      #77
      Ynt: celal ve cemal aynasinda kadin- cevadi Amuli

      MUTEZILE DÜSÜNCENIN KURUNTUSU

      sekseninci hutbede birkac n okta vardir, onlardan biri sudur:
      "süphesiz kadinlar, iman, miras payi ve akil yönlerinden noksandirlar"

      ibn ebil-hadid, ivedilikle bu cümleden itizali düsünceyi cikarsamakta ve "iman, sadece itikad/inanmak degildir, amel de imana dahildir" diyen mutezileye uyarak söyle demistir:

      eger insan, Allaha ve peygambere iman eder de amel etmezse, mümin degildir. cünkü hazretin buyruguna göre kadin, adet günlerinde oruc ve namazi terkederek onlardan mahrum oldugu icin imandan da yoksun olmaktadir. öyleyse amel, imandan bir cüzdür. halbuki durum, mutezilenin zanninin aksinedir; hz.Ali söyle buyurmak istemektedir: kadinlar, amel etmedikleri halde de mümindirler. ama imanlari azalir bu durumda. bu azlik da aciklandigi üzre telafi edilebilir özelliktedir.


      Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

      Yorum


        #78
        Ynt: celal ve cemal aynasinda kadin- cevadi Amuli

        KADININ SAHITLIGI VE UNUTMA

        hz.Ali, kadinlarin akil noksanligini, iki kadinin sahitliginin bir erkegin sahitligi hükmünde olmasina baglamaktadir. kuranda da söyle buyurulmaktadir:
        "...eger iki erkek yoksa, sahitlerden riza göstereceginiz bir erkek ve biri unuttugunda ona hatirlatacak iki kadin (da olur)..."

        fakat bu, akil ve düsünceyle ilgili degildir. kuran, buradaki nükteyi zikretmekte ve söyle buyurmaktadir: iki kadinin sehadetinin, bir erkegin sehadeti hükmünde olmasi, kadinin akli kit oldugu icin degil, bilakis hafizasi noksan oldugu icindir:
        "biri unuttugunda digeri ona hatirlatacak iki kadin..."

        iki kadiin sahnede bulunmasi, kadinin hafizasinin zayifligiyla ilgili bir konudur, aklin zayifligiyla ilgili degil. kadin, ev isleriyle,cocuk terbiyesi ve annelik problemleriyle mesgul oldugu icin gördügü sahneyi unutmasi olasidir. dolayisi ile bu olayda iki kadinin bulunmasi gerekir. böylece biri unutursa digeri ona hatirlatacaktir.

        bazi durumlarda da kadinin sahitligi tamamen mesmu ve makbuldür.
        her üc kismada dikkatle bakilirsa, yorum ve izahlarla, onlardan hic birinin noksanlik isareti olmadigi görülür.


        Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

        Yorum


          #79
          Ynt: celal ve cemal aynasinda kadin- cevadi Amuli

          kitaptan kendim yaziyorum bacim
          ben bu kitabi gerektiginde kaynak olabilsin diye, zamaninda isaretledigim yerleri buraya aktariyorum
          fakat bu kitabin herkesin evinde olmasi gerektigine inaniyorum


          Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

          Yorum


            #80
            Ynt: celal ve cemal aynasinda kadin- cevadi Amuli

            Kadınperestligin ve dünyaperestligin yerilmesi:

            Hz.Ali, kisa sözlerde varit oldugu söyle buyurmustur:
            "kadın, sokmasi/ignesi tatli akrep gibidir"

            bu söz, kadını yermek icin söylenmemistir. aksine erkege "kadın sizi aldatmasın" diye bir uyaridir. nitekim ayni tabir, dünya hakkinda da gelmistir. lesbe ignesini vurdugu zaman, önce tatli olur, sonra zehiri ortaya cikar. insan sokanin akrep oldugunu bilmese hosuna gider veya cocuk zehrinden haberdar olmasi akrebin sokmasindan ilk etapta zevk duyar. cünkü akrep igne gibi sokmaz, aksine bal gibi sokar, tipki bir seye zarifce dokunmak ister gibi. bu yüzden akrebin sokmasi, bal arısı sokmasi gibidir buyuruluyor. yani igne gibi degildir o. tipki dısı tatli ama ici aci ve zehirli olan bir seyi cocugun agzina vermeleri gibi. dolaysiyla yukaridaki söz, kadın akreptir demek degil, aksine söyle buyuruyor Hazret: kendinizi namahreme bakarak atese atmayin. namahremi görmek tatlidir; fakat bu günahin icin akreptir, kadın akrep degil. bu tabir, dünya hakkinda da zikrolunmustur. Hazreti Emir, selman'a yazdigi bir mektupta söyle buyurmaktadir:

            "dogrusu dünya, yilan gibidir. yilanin sokunusu yumusak, zahiri ise öldürücüdür"

            nicin kadınla musafaha günahtır? cünkü onun dokunusu yumusak, zehiri ise öldürücüdür.bu kadıni yermek degil, namahreme bakmayi yermektir. ayni sekilde o, dünyanin yerilme nedeni degil, dünyaperestligin yerilme nedenidir. dünya tarafina cezbolmanin yerilme nedenidir. yoksa Hz. Ali, baska zeminlerde dünyanin iyi bir yer oldugunu, herkesin, ulastigi noktaya dünyada ulastigina dair sözler söylemistir.

            bunca peygamber, veli, hakim, filozof, arif, salih, sıddık ve şehit, bu dünyada kemale erismistir. dünyaya gelmeselerdi, toprak veya nutfe olurlardi, babalarinin yaninda defn olurlardi ve kemale eremezlerdi. bunlar, bu dünyaya geldiler, bu dünya pazarina geldiler, alis-veris yaptilar kâr yaptilar. "Dünya, evliyanin ticarethanesidir" bütün iyiler, dünyaya geldiler de iyi oldular. dünyaya gelmeselerdi, bir toprak veya bir katreden fazla bir sey olmazlardi.

            bunun icin dünya, evliyanin ticarethanesidir, buyurmustur. su halde eger bir kimse, kendini dünyanin satafatina giriftar olursa, bunun durumu, bilmeden alaca yilanin yumusak sirtina dokunan cocugun durumu gibidir. bu yumusaklik zehirin ta kendisidir. insan, dünyayi tanirsa, kendini dünyaya satmaz.

            demek ki kisa sözlerde Hz.Ali'nin buyurdugu sözün anlami sudur:
            "kadın, bedensel güdüleri aldatan anlaminda akreptir; insan kendini akrebe satmaz.


            Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

            Yorum


              #81
              Ynt: celal ve cemal aynasında kadın- cevadi Amuli

              KADININ REYHANE OLMASININ ANLAMI

              Hz.emir, imam Mücteba'ya hitaben yazdigi vasiyetnamede kadini söyle vasfetmektedir:
              "süphesiz kadin, reyhanedir, kahraman degildir"

              Yani kadin reyhan (güzel kokulu bitki)dir. onu erkekten daha cabuk terbiye ve teklif altina almak gerek. baska türlü o zayi olur. bu hususu destekleyen bir rivayet vardir; bu rivayette Hz.Sadik söyle buyurmaktadir:
              "kadini es edinen ona ikramda bulunsun. dogrusu her birinizin karisi, lü'be'dir. onu es olarak alan, zayi etmesin"

              Burada lü'be'den maksat oyuncak veya oyun araclari degildir. bilakis su anlamdadir ki kadin reyhanedir. Reyhaneyi zayi etmeyin. teklifsiz de birakmayin. islam okul ve ev velilerine, kizlara, erkek cocuklardan daha önce ulasmalarini emretmektedir. kiz cocuga teklif, erkek cocuktan alti yil önce basladigina, kiz cocuguna alti yil önce iyiligi emredip kötülükten sakindirmak farz durumlarinda farz olduguna farz olmayan durumlarda ise farz olmadigina göre ev ve okul velilerinin kiz cocuklarina karsi sorumluluklari, erkek cocuklarinkinden coktur.

              buradan anlasildigi üzre kadin oyuncak degil, reyhanedir. reyhaneyi agir cisimden daha iyi ve daha cabuk terbiye etmek gerekmektedir. bu cözümlenmeden, kadinin namazi, sir ve niyaz icin erkekten daha cabuk amadelik kazandigi ortaya cikmaktadir. bazen duygusal yollar kadinda cok olursa, bu teklifler, o yollari heder olmasinlar diye islah ederler.


              Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

              Yorum


                #82
                Ynt: celal ve cemal aynasında kadın- cevadi Amuli

                bazi tekliflerin kadina mecbur olmayisinin nedeni

                Evet...Kadin, erkegin de mükellef oldugu döneme eristiginde, bütün meselelere erkekle esit olarak sahip olmaktadir. sonucta o reyhane oldugu icin kahraman, yani emir veren, buyruk ve is veren degildir, dolayisiyla ona zor isler, farz olmamistir; tabii ki azimette degil ruhsat düzeyinde bu böyledir. ruhsatla azimet arasinda fark oldugu aciktir. su izahla ki azimet, bir seye bir yasak geldiginde, insanin o seyi yapma hakkina sahip olmamasi demektir. örnegin yolcu namaz kilmamalidir, ögle, ikindi veya yatsiyi dört rekat kilmamalidir denilmistir.

                iste istilahi anlamda bu zorunluluklara "azimet" derler, yani itaat etmek gerekir. fakt ruhsat sudur: bir amelden farziyet kalkmistir, ama yasaklanmamistir da. örnegin cuma namazi kadina farz degildir. yani mutlaka kadinin cuma namazi kilmasi farziyeti yoktur. fakat bu demek degildir ki kadin cuma namazina katilirsa, kabul edilmez veya sahih olmaz ya da bir fazileti yoktur vb.

                bazen kadinin bir cok dinsel meziyetlerden yoksun oldugu, sözgelimi cuma namazina, cemaat namazina, cenaze ugurlamaya vb. katilmadigi söylenmektedir. bu zeminde bir takim rivayetler varit olmustur:
                "peygamber (s.a.a) hz.Aliye söyle vasiyet etmistir: Ey Ali! kadinlara cuma ve cemaat namazlari, ezan ve ikamet farz degildir"

                bu probleme cevap olarak söyle demek gerekmektedir: bu yoksunluklar, azimet degil,, ruhsat düzeyindedir. yani kadindan zorunluluk kaldirilmistir. bu demek degildir ki kadinin cuma ve cemaat namazlarina katilma hakki yoktur.

                cünkü cuma namazinin hükümlerinde sunu getirmislerdir: iki fersahlik suaya kadar mükelleflerin cuma namazinda hazir olmalari farzdir. bir fersahlik sua icinde iki cuma namazi kilma haklari yoktur. baska bir ifadeyle iki namazin arasi, bir fersahtan az olmamalidir.

                Dolayisiyla cuma namazi o kadar önemlidir ki iki fersahlik arada bulunan kimselerin kesinlikle ona katilmalari gerekmektedir. bu is, kadin icin zordur. cünkü kadin kahraman, is buyuran, kârfermâ degil, reyhanedir. bu bakimdan bu noktada zorunluluk ve azimet kadindan alinimstir. yani kadinin, bu uzak mesafeyi katetmesi zorunlulugu yoktur. bu ise kadinin ona katilma hakki yok, veya bu eziyete katlanir ve cuma namazina katilirsa namazi makbul olmaz ya da cuma namazinin faziletinden mahrum olur demek degildir.

                cemaat namazi hakkinda da bu böyledir. cemaat namazi islamda o kadar muteber ve önemlidir ki Allah Rasulü sadr-i islamda münafiklarin nifakini önlemek icin söyle emretmistir. cemaat namazina katilmayan, tedricen komplo ve islami zayiflatma niyetine sahip olan, katilma imkani olup da cemaat namazina katilmayi degerli bulmayan ve dolayisiyla ona katilmayan kimseler, tazir edin; evlerini baslarina yikin"

                bu tehditler, münafiklarin nüfuzunu ortadan kaldirmak icindi. buna göre özürsüz Allah resulünün cemaat namazina katilmak sart, özürsüz katilmamak ise yasakti. bu emir, zorlugu beraberinde getirdigi icin kadinlara gerekli kilinmamistir. yukarida da belirtildigi gibi bu demek degildir ki kadin, bu zahmete katlanir, cemaat namazina katilirsa, namazi makbul olmaz veya sahih olmaz vb.

                bu tür durumlar, azimet degil, ruhsat babindandir. bu noktada önemli olan konu icinde girisin izahinda belirtilen hususlardir.


                Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                Yorum


                  #83
                  Ynt: celal ve cemal aynasında kadın- cevadi Amuli

                  KADININ VEFASIZLIGI, ZATI EKSIKLIK DEGIL, EGITSEL BIR UYARIDIR

                  Bazi rivayetlerde belirtildigine göre "bir kac seyin, bir kac kiside olmasi imkansizdir: örnegin vefa, kadin icin imkansizdir" bu rivayet genel egitimlerle ilgilidir. nitekim bes seyin bes kiside olmasinin imkansizligini dile getiren rivayet böyledir. bu noktada baska bir rivayet ise alti rakamiyla gelmistir: yüce Allah, alti grubu alti günahla cezalandirmaktadir:
                  "fakihleri de hasetle..."

                  bu rivayetlerin mazmumu, herkesin kendi dalinda mübtela oldugu seyle ilgilidir. buradan, fikhin kötü oldugu veya fakihin hasetci oldugu cikarilamaz. bilakis rivayet, öyle bir tehlikenin bu dalda bas göstermemesine dikkat edilmelidir demek istemektedir. yoksa fikih ve fakihler hakkinda gelen onca faziletler inkar edilirdi: örnegin:
                  "fakihler, peygamberlerin eminleri ve varisleridir"

                  fakat bir de uyarida bulunulmustur bu rivayetlerde: Allah etmeye hasete dücar olmayin; haset günahi yüzünden yanmayin. cünkü siz öyle bir seye sahipsiniz ki haset konusu oluyorsunuz. siz de hasetin alt yapisi var. dikkatli olun: hasetci olmayin. merhum saduk, her iki rivayetide hisal'de bu anlamlar cercevesinde nakletmistir. ayni sekilde Saduk, hisal'inde söyle buyurmustur:
                  "üc grup kesinlikle necip olmazlar"

                  halbuki biz pek cok necibin, bu üc topluluktan ciktigini ve baskalarini kurtulusa davet ettiklerini gördük.


                  Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                  Yorum


                    #84
                    Ynt: celal ve cemal aynasında kadın- cevadi Amuli

                    Kadinin yerilmesi konusunda gelen rivayetlerin incelenmesi

                    bu rivayetler, ya sahsi yargilar gibidir ya da belli bir cagin kendine özgü sartlariyla ilgilidir. seylerin özellikleri hakkinda gelen rivayetlerde böyledir. sözgelimi denilir ki falan meyvenin su kadar özelligi vardir.

                    acaba bütün insanlar icin mi bu özellige sahiptir yoksa belirli bir bölgenin halki icin mi?

                    bazen görürsünüz. bir meyve bir bölgede yetismektedir. yüce Allah, o bölge halkinin gereksinimlerini karsilamak icin o meyveyi cikarmakta, ama o meyve, baska bölgeler icin yararli olmamaktadir. bölgesel ve cografi cümle, örnek, mesel ve hükümleri, dogal veya gercek hükümler gibi telakki etmemek gerek. yerme ve övme de böyledir. belirli bir gruptan, belirli sartlarda övgüyle veya yergiyle bahsedilmisse, bunlari dogal veya hakiki hükümler olarak algilamamak gerek.

                    her halükarda yol, tekamül ve terakki icin aciktir. önemli olan da kalici olan ögüt yoludur.


                    Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                    Yorum


                      #85
                      Ynt: celal ve cemal aynasında kadın- cevadi Amuli

                      FÜTUHAT SAHIBININ IMAM RAZIYE NASIHATI

                      imam Razi bir gün ders esnasinda görüs degistirmek durumunda kalmis ve aglamisti. ögrencileri bunun nedenini sorduklarinda Razi,söyle demisti: otuz yil üzerinde düsündügm, inandigim ve otuz yil kendimi o cercevede hakli sandigim bir konu vardi. simdi anladim ki hak enimle degil ve otuz yildir yanilgi icindeymisim.

                      risalelerinde belirttigine göre büyük arif Fütuhat sahibi, imam Razi icin sunlari yazmistir: "öncelikle otuz yildan otuz yila aglayip inlemeyecegin bir ilim hazirlamalisin. bu gün sahip oldugun inanc ve düsünce icin de otuz yil sonra gözyasi dökmen mümkündür. o yüzden daha az hata yapacagin bir yol tut. artik sizi birakmayacak, sizinde onu birakmayacaginiz bir ilmin pesinden gidin ki ebedi bir varlik olasiniz. ölümden sonra da alicisi olacak bir ilim hazirlayin"


                      Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                      Yorum


                        #86
                        Ynt: celal ve cemal aynasında kadın- cevadi Amuli

                        [quote author=gulistan_2 link=topic=1303.msg42639#msg42639 date=1247420177]
                        kitaptan kendim yaziyorum bacim
                        ben bu kitabi gerektiginde kaynak olabilsin diye, zamaninda isaretledigim yerleri buraya aktariyorum
                        fakat bu kitabin herkesin evinde olmasi gerektigine inaniyorum

                        [/quote]

                        Esselâmu âleyküm Gülistan kardeşimiz. Hakikaten çok degerli bir kitap. Ve herkesin okumasını şiddetle tavsiye ediyorum. Bende bu kitabı kendi sitemize yazayım dedim. Üşendim. Sonra googledan tarama yapayım dedim belki aktarım vardır ordan alıntı yaparım diye düşünürken google beni bu sayfaya getirdi.

                        İşim kolaylaştı. Sizden müsade almakta gecikmedim inş?



                        Yorum


                          #87
                          Ynt: celal ve cemal aynasında kadın- cevadi Amuli

                          ve aleykum selam seccad kardesim
                          isinize yaramasina sevindim
                          kitabin bazi bölümlerini, ayri basliklariyla baska bölümlere de acmis olabilirim, isterseniz arama yapabilirsiniz
                          hem sonra bu kitaptan alintilarim bitmemisti sanirim
                          üzerinden zaman gecince, kopukluk oldu
                          bir daha bakmayi hatirlatmis oldunuz tesekkür ederim


                          Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                          Yorum


                            #88
                            Ynt: celal ve cemal aynasında kadın- cevadi Amuli

                            İslamda kadını bu eser kadar güzel anlatabilen başka eser var mı bilmiyorum. Şimdilik bizim zihnimizde bir şaheser olarak duruyor.
                            Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                            Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                            Yorum


                              #89
                              Ynt: celal ve cemal aynasında kadın- cevadi Amuli

                              haklisiniz
                              cok kapsamli bir kitap
                              bakis ufku cok genis
                              cabucak okuyup, isaretledigim yerleri tekrar tekrar okuyarak üzerinde düsündügüm ve herkese tavsiye ettigim bir kitap


                              Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                              Yorum


                                #90
                                Ynt: celal ve cemal aynasında kadın- cevadi Amuli

                                Selam Aleykum "gulistan_2"kardesim oncelikle elinize saglik emek vermisiniz, bu yazdiginiz kitap'in ismini yazabilirmisiniz? ": celal ve cemal aynasında kadın- cevadi Amuli" Bu acilan baslikmi kitap'in ismi? Tesekkur ederim

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X