Ynt: celal ve cemal aynasında kadın- cevadi Amuli
MALI TEMIN ETMEK VE HARCAMAK
ölünün anne babasindan her birinin altida bir iras olmasi gibi bazi durumlarda kadin ve erkegin esit miktarda miras olmalari bir yana anneye yakin oldugu durumlarda erkek ve kizkardes ayni oranda miras olurlar. diger durumlarda süphesiz erkek ve kizkardes farkli paylara sahiptirler. dolayisiyla hazretin kadinlarin payi azdir sözü onlarin mali az oldugu icin olgunluk ve gelisimleri yoktur. mihir yoluyla es olduklari ve bütün masraflari erkegin üzerinde oldugu icin kadinlarin mal payi erkekten cok degilsede az da degildir.
zevkler, giyim esyasi ve süs esyasindan kadin yararlanmakta ve fakat bunlarin üretimi erkegin görevi olmaktadir. yani önemli bir pay kadina aitken önemli üretimi erkegin görevi olmaktadir. yani önemli bir pay kadina aitken önemli üretim erkege aittir. kadin rehabeirn pesinden gitmeyin sözü kadin fakir oldugu icin gitmeyin demek degildir. aksine din icrai meseleleri ekonomik alanda erkege verecek kadin yararlanir erkek de üretir dedigi icin kadin liderin pesine gitmeyin demektir. hz.Ali liderligin kadinin sorumlulugunda olmasi durumunda Allahin kadin ve erkegin mirasini esit yapacagini istidlal etmek istiyor.
burada iki ince mesele vardir. ve bu iki mesele büsbütün birbirinden ayridir. hz.Ali miras payi az oldugu icin kadinin degeri azdir buyurmak istemiyor. tersine sunu buyurmak istiyor: "bu mali din kadina veriyor, fakat erkegin nezaretiyle ve mihir olarak veriyor,nafaka adiyla veriyor; malini dogrudan dogruya kendisine vermiyor ki üretimin zahmeti, girdisi ciktisi omuzlarina binmesin. bu icrai islerle ilgili bulunmaktadir, dolayisiyla manevi meselelerle gönül yoluyla, ögüt alma yoluyla bir ilgisi yoktur.
MALI TEMIN ETMEK VE HARCAMAK
ölünün anne babasindan her birinin altida bir iras olmasi gibi bazi durumlarda kadin ve erkegin esit miktarda miras olmalari bir yana anneye yakin oldugu durumlarda erkek ve kizkardes ayni oranda miras olurlar. diger durumlarda süphesiz erkek ve kizkardes farkli paylara sahiptirler. dolayisiyla hazretin kadinlarin payi azdir sözü onlarin mali az oldugu icin olgunluk ve gelisimleri yoktur. mihir yoluyla es olduklari ve bütün masraflari erkegin üzerinde oldugu icin kadinlarin mal payi erkekten cok degilsede az da degildir.
zevkler, giyim esyasi ve süs esyasindan kadin yararlanmakta ve fakat bunlarin üretimi erkegin görevi olmaktadir. yani önemli bir pay kadina aitken önemli üretimi erkegin görevi olmaktadir. yani önemli bir pay kadina aitken önemli üretim erkege aittir. kadin rehabeirn pesinden gitmeyin sözü kadin fakir oldugu icin gitmeyin demek degildir. aksine din icrai meseleleri ekonomik alanda erkege verecek kadin yararlanir erkek de üretir dedigi icin kadin liderin pesine gitmeyin demektir. hz.Ali liderligin kadinin sorumlulugunda olmasi durumunda Allahin kadin ve erkegin mirasini esit yapacagini istidlal etmek istiyor.
burada iki ince mesele vardir. ve bu iki mesele büsbütün birbirinden ayridir. hz.Ali miras payi az oldugu icin kadinin degeri azdir buyurmak istemiyor. tersine sunu buyurmak istiyor: "bu mali din kadina veriyor, fakat erkegin nezaretiyle ve mihir olarak veriyor,nafaka adiyla veriyor; malini dogrudan dogruya kendisine vermiyor ki üretimin zahmeti, girdisi ciktisi omuzlarina binmesin. bu icrai islerle ilgili bulunmaktadir, dolayisiyla manevi meselelerle gönül yoluyla, ögüt alma yoluyla bir ilgisi yoktur.
Yorum