Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Hangi Kur’an

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: Hangi Kur’an

    [quote author=evren link=topic=22149.msg144308#msg144308 date=1330874064]
    malumunuz üzere ,hadislerin yarısından çoğu uydurmadır.kur'ana uyanlar ve kur'anı açıklar nitelikte olanlar ,sahihtir.
    [/quote]

    bunun ölçütü nedir? bütün ekoller kendilerine göre kullandıkları hadislerin Kur'ana uygun olduğunu bu yüzden sahih olduğunu söylemiyorlar mı? hangi hadisin kuranı açıkladığını neye göre tesbit ediyorsunuz? bunun içinde yine başka akıllara başvurmuş olmuyor musunuz?

    [quote author=evren link=topic=22149.msg144308#msg144308 date=1330874064]

    ama herkes hüküm çıkaramaz.koordineli ve birlik çalışmasıyla bir takım hükümler çıkarılır ,bu hükümler çıkarılırken kur'ana bağlı kalınmalıdır.akıl kur'an anlama noktasında 'kendisiyle düşünülen güçtür' delil değildir.
    [/quote]

    neden? neden herkes hüküm çıkaramaz? siz kuranın anlaşılır olduğunu bu yüzden başkalarına göre değil kendimize göre yorumlanabileceğini söylemiyor musunuz? o halde ben neden hüküm çıkarmaktan men edilmiş olayım ki mesela?

    kimlerle koordineli ve birlik halinde çalışmalıyız? herkesin kendi aklınca anlayabileceği bir kitaptan hüküm çıkarmak için neden başkalarına ihtiyaç duyuyoruz? ve bu hükümlerin kurana uyduğunu nereden anlıyoruz? mesela başkaları kendi akıllarınca ve idrak kabiliyetlerince bizim yorumumuzu beğenmezse ne olacak? resulullah'ın getirdiği ve birilerine bağlı kalmak gerektirmeyen kitabın yine farklı yorumları ve mezhepler ortaya çıkmış olmayacak mı? hem de bu sefer bir iki değil kaç müslüman varsa o kadar?

    peki her aklın gücü bir midir? her akıl kuranı anlama noktasında eşit güce ve birikime sahipmidir? bırakın kuranı anlamayı normal hayatta farklı güçte olan akılların kuranı anlama noktasında yeterli güce sahip olduklarının kriteri nedir?

    [quote author=evren link=topic=22149.msg144308#msg144308 date=1330874064]

    eğer kur'anı anlamak ,akıl ile olmuyorsa ,imam dedikleriniz hangi uzuvlarıyla kur'anı anlıyorlar? akıl dışında bir yetiyse ,o yetinin ismini verir misiniz?

    yakınmanızın gerekçesi olan 'aklın ihata' derecesi ,bizimde malumumuzdur.akıl herşeyi ihata edemez ,her şeyde isabet edemez ,tekaklın peşine takılıp 'alimimle ,imamımla' yanılacağıma bireysel yanılgıyı kabul ederim.çünki onlar vahiyle beslenmiyor ,akıllarıyla bir yere varıyorlar.
    [/quote]

    biz aklın idrak gücünü inkar etmiyoruz. biz her aklın aynı idrak gücü olduğunu inkar ediyoruz. sizin mantığınıza göre her insan kuranı anlayabilecekken biz aklı ve ruhu resulullah tarafından eğitilmiş insanların kuranı tam anlamıyla idrak edeceğini ifade ediyoruz. fark burada.

    siz tek aklın peşinden koşmadığınızı sanıp peşine düştüğünüz aklın tek olduğunu ve eninde sonunda başka akıllardan beslendiğini fark etmiyorsunuz. Allah'ın arıya dahi vahyedebileceğini kuranda okuyan aklınız insanlara vahiy gelebileceğini idrak edemiyorsa bu bizim tezimizi doğruluyor. vahyi indirilen kitap olarak değerlendiriyorsanız o da sizin aklınızın kuranı ne kadar algıladığı ile alakalı.

    [quote author=evren link=topic=22149.msg144308#msg144308 date=1330874064]
    peygamberin çocuklarının ne gibi özelliği var ki ,bizlerden üstün olsunlar ,ailecilik ,kabilecilik ,ırkçılık islamın kıyısından bile geçmez.

    derseniz ki ,onlar peygamberin dizi dibinde yetişti ,onlar peygamberin her an yanında olduğu için ,vahyi bizden daha iyi anladılar.bunu evetlerim.ama tamamıyle değil.kaldı ki 'ehli beyt' ten gelen kaynakların hepsi kur'an gibi korunaklı mı? değil.
    [/quote]

    İslam ırkçılığa kabileciliğe karşıdır da sırf peygamber evlatları oldukları için ve bizler ırkçılığa karşı çıkacağımızdan dolayı hakkı hak edene vermemize de mi karşıdır? bu hak yeme değil midir? hem en üstün ilme hem de ahlaka sahip olanları sırf peygamber çocukları oldukları için övdüğümüzde ırkçılık diye yaftalanacaksak bu zulüm değil midir? hak edene hakkını vermek mi ırkçılıktır? hele hele bu soy kuranda ve sizin aklınızın ihata edemediği hadislerde övülmüşse.

    ehl-i beytten gelen kaynakların hepsi korunaklı değil diye korunaklı olanları da mı gözardı edelim? yukarıdaki sorunuzun içeriğinde zaten korunaklı olanların olabileceğini siz de varsayıyorsunuz. o halde neden onlarda neler geçtiğine bakmıyorsunuz?

    [quote author=evren link=topic=22149.msg144308#msg144308 date=1330874064]
    ben kur'anın çoğunu(hepsini değil) tek başıma okuyunca ,anlıyabiliyorum.ama hüküm çıkarıp fetva verecek konumda değilim ,kendimi bu konumda da görmüyorum.'siz bu mektebin propagandasını yapacağınıza' islamı anlatın.
    islamı anlatın dediğimde şöyle bir savunma yapabilirsiniz 'şia islamın ta kendisidir'. bende derim ki , bu sizin kuruntunuzdur.eğer şia islamın kendisi olsaydı farklı bir isim seçme gereği duymazdınız.
    [/quote]
    siz eğer hüküm çıkarıp fetva verecek durumda değilseniz bu sizin de başka akıllara ihtiyaç duyduğunuz ve onlardan öğrendiklerinizi uyguladığınız anlamına geliyor ki o zaman kimseye göre değil kendi aklımıza göre yorum yapmalı mealindeki görüşünüzü çürütüyorsunuz. bu noktada biz diyoruz ehl-i beyte uymak bizim aklımızın eksiklerini tamamlamış oluyor. o zaman bize niye itiraz ediyorsunuz?

    bu ismin kim tarafından ne zaman verildiğini araştırırsanız zaten yukarıdaki gibi bir sonuca varmazdınız. ama ben kendi adıma bu sitede sürekli vahdetin ve velayetin önemine vurgu yapmaya çalıyor ve velayet makamının kullandığı öz Muhammedi İslam tanımının vahdet için iyi bir tanım olduğunu düşünüyorum. size karşı yazdığım bu mesajların nedeni sizin gibi kendi aklının gücünü abartanların hayatlarında aslında sürekli başka akıllardan beslendiklerini anlatmaya çalışmaktı. mesela hakikaten namazı nasıl kılıyorsunuz? bunun dayanağı nedir? buradaki kılma şeklini kime göre ve niçin belirlediniz? veya hayatınızdaki birçok alanda vermeniz gereken hükümleri (hani siz fetva veremiyordunuz ya) kime göre ve nasıl veriyorsunuz? merak ediyorum.
    KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

    Yorum


      #17
      Ynt: Hangi Kur’an

      [quote author=gulistan_2 link=topic=22149.msg144305#msg144305 date=1330872886]
      hatti imam
      akil mantik cercevesinde yaptiginiz bu izahtan dolayi sizi kutluyorum kardesim
      Allah razi olsun
      [/quote]

      Rabbim mektebi idrak etmeye çalışanlardan ve samimiyetle araştıranlardan razı olsun. güzel ve hikmetli sözle çağıranların yar ve yardımcısı olsun.
      KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

      Yorum


        #18
        Ynt: Hangi Kur’an

        hangi hadisin kuranı açıkladığını neye göre tesbit ediyorsunuz?
        eğer akli melekelerinizde bir sorun yoksa ,kapalı olmayan, muğlak ifadelerden uzak bir hadisi ,kur'an ayetleriyle yan yana verip çok sarih bir şekilde açıkladığını görebilirsiniz.akla dair yaptığım yorumları ,kısır döngüye sebebiyet verecek şekilde ,ısıtıp ısıtıp ,tekrar sormanız lüzumsuz.


        neden herkes hüküm çıkaramaz?
        çünki ,hüküm çıkarmak için ,kur'an ayetlerini iç sistemleriyle ve kur'anı bütünsel ele almakla mümkündür.
        eğer herkes kur'an okuyup ,üstüne kafa yormazsa ,şiilerin 12 imam safsatası , sünnilerinde şeyh ,evliya adı altında gizlenen ,sahtekarların elinde kurban olup gideceklerdir.


        bunun içinde yine başka akıllara başvurmuş olmuyor musunuz?
        başka insanların aklından yararlanmak ,ideal aklın tavrıdır. çünki insanlar kendinden önceki insanların birikimlerinden faydalanmalı ona mota mot uyması gerekmez.

        kimlerle koordineli ve birlik halinde çalışmalıyız?
        islam adına çalışan ,üretken ,kendini geliştirmiş ,bedel ödemeye hazır her müslümanla yardımlaşabilirsiniz.( bu sünnide olabilir ,vahabide)



        aklınızın almadığı bir hükümden ,sorumlu tutulabilirsiniz mi? hayır.Aklınızın almadığı bir hükmü değilde ,aklınızın kabul ettiği ,sıradan bir insanın hükmünü almanızdan daha doğal ne olabilir ki? insan aklının aldığından sorumludur ,almadığından değil.
        aklının aldığı derken ,çıkarına uygun olanı kabul etsin demiyorum.kendini geliştirdiği ölçüde fikri değişebilir.

        Allah'ın arıya dahi vahyedebileceğini kuranda okuyan aklınız insanlara vahiy gelebileceğini idrak edemiyorsa bu bizim tezimizi doğruluyor
        aklınızın 'vahyi' ne kadar anladığına işaret ettiği için tezinizi doğruluyor. Allahın arıya vahy etmesinden kastın ,arıya verilen ,arılık görevini yerine getirişinden bahsediyor.arıya inen vahyi peygambere inen vahiyle aynı tutmanızın nedeni ,ileride imamlarınıza vahiy indirmeyi meşru kılmak için ,öne sürdüğünüz bir safsatadır. kötü olan nedir biliyor musunuz? arı üzerinden ,kendinize vahiy indirmeniz.
        örnek ,şu adam gözleriyle vahy etti bana , dertlerini...dediğim vakit adamın ,gözlerinden adamın dertleri belli oluyor manası çıkıyorken ,siz çıkıpta buradaki vahyi ,hayata uyarlanması gereken mesajla bir tutuyorsanız ,bu akıl kapasitenize işarettir.


        hem en üstün ilme hem de ahlaka sahip olanları sırf peygamber çocukları oldukları için övdüğümüzde ırkçılık diye yaftalanacaksak bu zulüm değil midir? hak edene hakkını vermek mi ırkçılıktır? hele hele bu soy kuranda ve sizin aklınızın ihata edemediği hadislerde övülmüşse.
        Allah onları ayrıcalıklı bir sınıf olarak mı yarattı ? bu haksızlık değil midir? Allahı dolaylı yoldan 'özel sınıf' üretimcisi olarak beyan etmeniz ,tevhide ,adalete aykırıdır.Allah bu dediklerinizden uzaktır.
        hüseyine ağlayıp ,muaviye ile iş tutan sizler ,hüseyine ağlarken muaviyeyi öğretmen kabul ettiğinizden gafilsiniz.neden mi? Ali gibi yüce bir şahsiyete hutbelerde lanet okuma geleneği oluşturan , muaviyenin(Allah cezasını versin) ardından ,sizler onun 'lanet etme' öğretisini devr alarak ,ona aynısını ona yapmadınız mı? onun öğretilerini ,alıp aynıyla karşılık vermek ,muaviyeyi kendine öğretmen kabul etmek değil midir?


        kitabın yine farklı yorumları ve mezhepler ortaya çıkmış olmayacak mı?
        sizin mezhebin getirdiği yorumlar ,sanki kitaba çok uygunda ,farklı yorumlardan yakınıyorsunuz.
        farklı yorumlar elbet olacaktır 'kimin doğrusu daha doğru ise ona uyumalı'
        ayeti kerime demiyor mu? o kullarım ki onlar sözü dinlerler ,sonrada en güzeline uyarlar.işte onlar Allahın kendilerine hidayet verdiği kimselerdir.işte temiz akıllılarda onlardır. zümer 18.


        kaynaklarınızın bir kısmını okumuşluğum vardır ,eğer sizi yanlış anladığımı düşünüyorsanız ,buyrun kaynak ismi verin ,kitapçılara giderken temin edip okuyum..

        Yorum


          #19
          Ynt: Hangi Kur’an

          [quote author=evren link=topic=22149.msg144344#msg144344 date=1330957053]
          eğer akli melekelerinizde bir sorun yoksa ,kapalı olmayan, muğlak ifadelerden uzak bir hadisi ,kur'an ayetleriyle yan yana verip çok sarih bir şekilde açıkladığını görebilirsiniz.akla dair yaptığım yorumları ,kısır döngüye sebebiyet verecek şekilde ,ısıtıp ısıtıp ,tekrar sormanız lüzumsuz.
          [/quote]


          o zaman size soralım: iki hadisin hangisi Kur'an'a göre sahihtir aklınızla bulun baklaım:


          1-
          a) namazda fatihadan sonra amin deyiniz kimin amin demesi meleklerinkine benzerse ...
          b) namazda fatihadan sonra amin demeyiniz...


          2-
          a) namazda ayakta dururken, Peygamberi sağ elini sol elinin üzerine koymuş halde gördüm
          b) namazda ellerinizi mecusiler gibi üstüste koymayın


          3-
          a) namazda fatihadan sonra yeni kısa bir sure ya da ona yakın uzunlukta ayet okuyunuz
          b) namazda fatihadan sonra tam bir sure okuyunuz.


          4-
          a) abdestte Peygamberin önce sağ ayağını sonra sol ayağını yıkarken gördüm
          b) Peygamber namazda ayaklarını mesh ederdi.


          5-


          a) Ashabım gökteki yıldızlar gibidir, hangisine sarılsanız felah bulursunuz.
          b) Ehlibeytim gökteki yıldızlar misali insanlara yönlerini bulmaları için rehberdir.


          6-
          a) Peygamber mescidi nebiye açılan evlerin kapılarının hepsini kapattı sadece Ebubekirinki hariç
          b) Peygamber mescidi nebiye açılan evlerin kapılarının hepsini kapattı sadece Ali'ninki hariç


          7-
          a) ...


          [quote author=evren link=topic=22149.msg144344#msg144344 date=1330957053]
          çünki ,hüküm çıkarmak için ,kur'an ayetlerini iç sistemleriyle ve kur'anı bütünsel ele almakla mümkündür. eğer herkes kur'an okuyup ,üstüne kafa yormazsa ,şiilerin 12 imam safsatası , sünnilerinde şeyh ,evliya adı altında gizlenen ,sahtekarların elinde kurban olup gideceklerdir.
          [/quote]
          bu kadar süre şiilerin arasındasın. senin safsata kafana hiç bir şey söyleyen oldu mu ki sen şiilerin Kur'an ve Peygamber s.a.a. sözlerinden mütevatir olarak nakledilen 12 imam inancına söz söylüyorsun. seni edebe davet ediyorum. Ve sana bu izni veren yönetimi ise şiddetle kınıyorum...


          hüküm çıkarma konusunda ihtiyatlı olduğun kadar, inanç konularında da ihtiyatlı olmalı ve delilleri güzel şekilde incelemelisin. Eğer sünni değilsen sünniler gibi namaz kılma. Kur'an dışında hadisleri kabul etmiyorsan namazını Kur'an'a göre kıl. hiç bir mezhebi taklit etme. Yok eğer sünniler gibi namaz kılıyorsan o zaman bu namazın kaynağı olan hadisleri kabul ediyorsun demektir ki o zaman sünnilerin kitaplarında mütevatir olarak naklettiği: 12 imam hadislerine de safsata dediğin için hemen tevbe et ve bu inancın aslını araştır. akli nakli olarak bu inanç şiilerin itikat kitaplarında ele alınmıştır. Örneğin Abdullah Turan Ehlibeyt mektebinin temel inançları kitabını caferilik.com dan indirip okuyabilirsin ya da kevser yayınlarından sipariş edebilirsin..


          [quote author=evren link=topic=22149.msg144344#msg144344 date=1330957053]
          başka insanların aklından yararlanmak ,ideal aklın tavrıdır. çünki insanlar kendinden önceki insanların birikimlerinden faydalanmalı ona mota mot uyması gerekmez.
          [/quote]
          12 imam insanların en zekileridir. onlardan yararlanmalısın. 12 imam Mehdi a.f. dünyadadır ve insanığa ilahi hükümleri eksiksiz olarak iletmektedir..
          [quote author=evren link=topic=22149.msg144344#msg144344 date=1330957053]
          aklınızın almadığı bir hükümden ,sorumlu tutulabilirsiniz mi? hayır.Aklınızın almadığı bir hükmü değilde ,aklınızın kabul ettiği ,sıradan bir insanın hükmünü almanızdan daha doğal ne olabilir ki? insan aklının aldığından sorumludur ,almadığından değil.aklının aldığı derken ,çıkarına uygun olanı kabul etsin demiyorum.kendini geliştirdiği ölçüde fikri değişebilir.
          [/quote]
          itikadi konularda dediğin doğru. Ama ibadetlerin şekli konusunda hayır. ruku bir secde iki, buna teslim olursun aklınla kavraman gerekmez. neden böyle diye akılla fıkhi hükümler belirlenemez. o yüzden dinin fıkhında kıyas saptırır. İmam Sadık a.s. dinde kıyası kullananan Ebu Hanifeye sorar:
          İmam Sadık a.s.: namaz mı daha önemli farz oruç mu?
          Ebu Hanife: namaz
          İmam Sadık a.s.: namaz daha önemli olduğundan, eğer dinde kıyasla fıkhi hükme varılabilseydi, o zaman, özel durumlarında kadınlar kılamadıkları namazı kaza etmeleri, orucu kaza etmemeleri gerekirdi, ama ilahi hüküm tersidir
          İmam Sadık a.s.: meni mi daha necistir yoksa idrar mı?
          Ebu Hanife: idrar
          o zaman kıyasa göre, meniden dolayı değil daha necis olan idrardan dolayı guslün alınması şart olmalıydı.
          İmam a.s. bu hükümlerden daha bir kaç tane sorar ve tüm fıkhi hükümlerde kıyasın caiz olmadığını gösterir..


          [quote author=evren link=topic=22149.msg144344#msg144344 date=1330957053]
          aklınızın 'vahyi' ne kadar anladığına işaret ettiği için tezinizi doğruluyor. Allahın arıya vahy etmesinden kastın ,arıya verilen ,arılık görevini yerine getirişinden bahsediyor.arıya inen vahyi peygambere inen vahiyle aynı tutmanızın nedeni ,ileride imamlarınıza vahiy indirmeyi meşru kılmak için ,öne sürdüğünüz bir safsatadır. kötü olan nedir biliyor musunuz? arı üzerinden ,kendinize vahiy indirmeniz. örnek ,şu adam gözleriyle vahy etti bana , dertlerini...dediğim vakit adamın ,gözlerinden adamın dertleri belli oluyor manası çıkıyorken ,siz çıkıpta buradaki vahyi ,hayata uyarlanması gereken mesajla bir tutuyorsanız ,bu akıl kapasitenize işarettir.
          [/quote]


          Peygamberlere gelen vahiy sadece içgüdü türü bilgi iletimi değildir. Peygamber dışındaki insanlara da vahiy gönderilmştir. Örneğin Musa a.s.'ın annesine, Hz. Meryem'e, Ashabı Kehf'ten birine, Hızır a.s.'a,...


          Yine sünni hadis kitaplarında geçtiğine göre Allah İmam Ali a.s. ile Peygamberin şahitliğini yaptığı halde konuşmuştur. Peygamber buna şahit olduğunu en sahih sayılan sünni kitaplarda görmekteyiz. Hz. İsa a.s.'ın rahat doğması için Meryem'e vahyeden Allah'ın şanından bir şey eksilmiyor da, Peygamber s.a.a.'ten sonra bin yıllarca süren bir yaşamda tüm insanlığa ilahi hükümleri iletmesi mi O'nun şanına aykırıdır? Allah'ın gücüne mi yakıştıramıyorsun İmamlara vahyetmesini yoksa hikmetli oluşuna mı? yeni çıkan meseleler konusunda doğruyu tutturması şansa kalmış, insanlara mı bırakmış Allah hükümlerini açıklamayı? siz dini oyun ve eğlence sanıyor, yeni çıkan meselelede öyle de olsa caizdir şöyle de olsa caizdir diye hafife alıyorsunuz. genetik kopyalamanın, organ naklinin caiz olduğunu hangi usul, kaide ve ilahi hükümle açıklayacaksınız? bunun gibi daha milyonlarca yeni mesele var. bunlarda Allah insanları serbest mi bırakmış? Şayet böyle dersen o zaman Allah dini yeni hayata uyum sağlamaktan yorulmuş demiş olursun. Çünkü Peygamber s.a.a.e gelene kadar hep bu değişimlere ve tahriflere karşın, Allah yeni vahiyle peygamberler göndermiş onları örnek, insanları derleyip toparlayıcı ve zayıfların koruyucusu olarak atamıştır. ama Peygamber s.a.a'ten sonra artık işin peşini bırakmıştır!!!. bu zayıf aciz ve hikmetsiz bir tanrı inancıdır. inancını değiştir. bu seni felakete sürükler..


          [quote author=evren link=topic=22149.msg144344#msg144344 date=1330957053]
          Allah onları ayrıcalıklı bir sınıf olarak mı yarattı ? bu haksızlık değil midir? Allahı dolaylı yoldan 'özel sınıf' üretimcisi olarak beyan etmeniz ,tevhide ,adalete aykırıdır.Allah bu dediklerinizden uzaktır. hüseyine ağlayıp ,muaviye ile iş tutan sizler ,hüseyine ağlarken muaviyeyi öğretmen kabul ettiğinizden gafilsiniz.neden mi? Ali gibi yüce bir şahsiyete hutbelerde lanet okuma geleneği oluşturan , muaviyenin(Allah cezasını versin) ardından ,sizler onun 'lanet etme' öğretisini devr alarak ,ona aynısını ona yapmadınız mı? onun öğretilerini ,alıp aynıyla karşılık vermek ,muaviyeyi kendine öğretmen kabul etmek değil midir?
          [/quote]


          değildir. bu ancak senin Kur'an'dan habersiz olduğunun işaretidir. Kur'an'da lanetleşme vardır. Peygamber lanetleşmiştir. Allah lanet etmiştir,


          "Kim bir mü’mini kasten öldürürse, cezası, içinde ebedî kalacağı cehennemdir. Allah, ona gazap etmiş, lânet etmiş ve onun için büyük bir azap hazırlamıştır."
          Nisa 93.


          melekler lanet etmiştir, Allah lanette insanları da kendi yanında zikretmiştir:


          [/size]Fakat âyetlerimizi inkâr etmiş ve kâfir olarak ölmüşlere gelince, işte Allah’ın, meleklerin ve bütün insanların lâneti onların üstünedir. Bakara 161.
          [/size]
          [/size]Muaviye müslüman olarak mı öldü kafir olarak mı? Ehlibeytle savaşmış ve Peygamberin: rızaları rızam, savaştıkları savaştıklarımdır buyurduğu İmam Hasan ve İmam Hüseynin a.s. katlini azmettirmemiş midir? Eğer eli silah tutabilecek kadar yiğitlik olaydı kendi öldürürdü. azmettirme öldürmek gibi değil midir? bir mü'mini bilerek öldürenin hata dışında öldürenin cezası lanet değil de nedir?
          [/size]
          [/size]Kur'an'dan hüküm çıkaramayan sen konu şiileri kınamak olunca ayetleri bile görmeden kafana göre atıyorsun!!
          [/size]

          [quote author=evren link=topic=22149.msg144344#msg144344 date=1330957053]
          sizin mezhebin getirdiği yorumlar ,sanki kitaba çok uygunda ,farklı yorumlardan yakınıyorsunuz. farklı yorumlar elbet olacaktır 'kimin doğrusu daha doğru ise ona uyumalı' ayeti kerime demiyor mu? o kullarım ki onlar sözü dinlerler ,sonrada en güzeline uyarlar.işte onlar Allahın kendilerine hidayet verdiği kimselerdir.işte temiz akıllılarda onlardır. zümer 18. kaynaklarınızın bir kısmını okumuşluğum vardır ,eğer sizi yanlış anladığımı düşünüyorsanız ,buyrun kaynak ismi verin ,kitapçılara giderken temin edip okuyum..
          [/quote]


          evet bizim inançlarımızın Kur'an'dan ve sahih hadislerden, hatta mütevatir hadislerden delillerini ve ispatını hiç bilmiyorsun. bilmediğin gibi çok da cesur davranıyorsun. bilmediğin şeyin ardına düşme önce delillerini iste sonra saçma olarak nitele.. şia itikadı tamamen akli ispatlıdır. her birini ispatı buralarda mevcut kardeşlerimiz yine yazarlar.. sorun ve yukarda dediğim kitabı alın okuyun. yine peşaver geceleri, el müracaat, el mizan, Hilafet ve Ehlibeyt Ekolleri, gibi kitapları da tavsiye ediyorum. yine cevaplıyoruz kitabı da sorularına cevap verecektir. kitaplar caferilik.com ya da kevserde mevcut..

          Yorum


            #20
            Ynt: Hangi Kur’an

            Tüm mezhepler bir diğerini kafir ilan etmiştir.öyle olmasaydı, 4 hak mezhep var lafı uydurulmazdı.bunu uyduran ise büyük ihtimal islam ile alakası yoktu.14 masumu hiç karıştırmayın bu işlere,kıyası bile insanı ne hallere götürür.mezhepler imamet inancının karşılığı değildir.imamet kıyas edilemez,siyasidir denilemez,diyenlerin delilini sunması gerekir.mezhepler,imamet inancına olan düşmanlığın tezahürüdür.nereye bakarsan bak sonuçta hep imamete olan düşmanlık ortaya çıkar.13 masumun şehid edilmesi bunun delilidir.nereyi araştırısanız araştırın,hangi kitabı okursanız okuyun varacağınız sonuç imamet inancıdır.14 masum inancı.başka çıkış yolu yok.
            Yüce Allah bizi bunla sınıyor.velayet ile sınıyor.Düşünün ki tüm dünyanın Hz.Peygamber'e (s.a.a) tam olarak biat etmesini,herkesin uymasını;geriye ne kalır doğruluktan başka.cennet cehenneme ne gerek var o zaman ilmin kapısı Hz.Ali'ye (a.s) uyduktan sonra.
            Zaten cennetdesin.Bunu İman ettiğin Allah'ın Resulu söylüyor.Daha ne desin? neden hala şüphe edersin Yüce Allah'ın çok bağışlayıcı olduğundan.Rahman ve Rahim olduğundan.Neden hala okuyup araştırıp daha iyi nasıl amel ederim demezsin de,abesle iştigal konularda
            kendi vaktini harcarsın? 14 masuma inandığını bildiğin birisi varsa ve yanlış yaptığını düşünüyorsan git onu uyar,ikaz et,haberdar et,yardımcı ol,gerekirse kendini feda et.çok mu zevk alıyorsunuz inatla imamete hayır diyenlerin,kendinizin ve biat ettiğimiz 14 masumları kelimelerle yaralamalarından..............

            Ben kimseyi hedef alarak yazmadım,sadece hislerimi yazdım.
            Bu arada 14 masum insan değil,beşerdir.Beşerin manasını öğrenin,insanlarla kıyas etmeyin lütfen.
            Allahumme salli ala Muhammed’in ve Al-i Muhammed ve accil ferecehum vel an ada ehum.

            Yorum


              #21
              Ynt: Hangi Kur’an

              Not: 18 Nolu mesajımdaki hadisler yaklaşık anlam iledir, moto mot kitaptan değildir.

              Yorum


                #22
                Ynt: Hangi Kur’an

                "Bu arada 14 masum insan değil,beşerdir.Beşerin manasını öğrenin,insanlarla kıyas etmeyin lütfen."

                bu görüşe katılmamız mümkün değildir. ayette ben sizin gibi beşerim diyor yani biz de beşeriz... yani sizin gibi mislukum diyor.

                beşer yiyen içen ayakları yere değen, insanın meleklerden farklı yönünü ele alan biçimidir.

                "De ki: Ben de ancak sizin gibi bir insanım, bana vahyedildi ki mâbûdunuz ancak ve ancak bir mâbuttur, artık Rabbiyle buluşmayı uman iyi işlerde bulunsun ve Rabbinin kulluğunda hiçbir kimseyi eş tutmasın." kehf 110

                ayette müşrikler, yeryüzünde bize rehberlik edecek peygamber olarak neden melekler indirmiyor da bizim gibi bir beşer gönderilmiş şeklindeki itirazlarına cevaben bu söyleniyor.

                "Dediler ki: “Bu ne biçim peygamber ki yemek yer, çarşıda pazarda dolaşır. Ona bir melek indirilseydi de, bu onunla beraber bir uyarıcı olsaydı ya!” furkan 7

                “Yahut kendisine bir hazine verilseydi veya ürününden yiyeceği bir bahçesi olsaydı ya!” Zalimler, (inananlara): “Siz ancak büyülenmiş bir adama uyuyorsunuz” dediler. furkan 8

                (Resûlüm!) Senin hakkında bak ne biçim temsiller getirdiler! Artık onlar sapmışlardır ve (hidayete) hiçbir yol da bulamazlar. furkan 9

                Dilerse sana bunlardan daha iyisini, altlarından ırmaklar akan cennetleri verecek ve sana saraylar ihsan edecek olan Allah'ın şanı yücedir. furkan 10

                " De ki: Ben size, Allah'ın hazineleri yanımda da demiyorum, gaibi bilirim, ben bir meleğim de demiyorum. Ben, yalnız bana vahyedilen şeye uymadayım. De ki: Körle gözü açık kişi bir olur mu hiç? Ne diye hâlâ düşünmezsiniz?" En'am 50

                burdaki ben meleğim de demiyorum ifadesi üzerinde çok durulmalıdır. Peygamberler iradeli varlıklardır, yiyen içen insani ihtiyaçları olan etten kandan insanlardır. aksini iddia edenlerin delillerini getirmesi gerekir..

                Yorum

                YUKARI ÇIK
                Çalışıyor...
                X