Ynt: Hangi Kur’an
[quote author=evren link=topic=22149.msg144308#msg144308 date=1330874064]
malumunuz üzere ,hadislerin yarısından çoğu uydurmadır.kur'ana uyanlar ve kur'anı açıklar nitelikte olanlar ,sahihtir.
[/quote]
bunun ölçütü nedir? bütün ekoller kendilerine göre kullandıkları hadislerin Kur'ana uygun olduğunu bu yüzden sahih olduğunu söylemiyorlar mı? hangi hadisin kuranı açıkladığını neye göre tesbit ediyorsunuz? bunun içinde yine başka akıllara başvurmuş olmuyor musunuz?
[quote author=evren link=topic=22149.msg144308#msg144308 date=1330874064]
ama herkes hüküm çıkaramaz.koordineli ve birlik çalışmasıyla bir takım hükümler çıkarılır ,bu hükümler çıkarılırken kur'ana bağlı kalınmalıdır.akıl kur'an anlama noktasında 'kendisiyle düşünülen güçtür' delil değildir.
[/quote]
neden? neden herkes hüküm çıkaramaz? siz kuranın anlaşılır olduğunu bu yüzden başkalarına göre değil kendimize göre yorumlanabileceğini söylemiyor musunuz? o halde ben neden hüküm çıkarmaktan men edilmiş olayım ki mesela?
kimlerle koordineli ve birlik halinde çalışmalıyız? herkesin kendi aklınca anlayabileceği bir kitaptan hüküm çıkarmak için neden başkalarına ihtiyaç duyuyoruz? ve bu hükümlerin kurana uyduğunu nereden anlıyoruz? mesela başkaları kendi akıllarınca ve idrak kabiliyetlerince bizim yorumumuzu beğenmezse ne olacak? resulullah'ın getirdiği ve birilerine bağlı kalmak gerektirmeyen kitabın yine farklı yorumları ve mezhepler ortaya çıkmış olmayacak mı? hem de bu sefer bir iki değil kaç müslüman varsa o kadar?
peki her aklın gücü bir midir? her akıl kuranı anlama noktasında eşit güce ve birikime sahipmidir? bırakın kuranı anlamayı normal hayatta farklı güçte olan akılların kuranı anlama noktasında yeterli güce sahip olduklarının kriteri nedir?
[quote author=evren link=topic=22149.msg144308#msg144308 date=1330874064]
eğer kur'anı anlamak ,akıl ile olmuyorsa ,imam dedikleriniz hangi uzuvlarıyla kur'anı anlıyorlar? akıl dışında bir yetiyse ,o yetinin ismini verir misiniz?
yakınmanızın gerekçesi olan 'aklın ihata' derecesi ,bizimde malumumuzdur.akıl herşeyi ihata edemez ,her şeyde isabet edemez ,tekaklın peşine takılıp 'alimimle ,imamımla' yanılacağıma bireysel yanılgıyı kabul ederim.çünki onlar vahiyle beslenmiyor ,akıllarıyla bir yere varıyorlar.
[/quote]
biz aklın idrak gücünü inkar etmiyoruz. biz her aklın aynı idrak gücü olduğunu inkar ediyoruz. sizin mantığınıza göre her insan kuranı anlayabilecekken biz aklı ve ruhu resulullah tarafından eğitilmiş insanların kuranı tam anlamıyla idrak edeceğini ifade ediyoruz. fark burada.
siz tek aklın peşinden koşmadığınızı sanıp peşine düştüğünüz aklın tek olduğunu ve eninde sonunda başka akıllardan beslendiğini fark etmiyorsunuz. Allah'ın arıya dahi vahyedebileceğini kuranda okuyan aklınız insanlara vahiy gelebileceğini idrak edemiyorsa bu bizim tezimizi doğruluyor. vahyi indirilen kitap olarak değerlendiriyorsanız o da sizin aklınızın kuranı ne kadar algıladığı ile alakalı.
[quote author=evren link=topic=22149.msg144308#msg144308 date=1330874064]
peygamberin çocuklarının ne gibi özelliği var ki ,bizlerden üstün olsunlar ,ailecilik ,kabilecilik ,ırkçılık islamın kıyısından bile geçmez.
derseniz ki ,onlar peygamberin dizi dibinde yetişti ,onlar peygamberin her an yanında olduğu için ,vahyi bizden daha iyi anladılar.bunu evetlerim.ama tamamıyle değil.kaldı ki 'ehli beyt' ten gelen kaynakların hepsi kur'an gibi korunaklı mı? değil.
[/quote]
İslam ırkçılığa kabileciliğe karşıdır da sırf peygamber evlatları oldukları için ve bizler ırkçılığa karşı çıkacağımızdan dolayı hakkı hak edene vermemize de mi karşıdır? bu hak yeme değil midir? hem en üstün ilme hem de ahlaka sahip olanları sırf peygamber çocukları oldukları için övdüğümüzde ırkçılık diye yaftalanacaksak bu zulüm değil midir? hak edene hakkını vermek mi ırkçılıktır? hele hele bu soy kuranda ve sizin aklınızın ihata edemediği hadislerde övülmüşse.
ehl-i beytten gelen kaynakların hepsi korunaklı değil diye korunaklı olanları da mı gözardı edelim? yukarıdaki sorunuzun içeriğinde zaten korunaklı olanların olabileceğini siz de varsayıyorsunuz. o halde neden onlarda neler geçtiğine bakmıyorsunuz?
[quote author=evren link=topic=22149.msg144308#msg144308 date=1330874064]
ben kur'anın çoğunu(hepsini değil) tek başıma okuyunca ,anlıyabiliyorum.ama hüküm çıkarıp fetva verecek konumda değilim ,kendimi bu konumda da görmüyorum.'siz bu mektebin propagandasını yapacağınıza' islamı anlatın.
islamı anlatın dediğimde şöyle bir savunma yapabilirsiniz 'şia islamın ta kendisidir'. bende derim ki , bu sizin kuruntunuzdur.eğer şia islamın kendisi olsaydı farklı bir isim seçme gereği duymazdınız.
[/quote]
siz eğer hüküm çıkarıp fetva verecek durumda değilseniz bu sizin de başka akıllara ihtiyaç duyduğunuz ve onlardan öğrendiklerinizi uyguladığınız anlamına geliyor ki o zaman kimseye göre değil kendi aklımıza göre yorum yapmalı mealindeki görüşünüzü çürütüyorsunuz. bu noktada biz diyoruz ehl-i beyte uymak bizim aklımızın eksiklerini tamamlamış oluyor. o zaman bize niye itiraz ediyorsunuz?
bu ismin kim tarafından ne zaman verildiğini araştırırsanız zaten yukarıdaki gibi bir sonuca varmazdınız. ama ben kendi adıma bu sitede sürekli vahdetin ve velayetin önemine vurgu yapmaya çalıyor ve velayet makamının kullandığı öz Muhammedi İslam tanımının vahdet için iyi bir tanım olduğunu düşünüyorum. size karşı yazdığım bu mesajların nedeni sizin gibi kendi aklının gücünü abartanların hayatlarında aslında sürekli başka akıllardan beslendiklerini anlatmaya çalışmaktı. mesela hakikaten namazı nasıl kılıyorsunuz? bunun dayanağı nedir? buradaki kılma şeklini kime göre ve niçin belirlediniz? veya hayatınızdaki birçok alanda vermeniz gereken hükümleri (hani siz fetva veremiyordunuz ya) kime göre ve nasıl veriyorsunuz? merak ediyorum.
[quote author=evren link=topic=22149.msg144308#msg144308 date=1330874064]
malumunuz üzere ,hadislerin yarısından çoğu uydurmadır.kur'ana uyanlar ve kur'anı açıklar nitelikte olanlar ,sahihtir.
[/quote]
bunun ölçütü nedir? bütün ekoller kendilerine göre kullandıkları hadislerin Kur'ana uygun olduğunu bu yüzden sahih olduğunu söylemiyorlar mı? hangi hadisin kuranı açıkladığını neye göre tesbit ediyorsunuz? bunun içinde yine başka akıllara başvurmuş olmuyor musunuz?
[quote author=evren link=topic=22149.msg144308#msg144308 date=1330874064]
ama herkes hüküm çıkaramaz.koordineli ve birlik çalışmasıyla bir takım hükümler çıkarılır ,bu hükümler çıkarılırken kur'ana bağlı kalınmalıdır.akıl kur'an anlama noktasında 'kendisiyle düşünülen güçtür' delil değildir.
[/quote]
neden? neden herkes hüküm çıkaramaz? siz kuranın anlaşılır olduğunu bu yüzden başkalarına göre değil kendimize göre yorumlanabileceğini söylemiyor musunuz? o halde ben neden hüküm çıkarmaktan men edilmiş olayım ki mesela?
kimlerle koordineli ve birlik halinde çalışmalıyız? herkesin kendi aklınca anlayabileceği bir kitaptan hüküm çıkarmak için neden başkalarına ihtiyaç duyuyoruz? ve bu hükümlerin kurana uyduğunu nereden anlıyoruz? mesela başkaları kendi akıllarınca ve idrak kabiliyetlerince bizim yorumumuzu beğenmezse ne olacak? resulullah'ın getirdiği ve birilerine bağlı kalmak gerektirmeyen kitabın yine farklı yorumları ve mezhepler ortaya çıkmış olmayacak mı? hem de bu sefer bir iki değil kaç müslüman varsa o kadar?
peki her aklın gücü bir midir? her akıl kuranı anlama noktasında eşit güce ve birikime sahipmidir? bırakın kuranı anlamayı normal hayatta farklı güçte olan akılların kuranı anlama noktasında yeterli güce sahip olduklarının kriteri nedir?
[quote author=evren link=topic=22149.msg144308#msg144308 date=1330874064]
eğer kur'anı anlamak ,akıl ile olmuyorsa ,imam dedikleriniz hangi uzuvlarıyla kur'anı anlıyorlar? akıl dışında bir yetiyse ,o yetinin ismini verir misiniz?
yakınmanızın gerekçesi olan 'aklın ihata' derecesi ,bizimde malumumuzdur.akıl herşeyi ihata edemez ,her şeyde isabet edemez ,tekaklın peşine takılıp 'alimimle ,imamımla' yanılacağıma bireysel yanılgıyı kabul ederim.çünki onlar vahiyle beslenmiyor ,akıllarıyla bir yere varıyorlar.
[/quote]
biz aklın idrak gücünü inkar etmiyoruz. biz her aklın aynı idrak gücü olduğunu inkar ediyoruz. sizin mantığınıza göre her insan kuranı anlayabilecekken biz aklı ve ruhu resulullah tarafından eğitilmiş insanların kuranı tam anlamıyla idrak edeceğini ifade ediyoruz. fark burada.
siz tek aklın peşinden koşmadığınızı sanıp peşine düştüğünüz aklın tek olduğunu ve eninde sonunda başka akıllardan beslendiğini fark etmiyorsunuz. Allah'ın arıya dahi vahyedebileceğini kuranda okuyan aklınız insanlara vahiy gelebileceğini idrak edemiyorsa bu bizim tezimizi doğruluyor. vahyi indirilen kitap olarak değerlendiriyorsanız o da sizin aklınızın kuranı ne kadar algıladığı ile alakalı.
[quote author=evren link=topic=22149.msg144308#msg144308 date=1330874064]
peygamberin çocuklarının ne gibi özelliği var ki ,bizlerden üstün olsunlar ,ailecilik ,kabilecilik ,ırkçılık islamın kıyısından bile geçmez.
derseniz ki ,onlar peygamberin dizi dibinde yetişti ,onlar peygamberin her an yanında olduğu için ,vahyi bizden daha iyi anladılar.bunu evetlerim.ama tamamıyle değil.kaldı ki 'ehli beyt' ten gelen kaynakların hepsi kur'an gibi korunaklı mı? değil.
[/quote]
İslam ırkçılığa kabileciliğe karşıdır da sırf peygamber evlatları oldukları için ve bizler ırkçılığa karşı çıkacağımızdan dolayı hakkı hak edene vermemize de mi karşıdır? bu hak yeme değil midir? hem en üstün ilme hem de ahlaka sahip olanları sırf peygamber çocukları oldukları için övdüğümüzde ırkçılık diye yaftalanacaksak bu zulüm değil midir? hak edene hakkını vermek mi ırkçılıktır? hele hele bu soy kuranda ve sizin aklınızın ihata edemediği hadislerde övülmüşse.
ehl-i beytten gelen kaynakların hepsi korunaklı değil diye korunaklı olanları da mı gözardı edelim? yukarıdaki sorunuzun içeriğinde zaten korunaklı olanların olabileceğini siz de varsayıyorsunuz. o halde neden onlarda neler geçtiğine bakmıyorsunuz?
[quote author=evren link=topic=22149.msg144308#msg144308 date=1330874064]
ben kur'anın çoğunu(hepsini değil) tek başıma okuyunca ,anlıyabiliyorum.ama hüküm çıkarıp fetva verecek konumda değilim ,kendimi bu konumda da görmüyorum.'siz bu mektebin propagandasını yapacağınıza' islamı anlatın.
islamı anlatın dediğimde şöyle bir savunma yapabilirsiniz 'şia islamın ta kendisidir'. bende derim ki , bu sizin kuruntunuzdur.eğer şia islamın kendisi olsaydı farklı bir isim seçme gereği duymazdınız.
[/quote]
siz eğer hüküm çıkarıp fetva verecek durumda değilseniz bu sizin de başka akıllara ihtiyaç duyduğunuz ve onlardan öğrendiklerinizi uyguladığınız anlamına geliyor ki o zaman kimseye göre değil kendi aklımıza göre yorum yapmalı mealindeki görüşünüzü çürütüyorsunuz. bu noktada biz diyoruz ehl-i beyte uymak bizim aklımızın eksiklerini tamamlamış oluyor. o zaman bize niye itiraz ediyorsunuz?
bu ismin kim tarafından ne zaman verildiğini araştırırsanız zaten yukarıdaki gibi bir sonuca varmazdınız. ama ben kendi adıma bu sitede sürekli vahdetin ve velayetin önemine vurgu yapmaya çalıyor ve velayet makamının kullandığı öz Muhammedi İslam tanımının vahdet için iyi bir tanım olduğunu düşünüyorum. size karşı yazdığım bu mesajların nedeni sizin gibi kendi aklının gücünü abartanların hayatlarında aslında sürekli başka akıllardan beslendiklerini anlatmaya çalışmaktı. mesela hakikaten namazı nasıl kılıyorsunuz? bunun dayanağı nedir? buradaki kılma şeklini kime göre ve niçin belirlediniz? veya hayatınızdaki birçok alanda vermeniz gereken hükümleri (hani siz fetva veremiyordunuz ya) kime göre ve nasıl veriyorsunuz? merak ediyorum.
Yorum