Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

YALAN KONUŞUYOR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

Daraltma
Bu sabit bir konudur.
X
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #46
    Ynt: YALAN KONUŞUYOR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

    FATIMANIN S.A MUSHAFI
    İmam Sadık (a.s) bu konuda şöyle buyuruyor: ‘Andolsun Allah’a o mushaf Kur’an değildir.’
    Meclisi, Biharu’l-Envar, c.44, s.101.

    Yorum


      #47
      Ynt: YALAN KONUŞUYOR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

      İmam Sadık (a.s) şöyle buyuruyor:
      “Şüphesiz Kur’ân bir tanedir ve bir olan Allah tarafından gönderilmiştir.”
      Usul-u Kafi, c.2, s.630, hadis. 12 ve 13.

      Yorum


        #48
        Ynt: YALAN KONUŞUYOR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

        Şeyh Müfit’ten sonra İmamiyyenin (12 İmam Şiileri) reisi olarak bilinen fakih, müfessir, kelamcı, edip ve şair Ebû-l Kasım Ali b. Hüseyin Musevi Seyit Murtaza Âlamü’l-Hüda (436 h.k) şöyle der:

        “Kur’ân’ın sahih bir şekilde nakledildiğine inanmak, şehirleri, büyük olayları, meşhur ve aşikâr Arap kitaplarını bilmeye benzer. Zira Kur’ân’ın nakledilip hıfz edilmesine gösterilen hassasiyet ve verilen önem hiçbir şey için geçerli değildir. Kur’ân nübüvvetin mucizesi, şeriat ve dinî ahkâmların kaynağıdır. İslam âlimleri onun korunması, hıfz edilmesi konusunda son derece gayret göstermişlerdir. Hatta Kur’ân konusunda alamet, kıraât ve harfler konusunda bütün ihtilafları öğrenmişlerdir. Durum böyle iken nasıl olurda Kur’ân tahrif olmuş olabilir!?”

        ez-Zahire fi ilmi’l-Kelam, s. 361.

        Yorum


          #49
          Ynt: YALAN KONUŞUYOR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

          “Hiç şüphe yok ki, Kur'ân'ı biz indirdik, elbette onu yine biz koruyacağız.”(Hicr9)
          Allâme Tabatabaî (r.a) bu ayet hakkında şöyle der:“Kur’ân hayat dolu ebedî bir zikirdir. Yok olmak, eksilmek ve fazlalaştırılmaktan korunmuştur. Kur’ân’ın muhtevasında herhangi bir değişikliğin meydana gelmesi sonucu, hakikatleri ve ilahî maarifi açıklayıcı olma özelliğini kaybetmesi ve böylece Allah’ın zikri olmaktan çıkması mümkün değildir. Bu ayet, Kur’ân-ı Kerim’in zikir olduğunu ve nazil olduktan sonra çeşitli tahriflerden sonsuza dek korunacağını bildirmektedir..”

          el-Mizan tefsiri, mezkur ayet

          Yorum


            #50
            Ynt: YALAN KONUŞUYOR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

            “Hiç şüphe yok ki, Kur'ân'ı biz indirdik, elbette onu yine biz koruyacağız.”(Hicr9)
            Ayetullah Hoî (r.a) ise, bu konuda şöyle der:
            “Bu ayet, Kur’ân’ın tüm tahriflerden korunduğunu ve hainlerin pis elleriyle Kur’ân’da herhangi bir değişikliği ve tahrifi meydana getiremediklerini ve hiçbir fitnecinin oyuncağı olamayacağını vurguluyor.
            el-Beyân Tefsiri, s. 226.

            Yorum


              #51
              Ynt: YALAN KONUŞUYOR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

              “Hiç şüphe yok ki, Kur'ân'ı biz indirdik, elbette onu yine biz koruyacağız.”(Hicr9)
              Feyz-i Kaşanî şöyle diyor:
              “Yani, biz Kur’ân’ı her çeşit eksilme, fazlalaşma ve değiştirilme tahrifinden koruyacağız.”
              Tefsir-i Sâfî, c.1, s.33-34, ve c. 1, s. 898, Vâfî, c.2, s.1778

              Yorum


                #52
                Ynt: YALAN KONUŞUYOR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

                “Hiç şüphe yok ki, Kur'ân'ı biz indirdik, elbette onu yine biz koruyacağız.”(Hicr9)
                Ebû Ali Tabersî ise şöyle der:
                Yani, biz Kur’ân’ı her çeşit eksilme ve fazlalaşma tahrifinden koruyacağız. Allah (c.c.) Kur’ân’ı nazil ettiği şekilde koruyacağını üstlenmiş, İslam ümmetini bu Kur’ân’ı nesilden nesile aynen aktarmakla görevlendirmiştir; Peygamber’in davetini kabul edenlerin hepsine hücceti tamamlamaları için bu durumun kıyamete dek devam etmesini emretmiştir.”
                Mecmaü’l-Beyân, c.1, s. 898.

                Yorum


                  #53
                  Ynt: YALAN KONUŞUYOR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

                  “Hiç şüphe yok ki, Kur'ân'ı biz indirdik, elbette onu yine biz koruyacağız.”(Hicr9)
                  Katâde, bu ayet hakkında şöyle der: “Şeytan hiçbir bâtıl sözü Kur’ân’a ekleyemez ve hiçbir hak sözü ondan eksiltemez.”
                  Mecmaü’l-Beyân, c.1, s. 898.

                  Yorum


                    #54
                    Ynt: YALAN KONUŞUYOR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

                    “Hiç şüphe yok ki, Kur'ân'ı biz indirdik, elbette onu yine biz koruyacağız.”(Hicr9)

                    Ayetullah Hoî bu şüphenin cevabında şöyle diyor:
                    "Bu ayetteki “zikir”den maksat, Peygamber’e (s.a.a) nazil olan Kur’ân-ı Kerim’dir ve “onu korumak”, onu başkalarının oyuncağı olmaktan ve zayi olmaktan korumak ve bütün insanların o ilahî mesaja ulaşabilmesini mümkün kılmak demektir. Nitekim halk dilinde; “Filan kasidenin her hakkı mahfuzdur.” denildiği zaman, o kasidenin korunmasına rağmen, herkesin ona ulaşabileceği kastedilir.”
                    el-Beyân Tefsiri, s. 227 ve 228

                    Yorum


                      #55
                      Ynt: YALAN KONUŞUYOR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

                      Ayetullah Hoî
                      İmamlar (a.s) bu bugün elimizde bulunan Kur’ân’a göre istidlal etmişlerdir. Dostlarının da bu Kur’ân ile istidlal etmelerini tasdik etmişlerdir. Buda gösteriyor ki; şu an elimizde bulunan Kur’ân hüccettir. Bu Kur’ân’a sıkı sıkı sarılmak farzdır ve bu konuda hiçbir şüphe yoktur.”
                      el-Beyân Tefsiri, s.228

                      Yorum


                        #56
                        Ynt: YALAN KONUŞUYOR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

                        “Kendilerine Kitap geldiğinde onu inkâr edenler (şüphesiz bunun sonucuna katlanacaklardır). Hâlbuki o, eşsiz bir kitaptır. Bâtıl ona, ne önünden gelebilir ne de arkasından. Hakîm ve Hamîd Allah'tan bir indirmedir o.” Fussilet, 41 ve 42.
                        ALLAME TABATABİ
                        Bâtıl demek, Kur’ân’ın hakikatlerinin tümünün veya bir bölümünün hak olmayan şeylere dönüşmesidir. Veya şeriatın hükümleri ve ahlakî değerlerinin bazılarının uygulanamayacak derecede iptalidir. Bu ayet ise, Kur’ân’da böyle şeylerin oluşmasını kesin bir dille reddediyor.”
                        el-Mizan Tefsiri, c. 17, s. 398

                        Yorum


                          #57
                          Ynt: YALAN KONUŞUYOR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

                          HZ. MUHAMMED S.A.A

                          "Ben aranızda iki değerli emanet bırakıyorum; Biri hidayet ve nur ile dolu olan Allah’ın kitabıdır. Sizler ona sarılın ve amel ediniz. Diğeri ise İtretim, Ehl-i Beytimdir. Sizi Allah’a and veriyorum Ehl-i Beytim’in haklarını koruyunuz, eğer bu ikisine sarılırsanız asla sapıklığa düşmezsiniz, bu ikisi kıyamet günü (Kevser) havuzunun başında benim yanıma gelinceye kadar birbirlerinden ayrılmazlar…

                          Yorum


                            #58
                            Ynt: YALAN KONUŞUYOR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

                            İMAM CAFER-İ SADIK A.S
                            “Kur’ân’a muhalif olan her hadis batıldır.”

                            Yorum


                              #59
                              Ynt: YALAN KONUŞUYOR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

                              FEYZİ KAŞANİ
                              Hz. Peygamber (s.a.a) ve İmamlar (a.s), kendilerinden mütevatir olarak nakledilen rivayetlerde, kendilerine isnat edilen hadislerin onlara ait olup olmadığını anlamamız için, o hadislerin Kur’ân’a sunulmasını emretmişlerdir. “Kur’ân’a uyanı kabul, uymayanı reddedin.” diye buyurmuşlardır. Buna göre, elimizde mevcut olan Kur’ân’ın tahrif edildiğini kabul edersek, hadisleri ona sunmanın ne gibi bir yararı olabilir ki? Bu yüzden, Kur’ân’ın tahrif edildiği yönündeki hadisleri, Kur’ân’a aykırı ve muhalif olduğu için, ret veya te’vîl etmemiz gerekir.”
                              Tefsir-i Sâfi c. 1, s. 51.

                              Yorum


                                #60
                                Ynt: YALAN KONUŞUYOR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

                                “İmam Sadık (a.s)’a, halkın “Ey inananlar, Allah'a, peygambere ve içinizden emredecek kudret ve liyakate sahip olanlara itaat edin.” ayetinde Allah’ın Ali (a.s) ve Ehlibeyti’nin (a.s) isimlerini niçin zikretmiyor? dediklerini söyledim. İmam Sadık (a.s) şöyle buyurdu:

                                “Peygamber’e (s.a.a) namazda nazil olmuştur. Fakat namazın rekâtları bildirilmemiştir, Kur’ân’da gelmemiştir. Peygamber (s.a.a) (namazları kaç rekât olarak kılacaklarını) açıkladı. Diğer hükümlerde aynı şekildedir...”

                                Usul-u Kafi, c.1, s.286

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X