Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

YALAN KONUŞUYOR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

Daraltma
Bu sabit bir konudur.
X
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    YALAN KONUŞUYOR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

    EBU ALİ TABERSİ R.A
    Kurânın fazlalığı hakkında bütün İslâm ümmeti, bu görüşün temelsizliği noktasında ortak görüşe sahiptir. Kurânın bazı ayetlerinin eksildiği hususunda ise, ashabımızdan bir grup ve Ehlisünnet"in Haşviyye fırkasından bir grup, bazı rivayetler nakletmişlerdir. Ama mezhebimizce kabul edilen doğru görüş, bunun tersidir.
    Eminul İslam Ebu Ali Tabersi r.a, "Mecmaul-Beyan" tefsiri, cild 1, sayfa 10

    #2
    Ynt: YALAN KONUŞUYORLAR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

    ŞEYH SADUK R.A
    "İnancımız odur ki, Yüce ALLAHın Nebisi Muhammede -ALLAHın salat ve selamı üzerine olsun-indirdiği Kuran iki kapak arasındadır; insanların elinde olandır ve bundan fazla değildir"

    Yorum


      #3
      Ynt: YALAN KONUŞUYORLAR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

      ŞEYH MÜFİD R.A
      Ehli İmamiden olan cemaat demiştir ki: Kur'anın sözünden, ayesinden ve suresinden hiç bir şey eksik değildir. ancak Alinin a.s Muahafında mevcut olan nazil olma hakikatlerini bildiren tevil ve tefsirlerden bazıları silinmiştir. Bunlar ALLAHın kelamı olan Kurandan olmasalarda sabit ve nazil olmuşlardı. Çünkü Kur'anın tevili de Kur'an adlanıyor. ALLAH Teala buyuruyor: "O halde, biz onu okuduğumuz zaman, sen de onun okunuşunu izle. Sonra muhakkak onu açıklamak bize aittir" ve (bu Ayette ALLAH Teala) Kur'anın tevilini de Kur'an adlandırıyor. bu konuda ehli tefsr ihtilaf etmemiştir.


      Benim görüşüme göre asıl anlamda Kur'anın sözlerinden bazı şeylerin silindiğini idda edenin fikri değilde yukarıda anlatılan bu fikir hakikate daha yakındır ve ben bu görüşe meyl ediyor ve Allahtan doğru görüş için tevfik diliyorum.

      Yorum


        #4
        Ynt: YALAN KONUŞUYORLAR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

        SEYYİD MURTAZA R.A
        "Kuran’ın doğru bir şekilde nakledildiğini bilmek; ülkeleri, büyük hadiseleri, önemli olayları, meşhur kitapları ve Arapların satırlara dökülmüş şiirlerini bilmek gibidir. Çünkü Kuran’ı nakledip korumaktaki titizlik artmış ve gerekçeler çoğalmıştır. O kadar ki, yukarıda bahsettiğimiz örneklerin ulaşmadığı dereceyi aşmıştır. Çünkü Kuran, peygamberliğin mucizesidir ve şer’i ilimler, dini hükümler ondan alınır. İslam âlimleri de Kuran’ı öyle muhafaza etmiş ve korumuşlar ki gramerinden okunuşuna, harflerinden ayetlerine kadar her şeyini bilmişlerdir. O halde bu sâdık ilgi ve pür dikkat ile nasıl değiştirilmiş veya eksiltilmiş olabilir!"


        Seyyid Murteza r.a, "Mesail et Trablusiyyat"

        Yorum


          #5
          Ynt: YALAN KONUŞUYORLAR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

          ŞEYH TUSİ R.A
          Bütün müslümanlar, Kuranada hiçbir fazlalık olmadığı hususunda görüş birliği içindedirler. Kuranın eksikliği hususuna gelince, Müslümanların ağır basan görüşleri bunun tersidir.


          Şeyh Tusi r.a, "et Tibyan" tefsiri, cild 1, sayfa 3

          Yorum


            #6
            Ynt: YALAN KONUŞUYORLAR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

            FEYZ KAŞANİ R.A
            "Bizde onu koruyup saklayacağız" (Hicr suresinin 9-cu) ayetinin tefsirinde diyor ki "yani tahrif, değişiklik ve artıp azaltılmadan"

            Yorum


              #7
              Ynt: YALAN KONUŞUYOR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

              AYETULLAH HOİ R.A
              "Kuran’ın tahrif edilmesiyle ilgili sözler, hurafe hayalden ibarettir. Zayıf akıllılar, bu hadisleri gereği gibi incelemeyenler veya böyle olmasını seven kişiler tarafından kabul edilir; sevgi de insanı sağır ve kör eder. İnsaf, tedbir ve akıl sahipleri ise bu hadislerin batıl ve hurafe olduğundan emindirler"

              Yorum


                #8
                Ynt: YALAN KONUŞUYOR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

                AYETULLAH SEYYİD ALİ HAMANEİ R.A
                "Kesin deliller, elimizde mevcut olan Kuran'ın tahrif edilmediğine hükmediyor"

                Yorum


                  #9
                  Ynt: YALAN KONUŞUYOR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

                  AYETULLAH MEKARİM ŞİRAZİ R.A
                  "Biz inanıyoruz ki: Bugün dünya Müslümanlarının elinde bulunan Kur'an, Hz. Resulullah'a s.a.a nazil olan Kur'an'ın ta kendisi olup, zerrece ekleme veya eksiltmeye uğramamıştır"

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: YALAN KONUŞUYOR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

                    ALLAME HİLLİ R.A
                    Doğru olanı da budur ki, Kur’an da hiçbir değişiklik, sona geçirme veya öne almak durumu söz konusu olmamıştır. Ne bir şey eklenmiş ve ne de bir şey eksiltilmiştir. Böyle bir inanç sahibi olmaktan ALLAH’a sığınırım. Zira bu taktirde mütevatiren nakledilen Peygamberin mucizesi ortadan kalkmış olur.


                    Allame Hilli r.a, "Ecvibet’ul-Mesail’il-Mehnaviyye",13. mesele, s.121

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: YALAN KONUŞUYOR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

                      AYETULLAH HUMEYNİ R.A
                      "Müslümanların Kuran"ın yazılması, kaydedilmesi, bir araya toplanması, korunması ve tilâvet edilmesi hususundaki ihtimam ve titizliklerini bilen herkes, Kuran"ın tahrif edildiği zannının temelsizliğine kanaat getirerek böyle bir şeyin mümkün olmadığını teslim eder. Bu konuda nakledilen rivayetlere gelince; bu rivayetlerin bir kısmı, delil olarak sunulamayacak kadar zayıf; bir kısmı, uydurulmuş oldukları belli olan meçhul (mevzu) hadisler; bir kısmı ise, Kuran"ın tevili ve tefsiriyle ilgili açıklamalardır. Bir kısmı da, açıklamaları kapsamlı bir kitap yazmayı gerektiren türlerden hadislerdir. Eğer konudan uzaklaşacağımız korkusu olmasaydı, Kuran"ın tarihini ve asırlar boyunca geçirdiği aşamaları açıklar, elimizde olan bu semavî kitabın, ALLAH"ın indirdiği Kur"an-ı Kerim olduğunu ve Kur"ân karileri arasında ki görüş farklıklarının Cebrail-i Emin"in Hz. Peygamber"in temiz kalbine indirdiği ile uzaktan yakından ilgisi olmayan yeni bir olay olduğunu açıklığa kavuştururduk."
                      Üstat Cafer Sübhani, "Tehzib"ul-Usul"

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: YALAN KONUŞUYOR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

                        Ayetullah el Uzma Muhammed Rıza Muzafferi R.A
                        "Kur'an-ı Kerim'in, ALLAHü Taala tarafından, peygamber-i ekrem'e s.a.a vahy edilen ilahi kitap olduğuna, o kitabın, (İnsanların ihtiyaçlan olan) her şey'i bildirdiğine, belağat ve fasahatte eşi bulunmayan, bulunmasina da imkan tasavvur edilemeyen, ayni zamanda en yüce gerçekleri ihtiva eden, bütün insanları acze düşüren ebedi bir mu'cize bulunduğuna inanmaktayız; tebdil, tahrif ve tağyır gibi şeylerden korunmuştur, bugün elimizde bulunan ve okunan Kur'an-i Kerim, Hazret-i Peygambere s.a.a vahyedilen Kur'an-ı Kerim'in aynıdır; bu hususta başka iddiada bulunan, mugalataya girişen, buna benzer bir davaya kalkışan kişilerin hepsi de hidayetten sapmıştır; çünkü "Ne önceden onun hükümlerini ibtal eden bir kitap gelmiştir, ne de ondan sonra gelir ve batil, ona zarar veremez"

                        Ayetullah el Uzma Muhammed Rıza Muzaffer, "Akaidul İmamiyye", Kuran hakkındakı inanç babı

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: YALAN KONUŞUYOR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

                          Ayetullah Muhammed Cevad Fazıl lenkerani R.A

                          "Tahrif görüşünü İslam mezheplerine nispet etmekte ifrat edilmişdir. şöyle ki, inançalarının esasını tahrifin inkarını oluşturan bir mezhebin tahrife inandığı idda edilmiştir. biz bu konunun faklı taraflarını araştırmakla birlikte kanıtlayacağız ki, Şia mezhebi tahrifi kabul etmiyor, aksine tahrifi redd etmek bu mezhebin inancının aslını oluşturuyor. çünkü bu (tahrif) iddsı kabul edilirse Şia akidesinin kökü, aslı ortadan kalkar"

                          Ayetullah Muhammed Cevad fazıl Lenkerani, "Kuran tahrif edilmemiştir", önsöz

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: YALAN KONUŞUYOR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

                            Dr. Muhammed Ali Şimali
                            "Biz, Kurân-ı Kerim’in Allah tarafından nazil olduğuna ve Peygamber’in s.a.a dilinden hiçbir ilave ve ya eksiklik olmadan insanlara aktarıldığına inanmaktayız. Kurân-ı Kerim her şeyin açıklayıcısı ve kalıcı bir mucizedir. Kurân-ı Kerim’in fasih ve açık oluşu ve aynı zamanda hakikatine ulaşılamadığından dolayı hiç kimsenin onun bir benzerini getirmesi veya değiştirmesi mümkün değildir. Bugün elimizde bulunan Kurân ile Peygamber s.a.a efendimize nazil olan Kurân arasında hiçbir farklılık yoktur. Bunun dışında bir düşünceye sahip olan kimse ise fasık veya hatalıdır. Çünkü Kurân-ı Kerim Allah’ın c.c kelamıdır. "O’na önünden de ardından da batıl gelemez…"

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: YALAN KONUŞUYOR O SAHTEKARLAR "KURAN TAHRİF EDİLMEMİŞTİR"

                              ŞEYH MUHAMMED TİCANİ
                              Kur'an'ın tahrif oluşu görüşü ister Şia ve ister Ehl-i Sünnet hiç bir müslümanın kabul edemeyeceği bir görüştür. Çünkü izzet ve azarnet sahibi olan Allah-u Team'nın kendisi Kur'an'ı koruduğunu belirtmiştir. "Zikr'i (Kur'an'ı) biz indirdik, elbette onu yine biz koruyacağız." O halde hiç kimsenin ondan bir harf eksiltip veya ona bir harf eklemesi mümkün değildir. Kur'an Hz. Resuluılahın s.a.a ebedi olan mucizesidir. O Hakim ve Hamid olan Allah'tan inen Kitap'tır; ona ne önünden ve ne de arkasından batıl yaklaşamaz. Bundan başka, İslam tarihi ve müslümanların asırlar boyunca süregelen yaşayış tarzı da Kur'a'nın tahrif olduğunu reddeder. Zira ashabın bir çoğu Kur'an'ı hıfzederek korumakta ve kendi çocuklarına hıfzettirmekte adeta birbirleriyle yarışıyorlardL O halde hiç bir şahıs, grup ve devletin onu tahrif edip değiştirmesi mümkün değildir. Eğer doğudan batıya, güneyden kuzeye bütün İslam ülkelerini gezersek yine bütün yeryüzünde Kur'an'ın aynı olduğunu ve hiç bir artırma veya eksiltmenin söz konusu olmadığını görürüz. Her ne kadar müslümanlar çeşitli grup ve mezheplere bölünmüşlerse de Kur'an-ı Kerim onların hepsini bir araya toplayan sağlam bir esasdır. Kur'an-ı Kerim hususunda İslam ümmeti arasında herhangi bir ihtilaf yoktur; ihtilaflar ancak Kur'an'ın tefsiri ve manası üzerindedir.
                              D
                              r. Muhammed Semavi Ticani, "Doğrularla birlikte",

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X