Ynt: Doğru Türkçe Meali Tespit Etmede Kilit Rolü Oynayan Ayetler
ayette üzerinde durmak istediğimiz kelimeler bunlardır. Özellikle de el Qurba kelimesi. bu kelime Türkçe'de akraba diye geçen kelimeyle aynı köktendir. Yakınlık, akraba demektir. kelimede temel hafler g(kaf) re(ra)b(be)dir. yakın olmak anlamına gelmektedir. kelimenin sonundaki "ye" aitlik "ye"sidir. yani "benim" anlamına gelmektedir. "gurbayi" şeklinde kastedilen bu kelime, sonundaki "ye"nin illet harfi olması nedeniyle okunmamakta ve "gurbâ" diye telaffuz edilmektedir.
Peygamberimiz'e s.a.a Rabbimiz emretmektedir ki: Söyle onlara: "Ben bu tebliğim karşılığında sizden hiç bir ücret istemiyorum, akrabalarıma sevgi beslemeniz hariç!
Ayetin meali böyle verilmesi gerekirken bu doğru anlamın gideceği yer de Ehlibeyt olduğundan hemen (gerek bilerek gerek alet olarak) Ehlibeyt düşmanı olan damar harekete geçiyor ve kelimeye yanlış anlam verdirtiyor. yakınlara sevgi!
hangi yakınlar? okuyucu doğal olarak bunu kendi yakın akrabaları olarak anlıyor. hiç kimse de durup da ya ne alaka, neden Peygamberimiz onca Peygamberlik çilesi olarak benim akrabalarıma sevgi bedeli istiyor. oysa akrabalarımdan sevilmemesi gereken münafıklar kafirler zorbalar da var!
aynı eleştiri Peygamberin akrabalarından diye bizdeki akraba ilişkisiyle kastedilenleri anlayan meal vericilere de yöneltilmesi kaçınılmazdır. bu kelimedeki akrabalardan kastın Peygamberle kan ya da düğüne bağlı akrabalıklar kastedilmemiştir. Çünkü Peygamberin amcası Ebu Leheb var ki sevilmesi küfürdür, nerede kaldı Peygamberlik ücreti olsun! Ayetle kastedilen Peygamberin akrabaları zorunlu olarak diğer ayet ve hadislerde geçtiği gibi O hazretin Âl'i Ehlibeytidir. Çünkü Peygamber s.a.a kan ya da yakın ilişki bağında olduğu kimselere torpil istemez. neden onlara sevgi istesin ki! Ayetin anlamı Peygamberin Ehlibeytine sevgi ve Peygamber s.a.a'ten sonra onlara itaattir ki bu sayede Peygamberlik ücreti, ecri gerçekleşmiş olsun. Peygamberin s.a.a peygamberlik çabaları sonuçsuz kalmasın, din risaletin bitimiyle sona ermesin. İmamet yoluyla Peygamberin yakınları yoluyla kıyamete kadar korunsun. Bu sayede Peygamberlik ücreti tahakkuk etmiş olur. Sanki benim bir soy olarak Peygamberin evladı İbrahim'i sevmeme O Hazretin ne ihtiyacı var! Benim kendi fasık akrabamı semem nasıl Peygamberlik ücreti, sonucu olabilir!
İşte bu ayet de öncekiler gibi Kur'an'da Ehlibeytin faziletini anlatan yüzlerce ayetten biridir. Ancak Ehlibeyt düşmanları bu ayetlerin anlamlarını tahrif ederek Kur'an'da Ehlibeytin yüceliğine dair ayetleri unutturmayı diliyorlar.
"el meveddete: sevgi, muhabbet, dostluk[/size] |
[/color][/size]fî el kurbâ: yakınlıkta"[color=rgb(68, 68, 68)] |
Peygamberimiz'e s.a.a Rabbimiz emretmektedir ki: Söyle onlara: "Ben bu tebliğim karşılığında sizden hiç bir ücret istemiyorum, akrabalarıma sevgi beslemeniz hariç!
Ayetin meali böyle verilmesi gerekirken bu doğru anlamın gideceği yer de Ehlibeyt olduğundan hemen (gerek bilerek gerek alet olarak) Ehlibeyt düşmanı olan damar harekete geçiyor ve kelimeye yanlış anlam verdirtiyor. yakınlara sevgi!
hangi yakınlar? okuyucu doğal olarak bunu kendi yakın akrabaları olarak anlıyor. hiç kimse de durup da ya ne alaka, neden Peygamberimiz onca Peygamberlik çilesi olarak benim akrabalarıma sevgi bedeli istiyor. oysa akrabalarımdan sevilmemesi gereken münafıklar kafirler zorbalar da var!
aynı eleştiri Peygamberin akrabalarından diye bizdeki akraba ilişkisiyle kastedilenleri anlayan meal vericilere de yöneltilmesi kaçınılmazdır. bu kelimedeki akrabalardan kastın Peygamberle kan ya da düğüne bağlı akrabalıklar kastedilmemiştir. Çünkü Peygamberin amcası Ebu Leheb var ki sevilmesi küfürdür, nerede kaldı Peygamberlik ücreti olsun! Ayetle kastedilen Peygamberin akrabaları zorunlu olarak diğer ayet ve hadislerde geçtiği gibi O hazretin Âl'i Ehlibeytidir. Çünkü Peygamber s.a.a kan ya da yakın ilişki bağında olduğu kimselere torpil istemez. neden onlara sevgi istesin ki! Ayetin anlamı Peygamberin Ehlibeytine sevgi ve Peygamber s.a.a'ten sonra onlara itaattir ki bu sayede Peygamberlik ücreti, ecri gerçekleşmiş olsun. Peygamberin s.a.a peygamberlik çabaları sonuçsuz kalmasın, din risaletin bitimiyle sona ermesin. İmamet yoluyla Peygamberin yakınları yoluyla kıyamete kadar korunsun. Bu sayede Peygamberlik ücreti tahakkuk etmiş olur. Sanki benim bir soy olarak Peygamberin evladı İbrahim'i sevmeme O Hazretin ne ihtiyacı var! Benim kendi fasık akrabamı semem nasıl Peygamberlik ücreti, sonucu olabilir!
İşte bu ayet de öncekiler gibi Kur'an'da Ehlibeytin faziletini anlatan yüzlerce ayetten biridir. Ancak Ehlibeyt düşmanları bu ayetlerin anlamlarını tahrif ederek Kur'an'da Ehlibeytin yüceliğine dair ayetleri unutturmayı diliyorlar.
Yorum