Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Kur'an'ın Tahrif Olmayışı

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Kur'an'ın Tahrif Olmayışı

    Kur'an'in Tahrif Olmayisi


    Biz inaniyoruz ki: Bugün dünya Müslümanlarinin elinde bulunan Kur'an, Hz. Resulullah'a (s.a.a) nazil olan Kur'an'in ta kendisi olup, zerrece ekleme veya eksiltmeye ugramamistir.

    Nazil oldugu ilk günlerden itibaren vahy katipleri bütün ayetleri yazmis, bütün Müslümanlar bunlari gece gündüz okumakla görevlendirilmis ve günlük bes vakit namazlarda tekrarlamislardir. Yine kalabalik bir hafizlar grubu bütün ayetleri muntazam bir sekilde ezberlemekte, Kur'an hafiz ve kaarileri (okuyanlari) Müslüman topluluklar arasinda özel bir itibar ve prestij görmekteydiler ki, bu durum bugün de geçerliligini korumaktadir.

    Bütün bunlar ve daha sayamadigimiz nice tedbir ve etkenler, Kur'an'in zerrece tahrife ugramaksizin oldugu gibi günümüze kadar ulasmasini saglamistir.


    Bunlar bir yana, Alah Teâla hazretleri Kur'an'i kiyamete degin bizzat koruyacagini vaadetmistir ki, bu garantiden sonra Kur'an'da zerrece tahrif yaratmaya hiçbir gücün muktedir olamayacagi apaçik ortadadir:

    "Hiç süphesiz Kur'an'i biz indirdik ve O'nu kesinlikle koruyacak olan da biziz!" [75]

    Ister Sia, ister sünni olsun bütün büyük Islam alimleri, Kur'an'in zerrece tahrife ugramadan korunmus olduguna ve kiyamete kadar da böyle kalacagina inanirlar. Her iki grup arasinda oldukça azinlik denilebilecek bir kesim birtakim uyduruk tahrif rivayetlerine kanmis, ancak her iki grubun da bilinçli ve aydin ulemasi bunun çirkin ve asilsiz bir karalama oldugunu, bu tür rivayetlerin kesinlikle uyduruldugunu ya da bu rivayetlerdeki söz konusu tahrifin, ayetlerle ilgili olarak yapilan yanlis yorumlama ve tefsire yönelik oldugunu veyahut Kur'an'in açiklamasiyla ilgili tabirlerin Kur'an'in orjinal metni olarak algilanmasinin birer örnekleri oldugunu sürekli hatirlatmislardir. (Bu noktaya bilhassa dikkat edilmelidir.-

    Siâ ve sünni kesimin büyük alimleri tarafindan sarahatle reddedilmis olan Kur'an'in tahrifi, iddiasi hangi kesim ve kim tarafindan gelirse gelsin gerçekte Kur'an'a bir saldiri sayilmakta ve o kesimlerin de içinde bulundugu bütün bir Islam ümmetine zarar vermekte ve bu tür kör taassuplar o yüce Kitab'i sorular altinda birakarak Allah'in dinine düsman olanlarin degirmenine su döküp, neticede onlarin ekmegine yag sürmekten baska hiçbir ise yaramamaktadir.

    Hz. Peygamber (s.a.a) döneminden itibaren Kur'an'in derlenmesi ve toplanmasinda gösterilen fevkalâde ihtimam, Kitab'in korunmasi, telaveti, nüsha yazimlari ve özellikle ilk günden itibaren görevlendirilen vahy katiplerinin vazifesi gözönünde bulundurulacak olursa, Kur'an'in tahrifinin gerçekten niçin imkansiz oldugu kolayca anlasilmis olur.

    Ayni sekilde, bugünkü maruf ve bilinen Kur'an'dan baska bir Kur'an'in varligi da sözkonusu degildir. Bunun nedeni gayet açik olup incelenmesi herkesçe mümkündür, çünkü bugün hemen hemen her Müslümanin evinde, isyerinde, kütüphanelerde ve bütün camilerde en azindan bir Kur'an vardir. Hatta asirlar önce yazilmis olan elyazmasi Kur'an'lar da bugün müzelerde ihtimamla korunmaktadir. Bütün bunlardan da anlasilacagi üzere, meselâ bizim ülkemizdeki bütün Kur'an'larla diger Islam ülkelerindeki bütün Kur'an'lar harfiyen ayni ve birdir. Geçmiste inceleme imkânlari bunca kolay degildiyse de bugün yapilacak basit bir incelemeyle bu tür yakisiksiz iftiralarin asli astari olmadigini kolaylikla anlamak mümkündür.

    "Kullarima müjde ver, ki onlar sözü isitirler ve en güzeline uyarlar. Iste onlar, Allah'in kendilerini hidayete eristirdikleridir ve onlar temiz akil sahipleridir." [76]

    Bugün bizim dinî-ilmiye medreselerimizde, Kur'an bilimleri çok yaygin ve genis bir sekilde ögretilmektedir. Bu derslerde ögretilen temel mevzulardan biri de Kur'an'in zerrece tahrif edilmedigi ve esasen edilemeyecegidir.

    -------

    [76] - Zümer / 17, 18.

    [77] - Nahl / 89









    [size=14pt][b][i]HERGÜN AŞURA HERYER KERBELA!!!!

    #2
    Ynt: Kur'an'in Tahrif Olmayisi

    paylaşımınız için allah razı olsun.

    Yorum


      #3
      Ynt: Kur'an'in Tahrif Olmayisi

      [quote author=www.behesti.com link=topic=138.msg6954#msg6954 date=1234918552]
      paylaşımınız için allah razı olsun.
      [/quote]

      Yorum


        #4
        Ynt: Kur'an'in Tahrif Olmayisi

        Peygamber yaşadığı sürece Kuran iki kapak arasında bir kitap haline getirilmemiştir.
        İlk defa Ebubekir döneminde bir adet,Osman döneminde de dört adet nüsha yazılmıştır.
        Asıl önemli nokta ise bu Kuran yazmalarının hiç birisi yeryüzünde bulunmamaktadır.
        O halde günümüzde elde bulunan kuranın kaynagı nedir?Nasıl bileceğiz?
        Günümüzde İslam dünyasının nüfusu 1.5 milyar olarak kabul edilirse ,Kuranın tamamının kaç kişi tarafından ezberlendiğini biliyor musunuz?
        Bence kimse tamamını ezberden okuyamaz.



        Bildiğim kadarıyla en eski kuran nüshası British Muzeumda sergileniyor.790-810 yıllarına tarihlendiğini sanıyorum.
        Tayyar Altıkulaç Kuranın değişikliğe uğramadığını söylüyor.Ama eldeki kuranların Bizzat Hz.Osman'a ait olmadığını kabul ediyor.Ancak Hz.Osman ait olmasa bile,onun dönemine ait olduğu yönünde açıklaması var.Bunu söyleyebilmesi için bu nüshalar üzerinde yaş tespitinin yapılması gerekir.Anladığım kadarıyla olanı değilde,olmasını istediği şeyi açıklıyor.

        Yorum


          #5
          Ynt: Kur'an'in Tahrif Olmayisi

          Bismillahirrahmanirrahim.Selamun Aleykum

          Aktaracağım bilgiler için ayrı bir başlık açmayı düşünüyordum.Ama bu başlığı görünce ve benimde yaazacaklarım bu başlıktakilerle aynı konuyu içerdiğinden farklı başlık açmamaya karar verdim.

          Ben Allah izin verirse sizler Şia alimlerinin Kuran'ın tahrif edilmediğine dair olan sözlerini paylaşacağım.



          1- Şeyh MUHAMMED bin El-Hasan El-Hür El-Âmili (Ö1104 H.)

          Der ki: “haberleri takip eden, tarih ve eserleri inceleyen, Kuran-ı Kerimin en yüksek tevatür derecesine ulaştığını, binlerce sahabenin Kuran’ı ezberleyip tilavet ettiğini ve Kuran’ın Peygamber (s.a.a.) zamanında bir araya getirilip düzenlendiğini kesin olarak bilir.”( Şerefüddin’in El-Fusûl El-Mühimme adlı kitabında risale, Arapça tercümesi ile birlikte Farsça olarak gelmiştir:168.)

          2- Allâme MUHAMMED Bâkır El-Meclisi (Ö. 1111 H.)

          Der ki “İmamlarımızdan (a.s.) sahih olarak ulaşan habere göre, iki kapak arasında olan Kuran’ı okumamızı ve ne fazlalık ne eksiklik ile onun dışına çıkmamamızı emretmişlerdir. Mushaflarda sabit olandan daha fazla harfler olduğunu söyleyen haberleri okumamızı da yasaklamışlardır. Çünkü bu haberler tevatür ile değil, tek kişiler aracılığı ile gelmiştir. Tek kişi de naklettiği haberde yanılmış olabilir.” (Bihârü’l-Envâr: 92/74)

          3- Bahrü’l-Ulûm lakaplı Seyit MUHAMMED Tabatabai (Ö. 1212 H.)


          Yazdıklarında der ki: “Kitabımız; Kuran-ı Kerim, Furkan-ı Azim, ışık, nur ve asırlar boyu baki kalacak olan mucizedir. Batılın ne önünden ne arkasından gelmediği haktır. Hikmet ve hamd sahibi olan ALLAH, derin ilminden indirmiştir. Açık Arapça lisanıyla takva sahiplerine doğruluk ve âlemlere açıklık olarak indirdi.” Sonra şu iki rivayeti zikreder: “Kuran, dört bölümdür.” ve “Kuran, üç bölümdür.” Sonra der ki: “Aralarında miktar farkı olsa da, üç bölüm ve dört bölüm oluşu, Kuran’ın tüm bölümlerini kapsar.”( El-Fevâid fi İlm El Usûl, Mebhas Hücciyyet Zavâhir El-Kitâb (el yazması))

          4- Seyit Muhsin El-A’raci El-Kâzimi (Ö. 1228 H.)

          Özet olarak der ki: “Ali’nin (a.s.) mushafını kabul etmeyenler, içerdiği tevil ve tefsirden dolayı kabul etmemişlerdir. Tenzil ile birlikte tevili de yazmak, gelenek idi. İmam Ali’nin (a.s.) ikinci halifeye söylediği şu sözler, bunun ispatıdır: ‘Kitabı tamamlanmış, tevil ve tenzili, muhkem ve müteşabih ayetleri, nasih ve mensuh ayetleri kapsamış bir şekilde getirdim.’ Bu sözlerden İmam Ali’nin (a.s.) getirdiği kitabın sadece tenzil edilmiş ayetler olmadığı anlaşılır.( Şerh El-Vâfiye fi İlm El-Usûl (el yazması))

          5- Seyit MUHAMMED Tabatabai (Ö. 1242 H.)

          Özet olarak der ki “Şüphesiz ki Kuran-ı Kerim’den olan her şey, bütününde ve bölümlerinde mütevatir olması gerekir. Ayetlerin yerleri ve tertibi konusu için de aynı durum söz konusudur. Ehl-i Sünnet araştırmacılarında da durum böyledir. Doğal olarak da öyle bir eserin mutlaka tevatür ile gelmiş olması gerekir. Çünkü doğru dinin ve doğru yolun özünü teşkil eden bu mucizevi eserin bütününü ve ayrıntılarını nakletmekteki gerekçeler, oldukça fazladır. Mütavatir olarak değil de tek kişiler aracılığı ile gelenler ise kesinlikle Kuran’dan değildir.( Mefâtîh El-Usûl, Mebhas Hücciyyet Zavâhir El-Kitâb )

          6- Seyit Ebu’l-Kâsım El-Hû’i (Ö. 1413 H.)


          Der ki: “Kuran’ın tahrif edilmesiyle ilgili sözler, hurafe hayalden ibarettir. Zayıf akıllılar, bu hadisleri gereği gibi incelemeyenler veya böyle olmasını seven kişiler tarafından kabul edilir; sevgi de insanı sağır ve kör eder. İnsaf, tedbir ve akıl sahipleri ise bu hadislerin batıl ve hurafe olduğundan emindirler.” (El-Beyân fi Tefsir El-Kur’ân, El-Hû’i: 259.)

          7- Şeyh Lutfullah Sâfi Gelpaygâni (gölgesi daim olsun)

          Der ki: “İki kapak arasındaki Kuran, iki tarafın dininin kitabıdır. Bu kitap, iki tarafın da özünü oluşturur. Bundan sonra, doğruluğu Kuran’a aykırı olmamasıyla ölçülen sünnet gelir. Bu durum tüm Müslümanlar için; usullerde, ayrıntılarda ve anlaşmazlıklarda hüccet teşkil eder, Kuran ve sünnete güvenirler.”
          Bütün ümmet -Şii ve Sünni- Kuran’ın tüm muhkem ayetlerine tutunurlar; müteşabih ayetler için de “Bu ayetlere iman ettik, hepsi Rabbimiz tarafındandır.” derler. (El-Kur’ân Masûn Anit-Tahrîf (Kuran Tahriften Korunmuştur): 5, Kuran-ı Kerim Yayınevi. Daha fazla bilgi için bakınız: Allame Marife’nin “Siyânat El-Kur’ân Mine’t-Tahrif” (Kuran’ın Tahriften Korunması).)




          Selametle
          “Hüseyin her müminin göz yaşıdır.”

          Doğrusu ben Hür’üm
          Sizleri kılıçtan geçiririm.
          Ve bu toprakta inen en üstün kimseye yardım ederim.
          Sizleri öyle öldürürüm ve bu yolda asla şüphe etmem.

          Yorum


            #6
            Ynt: Kur'an'in Tahrif Olmayisi

            Verdiğiniz örnekler Peygamberin ölümünden neredeyse 500-550 yıl sonra yaşamış insanların görüşleridir.Tahrifatın olmadığını anlamak için Kuranın Orijinaline müracaat etmek lazımdır.

            Şimdi bu durumda sorumuzu sorabiliriz.

            Kuranın orijinali var mı?

            Nerede?

            Yorum


              #7
              Ynt: Kur'an'in Tahrif Olmayisi

              serdarcanin actigi konudada ayni soruyu sormus haci
              ayrica sagaleynin actigi konudan da haberdar

              kuranin orjinali veya orjinalitesinin ehlibeyt baglaminda aciklamasini serdarcanin basliginda yazmistim.


              Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

              Yorum


                #8
                Ynt: Kur'an'ın Tahrif Olmayışı

                Allahumme salli ala Muhammed’in ve Al-i Muhammed ve accil ferecehum vel an ada ehum.

                Yorum


                  #9
                  Ynt: Kur'an'ın Tahrif Olmayışı

                  güzel bir calisma
                  linkten bizi haberdar ettiginiz icin Allah razi olsun


                  Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: Kur'an'ın Tahrif Olmayışı

                    2 haftadır bu konu tartışılıyor toplantılarda.
                    Allahumme salli ala Muhammed’in ve Al-i Muhammed ve accil ferecehum vel an ada ehum.

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: Kur'an'ın Tahrif Olmayışı

                      hangi toplantilarda?


                      Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: Kur'an'ın Tahrif Olmayışı

                        ben fıkıh toplantılarına katılıyorum.
                        Allahumme salli ala Muhammed’in ve Al-i Muhammed ve accil ferecehum vel an ada ehum.

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: Kur'an'ın Tahrif Olmayışı

                          Allah bereketli kilsin kardes


                          Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                          Yorum

                          YUKARI ÇIK
                          Çalışıyor...
                          X