Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Allah'ın zenginlere veya zenginleşme peşinde olanlara bakışı

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Allah'ın zenginlere veya zenginleşme peşinde olanlara bakışı

    Siteden bir üyeyle ( ismini anımsamıyorum şimdi) Allah'ın zenginlere bakışı hakkında üç beş ayet veya görüş kaldırıp indirmiştik


    Benim Kurandan hatırladığıma göre Allah zenginleri veya zenginlik peşinde koşmakta olanları pek sevmez,bu başlıkla Kurandan buna dair işleri ortaya çıkarıp,Allah'ın bakışı nedir anlamaya çalışacağız


    Arkadaşa söz vermiştim,konuyu Allah'ın ayetleriyle ele alacağıma dair, bu başlığı açarak sözümüzün bir kısmını yerine getirmiş oluyorum ve zaman buldukça Kurandan bulduklarımızı paylaşmaya,eksik bildiklerimizi sayın katılımcı canların tamamlamasına fırsat bulacağız


    Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

    Ali Şeriati

    #2
    Ynt: Allah'ın zenginlere veya zenginleşme peşinde olanlara bakışı

    İşe hz Ali ve 12 imamların duruşuyla başlayalım kısaca

    Biliyoruz ki Neçhul Belagadan olsun veya evrensel tartışma götürmeyen objektif bilinenlerden olsun ne hz Ali ve zenginleşme,dünya malı biriktirme peşinede olmamışlar,hatta yokluğun pençesinde binbir zorlukla çekişmişler


    Bu çalışmayı hz Ali ve 12 imamların yaşadıkalrıyla,herkesin itibar edip tartışmaya açmadığı objektif işlerle süsleyebiliriz, hatta dünya malını nasıl küçümsediklerine dair sayısız iz bulabiliriz de


    Dünyanın temel çelişkisi zengin ile fakirler arasında süregelen çekişmedir,bunun temel özelliği faiz veya sol literatürce artı değer üzerinde kurulmuş olmasıdır

    Allah'ın faiz işine olan yaklaşımını sayısız veya bir kaç ayetle görebiliriz

    nisa 161 Nehyedildikleri halde faiz almaları ve insanların mallarını haksız yere yemeleri yüzündendir ve biz, içlerinden kafir olanlara elemli bir azap hazırladık.

    Faizin yasaklanmış olması İslam literatüründe şüphe götürmeyen bir iştir, ki bunun yasaklanmış olması ne tesadüfidir,ne de keyfidir, bunun doğruduğu sonuçlar göz önüne alınarak yasaklanmasına gidilmiş


    Eğer ki İslam hakkıyla uygulansaydı, Allah’ın emirlerine gösteriş için değil de öz açısıyla uyulsaydı, faizsiz bir yaşamın ne olabileceğini tadacaktık

    Ama bu faiz kelimesi katılımcılık veya başka isimlerle hiçe sayılıp, dünya bildiğimiz ilişkiler üzerinde yürümeye devam etmiştir,etmekte

    Dünyanın gerçek İslama düşmanlığının başında bu faizin yasaklanmış olması geliyor

    Türkiye’nin olsun ve sömürülen tüm devletlerin bu gün belini büken temel iş faiz/borç çıkmazına batmış olmalarıdır, Allah faiz çıkmazının ne tür sonuçlar doğurduğunu bilerek yasaklamıştır,bunu aklı başında olan her insan içinde yaşadığı koşular itibariyle bile analr

    Düşünün ki, faiz olgusu Allahın meseleye yaklaştığı gibi vuku bulsun, ne belediyeler, ne bankalar, ne hiç bir kurum faiz almasın, yaşamın tadı nasıl olabileceğini en bilgisizimiz bile kolayca kavrayabilir

    Emperyalizmin, para babalarının, kapitalizmin olmazsa olmazı faizdir, tüm sistemleri, temelleri faiz üzerine kuruludur

    Faiz kalkarsa emperyalizm de kalmıyor, ki sadece bu açıyla bile Allahın emperyalizme, para babaları kapitalizme ne gibi düşmanlık içinde olduğunu apaçık ediyor


    al i İmran 130

    Ey inananlar, faizi kat kat arttırarak yemeyin, Allah'tan sakının da kurtulun.
    Faiz olgusu,Allah'ın kesin dille reddetiği işler arasında gelir, ve bunu İslamın şartlarına dahil etmemiş olmaları,edememiş olmaları,İslam adına nelerin inşa edildiğine de apaçık göstergedir

    İslamı 5 şartla sınırlandırmak,bu beş iş dışındaki işlerin mantıken şart olmadığına da apaçık vurgudur, din üzerine din eriştirmektir

    Çünkü Kuran bilen bilir ki kurtuluşu olmayan işler şart kapsamına alınmalı, halbu ki şart kapsamına alınan işlere baktığımız zaman hiç biri şart değil,yani uyulmaması cehenemle sonuçlanan işler değil, günah kapsamına girer,öyle olmasa kazaya bırakılma ehliyeti olmazdı


    bakara 275

    Faiz yiyenler, ancak Şeytan tarafından çarpılmış gibi bir hale geliverirler. Bu da onların, alışveriş de faiz almaya benzer, onun eşidi demelerindendir. Allah, alışverişi helal etti, faizi haram. Rabbinden kendisine öğüt verilen, faizden vazgeçerse eskiden aldıkları ona aittir, işi de Allah'a ait. Fakat bundan sonra gene tutup faiz alanlar, ateş ehlidir, orada da ebedi kalırlar.
    Allah faiz işine musama göstermeyip,faiz almaya diretecek olanalrın kurtuluş şansına sahip olamaaycakalrı apaçık belirtilmiştir


    Fakat bundan sonra gene tutup faiz alanlar, ateş ehlidir, orada da ebedi kalırlar.

    Bu ayete dayanarak çok rahat diyebiliriz ki : kim ki faiz alıyorsa eğilip doğrulsa bile kesinlikle müslüman olmamakla birlikte, ebedi cehennemde yanacağı Allah tarafından bildirilmiştir

    Banka kayıtlarına erişebilenleriniz gidip görsün cehennemle müjdelenmişlerin sayısı Türkiye'nin 90% sinden az mı fazla mı


    İslam dini, para peşinde koşan tiplemeleri hem reddeder, hem de öte dünyada nasiplerinin olmadığını vurgular

    al i İmran 14
    Kadınlara, oğullara, yığın yığın biriktirilmiş altın ve gümüşlere, güzel ve cins atlara, hayvanlara ve ekinlere karşı insanların aşırı sevgisi vardır ve bu sevgi, insanlar için bezetilmiş bir sevgidir. Fakat bunlar, dünya yaşayışına ait birer matahtan ibarettir. Sonucu varılıp gidilecek yerin güzelliğiyse ancak Tanrı katındadır.
    tevbe 34

    Ey inananlar, o bilginlerle rahiplerin çoğu, boş sebeplerle insanların mallarını yerler ve halkı Allah yolundan menederler. Altını, gümüşü biriktirip Allah yolunda harcamayanları elemli bir azapla müjdele.

    Sayısız ayetinden dolayı apaçıktır ki Allah klasik manadaki zenginleri, kapitalizmi, emperyalizmi kesin bir dille hem reddeder, hem de varılacak durak olarak cehennemi işaret eder

    tevbe 35

    O gün, cehennem, o altını, gümüşü alevleyecek ve onlar, cehennem ateşinde kızdırılıp alınlarına, yanlarına, sırtlarına bastırılacak, onlarla dağlanacaklar ve işte bunlardır kendiniz için biriktirdiğiniz şeyler denecek, tadın biriktirdiklerinizin azabını.

    leyl

    4. Şüphe yok ki çalışmanız, elbette çeşitlidir, başka başka.

    5. Ve kim verdi ve çekindiyse.

    6. Ve en güzel sözü gerçeklediyse.

    7. Artık ona en kolay yolu kolaylaştırırız.

    8. Ve ama kim nekeslik(cimrilik) etti ve zenginleşmeyi dilediyse.

    9. Ve en güzel sözü yalanladıysa.

    10. Artık ona da en güç yolu kolaylaştırırız. *

    11. Ve helak olduğu zaman malı, ona bir fayda vermez.
    8. Ve ama kim nekeslik(cimrilik) etti ve zenginleşmeyi dilediyse.
    Burda işin sırf belirli zaman sadaka felan dağıtmak olmadığı da anlaşılıyor, cimri olmak,zenginleşmeyi dilemek de suç kapsamında


    Şura 20

    20. Kim, ahiret kazancı isterse kazancını arttırırız ve kim, dünya kazancını isterse ona da dünyaya ait şeylerin bir kısmını veririz ve ahiretten bir nasibi yoktur onun.
    Bu ayet de apaçık ediyor, dünya malı peşinde koşmanın öte dünyada nasipsizliğe sebep olduğunu


    ve kim, dünya kazancını isterse / ahiretten bir nasibi yoktur onun.



    Şura

    36. Gerçekten de size verilenler, dünya yaşayışına ait metalardan ibaret ve Allah katındakiyse daha da hayırlıdır ve daha da fazla kalır inananlara ve Rablerine dayananlara.

    Ve nahl 7'yi iyice okumanızı diliyorum bu ayeti tekrar ele alacağız ilerleyen zamanda


    Nahl 71

    71. Ve Allah, rızk bakımından bir kısmınızı, bir kısmınızdan üstün etmiştir. Geçimi üstün olanlar, rızklarını, elleri altında bulunanlara verip onları da geçim bakımından kendilerine eşit etmezler, Allah'ın nimetini bile bile inkar mı ederler?
    Geçimi üstün olanlar, rızklarını, elleri altında bulunanlara verip onları da geçim bakımından kendilerine eşit etmezler
    Bu ayeti , Amerikan himayeli askeri darbe sırasında okuyan cunta hükümeti haşa sözü söyleyeni de komünist olarak etiketlerdi

    Allah eşit kılma işinden bahsediyor, ne bildirmek istemişse,




    Zaman buldukça, yazımın devamını getirmeye çalışacağım, belkide paylaştıklarımız konuyu açıklamaya yeterli ,görüş ve yaklaşımlarını paylaşacak canlara peşinen teşekkür ediyorum







    Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

    Ali Şeriati

    Yorum


      #3
      Ynt: Allah'ın zenginlere veya zenginleşme peşinde olanlara bakışı

      Allah'ın bildirdikleriyle , çevremizde müslüman geçinenleri kıyasladığımız zaman , işler Allah'ın zikrettiği gibi olmadığını görebiliyoruz


      Hz Muhammed Hakka yürüdükten sonra , Neçhul Belaga'da da geçer,"yetim kaldık","sensizlik nasıl bir iş gel gör" demiş yolumuzun yüceleri,
      Hakka yürüdükten sonra,hz Ali ile savaşmaya duruyorlar günümüz Ehli sünnet mezheplileri, 200 yıl boyunca camilerden hz Ali ve Ehli Beyt'e küfür etme şartı eriştiriliyor,muhteşem diye nitelenen saraylar,tapınaklar kuruluyor, Allah bildirmiştir zati"sizleri denemeyeceğimi mi sandınız"

      Ali taraftarı,ve Ali ile savaşmışlar bir yol tutup gidiyorlar,herkes birşeylere sarılyor,elindekine razı olyuor Allahın sözüyle

      mümin 53 Fakat din hususunda ayrıldılar ve ayrılanlar, kendi kitaplarından başka kitapları inkar ettiler ve her bölük, kendi elindekine razı oldu, onunla övünmiye koyuldu.



      Tavuz kuşu misali en parlak tüye sahip olduğunu düşünür bir fıkra,diğer bir fıkra da tüyü parlak diye düşünür, ve dieğr fıkra da, diğer fıkra da tam 72 fıkra


      Ve dünyada yaşananlara göz atıyorum,ve Allah neelr vaad etmiş ona bakıyorum





      Araf 96 Memleketlerin halkı inansalar ve çekinselerdi gökyüzünden üstlerine bereket yağdırır, yeryüzünden bereket fışkırtırdık, fakat inkar ettiler de kazandıkları suç yüzünden onları azaba uğrattık.



      Memleketlerin halkı inansalar ve çekinselerdi gökyüzünden üstlerine bereket yağdırır, yeryüzünden bereket fışkırtırdık,


      Kuran uymak zahirden ibaret oldu, her biri elindekine bakarak övülmeye de koyuldu,ama işin önem arzeden yönü ne oldu?

      Neden yağmıyor gökten berket o ki insanalr inanıyor ve çekiniyorlar?

      ha peygamberi yaktınız,ha bunların sevigli tounlarını yaktınız,ha bu soya gönül verenleri yaktınız Allah berekt mi fışkırttı İrak'ta


      Bir zalimi diğer zalime musalat ettip,aynne vaad ettiği gibi alın size birikmiş günahlarınızın mükafatını deyip yerle yeksan etti

      İnsanların fıtratı artık ilerlemiş ilim/bilimler sayesinde her görmek siteyen göze apaçık, egoizm,kendi çıakrını ,dünya malını düşünüp,yoku,yoksulu,yolda kalmışı hiçe saymak

      Bu Kuranın temeli gerçekten de eğilip doğrulmaktan mı ibaretti,İslamın şartı gerçekten beş miydi,yoksa önem arzeden gerçek emirler örtülüyor muydu,gizleniyor muydu halktan?



      zümer 43 Yoksa, Allah'ı bırakıp da şefaatçiler mi kabul ettiler? De ki: Onların hiçbir şeye güçleri yetmez ve hiçbir şey akıl etmezler, değil mi?


      Allahın ayetleri ortada, gidin devlet bankalarının dökümlerine erişin ve sonra iftira atın Allah'a memleektin 99 % müslümandır diyerek

      Allah bildrmiş ki faiz yemek kurtuluşu olmayan bir iştir,kabir azapları ürettiniz , her bir günahınızın afolacağını vaaddederek, sanki haşa Allah vaad ettiği işlerden geri dönecekti


      Allah'ın bildrdiği dine bakıyoruz, insnaların yaşadığına bakıyoruz, bu muydu yani koca İslam, bağla dinini beş şarta, gerisi önem mi arzeder deği lmi?

      Allah'ın hangi emri var ki şart değil, akıl etmek isteyen yok mu?

      Yalan söylemeyin,yalan şeytanın vasıfır denilir ama,kılıf mı yok değil mi?

      Hırsızlık yapma,kul hakkına durma denilir,rüşvetsiz iş dönmüyor nerdeyse,hatta razı olmuş halk,din üzerine din eriştirmiş "çalsın ama çalışsın" diyerek

      hangisi Kuran ile uyumlu?

      Uysa da olur uymasa da olur İslam için kimler tarafından bile meçhul eriştirilmiş beş şarta uyulsun da,harbi şart mı bunlar,ihmal edilmeleri cehennemle mi sonuçlanıyor yoksa kurtuluşu olmayan işleri şart olmaktan çıkarıp da, şart olan işler mi örtüldü,din gaspedildi,üstü örtüldü?

      Bu apaçık ayetler topluma okutulmadı,halkı ezberden ,manaya ermeden Kuran okumanın faziletiyle aldattılar, okumasın,bilmesin,cahil kalsın,yaşasın parababalarının,kapitalizmin,emperyalizmin hakimiyeti oldu, oysa ki hangi ayetini inkar edebilirsiniz ki?

      Allah eriştirdiğiniz dine razı mı olacaktı harbiden, bu ne büyük bir söz?

      100 bin tane hoca ordun mu hazır diyanetle beslenen,hz Hüseyinleri Kerbelalarda şehit edip,hz İsa'ları çarmığa germekle,200 yıl boyunca camilerden hz Ali ve ehli Beyt'e küfür etmeyi şart koşmakla,Allah'ın nuru söndürülecek gibi mi

      canını malını siper etmiş, şehit olma arzusu ile yanıp tutuşan Hak erenelrini ne yapacaksın, dünya nimmeti için kılını kıpırdatmazlar, yeri gelir 50 bin tanesi bir gecede katledilir ki "ölen ölsün biz dönmeyiz yolumzudan"

      Gerçeği,hakkı bulduktan sonra ikrardan dönmek,yazılmışsa bozulsun,açılsın kapılar Şah'a gidelim Şah'a




      Nahl 71

      71. Ve Allah, rızk bakımından bir kısmınızı, bir kısmınızdan üstün etmiştir. Geçimi üstün olanlar, rızklarını, elleri altında bulunanlara verip onları da geçim bakımından kendilerine eşit etmezler, Allah'ın nimetini bile bile inkar mı ederler?
      Geçimi üstün olanlar, rızklarını, elleri altında bulunanlara verip onları da geçim bakımından kendilerine eşit etmezler, Allah'ın nimetini bile bile inkar mı ederler?
      Halbuki Allah neyi emretmiş,hangi Kurana uyuyorum diyen?

      Allah eşit kılmaktan bahsetmiş, kim kimi eşit kılmalıymış?


      Geçimi üstün olanlar, rızklarını,
      yani zenginler


      kimi eşit etmeleri emredilmiş?

      elleri altında bulunanlara verip


      Böyle davranmadıkları vakit ne yapmış olurlar?

      Allah'ın nimetini bile bile inkar mı ederler?

      Demek ki İslamı kabul ediyorum demek eğilip doğrulmakla olacak işler değilmiş, ki iş öyle olsa haşa lanetli Yezit de gösteriş için kılıyordu,emevilik de abbasilik de,hatta ana,baba,ve kardeşelrini iktidar için katletmeyi gelenek haline getirmiş Osmanlı da


      Hak Muhammed Ali cümlemizi gerçeklerden eylesin











      Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

      Ali Şeriati

      Yorum


        #4
        Ynt: Allah'ın zenginlere veya zenginleşme peşinde olanlara bakışı

        babacan kardeş konuyu iyice araştırmanı ve bu konuda bizi ihya etmeni isteyen bendim fakat zenginlik kousunda değil borsa konusunda.bu yazdığın ayetlerden ve konuyu ele alış biçiminden anlaşılıyorki borsa hakkında o çok uzman olduğun Kur'an'dan bir hüküm çıkaramayacak ve borsayıda zenginlik kapsamında değerlendireceksin...öyle olsun

        gelelim muhalefete; bir kere yazdığın ayetlerin hiçbirinde zenginler kınanmıyor.yazdığın ayetlerin hiçbirinde zenginliği kınyayan bir ayete rastlamadım.sadece zenginliği kendisini Allah yolundan alıkoyanlar,faiz yiyenler,cimrilik edenler kınanıyor.bunların hiçbiri zenginliğin kınandığı anlamına gelmez..

        Ey iman edenler! Müşrikler bir pisliktirler. Artık bu yıldan sonra Mescid-i Haram'a yaklaşmasınlar. Eğer yoksulluktan korkarsanız Allah sizi dilediğinde lütuf ve ihsanıyla zenginleştirecektir. Allah gerçekten alîmdir, hakîmdir.(Tevbe-28)

        Aranızdaki bekarları, kölelerinizden ve cariyelerinizden iyi davranışta olanları evlendirin. Eğer bunlar fakir iseler, Allah kendi lütfu ile onları zenginleştirir. Allah, (lütfu) geniş olan ve (her şeyi) bilendir.(Nur-32)

        Allah, kullarından dilediğine rızkı bol bol verir, dilediğine de kısar. Şüphesiz Allah, her şeyi hakkıyla bilendir.(Ankebut-62)

        De ki: "Şüphesiz benim Rabbim rızkı dilediğine genişletir-yayar ve kısar da. Ancak insanların çoğu bilmiyorlar." (Sebe-36)

        Yorum


          #5
          Ynt: Allah'ın zenginlere veya zenginleşme peşinde olanlara bakışı

          İnsanın zengin yada fakir olacağına karar veren Allahtır.Tıpkı kaderini kendi çizdiği gibi ...
          13/RA'D-26: Allâhu yebsutur rızka li men yeşâu ve yakdir(yakdiru), ve ferihû bil hayâtid dunyâ, ve mal hayâtud dunyâ fîl âhıreti illâ metâ’u(metâun).
          Allah, dilediği kimseye rızkı genişletir ve daraltır. Onlar, dünya hayatı ile sevinirler (ferahlanırlar). Dünya hayatı, ahiret hayatı yanında (geçici) bir metadan başka bir şey değildir.

          17/İSRÂ-30: İnne rabbeke yebsutur rızka li men yeşâu ve yakdir(yakdiru), innehu kâne bi ibâdihî habîran basîrâ(basîran).
          Muhakkak ki Rabbin, dilediğine rızkı genişletir ve (ölçüsünü) taktir eder (daraltır). O, mutlaka kullarını gören ve (onlardan) haberdar olandır.

          29/ANKEBÛT-62: Allâhu yebsutur rızka li men yeşâu min ibâdihî ve yakdiru leh(lehu), innallâhe bi kulli şey’in alîm(alîmun).
          Allah, kullarından dilediğinin rızkını genişletir. Ve onun için taktir eder (daraltır). Muhakkak ki Allah, herşeyi en iyi bilendir.
          Zuhruf suresi bu anlayışın doruğu gibidir,neredeyse.


          43/ZUHRÛF-32: E hum yaksimûne rahmete rabbik(rabbike), nahnu kasemnâ beynehum maîşetehum fîl hayâtid dunyâve refa’nâ ba’dahum fevka ba’dın derecâtin li yettehıze ba’duhum ba’dan suhriyyâ(suhriyyen), ve rahmetu rabbike hayrun mimmâ yecmaûn(yecmaûne).
          Rabbinin rahmetini onlar mı taksim ediyorlar? Biz onların dünya hayatında maişetlerini (geçimlerini) aralarında taksim ettik. Onların bir kısmının derecelerini, diğerlerinin üzerine yükselttik (üstün kıldık). Onların bir kısmı diğerlerini emrinde çalıştırsın diye. Ve senin Rabbinin rahmeti, onların topladığı şeylerden (başka insanları çalıştırmayıp biriktirdikleri paradan) daha hayırlıdır.

          İnsanların bir kısmını diğerlerine üstün kılan,o şekilde takdir eden Allahtır.

          Kaderimiz bizim elimizdedir diyenlere duyurulur.

          Yorum


            #6
            Ynt: Allah'ın zenginlere veya zenginleşme peşinde olanlara bakışı

            [quote author=Esedullah link=topic=8405.msg54587#msg54587 date=1253913136]
            babacan kardeş konuyu iyice araştırmanı ve bu konuda bizi ihya etmeni isteyen bendim fakat zenginlik kousunda değil borsa konusunda.bu yazdığın ayetlerden ve konuyu ele alış biçiminden anlaşılıyorki borsa hakkında o çok uzman olduğun Kur'an'dan bir hüküm çıkaramayacak ve borsayıda zenginlik kapsamında değerlendireceksin...öyle olsun

            gelelim muhalefete; bir kere yazdığın ayetlerin hiçbirinde zenginler kınanmıyor.yazdığın ayetlerin hiçbirinde zenginliği kınyayan bir ayete rastlamadım.sadece zenginliği kendisini Allah yolundan alıkoyanlar,faiz yiyenler,cimrilik edenler kınanıyor.bunların hiçbiri zenginliğin kınandığı anlamına gelmez..

            Ey iman edenler! Müşrikler bir pisliktirler. Artık bu yıldan sonra Mescid-i Haram'a yaklaşmasınlar. Eğer yoksulluktan korkarsanız Allah sizi dilediğinde lütuf ve ihsanıyla zenginleştirecektir. Allah gerçekten alîmdir, hakîmdir.(Tevbe-28)

            Aranızdaki bekarları, kölelerinizden ve cariyelerinizden iyi davranışta olanları evlendirin. Eğer bunlar fakir iseler, Allah kendi lütfu ile onları zenginleştirir. Allah, (lütfu) geniş olan ve (her şeyi) bilendir.(Nur-32)

            Allah, kullarından dilediğine rızkı bol bol verir, dilediğine de kısar. Şüphesiz Allah, her şeyi hakkıyla bilendir.(Ankebut-62)

            De ki: "Şüphesiz benim Rabbim rızkı dilediğine genişletir-yayar ve kısar da. Ancak insanların çoğu bilmiyorlar." (Sebe-36)
            [/quote]
            -----------------------------------------------------------------------------------------------

            o çok uzman olduğun Kur'an'dan bir hüküm çıkaramayacak ve borsayıda zenginlik kapsamında değerlendireceksin...öyle olsun
            sayın can borsanın ayaklarından biri faiz değil mi?

            para ile para kazanma işi değil mi?


            gelelim muhalefete; bir kere yazdığın ayetlerin hiçbirinde zenginler kınanmıyor.yazdığın ayetlerin hiçbirinde zenginliği kınyayan bir ayete rastlamadım.sadece zenginliği kendisini Allah yolundan alıkoyanlar,faiz yiyenler,cimrilik edenler kınanıyor.bunların hiçbiri zenginliğin kınandığı anlamına gelmez..
            Şüphe yok ki sen istediğin kadarını idrak edeceksin,buna sbeplerin elbette olmalı,işin bu aşamasında sana bir ayet anımsatayım,oku,gönlünü sorgula,sonra soru sormaya koyul


            maide 101 Ey inananlar, size açıklanınca hoşunuza gitmeyecek şeyleri sormayın ...
            Allahın zenginlere bakışı şüphe götürmeyen işlerdir,buna direnmen şahi durumundan kaynaklı olmalı,soru sorarsan açıklarız,nefsinin bunu kabul edip etmemesi bizi bağlamaz

            -12 imamların yaşamını örnek vermeyle başladım,dünya malı peşinde olmadıkalrını bildridim,Neçhul Belagada baya açık şekilde ifade edilir

            al i İmran 14
            Kadınlara, oğullara, yığın yığın biriktirilmiş altın ve gümüşlere, güzel ve cins atlara, hayvanlara ve ekinlere karşı insanların aşırı sevgisi vardır ve bu sevgi, insanlar için bezetilmiş bir sevgidir. Fakat bunlar, dünya yaşayışına ait birer matahtan ibarettir. Sonucu varılıp gidilecek yerin güzelliğiyse ancak Tanrı katındadır.
            Bu ayet insanların zenginliğe olan duygusunu bildirmiş,bunlar ancak dünya yaşayışına ait birer matahtan ibarettir,öte dünya nimetleri bunlardan üstündür denilmiş

            zenginlik değersiz,öte dünya değerli


            tevbe 34

            Ey inananlar, o bilginlerle rahiplerin çoğu, boş sebeplerle insanların mallarını yerler ve halkı Allah yolundan menederler. Altını, gümüşü biriktirip Allah yolunda harcamayanları elemli bir azapla müjdele.
            Bu ayet altın gümüş biriktirip de Allah yolunda harcamayanı bildirir, iş zekattı anlatmadığı apaçık,çünkü Allah yolunda harcama işi zekat işi ile kısıtlı bir iş bildirmez,çünkü Allah yolunda harcamanın sınırı yoktur arzulanan iş öte dünyada kendini garantiye alma arzusu ise


            tevbe 35

            O gün, cehennem, o altını, gümüşü alevleyecek ve onlar, cehennem ateşinde kızdırılıp alınlarına, yanlarına, sırtlarına bastırılacak, onlarla dağlanacaklar ve işte bunlardır kendiniz için biriktirdiğiniz şeyler denecek, tadın biriktirdiklerinizin azabını.
            Burda Allah yolunda harcanmayıp da kendi için biriktirilmiş bir zenginlik açıklanıyor



            leyl

            4. Şüphe yok ki çalışmanız, elbette çeşitlidir, başka başka.

            5. Ve kim verdi ve çekindiyse.

            6. Ve en güzel sözü gerçeklediyse.

            7. Artık ona en kolay yolu kolaylaştırırız.

            8. Ve ama kim nekeslik(cimrilik) etti ve zenginleşmeyi dilediyse.

            9. Ve en güzel sözü yalanladıysa.

            10. Artık ona da en güç yolu kolaylaştırırız. *

            11. Ve helak olduğu zaman malı, ona bir fayda vermez.

            5. Ve kim verdi ve çekindiyse.

            6. Ve en güzel sözü gerçeklediyse.
            Burda fakiri yolksulu yolda kalmışı doyurmanın en güzel sözü gerçekleştirmek olduğu analtılyıor

            Bunun sınırı olabilir mi?

            Ne kadar verip,Allahın azabından korkarsan o kadar öte dünyan garantiye alınacak?

            8. Ve ama kim nekeslik(cimrilik) etti ve zenginleşmeyi dilediyse.
            Cimri davranıp zenginleşmeyi amaç edindin, o zaman cehennem kolay hak edilecektir

            Bu apaçık işleri idrak etmeye diretmende sebep elbette vardır,her başka pencereden bakar farklı algılaaybilir bundan şüphe yok, ki dilediğin gibi algılarsın can, senin hafifsemen bana günah oalrak işlemeeycek,kimsenin suçu kimseye yazılmicak bunda şüphe yok

            Şura 20

            20. Kim, ahiret kazancı isterse kazancını arttırırız ve kim, dünya kazancını isterse ona da dünyaya ait şeylerin bir kısmını veririz ve ahiretten bir nasibi yoktur onun.
            Dünya kazancı nedir sence can, zenginleşmeyi koşturmak değil mi?

            Zenginleşmeyi koşturursan ,bu koşturduklarının bir kısmını elde edersin,saray köşkler eriştirirsin belki ama öte dünyada nasip yok denilmiş

            36. Gerçekten de size verilenler, dünya yaşayışına ait metalardan ibaret ve Allah katındakiyse daha da hayırlıdır ve daha da fazla kalır inananlara ve Rablerine dayananlara.
            size verilenelr, mal,mülk,zenginlik bunlar birer meta/maldır, önemli olan bunlar değil diyor Allah,öte dünya işleri daha değerli diyor, biri değerli biri değersiz


            Nahl 71

            71. Ve Allah, rızk bakımından bir kısmınızı, bir kısmınızdan üstün etmiştir. Geçimi üstün olanlar, rızklarını, elleri altında bulunanlara verip onları da geçim bakımından kendilerine eşit etmezler, Allah'ın nimetini bile bile inkar mı ederler?

            Tüm bu apaçık işlerin üstüne bir de nahl 7 idrak edilince artık şüpheye yer var diyemeyiz,

            Geçimi üstün olanlar, rızklarını, elleri altında bulunanlara verip onları da geçim bakımından kendilerine eşit etmezler,
            kendilerine eşit etmezler
            Allahın ne derecede cömertlik istediği harbiden anlaşılmaz mı?


            Allah eşit etmekten bahsediyor,eşit etmeye yanaşmayanalrı ise verilmiş nimmetlere nankörlük?

            Allah'ın murat ettiği işler apaçık, meğer ki nefsine hoş gele,nefsine hoş gelmemsi için sebepelrin olabilir ama bunlar Allahın bildirdiklerini inkar etmez

            Allah dünya zenginlikleri peşinde koşanları öte dünyada nasipsiz olarak niteler, bunu ayetlerinden apaçık gördük







            Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

            Ali Şeriati

            Yorum


              #7
              Ynt: Allah'ın zenginlere veya zenginleşme peşinde olanlara bakışı

              [quote author=hacı


              İnsanların bir kısmını diğerlerine üstün kılan,o şekilde takdir eden Allahtır.

              Kaderimiz bizim elimizdedir diyenlere duyurulur.
              [/quote]

              sayın can kusurumu bağışla ama konumuzla alakayı çözemedim

              İş kaderden bahsediyor, kısmi kader vardır ve mutlak kader vardır,

              Kısmi kader olan iş Allahın bize özgür irade bağışladığı iştir,iyi ile kötüyü seçme oalnağını tanıdığı iştir

              mutlak kader ise her canlının ölümü tadacağı işe benzer işler

              elind eolan akder de vardır kısmi olan,özgür iradene bağlı olan işler, iyi ile kötüyü seçebilem özgürlüğüne dair,ve mutlak akder bağlamınd aolan işler, bunlara müdahele etme şansına sahip olmadığın işler, her canlının ölümü tadacağı gerçeği mesela


              Ama sanıyorum ki konumuzla alakasız



              Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

              Ali Şeriati

              Yorum


                #8
                Ynt: Allah'ın zenginlere veya zenginleşme peşinde olanlara bakışı

                Sayın AliekberBabacan ,

                Verdiğim ayetlere bakarsanız konuyu daha net anlatıyor.Bu ayetler zenginlik ve fakirliğin Allah tarafından takdir edildiğini anlatıyor.Bize düşen bu takdire boyun eğmektir.
                Kaderle ilişkileri direk değil,dolaylıdır.
                Bu durumda sizin kısmi kader savunmanız biraz desteksiz gibi duruyor.Yani dünya hayatında zengin olup,olmama işi Allahın takdir ettiği bir şey ise(ki ayetlerden anlaşılan odur)Haşa huzurdan ne kadar yırtınsamda maddi durumumu ben kendim değiştiremeyeceğim.Yani Allah zengin olacağıma hükmetmişse fakir olmayacağım,Fakir olacağımı takdir etmişse zengin olamayacağım.Nerede kaldı sizin kısmi kader anlayışınız.Kısmi kadere ilişkin ayetler nelerdir bunları biliyorsanız bende bir inceleyeyim.Zenginin zengin,yoksulun ise yoksul olduğu bir dünyada, adil bir sınavdan bahsetmek mümkün mü?
                Basit bir örnek vereyim.
                İstanbulda babasının zenginliği sonucu her türlü imkana sahip,en iyi okullarda eğitim almış,özel hocaların eğitiminden geçmiş bir çocukla,siirtte yada Hakkaride dağda çobanlık yapmış,hasbelkader devlet okullarında zar zor imkansızlarla savaşarak orta öğretimini bitirmiş bir çocuk ,ösym sınavında karşıkarşıya geliyor.
                Bu adil bir sınav mı?
                İşte taptığın ilahın sınavı bu örneğe benziyor.Adil bir yaratıcının adil bir sınav sistemi oluşturabilmesi gerekir.Buna muktedir olmalı.

                Eğer muktedir değilse ve bu nedenle yapamıyorsa onun ilahlığından şüphe ederim.

                Eğer muktedirse ve yapmıyorsa,adaletinden şüphe ederim.

                Saygılar.

                Yorum


                  #9
                  Ynt: Allah'ın zenginlere veya zenginleşme peşinde olanlara bakışı

                  [quote author=hacı link=topic=8405.msg54821#msg54821 date=1254061016]
                  Sayın AliekberBabacan ,

                  Verdiğim ayetlere bakarsanız konuyu daha net anlatıyor.Bu ayetler zenginlik ve fakirliğin Allah tarafından takdir edildiğini anlatıyor.Bize düşen bu takdire boyun eğmektir.
                  Kaderle ilişkileri direk değil,dolaylıdır.
                  Bu durumda sizin kısmi kader savunmanız biraz desteksiz gibi duruyor.Yani dünya hayatında zengin olup,olmama işi Allahın takdir ettiği bir şey ise(ki ayetlerden anlaşılan odur)Haşa huzurdan ne kadar yırtınsamda maddi durumumu ben kendim değiştiremeyeceğim.Yani Allah zengin olacağıma hükmetmişse fakir olmayacağım,Fakir olacağımı takdir etmişse zengin olamayacağım.Nerede kaldı sizin kısmi kader anlayışınız.Kısmi kadere ilişkin ayetler nelerdir bunları biliyorsanız bende bir inceleyeyim.Zenginin zengin,yoksulun ise yoksul olduğu bir dünyada, adil bir sınavdan bahsetmek mümkün mü?
                  Basit bir örnek vereyim.
                  İstanbulda babasının zenginliği sonucu her türlü imkana sahip,en iyi okullarda eğitim almış,özel hocaların eğitiminden geçmiş bir çocukla,siirtte yada Hakkaride dağda çobanlık yapmış,hasbelkader devlet okullarında zar zor imkansızlarla savaşarak orta öğretimini bitirmiş bir çocuk ,ösym sınavında karşıkarşıya geliyor.
                  Bu adil bir sınav mı?
                  İşte taptığın ilahın sınavı bu örneğe benziyor.Adil bir yaratıcının adil bir sınav sistemi oluşturabilmesi gerekir.Buna muktedir olmalı.

                  Eğer muktedir değilse ve bu nedenle yapamıyorsa onun ilahlığından şüphe ederim.

                  Eğer muktedirse ve yapmıyorsa,adaletinden şüphe ederim.

                  Saygılar.
                  [/quote]

                  ************************************************** ******************

                  Bir birinden değerli sorularından dolayı sana teşekkür ediyorum can

                  Değerli kaç soruna daha cevap verebileceğim meşhul,sayın admin bizi parmağıyla göstermeye durmuştur dolayısıyla günlerimiz sayılı olsa gerek , bizden sonra değerli sorularına cevap veren başkasını bulursun artık bakalım netice nere varacak


                  Haşa huzurdan ne kadar yırtınsamda maddi durumumu ben kendim değiştiremeyeceğim.Yani Allah zengin olacağıma hükmetmişse fakir olmayacağım,Fakir olacağımı takdir etmişse zengin olamayacağım.
                  Koyduğun şart uyarınca yani hükmetmişse elbette ki Onun dediği olacak

                  Ama Allah senin,benim,veya bir başkasının için ne hükmettiğini bilemezsin can, o işler Gaybe aittir,işin o yönünü ancak Allah bilir dolayısıyla, sana özgür irade bahşeidlmiştir, iyi ile kötüyü ayır etmeni getiren irade,

                  Kendinden örnek biç, mesela emretmiştir ki yalan söylemeyin,hırsızlık yapmayın,haksız yere kimseyi öldürmeyin, bu tür işler özgür irade kapsamındadır,

                  özgür iraden kaderini çiziyor cennet veya cehenneme gitme babında

                  .Kısmi kadere ilişkin ayetler nelerdir bunları biliyorsanız bende bir inceleyeyim.
                  Özgür iraden babında olan işler,Allahın merilerine uyup,yasakladığı işlerden uzak durmana dair,mesela, bu tür işlerde özgür iradeye sahipsin,kaderini ektikelrinle belirleyeceksin


                  ************************************************** ************

                  Zenginin zengin,yoksulun ise yoksul olduğu bir dünyada, adil bir sınavdan bahsetmek mümkün mü?
                  İman edene elbette ki mümkün

                  İstanbulda babasının zenginliği sonucu her türlü imkana sahip,en iyi okullarda eğitim almış,özel hocaların eğitiminden geçmiş bir çocukla,siirtte yada Hakkaride dağda çobanlık yapmış,hasbelkader devlet okullarında zar zor imkansızlarla savaşarak orta öğretimini bitirmiş bir çocuk ,ösym sınavında karşıkarşıya geliyor.
                  Bu adil bir sınav mı?
                  Bu işin adil olmayışı devletin herkese fırsat eşitliği tanımadığından kaynaklanıyor, Allah'tan değil

                  Devlet fırsat eşitliği dilerse bunu hayata geçierbilir

                  Ve sınavın niteliği Allah'ın sıvalarındna değil,kulların sınavlarından ismini anımsatim: ösym

                  Allah'ın ösym türü sıvaları yok



                  ************************************************** *********

                  İşte taptığın ilahın sınavı bu örneğe benziyor.Adil bir yaratıcının adil bir sınav sistemi oluşturabilmesi gerekir.Buna muktedir olmalı.

                  Eğer muktedir değilse ve bu nedenle yapamıyorsa onun ilahlığından şüphe ederim.
                  Yine güzel bir soru, yine bir teşekkür can

                  Allahın sınavı Ona göre adil bir sınav can, bildirmiş ki insnalrı varlıkla yoklukla sınayacağım,yani zengin olan Allahın gözünde pek avantalı sayılmaz,zengin olmanın vebale daha büyük

                  bakara 155 Andolsun ki mutlaka sizi birazcık korkuyla, açlıkla, mal, can ve meyve noksanıyla sınayacağız. Müjdele sabredenleri.

                  kehf 7

                  Biz, gerçekten de insanların hangisi daha iyi ve güzel iş işleyecek, bunu sınamak için yeryüzünde ne varsa, yere biz ziynet olarak halkettik onu.

                  Eğer muktedirse ve yapmıyorsa,adaletinden şüphe ederim.
                  elbette ki muktedirdir can,ama iman eden Onun bildirdiği işe bakar, yaratılışımızdan mana bizi sınamasıdır, varlıkta yoklukta veselam

                  Allah hakimiyetine ortak tanımaz can,dolayıyla senin ne düşündüğün Onun için önem arzetmez, vaaden tamamlanınca sen de,bende ,padişahta aynı toprağa gireceğiz



                  Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

                  Ali Şeriati

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: Allah'ın zenginlere veya zenginleşme peşinde olanlara bakışı

                    [quote author=AliekberBabacan link=topic=8405.msg54843#msg54843 date=1254068660]

                    ************************************************** ******************

                    Bir birinden değerli sorularından dolayı sana teşekkür ediyorum can

                    Değerli kaç soruna daha cevap verebileceğim meşhul,sayın admin bizi parmağıyla göstermeye durmuştur dolayısıyla günlerimiz sayılı olsa gerek , bizden sonra değerli sorularına cevap veren başkasını bulursun artık bakalım netice nere varacak





                    [/quote]

                    Sayın aliekberbabacan sayın adminden kastın benim muhtemelen,
                    Bu forumda ilk açıldığı günden bu yana ne ben nede diğer yönetici arkadaşlarım keyfi herhangi bir uygulama yapmadık,Müsterih olun sizede asla keyfi bir uygulama yapılmayacaktır.
                    Diğer başlıktada yazdığım gibi ben sizi işaret etmedim yada size karşı bir saygısızlık yapmadım sadece kaynaksız,delilsiz saçmasapan ifadeler kullandığınızı söyledim ve halada sözümün arkasındayım,
                    Yazışmamızda halihazırda diğer başlıkta zaten devam ediyor
                    Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                    İmam Ali (a.s)

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: Allah'ın zenginlere veya zenginleşme peşinde olanlara bakışı

                      [quote author=mikdat bin esved link=topic=8405.msg54867#msg54867 date=1254077440]
                      [quote author=AliekberBabacan link=topic=8405.msg54843#msg54843 date=1254068660]

                      ************************************************** ******************

                      Bir birinden değerli sorularından dolayı sana teşekkür ediyorum can

                      Değerli kaç soruna daha cevap verebileceğim meşhul,sayın admin bizi parmağıyla göstermeye durmuştur dolayısıyla günlerimiz sayılı olsa gerek , bizden sonra değerli sorularına cevap veren başkasını bulursun artık bakalım netice nere varacak





                      [/quote]

                      Sayın aliekberbabacan sayın adminden kastın benim muhtemelen,
                      Bu forumda ilk açıldığı günden bu yana ne ben nede diğer yönetici arkadaşlarım keyfi herhangi bir uygulama yapmadık,Müsterih olun sizede asla keyfi bir uygulama yapılmayacaktır.
                      Diğer başlıktada yazdığım gibi ben sizi işaret etmedim yada size karşı bir saygısızlık yapmadım sadece kaynaksız,delilsiz saçmasapan ifadeler kullandığınızı söyledim ve halada sözümün arkasındayım,
                      Yazışmamızda halihazırda diğer başlıkta zaten devam ediyor
                      [/quote]


                      ben sizi işaret etmedim yada size karşı bir saygısızlık yapmadım sadece kaynaksız,delilsiz saçmasapan ifadeler kullandığınızı söyledim ve halada sözümün arkasındayım,

                      saçma sapan
                      Bu suç olsa gerek can,

                      izafi algıdır, yanılmıyorsam başkasının görüşünü ilimle çürtürsün ama saçma sapan,türü ifadeler suç olsa gerek

                      Kimse kimse gibi düşünüp inanmak mecburiyetinde değil, ilmi ağır basan ilmi az basana doğruları bildirmeli, yöntem de bellidir tez/sav,anti tez/karşı sav ve sentezlerle


                      Sana saçma gelen bize mantıklı gelir ,sana mantıklı gelen bize saçma sapan gelir dolayısıyla bu tür işler izafidir, bakanın algısıyla alakalıdır,

                      Konunun üzerinde durmayı gerekli görmüyorum hele ki niyetinin bize karşı saygısızlık olmadığını bildirdikten sonra,
                      tekrar konumuza dönebiliriz,üzdüysek afola




                      Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

                      Ali Şeriati

                      Yorum

                      YUKARI ÇIK
                      Çalışıyor...
                      X