Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

KUR'ÂN TAHRİF EDİLEMEZ

Daraltma
Bu sabit bir konudur.
X
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #31
    Ynt: KUR'ÂN TAHRİF EDİLEMEZ

    7. Bölüm:

    Bundan önceki bölüme, bazı ayetlerin unutturulduğuna ilişkin rivayetlerle ilgili değerlendirmeleri de ekleyebiliriz. -Daha önce bunlara genel olarak değindik, ancak ayrıntıya girmedik.- Bununla Ehlisünnet kaynaklarında Kur'ân'ın neshi ve unutturulması ile ilgili olarak aktarılan rivayetleri kastediyoruz. Ehlisünnet âlimleri Kur'ân'ın kimi ayetlerinin çıkarılması ve değiştirilmesi iddiasına dayalı olarak ileri sürülen ve tahrif olayına esas oluşturan rivayetleri bu perspektifte yorumlama eğilimindedirler.

    Meselâ ed-Dürrü'l-Mensûr adlı tefsirde belirtildiğine göre, İbn Ebî Hatem, Hâkim -el-Kuna adlı eserde- İbn Adiy ve İbn Asakir'den şöyle rivayet etmişlerdir: "Bazen Peygamber'e (s.a.v) geceleyin vahiy yoluyla indirilen bazı ayetler gündüzün ona unutturulurdu. Bunun üzerine yüce Allah şu ayeti indirdi: 'Biz bir ayeti neshedersek veya unutturursak, ondan daha hayırlısını veya onun benzerini getiririz.' [Bakara, 106]" [ed-Dürrü'l-Mensûr, c.1, s.104]

    Yine aynı eserde belirtildiğine göre, Ebu Davud en-Nasıh adlı eserde, Beyhakî ed-Delalil adlı eserde Ebu Ümame'den şöyle rivayet etmişlerdir ki, Peygamber'in (s.a.v) ashabından bir grup Medineli ona şöyle anlatmışlar: "Bir adam gecenin bir vaktinde kalkmış ve daha önce ezberlediği bir sureyi okumak istemiş, ama 'bismillahirrahmanirrahim' cümlesinden başka bir şeyi hatırlayamamış. Aynı durum Peygamber'in ashabından başkaları için de söz konusu olmuş. Bunun üzerine gidip bu sureye ne olduğunu Resulullah'a (s.a.v) sorduklarında Peygamberimiz bir süre susmuş, onlara herhangi bir cevap vermemiş, sonra şöyle demiş: 'Bu sure dün akşam neshedildi.' Böylece neshedilen sure onların da göğüslerinden tamamen silinmiş." [ed-Dürrü'l-Mensûr, c.1, s.105]

    Yorum


      #32
      Ynt: KUR'ÂN TAHRİF EDİLEMEZ

      Ben derim ki: Bu hikâye başka kanallardan da, buna yakın içerikle ve benzeri lafızlarla aktarılmıştır.

      Aynı eserde belirtildiğine göre, Abdurrezzak, Said b. Mensur, Ebu Davud -en-Nasıh adlı eserinde-, oğlu (İbn Ebu Davud) -el-Mesahif adlı eserinde-, Nesaî, İbn Cerir, İbn Münzir, İbn Ebî Hatem ve Hâkim sahih olduğunu belirterek şöyle nakletmişlerdir: "Sa'd b. Ebu Vakkas, 'Biz bir ayeti neshedersek veya unutturursak...' ayetini okurken ayetin orijinalini 'nünsiuha (ertelersek, terk edersek)' şeklinde okurdu. Ona, 'Said b. Müseyyeb, 'nunsiha' şeklinde okuyor.' denilmiş, o da şu cevabı vermiştir: Kur'ân Müseyyeb'e veya Müseyyeboğulları'na inmedi.' diye tepki göstermiştir. Sonra şöyle demiştir: Allah, 'Biz sana okuyacağız ve sen unutmayacaksın.' [A'lâ, 6], 'Unuttuğun zaman Rabbini an.' [Kehf, 24] buyurmuştur." [ed-Dürrü'l-Mensûr, c.1, s.104]

      Yorum


        #33
        Ynt: KUR'ÂN TAHRİF EDİLEMEZ

        Ben derim ki: Sa'd b. Ebu Vakkas bu iki ayeti, yüce Allah'ın Hz. Peygamber'e (s.a.a) Kur'ân'dan bir şeyi unutturmayacağının kanıtı olarak göstermiştir. Böylece "nunsiuha" şeklinde okumak suretiyle kelimenin erteleme, terk etme anlamına gelen "nesie" kökünden geldiğine işaret etmiştir. Buna göre, "Biz bir ayeti neshedersek..." ayetinde, bir ayetin amel olarak yürürlükten kaldırılması kastedilmiştir, okuyuş olarak neshedilmesi değil. Peygamber'le bir konuyu konuşmadan önce sadaka vermeyi (sadaka-ı necva) öngören ayet gibi [Mücâdele, 12].

        "Nunsiuha" ifadesinden maksat da ayetin bir kerede aralarından kaldırılması, amel ve okuyuş olarak terk edilmesidir. Nitekim ifadenin bu şekilde yorumlandığına ilişkin açıklamalar İbn Abbas, Mücahid ve Katade gibi âlimlerden de rivayet edilmiştir.

        Aynı eserde belirtildiğine göre, İbnu'l-Enbarî, Ebu Zabyan'dan şöyle rivayet etmiştir: İbn Abbas bize şöyle dedi: "Siz hangi kıraatin daha önce olduğunu düşünüyorsunuz?" Dedik ki: Abdullah kıraati daha öncedir, bizim kıraatimiz sonra gelir." Dedi ki: "Cebrail her sene ramazan ayında Resulullah'a (s.a.v) Kur'ân'ı yeniden arz ederdi. Son senenin ramazan ayında iki kere arz etti ve Abdullah neshedilen ve değiştirilen ayetlere şahit oldu." - [ed-Dürrü'l-Mensûr, c.1, s.106]

        Yorum


          #34
          Ynt: KUR'ÂN TAHRİF EDİLEMEZ

          Ben derim ki: Bu anlamı içeren başka rivayetler de başka kanallardan İbn Abbas'tan ve Abdullah b. Mesud'un kendisinden ve başka sahabe ve tâbiîn kuşağına mensup âlimlerden rivayet edilmiştir. Ayetlerin unutturulmasıyla ilgili başka rivayetler de vardır.

          Bu rivayetlerden çıkan sonuç şudur: Nesh olayı kimi zaman sadece hükümle ilgili olarak gerçekleşebilir. Mushaf'ta yazılı oldukları hâlde hükümleri yürürlükten kaldırılan ayetler gibi. Kimi durumlarda da hükmüyle birlikte okuyuşu da neshedilebilir veya okuyuşu neshedildiği hâlde hükmü yürürlükte kalabilir.

          Bakara Suresi'nde yer alan "Biz bir ayeti neshedersek..." (Bakara, 106) ayetini tefsir ederken, yine "Bir ayetin yerine başka bir ayeti getirdiğimiz zaman..." (Nahl, 101) ayeti ile ilgili ayrıntılı açıklamalarda bulunurken her iki ayetin de okuyuşun neshedilmesi anlamında unutturma ile bir ilgisinin olmadığını açıklamışız. Yine önceki bölümlerde bu tür rivayetlerin Kur'ân'ın açık nassıyla çeliştiklerini vurguladık. En iyisi, bu gibi rivayetleri Kur'ân'da tahrif olduğunu ifade eden rivayetlere atfedip her iki rivayetler kümesini bir kenara atıvermektir.

          Yorum


            #35
            Ynt: KUR'ÂN TAHRİF EDİLEMEZ

            FAYDALI OLMASI ÜMİDİ İLE...

            SON

            Yorum


              #36
              Ynt: KUR'ÂN TAHRİF EDİLEMEZ

              Faydalı olmazmı Mufazzal, yavaş yavaş, sindire sindire okuyacağım inşallah. Ecrini Rabbim (cc) ihsan eylesin.
              En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 05.08.2020, 20:17.

              Yorum


                #37
                Ynt: KUR'ÂN TAHRİF EDİLEMEZ

                [quote author=sebzivar link=topic=13213.msg90904#msg90904 date=1277035636]
                Faydalı olmazmı Mufazzal, yavaş yavaş, sindire sindire okuyacağım inşallah. Ecrini Rabbim (cc) ihsan eylesin.
                [/quote]

                Amin Cümlemizin inş.
                En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 05.08.2020, 20:18.

                Yorum


                  #38
                  Ynt: KUR'ÂN TAHRİF EDİLEMEZ

                  Allah razi olsun...ecin bol olsun kardesim
                  sitemizde her zaman basvurabilecegimiz güzel bir kaynak daha oldu


                  Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                  Yorum


                    #39
                    Ynt: KUR'ÂN TAHRİF EDİLEMEZ

                    Hz. Ayetullah Mehdi Hadevi Tahrani’nin bu bağlamdaki görüşü şöyledir:

                    Kur’an’ın tahrif edildiğini söyleyen hadisler ya senet bakımından zayıftırlar ya da sadır olma cihetinden hüccet değildirler veya delaletleri kabul edilebilinir durumda değildir. Kur’an-ı Kerim hiçbir zaman tahrif olmamış ve olmayacaktır.

                    Yorum


                      #40
                      Ynt: KUR'ÂN TAHRİF EDİLEMEZ

                      EL KAFİDEN KURANIN FAZİLETİ KİTABININ SAYFALARI İÇİN MÜRACAAT EDİNİZ:

                      http://www.velayet.com/index.php/topic,1861.0.html

                      Yorum

                      YUKARI ÇIK
                      Çalışıyor...
                      X