Ynt: Rehberin İslami Vahdet Mesajından pasajlar
Kanımca mesele; Şii - Sünni ihtilafı değil, Beynelmilel Siyonizm ve Batı Emperyalizmi yanında yer alıp/almama meselesidir. Ehl-i Sünnet vel-Cemaat'in 4 fıkhi cephesini Hak olarak tanımak veya Batıl diye yaftalamak ise meşakkat yaşamadan, epistemoloji konularını izah etmek anlamına tekabül eder.
Şia mezhebine, Ca'fer-iyye fıkhına, 12 İmam ekolüne, Ehl-i Beyt (aleyhimu’s selam) mektebine mensup samimi bir Müslüman olarak, ben de vazıh olan stabil tek görüş; Şia mezhebini, Ca'fer-iyye fıkhını, 12 İmam ekolünü, Ehl-i Beyt (aleyhimu’s selam) mektebini Hak bilip, kebir Velayet-i Fakih makamının takrib düşüncesini metot edinerek, İslami Tebliğ çalışmalarını ve İslami Direniş mihverini ihmal etmemektir.
Benim anlamadığım nokta; kah İslami Vahdet yanlısıyım diyeceksin, kah Ehl-i Sünnet vel-Cemaat'in 4 fıkhi cephesine Batıl diye yafta asacaksın!
O devir, hangi şekil de aramızda uhuvvet sağlayabiliriz ki?
Kanımca mesele; Şii - Sünni ihtilafı değil, Beynelmilel Siyonizm ve Batı Emperyalizmi yanında yer alıp/almama meselesidir. Ehl-i Sünnet vel-Cemaat'in 4 fıkhi cephesini Hak olarak tanımak veya Batıl diye yaftalamak ise meşakkat yaşamadan, epistemoloji konularını izah etmek anlamına tekabül eder.
Şia mezhebine, Ca'fer-iyye fıkhına, 12 İmam ekolüne, Ehl-i Beyt (aleyhimu’s selam) mektebine mensup samimi bir Müslüman olarak, ben de vazıh olan stabil tek görüş; Şia mezhebini, Ca'fer-iyye fıkhını, 12 İmam ekolünü, Ehl-i Beyt (aleyhimu’s selam) mektebini Hak bilip, kebir Velayet-i Fakih makamının takrib düşüncesini metot edinerek, İslami Tebliğ çalışmalarını ve İslami Direniş mihverini ihmal etmemektir.
Benim anlamadığım nokta; kah İslami Vahdet yanlısıyım diyeceksin, kah Ehl-i Sünnet vel-Cemaat'in 4 fıkhi cephesine Batıl diye yafta asacaksın!
O devir, hangi şekil de aramızda uhuvvet sağlayabiliriz ki?
Yorum