Ynt: SIRRI SALAT - Namazın sırrı ...
Adem (Allah'ın selamı üzerine olsun), kendi mülküne teveccüh etmekle melekûtî görünüşten çıktığı için hades-i ekberle pis ve büyük bir cenabetlikle cünüp oldu. Bu teveccüh, misal hazretinde veya dünya cennetinde temsil olduğu için dünya ağaç suretine girdi, Adem ona teveccüh ve ona doğru ilerlemekle, eline alıp başına koymakla ve ta'zim etmekle günaha mübtela oldu.
Öyleyse kendisi ve zürriyeti, özellikle de ümmetlerin hayırlısı ve temiz evlâdın nurunun sırlarına arif olan bu ümmet o günahı ve onun bulaşıklıklannı telafi etmelidirler.
Onun zahirî pisliklerini ranmût hazretinden nazil olan temiz suyla tathir etmelidirler; bâtını ve kalbe ait pislikleri ise, lâhût hazretinden tecelli eden suyla tathîr etmelidirler. Öyleyse yüzü tathîr etme sırasında kalb.yüzünü baştan ayağa yıkamalıdırlar;
eli tathîr etme sırasında, dünyaya bulaşan dirsekten, mübaşerette bulunan parmaklarının ucuna kadar tathîr etmelidirler; bunun fazlıyla, tabiata teveccühün en üst arşını ve emellerin husulüne doğru yürüyüşün son noktasını mesh etmelidirler ve mülke teveccüh füzûlundan (haddi aşma-K.Ç.) ve izlerinin kalıntılarından kurtulmalı, asılları olan ilk babalarının günah ve kirinden sıyrılmalıdırlar.
Adem (Allah'ın selamı üzerine olsun), kendi mülküne teveccüh etmekle melekûtî görünüşten çıktığı için hades-i ekberle pis ve büyük bir cenabetlikle cünüp oldu. Bu teveccüh, misal hazretinde veya dünya cennetinde temsil olduğu için dünya ağaç suretine girdi, Adem ona teveccüh ve ona doğru ilerlemekle, eline alıp başına koymakla ve ta'zim etmekle günaha mübtela oldu.
Öyleyse kendisi ve zürriyeti, özellikle de ümmetlerin hayırlısı ve temiz evlâdın nurunun sırlarına arif olan bu ümmet o günahı ve onun bulaşıklıklannı telafi etmelidirler.
Onun zahirî pisliklerini ranmût hazretinden nazil olan temiz suyla tathir etmelidirler; bâtını ve kalbe ait pislikleri ise, lâhût hazretinden tecelli eden suyla tathîr etmelidirler. Öyleyse yüzü tathîr etme sırasında kalb.yüzünü baştan ayağa yıkamalıdırlar;
eli tathîr etme sırasında, dünyaya bulaşan dirsekten, mübaşerette bulunan parmaklarının ucuna kadar tathîr etmelidirler; bunun fazlıyla, tabiata teveccühün en üst arşını ve emellerin husulüne doğru yürüyüşün son noktasını mesh etmelidirler ve mülke teveccüh füzûlundan (haddi aşma-K.Ç.) ve izlerinin kalıntılarından kurtulmalı, asılları olan ilk babalarının günah ve kirinden sıyrılmalıdırlar.
Yorum