Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

“MEHDİLİK İNANCI ÜZERİNE”

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #61
    Ynt: “MEHDİLİK İNANCI ÜZERİNE”

    evet aynen öyle.. Zikrin korunmasının bir boyutu da insanların temiz fıtratlarıyla ona yaklaşmalardır. ki bu fıtratlar da tam anlamıyla sadece İmamlar a.s. da vardır. Zaten bu gün zikrin Sahibuz zaman a.f.'in yanında olduğunu biliyoruz. bu açıdan insanlar gaybet döneminde O'nun naibleri velayeti fakihe ne kadar bağlanırlarsa zikre o kadar yaklaşmış, fıtratlarına o denli yaklaşmış olacaklardır...

    bu değerli açıklamalarınız sebebiyle Allah razı olsun sizden ve sizi kendilerine nimet verilenlerin yoluna iletsin... Ve onların taraftarı yapsın...

    Yorum


      #62
      Ynt: “MEHDİLİK İNANCI ÜZERİNE”

      Resulullah benim ağzımdan yalan söz uyduran cehennemde yerini hazırlasın dediği halde, kitaplarındaki uydurma hadisleri ayıklamak yerine, bunları kuranı anlama noktasında bir yardımcı olarak gören zihniyetin, inancın, itikadın şerrinden Allah beni ve tüm müminleri uzak etsin.

      Yorum


        #63
        Ynt: “MEHDİLİK İNANCI ÜZERİNE”

        amin bizi de...

        Yorum


          #64
          Ynt: “MEHDİLİK İNANCI ÜZERİNE”

          [quote author=Mekteb-i Mülkiye link=topic=8530.msg62252#msg62252 date=1258812762]
          Resulullah benim ağzımdan yalan söz uyduran cehennemde yerini hazırlasın dediği halde, kitaplarındaki uydurma hadisleri ayıklamak yerine, bunları kuranı anlama noktasında bir yardımcı olarak gören zihniyetin, inancın, itikadın şerrinden Allah beni ve tüm müminleri uzak etsin.
          [/quote]

          Değerli kardeşim, uydurma hadislerin uydurma olduğunun belgelenmesi onların ayıklanmış olması anlamında değil midir. Bu tıpkı Kurandaki nesh olayı gibidir. Mesela şarapla ilgili ayetlerin bir kısmı mensuhtur, hükmü kalkmıştır. Ancak hükmü kalkmış diye Kurandan çıkarılabilir mi?
          Gerçi mevzu hadisleri sahih hadis mi gibi değerlendirenler vardır, onların da kimler olduğu herhalde sizin de malumunuzdur.
          Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
          Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

          Yorum


            #65
            Ynt: “MEHDİLİK İNANCI ÜZERİNE”

            [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=8530.msg62434#msg62434 date=1258959280]
            Değerli kardeşim, uydurma hadislerin uydurma olduğunun belgelenmesi onların ayıklanmış olması anlamında değil midir. Bu tıpkı Kurandaki nesh olayı gibidir. Mesela şarapla ilgili ayetlerin bir kısmı mensuhtur, hükmü kalkmıştır. Ancak hükmü kalkmış diye Kurandan çıkarılabilir mi?
            Gerçi mevzu hadisleri sahih hadis mi gibi değerlendirenler vardır, onların da kimler olduğu herhalde sizin de malumunuzdur.[/quote]

            doğru uydurma hadislerin uydurma olduklarının tespit edilmesi onların inanç ve yaşayış ilklerimize zarar vermesini engeller böylece kimseye zararı dokunmaz. onların bu haliyle kitaplardan çıkarılıp atılmaması bazı yararlar getirir. bunu şöyle düşünün içi eskimiş bir ev eşyasını atmıyorsunuz kabını kullanmak için ondan istifade ediyorsunuz. ben örneğin said havvaya ait İslam'da Allah İnancı kitabının içini attım. dış cildini tutuyorum ve içine çok güzel şia belgeleri koyuyorum gezdirmek iyi oluyor bunun gibi bir şey yani..

            ancak uydurma hadislerle mensuh ayetlerin hükmü aynı değildir diye düşünüyorum. mensuh ayetler kıyamete kadar nesh edilmiş değildir. aynı şartlar oluştuğunda yeniden onların hükmü uygulanır. örneğin İslam devleti olmayan yerlerde zina edenlere had uygulayamayacağınız için onları evlerinde hapsetmek gibi..

            şunu da açıklamak isteriz ki, neshe içki konusu örnek verilir de ancak bu yanlıştır. içki konusu başlangıçta helal sonra haram kılınmış bir konu değildir. mensuh olduğu söylenen içki ayetlerinden onların içkiye cevazı çıkmaz tersine onlarda da içki kötülenir. ancak net bir yasak ifade etmezler. içki tüm şeriatlerde haramdı. İbrahim şeriatinde de. bu nedenle aklı başında bir Mekke'li o dönemlerde içkinin serbest olduğunu düşünemezdi. hiç bir zaman içki içen biri onun İslam'da caiz olduğuna dair bir kanıt bularak içtiği ya da İslam'ın ses çıkarmadığından dolayı içtiğini söyleyemez...

            Yorum

            YUKARI ÇIK
            Çalışıyor...
            X