Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

vasilik doktirini üzerine

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #91
    Ynt: vasilik doktirini üzerine

    Hadis: “Dünya balığın üzerindedir. Balık başını sallayınca Dünya’da depremler olur.”

    İbn-i Kesir Tefsiri 2/29 68/1’in açıklamaları

    buda ıbn kesirden

    Yorum


      #92
      Ynt: vasilik doktirini üzerine

      [quote author=Musavi link=topic=14066.msg91359#msg91359 date=1277136987]
      Hadis: “Dünya balığın üzerindedir. Balık başını sallayınca Dünya’da depremler olur.”

      İbn-i Kesir Tefsiri 2/29 68/1’in açıklamaları

      buda ıbn kesirden
      [/quote]Dünyanın öküzle balığın üstünde olduğunu söyleyen bir hadis var mı?

      --------------------------------------------------------------------------------

      Evet, bu söz bir hadis-i şeriftir. (bk. Hâkim, el-Müstedrek: 4:636; el-Münzirî, et-Terğib ve’t-Terhîb: 4:257; el-Heysemî, Mecmeu’z-Zevâid: 8:131)

      Ama, acaba her zaman hak ve hakikat söyleyen Peygamber Efendimiz (asv) bu sözüyle neyi anlatmak istemiştir?

      Muhtemelen bu mecazi bir sözdür, fakat halk hakikat anlıyor. Bilindiği gibi söz üç manada kullanılır: Hakikat, mecaz ve kinaye.

      Söz, söylendiği manada kullanılırsa "hakikat" olur.

      Söz, kendi manasından başka bir mana için söylenmişse ve kendi manasında kullanılmasına bir mani varsa "mecaz" olur.

      Bir şey hakiki manasıyla değil de, bu hakiki mananın aksi ile ifade olunuyorsa o söze "kinaye" denir.

      Mesela, "odun" kelimesi yakılacak şey manasında kullanılırsa hakikattir. Şayet bu kelimeyle bir kimsenin kalın kafalı, zarafetten habersiz olduğunu anlatmak istiyorsak, bu mecaz olur. Deyimlerimiz tamamen mecazi sözlerdir. "Ağzı kulaklarına varıyor" deriz ve bu sözümüzle bahsettiğimiz kişinin çok sevinçli olduğunu, memnuniyetini ifade ederiz; ağzın gidip de kulağa misafir olmasını değil.

      Mecazın "akli" ve "lügavi" olmak üzere iki kısmı vardır. Ayrıca, alakası teşbih olan mecazlara "istiare" başka türlü alakası bulunanlara da "mürsel mecaz" denmektedir.

      Asıl meseleye gelirsek; "Dünya öküzle balığın üstündedir." sözünde kastedilen mana nedir?

      Peygamber Efendimiz (asv) bununla şu üç manayı anlatmak istemiştir:

      Birincisi: Cenab-ı Hak yarattığı her mahluk için bir melaike vazifelendirmektedir. Bunlara "Müekkel Melekler" diyoruz. Dünyanın da iki tane müekkel melaikesi vardır ki, bunların isimleri "Sevr" ve "Hut"tur. Yani "Öküz" ve "Balık".

      İkincisi: On dört asır önce, yani Peygamberimiz (asv) ve sahabelerinin yaşadığı asırda, en önemli iki geçim kaynağı çiftçilikle avcılıktı. Bu şimdi de kısmen böyledir. Ziraatın sembolü öküz, avcılığın sembolü ise balıktır. İşte, Peygamberimiz (asv) "Dünya öküzle balığın üstündedir." hadisiyle bu hakikate parmak basmış, insanların geçiminde en mühim iki kaynağı gayet beliğ bir tarzda ifade etmiştir.

      Üçüncüsü: Bilindiği gibi, tekniğin henüz yeterince gelişmediği devirlerde dünyanın durduğuna, güneşin döndüğüne inanılırdı. Halbuki zamanla bunun tersinin doğru olduğu kesin olarak anlaşıldı. Eski bilgilere inanan insanlara bu gerçeği doğrudan doğruya anlatmak kolay değildi. Böyle yapılsaydı, belki de birçok insanlar İslam nurundan istifade edemeyeceklerdi. Resul-i Ekrem (asv), bir edebi sanat yaparak cevap vermiş ve o asrın insanlarını tatmin etmiştir.

      Dünya güneşin etrafında dönerken hayali on iki menzilden geçer. Biz bunlara "burçlar" diyoruz. Bu burçlardan ikisinin adı "öküz" ve "balık"tır. Peygamber Efendimize (asv) ayrı ayrı zamanlarda dünyanın ne üstünde durduğu sorulmuş, o da birinci defasında "öküzün", ikinci defasında "balığın" üstünde duruyor diye buyurmuştur. Bu cevaplarıyla, soru vakitlerinde dünyanın öküz ve balık burçlarından geçmekte olduğunu, fakat güneşin yerküresinin etrafında dönmediğini aksine yerküresinin güneşin etrafında döndüğünü de on dört asır önceden haber vermiştir.

      Peygamber Efendimiz (asv) mecazlı ve kinayeli bir sözle üç büyük hakikati en güzel şekilde dile getirmiş, hem o asırdaki, hem de daha sonraki asırlardaki muhataplarını tatmin etmiştir.



      Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
      Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

      Yorum


        #93
        Ynt: vasilik doktirini üzerine



        Uploaded with ImageShack.us
        Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
        Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

        Yorum


          #94
          Ynt: vasilik doktirini üzerine

          [quote author=Musavi link=topic=14066.msg91359#msg91359 date=1277136987]
          Hadis: “Dünya balığın üzerindedir. Balık başını sallayınca Dünya’da depremler olur.”

          İbn-i Kesir Tefsiri 2/29 68/1’in açıklamaları

          buda ıbn kesirden
          [/quote]
          amacınız konu dağıtmaksa bunu başka bir ortamda yapın bi zahmet. hem size cevap verip hemde asıl meseleden uzaklaşmak istemeyiz. burada Peygamber s.a.vi in akrabalrı ile geçen konuşmasından bahsediyoruz...selam ve dua ile.
          Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
          Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

          Yorum


            #95
            Ynt: vasilik doktirini üzerine

            [quote author=ypa link=topic=14066.msg91356#msg91356 date=1277136744]
            siz bizim sayın adminle anlaşamadığımız kısmı anladınız mı? buradaki itirazın neye olduğu konusunu tekrar bi bakın isterseniz. ondan osnra ibn-i kesirde nedir ne değildir sizinle ayrıca onu tartışırı. bir ikde resim ekleyeyim. iyi alıştık bu ara resme hadi hayırlsı bakalım [/quote]

            evet. kardeşimiz senden sendeki "El Kamilin" hangi basımevinden çıkdığını sordu. sende bunun "El Bidayede" olduğunu söylüyorsun ve bunu ibni Kesirin değil çeviricinin yaptığını söylüyorsun. bende buna karşı yazdım o sözleri

            hayır. kesinlikle çeviricilerin sansürü değil. ibni Kesirin tefsirinde de aynı hadis aynı şekildedir. sırf o kısmı sansürlenmiştir. üstelik tefsir başka basımevinden, tarih başka basımevinden basılmıştır. ek olarak Allame Murtaza Askeri r.a bu hadisi kendi kitabında zikretmiştir ve ibni Kesirin sansürüne değinmiştir. üstelik Allame r.a Türkiye basımından yararlanmamıştır.

            Yorum


              #96
              Ynt: vasilik doktirini üzerine

              akşam vakti yaklaşıyor gene. dün okumaktan ezan okunurken ancak kalkabildim. osebepten bu ün biraz erken ayrılıyorum sizden. fırsat buldukça araştırma, delil ve tenkitlerimizi sunmaya devam edeceğiz selam ve dua ile. Allah c.c. sizleri ehl-i beytin (gerçek anlamda) yoluna eriştirip ordan ayırmasın. amin.


              mesajdan sonra elmeddinin bir mesajının daha geldiği belirtildi. müsadenizle daha sonra devam edelim inşAllah. arkadaş farklı bir itiraz üzerinde. biraz geriden okuyun lütfen.
              Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
              Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

              Yorum


                #97
                Ynt: vasilik doktirini üzerine

                [quote author=ypa link=topic=14066.msg91365#msg91365 date=1277137782]
                mesajdan sonra elmeddinin bir mesajının daha geldiği belirtildi. müsadenizle daha sonra devam edelim inşAllah. [/quote]

                inşaAllah

                Yorum


                  #98
                  Ynt: vasilik doktirini üzerine

                  [quote author=ypa link=topic=14066.msg91361#msg91361 date=1277137500]
                  [quote author=Musavi link=topic=14066.msg91359#msg91359 date=1277136987]
                  Hadis: “Dünya balığın üzerindedir. Balık başını sallayınca Dünya’da depremler olur.”

                  İbn-i Kesir Tefsiri 2/29 68/1’in açıklamaları

                  buda ıbn kesirden
                  [/quote]Dünyanın öküzle balığın üstünde olduğunu söyleyen bir hadis var mı?

                  --------------------------------------------------------------------------------

                  Evet, bu söz bir hadis-i şeriftir. (bk. Hâkim, el-Müstedrek: 4:636; el-Münzirî, et-Terğib ve’t-Terhîb: 4:257; el-Heysemî, Mecmeu’z-Zevâid: 8:131)

                  Ama, acaba her zaman hak ve hakikat söyleyen Peygamber Efendimiz (asv) bu sözüyle neyi anlatmak istemiştir?

                  Muhtemelen bu mecazi bir sözdür, fakat halk hakikat anlıyor. Bilindiği gibi söz üç manada kullanılır: Hakikat, mecaz ve kinaye.

                  Söz, söylendiği manada kullanılırsa "hakikat" olur.

                  Söz, kendi manasından başka bir mana için söylenmişse ve kendi manasında kullanılmasına bir mani varsa "mecaz" olur.

                  Bir şey hakiki manasıyla değil de, bu hakiki mananın aksi ile ifade olunuyorsa o söze "kinaye" denir.

                  Mesela, "odun" kelimesi yakılacak şey manasında kullanılırsa hakikattir. Şayet bu kelimeyle bir kimsenin kalın kafalı, zarafetten habersiz olduğunu anlatmak istiyorsak, bu mecaz olur. Deyimlerimiz tamamen mecazi sözlerdir. "Ağzı kulaklarına varıyor" deriz ve bu sözümüzle bahsettiğimiz kişinin çok sevinçli olduğunu, memnuniyetini ifade ederiz; ağzın gidip de kulağa misafir olmasını değil.

                  Mecazın "akli" ve "lügavi" olmak üzere iki kısmı vardır. Ayrıca, alakası teşbih olan mecazlara "istiare" başka türlü alakası bulunanlara da "mürsel mecaz" denmektedir.

                  Asıl meseleye gelirsek; "Dünya öküzle balığın üstündedir." sözünde kastedilen mana nedir?

                  Peygamber Efendimiz (asv) bununla şu üç manayı anlatmak istemiştir:

                  Birincisi: Cenab-ı Hak yarattığı her mahluk için bir melaike vazifelendirmektedir. Bunlara "Müekkel Melekler" diyoruz. Dünyanın da iki tane müekkel melaikesi vardır ki, bunların isimleri "Sevr" ve "Hut"tur. Yani "Öküz" ve "Balık".

                  İkincisi: On dört asır önce, yani Peygamberimiz (asv) ve sahabelerinin yaşadığı asırda, en önemli iki geçim kaynağı çiftçilikle avcılıktı. Bu şimdi de kısmen böyledir. Ziraatın sembolü öküz, avcılığın sembolü ise balıktır. İşte, Peygamberimiz (asv) "Dünya öküzle balığın üstündedir." hadisiyle bu hakikate parmak basmış, insanların geçiminde en mühim iki kaynağı gayet beliğ bir tarzda ifade etmiştir.

                  Üçüncüsü: Bilindiği gibi, tekniğin henüz yeterince gelişmediği devirlerde dünyanın durduğuna, güneşin döndüğüne inanılırdı. Halbuki zamanla bunun tersinin doğru olduğu kesin olarak anlaşıldı. Eski bilgilere inanan insanlara bu gerçeği doğrudan doğruya anlatmak kolay değildi. Böyle yapılsaydı, belki de birçok insanlar İslam nurundan istifade edemeyeceklerdi. Resul-i Ekrem (asv), bir edebi sanat yaparak cevap vermiş ve o asrın insanlarını tatmin etmiştir.

                  Dünya güneşin etrafında dönerken hayali on iki menzilden geçer. Biz bunlara "burçlar" diyoruz. Bu burçlardan ikisinin adı "öküz" ve "balık"tır. Peygamber Efendimize (asv) ayrı ayrı zamanlarda dünyanın ne üstünde durduğu sorulmuş, o da birinci defasında "öküzün", ikinci defasında "balığın" üstünde duruyor diye buyurmuştur. Bu cevaplarıyla, soru vakitlerinde dünyanın öküz ve balık burçlarından geçmekte olduğunu, fakat güneşin yerküresinin etrafında dönmediğini aksine yerküresinin güneşin etrafında döndüğünü de on dört asır önceden haber vermiştir.

                  Peygamber Efendimiz (asv) mecazlı ve kinayeli bir sözle üç büyük hakikati en güzel şekilde dile getirmiş, hem o asırdaki, hem de daha sonraki asırlardaki muhataplarını tatmin etmiştir.




                  [/quote]

                  Rısalalerdekı acıklama cok yetersız ve zorlamadır.hadisin devamında balık basını sallayınca deprem olur dıyor yanı bu risalelerdekı zorlama acıklamalarını bastan gecersız kalıyor.bosa yazmış said nursi.

                  yok dunya balıkcılık uzerınd eduruyormus bu da zaten cok ve cok zorlama bır acıklama.

                  Yorum


                    #99
                    Ynt: vasilik doktirini üzerine

                    bu uydurma hadıslerle kımse tatmın olmaz.zaten muhakematta da kendısı bu hadıslere uydurma dıyor sonra da savunuyor.

                    Yorum


                      Ynt: vasilik doktirini üzerine

                      musaviyi geçiyorum zira sadece farklılık olsun idye yazıyor. yazdığı haidse cevap açık. bajarsın açıp o tarihte balık burcu ile ilgili bir durum varm mı? bu astronominin konusu. yoksa gelir payulaşırsın. paylaşamıyorsan neden zorlama yorum olsun. meselemiz bu hadis değil o yüzden geçtik. yanlış anlaşılmasın cevabını verip geçtik.
                      gelelim admmin lie anlaşamamıza,

                      ben ilgili linki tıklamadan mevcut sayfa üzerinden ibn-i kesirde de halife veasi sözlerinin geçtiğini yazan elmeddin mesajına binaen ben deki çeviride öyle yazmıyor ama asım köksal da aynen belirtttiğiniz gibi demiştim.

                      tekrar incelediğimde gördümki elmeddin baştan beri ibn-i kesirin bendeki örnekte olduğu giibi çevrildiğini belirtiyormuş.
                      admin ile anlaşmamız biraz benim yüzümden olmuş hakkını helal et admin.
                      gelelim elmeddin ile meselenin üzerine konuşmaya;


                      burada eklediğim sayfalarda incelenirse Peygamber s.a.v. ne sormaya başlayor incelediniz mi dedim ama sizi işinize gelen kısmı okuduğunuz için öncesine hiç bakmamışsınız anlaşılan.

                      burada ilk yapılan iş akarabaların uyarılması konusundaki ilahi emirin yerini getirilmesidir.
                      Peygamber s.a.v. in isteklerine ise her defasnda HZ Ali r.a. evet demiş O s.a.v. de diğer akrabalarına karşı velisi vasisi olarak Hz Ali r.a. ı göstermiştir. buradan ümmetin başına halife tayin edildğini ve hatta bütün işlerinin tayin edildiğini düşünmek hakikaten enteresan bir yorumdur.

                      çünkü Peygamber s.a.v. in o zmanki işi tebliğ Peygamberlik vazifesidir.şimdi devredilen görev nedir? bu ifade sizin tarafınızdan yanlış değerlendirilmektedir.
                      delil olarak gösterilmesi ise tevilin bir yerlerinin kırılması larak ifade edebilriiz.
                      selam ve dua ile.

                      Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                      Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                      Yorum


                        Ynt: vasilik doktirini üzerine

                        ben bu mesajdan hiç bir şey anlamadım

                        Yorum


                          Ynt: vasilik doktirini üzerine

                          [quote author=ehlibeytin_izinde link=topic=14066.msg91663#msg91663 date=1277238211]
                          ben bu mesajdan hiç bir şey anlamadım
                          [/quote]doğrudur bizi islam görmeyenin bizim yorumlarımızı anlaması güçtür.

                          bir ipucuvereyim. meselenin aslına dönüp ne üzerinde yazıştığımızı tekrar baş sayfalardan okursanız mesajda anlam kazanacaktr.

                          konu başlığı Peygamber s.a.v. i akrabalrını uyarmak için verdiği yemeğin sonunda Hz Ali r.a. a olan hitabı ile ilgilidir.
                          Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                          Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                          Yorum


                            Ynt: vasilik doktirini üzerine

                            o zaman sizi müslüman gören bir edebiyatçıya o mesajı çıkarıp verin kaç tane anlam bozukluğu ve yazım hatası var size çıkarıversin..

                            biz de hata yapmadığımız iddiasında değiliz ama sizin hatalar çok abartı...

                            Yorum


                              Ynt: vasilik doktirini üzerine

                              hatalarım yazım hatası içerik değil. cümle bozukluğu da olabilir. genel anlamda söylemek istediğim anlaşılmamışsa tekrar düzeltmeye çalışabilirm.

                              siznki ise cümleler düzenli olsada içierik bozuk. yapı bozuk yani. iç yapı....
                              Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                              Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                              Yorum


                                Ynt: vasilik doktirini üzerine

                                o sizin bozuk bakışınızdandır

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X