Ynt: Ezanda aliyyen veliyyulah denmesının hıkmeti
[quote author=Al-i Muhammed link=topic=14159.msg175092#msg175092 date=1409080204] 1. Günahsız kimse yoktur. Masumluk iddiası bidattır. Zira Hazreti Muhammed(s.a.a)'in günahının affedildiğinden bahsedilir Kuran'da. [/quote] Şii (!) olduğunu iddia eden bir kimse, nasıl "masumluk iddiası bidattır" diyebilir?! Oysa Ehlibeytin masumiyeti hem ayet, hem de hadislerle sabittir. Hz. Peygamberin günahının affedildiğinden bahsedilmesi O'nun haşa günah işlediği anlamına gelmez. Müşriklerin nazarında (putların kırılması gibi) günah görünen amellerin üzerinin fetih ile örtülmesidir. Allah Teala açık bir fetihle onların üzerini örtmüştür. Sözkonusu ayette "zenb" diye geçer, zenb de her zaman günah değildir, yan etki, eser anlamlarına da gelir, "gufran" da her zaman affetmek değil, örtmek anlamına da gelir. İlgili ayetin tefsirine bakılırsa konu dahja iyi aydınlığa kavuşmuş olur. Peygamber ve İmamlar masum olmazlarsa artık onların sözlerine güven kalmaz. Sizin de söylediğiniz gibi iki parmağı arasında cenneti ve yarenlerinin oradaki yerlerini gösteren bir İmam nasıl olur da kendi önünü göremez, hata yapar ve günah işler?! Bırak günah işlemeyi, günah işlemek onların akllarının ucundan bile geçmez.
[quote author=Al-i Muhammed link=topic=14159.msg175092#msg175092 date=1409080204] 1. Günahsız kimse yoktur. Masumluk iddiası bidattır. Zira Hazreti Muhammed(s.a.a)'in günahının affedildiğinden bahsedilir Kuran'da. [/quote] Şii (!) olduğunu iddia eden bir kimse, nasıl "masumluk iddiası bidattır" diyebilir?! Oysa Ehlibeytin masumiyeti hem ayet, hem de hadislerle sabittir. Hz. Peygamberin günahının affedildiğinden bahsedilmesi O'nun haşa günah işlediği anlamına gelmez. Müşriklerin nazarında (putların kırılması gibi) günah görünen amellerin üzerinin fetih ile örtülmesidir. Allah Teala açık bir fetihle onların üzerini örtmüştür. Sözkonusu ayette "zenb" diye geçer, zenb de her zaman günah değildir, yan etki, eser anlamlarına da gelir, "gufran" da her zaman affetmek değil, örtmek anlamına da gelir. İlgili ayetin tefsirine bakılırsa konu dahja iyi aydınlığa kavuşmuş olur. Peygamber ve İmamlar masum olmazlarsa artık onların sözlerine güven kalmaz. Sizin de söylediğiniz gibi iki parmağı arasında cenneti ve yarenlerinin oradaki yerlerini gösteren bir İmam nasıl olur da kendi önünü göremez, hata yapar ve günah işler?! Bırak günah işlemeyi, günah işlemek onların akllarının ucundan bile geçmez.
Yorum