Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

İbni Ebil Hadid Şii mi Sünni mi?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #46
    Ynt: İbni Ebil Hadid Şii mi Sünni mi?

    [quote author=özdemir link=topic=15830.msg175302#msg175302 date=1411830773]
    bu sayın lafını geri aldım. Niçin soruma cevap vermiyorsun? neyse o soruya cevap vermedin. bari şu soruya cevap ver.

    Buhari İbn-i Abbas'dan Resulullah'ın (s.a.a) şöyle buyurduğunu nakletmiştir:
    "(Kıyamet günü) ashabımdan bazıları tutuklanacak. Ben: "Bunlar ashabımdır!" diyeceğim. Cebaven şöyle denilecek: "Onlar, sen aralarından ayrıldıktan sonra eski hallerine dönerek mürtet oldular."
    (Sahih-i Buhari, c.4, s.142, (s.664, rakam: 3447) Kitabu Bed'ul halk, babu vezkur filkitabi Meryem. Sahih-i Muslim, hadis: 2860. Sahih-i Buhari, c.4, s.110, (s.640, hadis: 3349) bab: kavlullah teala vettexezellahu ibrahime Halilen. Yine Sahih-i Buhari, c.5, s.240, (hadis: 4770). Sahih-i Muslim, c.7, s.157, hadis: 2860)

    2- Müslim Ebu Hureyre'den, o da Resulullah'dan (s.a.a) şöyle buurduğunu nakleder: "(Kıyamet günü) Ben ashabımdan önce Havzun yanına varacağım. Bilin ki bazıları sapık develerin kovulduğu gibi havuzumdan kovulacaklar. Ben onları çağırarak: "Beri gelin" diyeceğim. Bana denilecek ki: "Şiühesiz onlar senden sonra değiştiler." Bu esnada ben diyeceğim ki: "Yok olsunlar, yok olsunlar." (Sahih-i Muslim, c.1, s.150, hadis: 249; kitabut tahare, bab: 12)

    3- Buhari Ebu hureyre'den şöyle nakleder: Resulullah (s.a.a) buyurdu ki: "Kıyamet günü ayakta durduğum bir sırada bir grupla karşılaşacağım. Onları tanıdığımda bir adam ortaya çıkarak "Gelin" diyecek. Ben: "Nere?" diyeceğim. "Vallahi cehenneme" diyecek. "Onların durumu nedir?" diyeceğim. Diyecek ki: "Onlar senden sonra eski hallerine dönerek mürtet oldular." (Sahih-i Buhari, c.7, s.207, (s.1259) hadis: 6587, hadis: 6587, Kitabu'r-Rikak, babun fil havz)

    Bu hadislere göre sahabenin bir kısmı mürted olacak yani dinden çıkacak. Bir kısmı cehenneme atılacak. Peki mantıken cehenneme giren, bir kişiye uymak kişiyi cehenneme götürmez mi? Kendisi cennete giremeyen kendisine uyanı nasıl hidayete erdirecek?
    [/quote]
    Senin ilk sualini Merhum Ömer Nasuhi Bilmen(r.h.a)nin Müslümanların Nezih İtikadları adlı sualine haval ederek derim ki;


    Hadisin Metni; حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يُوسُفَ ، حَدَّثَنَا سُفْيَانُ ، عَنْ الْمُغِيرَةِ بْنِ النُّعْمَانِ ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ جُبَيْرٍ ، عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا ، قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : " تُحْشَرُونَ حُفَاةً عُرَاةً غُرْلًا ثُمَّ قَرَأَ كَمَا بَدَأْنَا أَوَّلَ خَلْقٍ نُعِيدُهُ وَعْدًا عَلَيْنَا إِنَّا كُنَّا فَاعِلِينَ سورة الأنبياء آية 104 فَأَوَّلُ مَنْ يُكْسَى إِبْرَاهِيمُ ثُمَّ يُؤْخَذُ بِرِجَالٍ مِنْ أَصْحَابِي ذَاتَ الْيَمِينِ وَذَاتَ الشِّمَالِ فَأَقُولُ أَصْحَابِي ، فَيُقَالُ : إِنَّهُمْ لَمْ يَزَالُوا مُرْتَدِّينَ عَلَى أَعْقَابِهِمْ مُنْذُ فَارَقْتَهُمْ ، فَأَقُولُ : كَمَا قَالَ الْعَبْدُ الصَّالِحُ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ وَكُنْتُ عَلَيْهِمْ شَهِيدًا مَا دُمْتُ فِيهِمْ فَلَمَّا تَوَفَّيْتَنِي كُنْتَ أَنْتَ الرَّقِيبَ عَلَيْهِمْ وَأَنْتَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ { 117 } إِنْ تُعَذِّبْهُمْ فَإِنَّهُمْ عِبَادُكَ وَإِنْ تَغْفِرْ لَهُمْ فَإِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ { 118 } سورة المائدة آية 117-118 ، قَالَ مُحَمَّدُ بْنُ يُوسُفَ الْفَرَبْرِيُّ ذُكِرَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ قَبِيصَةَ قَالَ هُمُ الْمُرْتَدُّونَ الَّذِينَ ارْتَدُّوا عَلَى عَهْدِ أَبِي بَكْرٍ فَقَاتَلَهُمْ أَبُو بَكْرٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ Meali; ;İbni Abbas(r.a)dan rivayet olundu ki;Resullah(s.a.v) şöyle buyurdu;Yalınayak,Çıplak ve Sünnetsiz olarak haşrolunacaksınız ve sonra şu ayeti okudu; كَمَا بَدَأْنَا أَوَّلَ خَلْقٍ نُعِيدُهُ وَعْدًا عَلَيْنَا إِنَّا كُنَّا فَاعِلِينَ Meali;Yaratmaya ilk başladığımız gibi onu o hale geri döndüreceğiz Bu bizim üzerimize bir vaadtir Şüphesiz ki biz yapanlar olduk Sonra dedi ki İlk örtülen İbrahim(a.s) olacaktır.Son Ashabımdan bazı adamlar Sağdan ve Kuzeyden alınırlar ve Ben o zaman onlara şöyle derim Ashabım! Bana denilir ki;Onlar sen aralarından ayrıldıktan sonra eski akibetlerine geri döndüler Ben onlara Salih bil kul olan İsa bin Meryam(a.s) dediği gibi şöyle derim وَكُنْتُ عَلَيْهِمْ شَهِيدًا مَا دُمْتُ فِيهِمْ Ben onların aralarında bulunğum sürece onlara şahid oldum Sen beni vefat ettirdiğin zaman onlara şahitsin ve Sen herşeye şahid sin Eğer azab edersen onlar senin kullarındır Eğer affedersen sen Aziz ve Hakimsin(Maide Suresi 117 ve 118.Ayet)Muhammed bin Yusuf Ferbi(r.a) Ebu Abdullahdan(r.a) rivayet etti ki Oda Kabida(r.a)dan rivayet ettiki ;Onlar Ebu Bekrin(r.a) ahdine irtidad edenlerdir ve O zaman Ebu Bekir(r.a) onları katletmişti Hafız İbnu Hacerül Askalani(r.h.a) Fethul Baride der ki ; Yani Ebubekir (r.a) zamanında irtidat etmişlerdi öldürüldüler Hattabide(r.a) şöyle der Ashabdan Cufatel A’rab hariç hiç kimse irtidat etmedi onlar kendilerine dinde nusret olmayan kimselerdi Bu kesinliklikle meşhu sahabelerin kafir olduğunu gerekli kılmaz Resullahın Ashabım kavli o mürtedlerin sayılarını tasğir(küçültme) içindi Diğerleride dediler ki Bu küfrün zahiri üzeredir Bu küfrün zahiri üzerinedir (yani) onlardan murad Ümmeti Davettir Ümmeti İcabet değil Onların böyle olmaları şöyle teyid olunur Şayet onlar Ümmeti İcabet olsalardı Şüphesiz Resullah onların hallerini amellerinin ona arz olunmayıla bilirdi Bu kavil Enesin(r.a) rivayet ettiği başka bir rivayette ki Sen onları bilene kadar kavli hakkındadır. ve yine Ebu Hureyre(r.a)nın rivayet ettiği hadis içinde böyledir İbni Tin(r.a) şöyle dedi İhtimal onlar Münafıklar yahut Büyük günahları (hayatın sonlarına kadar yapıp tövbe etmeden ölüp imansız giden kimselerdi ve yine denildi onlar Cufetal A’raptan birşeyler istereyek korkuyla islama giren kimselerdi Nevevide Münafık Mürtedlerdi vede onlara ümmet denilmesinin sebebi öyle isimlendirilmelereydi dedi vede Onlaran Büyük günahları işleyen Bid’atçılardı. Beydavi onlar İslamiyetin istikametinden çıkıp amellerini günahlarıyla değiştirenlerdi dedi ve denildi ki Onlar Kebair ve Bidat ashabıydılar lakin İslam üzere öldüler Ben de derimki;Biz bu hadis hakkındaki şerhlerin hepsini yazmadık sadece bir kısmını yazdık Buraya kadar olan açıklamalardan anlaşılıyor ki Buradaki Ashabtan kasıt ya münafıklar yahut bidat ehlidir vede meşhur ashaptan değildirler bazılarıda Amelleri bakmından dönmüşlerdir demişlerdir Ama bu şerhlerden en uygun olanı münafık olmalarıdır Zaten butün şialar böyledir hadisleri yazarlar şerhleri hiç yazmazlar
    Sonuç;Bunlar bizim hayırla yadettiğimiz Hulefai Raşidin ve diğerleri değildir bunlar zaten islama girmeyen kimseler yani münafıklar yahut bidatçı oldukları için kafir olup cehennme giden kimselerdi
    Hepsini cevaplayacağım lakin bunları hadis şerhlerine bakılarak çok kolay bulunabilir bazen insanlar nefsine uymak isterler vede kendilerine en keyif veren yola uyarlar benimde size tavsiye hakkı aramanız bulmaya çalışmanızdır asla taassuba kapılmayın Bu hadislerin hepsini cevaplayacağım lakin tercüme tahkik hepsi zor oluyor ve zaman alıyor ayrıyetten bizimde medrese programımız var
    Selamı Hidaye Tabi' Olanlara Olsun سُبْحاَنَكَ اللَّهُمَّ وَبِحَمْدِكَ، أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ، أَسْتَغْفِرُكَ وَأَتُوبُ إِلَيْكَ

    Yorum


      #47
      Ynt: İbni Ebil Hadid Şii mi Sünni mi?

      Birincisi konuya dahil olan herkese konu dısina cikmayiniz..
      Molla... diyen kardesim ne taasubundan bahsediyorsun nechul balaga konusunda seyyid razi r.a bakarsan cok fazla miktarda ehli sunnet kaynakli hatta %35-40 i sunni diyee biliriz asil konu senin hadis uslinden haberin olmayi kopya yapman f. Razinin serhi konusunda boyle bir kitap yok demen senin taasub kaynagini gosterir zira hadis ve tarih ilminde boyle yazilip kaybolan cok eser varki biz sadece bunu tarihcilerin kitabin oldugu yonundeki acikamalarindan ulasilir bunun haricinde benim yoneltigim sorunun cevabi benim icin gecerli degil zira elbani kabul etmemeyi bir kenara ez zehebi yi elestirmen ve kanit olmadan bunu yapman komik acikcasi senin buraya yazdigin serh konusuna gelince biz ne serhler gorduk sarap icen sahabeleri allah rasulunin kinamasina ragmen yazilan serhde meyve suyu diyecek kadar kivirmaya calisanlanlar bize onemli degil bunun haricinde siz zaten imam ali a.s ahmed bin hanbele kadar halife bile saymamaniz hattabunun kaniti ibn omer haktardagi hadiste gecer bunlar disinda ez zuhri gibi nasibi alimlerinin yalanci saray mollalarini huccet olarak kabul ettigi kisilerin halifeyi rasiden birisin dusmani yanida olmasi hatta onlarin lanet etsine musade eden insanlarin hadislerine guven sizler gercekten imam ali a.s konusundaki gorusunuz hatta imamlar konusundaki dusmanliginiz konusunda yarin bir konu acacagim cevabini beklicem...

      Yorum


        #48
        Ynt: İbni Ebil Hadid Şii mi Sünni mi?

        [quote author=mollamustafaelhanefi link=topic=15830.msg175298#msg175298 date=1411820197]
        Bir ayet tek bir kişi yahut bir grup için iner diye bir kaide yoktur bu sizin usul hatanız dır bunun Suffe Ehli içinde indiği meşhurdur
        [/quote]

        Evet, bir ayet bir kişi veya bir grup için iner diye bir kaide yoktur ama siz ilk baştan İrbaz b. Saribe hakkında nazil olmuştur dediniz, diğerleri hakkında nazil olduğuna değinmediniz biz de bu sözünüzün doğru olmadığını ortaya çıkarınca kıvırmaya başladınız. Oysa birçok tefsir ve rivayetlerde İbraz b. Saribe'nin ismi bile geçmez.
        Söz konusu ayetin Suffe ehli için indiği meşhurdur demişsiniz, meşhur olsa her yerde geçerdi ama ben baktığım tefsirlerde göremedim, nerde geçtiğini yazar mısınız?

        Yorum


          #49
          Ynt: İbni Ebil Hadid Şii mi Sünni mi?

          [quote author=mollamustafaelhanefi link=topic=15830.msg175299#msg175299 date=1411822169]
          Zira Sizin İmamlarınız Hulefa değilde o yüzden oradan çıkarıyoruz?Mesela Yahya bin Eksemle sözde münazarada bana Muhammec Cevadın birtane mantıksız tenkidini göster birde ayetleri kafasına göre yorumlamasından başka ama Elhamdülillah o münazardaki saçmalıklara 20 sayfalık bir risaleyle cevap verdim risale sitem yayınlanacak
          [/quote]

          Tertemiz Ehlibeyt İmamlarına böyle saygısızlığınız sizin nasibi olduğunuzu gösteriyor. Şunu bilmenizi isterim ki (hadislerde geçtiğine göre) her nasibi haramzadedir. İnşaAllah siz böyle değilsinizdir. Ehlibeyt İmamlarına dil uzatacağına ve salyanı akıtacağına kapınızın önündeki pislikleri temizleseniz daha iyi olur.
          Bizim İmamlarımızın hulefadan olmadığını nereden çıkarıyorsun? Size göre bile İmam Ali ve İmam Hasan halifedir. Hz. Peygamber'den (s.a.a) naklettiğiniz hadiste hilafet 30 (veya 32) yıl sürecek diyor ve İmam Hasan'ın da zamanını kapsıyor. Bu hadisi görmedin, duymadın değil mi?

          Resulullah (s.a.a) buyurmuştur ki:
          "Benden sonra hepsi Kureyş'ten olan on iki halife olacaktır."
          (Sahih-i Buharî, c.6, s.101; Sahih-i Müslim, c.2, s.122; Müsned-i Ahmed b. Hanbel, c.7, s.410; Müsned-i Ebu Ya'la, c.6, s.473; Sünen-i Tirmizî, c.4, s.501, Hadis: 2223. Bu kaynakların bazısında "Emir" veya "İmam" tabiri de kullanılmıştır.)

          Yine buyurmuştur ki:
          "Kim kurtuluş gemisine binmeyi, güvenilir bir kulptan tutmayı ve sağlam bir ipe sarılmayı istiyorsa, Ali'yi sevsin; onun düşmanıyla düşman olsun; ve onun evlâdından olan hidayet imamlarına uysun; zira onlar benim halifelerim ve vasilerim ve benden sonra Allah'ın yarattıklarına olan hüccetleri, ümmetimin efendileri ve takvalıları cennete rehberlik eden kimselerdir. Onların hizbi, benim hizbim ve benim hizbim, Allah'ın hizbidir. Onların düşmanlarının hizbi ise, Şeytan'ın hizbidir."
          (Yenabi'ul-Mevedde, s.445; Mevddet'ül-Kurba, 10. Meveddet)

          Cabir b. Abdullah el-Ensarî'ye hitaben buyurmuşlar ki:
          "Ey Cabir, benim vasilerim ve benden sonra Müslümanların imamları; önce Ali'dir, sonra Hasan, sonra Hüseyin, sonra Ali b. Hüseyin, sonra 'Bâkır' olarak meşhur olacak Muhammed b. Ali, -ey Cabir, sen onu göreceksin, onunla karşılaştığın vakit benim selâmımı kendisine ilet-, sonra Cafer b. Muhammed, sonra Musa b. Cafer, sonra Ali b. Musa, sonra Muhammed b. Ali, sonra Ali b. Muhammed, sonra Hasan b. Ali, sonra da Kaim (Mehdi)'dir ki, onun ismi benim ismim, künyesi benim künyemdir. O, Hasan (Askerî) b. Ali'nin oğludur. Allah onun eliyle yeryüzünün doğusu ve batısını fetheder. O, kendi dostlarına o kadar gizli kalır ki, artık Allah'ın, kalplerini iman ile imtihan ettiği kimselerden başka, kimse onun imametine inanmakta sabit kalmaz."
          (Yenabi'ul-Mevedde (Süleyman Kunduzi Hanefî), Bab: 94, s.494; Kifayet'ül-Eser, s.53. el-Menakıb, c.1, s.282.)

          Yorum


            #50
            Ynt: İbni Ebil Hadid Şii mi Sünni mi?

            [quote author=mollamustafaelhanefi link=topic=15830.msg175300#msg175300 date=1411826487]
            Bir kere sen terimsel arapçayı bilmiyorsun zira hiç bir alim İrbaz bin Saribe hakkında iner derken kı'le dememişt tahkika manasına gelen enne yi kullanmışlar bu yüzden kuvvetli görüş budur zira Kıle zayıf kaviller için kullanılır ve denildi manasına gelir
            [/quote]
            Terimsel Arapçayı bilmeyen sensin, bilseydin bu kadar saçmalamazdın. İrbaz hakkında inmiştir derken qıyle denilmemiş mi?
            Buyur denildiğini gör:
            وقيل : بل هو عبدالله بن عمرو المزني. وهرمي بن عبدالله أخو بني واقف، وعرباض بن سارية الفزاري
            Tahkika manasına gelen "inne" nerde kullanılmış gösterir misiniz?!
            Kıyle her yerde zayıf kaviller için değildir, bazen roviye ile eş anlamlıdır. Sizin birçok tefsirde İrbaz b. Sariye'nin ismi bile geçmez, kimin hakkında indiğini qıyle değil net olarak söylemişler. Örneğin:
            اسباب النزول - أبو الحسن علي بن أحمد بن محمد بن علي الواحدي
            قوله تعالى: { وَلاَ عَلَى ٱلَّذِينَ إِذَا مَآ أَتَوْكَ لِتَحْمِلَهُمْ قُلْتَ لاَ أَجِدُ مَآ أَحْمِلُكُمْ عَلَيْهِ...} الآية. [92].
            نزلت في البكائين، وكانوا سبعة: كعقِل بن يَسار، وصَخْر بن خنيس وعبد الله بن كَعْب الأنصاري، وعُلْبة بن زيد الأنصاري، وسالم بن عُمَيْر، وثَعلَبَة بن غَنَمة، وعبد الله بن مُغَفَّل
            تفسير بن كثير
            { ما على المحسنين من سبيل والله غفور رحيم } . قال قتادة: نزلت هذه الآية في عائذ ابن عمرو المزني
            تفسير الجلالين
            { ولا على الذين إذا ما أتوك لتحملهم } معك إلى الغزو وهم سبعة من الأنصار وقيل بنو مقرن

            Yorum


              #51
              Ynt: İbni Ebil Hadid Şii mi Sünni mi?

              Nedense bu rivayetler başkaları hakkında nazil olduğunu vurguluyor:

              وذكر بعضهم: أن هذه الآية نـزلت في نفر من مزينة.
              * ذكر من قال ذلك:
              17080- حدثني محمد بن عمرو قال، حدثنا أبو عاصم قال، حدثنا عيسى, عن ابن أبي نجيح, عن مجاهد: (ولا على الذين إذا ما أتوك لتحملهم قلت لا أجد ما أحملكم عليه)، قال: هم من مزينة.
              17081- حدثني المثنى قال: أخبرنا إسحاق قال، حدثنا عبد الله, عن ورقاء, عن ابن أبي نجيح, عن مجاهد في قوله: (ولا على الذين إذا ما أتوك لتحملهم)، قال: هم بنو مُقَرِّنٍ، من مزينة.
              17082- حدثني المثنى قال، حدثنا سويد قال، أخبرنا ابن المبارك, عن ابن جريج قراءةً، عن مجاهد في قوله: (ولا على الذين إذا ما أتوك لتحملهم)، إلى قوله: (حزنًا ألا يجدوا ما ينفقون)، قال: هم بنو مقرِّن. من مزينة.
              17083- حدثنا ابن وكيع قال، حدثنا ابن نمير, عن ورقاء, عن ابن أبي نجيح, عن مجاهد: (ولا على الذين إذا ما أتوك لتحملهم)، قال: هم بنو مقرِّن من مزينة.
              17084-...... قال، حدثنا أبي, عن أبي جعفر, عن الربيع بن أنس, عن أبي العالية, عن عروة, عن ابن مغفل المزني, وكان أحد النفر الذين أنـزلت فيهم: (ولا على الذين إذا ما أتوك لتحملهم)، الآية.
              17085- حدثني المثنى قال، أخبرنا إسحاق قال، حدثنا عبد الله بن الزبير, عن ابن عيينة, عن ابن جريج، عن مجاهد في قوله: (تولوا وأعينهم تفيض من الدمع حزنًا)، قال: منهم ابن مقرِّن =
              وقال سفيان: قال الناس: منهم عرباض بن سارية
              .وقال آخرون: بل نـزلت في نفر سبعة، من قبائل شتى.
              * ذكر من قال ذلك:
              17088- حدثني الحارث قال، حدثنا عبد العزيز قال، حدثنا أبو معشر, عن محمد بن كعب وغيره قال: جاء ناسٌ من أصحاب رسول الله صلى الله عليه وسلم يستحملونه, فقال: (لا أجد ما أحملكم عليه)! فأنـزل الله: (ولا على الذين إذا ما أتوك لتحملهم)، الآية. قال: هم سبعة نفر: من بني عمرو بن عوف: سالم بن عمير = ومن بني واقف: هرمي بن عمرو (28) = ومن بني مازن بن النجار: عبد الرحمن بن كعب, يكنى أبا ليلى = ومن بني المعلى: سلمان بن صخر = ومن بني حارثة: عبد الرحمن بن يزيد، أبو عبلة, وهو الذي تصدق بعرضِه فقبله الله منه = ومن بني سَلِمة: عمرو بن غنمة, وعبد الله بن عمرو المزني.
              17089- حدثنا ابن حميد قال، حدثنا سلمة, عن ابن إسحاق قوله: (ولا على الذين إذا ما أتوك لتحملهم)، إلى قوله: (حزنًا)، وهم البكاؤون، كانوا سبعة. (29)

              Yorum


                #52
                Ynt: İbni Ebil Hadid Şii mi Sünni mi?

                [quote author=mollamustafaelhanefi link=topic=15830.msg175298#msg175298 date=1411820197]
                Bir ayet tek bir kişi yahut bir grup için iner diye bir kaide yoktur bu sizin usul hatanız dır bunun Suffe Ehli içinde indiği meşhurdur
                [/quote]


                Niye kıvırma yapıyorsun anlamıyorum doğrusu siz zaten abdullah bin ömer'in ravayetinde olduğu gibi 3 halife tanıyorsunuz taki ahmed ibn hanbel dönemine kadar zaten ibn hanbel'in müsnedte imam ali a.s ilgili faziletleri yazdığından şeyhülmuaviyislam'ın ibn teymiyye tarafından uydurma mı denmemiş yoksa rafizi saçmalıkları mı denmemiş şimdi ise siz nasibilik yapıyorsunuz...

                Yorum


                  #53
                  Ynt: İbni Ebil Hadid Şii mi Sünni mi?

                  [quote author=mollamustafaelhanefi link=topic=15830.msg175285#msg175285 date=1411742720]
                  Daha öncede dediğim gibi birşeyin isminin geçmesi onun öyle olduğu anlamına gelmez belki vikipedia sizin indiniz 1.el kaynaklardan olabilir ama bizim indimizce birinci el değildir bir eser tamalanmasa bile yazması bulunur lakin bu eserin yazması günümüzde yoktur.
                  [/quote]


                  sen yaa hadis ilminde ve tarih ilminden bilgisizsin yada kezzabsın zira bir kitabın bugün olmaması o kitabın yazılmamasına denk değildir nice kitaplar varki bunun içinde ibn ismail el buharinin kitaplarıda dahil yazılmış ama zaman içinde kaybolmuş biz ise bunu ancak tarihçi ve hadis ilmi ile uğraşanların bahsetmesi ile biliyoruz....

                  Yorum


                    #54
                    Ynt: İbni Ebil Hadid Şii mi Sünni mi?

                    [quote author=mollamustafaelhanefi link=topic=15830.msg175255#msg175255 date=1411242145]
                    Saçma gönüşme kardeşim,İbni Ebil Hadidin şia olduğunu söyleyen yok o muteziledir Zemahşeride muteziledir ve hiçbiri Ehli Sünnetten değildir ve mutezilede Ehli Sünnetten sayılmaz Yine Mason Abduh ve Çömezi Reşid Rızada mu'teziledir Reşid Rıza sonradan Vehhabi olmuştur Ehli Sünnetinde İ'tikadda 2 mezhebi vardır onlarda Eş'ari ve Maturidilerdir Eşari Şafii nin Maturidi Ebu Hanifenin i'tikadındandır Usulde fark yoktur
                    [/quote]


                    Ebu Hanife itikadı deme bence zira fıkıhda evet ama itikad farklıdır itikadtta Eşari ve Maturidi oluyorsunuz yoksa Ebu hanifenin itikadı iyi değil mi

                    Yorum


                      #55
                      Ynt: İbni Ebil Hadid Şii mi Sünni mi?

                      [quote author=mollamustafaelhanefi link=topic=15830.msg175264#msg175264 date=1411295048]
                      Ashabı Kiram ve 4 İmama uymak ölçüdür.
                      [/quote]


                      İmam Hüseyini öldürenlerin içindede ashab ve tabinden kimseler vardı ....


                      Şimdi ilk olarak savaşan kişilerden sadece 1 örnek verelim
                      [color=rgb(255, 0, 0)] Amr b. Haris el-Mahzumi[/color]
                      [color=rgb(85, 85, 85)]عمرو بن حريث ( ع ) ابن عمرو بن عثمان بن عبد الله بن عمر بن مخزوم المخزومي ، أخو سعيد بن حريثAmr b. Haris b. Amr b. Osman b. Abdullah b. Ömer b. Mahzum el-Mahzumi, Said b. Haris’in kareşidir.[/color][color=rgb(85, 85, 85)]كان عمرو من بقايا أصحاب رسول الله – صلى الله عليه وسلم - الذين كانوا نزلوا الكوفة . مولده قبيل الهجرةAmr, Rasulullah s.a.a’in ashabından Kufe’ye göçenlerin sonuncularındandır. Hicretten önce dünyaya gelmiştir.[/color][color=rgb(85, 85, 85)]له صحبة ورواية . وروى أيضا عن أبي بكر الصديق ، وابن مسعودo sahabedir ve (Rasulullah s.a.a’den) rivayetleri vardır. aynı şekilde Ebu Bekir ve ibni Mesud’dan da rivayet etmiştir.[/color][color=rgb(41, 112, 166)]ez-Zehebi, “Siyer”, 3/417-418[/color]



                      [color=rgb(85, 85, 85)]resimde gördüğünüz ehli sünnetin büyük tefsir, hadis ve tarih imamı Taberi’nin “Tarihi Taberi” adı ile meşhur olan kitabıdır, işaretlediğim yerde şu ifadeler var:[/color]

                      [color=rgb(85, 85, 85)]حدثنا عمرو بن علي قال حدثنا أبو قتيبة قال حدثنا يونس بن أبي إسحاق عن العيزار بن حريث قال حدثنا عمارة بن عقبة بن أبي معيط فجلس في مجلس ابن زياد فحدث قال[/color][color=rgb(255, 0, 0)]فبعث عبيد الله عمرو بن حريث المخزومي وكان صاحب شرطه إليه ومعه عبد الرحمن ابن محمد بن الأشعث فلم يعلم مسلم حتى أحيط بالدار فلما رأى ذلك مسلم خرج إليهم بسيفه فقاتلهم[/color][color=rgb(85, 85, 85)]bana Amr b. Ali anlattı, dedi ki: bana Ebu Kuteybe anlattı, dedi ki: Yunus b. Ebu İshak bana Aiz b. Haris’ten anlattı, dedi ki: bana Umare b. Ukbe b. Ebu Muayt anlattı, dedi ki:[/color][color=rgb(255, 0, 0)]Ubeydullah b. Ziyad, güvenlik kuvvetlerinin komutanı Ömer b. Hirris el-Mahzumi’yi bu işle (Müslim b. Akil’i ele geçirmekle) görevlendirdi. Yanına Abdurrahman ile Muhammed b. Eş’as’ı kattı. Ayrıca emrine yetmiş seksen süvariyi de verdi. Müslim, aniden içinde bulunduğu evin çevresinin Ubeydullah’ın adamları tarafından kuşatıldığını gördü. bundan sonra Müslim kılıcını eline alıp dışarı çıktı, onlarla savaşmaya başladı.[/color]
                      [color=rgb(41, 112, 166)]Taberi, “Tarihi Taberi”, 5/350[/color]
                      [color=rgb(85, 85, 85)]bu olayı bir başka tarihçi ibni Kesir [/color][color=rgb(41, 112, 166)]“el-Bidaye ven Nihaye”, 8/167[/color][color=rgb(85, 85, 85)]‘de rivayet etmiştir. rivayetin metninden açıkca görüldüğü gibi sahabe Amr b. Haris el-Mahzumi, Kufe valisi Ubeydullah b. Ziyad’ın emri ile Hz. Müslim b. Akil a.s’a karşı savaşmış, onu ele geçirip Ubeydullah’a teslim etmiş ve bunun sonucunda Müslim öldürülmüştür.[/color]
                      [color=rgb(85, 85, 85)]Ashab kiram heee komediye bak hele sana önerim ibn kesir el bidaye ven nihaye okuman zira orada osman bin affanın katillerine bak [/color]

                      Yorum


                        #56
                        Ynt: İbni Ebil Hadid Şii mi Sünni mi?


                        [quote author=mollamustafaelhanefi link=topic=15830.msg175264#msg175264 date=1411295048]Ashabı Kiram ve 4 İmama uymak ölçüdür.[/quote]

                        İmam hüseyin'in öldürülmesine göz yumup hatta başına vurulduğunda korkudan zalime karşı muhalef bile etmemiş olanlarıda bakalım...


                        [color=rgb(255, 0, 0)]Enes b. Malik[/color]
                        Bu kişi sizin nezlinizde güvenilir olan kişilerdendir...


                        [color=rgb(85, 85, 85)]sizin ekolünüzü üzerine inşa ettiğiniz hadislerden tam 2286 tanesinin rivayetçisi olan bu şahıs Kerbela olayında imam Hüseyin a.s düşmanı olan Kufe valisi Ubeydullah b. Ziyad l.a’ın sarayında, onun emrinde olmuştur.[/color]





                        [color=rgb(85, 85, 85)]resimde gördüğünüz sizin en güvenilir muhaddisi Buhari’nin “es-Sahih” adlı kitabıdır, işaretlediğim yerde şu ifadeler var:[/color]

                        [color=rgb(85, 85, 85)]حدثني محمد بن الحسين بن إبراهيم قال حدثني حسين بن محمد حدثنا جرير عن محمد عن أنس بن مالك رضي الله عنه أتي عبيد الله بن زياد برأس الحسين عليه السلام فجعل في طست فجعل ينكت وقال في حسنه شيئا فقال أنس كان أشبههم برسول الله صلى الله عليه وسلم وكان مخضوبا بالوسمةbana Muhammed b. Hüseyin b. İbrahim anlattı, dedi ki: bana Hüseyin b. Muhammed anlattı, dedi ki: Cerir bana Muhammed’den, o da [glow=red,2,300]Enes b. Malik[/glow]’den anlattı, dedi ki: Hüseyin b. Ali a.s Kerbela’da şehid edildikten sonra, başı Kufe’ye getirildi. ve o sırada Yezid b. Muaviye’nin Küfe valisi olan Ubeydullah b. Ziyad’ın karşısında bir tas içine konuldu. ibni Ziyad, elindeki süngüsüyle onun mübarek başına, burnuna, gözlerine vurmağa başladı ve dedi ki: “Buna benzer bir güzellik görmedim.” Ben dedim ki: “Hüseyin, Ehli Beyt içinde Rasulullah’a en çok benzeyeni idi.” O sırada Hüseyin’in başı vesme bitkisi ile boyalı idi.[/color]
                        [color=rgb(41, 112, 166)]Buhari, “es-Sahih”, 3/31, Sahabenin fazileti kitabı, bab 22, hadis 3748[/color]

                        [color=rgb(85, 85, 85)]bu hadisi sizin bir başka hadis alimi olan Tirmizi [/color][color=rgb(41, 112, 166)]“Sünen”, 6/119-120, Menakıb kitabı, bab 25, hadis 3778[/color][color=rgb(85, 85, 85)]‘de değişik bir sened ile Enes b. Malik’ten rivayet etmiştir. hadisin “Sahihi Buhari”de geçmesi zaten sizin nezdinde onun sahih olduğunu göstermek için yeterlidir. bundan başka, hadisi kendi kitabında başka bir sened ile rivayet etmiş olan Tirmizi hadis hakkında diyor ki:[/color]
                        [color=rgb(85, 85, 85)]قال أبو عيسى [/color][color=rgb(255, 0, 0)]هذا حديث حسن صحيح[/color][color=rgb(85, 85, 85)] غريبTirmizî: [/color][color=rgb(255, 0, 0)]Bu hadis hasen sahih[/color][color=rgb(85, 85, 85)] garibtir.[/color]
                        [color=rgb(41, 112, 166)]Tirmizi, “Sünen”, 6/119-120, Menakıb kitabı, bab 25, hadis 3778[/color]



                        Yorum


                          #57
                          Ynt: İbni Ebil Hadid Şii mi Sünni mi?

                          Arkadaşlar nechul balaga senetleri olan kitaplari paylasiyorum ozellikle molla bozuntusu sen bi bak senedlerne http://balaghah.net/old/nahj-htm/tur...beh/index.html

                          Yorum

                          YUKARI ÇIK
                          Çalışıyor...
                          X