Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

İmamların masumluğu meselesi

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    İmamların masumluğu meselesi

    şu soru ile başlayayım:

    İmamlar neden masumdur?

    ve lütfen şu kişiler cevap vermesin:

    1.slogan atanlar
    2.rivayetlerle konuşanlar
    3.uzun alıntı yapacak olanlar

    mümkünse bu konuda mantıki olarak izahat yapacaklar cevap versin.mantık üzerine bir tartışma yapmak istiyorum.ayet, hadis ve alıntı yapacaklardan ziyade ikna kabiliyetine güvenenler cevap versinler..

    #2
    Ynt: İmamların masumluğu meselesi

    bende sana sorayım sadece peygamberler mi masumdur ?

    Yorum


      #3
      Ynt: İmamların masumluğu meselesi

      evet sadece peygamberler masumdur

      Yorum


        #4
        Ynt: İmamların masumluğu meselesi

        “Bir vakit melekler dediler ki: Meryem! Muhakkak ki Allah seni seçti. Seni tertemiz kıldı. Hatta seni dünyadaki bütün kadınlara üstün kıldı.”(Al-i İmran, 3/42)

        bu ayete gore meryem as da masumdur.

        Yorum


          #5
          Ynt: İmamların masumluğu meselesi

          meryem bir ''davetçi''miydi? hayır..
          ama siz İmamlara davetçi kimlikleri itibariyle masumluk sıfatını yüklüyorsunuz?

          davetçi kimlik eğer ismet sıfatına sahip olursa ozaman anlamlı olur

          başka türlü meryemin masumluğunun konuyla alakası yoktur

          Yorum


            #6
            Ynt: İmamların masumluğu meselesi

            meryemin masum olması peygamberler dışında masumların olmasını ispatlıyor.ahzab 33de ehlibeytin masum oldugu açıklanıyor.esas rehberin masum olması lazım.yoksa gunah işlemesi insanlara ornek olur.

            Yorum


              #7
              Ynt: İmamların masumluğu meselesi

              1.''tathir'' masumluk değildir

              2.tathir ayeti ''ehlibeyti'' kapsar.. ''ehlibeyt nesli''ni değil

              3.hala daha davetçi kimlikteki masumluk ile meryemin masumluğu olgusunu karıştırıyorsun

              Yorum


                #8
                Ynt: İmamların masumluğu meselesi

                her turlu ricsten temiz olmak masumluktur.

                meryem as masum oluyorsa rehberin imamın mutlaka masum olması gerekir bak secde 24.

                Yorum


                  #9
                  Ynt: İmamların masumluğu meselesi

                  musavi kardeş dediğim şeyi anlıyormusun?
                  davetçi kimlikteki masumluk ile ''Allahın kelimesini'' yüklenmenin masumluğu aynı şey değildir diyorum.

                  bu cümleler sana neyi ifade ediyor?

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: İmamların masumluğu meselesi

                    Soru çok önemli, Konu çok titiz fakat konuyu açan, soruyu soran uzun alıntılardan rahatsız olduğu için bu rahatsızlığını ilk etapda belirtmiş. Geniş bir cevabı olan ve geniş bir cevaba ihtiyaç duyan bu soruyu soran kardeşin, ...EDİT... Nitekim İnsan bu önemli soru için azıcık zahmet eder ve Şia'nın yayınladığı eserlerde bunun cevabını bulur. Cevabı yok değil. Sünni- Şii arasında ihtilaflı bir mesele olduğu için, Şia sık sık bu konuya cevap vermiş ve bu soruya yönelik bir çok eser yayınlamış ve bu eserlerde hem Kuran'dan hemde İslam tarihinden bir çok deliller sunmuştur. Sunulan delillerin büyük çoğunluğu müşterek delillerdir. Yanlı, taraflı veya sadece Şia eserlerinden değildir. Ve bu gün teknoloji ile bu soruya cevap veren eserler İnternet aracılığı ile okumaya, ...EDİT... insanların hizmetine sunulmuştur. Yeter ki okunsun, analiz edilsin ve üzerinde azıcık düşünülsün diye.

                    Ben yinede bu konuda bir link vereyim! Ümid ederim ki Okunur, düşünülür ve titizlikle incelenir!


                    EHL-İ BEYT İMAMLARIN MASUMİYETİ

                    http://www.kevsernet.com/s_ve_c/26.htm




                    (KONUYU KİŞİSELLEŞTİRİCİ MESAJLARDAN LÜTFEN KAÇINALIM...(QOM_U_AŞK))

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: İmamların masumluğu meselesi

                      İmamların masumluğunu ispat eden en önemli dlillerden birisi de bakara suresi 124.ayettir
                      Bu ayette Rabbimiz İbrahim a.s ümmete imam kılacağını söylyor

                      İbrahim a.s bir peygamberdi ve peygamberler masumdur demekki imam olacak kişi masum olmalıdır ki imamet derecesine erişebilsin
                      Allhu teala benim ahdim zaklimlere ermez buyuryor
                      Demekki ümmete imam olcak ümmeti yönetecek kişi zalimlikten beri olmalı zaten masum olan kişi zalim olmaz zalim olan biride ümmete imam olamaz

                      Bu demektir ki imamati Allah seçtiği masumlara veriyor ve masum kıldıklarınıda ümmeti yönetecek imamlar olarak tayin ediyor
                      "İmam"ın hattı” belli bir mezhebe mensup olanların değil,
                      "Muhammedi İslam kimliğ"ini kuşanan bütün Müslümanların hattıdır."

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: İmamların masumluğu meselesi


                        Ehli sunnet kaynaklarında da sahih olan hadis Ali hak iledir hak ali ile...bu masumluk değildir de nedir ?

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: İmamların masumluğu meselesi

                          Mufazzal ne kadar ferasetlisin seni tebrik ediyorum
                          mesajımdan şıppadanak!!! benim hiç kitap okumayan biri olduğmu tesbit etmişsin.

                          oysa benim bu konuyu bu şekilde tartışmaktaki amacım:

                          1.şia olduğunu iddia edenlerin kendi inançlarını kendi dilleriyle savunma noktasındaki olgunluklarını açığa çıkarmak..ki şianın insan eğitimi ve kişilerin düşünce dünyalarındaki olumlu etkilerini gösterir..bunu tesbit etmek..yada kısaca şiiler ne kadar akıllıdır?ı bulmak (yanlış anlamaynın aklınızı ölçmüyorum fakat bir inancın insan üzerindeki etkisini ölçüyorum)

                          2.burda tartıştığım şahıslar benle tartışırken başka alimlerin yada başka kaynakların arkasına sığınırak benim başkaları ile değilde kendileri ile konuşmamı sağlamaya çalışmak.
                          En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 02.08.2020, 23:17.

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: İmamların masumluğu meselesi

                            Öncelikle bu başlığın hayırlı olmasını diliyorum.. Beklediğim başlıkt neden açılmadı diye merak ediyordum yeni gördüm.. inşaAllah izninizle konuya ben de dahil olmak istiyorum..

                            "1.''tathir'' masumluk değildir"

                            Ya nedir?

                            "2.tathir ayeti ''ehlibeyti'' kapsar.. ''ehlibeyt nesli''ni değil"

                            a) Bu ayetin indiği o zamanda hayatta olmayan 9 İmam'ın Ehlibeyt olmayıp Ehlibeyt nesli olduğunun ve bu sebeple ayetteki tathir kapsamında bulunmadığının delili nedir? Bu sınırlamayı ayettin neresinen çıkarıyorsunuz?

                            b) İmam Hüseyn neslinden gelen 9 İmamın imam olduğunu kabul ediyor musunuz? Eğer imamlarsa Bakara 124. ayette kastedilen imamlar kapsamında mıdır?

                            c) "Her ümmeti imamıyla çağırdığımız gün onların hali nice olur, her ümmetten bir şahit getirdiğimiz seni de onlara şahit olarak getirdiğimiz gün onların hali nice olur ayetlerindeki imamların kapsamında mıdır? Değilse bu ayetlerde geçen her dönemde imamların bulunacağı ne anlama gelir, şahitlik için gerekli şartlar nelerdir?

                            d) Allah'a itaat edin Rasül (s.a.a.)e itaat edin ve sizden olan emir sahiplerine itaat edin ayetindeki emir sahipleri kimdir? Eğer burdaki emir sahiplerine itaat emredildiğine göre, bu emir sahiplerinin masum olması gerekmez mi? Eğer gerekmezse bu durumda Allah hata yapan birine itaati emretmekle hatayı yapmayı emretmiş olmaz mı? Allah'ın hatayı emretmesi olası mıdır?


                            "3.hala daha davetçi kimlikteki masumluk ile meryemin masumluğu olgusunu karıştırıyorsun"

                            a) Hz. Meryemle ilgili ayetlerde davetçi kimlik ve davetçi kimlik değil gibi bir ayırım var mı bunu nerden çıkarıyorsunuz?

                            b) böyle bir ayırım varsa bu, Hz. Meryemin davetçi olmadığından dolayı masum kılındığını yoksa Peygamberleriin dışında başka insanların masum olamayacağının kanıtı mıdır? Hz Meryem davetçi olmadığı halde neden masum kılınmıştır? Şayet temiz bir elçi dünyaya getirmek ise tüm elçilerin anneleri masum mudur? Yoksa bu sadece İsa a.s.'ın masumiyeti söz konusuysa bunun delili nedir?

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: İmamların masumluğu meselesi

                              } وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِينَ الزَّكَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً {33}

                              Ahzab suresi

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X