Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Şii mezhebinde hadis ilmi

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Şii mezhebinde hadis ilmi


    Bunu okudum guzel bir yazı istedim sizinle paylaşım
    rafiziler.wordpress.com alintidir
    [color=rgb(0, 0, 0)]Genellikle Şii mezhebinde hadis ilmi olmayıp. Onlar, hadisleri siyahina beyazina bakmadan, hadisin ravilerini araştırmadan, nasıl geldi kabul etmişler. Şüphesiz, bu ilim, ehl-sünnete ait bir ilimdir. Daha sonra onlar, ehl-sünnete bakarak bu ilme giriştiler ve neticede de onların bütün hadisleri zayıf ve uydurma çıktı.[/color]
    [color=rgb(0, 0, 0)]Şia’nın en ünlü ve en ileri muhaddislerinden biri olan Hurr el-Amili demiştir: ”Yeni istilahlar (yani hadisleri” sahih ”ve” zayıf ” gibi türlere ayırmak) ehl-i sünnetin inancına ve kurallarına muvafıktır. Hatta bu bilim onların kitaplarından götürül-muşdur.” (“Vesailüş-Şii” 20/100veya 30/260). Ayrıca o demiştir:” Bilindiği gibi, bu istilahlar Allamenin (yani bin Mutahhara el-Hillinin) veya şeyhi Ahmed b. Tavusun zamanındaortaya çıkmıştır.” (“Vesailüş-Şii” 20/102 veya 30/262)[/color][color=rgb(0, 0, 0)]Yusuf el-Behranî de bunu tastiklemiŞtir ki, hadisleri ”sahih” ve “zayıf” gibi çeşit-lere ayıran ilk Şii âlimleri İbn Mutahhara ve üstadı İbn Tavus olmuştur. (“el-Hadaiqun-Nedir” 1 / 53)[/color][color=rgb(0, 0, 0)]Şiiler,hadisleri türlere ayırmayı Ehlisünnet’in kitaplarından öğrendiği gibi hadislerden hüküm çıkarmak kurallarını da ehli Sünnet’ten öğrenmiştir.[/color][color=rgb(0, 0, 0)]Şii alimi el-Hairi demiştir: ”Hiç şüphe yeri olmadan bilinmektedir ki, bizim alimlerimizden Şahidus-sanidan önce dirayatul-hadise (hadisten hüküm çıkarman kurallarından bahseden bir ilimdir) dair kitap yazan olmamış. Bu ilim de ehli sünnetin bilimlerindendir. ”(“ Muqtabisul-eser ”3 / 73)[/color]
    [color=rgb(102, 102, 102)]][/color][color=rgb(0, 0, 0)]Peki, niçin Şiiler de hadis ilmine giriştiler?[/color][color=rgb(0, 0, 0)]Cevap: Ehl-i sünnet hadisin belgesine ve doğruluğuna fikir veriyordu. Bu nedenle Şiiler daima ehl-i sünnetin yanında gözü gölgeli idi. Çünkü onlar da hadis ilmi mevcut değildi ve hadisleri nasıl geldi kabul ediyorlardı. Bu nedenle onlar, ehl-i sünnetin qınağından kurtulmak için bu ilme giriştiler. Ancak hiçbir faydası olmadı. (Bkz. “Vesailuş-Şii! 20/100 veya 30/258)[/color][color=rgb(0, 0, 0)]Faydası ona göre olmadı ki, onların rivayetleri Ehli Beyt nakil yayınlanmadı.Yukarıda da belirttiğim gibi,ravileri yalancı ve hadis uyduranlar.Bu nedenle onların“Rical”kitapları ihtilaf ve dengesizliklerle doludur. Şunu onların büyük alimi olan Feyzel-Kaşani de itiraf etmiştir. (Bkz. “el-Vafî” 1/11-12)[/color]
    [color=rgb(0, 0, 0)]Hurr el-Amili kendisi de itiraf ediyor ki, Şii âlimlerinin ehl-sünnete bakarak hadisleri zayıf-sahihi ayırmaları boş ve abes bir şeydir: ”Şeyh (et-Tusi) çoğu zaman hadisin ravisinin zayıf olduğuna göre, hadis de zayıf sayıyor … Ancak şeyhin hadisleri busebepten dolayı, yani ravisinin zayıflığından dolayı zayıf saymasıolmayan gerçek bir şeydir … Mesela, (Tusi) diyor ki: “Bu ravi zayıfolduğuna göre, onun rivayet ettiği hadis de zayıftır”. Sonra bizgörüyoruz ki, o, başka bir yerde bu zayıf ravinin rivayeti ile ameleder. Hatta, bazı yerlerde ondan da zayıf olan ravini kabul eder. Çok yerde hadis Mürsel olduğuna göre (yani senedi tamolmadığına göre) zayıf sayıyor, sonra kendisi (başka bir yerde) Mürsel hadisi delil getiriyor. Hatta o, çoğu zaman belgeyi kırık (mürsel) ve zayıf rivayetleri kabul ediyor, ama Müsned (belgeyitam) ve ravileri güçlü olan hadisleri ise reddediyor. ”(Bkz.”Vesailüş-Şii! 20/111 veya 30/279).[/color][color=rgb(0, 0, 0)]Hurr el-Amili Şii’nin hadisleri hakkında demiştir: ” Eğer hadislerimiz (hadis ilminin kuralları çerçevesinde) incelenirse, hepsi zayıf çıkacaktır.” (Bkz. “Vesailüş-Şii 30/260)[/color]

    [color=rgb(0, 0, 0)]Niçin?[/color]

    [color=rgb(0, 0, 0)]Cevap: Çünkü bir hadisin sahih olabilmesi için öncelikle ohadisi rivayet eden ravilərin adil olmaları şarttır. Şia’nın hadisleriniise yukarıda da belirttiğim gibi melun (lanetlenmiş) ve kezzâb (yalancı) ravilər rivayet etmiştir. Hurr el-Amili diyor: “Yeni istilahların (yani hadis ilminin) ehli, hadisin ravisinin adil olmasını şart koşmuş. İşte bu şarta göre de bizim tüm hədislərimiz zayıf çıkıyor. Çünkü nadiren ravinin adil olup olmadığı biliniyor.” (Bkz. “Vesailüş-Şii 30/260)[/color]

    Bu, büyük bir Şii aliminin kendi hadislerine verdiği şehadeti.Günümüzde de durum farklı değildir. Bunu ehli-i sünnetin ve Şiilerin (daha doğrusu Müslümanların ve Şiilerin) kitaplarını okuyan herkes görebilir. Ehl-sünnete ait küçük hacimli bir kitapçıkda olsa, orada belirtilen tüm hadislerin kaynakları, güvenilirliği (sahih olup olmadığı) mutlaka gösterilir. Ancak böyle şeylere Şii kitaplarında rastlamak çok zordur

    sonuç

    Sonunda bu Risaleyi, yaşadığım iki olayı kaydetmekle bitirmek istiyorum. Ben şiilerden birine böyle bir soru vermiştim: “Ehl-i Beyt’ten en çok hadis rivayet eden raviniz kimdir?” Dedi “Zürâre b.Haziran ve başkaları …” Ben dedim: ” Ben ne bileyim ki, Zürare hadis uyduran olup, yoksa doğru konuşan? ”O ise: “Bunun için rical kitaplarına bakmak yeterlidir ”dedi. Ben dedim: “Ben artık Şii’nin en önemli ricâl kitabına – Ricalul-Kaşşiye baktım. Orada imamlar Zurareni gah övüyor ve birçok yerde ise lanetliyor.” Şii ”O sözler Takiyye ile söylenmiştir.” Ben şaşkınlık ederek dedim ki: “Sizin rical kitaplarınızda da Takiyye (yalan) giribse, size diyeceğim başka sözüm yok. ”
    [color=rgb(0, 0, 0)]İkinci bir olay, yine de bu Şii ile aramda olan sohbet sırasında yaşandı. Öyle ki, ben ona Muhammed’e nazil olanKur’an, 17 bin ayet idi” hadisini derken, o, bu hadisin uydurma olduğunu söyledi. Ben dedim: ”Hadislerin sahih ve zayıf olmasını kim ayırt ediyor?” Dedi ki: “Hadis âlimleri.” Ben de ondan sordumki: “Şia mezhebinin temel ve muteber hadisçiləri kimlerdir?” O,Meclisi adını çekti. Ben de: ”Çünkü Meclisi” Mir’âtü’l-uqul ”da bu hadisi doğru sayıp” derken, o cevap verdi: ”Meclisi bu hadisi sahih saysa da, bu hadis Kur’an’a aykırıdır.” Bu zaman benim onacevabım şöyle oldu: ”Çünkü bu hadisi rivayet eden ravilərin hepsi sizin rical kitaplarınızda övülmüş ravilərdir. Peki nasıl oldu da, en sağlıklı raviləriniz İmam Cafer’in dilinden Kur’an’a aykırı olan böyle bir şeyi anlatıyor ettiler. [/color]

    #2
    Ynt: Şii mezhebinde hadis ilmi

    öyle bir yazi kopyalamissinki seni rezil etmekten baska ise yaramaz
    keske müsait olsaydim da bu konuda daha bilgin olan kardeslerime bile gerek kalmadan
    mektebin en arkadan giden aciz yolcusunun bile bu sacma sapan yaziyi ne hale getirebilecegini sana bizzat gösterseydim

    birde su kopyaladigin astari yirtik yazilarin zavalli yazarlarinida belirtsen


    Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

    Yorum


      #3
      Ynt: Şii mezhebinde hadis ilmi

      Allah hayasızlara lanet etsin ve bu ümmeti hayasızlardan korusun. bu makale Azerbeycanlı nasibi Ebu Zeyd tarafından yazılmıştır ve Azerbeycan forumlarında cevapları bizim tarafımızdan verilip rezil edilmiştir. Ebu Zeydin kendisi de söz verdiği halde yazdığı makalesini müdaafa için foruma gelememiştir. işte bu konu üzerine munazaranın geçtiği nasibilerin korkulu rüyasıü 313 formu: reddi alal navasıb

      bu utanmazlarda cevapandığı halde, yalan ve iftiraları ortaya konulduğu halde bu makaleyi habersiz olanlara sunuyorlar:

      فَوَقَعَ الْحَقُّ وَبَطَلَ مَا كَانُواْ يَعْمَلُونَ فَغُلِبُواْ هُنَالِكَ وَانقَلَبُواْ صَاغِرِينَ
      işte böylece hak ortaya çıktı ve onların yaptıkları batıl oldu ve orada yenilgiye uğrayıp küçüldüler.

      Araf suresi 118-119-cu ayetler

      Yorum


        #4
        Ynt: Şii mezhebinde hadis ilmi

        verdigin linke baktim elmeddin kardesim
        Allah sayinizi artirsin
        bu makaleyi buraya kopyalayan zavalli, acaba bu isi baskasindanmi emir almis yoksa senin buralarda oldugunumu bilmiyordu, bir rezillik yetmemis, ikincisini de olalim demis

        verdigin linki görünce, yeni bir tabir olustu zihnimde
        "Elmeddin görmüs vehhabi" oldukca komik oluyor


        Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

        Yorum


          #5
          Ynt: Şii mezhebinde hadis ilmi

          [quote author=gulistan_2 link=topic=22500.msg140405#msg140405 date=1326623746]
          verdigin linke baktim elmeddin kardesim
          Allah sayinizi artirsin
          bu makaleyi buraya kopyalayan zavalli, acaba bu isi baskasindanmi emir almis yoksa senin buralarda oldugunumu bilmiyordu, bir rezillik yetmemis, ikincisini de olalim demis

          verdigin linki görünce, yeni bir tabir olustu zihnimde
          "Elmeddin görmüs vehhabi" oldukca komik oluyor

          [/quote]

          Elmeddinin ben mesajlarina guluyorum adam buhariden hadis getriyor diyor ki büyük adamların süt içmesi ne kadar çirkin bir sey ama bu şey sünni kanyaklarında var ama adam kendi kitaplarına bakmiyor ki bi baksın bakalım şia kanyaklarında büyük adamlar süt eme bilirler mi nerde ...EDİT...

          Birde o gonderdi sitede ben reddiye diye bir sey gormedim

          Yorum


            #6
            Ynt: Şii mezhebinde hadis ilmi

            .....edit....

            Yorum


              #7
              Ynt: Şii mezhebinde hadis ilmi

              pek dengeli olmuyor ama musluman-ol-yeter
              burada bu kadar insan senin yazdiklarina gülerken, bir sen elmeddinin yazdiklarina gülmüssün, ne anlami kalirsa artik!!!
              vallahi ben azeri dilinden yazilmis oldugu halde, okudugum ve anladigim kadari o linkte bana yetti, tek kelam ile kendinizi savunamamisiniz, savunamayisiniza birsey diyemem, insan her halükarda herseyi savunacak diye birsey yok, benim anlamadigim, ayni hileyi birdaha birdaha denemeniz, sanki bir sitede ise yaramamis olan bir yazi baska bir sitede ise yarayacakmis gibi, oysa hak geldiginde batil yok olur, hakka meyilli olanlar, hakikate teslimiyetten kacinmazlar


              Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

              Yorum


                #8
                Ynt: Şii mezhebinde hadis ilmi

                [quote author=Musluman-ol-yeter link=topic=22500.msg141218#msg141218 date=1326981066]
                Elmeddinin ben mesajlarina guluyorum[/quote]

                ben ne yazmışım ki? yazdığım şeylerin hepsi sizin kaynaklarınızdan. eğer siz bu kaynaklarınızdakilerin sünnet olduğuna inanıyorsanız o zaman sünnete güldüğünüz için kafir olmuşsunuzdur. yok eğer siz kaynaklarınızın uydurma olduğunu söylüyorsanız zaten bu bizim de söylediğimiz bir şeydir. o yüzden benim açımdan da gülünecek bir durum var.

                adam buhariden hadis getriyor diyor ki büyük adamların süt içmesi ne kadar çirkin bir sey ama bu şey sünni kanyaklarında var ama adam kendi kitaplarına bakmiyor ki bi baksın bakalım şia kanyaklarında büyük adamlar süt eme bilirler mi nerde
                inan bana tüm yazdıklarını cevaplasam, senin yalan ve dolanlarını birer birer ortaya koysam yinede yüzün kızarmaz ve haysızca güler, yaptığın işi yapmaya devam edersin. aynı önderin Amr b. As gibi. ne yaptı? Emevi sarayında aslan kesilmişti, savaş meydanında ise Ali a.s'dan canını kurtarmak için soyundu. peki ya daha sonra ne oldu? saraya döndüğünde utanmadan yine konuştu.

                sen şimdi deflarca rezil olmana rağmen ısrar ediyorsun. peki o zaman bende senin yalanını ortaya koymakta ısrar edeceğim: navasıb kıt anlayışlı oluyor

                Yorum


                  #9
                  Ynt: Şii mezhebinde hadis ilmi

                  [quote author=Elmeddin link=topic=22500.msg141260#msg141260 date=1327045249]

                  sen şimdi deflarca rezil olmana rağmen ısrar ediyorsun. peki o zaman bende senin yalanını ortaya koymakta ısrar edeceğim: navasıb kıt anlayışlı oluyor
                  [/quote]

                  neyi yalan nerde reddiye



                  Yorum


                    #10
                    Ynt: Şii mezhebinde hadis ilmi

                    http://www.velayet.com/index.php?topic=5172.0

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: Şii mezhebinde hadis ilmi

                      ya ali medet
                      medet ya ali

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: Şii mezhebinde hadis ilmi

                        [quote author=Musluman-ol-yeter link=topic=22500.msg141281#msg141281 date=1327062018]
                        neyi yalan nerde reddiye [/quote]

                        kıt anlayışlı olduğunuzu biliyordum ama kör olduğunuzu da şimdi öğrendim.

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: Şii mezhebinde hadis ilmi

                          [quote author=Musluman-ol-yeter link=topic=22500.msg141218#msg141218 date=1326981066]

                          Elmeddinin ben mesajlarina guluyorum adam buhariden hadis getriyor diyor ki büyük adamların süt içmesi ne kadar çirkin bir sey ama bu şey sünni kanyaklarında var ama adam kendi kitaplarına bakmiyor ki bi baksın bakalım şia kanyaklarında büyük adamlar süt eme bilirler mi nerde ...EDİT...

                          Birde o gonderdi sitede ben reddiye diye bir sey gormedim

                          [/quote]

                          anlatmak istediğin sapık konu bu mu ey sünni !


                          Malik'in Muvatta adlı kitabında öyle bir rivayet var ki, kadın erkek tüm inananların tüylerini diken diken eder. Rivayete göre; Ayşe, erkekleri kız kardeşi Ümmü Kulsum'a ve erkek kardeşinin kızlarına gönderir, onlardan süt emzirir, böylece Ümmül Müminin Ayşe, onlarla hicapsız olarak görüşmeyi kendine helal bilirdi.[326] Çünkü Ayşe'nin içtihadına göre bu erkekler artık ona mahrem oluyorlardı!
                          Muvatta, Malik, c.2, s.606, Yetişkinlere Süt Verme bölümü.



                          Düşünün bir kere… Müslüman bir erkek eve geliyor, ansızın karısının yanında yabancı birini, onun göğüslerini ellerken görüyor. Sonra da karısı ona, "Kocacığım, yanlış anlama! Bize mahrem olabilmesi ve eve rahat gelip gidebilmesi için ona süt veriyorum; artık bu adam da bizim evladımız sayılır!" diyor. Zavallı koca da bu durumu mecburen kabulleniyor. Çünkü Ümmül Müminin Ayşe'nin bidatine, her ne kadar kendisine zor da gelse uymak zorundadır.Bana inanamayanlar için link

                          http://www.velayet.com/index.php?topic=3213.0

                          Yetişkin bir kimsenin süt emmesi ile meydana gelen mahremiyet ...
                          [center]
                          ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
                          [center]
                          Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
                          Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: Şii mezhebinde hadis ilmi

                            Şia, Kuran haricinde hiç bir esere tam anlamı ile mahfuzdur, sahihdir gözüyle bakmaz. Bütün islami literatüre de Kuranı ölçü edinerek bakar.

                            Ayrıca, İslami literatür namına, hadis, tefsir, siyer, megazi ve bu konularda islam namına her ne varsa, sahih gayri sahih hepsini kaydeder. İslam namına kim ne söylemişse hepsini not eder. Bu not etme kutsama adına değil, kaydetme adınadır. Kaydedilen bu literatüre ise her zaman Kurani ölçü ile bakar.

                            Bundan dolayı kimse şiayı kaynaklarında zayıf hadis var diye suçlayamaz. Çünkü kaynaklarda zayıf hadislerin bulunması, onlarla amel edilmesi onlara inanılması için değil, her konuyu kayıt altına almak adına elde bulundurur.

                            Ancak sünni hadis kitaplarına baktığımızda, binlerce sünni eser olmasına karşılık 6 sahih hadis kitabı var diye bir özelleme yapıldığını görürüz. Zayıf hadislerle ilgili çalışmalar yapılmış olsa bile, altı sahih hadis kitabında binlerce mevzu hadis olmasına rağmen bunlara sahihlik damgası vurulmuştur.

                            Bir konunun sahihliğine tanıklık edersin de yalan olduğu ortaya çıkarsa sorumlu olursun. Ehli sünnetin durumu budur.

                            Ama, literatür oluşturma adına, bir konuda söylenen her şeyi kayıt altına alan birisini kaydettiklerinde mevzu uydurmalar var diye suçlayamazsın, çünkü zaten kayıt altına alan, bunların sahih olduğuna dair bir beyanda bulunmamıştır.

                            Şia ile ehli sünnetin hadis yaklaşımı özetle budur, sizim anladığımız kadarıyla.
                            Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                            Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: Şii mezhebinde hadis ilmi

                              Şimdi anlamadığım bir yer var HzSehle Hz.Samiye sütü kaba koyarak mı emzir di yoksa göğsünden mi emdi.Şayet kaba koyarak koyarak içdiyse Hz.Aişe olayında da kızkardeşlerinin veya erkek kardeşlerinin kızlarının da kaba koyarak mı içdi..
                              Haktır Allahım Muhammed mahım
                              Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X