Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

PEYGAMBER'ÝN HAYATI DÖNEMÝNDE AÝÞE

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    PEYGAMBER'ÝN HAYATI DÖNEMÝNDE AÝÞE

    Resulullah'ýn (s.a.a.) hayatý döneminde Aiþe'nin hayatýný incelediðimizde onun birçok günahý gözümüze çarpmaktadýr. O, defalarca Hafsa ile birlikte Resulullah'a (s.a.a.) karþý plan hazýrlamýþ, bir defasýnda Resulullah'ý Allah'ýn helal ettiðini kendisine haram etmek durumunda býrakmýþlardý.
    Bu olayý Buhari ve Müslim Sahihlerinde kaydetmiþlerdir. Bir defasýnda da ikisi Peygamber' e karþý birbirine arka vermiþlerdi. Bu olay da Sahihlerin hepsinde ve tefsir kitaplarýnda yazýlýdýr. Allah Teala her iki olaya da Kur'an-ý Kerim'de iþaret etmiþtir.

    Aiþe'nin içi kýskançlýkla doluydu. Bu durum, Peygamber'in karþýsýnda saygýsýz hareketler yapmasýna sebep oluyordu. Bir defasýnda Peygamber efendimiz Hatice'yi anýnca Aiþe þöyle demiþti: "Bana ne Hatice' den? O iþi bitmiþ yaþlý bir kadýndý ve Allah onun yerine
    sana daha hayýrlýsýný verdi." Resulullah (s.a.a.) bu sözleri duyunca öfkeden tüyleri ürpermiþti.

    Bir defasýnda, Peygamber-i Ekrem (s.a.a.) Aiþe'nin evinde iken eþlerinden biri ona, çok sevdiði bir yemeði hazýrlayýp göndermiþ, Aiþe yemek dolu tabaðý alýp kýrmýþ ve Resulullah'ýn (s.a.a.) yemeði tatmasýna engel olmuþtu. (2)
    2- Sahih-i Buhari, c. 7, s.46, Bab'ul-Gayre.
    Bir defasýnda, Resul-i Ekrem'e (s.a.a.): "Allah'ýn peygamberi olduðunu iddia eden sen misin?!" demiþti.3
    3- Gazali, Ýhya-u Ulum'id-Din, c. 2, s. 65, Edeb'ün-Nikah Kitabý


    Bir defasýnda da, sinirlenerek Resulullah'a (s.a.a.): "Adaletli ol!" demiþ, bunun üzerine orada bulunan babasý Aiþe'ye bir tokat atmýþ, Aiþe kanlar içinde kalmýþtý.4 4- Kenz'ül-Ummal, c. 13, s. 696; Ýhya-u Ulum'id-Din, c. 2, s. 65.

    Kýskançlýðý o dereceye varmýþtý ki, Resul-i Ekrem (s.a.a.) Nu'man'ýn kýzý Esma'yla evlenince, yalan konuþarak ona; "Peygamber yanýna gelince, "Senden Allah'a sýðýnýrým!" dersen, çok hoþuna gider." demiþti.

    Aiþe bu planla Resulullah'ýn o zavallý ve saf kadýný boþamasý hedefini güdüyordu. Nihayet böyle de oldu ve bu sözünden dolayý Resul-i Ekrem (s.a.a.) Esma'yý boþadý.5
    5- et-Tabakat'ul-Kubra, c. 8, s. 145 - 146; el-Ýsabe, c. 4, s. 233; Tarih-i Yakubi, c. 2, s. 85.

    Resul-i Ekrem'in (s.a.a.) huzurunda Aiþe'nin saygýsýzlýðý öyle bir hadde varmýþtý ki, Resulullah (s.a.a.) namaz kýlarken karþýsýna geçmiþ, ayaklarýný Resulullah'ýn secde yerine uzatmýþtý. Resulullah iþaret edince ayaklarýný topluyor, baþýný secdeden kaldýrýnca yine ayaklarýný uzatýyordu. 1
    1- Sahih-i Buhari, c. 1, s. 107.


    Bir defa Aiþe'yle Hafsa Resulullah'a (s.a.a.) karþý bir komplo hazýrladýlar. Bu yüzden Resul-i Ekrem bir ay zevcelerinden uzaklaþtý ve hasýrýn üzerinde uyudu. 2
    2- Sahih-i Buhari, c. 3, s. 175-176, Mezalim Kitabý.


    "Eþlerinden istediðinin sýrasýný erteler, istediðini ka-bul edersin..." ayeti inince aiþe, utanmadan Peygamber' e; "Görüyorum Rabbin, senin tutkularýný hiç ihmal etmiyor!" 3
    demiþti.

    3- Sahih-i Buhari, c. 6, s. 147 ve c. 7, s. 16; Sahih-i Müslim, c. 2, s. 1085, h. 1464


    Aiþe, Peygamber efendimize (s.a.a.) çok eziyet eder ve mübarek kalbini sürekli kýrardý. Ama Resul-i Ekrem (s.a.a.) yüce ahlaký ve sabrý ile buna tahammül ederek iyi davranýr ve "Þeytan sana musallat olmuþtur" derdi. Keza, Allah Teala'nýn onu ve Ömer'in kýzý Hafsa'yý tehdit etmesine üzülürdü.

    Defalarca Aiþe'nin davranýþlarýný kýnayýcý ayetler inmiþtir.5

    5- Sahih-i Buhari, c. 3, s. 176 - 177.

    Bir ayette Allah Teala ona ve Hafsa'ya hitap ederek þöyle buyurmuþtur:

    "Eðer ikiniz de Allah'a tevbe ederseniz, (yerindeolur). Çünkü kuþkusuz, kalpleriniz sapmýþtýr sizin." 1
    1- Tahrim Suresi /4.
    Yine buyurmuþtur ki: "Ve eðer Peygamber' e karþý birbirinize arka verirseniz, bilesiniz ki, onun dostu ve yardýmcýsý Allah, Cebrail ve müminlerin salihidir; bunlarýn ardýndan da melekler onun destekçisidirler."2

    2- Tahrim Suresi /4.
    Bu açýk tehdit, Aiþe ve çoðu zaman onun sözlerini dinleyip ona uyan Hafsa'ya hitaptýr.
    Yine Allah Teala bu ikisi hakkýnda þöyle buyurmuþtur:

    "Eðer o sizi boþarsa Rabbi ona, sizden daha iyi, Müslüman, mümin,...kadýnlar verir."3
    3- Tahrim Suresi /5.

    Buhari yazýyor ki: Bu ayetler Ömer bin Hattab'ýn da dediði gibi Aiþe ve Hafsa hakkýnda nazil olmuþtur. 4
    4- Sahih-i Buhaui, c. 6, s. 195 ve 197.


    Bir gün Resulullah (s.a.a.) Aiþe'yi Dahye-i Kelbi'nin kýz kardeþi Þeraf'ý görmesi ve Peygamber' e istemesi için gönderdi. Aiþe geri döndüðünde kýskançlýk onun bütün benliðini kaplamýþtý.
    -Resulullah, "Onu nasýl buldun ?" diye sorduðunda,
    -Aiþe"Onda bir iyilik, güzellik görmedim." dedi.
    -Resul-i Ekrem (s.a.a.): "Gördün gördün! Hem de seni sarsan bir ben gördün!" dedi.
    -Bunun üzerine Aiþe: "Ey Resulullah! Senden hiçbir þey gizlenmiyor ki!" dedi. 5
    5- Ýbn-i Sa'd, et-Tabakat'ul-Kubra, c. 8, s. 160 - 161; Kenz'ül- Ummal, c. 12, s. 418, h. 3546.
    [center]
    ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
    [center]
    Bizleri öldürün! Zira Halkýmýzýn bilinci daha da artacak!
    Þehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

    #2
    Ynt: PEYGAMBER'ÝN HAYATI DÖNEMÝNDE AÝÞE

    ÂIÞE (R.ANHA)’NIN HAYATINDAN KESITLER
    3879- Âiþe (r.anha)’dan rivâyete göre, þöyle demiþtir: Hekes Peygamber (s.a.v)’e gönderecekleri hediyeler için, Rasûlullah (s.a.v.)’in onun yanýnda olacaðý günü kollamakta idi. Bu yüzden ortaklarým (kumalarým) Ümmü Seleme’nin yanýnda toplandýlar ve: “Ey Ümmü Seleme! Herkes hediyeleri için Âiþe’nin gününü gözetlemektedirler. Âiþe’nin iþlediði gibi bizde hayýr iþlemekteyiz. Peygamber (s.a.v)’e söyle hangi hanýmýnýn yanýnda olursa olsun kendisine hediye gönderebileceklerini emretsin” dediler. Ümmü Seleme bunu açýkladý fakat Rasûlullah (s.a.v.), buna iltifat etmedi. Sonra Rasûlullah (s.a.v.)’in nöbet sýrasý Ümmü Seleme’ye geldiðinde ayný sözü yine tekrarladý ve: “Ey Allah’ýn Rasûlü! Ortaklarým (Kumalarým) herkesin hediyeleri için Âiþe’nin gününü gözlediklerini söylediler, Müslümanlara emret nerede olursan hediyelerini oraya göndersinler…” Üçüncü nöbeti gelince Ümmü Seleme yine ayný þeyleri Rasûlullah (s.a.v.)’e söyledi. Bunun üzerine Rasûlullah (s.a.v.) þöyle buyurdu: “Ey Ümmü Seleme! Âiþe hakkýnda beni üzme! Gerçek þu ki Âiþe’den baþka siz hanýmlarýmdan herhangi birinizin yanýnda iken bana vahiy inmemiþtir.” (Buhârî, Hibe: 27; Müslim, Fedail: 17)
    ž Tirmizî: Bu hadis hasen garibtir. Bazýlarý bu hadisi Hammad b. Zeyd’den, Hiþâm b. Urve’den ve babasýndan rivâyet etmiþlerdir.
    Hiþâm b. Urve de bu hadisi, Avf b. Hâris’den, Rümeyse’den ve Ümmü Seleme’den buradakinin az bir kýsmý olarak rivâyet etmiþtir. Bu hadis Hiþâm b. Urve’den muhtelif þekillerde rivâyet edilen bir hadistir. Süleyman b. Bilâl’da, Hiþâm b. Urve’den, babasýndan, Âiþe’den, Hammad b. Zeyd’in hadisine benzer þekilde bu hadisi bize aktarmýþtýr.
    3880- Âiþe (r.anha)’dan rivâyete göre, Cebrail, yeþil ipekten bir kumaþ üzerinde kendisinin resmini Peygamber (s.a.v)’e getirdi ve: “Bu senin bu dünyada ve ahirette senin hanýmýndýr” dedi. (Buhârî, MenakÎb: 27; Müslim, Fedail: 17)
    ž Tirmizî: Bu hadis hasen garibtir. Abdullah b. Amr b. Alkame’nin rivâyetiyle bilmekteyiz. Abdurrahman b. Mehdî bu hadisi Abdullah b. Amr b. Alkame’den bu senedle mürsel olarak rivâyet etmiþ ve “Âiþe’den” dememiþtir.
    Ebû Usame de Hiþâm b. Ucre’den, babasýndan, Âiþe’den bu hadise yakýn bir þekilde rivâyet etmiþlerdir.
    3881- Âiþe (r.anha)’dan rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) þöyle buyurdu: “Ey Âiþe! Bu gelen Cibril’dir, sana selam ediyor” buyurdu. Ben de: “O’na da Allah’ýn selamý rahmeti ve bereketi olsun” dedim. (Buhârî, Bed-il halk: 279
    ž Tirmizî: Bu hadis hasendir.
    3882- Yine Âiþe (r.anha)’dan rivâyete göre Rasûlullah (s.a.v.) bana þöyle buyurdu: Cibril sana selam ediyor. Ben de: “Ona da Allah’ýn selamý, rahmeti ve bereketi olsun” dedim. (Buhârî, Bed-il Halk: 27; Müslim: Fedail: 17)
    ž Tirmizî: Bu hadis hasendir.
    3883- Ebû Musa (r.a.)’den rivâyete göre, þöyle demiþtir: Biz Peygamber (s.a.v)’in ashabý olarak hangi hadis konusunda bir sorunumuz olmuþsa, onu Âiþe’ye sormuþ isek o konuda Âiþe’den bir bilgi edinmiþizdir.” (Tirmizî rivâyet etmiþtir.)
    ž Tirmizî: Bu hadis hasen sahihtir.
    3884- Musa b. Talha (r.a.)’den rivâyete göre, þöyle demiþtir: “Âiþe (r.anha)’dan daha fasih (düzgün) konuþan kimse görmedim.” (Tirmizî rivâyet etmiþtir.)
    ž Tirmizî: Bu hadis hasen sahih garibtir.
    3885- Amr b. Âs (r.a.)’tan rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.), kendisini Zat-üs Selasil ordusuna komutan tayin etmiþti diyor ki: “Rasûlullah (s.a.v.)’e geldim, Ey Allah’ýn Rasûlü insanlarýn hangisi sana daha sevimlidir?” dedim. Rasûlullah (s.a.v.): “Âiþe” buyurdu. “Ya erkeklerden?” dedim. “Babasý” buyurdular. (Buhârî, Menakîb: 27; Müslim, Fedail: 27)
    Tirmizî: Bu hadis hasen sahihtir.
    3886- Amr b. Âs (r.a.)’tan rivâyete göre, þöyle demiþtir: “Ey Allah’ýn Rasûlü! Ýnsanlardan kim sana çok sevimlidir?” dedim. “Âiþe” buyurdu. “Ya erkeklerden?” dedim. “Babasý” buyurdular. (Buhârî, Menakîb: 27; Müslim, Fedail: 27)
    ž Tirmizî: Bu hadis bu þekliyle Ýsmail b. Kays rivâyeti olarak hasen garibtir.
    3887- Enes (r.a.)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) þöyle buyurdu: “Âiþe’nin diðer kadýnlara üstünlüðü tirit yemeðinin diðer yemeklere üstünlüðü gibidir.” (Buhârî, Menakîb: 27; Müslim, Fedail: 27)
    ž Tirmizî: Bu konuda Âiþe ve Musa’dan da hadis rivâyet edilmiþtir.
    Tirmizî: Bu hadis hasendir. Abdullah b. Abdurrahman b. Ma’mer, Ebû Tuvale el Ensarî’dir. Medîneli olup güvenilen bir kiþidir. Kendisinden Mâlik b. Enes hadis rivâyet etmiþtir.
    3888- Amr b. Gâlib (r.a.)’den rivâyete göre, bir adam, Ammâr b. Yâsir’in yanýnda Âiþe’ye dil uzatmýþtý da Ammâr ona þöyle demiþti: “Alçak ve bayaðý olarak kaybol gözümün önünden! Rasûlullah (s.a.v.)’in sevgili hanýmýný nasýl üzersin? (Tirmizî rivâyet etmiþtir.)
    ž Tirmizî: Bu hadis hasendir.
    3889- Abdullah b. Ziyâd el Esedî (r.a.)’den rivâyete göre, þöyle demiþtir: Ammâr b. Yâsir’den iþittim þöyle diyordu: “Âiþe dünyada da Ahirette de Rasûlullah (s.a.v.)’in hanýmýdýr.” (Buhârî, Menakîb: 27)
    ž Tirmizî: Bu hadis hasendir. Bu konuda Ali’den de hadis rivâyet edilmiþtir.
    3890- Enes (r.a.)’den rivâyete göre, þöyle demiþtir: Rasûlullah (s.a.v.)’e: “Ýnsanlarýn sana en sevimlisi hangisidir?” denildi de: “Âiþe” buyurdu. “Erkeklerden hangisi?” denilince de: “Babasý” buyurdular. (Tirmizî rivâyet etmiþtir.)
    ž Tirmizî: Bu hadis Enes rivâyeti olarak bu þekliyle hasen garibtir.
    HASBUNALLAH

    Yorum


      #3
      Ynt: PEYGAMBER'ÝN HAYATI DÖNEMÝNDE AÝÞE

      AÝÞE VE YANDAÞLARININ KUR’ÂN VE RESULÜN AÇIK NASLARI KARÞISINDAKÝ ÝÇTÝHATLARI

      http://www.velayet.com/index.php?topic=5179.0
      عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

      Yorum


        #4
        Ynt: PEYGAMBER'ÝN HAYATI DÖNEMÝNDE AÝÞE

        onca hadis yazdým hz.aiþeyi öven ama onlarý kaale alan yok. iþine gelen hadisi al iþine gelmeyeni alma. oh ne güzel.
        HASBUNALLAH

        Yorum


          #5
          Ynt: PEYGAMBER'ÝN HAYATI DÖNEMÝNDE AÝÞE

          [quote author=EHLI-TAWHID link=topic=22526.msg140671#msg140671 date=1326732122]
          onca hadis yazdým hz.aiþeyi öven ama onlarý kaale alan yok. iþine gelen hadisi al iþine gelmeyeni alma. oh ne güzel.
          [/quote]

          Bunlara da bak sizin kaynaklarýnýzdandýr:
          http://aliyyenveliyullah.com/forum/s...ead.php?p=1969

          Zamanýn halifesi ve Ýmamaýna yani Hz. Peygamber'in kardeþi Hz. Ali'ye karþý savaþmasý, Ýmam Hasan'ýn cenazesini babasýnýn yanýna gömülmesine mani olmasý ve onu ok yaðmuruna tutmalarý Aiþe'nin nasýl bir durumda olduðunu çok güzel gösteriyor..
          عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

          Yorum


            #6
            Ynt: PEYGAMBER'ÝN HAYATI DÖNEMÝNDE AÝÞE

            aynen dediðim gibi hadislerden onun hakkýnda kotu olan ne varsa sahýh zayýf toplamýþsýnýz.onu öven sayýsýz sahih hadisi ise görmemiþsiniz. buna garez derler turan dursunda aynýsýný yapardý.
            HASBUNALLAH

            Yorum


              #7
              Ynt: PEYGAMBER'ÝN HAYATI DÖNEMÝNDE AÝÞE

              EHLI-TAWHID kardeþ onu övenleride siz eklersiniz olur biter bunda kýzýlacak bir durum yok.
              Gönülleriniz bir olmadýktan sonra sayýca çok olmanýzýn bir anlamý yoktur
              Ýmam Ali (a.s)

              Yorum


                #8
                Ynt: PEYGAMBER'ÝN HAYATI DÖNEMÝNDE AÝÞE

                Güzelim ehlýbeyt insanlara nefret etmeyi lanet etmeyi öðretmedi bu yol ehlibeytin yolu deðil
                HASBUNALLAH

                Yorum


                  #9
                  Ynt: PEYGAMBER'ÝN HAYATI DÖNEMÝNDE AÝÞE

                  Ümmül-muminin Aiþe'nin hal ve tavýrlarýnda görünmeyen taraflar!

                  http://www.velayet.com/index.php?topic=11747.0
                  عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: PEYGAMBER'ÝN HAYATI DÖNEMÝNDE AÝÞE

                    HAFSA VE AÝÞE’NÝN HZ. PEYGAMBER(S.A.A)’ÝN ALEYHÝNE BÝRLEÞMESÝ

                    Allah (c.c) þöyle buyuruyor:
                    “Eðer ikiniz de tövbe ederseniz (yerinde olur.) Çünkü kalpleriniz sapmýþtý. Ve eðer Peygambere karþý birbirinize arka verirseniz, bilesiniz ki onun dostu ve yardýmcýsý Allah, Cebrail ve Müminlerin iyileridir. Bunlarýn ardýndan melekler de (O’na) yardýmcýdýr.” (Tahrim / 4)
                    Bir sonraki ayette de þöyle buyuruyor:
                    “Eðer O sizi boþarsa Rabbi Ona, sizden daha iyi, kendini Allah’a veren ve inanan eþler verir” (Tahrim / 5)
                    Buhari bu ayetin tefsirinde Übeyd b. Huneyn’den, o da Ýbn-i Abbas’tan þöyle rivayet eder: Bir yýldýr, Ömer b. Hattab’tan bir ayet hakkýnda soru sormak istiyordum. Ama korktuðum için soramadým. Hac için Medine’den çýktýðýnda ben de onunla beraberdim. Geri döndüðümüz zaman yolda ona þöyle sordum: “Peygamber (s.a.a)’in aleyhine birleþtiklerini buyurduðu o iki kadýn kimlerdi?”
                    Ömer: “Onlar Hafsa ve Aiþe idi” dedi.
                    Bu hadis çok uzundur. Sahih-i Buhari c. 3, s.136’ya müracaat edin, sonra da ayet üzerinde biraz durun ve görün ki Peygamber (s.a.a), bu iki kadýnýn elinden neler çekmiþ. Sürekli olarak Peygamber (s.a.a)’i savunmalarý gereken bu iki kadýn, Peygamber (s.a.a) hayattayken ve vefat ettikten sonra nasýl davranýþlarda bulunmuþlar!.

                    HAFSA VE AÝÞE’NÝN TÖVBE ETMELERÝNÝN ÝSTENMESÝ

                    Allah, sözü geçen ayetin baþýnda þöyle buyuruyor: “Eðer ikiniz de tövbe ederseniz (yerinde olur). Çünkü kalpleriniz sapmýþtýr.”
                    Hafsa ve Aiþe Peygamber (s.a.a)’e karþý davranýþlarýndan dolayý tövbe etmeliydiler. Þunu da bilmekteyiz ki, tövbe günah iþleyenlerden ve Allah’ýn emir ve yasaklarýný hiçe sayanlardan istenilen bir þeydir. Sadece Allah’ýn “tövbe edin” diye buyurmasý bile onlarýn apaçýk bir günah iþlediklerini gösterir. Buna ilave olarak; Allah “Kalpleriniz sapmýþtýr” buyurmasýyla Hafsa ve Aiþe’nin muhalefette bulunduklarýný açýkça ortaya koymaktadýr. Yani onlarýn uymalarý ve tabi olmalarý gereken hakký býrakýp baþka þeylere saptýklarý gözler önüne serilmektedir.el-Keþþaf, Zemahþeri, c. 4, s. 566, b. Beyrut; et-Teshil li-Ulum’it-Tenzil, Kelbi, c. 4, s. 131; Feth’ul-Beyan li-Sadýk-ý Hasan Han; Tefsir-i Razi, c. 8, s. 333; ed-Dürr’ül-Mensur, c. 6, s. 339-342; Tefsir-i Kurtubi, c. 18, s. 177 ve 188; Feth’ul-Kadir, Þevkani, c. 5, s. 250; Tefsir-i Ýbn-i Kesir, c. 4, s. 387. (Peygamber-i Ekrem (s.a.a), Ebu Bekir’le Ömer’in kýzlarýný yani Aiþe ile Hafsa’yý, görücü göndererek almamýþtýr. Aiþe’yi babasý Ebu Bekir’le annesi ýsrarla Peygamber (s.a.a)’e teklif etmiþlerdir. Peygamber (s.a.a) de onlarýn bu ýsrarlarý üzerine onunla evlenmeyi kabul etmiþtir. Peygamber (s.a.a) onun nikahýný Mekke’de kýydý, Medine’de de onunla evlendi. Aiþe o zamanlarý 15 yaþlarýnda idi. Hafsa da Bedir savaþýnda kocasýný kaybettiðinden dolayý babasýnýn evine gitmiþti. Kötü huylu ve sert bir kadýn olduðundan dolayý, kimse onunla evlenmeye hazýr olmuyordu. Ömer, Ebu bekir’le Osman’a onunla evlenmelerini teklif etti. Ama onlar Hafsa’nýn kötü huyunu ve sertliðini bildiklerinden dolayý onunla evlenmeye yaklaþmadýlar. Ömer konuyu Peygamber (s.a.a)’e açtý. Hafsa’nýn kocasý Bedir savaþýnda Peygamber (s.a.a)’in yanýnda öldürüldüðünden dolayý Peygamber (s.a.a) onunla evlenmeyi kabul etti..)ÖNEMLÝ BÝR NOKTAYA DÝKKATAllah, bu olayýn anlatýldýðý Tahrim suresinin sonunda þöyle buyuruyor: “Allah, inkar edenlere, Nuh’un karýsý ile Lut’un karýsýný misal verdi. Bu ikisi, kullarýmýzdan iki salih kiþinin nikahlarý altýnda iken onlara hainlik ettiler. Kocalarý Allah’tan gelen hiçbir þeyi savamadý. Onlara: “Haydi, ateþe girenlerle beraber siz de girin!” denildi. Allah inananlara da Firavun’un karýsýný misal gösterdi. O: “Rabbim! Bana katýnda, cennette bir ev yap; beni Firavun’dan ve onun (kötü) iþinden koru ve beni zalimler topluluðundan kurtar!” demiþti.” (Tahrim / 10-11)Allah’ýn, Tahrim suresinde Hafsa ve Aiþe’ye gösterdiði bu iki misal, onlarý korkutmak ve sadece Peygamber (s.a.a)’in eþi olmanýn onlarýn ne yararýna ne de zararýna olduðunu bilmeleri içindir. Zira insanýn yarar ve zararý, onun iman, ilim ve takvasýna baðlýdýr.
                    عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: PEYGAMBER'ÝN HAYATI DÖNEMÝNDE AÝÞE

                      Yönetimin dikkatine:
                      Renklerin ayarýnda sorun var, renklendirince bozuyor, bir cümleyi bold yapýyorsun hepsi bol oluyor, bazen baþlýklar da metne karýþýyor, düzeltmek istiyorsun artýk deðiþtirme süresi doluyor(
                      عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: PEYGAMBER'ÝN HAYATI DÖNEMÝNDE AÝÞE

                        kedi yavrusunu yerken fareye benzetirmiþ..

                        hz.aiþeye olan saldýrýlarda buna benziyor.bir göz için nice gözler sevilir..

                        hadi aiþe annemizi sevmiyorsunuz bari peygembere olan sevginiz için ona hürmet edin..

                        yukarýda yarým yamalýk anlatýlan kesintilerle güya hz.aiþenin deðerini düþürecek.

                        kadýnlarda kýskanclýk vardýr ve erkeklerden farklý olarak daha fazladýr..

                        allah resulünü seven aiþe bazen aþýrý gitmiþtir..evli olan erkekler hadi bu akþam eve gidin ve evleneceðim söyleyin

                        en dindar görülen bir kadýnýn tavrý nasýl olacak belki yakinen öðrenmiþ olursunuz..

                        peygember sizin gördüðünüzü görmemiþ olmalýki o kötü kadýný(haþa) onu boþamamýþ size göre belki yanlýþ yapmýþtýr


                        Hep birlikte Allah'ýn ipine (kitabýna, dinine) sýmsýký sarýlýn. Parçalanýp ayrýlmayýn. Allah'ýn üzerinizdeki nimetini düþünün. Hani siz birbirinize düþmanlar idiniz de, O, kalplerinizi birleþtirmiþti. Ýþte O'nun (bu) nimeti sayesinde kardeþler olmuþtunuz.

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: PEYGAMBER'ÝN HAYATI DÖNEMÝNDE AÝÞE

                          [quote author=Velayet_Nuru link=topic=22526.msg140685#msg140685 date=1326734135]
                          Yönetimin dikkatine:
                          Renklerin ayarýnda sorun var, renklendirince bozuyor, bir cümleyi bold yapýyorsun hepsi bol oluyor, bazen baþlýklar da metne karýþýyor, düzeltmek istiyorsun artýk deðiþtirme süresi doluyor(
                          [/quote]

                          teknik admine iletildi hocam
                          Gönülleriniz bir olmadýktan sonra sayýca çok olmanýzýn bir anlamý yoktur
                          Ýmam Ali (a.s)

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: PEYGAMBER'ÝN HAYATI DÖNEMÝNDE AÝÞE

                            Tesadüfe bak. Hz.Ebubekir ve Hz.Ömeri sevmezler, ikisinin kýzlarýný da sevmezler. Tesadüf mü mezhepçilik mi orasý iyi incelenmelidir.

                            Mesela maðara ayetinde bahsedilen Hz.Ali olsaydý nasýl yorumlarlardý bir düþünmek gerekir. Oysa maðara ayetinde bahsedilen Hz.Ebubekir olunca ayeti nasýl yorumladýklarý bilinen bir gerçektir.

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: PEYGAMBER'ÝN HAYATI DÖNEMÝNDE AÝÞE

                              [quote author=MehmetMehmet link=topic=22526.msg140706#msg140706 date=1326739280]
                              Tesadüfe bak. Hz.Ebubekir ve Hz.Ömeri sevmezler, ikisinin kýzlarýný da sevmezler. Tesadüf mü mezhepçilik mi orasý iyi incelenmelidir.

                              Mesela maðara ayetinde bahsedilen Hz.Ali olsaydý nasýl yorumlarlardý bir düþünmek gerekir. Oysa maðara ayetinde bahsedilen Hz.Ebubekir olunca ayeti nasýl yorumladýklarý bilinen bir gerçektir.
                              [/quote]


                              Ýþte bende bunu diycekdim burada mezhepçilik var gibi me geliyor..Bana göre vahdet hikaye gibi..Yavuz Sultan Selim boþuna savaþmamýþ gibime geliyor..
                              Haktýr Allahým Muhammed mahým
                              Ali'dir þahým efendim Allah eyvallah

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X