Ynt: PEYGAMBER'İN HAYATI DÖNEMİNDE AİŞE
"hem sunni kaynakları emeviler yazdırdı diyorsunuz hemde hz.ali hakkındaki güzel sözleri alıp delil yapıyorsunuz. hatta bazen hadisi reddetmenize rağmen istediğiniz kısmı alıyorsunuz."
demiş ehli tevhid
biz kendisine soralım:
Tevratı eliyle değiştirdiler, ama orada Muhammed s.a.a.i müjdeleyen ayetlere müdahale edemediler. Şimdi tevrata muharref mi demeyeceğiz yoksa o hakikat olan mücdeyi mi inkar edeceğiz?
sünni kaynaklar bizim için bir değere sahip değil. Ancak bu, onların içinde hiç hakikatin olmadığı anlamına gelmez. Tevrattaki müjde misali sünni kaynaklarda da Ehlibeyt mücdeleniyor ki kendi kitaplarını okuyarak Allah'a yakın olmak isteyen sünnilere hüccet tamamlansın. Ancak içlerinde bu hakikatlerin olması sünni kitapları güvenilir yapmadığı gibi Emevi tescilli olduğu gerçeğini de geçersiz kılmaz. Emevilerin o rivayetleri çıkarmaya gücü yetmezdi Çünkü Allah diyor bu zikri biz indirdik onları koruyacak olan biziz. Zikir iki kısımdan oluşur: 1- Kur'an'ı samit, ki bu herkesin elindeki yazılı Kur'an 2- Kur'an'ı natık, ki bu da Ehlibeyttir. Ehlibeyt hakikati de korunmuştur.
Ancak sünni kitaplar Ehlibeyte sırt çevirmiş, Ehlibeyt düşmanlarının yanlış fıkhi ve itikadi görüşleriyle, bidat ve hurafeleriyle bu kitapları doldurmaktan geri kalmamışlardır.
siz bir şey ispatlamak için bizim kaynaklarımızdan hakikati ispatlamak zorundasınız. biz de sizin güvendiğiniz kitaplardan size ispat için delil göstermeliyiz.
biz bunu hep yapıyoruz ama siz diğerini yapmıyor, yapmadığınız gibi hakikate teslim olacağınıza, sünni görüşlerin Örneğin Ebubekirin hilafete Ali a.s.'dn haha layık olduğunu bizim kitaplarımızdan ispatlamıyorsunuz, ama bizim size gösterdiğimiz kitapları sizin için kullandığımızı çarpıtıyorsunuz.
"hem sunni kaynakları emeviler yazdırdı diyorsunuz hemde hz.ali hakkındaki güzel sözleri alıp delil yapıyorsunuz. hatta bazen hadisi reddetmenize rağmen istediğiniz kısmı alıyorsunuz."
demiş ehli tevhid
biz kendisine soralım:
Tevratı eliyle değiştirdiler, ama orada Muhammed s.a.a.i müjdeleyen ayetlere müdahale edemediler. Şimdi tevrata muharref mi demeyeceğiz yoksa o hakikat olan mücdeyi mi inkar edeceğiz?
sünni kaynaklar bizim için bir değere sahip değil. Ancak bu, onların içinde hiç hakikatin olmadığı anlamına gelmez. Tevrattaki müjde misali sünni kaynaklarda da Ehlibeyt mücdeleniyor ki kendi kitaplarını okuyarak Allah'a yakın olmak isteyen sünnilere hüccet tamamlansın. Ancak içlerinde bu hakikatlerin olması sünni kitapları güvenilir yapmadığı gibi Emevi tescilli olduğu gerçeğini de geçersiz kılmaz. Emevilerin o rivayetleri çıkarmaya gücü yetmezdi Çünkü Allah diyor bu zikri biz indirdik onları koruyacak olan biziz. Zikir iki kısımdan oluşur: 1- Kur'an'ı samit, ki bu herkesin elindeki yazılı Kur'an 2- Kur'an'ı natık, ki bu da Ehlibeyttir. Ehlibeyt hakikati de korunmuştur.
Ancak sünni kitaplar Ehlibeyte sırt çevirmiş, Ehlibeyt düşmanlarının yanlış fıkhi ve itikadi görüşleriyle, bidat ve hurafeleriyle bu kitapları doldurmaktan geri kalmamışlardır.
siz bir şey ispatlamak için bizim kaynaklarımızdan hakikati ispatlamak zorundasınız. biz de sizin güvendiğiniz kitaplardan size ispat için delil göstermeliyiz.
biz bunu hep yapıyoruz ama siz diğerini yapmıyor, yapmadığınız gibi hakikate teslim olacağınıza, sünni görüşlerin Örneğin Ebubekirin hilafete Ali a.s.'dn haha layık olduğunu bizim kitaplarımızdan ispatlamıyorsunuz, ama bizim size gösterdiğimiz kitapları sizin için kullandığımızı çarpıtıyorsunuz.
Yorum