Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

    Şia kardeşleri gibi, Ehl-i Sünnet de mezkur evliliğin aslının Nis'a suresinin 24. ayetiyle teşri olduğunda ittifak etmektedirler. Allah-u Teala bu ayette şöyle buyuruyor.


    "Kadınlardan biriyle evlenerek faydalandığımz takdirde mehirlerini kararlaştırıldığı veçhile verino Miktarını tayin ettikten sonra günü! hoşluğuyla herhangi bir hususta uyuşur samı suç yok size. Şüphe yok ki Allah her şeyi bilir, hüküm ve hikmet sahibidir"

    Yine Şia ve Ehl-i Sünnet Hz. Resuluılah (s.a.a)ın kendisinin bu tür evlenmeğe izin verdiğini de ve o Hazret'in zamanında geçici süreyle evlenme yaptıklarında da ittifak içerisindeler.

    Şia'yla Ehl-i sünnet'in ihtilaf ettikleri husus bu hükmün nashedilip edilmediğidir. Ehl-i Sünnet'e göre bu küküm halkmış ve geçici evlenme haram kılınmıştır. Bunu nasheden ise Sünnet-i Nebeviyye'dir, Kur'an değil. Ama Şia'ya göre, mezkur hüküm nashedilmemiş ve kıyamete kadar da helaldır. O halde ihtilaf mezkur ayetin nashedilip edilmediği
    hususundadır. Öyleyse gerçeğin ortaya çıkması için herhangi bir duygusalhk ve taassube kapılmadan her iki grubun da sözlerini gözden geçirmek gerekiyor.

    "eğer sıffinde engellenebilseydi cansız kuranın mızraklanışı o zaman kerbelada mızraklanmazdı canlı kuranın başı"

    Yorum


      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

      Mezkur ayetin neshedilmeyip kıyamete kadar mut'anın helal olduğunu.söyleyen Şia'nın delili şundan ibarettir.

      "Hz. Resulullah(s.a.a)ın mut'ayı yasakladığı bize ulaşmamıştır. Ehl-i Beyt imamları ise Resulullah (s.a.a)'ın getirdiği bu hükmün baki kaldığını buyurmuşlardır. Eğer Hz. Resuluılah (s.a.a) Allah'ın kitabında geçen bu hükmü nashetseydi, bunu herkesten daha önce başlarında İmam Ali olmak üzere Ehl-i Beyt imamlarının açıklaması gerekirdi. Zira onlar Peygamber (s.a.a)'in bıraktığı iki emanetten biridir. Meselenin gerçeği şundan ibarettir. Ehl-i Sünnet'in kendi alimlerinin de şehadette bulunduğu gibi Allah'ın kitabında sabit olan mut'a hükmünün yasaklayan ikinci halife Ömer'dir. O kendi içtihadına dayanarak bunu yasaklamıştır. Oysa biz Ömer'in şahsi içtihadından dolayı bir ilahi hükmü terkedemeyiz. Şia'nın mut'anın helal oldJğu konusundaki sözlerinin özeti bundan ibarettir."

      Bu söz isbat edildiği takdirde çok sağlam ve hak bir sözdür. Çünkü her müslümandan istenilen, Allah'ın ve Resu1'ünün hükümlerine tabi olmaktır ve diğerlerini makamları ne derece yüce olursa olsun Kur'an ve Sünnet'ten öne geçirmemektir.

      Ama Ehl-i Sünnet'e gelince, onlar mut'anın helal kılınıp hel al lığın ın da Kur'an-ı Kerim'de açıklandığı, Resuluılah (s.a.a)ın da buna müsade ettiğini ve sahabenin de bunu
      yaptıkları hususunda ittifak etmelerine rağmen, onun daha sonra nashedildiğini ileri sürmüşler ve nashedinin kim olduğunda ihtilaf etmişlerdir. Bazıları Hz. Resuluılah (s.a.a)'ın ölümünden önce onu yasakladığIni söylerken, bazısı ise Ömer ibn-i Hattab'ın onu yasakladığını söylüyor ve Ömer'in sözünün de hüccet olduğunu iddia ediyorlar. Çünkü Hz. Resuluılah (s.a.a)'dan naklettikleri bir hadiste şöyle denilmiştir.

      "Benim ve benden sonra Hulefa-i Raşidin'in sünnetine sarıim ve onu dişlerinizle sımsıkı tutun."

      "eğer sıffinde engellenebilseydi cansız kuranın mızraklanışı o zaman kerbelada mızraklanmazdı canlı kuranın başı"

      Yorum


        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

        Ömer'in sözlerinin de uygulanması gereken bir sünnet olduğunu iddia ederek Ömer'in yasağına dayanıp mut'ayı haram kabul eden Ehl-i Sünnet'in görüşüne bir sözümüz yoktur. Çünkü bu yalnızca bir taassup ve zorluktan gayri bir şey değildir. Yoksa nasıl müslüman bir kimse bazen hata edip, bazen isabet eden bir muçtehidin sözüne dayanarak Allah'ın ve Resurünün sözünü bir kenara bırakabilir?! Bu tutum, Kur'an ve sünneten açık bir nassın bulunmadığı bir konuda tutarsız olduğu gibi açık bir nassın bulunduğu bir husus olursa, o zaman da Ahzap suresinin 36. ayetindeki hükme dahil olur.
        "Allah ve Resum, bir işe hükmetti mi erkek olsun, kadın olsun, hiçbir inananın, o işi istediği gibi yapmakta muhayyer olmasma imkan yoktur ve kim, Allah'a ve peygamberit1e isyan ederse gerçekten de apaçık bir sapıkhğa düşmüş, sapıııp gitmiştir."

        Bu hususta benimle aynı görüşü paylaşmayan kimse İslam şeriatı hakkında bildiği kavramlar ile Kur'an-ı Kerim ve Sünnet-i Nebeviyye'ye müracaat etsin. Mezkur ayette, Kur'an-ı Kerim konuyu en iyi şekilde açıklamıştır. Kur'an-ı Kerim'de, Kur'an'a ve Sünnet-i Nebeviyye'ye sarılmayan kimselerin dalalete düştüğünü belirten birçok ayetler vardır.

        Sünnet-i Nebeviyye'den olan deliilere gelince, bunlar da çoktur. Fakat Hz. Resuluılah (s.a.a)ın şu sözü ile iktifa ediyoruz.

        "Muhammed'in helah kıyamete kadar helaldır, haramı da kıyamete kadar haramdır."

        Buna göre hiç kimsenin Allah veya Resulü tarafından açık bir nassın olduğu herhangi bir şeyi helal veya haram etmek hakkı yoktur.

        Bütün bu delillerden sonra diğer müçtehitlerin davranış, haraket ve içtihatlarının da Kur'an ve Sünnet'te yer alan bir hükmü neshedebileceğini söyleyen ve bu hususta bizleri ikna etmeğe çalışan kimselere Bakara süresinin 139. ayetini cevap olarak söylemekten başka bir çaremiz yoktur.

        "De ki: Allah hakkında bizimle mücadeleye mi girişiyorsunuz? O, bizim de rabbimizdir, sizin de rabbiniz. Bizim yaptıklarımız bize ai~ sizin yaptıklarınız size ve biz bütün kalbimizle Allaha bağlıyız."(1)

        "eğer sıffinde engellenebilseydi cansız kuranın mızraklanışı o zaman kerbelada mızraklanmazdı canlı kuranın başı"

        Yorum


          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

          Ayrıca bu delili getirenler gerçekte Kur'an-ı Kerim ve Sünnet'le mut'anın sabit olduğuna dair Şia'nın görüşünü te'yit etmekte ve Ehl-i Sünnet kardeşleri için bir hüccet sayılmaktadırlar. O halde bahsimiz sadece Hz. Resuluılah (s.a.a)'ın hadisleriyle Kur'an-ı Kerim'deki mut'a hükmünü iddia edenler ile ilgilidir. Her ne kadar Müslim Sahih'inde Hz. Resulullah'ın mut'ayı nashettiğini nakletmiş ise de, bu grubun sözleri çelişkilidir ve sağlam bir delile de dayanmamaktadır. Çünkü eğer Hz. Resulullah'tan bu konuda herhangi bir nehiy gelmiş olsaydı Müslim'in Sahih'inde naklettiği üzere Ebubekir'in zamanıyla Ömer'in hilafet zamanının bir kısmına kadar müslümanlar arasında muta ile amel edilmezdi. Başka bir tabirle, eğer Resuluılah (s.a.a) mut'ayı haram kılmış olsaydı. Peygamber (s.a.a)den sonra mut'aya amel eden sahabelerin de bu nehyi bilmeleri gerekirdi.

          Eta diyor ki, "Cabir ibn-i Abdullah dönmüştü, ziyaretine gittik. Bir takım Umre amelinden şeyleri sorduktan sonra mut'a konusundan söz açıldı Cabir dedi ki: "Evet, biz hem Hz. Resulullah'ın ve hem de Ebubekir'in ve hem de Ömer'in zamanında mut'a yaptık."





          --------------------------------------
          1 - Sahih-i Muslim. c.4. s.158.


          O halde eğer Resuluılah (s.a.a) mut'ayı nahyetmiş olsaydı sahabenin Ebu~ekir ve Ömer'in dönemlerinde mut'a yapmaları doğru olmazdl. Demek gerçek şudur ki, Hz. Resuluılah (s.a.a) onu nehyetmemiş ve onu haram etmemiştir. Sahih-i Buhari'de de olduğu gibi nehiy Ömer ibn-i Hattab'ın tarafından gerçekleşmiştir.

          "eğer sıffinde engellenebilseydi cansız kuranın mızraklanışı o zaman kerbelada mızraklanmazdı canlı kuranın başı"

          Yorum


            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

            Musedded'in Yahya'dan, o da Imran Ebubekir'den, o da Ebu Reca'dan o da İmran ibn-i Husayin'den naklettikleri bir hadiste şöyle denilmiştir.

            "Mut'a ayet i Allah'ın kitabında inmiştir. Biz de Resulullah'la birlikte ona amel ettik. Kur'an-ı Kerim'de onu haram kılacak bir ayet inmedi. Hz. Resuluılah da vefat edineeye onu nahyetmedi. Sonra birisi (çıkıp) bu hususta kendi görüşüne göre istediğini söyledi. "Muhammed bu adamın "Ömer olduğu söylenmiştir" demiştir.w
            Aziz okur, gördüğün üzere sahabeninde sarih bir şekilde beyan ettiği gibi Hz. Resuluılah (s.a.a) mut'ayı nehyetmeden vefat etmiştir. Bu sahabi, hararnı Ömer'e isnad edip onun isteği üzere hükmettiğini söylemekten çekinmiyor. Yine Cabir ibn-i Abdullah el Ensari şöyle diyor. "Ömer'in Amr ibn-i Hureys olayında mut'ayı nehyedinceye kadar Hz. Resuluılah (s.a.a)'m ve Ebubekir'in döneminde bir avuç hurma ve un karşılığında mut'a yapıyorduk."(1)



            1 - Buhari, c.5 s.158



            Anlaşılan sahabelerden bazısı da Ömer'in görüşünde idiler. Bu garipsenecek bir şey değildir. Çünkü "Perşembe günü faciası" olayında naklettiğimiz gibi sahabelerden bir kısmı Ömer'in Hz. Resulullah'a "sayıklıyor; bize Allah'm kitab'ı yeterlidir' derken de onun görüşünü paylaşıyorlardı O halde Hz. Resulullah'a hakaret sayılan bu gibi hassas meselede Ömer'i destekledikierine göre mezkur içıihatlarda neden onu desteklemesinler ki? Şimdi o sahabelerden birisini dinleyetim ki şöyle diyor.

            "Ben Cabir ibn-i Abdullah'ın yanında idim, birisi gelip ona İbn-i Abbas ve İbn-i Zubeyr'in iki mut'a (Hacc mut'ası ve kadınların mut'ası) konusunda ihtilafa düştüklerini söyledi. Cabir, "Biz onları Resulullah'la birlikte uyguladık; fakat Ömer onları yasakladı, biz de artık tekrarlamadık" dedi. Bu yüzden ben şahsen bazı sahabelerin Ömer'in haraketini sağlamlaştırmak ve ona yönelen muhtemel itirazları defetmek için mut'anın yasaklanmasını ve nehyedilmesini Hz. Resulullah'a isnad ettiğine inanıyorum. Yoksa Hz. Resulullah'm Kur'an'ın helal kıldığı bir şeyi haram kılması düşünülemez. Çünkü biz İslam hükümleri içerisinde Allah'ın helal kılıp, Resulullah'm tahrim ettiği hiç bir hükme rastlamıyoruz. Hatta Hz. Resulullah'm bunu nehyettiğini bile farzetsek o zaman Hz. Resulullah'a en yakın kimse olup herkesten daha çok dini hükümleri bilen

            ------------------------
            ı1- Sahih-i Mislim, c.4, s.131


            Hz. Ali bunun aksini söylemezdi. Hz. Ali (a.s) şöyle buyuruyor.(1)

            "Mut'a Allah'ın kollarına verdiği bir rahmetiir. Eğer Ömer onu yasaklamasaydı şaki (sapık) kimseden gayrisi zina yapmazdı" (1)
            "eğer sıffinde engellenebilseydi cansız kuranın mızraklanışı o zaman kerbelada mızraklanmazdı canlı kuranın başı"

            Yorum


              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

              Ayrıca Ömer'in kendisi de nehyi Hz, Resulunah'a isnad etmemiş ve aksine şu meşhur sözünde açıkça:


              "İki mut'a Resulullah'm döneminde helal idi, ben bu iki mut'ayı nehyediyorum ve onları yapanları cezalandıracağım. Bu iki mut'a, hacc mut'asıyla, kadınlann mut'asıdır."(2)

              Ahmed ibn-i Hanbel'in Müsned'i de bu konuda Ehl-i Sünnet'in büyük bir çelişki içerisinde bulunduğunun bazılarının Hz. Resulullah'ın buyruğu na uyarak onu helal kabul ettiğinin ve bazısının da Ömer ibn-i Hattab'a uyarak onu haram kıldığının en büyük delilidir. Ahmed ibn-i Hanbel'in tahriç ettiği bir hadiste de şöyle yer almıştır.


              ---------------------
              ı - Sa'lebi'nin yazdığı "El Kebir" tefsiri ile Taberani'nin yazdığı "El Kebir' adlı tefsiri, muı'a ayetinin tefsirinde.
              2 - Fahr-i Razi'nin yazdığı "El Kebir' tefsiri, "Onlardan (kadınlardan) mut'a yaptığınız...." ayetin tefsirinde.


              "İbn-i Abbas, "Hz. Resulullah mut'a' yaptı" dediğinde Urve ibn-i Zübeyr "Ebubekir ve Ömer mut'ayı nehyetmişlerdir" dedi. O zaman İbn-i Abbas "Şu Urve ne söylüyor?' dedi. Birisi "Ebubekir ve Ömer'in mut'ayı nehyettiğini söylüyor" dedi. O zaman İbn-i Abbas dedi ki: Yakında bu kavmin helak olacağına inanıyorum. Ben "Resulullah dedi" söylüyorum, o "Ebubekir ve Ömer nehyetmiştir" diyor."(1)

              Ehl-i Sünnet, kadınların mut'ası konusunda Ömer'e itaat ederken, Hacc mut'ası (Hacc-ı Temettu) konusunda onun nehyine muhalefet etmişlerdir. Oysa daha önce naklettiğimiz üzere Ömer her iki mut'ayı da aynı şekilde nehyetmiştir. Burada muhim olan nokta Ehl-i Beyt imamlarının muhalefet edip Ömer'in haraketini inkar ederek her iki mut'aOln da kıyamete kadar helal olduğunu belirtmeleridir. Bununla birlikte Ehl-i Sünnet alimlerinden bazıları mut'anın helal oluşu konusunda Ehl-i Beyt'e uyarak, onun helal olduğuna inanmıştır. Onlardan birisi "Ez Zeytuni" üniversitesinin rektörlüğünü yapan Tunus'lu alim Şeyh Tahir ibn-i Aşur (r.a)'dır ki, ünlü tefsirinde "Onlardan istimta yaptığımz (kadınların) tayin edilen mehriyesini onlara verin" ayetini tefsir ederken mut'anın helal olduğuna inanmıştır.(2) Diğer alimlerin de bu alim gibi taassubun etkisi altında kalmayıp dini hükümleri açıklamak hususunda kınayanların kınamasına itina etmemeleri gerekir.

              - --------

              1 - Müsned-i Ahmed ibn-i Hanbel, c.1, s.337,
              2 - Tahir ibn-i Aşur'un yazdığı "Et Tahrir-u ve'l Tenvir" adlı tefsir, c.3, s.5.



              Bu kısa bahsimizden de anlaşıldığı üzere Ehl-i Sünnet'in muta'nın helal kılınması konusunda Şia'ya itiraz edip kınamasında hiçbir bir delili olmadığı gibi aksine kesin delil ve hüccetler de Şia'nın görüşünü desteklemektedir. Bu konuda her müslümanın Hz. İmam Ali'nin şu sözünü hatırlaması gerekir. "Mut'a Allah'ın kullarına verdiği bir rahmettir." Gerçekten de hangi rahmet bundan daha önemli olabilir? oysa ki tuğyan ettiğinde, ister erkek olsun, ister kadın, insanı bir hayvan haline getiren azgın şehvetin ateşi bu hükmün tatbiki sayesinde sondürülebilir.

              Bilahere, özellikle gençler olmak üzere bütün müslümanlar bilmelidir ki, Allah-u Teala, ister kadın ister erkek bir insanın zinaya düşmesinin cezasını bazı durumlarda kırbaçlanmak ve bazı durumlarda da taşlanarak öldürülmek şeklinde tayin etmiştir. Oysa insanları ve nefsi isteklerini yaratan ve onları islah edecek şeyleri de bilen sadece O'dur. O halde rahmet yolunu açmadan onlara ağır cezaları tayin etmez. Bu yüzden Rahman ve Rahim olan Allah, kullarına rahmederek mut'ayı helal kılmıştır ki, tamamen şaki olan kimseden gayrisi zinaya düşmesin. Nitekim hırsızlık yapan kimsenin de elinin kesilmesini emretmiştir. Fakat diğer yandan Beyt'ul Mal'dan fakir ve muhtaç olanların ihtiyaçlarının giderilmesini emretmiştir ki şaki alanlardan gayrisi hırsızlık yapmasın.







              "eğer sıffinde engellenebilseydi cansız kuranın mızraklanışı o zaman kerbelada mızraklanmazdı canlı kuranın başı"

              Yorum


                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                selamunaleykum sayfa 337 yazıyor eğer elinizde mevcut ise bakarsanız bizede bilgi verirseniz memnun oluruz
                bazı ehli sünnet kitaplarının baskılarında değişikl,iik olduğunu duymuştum ama belkide dediğiniz gibi baskıdan kaynaklanan bir değişikliktir[quote author=ypa link=topic=1684.msg34633#msg34633 date=1244415110]
                muhtemelen farklı baskıdan kaynaklanan bir durumdur. yukarıdaki Ammed bin Hanbel in 1. cilt fihristi olup ilgili kısımı bulamadım mükünse konu başlığı olarak hangi başlık altında geçiyor tekrar kontrol edip yazar mısın?

                biz de te'yit edelim.
                [/quote]
                "eğer sıffinde engellenebilseydi cansız kuranın mızraklanışı o zaman kerbelada mızraklanmazdı canlı kuranın başı"

                Yorum


                  Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                  [quote author=muttaki link=topic=1684.msg34649#msg34649 date=1244442763]
                  selamunaleykum sayfa 337 yazıyor eğer elinizde mevcut ise bakarsanız bizede bilgi verirseniz memnun oluruz
                  bazı ehli sünnet kitaplarının baskılarında değişikl,iik olduğunu duymuştum ama belkide dediğiniz gibi baskıdan kaynaklanan bir değişikliktir[quote author=ypa link=topic=1684.msg34633#msg34633 date=1244415110]
                  muhtemelen farklı baskıdan kaynaklanan bir durumdur. yukarıdaki Ammed bin Hanbel in 1. cilt fihristi olup ilgili kısımı bulamadım mükünse konu başlığı olarak hangi başlık altında geçiyor tekrar kontrol edip yazar mısın?

                  biz de te'yit edelim.
                  [/quote]
                  [/quote]

                  Bende iki farklı baskıya baktım ama söz konusu sözleri bulamadım. Bırakın sayfayı, sözlere yakın bir bölüm yok...

                  Yorum


                    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                    Bundan bir kaç yıl evvel Tahrana gidip sözde araştırmalar yapan ve Muta üzerinden İrana ve Şiilere müthiş derecede saldıran, sünnileri ise YAKALA CO mantığı ile saldırtan öyleki o dönemde en samimi sünni dostlarımızın bile yüzlerini bize ekşitmesine sebep olan Türbanlı - Ülkücü Gazeteci Rabi Kazan İşte gerçek yüzü. Hadi bakalım. Rabia Kazanın, Muta iddiaları ve iftiraları yüzünden bu mektebe saldıran sünniler bu videoyu izlesinler ve bir hikmet arayışına girsinler. Videoyu youtubede gezerken tesadüf eseri buldum. Allah'ın laneti iftiracılara olsun.

                    İŞTE ŞOKE EDEN DETAYLAR!..

                    İşte Şiilere iftira atan, iftira üstüne iftira yağdıran ve bunun için bir kitap yazan Meşhur Sünni Rabia Kazanın yaptığı...

                    Muta üzerinden iftira atınca Mümin sünni diyenler acaba şimdi Rabia için ne diyorlar. Münafık Sünni mi?

                    Yorum


                      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                      [quote author=ypa link=topic=1684.msg41614#msg41614 date=1246941189]
                      [quote author=Mufazzal link=topic=1684.msg41612#msg41612 date=1246939346]
                      Allah'ın laneti iftiracılara olsun.

                      Muta üzerinden iftira atınca Mümin sünni diyenler acaba şimdi Rabia için ne diyorlar. Münafık Sünni mi?
                      [/quote]

                      devam. bir gün bu testiden iman hakikatleri güzel sözler Allah ın ve Peygamber inin sevgisi ile yazılmış sözler de duymak dileğiyle. sizi lanet zihniyeti ve tekfir adetinden Rabbim vazgeçirsin. bizim sözlerimiz kifayet etmiyor.

                      bu gün duydum rabia kazanı. az önce. sizden.

                      biz muta nın haram oluşunu ondan değil Peygamber s.a.v. in ve O nun s.a.v. Raşit Halifelerinin uygulamalarından öğrendik. rabia öyle demiş felan böyle demiş o kendilerini bağlar.

                      ayrıca vidio yu ve rabia nın ne dediğini dinlemediğimi de belirtmekte fayda görüyorum. VAkit kaybı.
                      [/quote]

                      Unutmadım o günleri. Trt 1'de açıklama üstüne açıklama yapan Diyanet Proflarını. Siyaset Meydanını. İntersen sitelerinde, sünni site ve forumlarının o günkü hallerini unutmadım. Sözlerim senin için değil ypa. Nitekim tüm iddialarını bu başlık çürütmüştür. Ama sen iddianda devam ediyorsun. yolun açık olsun.

                      Tekrar edeyim.

                      Allah'ın laneti bu mektebe ve sizin mektebe iftira atanların üzerine olsun.
                      En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 19:34.

                      Yorum


                        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                        [quote author=ypa link=topic=1684.msg41617#msg41617 date=1246941947]
                        [quote author=Mufazzal link=topic=1684.msg41615#msg41615 date=1246941715]
                        Tekrar edeyim.

                        Allah'ın laneti bu mektebe ve sizin mektebe iftira atanların üzerine olsun.
                        [/quote]

                        iftira atmak büyük günah ve onur zedeleyici bir durumdur evet. peki iftira atmak kişiyi dinden çıkarır mı? dinden çıkarmazsa müslüman için Allah ın lanetini dileyen birisi için ne düşünülür?


                        [/quote]

                        Bu kadın bu hali ile laneti hakediyor mu etmiyor mu? Yoksa Allah'ın laneti iftiracıların üzerine olsun hadisi Şerifini ne çabuk unuttunuz?
                        En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 19:33.

                        Yorum


                          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                          Demek Allah'ın Laneti iftiracıların üzerine olsun Hadisininde bir şerhi varmış. Eh sunun barim onuda okuyalım canım. Ben alıştım Kurtarma operasyonu senaryalolarını okumaya. Sunun bekliyorum.

                          Yorum


                            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                            vay anasına be
                            oooffffff of
                            bu müslümanlar ne zaman akıllanacak
                            Mufazzal kardeşim fox a ne kadar güvenebiliriz
                            bu haberi fasık olmayan kanallardan araştırmak lazım ve rabia kazandan savunma almak lazım yoksa bilmeden iftira atmayalım..
                            gerçi ben hiç tanımıyorum ypa nın dediği gibi ilk kez senin güzel araştırmanla görüp tanıdım
                            ama haber ilginç
                            başörtüsünü neden çıkarmamış
                            bir müslüman kadın nasıl ehli kitaptan biriyle üstelik kominist biriyle evlenebilir bunun için fetva sormuş mu sormuşsa kimden fetva almış
                            anne babanın izni olmadan kıyılan nikah şayet nikahsa caiz miymiş
                            daha bir sürü sorular sorulabilir en iyisi biri bunu ayrı bir başlık olarak açsın...
                            En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 19:33.

                            Yorum


                              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                              Bu meselenin öncesini bilseydin iyi olurdu abi. Ayrıca Rabia Kazan denen iftiracı zaten kendiside konuşuyor. Bu kadının öncesine dikkat edin. Araştırın. Özellikle Tahran Macerasını ve yazdığı kitabı inceleyin. Atıığı iftiraları ve toplumu basın aracılığı ile günlerce irana kışkırtmasını irdeleyin. Ben o günleri hatırlıyorum. O günlerde bir çok sitede bir çok forumda Rabia Kazandan başkası yoktu. Acaba ne derler şimdi?

                              Dünün Mümin sünnisi acaba bu evlilikten dolayı Münafık sünni olur mu?

                              Yorum


                                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                                [quote author=Mufazzal link=topic=1684.msg41612#msg41612 date=1246939346]


                                İŞTE ŞOKE EDEN DETAYLAR!..

                                http://www.youtube.com/watch?v=yOgZW...=related#lq-hq
                                [/quote]

                                rabia kazanın tahrandaki anılarını mal bulmuş mağribi gibi günlerce hatta haftalarca haber yapan türk kanalları nerdesiniz bunuda haber yapsanıza
                                ey ali kırca ey birand nerdesiniz bu aşağılık kadının ne mal olduğunu haber yapıp sunsanıza insanlara
                                En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 19:34.
                                Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                                İmam Ali (a.s)

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X