Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

    [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg58917#msg58917 date=1256796685]
    [quote author=AliekberBabacan link=topic=1684.msg58879#msg58879 date=1256766023]
    Kardeş Kuranda geçen bir iş ile, Kuranda geçmeyen bir işi aynı terazide tartmak ne kadar doğru?[/quote]

    kardeşim kim mutanın Kuranda olmadığını söyledi?
    [/quote]



    Soru sormuşum bir önceki sayfada, ben yüzeysel aradım denk gelmedim,bilen varsa bildirsin bakalım meseleye

    Ben 27 sayfayı bir anda okumadım, Kuran'da bunun bahsi geçiyor mu?

    Soru sormuşum, cevap gelmediği için geçmiyor mantığından yola çıktım, geçiyorsa ayet felan ver bakalım neymiş


    Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

    Ali Şeriati

    Yorum


      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

      n
      isa 24.

      Kocalı kadınlarla evlenmek de haram; ancak sahibi olduğunuz cariyeler müstesna. Allah'ın yazısı bu, emri bunlar size ve bunlardan başkalarını, evlenmeniz ve zinada bulunmamanız için arayıp istemeniz helal edilmiştir size. Kadınlardan biriyle evlenerek faydalandığınız takdirde mehirlerini kararlaştırıldığı veçhile verin. Miktarını tayin ettikten sonra gönül hoşluğuyla herhangi bir hususta uyuşursanız suç yok size. Şüphe yok ki Allah her şeyi bilir, hüküm ve hikmet sahibidir. *
      Kadınlardan biriyle evlenerek faydalandığınız takdirde mehirlerini kararlaştırıldığı veçhile verin. Miktarını tayin ettikten sonra gönül hoşluğuyla herhangi bir hususta uyuşursanız suç yok size.
      --------------------------------------------------------------------------------


      Kuran dayanağı olarak sunulan iş tek nisa 24 üncü ayetmiş


      mehirlerini kararlaştırıldığı veçhile verin.
      Bunu müta nikahıdır gibi algılamak yanlış olabilir şöyle ki mehir vermek işi o dönemin töreleri, örf adetinden olabildiğini anlıyoruz çünük mehir verme işi sayısız ayette geçiyor nisa 24 dışında

      Nisa 25 mesela, normal nikahtan bahsedildiği apaçıkken yine mehir verme işini ewle alıyor

      nisa 25

      ve mehirlerini güzellikle kendilerine veriniz,
      Maide 5 yine normal nşikahtan bahsettiği aşikarken mehir verin der



      maide 5

      kendilerine mehirlerini verib nikâhladığınız takdirde size halâldır,

      ahzab 50

      Ey o Peygamber! Biz bilhassa sana şunları halâl kıldık: mehirlerini vermiş olduğun zevcelerini,
      Yani bu mehir verme işini zevk karşılığı verilen, mütayı anlatan iş olarak öne sürmek dayanaksız olur


      mümtehime 10

      sizin o mü'mineleri nikâh etmenizide de, kendilerine mehirlerini verdiğiniz takdirde, üzerinize bir günah yoktur,

      nisa 4

      Kadınlarınızın mehirlerini bir bağış olarak verin, ama onlar, gönül hoşluğuyla mehirlerinin bir miktarını size bağışlarlarsa o vakit de onu içinize sindire sindire ve afiyetle yiyin.
      Mehir vermek o dönemin kültürü arasında olduğu apaçık anlaşılan bir iş, müta türü işindne dolayı mehir verme işi dayanaksız

      Yani elimizde sağlam Kuran dayanağı bulunammakla birlikte, işin sadece hadis dayanağı olduğu aşikar


      Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

      Ali Şeriati

      Yorum


        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

        sevgili kardeşim Kuranı Kerimde buna ilişkin benim bildiğim iki ayet var. şimdi onları sana sunuyorum:

        "Boşanan kadınlar lehine maruf bir şekilde faydalandırma vardır." (bakara suresi 241-ci ayet)

        bu ayeti tefsir eden sünni tefsircilerden Kurtubi bu konuda şunları söylüyor:

        Ebu Sevr der ki: Bu âyet-i kerime muhkemdir. Boşanan her kadın için mut'a vardır. ez-Zührî de böyle demiştir. ez-Zührî: Hatta kocası tarafından boşanan cariye için dahi bu bir haktır, der. Said b. Cübeyr de böyle demiştir: Boşa­nan her kadın için mut'a vardır. Bu, Şafiî'nin bu âyet-i kerime ile ilgili iki gö­rüşünden birisidir.

        Malik der ki: Boşanmış her kadının -ister iki talâk ile ister bir talâk ile bo­şanmış olsun, ister onunla gerdeğe girilmiş olsun ister girilmemiş olsun, is­ter mehrini tayin etmiş olsun ister etmemiş olsun- mut'a hakkı vardır. Bun­dan tek istisna mehri tesbit edilmiş olup kendisiyle gerdeğe girmeden önce boşanan kadındır. Böylesine mehrin yarısı yeterlidir. Şayet bu kadın için me-hir de tesbit edilmemiş ise, o takdirde mehr-i misilden daha az veya daha çok olsun mut'a hakkı vardır. Bu mut'anın da bir sınırı yoktur. Malik'ten bu gö­rüşü İbnu'l-Kasım nakletmiştir.

        İbnu'l-Kasım el-Müdevvene'de "İrhau's-Sütur" (Gerdek için perdelerin indirilmesi) bahsinde der ki: Yüce Allah bu âyet-i kerime gereğince boşa­nan her kadına mut'ayı bir hak olarak tesbit etmiştir. Bundan sonra ise öte­ki âyette kendisi için mehir tayin edilmiş olup gerdeğe girmediği kadını is­tisna edip onu mut'a kapsamının dışında tutmuştur, (bk. 2/237. âyet) İbn Zeyd ise diğer âyetin bu âyeti neshettiğini ileri sürmüştür.

        İbn Atiyye der ki: İbnu'l-Kasım nesh lafzından kaçınarak itisna lafzına sı­ğınmıştır. Böyle bir yerde ise istisna uygun düşmez. Aksine bu Zeyd b. Es-lem'in söylediği gibi katıksız bir neshtir. İbnu'l-Kasım yüce Allah'ın: "Bo­şanan kadınlar lehine.." buyruğunun bütün boşanmış kadınları kapsadığı ilkesine bağlı kaldığı takdirde kaçınılmaz olarak burada neshin olduğunu da söylemek zorunda kalacaktır.

        Ata b. Ebi Rebah ve başkaları ise şöyle demektedirler: Bu âyet-i kerime kendileriyle geredeğe girilmiş dul kadınlar hakkındadır. Çünkü daha önce­den bir başka âyette kendileriyle gerdeğe girilmemiş kadınların mut'asından söz edilmiştir. Bu görüşe göre; kendileriyle temas edilmeden önce mehirle-ri tayin edilmiş olanlar hiçbir şekilde kendileriyle gerdeğe girilmemiş kadın­ların kapsamına girmez. Bu da yüce Allah'ın: "Kendilerine mehir tayin etme­miş iken hanımları dokunmadan önce boşarsanız..." (el-Bakara, 2/237) âyet-i kerimesinin bu türden kadınları tahsis edici olduğunu söylemek de­mektir. Ne zaman ki: Bu gelen ifade onu da kapsar denilebiliyor ise; o va­kit burda nesih sözkonusu olur, aksi sözkonusu olmaz.


        gördüğün gibi içerisinde Malik ve Şafiinin olduğu bir gurup alim buna cevaz vermişdir (isteyenler buradan baka bilir: http://www.multimediaquran.com/quran...2-kurtubi8.htm). bir gurupda nesh edildiğini ireli sürmüş ancak diğer gurup onların nesh hakkındakı delillerine cevap vermişlerdir.

        ikinci ayet ise şudur: "......O hâlde, ne zaman onlarla müt'a nikâhı yaptınızsa, ücretlerini bir farz olarak verin....." (Nisa suresi 24-cü ayet)

        imamlarımızdan (a) ve İbn-i Abbas, İbn-i Mesud, Ubeyy b. Kaab, Katade, Mucahid, Suddi, İbn-i Cubeyr gibi sahabelerden bu ayetin muta konusunda olduğuna ait hadisler vardır. zaten hadisler olmasa bile ayetin hükmü açıktır. bazıları ayetin mutaya değil kadınla munasebeti anlatdığını ireli sürmüşsede bu görüş redd edilmiştir. bunun için buraya baka bilirsiniz:
        http://www.islamkutuphanesi.com/turk...estamtatum%20cümlesi%20daha%20önceki%20ifadeyle%20ilgili%20bir

        sevgili kardeşim benim ayetlerle olan delillerim bunlardı. ve ben bu ayetler konusunda sünni alimlerin görüşünü aktardım kendi görüşümü değil.

        Yorum


          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

          [quote author=AliekberBabacan link=topic=1684.msg58919#msg58919 date=1256799435]
          n
          isa 24.

          Kocalı kadınlarla evlenmek de haram; ancak sahibi olduğunuz cariyeler müstesna. Allah'ın yazısı bu, emri bunlar size ve bunlardan başkalarını, evlenmeniz ve zinada bulunmamanız için arayıp istemeniz helal edilmiştir size. Kadınlardan biriyle evlenerek faydalandığınız takdirde mehirlerini kararlaştırıldığı veçhile verin. Miktarını tayin ettikten sonra gönül hoşluğuyla herhangi bir hususta uyuşursanız suç yok size. Şüphe yok ki Allah her şeyi bilir, hüküm ve hikmet sahibidir. *
          Kadınlardan biriyle evlenerek faydalandığınız takdirde mehirlerini kararlaştırıldığı veçhile verin. Miktarını tayin ettikten sonra gönül hoşluğuyla herhangi bir hususta uyuşursanız suç yok size.
          --------------------------------------------------------------------------------


          Kuran dayanağı olarak sunulan iş tek nisa 24 üncü ayetmiş


          mehirlerini kararlaştırıldığı veçhile verin.
          Bunu müta nikahıdır gibi algılamak yanlış olabilir şöyle ki mehir vermek işi o dönemin töreleri, örf adetinden olabildiğini anlıyoruz çünük mehir verme işi sayısız ayette geçiyor nisa 24 dışında

          Nisa 25 mesela, normal nikahtan bahsedildiği apaçıkken yine mehir verme işini ewle alıyor

          nisa 25

          ve mehirlerini güzellikle kendilerine veriniz,
          Maide 5 yine normal nşikahtan bahsettiği aşikarken mehir verin der



          maide 5

          kendilerine mehirlerini verib nikâhladığınız takdirde size halâldır,

          ahzab 50

          Ey o Peygamber! Biz bilhassa sana şunları halâl kıldık: mehirlerini vermiş olduğun zevcelerini,
          Yani bu mehir verme işini zevk karşılığı verilen, mütayı anlatan iş olarak öne sürmek dayanaksız olur


          mümtehime 10

          sizin o mü'mineleri nikâh etmenizide de, kendilerine mehirlerini verdiğiniz takdirde, üzerinize bir günah yoktur,

          nisa 4

          Kadınlarınızın mehirlerini bir bağış olarak verin, ama onlar, gönül hoşluğuyla mehirlerinin bir miktarını size bağışlarlarsa o vakit de onu içinize sindire sindire ve afiyetle yiyin.
          Mehir vermek o dönemin kültürü arasında olduğu apaçık anlaşılan bir iş, müta türü işindne dolayı mehir verme işi dayanaksız

          Yani elimizde sağlam Kuran dayanağı bulunammakla birlikte, işin sadece hadis dayanağı olduğu aşikar



          [/quote]

          Allah aşkına söylermisin ayetleri tefsir etmeyi nereden öyrendin böyle? kim öğretmişse berbat. verdiğim linki oku nedenini bileceksin.

          Yorum


            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

            şimdi senin deliline karşılık şunları demek istiyorum: ayette (nisa 24) geçen "ne zamn onlardan faydanlandınızsa mehirlerini verin" sözü bu ayetin muta hakkında olduğunu gösteriyor. şimdi sana sorum şu birisi kendi zevcesiyle cinsi münasebette olduğunda ona mehirmi verir? eğer yok dersen derim ki ama ayet "ne zaman faydalansanız" diyor bilindiği üzere mehir sadece nikah kıyılırken verilir."

            Yorum


              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

              [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg58922#msg58922 date=1256800774]
              şimdi senin deliline karşılık şunları demek istiyorum: ayette (nisa 24) geçen "ne zamn onlardan faydanlandınızsa mehirlerini verin" sözü bu ayetin muta hakkında olduğunu gösteriyor. şimdi sana sorum şu birisi kendi zevcesiyle cinsi münasebette olduğunda ona mehirmi verir? eğer yok dersen derim ki ama ayet "ne zaman faydalansanız" diyor bilindiği üzere mehir sadece nikah kıyılırken verilir."
              [/quote]


              Kadınlardan biriyle evlenerek faydalandığınız takdirde mehirlerini kararlaştırıldığı veçhile verin.

              şimdi sana sorum şu birisi kendi zevcesiyle cinsi münasebette olduğunda ona mehirmi verir?
              İş cinsi münasebeti anlattığın nasıl emin olabiliyoruz ki?


              Mehir işi evlenme hususunda geçen bir husus dolayısıyla bunu özel müta manasına dayanak sunmak pek apaçık gelmiyor


              Karmakarışık bir iş, ben uzak durmayı tercih edeceğim, çünkü netice itibariyle ha sözde nikah kıyarak birlikte olunmuş ha birileriyle birlikte olunmuş, sonuçta toplumun kabul etmeyeceği bir yaklaşım


              Hal bu iş üzerine yürürse namus kavramı kalmaz, önüne gelen önüne gelenle müta işine girişir Allah'ın ehliyet verdiği bir durum diyerek


              Allah bunu buyurmuşsa bildiği iş var derim, ama emin olmadığım konularda fikir sahibi olmamaya özen göstereceğim,


              Acaba o dönemki örf ve adetlerini dizginleyip meşru bir duruma sokmak için mi inmiş ayettir,

              Çünkü şüphesiz, iş yaygın bir hal alırsa, Allah buna ruhsat veriyor dersek önüne gelen önüne gelenle mehir hakkında anlaştığı sürece, namus kavramı baya değişik bir hal alır

              Ama öte yandan Allah müta nikahını veya anlaşılmış mehir üzerinden birilerinin birileriyle olmasına hoş bakıyorsa, bu da demektir ki hakim olan tutuculuk hali Allah'ın ehliyet verdiği iş değil


              Baya karmakarışık açılar beliriyor,




              Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

              Ali Şeriati

              Yorum


                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                Aliekberbbacan KURAN'ı kafanıza göre yorumlamanıza hayranım,ancak bu kadar saçmasapan yorumlanabilir.
                namaz kılmayı ram olmak olarak gören,kabeye dönmeyi puta dönmek olarak gören, birindende başka bişey beklenmezdi herhalde.
                Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                İmam Ali (a.s)

                Yorum


                  Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                  [quote author=mikdat bin esved link=topic=1684.msg58928#msg58928 date=1256805430]
                  Aliekberbbacan KURAN'ı kafanıza göre yorumlamanıza hayranım,ancak bu kadar saçmasapan yorumlanabilir.
                  namaz kılmayı ram olmak olarak gören,kabeye dönmeyi puta dönmek olarak gören, birindende başka bişey beklenmezdi herhalde.
                  [/quote]

                  Katılıyorum artı kendisinin Arapçayı bildiğini bile sanmıyorum
                  Sadece meal okumuş kendine göre birşeyler çıkarmış bana göre. Yanlışım varsa düzeltebilir.
                  "Biz aşkı neynevada öğrendik hani o ihanet diyarında zulme meydan okuyarak baş kaldıran kızıl güllerle."

                  Yorum


                    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                    Bismillahirrahmanirrahim

                    30 sayfaya yaklaşmış bir konu. Normalde hiç bir forumda, yazılmayanlar yazılmış, çizilmiş. Bu konuda Şiiler o kadar net bir çerçeve ortaya koymuş ki, bu çerçeve üzerine yoğunlaşmak ve bu çerçeveden ötürü Şiilere saygı duymak var iken, birilerinin Kuran Ahlakından dem vurarak, diğer taraftan Hakiki İslamın bir Helali olan Muta Nikahından ötürü, Şiilere, Kuran Ahlakına ters, insan fıtratına aykırı bir şekilde, bilinçsizce ve cahilane bir üslup ile "ananız, bacınız, kızınız...şöyle, şöyle...yaparsa..." diyerek, birileri, münazara ve ihtilaf ahlakından nasipsizliğini göstermiştir. Nitekim, gerçek araştırmacı, gerçek sorgulayan ve gerçekten cevap isteyen Müslüman öncelikle bu sayfaları inceler, samimice sorusunu sorur ve cevabını bekler.

                    Nitekim aynı üslupda bir şii, Hulleyi, Muvakkatı veya Gündüzlücük denen nikah türünü eleştirirse ona da tavrımız aynı olur.

                    Şunu hiç bir zaman unutmayınız. Muta Nikahı Şiilere göre helaldir ama hiç bir Şii oturup, durup, gece gündüz Mutayla meşgul olmaz. Muta Nikahı, unuttuğumuz hatta aklımıza getirmediğimiz bir nikahtır ama Helaldir. Şartları ve ağır kanunları vardır. İmamlarımızın beyanı ile, "bilene helaldir, bilmeyene ise haram..." Bakire kızlarla, Hayat kadınları ile Muta Nikahı Haramdır. Temiz ve Dul bayanlarla yapılır. Ve bununda ağır şartları, hükümleri, hukuku ve kanunu vardır.

                    Allah rızası için bir meseleden ötürü bir toplumu idam etmeden önce o meseleyi o toplumun eserlerinde, risale ve ilmihallerinde hatta o toplumun içinde araştırınız.


                    http://www.velayet.com/index.php?topic=6295.0

                    Yorum


                      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                      [quote author=AliekberBabacan link=topic=1684.msg58926#msg58926 date=1256803314]
                      İş cinsi münasebeti anlattığın nasıl emin olabiliyoruz ki?[/quote]

                      diyelim ki, öyle yani faydalanma cinsi münasebet değil pekala insan zevcesinden herhangi bir konuda faydalanınca mehirmi verir?

                      [quote author=AliekberBabacan link=topic=1684.msg58926#msg58926 date=1256803314]
                      Mehir işi evlenme hususunda geçen bir husus dolayısıyla bunu özel müta manasına dayanak sunmak pek apaçık gelmiyor[/quote]

                      aksine çok açık geliyor şöyle ki, muta geçici evlilik demekdir ve bu evliliğin şartlarından birisi de erkeğin kadına mehirini vermesidir.

                      [quote author=AliekberBabacan link=topic=1684.msg58926#msg58926 date=1256803314]
                      Karmakarışık bir iş, ben uzak durmayı tercih edeceğim, çünkü netice itibariyle ha sözde nikah kıyarak birlikte olunmuş ha birileriyle birlikte olunmuş, sonuçta toplumun kabul etmeyeceği bir yaklaşım[/quote]

                      unutmayın az öncede dediğim gibi toplum birçok şeyi kabul etmeğe bilir. örneğin hülle ama bu Kuranla sabitdir.

                      [quote author=AliekberBabacan link=topic=1684.msg58926#msg58926 date=1256803314]
                      Hal bu iş üzerine yürürse namus kavramı kalmaz, önüne gelen önüne gelenle müta işine girişir Allah'ın ehliyet verdiği bir durum diyerek[/quote]

                      hayır kardeşim aksine şimdi ki durum insanları ahlaksızlığa sürüklüyor.

                      [quote author=AliekberBabacan link=topic=1684.msg58926#msg58926 date=1256803314]
                      Allah bunu buyurmuşsa bildiği iş var derim
                      [/quote]

                      bu bizim de bu konudakı cevaplarımızdan biridir. şimdi ben sana soruyorum içerisinde Malik ve Şafiinin de bulunduğu bir çok sünni ulemadan sana fetvalar sundum ve bu ayetlerin bizim dediğimiz mutaya delil olduğunu kabul etdiklerini söyledim. şimdi sana sorum sen bu fetvaları ve bu ayetleri kabul ediyormusun etmiyormusun?

                      Yorum


                        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                        Aliekberbabacan kardeşim yine tekrarlıyorum: diyelim ki, öyle yani ayette geçen faydalanma cinsi münasebet değil pekala insan zevcesinden herhangi bir konuda faydalanınca mehirmi verir?

                        Yorum


                          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                          Hakkımda yazılmış işler hakkında bir çok yanlış barınmasına rağmen, konuyu uzun uzun ele almamayı tercih ediyorum

                          Aliekberbbacan KURAN'ı kafanıza göre yorumlamanıza hayranım,ancak bu kadar saçmasapan yorumlanabilir.
                          namaz kılmayı ram olmak olarak gören,kabeye dönmeyi puta dönmek olarak gören, birindende başka bişey beklenmezdi herhalde.
                          Evet Allah'ın verdiği akıl ve okumamı emretmesinde dolayı elbette ki okuyup bana yansıyan işleri sorgulayacağım,bu birilerinin izafi algısına göre doğru gelemse bile, ruhsatımı Allah'tan almaktayım o bana dayanak olarak yeter,namz işi hakkında konu açmışız biz ram olmak, ona teslim olmak işini anlıyoruz, ve algılayışımız hakkında teredüte sahip olmamkla birlikte, Kabe konusunu da açıp ele almışım, meseleyi Puta dönmek oalrak da nitelememişim, bu son bilgi başka üyeden kalma olmalı,ki gerekçeelrimizi ayet ayet sıralamışız, herkes aynı inançtan ve yaklaşımdan olacak isimli iş de yok, zamanımız dolunca Allah karar verecek ne kadar sevap ne kadar günah yükü ile Ona geldiğimizi.

                          ----------------------------------------------------------

                          Katılıyorum artı kendisinin Arapçayı bildiğini bile sanmıyorum
                          Sadece meal okumuş kendine göre birşeyler çıkarmış bana göre. Yanlışım varsa düzeltebilir.
                          Kuranın mansına ermek için Arapça bilmem gerken isimli kural veya ayet varsa başım üstüne, ama günümüzde sayısız çeviri olmakla birlikte, bunları kendi aralarında bile kıyas etmek mümkün, dolayısıyla Allah'ın verdiği aklı kullanabilen başkaalrının aklından da yararlanmak suretiyle Kuran neyi bildirip bildirmediğini idrak edebilir

                          Sen Arapçayı şart görebilirsin, biz kimin neyi nasıl gördüğünü de sorgulamıyoruz, sana göre şart olabilir, bize göre değil sayın kardeş

                          ---------------------------------------------------------

                          Bu konuda Şiiler o kadar net bir çerçeve ortaya koymuş ki, bu çerçeve üzerine yoğunlaşmak ve bu çerçeveden ötürü Şiilere saygı duymak var iken, birilerinin Kuran Ahlakından dem vurarak, diğer taraftan Hakiki İslamın bir Helali olan Muta Nikahından ötürü, Şiilere, Kuran Ahlakına ters, insan fıtratına aykırı bir şekilde, bilinçsizce ve cahilane bir üslup ile "ananız, bacınız, kızınız...şöyle, şöyle...yaparsa..." diyerek, birileri, münazara ve ihtilaf ahlakından nasipsizliğini göstermiştir. Nitekim, gerçek araştırmacı, gerçek sorgulayan ve gerçekten cevap isteyen Müslüman öncelikle bu sayfaları inceler, samimice sorusunu sorur ve cevabını bekler.
                          Senin de pencerenden bakman hak, benim de hak, müta işi bildiğimiz gibiyse bende bu iş size hoş gleir mi gelmez mi sorgularım bundna alınganlık göstermiceksin hele ki kendin bildirmektesin buna Allah ruhsat veriyor diye

                          Allah'ın ruhsat verdiği iş zoruna gidiyorsa o senin meselen can, çünkü müta işi başkaları için koyulmamış olsa gerek mesele karı kız evlat olunca mı zoruna gidiyor, bu da demektir ki gönlün Allah'ın koymuş olduğu dediği işi kalbin kabul etmemekte, bunu da sen düşüneceksin ben değil

                          --------------------------------------------------------
                          Ve meseleye daldığım zaman, işin apaçık olmadığının farkına varmakla meseleden uzak duracağımı bildirdim, çünkü bilmediğim iş hakkında pek yorumalra dalıp da yarınımı riske atmayı uygun görmedim

                          Sayın elmeddin can'ın bildirdiği iş, düşüncemin değişim göstermesine sbep oldu, orda geri çark ettim, Allah buyurmuşsa bildiği vardır ama ben kendi adıma en iyisi konudan uzak durayım neticesine eriştim

                          Bununla beraber, bu işe Allah'ın ruhsat vermesi, değişik açıların belirmesine sebebiyet verdi, öyle ya Allah bu işe böylece ruhsat vermişse bunun sayısız açısı oluyordu

                          Allah'ın verdiği özgür düşüncesi ve akıl mantık vicdan üçlüsünü harekete geçirince anladım ki bu iş değişik işlere vesile olabilir

                          Önüme hiç gelmemiş meseleyi anlamaya girişmişken düşünmüşüm acaba bu iş o dönemki örf ve adetlerini dizginleyip meşru bir duruma sokmak için mi inmiş ayettir,

                          Çünkü biz düz ayetin niteliğine bakmayız, gerekçeyi de sorgularız her bir işe BATIN yanaştığımız için

                          Çünkü şüphesiz, iş yaygın bir hal alırsa, Allah buna ruhsat veriyor dersek önüne gelen önüne gelenle mehir hakkında anlaştığı sürece, namus kavramı baya değişik bir hal alır, dmeişim,

                          Çünkü iş apaçık ki Allah bir işe onay vermişse bu işin üstünü örtmek Allah'ın apaçık emrini örtmeye eşdeğerdir


                          Ve bu düşünceden de diğer düşünceye geçtim, çünkü hamd olsun biz işe geniş çaplı, toplumların etkilenişi , değişim, dönüşüm türü açılarla da baakrız,

                          Ama öte yandan Allah müta nikahını veya anlaşılmış mehir üzerinden birilerinin birileriyle olmasına hoş bakıyorsa, bu da demektir ki hakim olan tutuculuk hali Allah'ın ehliyet verdiği iş değil

                          Yani bu işlerin çoğu sorgulama, acaba şöyle mi de böyle mi de gibisinden

                          Akıl etme, değişik açıları düşünüp de ele almam Allah tarafından bana emredilmişse, sizin hoş bakıp bakmayacağınız beni etkilemez, ben Allah'ın bana akıl etme emrinin verdiği ruhsattan yola çıkarım

                          Ve netice itibariyle eriştiğim son ise, bu konuyu kaldıırp indirmekte haklısınız, ben kendi adıma uzak duracağım çünkü nisa 24 gerçek olarak öne sürülen işi mi anlatıyor, yoksa bize mantıklı geliyor diye iş bize böyle mi yansıyor bundna bile emin değilken, emin olmadığımzı işlerdne yola çıkıp kesin sonuçlara erişmek de pek sağlıklı olmadığı için konuya fazlasıyla dalmayacağım

                          Ama, müta işi gereçkten de Allah'ın onay verdiği bir iş ise, irdelediğim açılar geçerli

                          Son cümlemde bildirdiğim gibi karışık bir konu









                          Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

                          Ali Şeriati

                          Yorum


                            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                            kardeş lütfen sorulara cevap ver: sana içerisinde Malik ve Şafiinin de bulunduğu bir çok sünni ulemadan sana fetvalar sundum ve bu ayetlerin bizim dediğimiz mutaya delil olduğunu kabul etdiklerini söyledim. şimdi sana sorum sen bu fetvaları ve bu ayetleri kabul ediyormusun etmiyormusun?

                            yine tekrarlıyorum: diyelim ki, öyle yani ayette geçen faydalanma cinsi münasebet değil pekala insan zevcesinden herhangi bir konuda faydalanınca mehirmi verir?

                            Yorum


                              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                              Bismillahirrahmanirrahim

                              [quote author=AliekberBabacan link=topic=1684.msg58956#msg58956 date=1256814041]
                              Allah'ın ruhsat verdiği iş zoruna gidiyorsa o senin meselen can, çünkü müta işi başkaları için koyulmamış olsa gerek mesele karı kız evlat olunca mı zoruna gidiyor, bu da demektir ki gönlün Allah'ın koymuş olduğu dediği işi kalbin kabul etmemekte, bunu da sen düşüneceksin ben değil[/quote]

                              Aziz kardeşim! Mesele sizin "ana, bacı, kız kardeş" benzeri, hoş olmayan söz ve söylemlerinizin zoruma gidip gitmemesi değildir. Samimiyetle söylüyorum bu sözleri bir çok kez forumlarda okudum. Ne zoruma gider nede bu tür sözlerle giriş yapanlarla her hangi bir konu üzerine yazışmada bulunurum.

                              Aziz kardeşim! Şayet bir mesele üzerine yazışacaksak, o mesele ya soru sorularak ya cevap isteyerek ya da yorum yazılarak başlar. Her nasıl olursa olsun, çirkin benzetme, kıyas mantıklı örneklerden uzak durulmalıdır.

                              Muta Nikahını, benim Kalbim, aklım, bedenim ve Ruhum kabul etmektedir. Allah'ın emri ve Resulullah efendimizin sünnetine karşı, kabul etmeme gibi bir lüksüm kesinlikle olamaz. Hele ki bu emir, sünnet, İslam Dünyasının yegane eserlerinde ve sürülerce kaynakta müşterek olarak geçiyorsa kabul etmeme veya şüphe lüksüm asla ve asla olamaz.


                              [quote author=AliekberBabacan link=topic=1684.msg58956#msg58956 date=1256814041]
                              Ve meseleye daldığım zaman, işin apaçık olmadığının farkına varmakla meseleden uzak duracağımı bildirdim, çünkü bilmediğim iş hakkında pek yorumalra dalıp da yarınımı riske atmayı uygun görmedim[/quote]

                              Şayet bu sözleri bu başlıkla ilgili, Muta ile ilgili yazmışsanız, yaptığınız giriş yanlış ve hatalıdır.

                              Yorum


                                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                                [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg58958#msg58958 date=1256815451]
                                kardeş lütfen sorulara cevap ver: sana içerisinde Malik ve Şafiinin de bulunduğu bir çok sünni ulemadan sana fetvalar sundum ve bu ayetlerin bizim dediğimiz mutaya delil olduğunu kabul etdiklerini söyledim. şimdi sana sorum sen bu fetvaları ve bu ayetleri kabul ediyormusun etmiyormusun?

                                yine tekrarlıyorum: diyelim ki, öyle yani ayette geçen faydalanma cinsi münasebet değil pekala insan zevcesinden herhangi bir konuda faydalanınca mehirmi verir?
                                [/quote]

                                --------------------------------------------------------
                                sana içerisinde Malik ve Şafiinin de bulunduğu bir çok sünni ulemadan sana fetvalar sundum
                                ve bu ayetlerin bizim dediğimiz mutaya delil olduğunu kabul etdiklerini söyledim.

                                şimdi sana sorum sen bu fetvaları ve bu ayetleri kabul ediyormusun etmiyormusun?
                                Asla ve haşa


                                İmam Ali ve Ehli Beyt'le savaşmışlara hazret deyip yücelten kim olursa olsun asla ve asla tek bir sözüne itibar etmem

                                Bunların alim geçinenleri, Buhariden tut, Tirmizi ve diğerleri 12 İmamlara sevgi besleyenlerin sözlerini gayrı sikka bilecek, güvenilmez diyecek ben de , bunların öne sürdüklerine, Hazreti Ali ve Ehli Beytle savaşmış olmalarına rağmen veya hazret deyip yüceltmelerine rağmen itibar edeceğim?

                                Asla ve haşa

                                yine tekrarlıyorum: diyelim ki, öyle yani ayette geçen faydalanma cinsi münasebet değil pekala insan zevcesinden herhangi bir konuda faydalanınca mehirmi verir?
                                Bu ayet, öne sürülen iş hakkında senin dediğinin doğru olabileceğini düşündürmeye götürebilir, hatta oldukça mantığa yakın, böyle bile olsa, şahsen tam emin olmadığım için konu hakkında sonuçlara erişmemeyi tercih edeceğim, ama meselenin önemli olduğuna itibar ediyorum,şöyle ki ayet düşündüğümüz gibiyse haşa Allah boş yere birşey zikretmez, vardır bu işten bir keramet, biz eremesek bile


                                Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

                                Ali Şeriati

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X