Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

    [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg63236#msg63236 date=1259699770]
    maymunmusun? yapma cepnicik uyma darvin hocaya sen bilgisayar başında oturup yazı yazan bir insansın, maymunsa ağaçta gezip muz toplar. ne kadar farklısınız.
    [/quote]
    İstersen bırakalım....İş tatsızlaşmaya başladı....Söyleyecek sözünüz bitti ise,tamam deyin olsun bitsin........Ne gerk var ki düzeysizleşmeye.....

    Yorum


      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

      lütfen konuya dönelim.
      Konu dışı mesajlar editlenmiştir.
      Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
      İmam Ali (a.s)

      Yorum


        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

        [quote author=CEPNİ61 link=topic=1684.msg63288#msg63288 date=1259714372]
        [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg63236#msg63236 date=1259699770]
        maymunmusun? yapma cepnicik uyma darvin hocaya sen bilgisayar başında oturup yazı yazan bir insansın, maymunsa ağaçta gezip muz toplar. ne kadar farklısınız.
        [/quote]
        İstersen bırakalım....İş tatsızlaşmaya başladı....Söyleyecek sözünüz bitti ise,tamam deyin olsun bitsin........Ne gerk var ki düzeysizleşmeye.....
        [/quote]

        tatsızlaşdırma ki, tatsızlaşmasın

        Yorum


          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

          Moderatör arkadaşlarımnız benim bir kısım ifadelerimi editlemişler.........Belli ki bir denge gözetmişler....Ama ben editlenecek hiçbirşey yazmadım....Yazmam da........Bazan tartışma sertleşebilir,bu durum tartışma ortamının doğal bir sonucudur,ama terbiyesizleşmek,aşşağılaşmak elbetteki bir tartışma ortamına yakışmaz........
          Belki de bazi arkadaşlarımız,terbiyesizleşip aşşağılaşarak;başka tartışmacı arkadaşlarımıza da zarar veriyor...........Bu tür davranışlardan kaçınalım;moderatör arkadaşlarımızı da zor durumda bırakmayalım......

          Yorum


            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili


            Mut'a (Geçici Nikah) ile ilgili kitaplar:

            1-Kur'an'da ve Sünnet'te GEÇİCİ NİKAH [ Mut'a ]

            http://www.islamkutuphanesi.com/turk...rivayetler.htm

            2- Ehl-i Sünnet ve Ehl-i Beyt Mekteplerine Göre MÜT’A NİKÂHI ( Geçici Nikâh)

            http://www.islamkutuphanesi.com/turk...i/contents.htm

            3-Kitap ve Sünnet Işığında MUT'A NİKAHI

            Abdulkadir Çuhacıoğlu :: İlâhiyatçı - Öğretmen

            http://www.islamkutuphanesi.com/turk...ginda/muta.htm


            "Eğer küfredecek olursanız, çocukların saç­larını ağartan bir günde, siz kendinizi nasıl koruyacaksınız?" Müzzemmil / 17

            Yorum


              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

              sevgili sünnü kardeşlerim rica ediyorum bu fetvalara cevap verin. imam Kurtubi "El Cahiuli Ahkamil Kuran" adlı tefsirinden alıntı yapıyorum:

              "Boşanan kadınlar lehine maruf bir şekilde faydalandırma vardır." (bakara suresi 241-ci ayet)

              Ebu Sevr der ki: Bu âyet-i kerime muhkemdir. Boşanan her kadın için mut'a vardır. ez-Zührî de böyle demiştir. ez-Zührî: Hatta kocası tarafından boşanan cariye için dahi bu bir haktır, der. Said b. Cübeyr de böyle demiştir: Boşanan her kadın için mut'a vardır. Bu, Şafiî'nin bu âyet-i kerime ile ilgili iki görüşünden birisidir.

              Malik der ki: Boşanmış her kadının -ister iki talâk ile ister bir talâk ile boşanmış olsun, ister onunla gerdeğe girilmiş olsun ister girilmemiş olsun, ister mehrini tayin etmiş olsun ister etmemiş olsun- mut'a hakkı vardır. Bundan tek istisna mehri tesbit edilmiş olup kendisiyle gerdeğe girmeden önce boşanan kadındır. Böylesine mehrin yarısı yeterlidir. Şayet bu kadın için me-hir de tesbit edilmemiş ise, o takdirde mehr-i misilden daha az veya daha çok olsun mut'a hakkı vardır. Bu mut'anın da bir sınırı yoktur. Malik'ten bu görüşü İbnu'l-Kasım nakletmiştir.

              İbnu'l-Kasım el-Müdevvene'de "İrhau's-Sütur" (Gerdek için perdelerin indirilmesi) bahsinde der ki: Yüce Allah bu âyet-i kerime gereğince boşanan her kadına mut'ayı bir hak olarak tesbit etmiştir. Bundan sonra ise öteki âyette kendisi için mehir tayin edilmiş olup gerdeğe girmediği kadını istisna edip onu mut'a kapsamının dışında tutmuştur, (bk. 2/237. âyet) İbn Zeyd ise diğer âyetin bu âyeti neshettiğini ileri sürmüştür.

              İbn Atiyye der ki: İbnu'l-Kasım nesh lafzından kaçınarak itisna lafzına sığınmıştır. Böyle bir yerde ise istisna uygun düşmez. Aksine bu Zeyd b. Es-lem'in söylediği gibi katıksız bir neshtir. İbnu'l-Kasım yüce Allah'ın: "Boşanan kadınlar lehine.." buyruğunun bütün boşanmış kadınları kapsadığı ilkesine bağlı kaldığı takdirde kaçınılmaz olarak burada neshin olduğunu da söylemek zorunda kalacaktır.

              Ata b. Ebi Rebah ve başkaları ise şöyle demektedirler: Bu âyet-i kerime kendileriyle geredeğe girilmiş dul kadınlar hakkındadır. Çünkü daha önceden bir başka âyette kendileriyle gerdeğe girilmemiş kadınların mut'asından söz edilmiştir. Bu görüşe göre; kendileriyle temas edilmeden önce mehirle-ri tayin edilmiş olanlar hiçbir şekilde kendileriyle gerdeğe girilmemiş kadınların kapsamına girmez. Bu da yüce Allah'ın: "Kendilerine mehir tayin etmemiş iken hanımları dokunmadan önce boşarsanız..." (el-Bakara, 2/237) âyet-i kerimesinin bu türden kadınları tahsis edici olduğunu söylemek demektir. Ne zaman ki: Bu gelen ifade onu da kapsar denilebiliyor ise; o vakit burda nesih sözkonusu olur, aksi sözkonusu olmaz.

              gördüğün gibi içerisinde Malik ve Şafiinin olduğu bir gurup alim buna cevaz vermişdir (isteyenler buradan baka bilir: http://www.multimediaquran.com/quran...2-kurtubi8.htm). bir gurupda nesh edildiğini ireli sürmüş ancak diğer gurup onların nesh hakkındakı delillerine cevap vermişlerdir.

              şimdi benim sorum şu: içerisinde 4 mezhep imamının ikisinin yer aldığı bu fetvalara uymak caizmi? yani dolayısıyla muta caizmi?

              Yorum


                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg65636#msg65636 date=1261035464]
                sevgili sünnü kardeşlerim rica ediyorum bu fetvalara cevap verin. imam Kurtubi "El Cahiuli Ahkamil Kuran" adlı tefsirinden alıntı yapıyorum:

                "Boşanan kadınlar lehine maruf bir şekilde faydalandırma vardır." (bakara suresi 241-ci ayet)

                Ebu Sevr der ki: Bu âyet-i kerime muhkemdir. Boşanan her kadın için mut'a vardır. ez-Zührî de böyle demiştir. ez-Zührî: Hatta kocası tarafından boşanan cariye için dahi bu bir haktır, der. Said b. Cübeyr de böyle demiştir: Boşanan her kadın için mut'a vardır. Bu, Şafiî'nin bu âyet-i kerime ile ilgili iki görüşünden birisidir.

                Malik der ki: Boşanmış her kadının -ister iki talâk ile ister bir talâk ile boşanmış olsun, ister onunla gerdeğe girilmiş olsun ister girilmemiş olsun, ister mehrini tayin etmiş olsun ister etmemiş olsun- mut'a hakkı vardır. Bundan tek istisna mehri tesbit edilmiş olup kendisiyle gerdeğe girmeden önce boşanan kadındır. Böylesine mehrin yarısı yeterlidir. Şayet bu kadın için me-hir de tesbit edilmemiş ise, o takdirde mehr-i misilden daha az veya daha çok olsun mut'a hakkı vardır. Bu mut'anın da bir sınırı yoktur. Malik'ten bu görüşü İbnu'l-Kasım nakletmiştir.

                İbnu'l-Kasım el-Müdevvene'de "İrhau's-Sütur" (Gerdek için perdelerin indirilmesi) bahsinde der ki: Yüce Allah bu âyet-i kerime gereğince boşanan her kadına mut'ayı bir hak olarak tesbit etmiştir. Bundan sonra ise öteki âyette kendisi için mehir tayin edilmiş olup gerdeğe girmediği kadını istisna edip onu mut'a kapsamının dışında tutmuştur, (bk. 2/237. âyet) İbn Zeyd ise diğer âyetin bu âyeti neshettiğini ileri sürmüştür.

                İbn Atiyye der ki: İbnu'l-Kasım nesh lafzından kaçınarak itisna lafzına sığınmıştır. Böyle bir yerde ise istisna uygun düşmez. Aksine bu Zeyd b. Es-lem'in söylediği gibi katıksız bir neshtir. İbnu'l-Kasım yüce Allah'ın: "Boşanan kadınlar lehine.." buyruğunun bütün boşanmış kadınları kapsadığı ilkesine bağlı kaldığı takdirde kaçınılmaz olarak burada neshin olduğunu da söylemek zorunda kalacaktır.

                Ata b. Ebi Rebah ve başkaları ise şöyle demektedirler: Bu âyet-i kerime kendileriyle geredeğe girilmiş dul kadınlar hakkındadır. Çünkü daha önceden bir başka âyette kendileriyle gerdeğe girilmemiş kadınların mut'asından söz edilmiştir. Bu görüşe göre; kendileriyle temas edilmeden önce mehirle-ri tayin edilmiş olanlar hiçbir şekilde kendileriyle gerdeğe girilmemiş kadınların kapsamına girmez. Bu da yüce Allah'ın: "Kendilerine mehir tayin etmemiş iken hanımları dokunmadan önce boşarsanız..." (el-Bakara, 2/237) âyet-i kerimesinin bu türden kadınları tahsis edici olduğunu söylemek demektir. Ne zaman ki: Bu gelen ifade onu da kapsar denilebiliyor ise; o vakit burda nesih sözkonusu olur, aksi sözkonusu olmaz.

                gördüğün gibi içerisinde Malik ve Şafiinin olduğu bir gurup alim buna cevaz vermişdir (isteyenler buradan baka bilir: http://www.multimediaquran.com/quran...2-kurtubi8.htm). bir gurupda nesh edildiğini ireli sürmüş ancak diğer gurup onların nesh hakkındakı delillerine cevap vermişlerdir.

                şimdi benim sorum şu: içerisinde 4 mezhep imamının ikisinin yer aldığı bu fetvalara uymak caizmi? yani dolayısıyla muta caizmi?

                [/quote]

                Yorum


                  Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                  ypa- şahsım sabrederim. sabredemeyen ne yapsın derseniz. 4 eşe kadar müsade var bildiğim kadarıyla. neden normal nikah değilde belli bir zaman hususunda anlaşılmış nikah olan mut'a olsunki.
                  Milyonlarca işsizin bulunduğu bir ülkede kendi karnını doyurmaktan aciz milyonlarca insan vardır. Değil 4 kadınla evlenmeye 1 evlilik bile yapacak güç ve kudreti olmayan milyonlar vardır. İş yokş aş yok, mesken bile yok.

                  Bu milyonlara mutanın yolunu kapadın. Mesele kalmadı mı sanıyorsun. Türkiyede meydana gelen milyonlarca bilinen ve de bilinmeyen fuhuş vakası var. Bunlar neden oluyor bilmiyor musun? Mutayı yasaklamakla insanları zinadan uzak tutup takvaya sokabildiysen mesele yok. Mutayı yasakladın da insanlar zina yapmaktan vaz mı geçtiler.

                  Şu pratik hayatı görmezden gelerek konuşanlara illet olmamak mümkün mü? Mutayı yasaklayanlar genelevlere fetva vermediler mi?
                  Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                  Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                  Yorum


                    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                    [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg66709#msg66709 date=1261815415]
                    [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg65636#msg65636 date=1261035464]
                    sevgili sünnü kardeşlerim rica ediyorum bu fetvalara cevap verin. imam Kurtubi "El Cahiuli Ahkamil Kuran" adlı tefsirinden alıntı yapıyorum:

                    "Boşanan kadınlar lehine maruf bir şekilde faydalandırma vardır." (bakara suresi 241-ci ayet)

                    Ebu Sevr der ki: Bu âyet-i kerime muhkemdir. Boşanan her kadın için mut'a vardır. ez-Zührî de böyle demiştir. ez-Zührî: Hatta kocası tarafından boşanan cariye için dahi bu bir haktır, der. Said b. Cübeyr de böyle demiştir: Boşanan her kadın için mut'a vardır. Bu, Şafiî'nin bu âyet-i kerime ile ilgili iki görüşünden birisidir.

                    Malik der ki: Boşanmış her kadının -ister iki talâk ile ister bir talâk ile boşanmış olsun, ister onunla gerdeğe girilmiş olsun ister girilmemiş olsun, ister mehrini tayin etmiş olsun ister etmemiş olsun- mut'a hakkı vardır. Bundan tek istisna mehri tesbit edilmiş olup kendisiyle gerdeğe girmeden önce boşanan kadındır. Böylesine mehrin yarısı yeterlidir. Şayet bu kadın için me-hir de tesbit edilmemiş ise, o takdirde mehr-i misilden daha az veya daha çok olsun mut'a hakkı vardır. Bu mut'anın da bir sınırı yoktur. Malik'ten bu görüşü İbnu'l-Kasım nakletmiştir.

                    İbnu'l-Kasım el-Müdevvene'de "İrhau's-Sütur" (Gerdek için perdelerin indirilmesi) bahsinde der ki: Yüce Allah bu âyet-i kerime gereğince boşanan her kadına mut'ayı bir hak olarak tesbit etmiştir. Bundan sonra ise öteki âyette kendisi için mehir tayin edilmiş olup gerdeğe girmediği kadını istisna edip onu mut'a kapsamının dışında tutmuştur, (bk. 2/237. âyet) İbn Zeyd ise diğer âyetin bu âyeti neshettiğini ileri sürmüştür.

                    İbn Atiyye der ki: İbnu'l-Kasım nesh lafzından kaçınarak itisna lafzına sığınmıştır. Böyle bir yerde ise istisna uygun düşmez. Aksine bu Zeyd b. Es-lem'in söylediği gibi katıksız bir neshtir. İbnu'l-Kasım yüce Allah'ın: "Boşanan kadınlar lehine.." buyruğunun bütün boşanmış kadınları kapsadığı ilkesine bağlı kaldığı takdirde kaçınılmaz olarak burada neshin olduğunu da söylemek zorunda kalacaktır.

                    Ata b. Ebi Rebah ve başkaları ise şöyle demektedirler: Bu âyet-i kerime kendileriyle geredeğe girilmiş dul kadınlar hakkındadır. Çünkü daha önceden bir başka âyette kendileriyle gerdeğe girilmemiş kadınların mut'asından söz edilmiştir. Bu görüşe göre; kendileriyle temas edilmeden önce mehirle-ri tayin edilmiş olanlar hiçbir şekilde kendileriyle gerdeğe girilmemiş kadınların kapsamına girmez. Bu da yüce Allah'ın: "Kendilerine mehir tayin etmemiş iken hanımları dokunmadan önce boşarsanız..." (el-Bakara, 2/237) âyet-i kerimesinin bu türden kadınları tahsis edici olduğunu söylemek demektir. Ne zaman ki: Bu gelen ifade onu da kapsar denilebiliyor ise; o vakit burda nesih sözkonusu olur, aksi sözkonusu olmaz.

                    gördüğün gibi içerisinde Malik ve Şafiinin olduğu bir gurup alim buna cevaz vermişdir (isteyenler buradan baka bilir: http://www.multimediaquran.com/quran...2-kurtubi8.htm). bir gurupda nesh edildiğini ireli sürmüş ancak diğer gurup onların nesh hakkındakı delillerine cevap vermişlerdir.

                    şimdi benim sorum şu: içerisinde 4 mezhep imamının ikisinin yer aldığı bu fetvalara uymak caizmi? yani dolayısıyla muta caizmi?

                    [/quote]
                    [/quote]

                    Yorum


                      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                      Yorum


                        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                        Yorum


                          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                          [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg69515#msg69515 date=1264179757]
                          [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg66709#msg66709 date=1261815415]
                          [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg65636#msg65636 date=1261035464]
                          sevgili sünnü kardeşlerim rica ediyorum bu fetvalara cevap verin. imam Kurtubi "El Cahiuli Ahkamil Kuran" adlı tefsirinden alıntı yapıyorum:

                          "Boşanan kadınlar lehine maruf bir şekilde faydalandırma vardır." (bakara suresi 241-ci ayet)

                          Ebu Sevr der ki: Bu âyet-i kerime muhkemdir. Boşanan her kadın için mut'a vardır. ez-Zührî de böyle demiştir. ez-Zührî: Hatta kocası tarafından boşanan cariye için dahi bu bir haktır, der. Said b. Cübeyr de böyle demiştir: Boşanan her kadın için mut'a vardır. Bu, Şafiî'nin bu âyet-i kerime ile ilgili iki görüşünden birisidir.

                          Malik der ki: Boşanmış her kadının -ister iki talâk ile ister bir talâk ile boşanmış olsun, ister onunla gerdeğe girilmiş olsun ister girilmemiş olsun, ister mehrini tayin etmiş olsun ister etmemiş olsun- mut'a hakkı vardır. Bundan tek istisna mehri tesbit edilmiş olup kendisiyle gerdeğe girmeden önce boşanan kadındır. Böylesine mehrin yarısı yeterlidir. Şayet bu kadın için me-hir de tesbit edilmemiş ise, o takdirde mehr-i misilden daha az veya daha çok olsun mut'a hakkı vardır. Bu mut'anın da bir sınırı yoktur. Malik'ten bu görüşü İbnu'l-Kasım nakletmiştir.

                          İbnu'l-Kasım el-Müdevvene'de "İrhau's-Sütur" (Gerdek için perdelerin indirilmesi) bahsinde der ki: Yüce Allah bu âyet-i kerime gereğince boşanan her kadına mut'ayı bir hak olarak tesbit etmiştir. Bundan sonra ise öteki âyette kendisi için mehir tayin edilmiş olup gerdeğe girmediği kadını istisna edip onu mut'a kapsamının dışında tutmuştur, (bk. 2/237. âyet) İbn Zeyd ise diğer âyetin bu âyeti neshettiğini ileri sürmüştür.

                          İbn Atiyye der ki: İbnu'l-Kasım nesh lafzından kaçınarak itisna lafzına sığınmıştır. Böyle bir yerde ise istisna uygun düşmez. Aksine bu Zeyd b. Es-lem'in söylediği gibi katıksız bir neshtir. İbnu'l-Kasım yüce Allah'ın: "Boşanan kadınlar lehine.." buyruğunun bütün boşanmış kadınları kapsadığı ilkesine bağlı kaldığı takdirde kaçınılmaz olarak burada neshin olduğunu da söylemek zorunda kalacaktır.

                          Ata b. Ebi Rebah ve başkaları ise şöyle demektedirler: Bu âyet-i kerime kendileriyle geredeğe girilmiş dul kadınlar hakkındadır. Çünkü daha önceden bir başka âyette kendileriyle gerdeğe girilmemiş kadınların mut'asından söz edilmiştir. Bu görüşe göre; kendileriyle temas edilmeden önce mehirle-ri tayin edilmiş olanlar hiçbir şekilde kendileriyle gerdeğe girilmemiş kadınların kapsamına girmez. Bu da yüce Allah'ın: "Kendilerine mehir tayin etmemiş iken hanımları dokunmadan önce boşarsanız..." (el-Bakara, 2/237) âyet-i kerimesinin bu türden kadınları tahsis edici olduğunu söylemek demektir. Ne zaman ki: Bu gelen ifade onu da kapsar denilebiliyor ise; o vakit burda nesih sözkonusu olur, aksi sözkonusu olmaz.

                          gördüğün gibi içerisinde Malik ve Şafiinin olduğu bir gurup alim buna cevaz vermişdir (isteyenler buradan baka bilir: http://www.multimediaquran.com/quran...2-kurtubi8.htm). bir gurupda nesh edildiğini ireli sürmüş ancak diğer gurup onların nesh hakkındakı delillerine cevap vermişlerdir.

                          şimdi benim sorum şu: içerisinde 4 mezhep imamının ikisinin yer aldığı bu fetvalara uymak caizmi? yani dolayısıyla muta caizmi?

                          [/quote]
                          [/quote]
                          [/quote]

                          Yorum


                            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                            [quote author=ypa link=topic=1684.msg71022#msg71022 date=1265013366]
                            dahil olmak istemediğim konulara beni dahjil ediyorsunuz ama bir kaç kelime yazmdan geçemeyeceğim.

                            sizidestekliyor bile olsa bi yaznının tamamını okuyun.

                            aceb asizinle aynı görüştemi.

                            bakın mut' a verdiğiniz linkte ne olarak geçiyor.


                            Allah'ın: "Gelin size mut'a vereyim" (el-Ah-zab, 33/28. âyet 4. başlık) buyruğu ise Peygamber (sav)'ın bunu tatavvu' ola­rak yapmış olduğuna hamledilir, yoksa bu onun için vacip değildi. Yüce Al­lah'ın: "Sizin onlar aleyhine sayacağınız bir iddet yoktur. Onları metalan-dırın" (el-Alızab, 33/19) buyruğu da yine mehri tesbit edilmemiş olan kadın hakkında kabul edilmiştir.
                            [/quote]

                            kardeşim, istersen iyice oku ve baştan oku. ben bazı alimlerinizin mutanın haram olduğunu söylediklerini inkar etmiyorum. kopyaladığım sayfada onlarda var zaten. benim dediğim zaten alimlerinizden bir gurup (Malik ve Şafii de dahil) bunu kabul ediyorlar o zaman problem ne?

                            Yorum


                              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                              [quote author=ypa link=topic=1684.msg71025#msg71025 date=1265013783]
                              mut'a nın sizin anladığınız anlamda ilgili yerde kullanılmamış olması ama sizn için tekrar bir araştırma yapayım kısmet olursa.

                              biraz bu konuda müsadenizi isteyeceğim.

                              şafii tanıdıklarımız var, fakat böyle bir konudan haberimiz yok. tekrar danışalım. maliki tanıdığımız yo onularında ilmihallerine bakıp sizleri bilgilendirelim inşALlah.


                              mut'a ile ilgili tekrar delil eklemeyeceğim. çünkü önceki yazışmalarda gerekli dedlilleri yazdım. faydalanmak isterseniz tekrar okuyabilirsiniz.

                              şimdi müsadenizle
                              [/quote]

                              estağfirullah. aslında benim içinde bu konuda konuşmak çok iyi olucak. bilmenizi isterim ki, şia kesinlikle bu ayeti (Bakara suresi 241) mutaya tefsir etmiyor. en azından ben görmedim, böyle bir şeyden haberim yok. ama iki tefsirden de (imam Kurtubi ve Taberi) göründüğü gibi Ebu Sevr, Malik, Şafii, Zühri, Said bin Cübeyr ve başkalrının buna fetva verdikleri ortaya çıkmış oluyor.

                              Yorum


                                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                                [quote author=ypa link=topic=1684.msg71068#msg71068 date=1265064858]
                                mut'alandırmaktan kasıt uygun şekilde geçimlerini sağlamak şeklinde alınmış yani. ilgili alimler mut'a nikahını değil boşanan kadının geçiminin sağlanmasının gerekliliğine işaret etmektedirler.

                                [/quote]

                                kardeşim, sen bizimle oyun oynama! yahu görmüyormusun malik ve diğerleri "ister iki talak ile boşanmış olsun, ister tek talak ile, ister gerdeğe girilmiş olsun, ister olmasın" diyorlar. eğer konuşmak istiyorsan ben dedim bu konuyu çok merak ediyorum, gel konuşalım. yoksa kalkıp tevil ede ede tevilin belini kırma.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X