Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

    [quote author=ypa link=topic=1684.msg91352#msg91352 date=1277136445]
    arkadaşım bence boşa vakit kaybı . çünkü deliller ortadadır. sizin kabul etmeme sebebinizde bizim kabul etmeme sebebimizde bellidir.
    biz hadisler ve raviler üzerinde mutabık değliz. siz Hz Aişe r.a. dan gelen hadisleri Ebu Hureyre r.a. dan gelen hadisleri kabul etmiyorsunuz. şimdi getireceğimiz deliller burdan olacak siz bu sefer bu kişiler üzerinde yazacaksınız.

    ama dilerseniz yine de ekleyin delillerinizi.
    bu arada her zaman olduğu gibi üslup konusunda ki uyarımı tekrarlayayım çünkü konu üslupsuzluğa rahat kayacak bir konu selametle. [/quote]

    Ebu Hureyrenin hadisini neden kabul edeyim? eğer imamlarımızın a.s hadislerinden birine uygunsa alırım, muhalifse redd ederim, tek kalırsa güvenmem, destekleyen başka bir sahih hadis çıkarsa alırım. aynı şey Aişe anne içinde geçerlidir, Talha içinde, Muaviye içinde, Amr b. As içinde.

    kaldı ki, muta haramdır diyen hadisler sizin kendi rical alimlerinizce itibar edilmezdir. mutaya haram diyen hadisleriniz yine kendi içlerinde çelişiyor. buna karşılık ibni Mesud, ibni Abbas, Cabir, Übeyy r.a gibi sahabeler mutanın helal olduğunu söylüyor ve Nisa suresi 24-cü ayetin muta hakkında indiğinde ısara ediyorlar. aynı şey Ehli Beyt imamlarında a.s da aktarılıyor. yani ittifak var. neden inkar etmek gerekiyor ki?

    Yorum


      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

      Sayın ypa, ehli sünnet fıkhına göre, üzerinde nikah bulunmayan fahişelerle yapılan zinanın cezasını söyler misiniz
      Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
      Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

      Yorum


        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

        [quote author=ypa link=topic=1684.msg91667#msg91667 date=1277238761]
        o zman nisa 24 ün tefirilerinden başlayalım. tekrar eklemeyeyim önceki sayfalarda var.

        siz yeni deliller var demiştiniz. buyrun yeni delilleri görelim.[/quote]

        zaten biz başlamış bulunuyoruz muhterem.

        gördüğün gibi, ibni Kesirin kendiside ibni Abbas. Übeyy b. Kab ve birgurup başka sahabenin muta nikahı için caizdir dediğini itiraf ediyor. ayrıca Said b. Cübeyr ve Süddi gibi tabiin de caiz diyor. ibni Kesir daha sonra bunun cumhurun görüşünün aksine olduğunu, çünkü Hz. imamdan a.s Hayber günü mutanın yasaklandığına dair bir hadisin olduğunu söylüyor. ancak, bu hadis zayıftır zira hadisin ravileri arasında yer alan ibni Şihab ez Zuhri tedliste ünlü birisidir ve üstelik emevi ajanıdır. Hz. imama a.s nispet edilen hadis ve mutanın haram olduğunu söyleyen hadisler için buraya tıkla.

        ikinci olarak, görüyormusun tabiinden olan Süddi muta nikahını nasıl açıklıyor?

        Yorum


          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili


          yine gördüğün gibi Fahrettin er Razi bu konuda ümmetin ihtilaf ettiğini, ibni Abbas, İmran b. el Huseyinden muta caizidir dediklerini rivayet edildiğini söylüyor. daha sonra er Razi Ata el Horasani kanalı ile ibni Abbasdan r.a mutanın nesh edildiğini söylüyor. ancak bu hadis zayıftır. hadis için buraya tıkla

          ikinci olarak, er Razi Hz. imamın a.s oğlu Muhammed Hanefiyye r.a kanalı ile Hz. imamın a.s ibni Abbasa r.a mutanın yasak olduğunu söylediğini rivayet ediyor. ancak bu hadiste zayıftır hadis için buraya tıkla

          Yorum


            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

            şimdi, ibni Abbas, Übeyy b. Kab, İmran b. el Hüseyin r.a ve Hz. imamın a.s hadislerine ve Süddi ile Said b. Cubeyrin fetvalarına cevabını bekliyorum. gördüğün gibi, er Razi ve ibni Kesir bu zatların mutaya caizidr dediğini ve delil olarakta Nisa 24-cü ayeti sunduklarını söylüyorlar. istersen Ömerin kendisinden "muta Rasulullah s.a.a devrinde mübah idi ben yasaklıyorum" sözlerini aktarayım buraya. ehli sünnet uleması "Rasulullah s.a.a yasaklamış ama o sahabeler duymadığı için halife Ömerde tekrar duyurmak için bunu söylemiştir" diye kıvırmaya çalışıyor ancak er Razinin Cerir b. Taberiden ve onun da Hz. imamdan a.s aktardığı "Ömer mutayı yasak etmeseydi şakiden başkası zina etmezdi" hadisi herşeyi açıklıyor. hem bu hadis olmasa bile bu tevil havada kalırdı. ibni Abbas, Übeyy b. Kab, Hz imamın a.s bir hükmü bilmeyipte "Ali olmasaydı helak olurdum" diyen Ömerin bilmesi mümkünmü? Rasulullahın s.a.a "ben ilmin şehriyim Ali ise onun kapısıdır" dediği ilim şehrinin kapısı Hz. imamın a.s bir hükmü bilmeyipte fetva vermeğe çalışırken bir kadın tarafından pişman edilen Ömerin bilmesi mümkünmü? Rasulullahın s.a.a "size sarıldığınız müddetçe sapmayacağınız iki emanet bırakıyorum: Kuran ve Ehli Beytim" dediği halde Ehli Beytten a.s olan Hz. imamın a.s bir hükmü bilmeyipte Ömerin bilmesi mümkünmü?

            Yorum


              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

              yukarıda er Razinin Muhammed b. Ceir Taberiden onunda Hz. imamdan a.s rivayet ettiği "Ömer mutayı yasak etmeseydi şakiden başkası zina etmezdi" hadisi şu şia kaynaklarında da geçiyor:

              Allame Kuleyni r.a, "El Kâfî" cild 5, sayfa 448
              Şeyh Tusi r.a, "Tehzib" cild 7, sayfa 250
              Şeyh Tusi r.a, "İstibsâr", cild 3, sayfa 141



              Nisa suresi 24- cü ayetin muta ile ilgili olduğunu ibni Abbas, Übeyy b. Kab, İmran b. el Hüseyin r.a ve Süddi ile Said b. Cübeyrin söylediğini yukarıda görmüştük. şimdi aynı ayetin tefsirine dair Ehli Beyt imamlarından a.s bir kaç hadis aktaralım:

              imam Bakır'a a.s müt’a nikâhının hükmü sorulduğunda şu cevabı veriyor: "Kur'an'da şöyle bir ayet nazil olmuştur: "Onlardan bir şeye karşılık istimtâ ettiğinizde, ücretlerini kendilerine kararlaştırıldığı biçimde verin. Kararlaştırıldıktan sonra (bir miktarını düşmek için) aranızda anlaşmanızda sizin için bir sakınca yok." [Nisâ:24]

              Allame Kuleyni r.a, "El Kâfî" cild 5, sayfa 448
              Şeyh Tusi r.a, "Tehzib" cild 7, sayfa 250
              Şeyh Tusi r.a, "İstibsâr", cild 3, sayfa 141



              Ebû Hanîfe, imam Cafer Sadık'a a.s gelerek "Bana haber ver; muta nikâhı hak mı?" diye sorunca Hz. imam şöyle buyurur: "Subhânallâh! Sen Allah'ın şu ayetini hiç okumadın mı?: "Onlardan bir şeye karşılık istimtâ ettiğinizde, ücretlerini kendilerine kararlaştırıldığı biçimde verin." [Nisâ:24] Ebû Hanîfe diyor ki: "Allah'a yemin ederim ki, bu sanki daha önce hiç okumadığım bir ayet idi!"

              Allame Kuleynî r.a, "El Kafi", cild 5, sayfa 449-450

              Yorum


                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=1684.msg91702#msg91702 date=1277271427]
                Sayın ypa, ehli sünnet fıkhına göre, üzerinde nikah bulunmayan fahişelerle yapılan zinanın cezasını söyler misiniz
                [/quote]niye ve neye lazım. konu ehl-i sünnete göre islam fııkhı değil
                muta nikahının haram oluşu
                Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                Yorum


                  Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                  şimdi elmeddin arkadaş.
                  öncelikle hemen başlığı altta görülüyor . objektif olmak için bizi yormadan ilgili delilleri de aşağıya ekleyiver. haram olduğu görüşünün ifadeleri aynı yerden ibn-i kesirden olacağı için sizi yorayacaktır.


                  gelelim nisa 24 e. vakit konusu burada sıkıntı olan . mutanın süreli olması. üstteki ifadelerde de nisa süresinin anlamında da mutanın anlaşılması biraz güç ir yorum... çünkü süreli nikah değil bahsedilen.

                  zina ile farkını anlat bana. gittin birisi ile anlaştın. 1 haftalığına kapattın eve. parasını da verdin. bunun ahlaki olan yönünü anlat
                  velisinin izni ile hiç evlenmemiş olanlar ile de mut'a ypılabileceği görüşü hakim idi yanılmıyorsam. bu konudaki hatalı ifadelrimi mazur görüp(sizin mezheple ilgili olanları) açıklamalarda bulunun.
                  Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                  Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                  Yorum


                    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                    ifadelerde bulunan nisa 24 te de geçen süreli değil. normal nikahtır. kişiler aileyi cinsel birlerşim için düşünmezler. gelecek düşüncesi ile kurarlar. neslin devam etmesidir öncelik. tabiki haramdan sakınmak düşünceside vardır fakat bunün süreye bağlanması açıklama gerektirir.


                    bir diğer husus;
                    Hz Ömer r.a. ın haram kıldığını yazdınız. (helal olanı haram etmek)
                    şimdi Hz Ali r.a. den başlayarak hangisinin halka buy Hz.Ömer r.a. ın haram kıldığı biriş olup kesinlikle helaldir ben helal kılıyorum demiştir. nisa suresi ile aktardığınız ifadelerin doğuluğuda şüphelidir. çünkü imam-ı azam bu görüşmeyi yapmış olsa idi daha snraki fetvalarında bunu belirtmeli değil miydi? gerçi o da sizce yoldan çıkmış (haşa) kıyas yaptığı için ama yne de delillerin delilliği üzerinde böylece durmak gerek.


                    bir diğer husus öncelikli kaynak Kuran daha sonra sünnet. bu ikisinde ifade edilen hususlarda hangi sahabe ne demiş diye araştırılmaz. ondandırki kim ne demiş değil pEYGAMBER s.a.v. in hadisi var mı yok mu?ve uygulama ne çerçevededir. 12 imamdan en az biri en azından bunu helal olduğunu göstermek için yapmalı değiller miydi? sordum hangi imam mutaaya cevaz verip kendisi veya çevrelerindekine bunu telkin etmiştir.
                    Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                    Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                    Yorum


                      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                      diğer bir husus fıtrata aykırılık< islam dinin hükümleri emirleri her zaman fıtrata uygunur. yanlış anladığınız ifadelerden olduğu için aynı ifadelri kullanmak isemiyorum ama hanımlardan tarafından bakılmalıdır bir de duruma.. ve aile ve neslin devamı için bakılmalıdır.

                      ben defaatle ifade ettim muta nikahı ilezina arasında ben fark göremiyorum. zinanın kılıfına uydurulmuş hali diyorum. günümüzde de bunikahın ne amaçla uygulandığı görülmelidir. günah kadar günaha giden yollarda tıkanmalıdır. muta nikahı varsa insanlar neden evlensinlerki. erkek için iddet bekleme süresi olmadığı için haftada bir değişir. nasıl olsa parasınıveriyorsun. (kusuruma bakmayın) ifadeler biraz çirkin oldu ama gerçek
                      şu açıdan gerçek. bir erkek haftada bir muta yapabilr mi? sizce yapabilir. o zaman bu ifadelerimi mazur görmenizi rica edeceğim. bu konu hakkında yeni delilleri oldunu söyleyen elmeddinin farklı bir delili değildefarklı bir yorumu (KENDİSİNE AİT) olduğu görülmüştür. varsa bbaşka deliliniz buyrun. yoksa benim sorularımı cevaplayınız inşALlah.
                      Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                      Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                      Yorum


                        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                        yanı nassa karsı ıctıhad yapıyorsun.bence haram olmalı dıyorsun.

                        zınadan cok farklı kaydı var kuydu var sartları var kesınlıkle zına ıle bır degıl.

                        Yorum


                          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                          [quote author=ypa link=topic=1684.msg91863#msg91863 date=1277306690]
                          şimdi elmeddin arkadaş.
                          öncelikle hemen başlığı altta görülüyor . objektif olmak için bizi yormadan ilgili delilleri de aşağıya ekleyiver. haram olduğu görüşünün ifadeleri aynı yerden ibn-i kesirden olacağı için sizi yorayacaktır.[/quote]

                          ypa kardeşim, benim için ibni Kesirin ve ya diğer ehli sünnet alimlerinin er Razinin bile kendi görüşünün bir değeri yoktur. onlar beni bağlamaz. ben onların itirafını aktardım sadece. ibni Kesirde er Razide ibni Abbas, Übeyy, İmran b. el Hüseyin, Hz. imam a.s gibi sahabeden bir guruptan muta helaldir dediğini itiraf ediyor ve buna dair hadisler aktarıyorlar. beni işte bu bağlar. ehli sünnet ulemasının ne dediği değil.

                          [quote author=ypa link=topic=1684.msg91863#msg91863 date=1277306690]
                          gelelim nisa 24 e. vakit konusu burada sıkıntı olan . mutanın süreli olması. üstteki ifadelerde de nisa süresinin anlamında da mutanın anlaşılması biraz güç ir yorum... çünkü süreli nikah değil bahsedilen.[/quote]

                          güzel kardeşim, sen Kuran üstadı olan Übeyy b. Kabdan r.a daha iyimi bileceksin bu ayetin neye dalalet ettiğini? yoksa ümmetin alimi lakabını taşıyan ibni Abbasdanmı r.a daha iyi bileceksin? yoksa ilim şehrinin kapısı olan Hz. imamdanmı a.s daha iyi bileceksin?

                          [quote author=ypa link=topic=1684.msg91863#msg91863 date=1277306690]
                          zina ile farkını anlat bana. gittin birisi ile anlaştın. 1 haftalığına kapattın eve. parasını da verdin. bunun ahlaki olan yönünü anlat
                          velisinin izni ile hiç evlenmemiş olanlar ile de mut'a ypılabileceği görüşü hakim idi yanılmıyorsam. bu konudaki hatalı ifadelrimi mazur görüp(sizin mezheple ilgili olanları) açıklamalarda bulunun.[/quote]

                          kardeşim, bizim şuanki konumuz mutanın ahkamı, hükümleri ve ya zina ile farkının ne olduğu değil konumuz mutanın helal olduğudur. sen hele Übbey, ibni Abbas, Cabir, ibni Mesud, İmran b. el Hüseyin r.a ve Hz. imam a.s bir cevap ver sonra geçeriz biz o konulara. bu hadisleri kendi kaynağımdan aktarsaydım "uydurmadır, yalandır" diyecektin. aha al sana kendi kaynağın ve sahabelerin sözleri. buyur

                          Yorum


                            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                            ypa senden rica ediyorum, konuyu başka yönlere çekmeye çalışma. çünkü bir konuyu hall etmeden diğerine geçersek kavramlar bir birine karşıacak, konu rayından çıkacak ve bu bir munazara değil anlamsız bir sohbete dönüşecek.

                            Yorum


                              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                              [quote author=ypa link=topic=1684.msg91869#msg91869 date=1277307202]
                              ifadelerde bulunan nisa 24 te de geçen süreli değil. normal nikahtır. kişiler aileyi cinsel birlerşim için düşünmezler. gelecek düşüncesi ile kurarlar. neslin devam etmesidir öncelik. tabiki haramdan sakınmak düşünceside vardır fakat bunün süreye bağlanması açıklama gerektirir. [/quote]

                              senin bu dediğini Kuran üstadı olan Übeyy b. Kab bilmiyormuydu? ya ümmetin alimi olan ibni Abbas r.a? sen arapça bilmediğin halde Kuranı tefsir etmeğe kalkıyorsun ana dili, kendi dili arapça olan sahabe ibni Abbas, Übeyy b. Kab r.a bu ayetin muta hakkında indiğini söylüyor. bir husus daha, eğer ibni Abbas, Übeyy, İmran b. el Hüseyin r.a ve Hz. imamdan a.s aktarılan hadisler, Süddi ve Said b. Cübeyirden aktarılan fetvalar yanlış, zayıf olsa idi ibni Kesir ve er Razi bunu hemen belirtirlerdi.

                              [quote author=ypa link=topic=1684.msg91869#msg91869 date=1277307202]
                              bir diğer husus;
                              Hz Ömer r.a. ın haram kıldığını yazdınız. (helal olanı haram etmek)
                              şimdi Hz Ali r.a. den başlayarak hangisinin halka buy Hz.Ömer r.a. ın haram kıldığı biriş olup kesinlikle helaldir ben helal kılıyorum demiştir. nisa suresi ile aktardığınız ifadelerin doğuluğuda şüphelidir. çünkü imam-ı azam bu görüşmeyi yapmış olsa idi daha snraki fetvalarında bunu belirtmeli değil miydi? gerçi o da sizce yoldan çıkmış (haşa) kıyas yaptığı için ama yne de delillerin delilliği üzerinde böylece durmak gerek.[/quote]

                              Ömer bir şeyi haram kıla bilirmi? Ömer kimki neyi haram neyi helal kılsın? Ömerin yapa bileceği şey olsa olsa helal olan şeyi yasaklamaktır ki, ibni Abbas r.a gibi şiilerde ona aldırmaz, umursamaz bile. nasıl ki, ibni Abbas r.a ibni Zübeyrin halifeliği döneminde bile mutaya fetva veriyordu.

                              şu hadis şüpelidir diyerek hadisi redd etmek kuralı yoktur. eğer hadise bir itirazın varsa buyur rical alimlerince, rical kitaplarınca çürüt. nasıl ki, ben muta haramdır diyen hadisleri bizzat ehli sünnetin rical kitaplarına dayanarak çürüttmü.


                              [quote author=ypa link=topic=1684.msg91869#msg91869 date=1277307202]
                              bir diğer husus öncelikli kaynak Kuran daha sonra sünnet. bu ikisinde ifade edilen hususlarda hangi sahabe ne demiş diye araştırılmaz. ondandırki kim ne demiş değil pEYGAMBER s.a.v. in hadisi var mı yok mu?ve uygulama ne çerçevededir. 12 imamdan en az biri en azından bunu helal olduğunu göstermek için yapmalı değiller miydi? sordum hangi imam mutaaya cevaz verip kendisi veya çevrelerindekine bunu telkin etmiştir. [/quote]

                              "biz Kuran kaynak değildir"mi diyoruz. işte sana Kurani kaynak. Nisa suresi 24-cü ayet.

                              Yorum


                                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                                Sayın ypa sizi üzmek istemiyorum ama insaf ve vicdanla laylara yaklaşmıyorsunuz. Bakınız, bu gün dünya üzerinde işlenen zinayı bilmeniz görmeniz bile Muta nikahının helal oluşuna en büyük delil değil midir?

                                Siz söyleyin bakalım. Türkiyede zina ile ilgili istatistikler ne durumda. Zinaya bulaşmamış kaç kahraman var ülkemizde. Siz ne diyorsunuz. İşte İslamın Muta hükmü cari olsaydı, milyonlar zina etmez ancak fıtratı temelden bozuk ve asla düzelmeyecek olan çok az insan zina ederdi.

                                Diyeceksiniz ki yani zinanın yerine mutayı mı koyalım. Biz de deriz ki, zinanın yerine evliliği koymadık ki mutayı da koyalım. İnsanlar evlensinler, evliliğe gücü yetmeyenler muta nikahı yapsınlar ta ki zinaya düşmesinler. Muta zinanın yerine konulacak bir olgu değil, zinaya giden yolları kapatacak islamın bir ruhsatıdır.

                                Ayrıca Maliki mezhebinde de Muta nikahın olması sebebiyle ehli sünnete muta nikahı yoktur denemez.

                                Yine ehli sünnet alimleri kimseye bildirmeden içinden süre tayin ederek yani mutayı kastederek evlenen kişinin nikahi sahihtir demişlerdir. Yine ehli sünnet alimlerinden hiç birisi muta nikahını yapanlara zina haddi uygulanmaz demişlerdir.

                                Öyle anlaşılıyor ki, İslam İnkılabı v eşia düşmanları emevi ehli sünnetini bile geçmişler, ehli sünnetin mutaasıp alimlerinden daha insafsız bir biçimde yargıda bulunmaktadırlar.

                                Mutayı haram etmeğe uğraşıyorsun. Peki ülkendeki zina için bir çaren var mı? Ne yapılmalı da bu insanlar zina pisliğinden kurtulmalı. Önerilerinizi bir sıralayabilir misiniz?
                                Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                                Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X