Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili
[quote author=ypa link=topic=1684.msg92027#msg92027 date=1277370663]
mutanın helaolduğu görüşleri ile haram olduğuna dair görüşlerin zamanıdır önemli olan.[/quote]
kardeşim, önce Nisa suresi 24-cü ayetin muta hakkında olduğunu kabul etmiyordun şimdi de başka bir konuya geçtin. yahu imam a.s "eğer Ömer yasaklamasaydı şakiden başkası zina etmezdi" sözünden ne zaman söylendiği anlaşılmıyormu? İmran b el Hüsyinin r.a "Kitapta bu konuda muta âyeti nazil oldu. Resûlüllah (s.a.v) dahi onu bize emir buyurdu. Sonra mutayı nesheden bir âyet inmediği gibi Resûlüllah (s.a.v) de vefatına kadar ondan nehî buyurmadı. (Yalnız) bir adam ondan sonra kendi reyi ile dilediğini söyledi." sözü her şeyi açıklamaya yetmiyormu? İmran b el Hüseyin r.a açık açık nesh edilmedi adamın birisi kendi kafasına göre istediğini yaptı diyor.
[quote author=ypa link=topic=1684.msg92027#msg92027 date=1277370663]
Hz PEygamber s.a.v. ne zaman yasaklamış ve ümmeti ileri gelen sahabe-i kiramı mutaya ne zaman cevaz vermişleridr.
mutanın zaarlarını görmek için uygulama alanıda işlenmeli ki neden ilerde haram edildiği anlaşılsın.[/quote]
kardeşim, kendinden oyun çıkarma. Rasulullah s.a.a mutayı yasaklamamıştır. delilide Hz. imamın a.s sözleridir. ibni Abbasın ibni Zübeyr döneminde bile mutaya fetva vermesidir. Cabirin sözleridir. Ömerin kendi sözleridir. Ömer "muta Rasulullah s.a.a devrinde helal idi ben yasaklıyorum" diyor.
[quote author=ypa link=topic=1684.msg92027#msg92027 date=1277370663]içki gib idemiştim ama kıyas ypıyorsun o şeytaişdir yorumu ile karşılaşmıştım.
içki gibidir. Aşamalı olarak kaldırılmıştır. delil ise cevaz verdiğini söyldikleriniz dahil siizn kabul ettiğiniz 12 imam dahil hiçbirinin muta nikahı yapmamış olmasıdır. en aznından mmetin içine düştüğü bu durumu aydınlığa kavuşturmak için yaparlardı. ama bu nikahtan uzak durulması bizebunu haram kılındığının olar tarafından da bilindiği göstermektedir.[/quote]
yahu bir şeyin helal olması mutlaka yapılması gerekiyormu demektir? senin şeriatten haberi varmı? bir şeyin helal olması farz olmasımı demektir? bir şahsın helal olan bir şeyi yapmaması onun haram olduğumu demektir?
mutayı rasulullah s.a.a yasakladı diyen hadisleriniz çürüktür. hemde bizzat ehli sünnetin rical esaslarına, alimlerine ve kitaplarına göre. buna karşılık Übeyy, ibni Abbas, Cabi, İmran b. el Hüseyin r.a gibi sahabeler caizdir demiştirler. Hz. imamın a.s sözleride bu yöndedir. şimdi hadisleri tekrar aktarıyorum.
Ömer dedi ki: "Hz. Peygamber (s.a.s) zamanında iki türlü mut'a vardı. Ben bunları yasaklıyorum. Bunlara karşılık ceza vereceğim."
Fahrettin er Razi, "Mefahitul Gayb" tefsiri, Nisa suresi 24-cü ayetin tefsiri
Muhammed İbn Cerîr et-Taberî de tefsirinde Hz. Ali'nin şöyle dediğini rivayet etmiştir: "Eğer Ömer insanları mut'a'dan nehyetmeseydi, şakîler (azgın insanlar) müstesna, kimse zina etmezdi."
Fahrettin er Razi, "Mefahitul Gayb" tefsiri, Nisa suresi 24-cü ayetin tefsiri
16- (...) Bana Mulıammed b. Rafi' rivayet etti. (Dedi ki): Bize Abdürrezzâk rivayet etti. (Dedi ki): Bize İbni Cüreyc haber verdi. (Dedi ki): Bana Ebu'z-Zübeyr haber verdi. (Dedi ki): Câbir b. Abdillâh'ı şunu söylerken işittim. Biz [color=red]Resûlüllah (s.a.v) ile Ebû Bekir devirlerinde bir avuç kuru hurma ve un mukabilinde birkaç günlüğüne mût'a yapardık. Nihayet Amr b. Hureys hâdisesinde Ömer bundan nehyetti
Sahihi Müslim, Nikah kitabı, Muta nikahı babı, hadis 15, 16, 17 ve 18
[quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg91777#msg91777 date=1277290304]

gördüğün gibi, ibni Kesirin kendiside ibni Abbas. Übeyy b. Kab ve birgurup başka sahabenin muta nikahı için caizdir dediğini itiraf ediyor. ayrıca Said b. Cübeyr ve Süddi gibi tabiin de caiz diyor. ibni Kesir daha sonra bunun cumhurun görüşünün aksine olduğunu, çünkü Hz. imamdan a.s Hayber günü mutanın yasaklandığına dair bir hadisin olduğunu söylüyor. ancak, bu hadis zayıftır zira hadisin ravileri arasında yer alan ibni Şihab ez Zuhri tedliste ünlü birisidir ve üstelik emevi ajanıdır. Hz. imama a.s nispet edilen hadis ve mutanın haram olduğunu söyleyen hadisler için buraya tıkla.
ikinci olarak, görüyormusun tabiinden olan Süddi muta nikahını nasıl açıklıyor?[/quote]
[quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg91783#msg91783 date=1277291195]

yine gördüğün gibi Fahrettin er Razi bu konuda ümmetin ihtilaf ettiğini, ibni Abbas, İmran b. el Huseyinden muta caizidir dediklerini rivayet edildiğini söylüyor. daha sonra er Razi Ata el Horasani kanalı ile ibni Abbasdan r.a mutanın nesh edildiğini söylüyor. ancak bu hadis zayıftır. hadis için buraya tıkla
ikinci olarak, er Razi Hz. imamın a.s oğlu Muhammed Hanefiyye r.a kanalı ile Hz. imamın a.s ibni Abbasa r.a mutanın yasak olduğunu söylediğini rivayet ediyor. ancak bu hadiste zayıftır hadis için buraya tıkla[/quote]
ypa kardeşim, Allah aşkına insafla konuş. bu hadisler her şeyi açıklamıyorlarmı? ilim şehrinin kapısı olan imamın a.s bir hükmü bilmeyipte "Ali olmasaydı Ömer helak olurdu" diyen birinin bilmesi mümkünmü? ümmetin alimi lakabını taşıyan sahabe ibni Abbasın r.a bir hükmü bilmeyipte hüküm vermeğe kalktığında bir kadın tarafından pişman edilen Ömerin bilmesi mümkünmü? Peygamberimizin Kuranı kendisinde öğrenmemizi emr ettiği sahabe Übeyy b. Kabın, ibni Mesudun r.a Kurandan bihaber olması mümkünmü? Hz. imamın a.s bu sözleri Ömerin yasağından sonra söylediği açıktır. yine ibni Abbasın r.a ibni Zübeyir devrinde bile mutaya fetva verdiği Sahihi Müslimde geçiyor.
son olarak şunu bilmeni istiyorum bana ne senin, ne ehli sünnet alimlerinin sözleri, yorumları gerekmiyor. istersen kabullen, istersen inkar et ama sizin, evet bizzat sizin kaynaklarınıza göre Hz. imam a.s, Übeyy b. Kab, ibni Mesud, ibni Abbas, Cabir, İmran b. el Hüseyin, esma b. Ebu Bekir gibi sahabeler mutanın cazi, helal olduğunu ve bunu Ömerin yasakladığını söylemişlerdir. bizim için ise Ömer hiç bir şeyi yasak edemez. ne Ömer ne bir başkası. Muhammedin helali kıyamete kadar helal, haramı da haramdır.
[quote author=ypa link=topic=1684.msg92027#msg92027 date=1277370663]
mutanın helaolduğu görüşleri ile haram olduğuna dair görüşlerin zamanıdır önemli olan.[/quote]
kardeşim, önce Nisa suresi 24-cü ayetin muta hakkında olduğunu kabul etmiyordun şimdi de başka bir konuya geçtin. yahu imam a.s "eğer Ömer yasaklamasaydı şakiden başkası zina etmezdi" sözünden ne zaman söylendiği anlaşılmıyormu? İmran b el Hüsyinin r.a "Kitapta bu konuda muta âyeti nazil oldu. Resûlüllah (s.a.v) dahi onu bize emir buyurdu. Sonra mutayı nesheden bir âyet inmediği gibi Resûlüllah (s.a.v) de vefatına kadar ondan nehî buyurmadı. (Yalnız) bir adam ondan sonra kendi reyi ile dilediğini söyledi." sözü her şeyi açıklamaya yetmiyormu? İmran b el Hüseyin r.a açık açık nesh edilmedi adamın birisi kendi kafasına göre istediğini yaptı diyor.
[quote author=ypa link=topic=1684.msg92027#msg92027 date=1277370663]
Hz PEygamber s.a.v. ne zaman yasaklamış ve ümmeti ileri gelen sahabe-i kiramı mutaya ne zaman cevaz vermişleridr.
mutanın zaarlarını görmek için uygulama alanıda işlenmeli ki neden ilerde haram edildiği anlaşılsın.[/quote]
kardeşim, kendinden oyun çıkarma. Rasulullah s.a.a mutayı yasaklamamıştır. delilide Hz. imamın a.s sözleridir. ibni Abbasın ibni Zübeyr döneminde bile mutaya fetva vermesidir. Cabirin sözleridir. Ömerin kendi sözleridir. Ömer "muta Rasulullah s.a.a devrinde helal idi ben yasaklıyorum" diyor.
[quote author=ypa link=topic=1684.msg92027#msg92027 date=1277370663]içki gib idemiştim ama kıyas ypıyorsun o şeytaişdir yorumu ile karşılaşmıştım.
içki gibidir. Aşamalı olarak kaldırılmıştır. delil ise cevaz verdiğini söyldikleriniz dahil siizn kabul ettiğiniz 12 imam dahil hiçbirinin muta nikahı yapmamış olmasıdır. en aznından mmetin içine düştüğü bu durumu aydınlığa kavuşturmak için yaparlardı. ama bu nikahtan uzak durulması bizebunu haram kılındığının olar tarafından da bilindiği göstermektedir.[/quote]
yahu bir şeyin helal olması mutlaka yapılması gerekiyormu demektir? senin şeriatten haberi varmı? bir şeyin helal olması farz olmasımı demektir? bir şahsın helal olan bir şeyi yapmaması onun haram olduğumu demektir?
mutayı rasulullah s.a.a yasakladı diyen hadisleriniz çürüktür. hemde bizzat ehli sünnetin rical esaslarına, alimlerine ve kitaplarına göre. buna karşılık Übeyy, ibni Abbas, Cabi, İmran b. el Hüseyin r.a gibi sahabeler caizdir demiştirler. Hz. imamın a.s sözleride bu yöndedir. şimdi hadisleri tekrar aktarıyorum.
Ömer dedi ki: "Hz. Peygamber (s.a.s) zamanında iki türlü mut'a vardı. Ben bunları yasaklıyorum. Bunlara karşılık ceza vereceğim."
Fahrettin er Razi, "Mefahitul Gayb" tefsiri, Nisa suresi 24-cü ayetin tefsiri
Muhammed İbn Cerîr et-Taberî de tefsirinde Hz. Ali'nin şöyle dediğini rivayet etmiştir: "Eğer Ömer insanları mut'a'dan nehyetmeseydi, şakîler (azgın insanlar) müstesna, kimse zina etmezdi."
Fahrettin er Razi, "Mefahitul Gayb" tefsiri, Nisa suresi 24-cü ayetin tefsiri
16- (...) Bana Mulıammed b. Rafi' rivayet etti. (Dedi ki): Bize Abdürrezzâk rivayet etti. (Dedi ki): Bize İbni Cüreyc haber verdi. (Dedi ki): Bana Ebu'z-Zübeyr haber verdi. (Dedi ki): Câbir b. Abdillâh'ı şunu söylerken işittim. Biz [color=red]Resûlüllah (s.a.v) ile Ebû Bekir devirlerinde bir avuç kuru hurma ve un mukabilinde birkaç günlüğüne mût'a yapardık. Nihayet Amr b. Hureys hâdisesinde Ömer bundan nehyetti
Sahihi Müslim, Nikah kitabı, Muta nikahı babı, hadis 15, 16, 17 ve 18
[quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg91777#msg91777 date=1277290304]

gördüğün gibi, ibni Kesirin kendiside ibni Abbas. Übeyy b. Kab ve birgurup başka sahabenin muta nikahı için caizdir dediğini itiraf ediyor. ayrıca Said b. Cübeyr ve Süddi gibi tabiin de caiz diyor. ibni Kesir daha sonra bunun cumhurun görüşünün aksine olduğunu, çünkü Hz. imamdan a.s Hayber günü mutanın yasaklandığına dair bir hadisin olduğunu söylüyor. ancak, bu hadis zayıftır zira hadisin ravileri arasında yer alan ibni Şihab ez Zuhri tedliste ünlü birisidir ve üstelik emevi ajanıdır. Hz. imama a.s nispet edilen hadis ve mutanın haram olduğunu söyleyen hadisler için buraya tıkla.
ikinci olarak, görüyormusun tabiinden olan Süddi muta nikahını nasıl açıklıyor?[/quote]
[quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg91783#msg91783 date=1277291195]

yine gördüğün gibi Fahrettin er Razi bu konuda ümmetin ihtilaf ettiğini, ibni Abbas, İmran b. el Huseyinden muta caizidir dediklerini rivayet edildiğini söylüyor. daha sonra er Razi Ata el Horasani kanalı ile ibni Abbasdan r.a mutanın nesh edildiğini söylüyor. ancak bu hadis zayıftır. hadis için buraya tıkla
ikinci olarak, er Razi Hz. imamın a.s oğlu Muhammed Hanefiyye r.a kanalı ile Hz. imamın a.s ibni Abbasa r.a mutanın yasak olduğunu söylediğini rivayet ediyor. ancak bu hadiste zayıftır hadis için buraya tıkla[/quote]
ypa kardeşim, Allah aşkına insafla konuş. bu hadisler her şeyi açıklamıyorlarmı? ilim şehrinin kapısı olan imamın a.s bir hükmü bilmeyipte "Ali olmasaydı Ömer helak olurdu" diyen birinin bilmesi mümkünmü? ümmetin alimi lakabını taşıyan sahabe ibni Abbasın r.a bir hükmü bilmeyipte hüküm vermeğe kalktığında bir kadın tarafından pişman edilen Ömerin bilmesi mümkünmü? Peygamberimizin Kuranı kendisinde öğrenmemizi emr ettiği sahabe Übeyy b. Kabın, ibni Mesudun r.a Kurandan bihaber olması mümkünmü? Hz. imamın a.s bu sözleri Ömerin yasağından sonra söylediği açıktır. yine ibni Abbasın r.a ibni Zübeyir devrinde bile mutaya fetva verdiği Sahihi Müslimde geçiyor.
son olarak şunu bilmeni istiyorum bana ne senin, ne ehli sünnet alimlerinin sözleri, yorumları gerekmiyor. istersen kabullen, istersen inkar et ama sizin, evet bizzat sizin kaynaklarınıza göre Hz. imam a.s, Übeyy b. Kab, ibni Mesud, ibni Abbas, Cabir, İmran b. el Hüseyin, esma b. Ebu Bekir gibi sahabeler mutanın cazi, helal olduğunu ve bunu Ömerin yasakladığını söylemişlerdir. bizim için ise Ömer hiç bir şeyi yasak edemez. ne Ömer ne bir başkası. Muhammedin helali kıyamete kadar helal, haramı da haramdır.
Yorum