Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

    [quote author=ypa link=topic=1684.msg92027#msg92027 date=1277370663]
    mutanın helaolduğu görüşleri ile haram olduğuna dair görüşlerin zamanıdır önemli olan.[/quote]

    kardeşim, önce Nisa suresi 24-cü ayetin muta hakkında olduğunu kabul etmiyordun şimdi de başka bir konuya geçtin. yahu imam a.s "eğer Ömer yasaklamasaydı şakiden başkası zina etmezdi" sözünden ne zaman söylendiği anlaşılmıyormu? İmran b el Hüsyinin r.a "Kitapta bu konuda muta âyeti nazil oldu. Resûlüllah (s.a.v) dahi onu bize emir buyurdu. Sonra mutayı nesheden bir âyet inmediği gibi Resûlüllah (s.a.v) de vefatına kadar ondan nehî buyurmadı. (Yalnız) bir adam ondan sonra kendi reyi ile dilediğini söyledi." sözü her şeyi açıklamaya yetmiyormu? İmran b el Hüseyin r.a açık açık nesh edilmedi adamın birisi kendi kafasına göre istediğini yaptı diyor.

    [quote author=ypa link=topic=1684.msg92027#msg92027 date=1277370663]
    Hz PEygamber s.a.v. ne zaman yasaklamış ve ümmeti ileri gelen sahabe-i kiramı mutaya ne zaman cevaz vermişleridr.
    mutanın zaarlarını görmek için uygulama alanıda işlenmeli ki neden ilerde haram edildiği anlaşılsın.[/quote]

    kardeşim, kendinden oyun çıkarma. Rasulullah s.a.a mutayı yasaklamamıştır. delilide Hz. imamın a.s sözleridir. ibni Abbasın ibni Zübeyr döneminde bile mutaya fetva vermesidir. Cabirin sözleridir. Ömerin kendi sözleridir. Ömer "muta Rasulullah s.a.a devrinde helal idi ben yasaklıyorum" diyor.

    [quote author=ypa link=topic=1684.msg92027#msg92027 date=1277370663]içki gib idemiştim ama kıyas ypıyorsun o şeytaişdir yorumu ile karşılaşmıştım.
    içki gibidir. Aşamalı olarak kaldırılmıştır. delil ise cevaz verdiğini söyldikleriniz dahil siizn kabul ettiğiniz 12 imam dahil hiçbirinin muta nikahı yapmamış olmasıdır. en aznından mmetin içine düştüğü bu durumu aydınlığa kavuşturmak için yaparlardı. ama bu nikahtan uzak durulması bizebunu haram kılındığının olar tarafından da bilindiği göstermektedir.[/quote]

    yahu bir şeyin helal olması mutlaka yapılması gerekiyormu demektir? senin şeriatten haberi varmı? bir şeyin helal olması farz olmasımı demektir? bir şahsın helal olan bir şeyi yapmaması onun haram olduğumu demektir?

    mutayı rasulullah s.a.a yasakladı diyen hadisleriniz çürüktür. hemde bizzat ehli sünnetin rical esaslarına, alimlerine ve kitaplarına göre. buna karşılık Übeyy, ibni Abbas, Cabi, İmran b. el Hüseyin r.a gibi sahabeler caizdir demiştirler. Hz. imamın a.s sözleride bu yöndedir. şimdi hadisleri tekrar aktarıyorum.


    Ömer dedi ki: "Hz. Peygamber (s.a.s) zamanında iki türlü mut'a vardı. Ben bunları yasaklıyorum. Bunlara karşılık ceza vereceğim."

    Fahrettin er Razi, "Mefahitul Gayb" tefsiri, Nisa suresi 24-cü ayetin tefsiri


    Muhammed İbn Cerîr et-Taberî de tefsirinde Hz. Ali'nin şöyle dediğini rivayet etmiştir: "Eğer Ömer insanları mut'a'dan nehyetmeseydi, şakîler (azgın insanlar) müstesna, kimse zina etmezdi."

    Fahrettin er Razi, "Mefahitul Gayb" tefsiri, Nisa suresi 24-cü ayetin tefsiri


    16- (...) Bana Mulıammed b. Rafi' rivayet etti. (Dedi ki): Bize Abdürrezzâk rivayet etti. (Dedi ki): Bize İbni Cüreyc haber verdi. (Dedi ki): Bana Ebu'z-Zübeyr haber verdi. (Dedi ki): Câbir b. Abdillâh'ı şunu söylerken işittim. Biz [color=red]Resûlüllah (s.a.v) ile Ebû Bekir devirlerinde bir avuç kuru hurma ve un mukabilinde birkaç günlüğüne mût'a yapardık. Nihayet Amr b. Hureys hâdisesinde Ömer bundan nehyetti

    Sahihi Müslim, Nikah kitabı, Muta nikahı babı, hadis 15, 16, 17 ve 18

    [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg91777#msg91777 date=1277290304]

    gördüğün gibi, ibni Kesirin kendiside ibni Abbas. Übeyy b. Kab ve birgurup başka sahabenin muta nikahı için caizdir dediğini itiraf ediyor. ayrıca Said b. Cübeyr ve Süddi gibi tabiin de caiz diyor. ibni Kesir daha sonra bunun cumhurun görüşünün aksine olduğunu, çünkü Hz. imamdan a.s Hayber günü mutanın yasaklandığına dair bir hadisin olduğunu söylüyor. ancak, bu hadis zayıftır zira hadisin ravileri arasında yer alan ibni Şihab ez Zuhri tedliste ünlü birisidir ve üstelik emevi ajanıdır. Hz. imama a.s nispet edilen hadis ve mutanın haram olduğunu söyleyen hadisler için buraya tıkla.

    ikinci olarak, görüyormusun tabiinden olan Süddi muta nikahını nasıl açıklıyor?[/quote]

    [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg91783#msg91783 date=1277291195]

    yine gördüğün gibi Fahrettin er Razi bu konuda ümmetin ihtilaf ettiğini, ibni Abbas, İmran b. el Huseyinden muta caizidir dediklerini rivayet edildiğini söylüyor. daha sonra er Razi Ata el Horasani kanalı ile ibni Abbasdan r.a mutanın nesh edildiğini söylüyor. ancak bu hadis zayıftır. hadis için buraya tıkla

    ikinci olarak, er Razi Hz. imamın a.s oğlu Muhammed Hanefiyye r.a kanalı ile Hz. imamın a.s ibni Abbasa r.a mutanın yasak olduğunu söylediğini rivayet ediyor. ancak bu hadiste zayıftır hadis için buraya tıkla[/quote]


    ypa kardeşim, Allah aşkına insafla konuş. bu hadisler her şeyi açıklamıyorlarmı? ilim şehrinin kapısı olan imamın a.s bir hükmü bilmeyipte "Ali olmasaydı Ömer helak olurdu" diyen birinin bilmesi mümkünmü? ümmetin alimi lakabını taşıyan sahabe ibni Abbasın r.a bir hükmü bilmeyipte hüküm vermeğe kalktığında bir kadın tarafından pişman edilen Ömerin bilmesi mümkünmü? Peygamberimizin Kuranı kendisinde öğrenmemizi emr ettiği sahabe Übeyy b. Kabın, ibni Mesudun r.a Kurandan bihaber olması mümkünmü? Hz. imamın a.s bu sözleri Ömerin yasağından sonra söylediği açıktır. yine ibni Abbasın r.a ibni Zübeyir devrinde bile mutaya fetva verdiği Sahihi Müslimde geçiyor.

    son olarak şunu bilmeni istiyorum bana ne senin, ne ehli sünnet alimlerinin sözleri, yorumları gerekmiyor. istersen kabullen, istersen inkar et ama sizin, evet bizzat sizin kaynaklarınıza göre Hz. imam a.s, Übeyy b. Kab, ibni Mesud, ibni Abbas, Cabir, İmran b. el Hüseyin, esma b. Ebu Bekir gibi sahabeler mutanın cazi, helal olduğunu ve bunu Ömerin yasakladığını söylemişlerdir. bizim için ise Ömer hiç bir şeyi yasak edemez. ne Ömer ne bir başkası. Muhammedin helali kıyamete kadar helal, haramı da haramdır.

    Yorum


      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

      Mehmet abim, lütfen biraz sabırlı olun. gerçekler gün gibi ortada. ypanın yorumları ise sadece kendini bağlar.

      Yorum


        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

        [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg92047#msg92047 date=1277373183]
        Mehmet abim, lütfen biraz sabırlı olun. gerçekler gün gibi ortada. ypanın yorumları ise sadece kendini bağlar.
        [/quote]

        Haklısınız muhterem.
        Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
        Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

        Yorum


          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

          "öncelikle kusura bakmayın bir sürü dengesiz yorumla başka başlıklarda muhatap lduğum için bakma fırsatım olmadı bu başlığa hakkınızı helal edin."

          diğer bölümlerdeki bir muhatabınız olarak bundan üzerime alındım. diğer başlıklar diye genel ifade kullanıp sınır belirtmediğinize göre bu alınmam normal.

          diğer bölümlerdekileri seviyesiz ve dengesiz yorumlar yapıyor görüyorsanız ne die muhatap oluyorsunuz. burda yerinde cevaplar yazın burayla uğraşın kimse sizin boğazınızdan tutup oralarda yazın diye zorlamadı.. en azından ben böyle yapmadım..

          demek ki diğer yerlerdeki dengesiz dediklerinizle muhatap olduğunuza göre siz de dengesizsiniz çünkü onların seviyesine inmişsiniz..

          öte yandan diğer yerlerde vakit kaybından şikayet ediyorsunuz ama hiç bir yerde soruya cevap görmedim. sorularıma cevap dışında ne kadar başka sözler varsa yazıyorsunuz..

          bir kaç kez şunu hatırlattı bana bu ilgisiz yazılarınız:

          zamanın birinde bir okul müdürü okulun eksikliklerinden bunalmış ve ilçeye şikayet için bir yazı yazmış..

          okulun her yanı akıyor (çatısı) ama bir musluklar hariç...

          Yorum


            Ynt

            Sayin ypa, öyle ateshli ateshli yaziyorsunuz ki, "Peygamberden beslenmish" diyerek de aslinda çelishiyorsunuz kendinizle. Yani hz. Isanyi (en azindan bazilari bunun hakikaten hz. Isa oldugunu düshünürler) zalimlere ihbar eden onun en öndeki takipcilerinden degilmiydi? Yok canim, kesin o da takiyyeci shii olmushtur.
            [move]Dünyadan adalet bekleme. Adalet sahibine zulmetmiş olursun.[/move]

            Yorum


              Ynt

              Sayin ypa, ne demek istedigimi en az benim gibi anladiniz. Anlamadiysaniz(!) shöyle diyelim, kuyuya su dökmekle kuyu dolmuyor. Eger bir insanin kalbi Allah tarafindan imana müsayit kilinmamishsa, 124000 peygamber gelse de nafile. Belki diliyle "iman ettim" der, ama gönlüyle bunu yapmaz, takiyye yapar anlayacagin. Koskoca MÜNAFIQUN suresi var, bi zahmet okuyun o sureyi de, ne demek istedigimi bi de Kur'anin dilinden anlamaya çalishin.
              [move]Dünyadan adalet bekleme. Adalet sahibine zulmetmiş olursun.[/move]

              Yorum


                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg92045#msg92045 date=1277373107]
                [quote author=ypa link=topic=1684.msg92027#msg92027 date=1277370663]
                mutanın helaolduğu görüşleri ile haram olduğuna dair görüşlerin zamanıdır önemli olan.[/quote]

                kardeşim, önce Nisa suresi 24-cü ayetin muta hakkında olduğunu kabul etmiyordun şimdi de başka bir konuya geçtin. yahu imam a.s "eğer Ömer yasaklamasaydı şakiden başkası zina etmezdi" sözünden ne zaman söylendiği anlaşılmıyormu? İmran b el Hüsyinin r.a "Kitapta bu konuda muta âyeti nazil oldu. Resûlüllah (s.a.v) dahi onu bize emir buyurdu. Sonra mutayı nesheden bir âyet inmediği gibi Resûlüllah (s.a.v) de vefatına kadar ondan nehî buyurmadı. (Yalnız) bir adam ondan sonra kendi reyi ile dilediğini söyledi." sözü her şeyi açıklamaya yetmiyormu? İmran b el Hüseyin r.a açık açık nesh edilmedi adamın birisi kendi kafasına göre istediğini yaptı diyor.

                [quote author=ypa link=topic=1684.msg92027#msg92027 date=1277370663]
                Hz PEygamber s.a.v. ne zaman yasaklamış ve ümmeti ileri gelen sahabe-i kiramı mutaya ne zaman cevaz vermişleridr.
                mutanın zaarlarını görmek için uygulama alanıda işlenmeli ki neden ilerde haram edildiği anlaşılsın.[/quote]

                kardeşim, kendinden oyun çıkarma. Rasulullah s.a.a mutayı yasaklamamıştır. delilide Hz. imamın a.s sözleridir. ibni Abbasın ibni Zübeyr döneminde bile mutaya fetva vermesidir. Cabirin sözleridir. Ömerin kendi sözleridir. Ömer "muta Rasulullah s.a.a devrinde helal idi ben yasaklıyorum" diyor.

                [quote author=ypa link=topic=1684.msg92027#msg92027 date=1277370663]içki gib idemiştim ama kıyas ypıyorsun o şeytaişdir yorumu ile karşılaşmıştım.
                içki gibidir. Aşamalı olarak kaldırılmıştır. delil ise cevaz verdiğini söyldikleriniz dahil siizn kabul ettiğiniz 12 imam dahil hiçbirinin muta nikahı yapmamış olmasıdır. en aznından mmetin içine düştüğü bu durumu aydınlığa kavuşturmak için yaparlardı. ama bu nikahtan uzak durulması bizebunu haram kılındığının olar tarafından da bilindiği göstermektedir.[/quote]

                yahu bir şeyin helal olması mutlaka yapılması gerekiyormu demektir? senin şeriatten haberi varmı? bir şeyin helal olması farz olmasımı demektir? bir şahsın helal olan bir şeyi yapmaması onun haram olduğumu demektir?

                mutayı rasulullah s.a.a yasakladı diyen hadisleriniz çürüktür. hemde bizzat ehli sünnetin rical esaslarına, alimlerine ve kitaplarına göre. buna karşılık Übeyy, ibni Abbas, Cabi, İmran b. el Hüseyin r.a gibi sahabeler caizdir demiştirler. Hz. imamın a.s sözleride bu yöndedir. şimdi hadisleri tekrar aktarıyorum.


                Ömer dedi ki: "Hz. Peygamber (s.a.s) zamanında iki türlü mut'a vardı. Ben bunları yasaklıyorum. Bunlara karşılık ceza vereceğim."

                Fahrettin er Razi, "Mefahitul Gayb" tefsiri, Nisa suresi 24-cü ayetin tefsiri


                Muhammed İbn Cerîr et-Taberî de tefsirinde Hz. Ali'nin şöyle dediğini rivayet etmiştir: "Eğer Ömer insanları mut'a'dan nehyetmeseydi, şakîler (azgın insanlar) müstesna, kimse zina etmezdi."

                Fahrettin er Razi, "Mefahitul Gayb" tefsiri, Nisa suresi 24-cü ayetin tefsiri


                16- (...) Bana Mulıammed b. Rafi' rivayet etti. (Dedi ki): Bize Abdürrezzâk rivayet etti. (Dedi ki): Bize İbni Cüreyc haber verdi. (Dedi ki): Bana Ebu'z-Zübeyr haber verdi. (Dedi ki): Câbir b. Abdillâh'ı şunu söylerken işittim. Biz [color=red]Resûlüllah (s.a.v) ile Ebû Bekir devirlerinde bir avuç kuru hurma ve un mukabilinde birkaç günlüğüne mût'a yapardık. Nihayet Amr b. Hureys hâdisesinde Ömer bundan nehyetti

                Sahihi Müslim, Nikah kitabı, Muta nikahı babı, hadis 15, 16, 17 ve 18

                [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg91777#msg91777 date=1277290304]

                gördüğün gibi, ibni Kesirin kendiside ibni Abbas. Übeyy b. Kab ve birgurup başka sahabenin muta nikahı için caizdir dediğini itiraf ediyor. ayrıca Said b. Cübeyr ve Süddi gibi tabiin de caiz diyor. ibni Kesir daha sonra bunun cumhurun görüşünün aksine olduğunu, çünkü Hz. imamdan a.s Hayber günü mutanın yasaklandığına dair bir hadisin olduğunu söylüyor. ancak, bu hadis zayıftır zira hadisin ravileri arasında yer alan ibni Şihab ez Zuhri tedliste ünlü birisidir ve üstelik emevi ajanıdır. Hz. imama a.s nispet edilen hadis ve mutanın haram olduğunu söyleyen hadisler için buraya tıkla.

                ikinci olarak, görüyormusun tabiinden olan Süddi muta nikahını nasıl açıklıyor?[/quote]

                [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg91783#msg91783 date=1277291195]

                yine gördüğün gibi Fahrettin er Razi bu konuda ümmetin ihtilaf ettiğini, ibni Abbas, İmran b. el Huseyinden muta caizidir dediklerini rivayet edildiğini söylüyor. daha sonra er Razi Ata el Horasani kanalı ile ibni Abbasdan r.a mutanın nesh edildiğini söylüyor. ancak bu hadis zayıftır. hadis için buraya tıkla

                ikinci olarak, er Razi Hz. imamın a.s oğlu Muhammed Hanefiyye r.a kanalı ile Hz. imamın a.s ibni Abbasa r.a mutanın yasak olduğunu söylediğini rivayet ediyor. ancak bu hadiste zayıftır hadis için buraya tıkla[/quote]


                ypa kardeşim, Allah aşkına insafla konuş. bu hadisler her şeyi açıklamıyorlarmı? ilim şehrinin kapısı olan imamın a.s bir hükmü bilmeyipte "Ali olmasaydı Ömer helak olurdu" diyen birinin bilmesi mümkünmü? ümmetin alimi lakabını taşıyan sahabe ibni Abbasın r.a bir hükmü bilmeyipte hüküm vermeğe kalktığında bir kadın tarafından pişman edilen Ömerin bilmesi mümkünmü? Peygamberimizin Kuranı kendisinde öğrenmemizi emr ettiği sahabe Übeyy b. Kabın, ibni Mesudun r.a Kurandan bihaber olması mümkünmü? Hz. imamın a.s bu sözleri Ömerin yasağından sonra söylediği açıktır. yine ibni Abbasın r.a ibni Zübeyir devrinde bile mutaya fetva verdiği Sahihi Müslimde geçiyor.

                son olarak şunu bilmeni istiyorum bana ne senin, ne ehli sünnet alimlerinin sözleri, yorumları gerekmiyor. istersen kabullen, istersen inkar et ama sizin, evet bizzat sizin kaynaklarınıza göre Hz. imam a.s, Übeyy b. Kab, ibni Mesud, ibni Abbas, Cabir, İmran b. el Hüseyin, Esma b. Ebu Bekir gibi sahabeler mutanın cazi, helal olduğunu ve bunu Ömerin yasakladığını söylemişlerdir. bizim için ise Ömer hiç bir şeyi yasak edemez. ne Ömer ne bir başkası. Muhammedin helali kıyamete kadar helal, haramı da haramdır.

                [/quote]

                Yorum


                  Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                  farklı olay.en ıyı olan tabıkı daimi evlilik ama bu muta haramdır anlamına gelmiyor

                  Yorum


                    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili


                    Evlilik Büyük Bir İbadettir


                    247-Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Evli insanın kıldığı iki rekat namaz, geceyi ibadetle geçiren ve gündüzleri de oruç tutan bekar insanın (ibadetinden) daha hayırlıdır."
                    Men la Yehzuruh'ul-Fakih, c. 3, s. 384


                    * * *

                    248-Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Uyuyan evli kimse Allah nezdinde geceleri ibadet eden gündüzleri ise oruç tutan bekardan daha üstündür."
                    Bihar'ul-Envar, c. 103, s. 221

                    * * *

                    249-Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Ümmetimin iyileri evliler, kötüleri ise bekarlardır."
                    Bihar'ul-Envar, c. 103, s. 221


                    * * *


                    250-İmam Sadık (a.s) şöyle buyurmuştur: Adamın biri babamın yanına geldi. Babam kendisine, "eşin var mı?" diye sordu. Adam, "hayır" dedi. Bunun üzerine babam şöyle dedi: "Ben dünya ve içindeki her şey benim olsa da bir tek gece eşsiz kalmayı istemem." (Babam daha sonra şöyle dedi "Evli adamın kıldığı iki rekat namaz; geceleri ibadet eden, gündüzleri ise oruç tutan bekar kimsenin ibadetinden daha üstündür." Babam daha sonra kendisine yedi dinar vererek şöyle buyurdu: "Git bununla evlen."
                    Bihar'ul-Envar, c. 103, s. 217

                    Konular


                    * * *

                    Evliliğe Teşvik


                    251-Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Evlenen kimse dininin yarısını korumuş olur. (Başka bir hadiste de şöyle buyurulmuştur "Geri kalan yarısı hususunda da Allah'tan korkmalıdır."
                    el-Kafi, c. 5, s. 328

                    * * *

                    252-Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Cehennem ehlinin çoğu bekarlardır."
                    Men La Yehzuruh'ul-Fakih, c. 3, s. 384

                    * * *

                    253-Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "En kötü ölüleriniz bekarlardır."
                    et-Tehzib, c. 7, s. 239

                    * * *

                    254-Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Her kim Allah'a temiz ve tahir olarak (günahsız bir şekilde) kavuşmak istiyorsa evlenmelidir."
                    Men La Yehzuruh'ul-Fakih, c. 3, s. 385

                    * * *

                    255-Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Evlen, aksi takdirde Hıristiyan ruhbanlarından (Başka bir rivayette ise, "Şeytanın kardeşlerinden&quot olursun."
                    Bihar'ul-Envar, c. 103, s. 221

                    Konular


                    İlahi Rahmetin ve Güzel Ahlakın Anahtarı Evliliktir.


                    256-Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Göklerin rahmet kapısı dört yerde açılır: Yağmur yağarken, çocuk anne ve babasının yüzüne bakarken, Kabe kapısı açılırken ve nikah kıyılırken."
                    Bihar'ul-Envar, c. 103, s. 221

                    * * *


                    257-Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Bekar çocuklarınızı evlendirin, zira bu vesile ile Allah ahlaklarını güzelleştirir, rızıklarını genişletir ve haysiyetlerini/mürüvvetlerini çoğaltır."
                    Bihar'ul-Envar, c. 103, s. 222


                    * * *

                    258-Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Evlenin ve bekarlarınızı evlendirin. Zira evlilik çağına eren kızlarını ve kız kardeşlerini kolayca evlendirip, düzene koyması, her Müslüman erkeğin en büyük mutluluğudur."
                    el-Kafi, c. 5, s. 328


                    * * *

                    259-Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Allah azze ve celle'ye İslam'da nikah ile kurulan evden daha sevimli hiçbir şey yoktur. Allah azze ve celle'nin en çok buğz ettiği şey ise, İslam'da ayrılık, yani talak ile dağılan evdir."
                    el-Kafi, c. 5, s. 328

                    Konular

                    * * *

                    Evlilikte Acele Etmek

                    260-Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Bekar kızlar, ağaçtaki meyveler gibidir. Meyveler yetişir de toplamazlarsa, güneş bozar ve rüzgar dağıtır. Bekar kızlar da işte böyledir; kadınların derk ettiğini derk ettikleri zaman artık onları evlendirmekten başka bir çare/ilaç yoktur. Aksi takdirde fesada düşmeyeceklerinden emin olunamaz. Zira şüphesiz onlar da insandır. (beşeri iç güdülere sahiptir.)"
                    el-Kafi, c. 5, s. 337

                    * * *

                    261-Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: Gençliğinin başında evlenen genç kimse için şeytan şöyle feryat eder: Eyvahlar olsun bana, eyvahlar olsun bana, dininin üçte ikisini benden korudu."
                    Bihar'ul-Envar c. 103, s. 221

                    * * *

                    262-Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Ey gençler, evlenmeye gücü yetenleriniz evlensin. Zira evlilik gözlerinizi (günahlar peşinde koşmaya) kapar ve ırzınızı korur."
                    Müstedrek'ül-Vesail'uş-Şia, c. 14, s. 153

                    * * *

                    263-Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Şüphesiz ki Peygamber (erkekler için) dünyayı terk edip evlilikten kaçınmayı nehy etmiş ve kadınları da nefislerini evlilikten alıkoymaktan sakındırmıştır."
                    Müstedrek'ül-Vesail'uş-Şia, c. 14, s. 248

                    Yorum


                      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                      [quote author=ypa link=topic=1684.msg94370#msg94370 date=1278448875]
                      Zeydîler, çoğunluğun görüşüne uyarak mut'a nikahını meşru görmemişlerdir. Onlar ehl-i sünnet gibi İbn Abbas'ın önceki görüşünden döndüğünü söylemiştir. (İbnü'l-Murteza, el-Bahru'z-Zıhar, 1. baskı, III, 22)
                      [/quote]

                      Zeydiyye mektebinde çoğunluğun görüşü asla delil değildir. Zeydiyye mektebi eğer muta nikahını haram biliyo ise bu Allah ve resulü bunu yasakladığı içindir. Yoksa tüm insanlık ittifak edip muta helaldir deseler bile zeydiler bu çirkin ameli yine reddedeceklerdir.

                      kendi görüşünüzdeki çelişkiyi zeydiyye mektebine yamamayın.. bizler ne ibni abbasın muta hakkında o sözleri söylediğine inanırız ne de o sözlerden geri döndüğüne.

                      muta nikahı cahiliye adetidir ve islamla beraber ortadan kaldırılmıştır. önce helaldi sonra yasaklandı diyen ehlisünnet, hala serbesttir diyen isnaaşeriyye heva ve heveslerini, şehveti arzularını dine yamamaya çalıştıkları için bu aşamaya gelinmiştir.

                      Yorum


                        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                        zeydiler ameli konularda sünni değil mi?.. O halde sünnilerden nasıl farklı olabilirler ki muta konusunda?

                        Yorum


                          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                          [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg92045#msg92045 date=1277373107]
                          [quote author=ypa link=topic=1684.msg92027#msg92027 date=1277370663]
                          mutanın helaolduğu görüşleri ile haram olduğuna dair görüşlerin zamanıdır önemli olan.[/quote]

                          kardeşim, önce Nisa suresi 24-cü ayetin muta hakkında olduğunu kabul etmiyordun şimdi de başka bir konuya geçtin. yahu imam a.s "eğer Ömer yasaklamasaydı şakiden başkası zina etmezdi" sözünden ne zaman söylendiği anlaşılmıyormu? İmran b el Hüsyinin r.a "Kitapta bu konuda muta âyeti nazil oldu. Resûlüllah (s.a.v) dahi onu bize emir buyurdu. Sonra mutayı nesheden bir âyet inmediği gibi Resûlüllah (s.a.v) de vefatına kadar ondan nehî buyurmadı. (Yalnız) bir adam ondan sonra kendi reyi ile dilediğini söyledi." sözü her şeyi açıklamaya yetmiyormu? İmran b el Hüseyin r.a açık açık nesh edilmedi adamın birisi kendi kafasına göre istediğini yaptı diyor.

                          [quote author=ypa link=topic=1684.msg92027#msg92027 date=1277370663]
                          Hz PEygamber s.a.v. ne zaman yasaklamış ve ümmeti ileri gelen sahabe-i kiramı mutaya ne zaman cevaz vermişleridr.
                          mutanın zaarlarını görmek için uygulama alanıda işlenmeli ki neden ilerde haram edildiği anlaşılsın.[/quote]

                          kardeşim, kendinden oyun çıkarma. Rasulullah s.a.a mutayı yasaklamamıştır. delilide Hz. imamın a.s sözleridir. ibni Abbasın ibni Zübeyr döneminde bile mutaya fetva vermesidir. Cabirin sözleridir. Ömerin kendi sözleridir. Ömer "muta Rasulullah s.a.a devrinde helal idi ben yasaklıyorum" diyor.

                          [quote author=ypa link=topic=1684.msg92027#msg92027 date=1277370663]içki gib idemiştim ama kıyas ypıyorsun o şeytaişdir yorumu ile karşılaşmıştım.
                          içki gibidir. Aşamalı olarak kaldırılmıştır. delil ise cevaz verdiğini söyldikleriniz dahil siizn kabul ettiğiniz 12 imam dahil hiçbirinin muta nikahı yapmamış olmasıdır. en aznından mmetin içine düştüğü bu durumu aydınlığa kavuşturmak için yaparlardı. ama bu nikahtan uzak durulması bizebunu haram kılındığının olar tarafından da bilindiği göstermektedir.[/quote]

                          yahu bir şeyin helal olması mutlaka yapılması gerekiyormu demektir? senin şeriatten haberi varmı? bir şeyin helal olması farz olmasımı demektir? bir şahsın helal olan bir şeyi yapmaması onun haram olduğumu demektir?

                          mutayı rasulullah s.a.a yasakladı diyen hadisleriniz çürüktür. hemde bizzat ehli sünnetin rical esaslarına, alimlerine ve kitaplarına göre. buna karşılık Übeyy, ibni Abbas, Cabi, İmran b. el Hüseyin r.a gibi sahabeler caizdir demiştirler. Hz. imamın a.s sözleride bu yöndedir. şimdi hadisleri tekrar aktarıyorum.


                          Ömer dedi ki: "Hz. Peygamber (s.a.s) zamanında iki türlü mut'a vardı. Ben bunları yasaklıyorum. Bunlara karşılık ceza vereceğim."

                          Fahrettin er Razi, "Mefahitul Gayb" tefsiri, Nisa suresi 24-cü ayetin tefsiri


                          Muhammed İbn Cerîr et-Taberî de tefsirinde Hz. Ali'nin şöyle dediğini rivayet etmiştir: "Eğer Ömer insanları mut'a'dan nehyetmeseydi, şakîler (azgın insanlar) müstesna, kimse zina etmezdi."

                          Fahrettin er Razi, "Mefahitul Gayb" tefsiri, Nisa suresi 24-cü ayetin tefsiri


                          16- (...) Bana Mulıammed b. Rafi' rivayet etti. (Dedi ki): Bize Abdürrezzâk rivayet etti. (Dedi ki): Bize İbni Cüreyc haber verdi. (Dedi ki): Bana Ebu'z-Zübeyr haber verdi. (Dedi ki): Câbir b. Abdillâh'ı şunu söylerken işittim. Biz [color=red]Resûlüllah (s.a.v) ile Ebû Bekir devirlerinde bir avuç kuru hurma ve un mukabilinde birkaç günlüğüne mût'a yapardık. Nihayet Amr b. Hureys hâdisesinde Ömer bundan nehyetti

                          Sahihi Müslim, Nikah kitabı, Muta nikahı babı, hadis 15, 16, 17 ve 18

                          [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg91777#msg91777 date=1277290304]

                          gördüğün gibi, ibni Kesirin kendiside ibni Abbas. Übeyy b. Kab ve birgurup başka sahabenin muta nikahı için caizdir dediğini itiraf ediyor. ayrıca Said b. Cübeyr ve Süddi gibi tabiin de caiz diyor. ibni Kesir daha sonra bunun cumhurun görüşünün aksine olduğunu, çünkü Hz. imamdan a.s Hayber günü mutanın yasaklandığına dair bir hadisin olduğunu söylüyor. ancak, bu hadis zayıftır zira hadisin ravileri arasında yer alan ibni Şihab ez Zuhri tedliste ünlü birisidir ve üstelik emevi ajanıdır. Hz. imama a.s nispet edilen hadis ve mutanın haram olduğunu söyleyen hadisler için buraya tıkla.

                          ikinci olarak, görüyormusun tabiinden olan Süddi muta nikahını nasıl açıklıyor?[/quote]

                          [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg91783#msg91783 date=1277291195]

                          yine gördüğün gibi Fahrettin er Razi bu konuda ümmetin ihtilaf ettiğini, ibni Abbas, İmran b. el Huseyinden muta caizidir dediklerini rivayet edildiğini söylüyor. daha sonra er Razi Ata el Horasani kanalı ile ibni Abbasdan r.a mutanın nesh edildiğini söylüyor. ancak bu hadis zayıftır. hadis için buraya tıkla

                          ikinci olarak, er Razi Hz. imamın a.s oğlu Muhammed Hanefiyye r.a kanalı ile Hz. imamın a.s ibni Abbasa r.a mutanın yasak olduğunu söylediğini rivayet ediyor. ancak bu hadiste zayıftır hadis için buraya tıkla[/quote]


                          ypa kardeşim, Allah aşkına insafla konuş. bu hadisler her şeyi açıklamıyorlarmı? ilim şehrinin kapısı olan imamın a.s bir hükmü bilmeyipte "Ali olmasaydı Ömer helak olurdu" diyen birinin bilmesi mümkünmü? ümmetin alimi lakabını taşıyan sahabe ibni Abbasın r.a bir hükmü bilmeyipte hüküm vermeğe kalktığında bir kadın tarafından pişman edilen Ömerin bilmesi mümkünmü? Peygamberimizin Kuranı kendisinde öğrenmemizi emr ettiği sahabe Übeyy b. Kabın, ibni Mesudun r.a Kurandan bihaber olması mümkünmü? Hz. imamın a.s bu sözleri Ömerin yasağından sonra söylediği açıktır. yine ibni Abbasın r.a ibni Zübeyir devrinde bile mutaya fetva verdiği Sahihi Müslimde geçiyor.

                          son olarak şunu bilmeni istiyorum bana ne senin, ne ehli sünnet alimlerinin sözleri, yorumları gerekmiyor. istersen kabullen, istersen inkar et ama sizin, evet bizzat sizin kaynaklarınıza göre Hz. imam a.s, Übeyy b. Kab, ibni Mesud, ibni Abbas, Cabir, İmran b. el Hüseyin, esma b. Ebu Bekir gibi sahabeler mutanın cazi, helal olduğunu ve bunu Ömerin yasakladığını söylemişlerdir. bizim için ise Ömer hiç bir şeyi yasak edemez. ne Ömer ne bir başkası. Muhammedin helali kıyamete kadar helal, haramı da haramdır.

                          [/quote]

                          Yorum


                            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                            ypa, önce şunlara cevap ver, sonra geçeceğiz tüm iddalarına. hele sen de bakalım, Ümmetin alimi lakabını taşıyan ibni Abbasın, Kuran üstadları olan İbni Mesud ve Übeyy b. Kabın, sahabe olan İmran b. el Hüseyinin ve İlim şehrinin kapısı olan Hz. imamın a.s sözlerini kabul ediyormusun? ben "muta haramdır" diyen hadislerinizi bizzat ehli sünnetin rical esasınca çürüttüm. bu hadislerinizin hepsini, toptan bir kenara fırlatıp atmaya Hz. imamdan a.s Taberi ve er Razinin aktardığı "Eğer Ömer insanları mut'a'dan nehyetmeseydi, şakîler (azgın insanlar) müstesna, kimse zina etmezdi" hadisi bile yetiyor.

                            Yorum


                              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                              [quote author=zeydiyye link=topic=1684.msg94390#msg94390 date=1278454317]
                              Zeydiyye mektebinde çoğunluğun görüşü asla delil değildir. Zeydiyye mektebi eğer muta nikahını haram biliyo ise bu Allah ve resulü bunu yasakladığı içindir. Yoksa tüm insanlık ittifak edip muta helaldir deseler bile zeydiler bu çirkin ameli yine reddedeceklerdir.[/quote]

                              16- (...) Bana Mulıammed b. Rafi' rivayet etti. (Dedi ki): Bize Abdürrezzâk rivayet etti. (Dedi ki): Bize İbni Cüreyc haber verdi. (Dedi ki): Bana Ebu'z-Zübeyr haber verdi. (Dedi ki): Câbir b. Abdillâh'ı şunu söylerken işittim. Biz [color=red]Resûlüllah (s.a.v) ile Ebû Bekir devirlerinde bir avuç kuru hurma ve un mukabilinde birkaç günlüğüne mût'a yapardık. Nihayet Amr b. Hureys hâdisesinde Ömer bundan nehyetti

                              Sahihi Müslim, Nikah kitabı, Muta nikahı babı, hadis 15, 16, 17 ve 18


                              27- (...) Bana Harmeletû'bnû Yahya rivayet etti. (Dedi ki): Bize İbni Vehb haber verdi. (Dedi ki): Bana Yûnus haber verdi, İbni Şihâb şöyle demiş: Bana Urvetü'bnü Zûbeyr haber verdi ki, Abdullah b. Zübeyr Mekke'de ayağa kalkmış ve bir zata (ki, bu zat ibni Abbastır. bunu hadislerin sonundakı şerhten okuya bilirsiniz) ta'rizde bulunarak : «Şübhesiz ki, bazı insanların ALLAH gözlerini kör ettiği gibi, kalblerini de kör etmiş. Nikâhı mût'a'ya fetva veriyorlar demiş. Bunun üzerine o zât kendisine nida ederek: «Sen hakikaten kaba saba bir adamsın. Ömrüme yemin ederim ki, mût'a imâmülmüttekin zamanında yapılırdı.» demiş. Bununla Resûlüllah (s.a.v) kasdetmiş. İbni Zübeyr ona şu mukabelede bulunmuş "Öyle ise kendini bir dene. VALLAHi sen bunu yaparsan seni taşlarınla recm ederim."

                              Sahihi Müslim, Nikah kitabı, Muta nikahı babı, hadis 27


                              3. Abdullah ibni Mesud (r.a): «Resûlüllah (s.a.v) ile birlikte gaza ediyorduk. Kadınlarımız yoktu. Bu sebeble hayalarımızı çıkarsak mı ki dedik. Fakat Resûlüllah (s.a.v) bizi bundan nehyetti. Sonra bize elbise mukabilinde muayyen bir zamana kadar bir kadınla evlenmemiz için ruhsat verdi. Bundan sonra Abdullah: «Ey îman edenler! ALLAH'ın size helâl kıldığı şeylerin iyi, boş olanlarım (kendinize) haram kılmayın. Hakka da tecavüz etmeyin. Çünkü ALLAH mütecavizleri sevmez.» âyet-i kerîmesini okudu.»

                              Sahihi Müslim, Nikah kitabı, Muta nikahı babı, hadis 11
                              tüm ümmet, mutanın önceleri helal olduğunda ittifak etmiştir. ihtilaf yanlız nesh edilip edilmemesindedir. bir gurup "nesh edildi" diyor, bir gurupta "hayır sahabelerin de dediği gibi nesh falan edilmedi aksine halife Ömer yasakladı" diyor. yani önceleri helal olduğu konusunda ittifak var. şimdi zeydiyye, açıkca söyle. söyle ki, -haşa- Rasulullah s.a.a çirkinliğe, ahlaksızlığa, zinaya izin vermiş, sahabeler hepsi zina, hayasızlık etmiş, hatta bir gurup sahabe zinayı, hayasızlığı mudafaa etmişlerdir.

                              [quote author=zeydiyye link=topic=1684.msg94390#msg94390 date=1278454317]
                              kendi görüşünüzdeki çelişkiyi zeydiyye mektebine yamamayın.. bizler ne ibni abbasın muta hakkında o sözleri söylediğine inanırız ne de o sözlerden geri döndüğüne.

                              muta nikahı cahiliye adetidir ve islamla beraber ortadan kaldırılmıştır. önce helaldi sonra yasaklandı diyen ehlisünnet, hala serbesttir diyen isnaaşeriyye heva ve heveslerini, şehveti arzularını dine yamamaya çalıştıkları için bu aşamaya gelinmiştir.
                              [/quote]

                              cahiliyye adetimi? Kuran cahiliyye adetine cevazmı veriyor? Nisa suresi 24-cü ayet:

                              فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً
                              "Onlardan faydalanmanıza karşılık sabit bir hak olarak kendilerine mehirlerini verin"

                              şimdi sorum bu ayet hakkında, zeydiyye, sizde bir şahıs bir kadından faydalandığında ona mehirmi veriyor?

                              Yorum


                                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                                [quote author=ypa link=topic=1684.msg94600#msg94600 date=1278519670]
                                şimdi ortada bir durum var. bu normal şeri kanunlardan değilki. üzerinde ihitilaf olan konulardan. ortada Hz Ömer r.a. döneminde sizin iddianız yasakllandığı görüşü var. bu yassak Hz Ali r.a. dönemine kadar devam etttiğine göre birisinin bunun yasak olmadığını en azından belirtmek için yapması gerekmez miydi?


                                sizin görüşünüze çürük.[/quote]

                                sana kim "yapanlar olmadı" dedi ki? Hz. imamın a.s sözleri senin için bir şey ifade etmiyormu?

                                [quote author=ypa link=topic=1684.msg94600#msg94600 date=1278519670]
                                fahrettin raziden yaptığın alıntının alt kısmını ekledim dilersen ordan oku. öündekini okuyamıyorsun demekki. Fahreddin razinin kendi görüşüde yazıyor orda. eğer sizin gibi düşünüp bir düşmanlıkları olsa idi ilgili hadisleri aktarırmıydı. burada sonuç öneml,i olan kısım sizin okumadığınız tekrar okuyun. [/quote]

                                sana dedim, yine diyorum isterse er Razi göğe çıkıp yere insin ve muta haramdır desin sölzerinin benim için zerre kadar değeri yok! er Razi "muta haramdır" derken delil olraka ne sunuyor? alimler şöyle dedi, ulema ittifak etti ve s. bende buna karşılık diyorum ki, şia alimleride mutanın helal olduğunu söylemiş ve bunun üzerine ittifak etmişlerdir. ancak nasıl ki, benim için sünni alimler bağlayıcı değil, senin içinde aynı şekilde şii alimler bağlayıcı değil. o yüzden alimlerin fikrini kenara bırak. hadislerle konuşuyoruz. ayet, hadis ve sahabenin sözleri ile. muta haramdır diyen hadislerinize değindim, bunlar çürük, hemde bizzat ehli sünnet rical esaslarınca. sen şu hadislere cevap vermeğe bak, sonrasına devam ederiz:

                                Muhammed İbn Cerîr et-Taberî de tefsirinde Hz. Ali'nin şöyle dediğini rivayet etmiştir: "Eğer Ömer insanları mut'a'dan nehyetmeseydi, şakîler (azgın insanlar) müstesna, kimse zina etmezdi."

                                Fahrettin er Razi, "Mefahitul Gayb" tefsiri, Nisa suresi 24-cü ayetin tefsiri


                                [b]16- (...) Bana Mulıammed b. Rafi' rivayet etti. (Dedi ki): Bize Abdürrezzâk rivayet etti. (Dedi ki): Bize İbni Cüreyc haber verdi. (Dedi ki): Bana Ebu'z-Zübeyr haber verdi. (Dedi ki): Câbir b. Abdillâh'ı şunu söylerken işittim. Biz [color=red]Resûlüllah (s.a.v) ile Ebû Bekir devirlerinde bir avuç kuru hurma ve un mukabilinde birkaç günlüğüne mût'a yapardık. Nihayet Amr b. Hureys hâdisesinde Ömer bundan nehyetti

                                Sahihi Müslim, Nikah kitabı, Muta nikahı babı, hadis 15, 16, 17 ve 18


                                27- (...) Bana Harmeletû'bnû Yahya rivayet etti. (Dedi ki): Bize İbni Vehb haber verdi. (Dedi ki): Bana Yûnus haber verdi, İbni Şihâb şöyle demiş: Bana Urvetü'bnü Zûbeyr haber verdi ki, Abdullah b. Zübeyr Mekke'de ayağa kalkmış ve bir zata (ki, bu zat ibni Abbastır. bunu hadislerin sonundakı şerhten okuya bilirsiniz) ta'rizde bulunarak : «Şübhesiz ki, bazı insanların ALLAH gözlerini kör ettiği gibi, kalblerini de kör etmiş. Nikâhı mût'a'ya fetva veriyorlar demiş. Bunun üzerine o zât kendisine nida ederek: «Sen hakikaten kaba saba bir adamsın. Ömrüme yemin ederim ki, mût'a imâmülmüttekin zamanında yapılırdı.» demiş. Bununla Resûlüllah (s.a.v) kasdetmiş. İbni Zübeyr ona şu mukabelede bulunmuş "Öyle ise kendini bir dene. VALLAHi sen bunu yaparsan seni taşlarınla recm ederim."

                                Sahihi Müslim, Nikah kitabı, Muta nikahı babı, hadis 27


                                iyice okuya biliyorsun değilmi? imam a.s Ömerin yasağından sonra şöyle şöyle diyor, Cabir r.a Ömer yasakladı diyor ve ibni Abbas r.a ibni Zübeyrin halife olduğu dönemde bile mutaya cevaz veriyor. nasıl oluyorda -haşa- Hz. imam a.s, Cabir ve ibni Abbas r.a gibi sahabeler Allahın haram ettiği bir şeyi hiç umursamıyorlar?

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X