Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #76
    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

    [quote author=ankebut link=topic=1684.msg9893#msg9893 date=1236466516]
    Hz Ömer maslahata daha uygun görüp Muta nikahını yasaklamış olamaz mı?
    Resulullah(sav) Benden sonra raşit halifelerin sünnetine uyun demiyor mu? ne var bunda yani,bir raşit halife çıkıp muta nikahını kaldırmış işte.Bize düşen bu sünete uymak.
    [/quote]

    demek kendileri maslahata uygun gördüğü herşeyi kaldırma yetkisine sahip öyle mi?
    Pes doğrusu,yıllardan beri yazışırım ama bu kadar pişkin bir cevap verenini görmemiştim.
    -üç talak bahsi
    -teravih namazı bahsi
    -avliye yöntemi
    -Temettü haccı

    gibi onlarcasıda Ömer Bin hattabın maslahatına göre değiştirdiği şeyler herhalde.

    Yorum


      #77
      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

      [quote author=ypa link=topic=1684.msg10051#msg10051 date=1236514480]
      [quote author=serdarcan link=topic=1684.msg9952#msg9952 date=1236499016]
      [quote author=gulistan_2 link=topic=1684.msg9897#msg9897 date=1236471990]
      ypa kardesim Allah razi olsun senden, samimiyetle sorup, kaynaginla konusuyorsun, taktir!

      kardesim söyle söyleyeyim,
      peki bu durumun ehlisünnet nazarinda cezasi nedir?
      yani böyle bir nikahi yapmis olan bir insana ceza vermek durumunda kalsalar bunun hükmü nedir?

      [/quote]
      evet kardeşim ehlisünnetten bu nikahı yapanların cezası nedir..açık ve net.
      [/quote][quote author=gulistan_2 link=topic=1684.msg9897#msg9897 date=1236471990]
      ypa kardesim Allah razi olsun senden, samimiyetle sorup, kaynaginla konusuyorsun, taktir!

      kardesim söyle söyleyeyim,
      peki bu durumun ehlisünnet nazarinda cezasi nedir?
      yani böyle bir nikahi yapmis olan bir insana ceza vermek durumunda kalsalar bunun hükmü nedir?

      [/quote]

      kardeşler benden fetva istiyorsunuz ama ben fetva makamı değilim. fetva verecek bilgi birikimim de yok.


      şöyle bir akıl yürütme yapabilirim sadece mut'a nikahı caiz görülmemişse nikahı yapan taraflar evli ise(başka biri ile normal nikah ile nikahlı ise ) recm, değil se 80 ya da 100 er değnek.

      olayın fetva boyutunu da araştırıp sorabilir öğrendiklerimi aktarırırm.

      bir de şunu aktarmak isterim ki günümüz islam coğrafyasında mut'a nikahı sadece tartışılıyor ama uygulama alanının olduğunu ben duymadım açıkçası.
      ihityaç olmadığı için de araştırma gereği duymadım. nedir nedendir, yapanlara ceza uygulanmış mıdır? Osmanlı döneminde örnekler var mıdır? bilemiyorum tarih bilimcilerle bunu konuşmak lazım. bilgilerimi paylaşırım Allah ın izniyle.
      [/quote]

      bende var biliyorum ama ne çevremde nede akrabamda bunu yapanı görmedim duymadım..islamın bir ruhsatıdır nasılki hasta olanın ruhsatı var oruç tutmayabilir..buda islamdaki ruhsatlardan biridir..ama iş nikah olunca yani bu nikaha illada cinsel temas gözüyle bakıldığı için olay farklı anlaşılıyor..ehlisünnet zaten bu nikahın kesinlikle olmadığını iddaa etmiyor..vardı ama kaldırıldı diyor..burda asıl konuşulması gereken konu şu..ikinci halife hz ömerin kuran ve peygamberin kaldırmadığı bir hükmü değiştirmeye yasaklamaya hakkı varmı yokmu..asıl önemli olan budur..yoksa nikah var yada yok önemli değil..
      ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

      Yorum


        #78
        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

        [quote author=ypa link=topic=1684.msg10174#msg10174 date=1236542281]
        kardeş kısa araştırmam sonucunda mut'a nın öyle bir hal aldığını gördümkü: 3-5 günlük ve bir miktar hurma veya elbise karşılığında yapılmaya başlandığını bu durumun suistimali üzerine Halife nin duruma el koyması ve yasaklaması. benim bu konu da anladığım bu. siz ise bunu Peygamber s.a.v. in sünnetine aykırı olmak için Hz. Ömer r.a. tarafından o kasıtla yapıldığını iddia ediyorsunuz?

        diğer yazdıklarını daha araştırma bakma fırsatı bulamadım ama yaklaşık aynı sonuca ulaşacağımı tahmin ediyorum.


        [/quote]

        topladığınız bilgiler eksik gibime geldi ypa kardeş. şöyleki okuduğum kadarı ile muta süre belirlemesi harisince diğer bütün özellikleri ile normal süresiz nikahla benzer özellikler taşır.

        mesela boşanınca 6 ay (evlenememe -muta veya süresiz nikah ile- gibi) bu gibi özellikleri dolayısı ile muta öyle bir avuç hurma ile falan yapılacak birşey gibi görnünmüyor.
        Allah, geçimsiz efendileri olan bir adamla, yalnız bir kişiye bağlı olan bir adamı misal olarak verir. Bu ikisi eşit midir? Övülmek Allah içindir, fakat çoğu bilmezler. (Zümer 27)

        Yorum


          #79
          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

          [quote author=ypa link=topic=1684.msg10174#msg10174 date=1236542281]
          kardeş kısa araştırmam sonucunda mut'a nın öyle bir hal aldığını gördümkü: 3-5 günlük ve bir miktar hurma veya elbise karşılığında yapılmaya başlandığını bu durumun suistimali üzerine Halife nin duruma el koyması ve yasaklaması. benim bu konu da anladığım bu. siz ise bunu Peygamber s.a.v. in sünnetine aykırı olmak için Hz. Ömer r.a. tarafından o kasıtla yapıldığını iddia ediyorsunuz?

          diğer yazdıklarını daha araştırma bakma fırsatı bulamadım ama yaklaşık aynı sonuca ulaşacağımı tahmin ediyorum.


          [/quote]

          ypa kardeşim muta nikahının 3-5 günlüğüne yapılması yada bir miktar hurma yada elbise karşılığında yapılması bir suistimal değildir.
          Adı üstünde bu nikah geçici nikahtır ve bitiş tarihi bellidir.3gün olur 5 gün olur 1 yıl olur.Bitiş tarihi bellidir anlayacağın.
          Bu bir suistimal değilki birileri çıkıp bunu suistimal görsün ve bunu düzeltme yada kaldırma gereği duysun.

          Buyrun size en muteber kaynaktan bir hadis aktarayım.

          Bana Mulıammed b. Rafi' rivayet etti. (Dedi ki) : Bize Abdürrezzâk rivayet etti. (Dedi* ki) : Bize İbni Cüreyc haber verdi. (De­di ki) : Bana Ebu'z-Zübeyr haber verdi. (Dedi ki) : Câbir b. Abdillâh'ı şunu söylerken işittim
          " biz rasulullah ve ebü bekir devrinde bir miktar hurma veya un karşılığında mut'a nikahı yapıyorduk. ömer (r.a.) bunu amr b. hureys olayında yasaklayıncaya kadar devam etti." (müslim, nikah, 16; ebü davud, nikah, 29; )


          aşağıdaki linktende hadisi bulabilirsiniz (nikah babı 16 nolu hadis)
          http://www.darulkitap.com/hadis/musl...f/indexana.htm


          Buyrun Cabir(ra) ne diyor dikat edin.
          bir miktar hurma veya un karşılığında mut'a nikahı yapıyorduk
          Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
          İmam Ali (a.s)

          Yorum


            #80
            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

            [quote author=ypa link=topic=1684.msg10542#msg10542 date=1236717807]
            Buyrun Cabir(ra) ne diyor dikat edin.
            bir miktar hurma veya un karşılığında mut'a nikahı yapıyorduk


            kardeş ilgili muteber hadis kitabından sadece burasını almak nasıl ifade edilir bak bi örnek vereyim:

            ayettin baş kısmında diyor ki: la tegrabüsssalet meali namaza yaklaşmayın.

            devamını okumayan arkadaş diyor ki bak Kur'an da böyle geçiyor. öyle evet ama o ayetin devamında içkiliyken diyor. ama arkadaş o kısmı işine yaramadığı için okumuyor.

            konumuza dönersek aynı hadis kitaplarının devam hadislerini de eklerseniz daha güzel bir yaklaşım olur. veya şöyle diyeyim konu bütünlüğü olur.

            ben eklemiştim ama zahmet edip okumamışsınız. hem de aynı siteden darül kitap tan
            [/quote]

            ypa kardeşim hadis kitaplarında geçen rivayetlere ekleme yada çıkarma yapmak asla huyum değildir,mutlaka orjinaline sadık kalmaya çalışırım.Sanki hadisten sadece işime gelen kısmı almışım gibi ifade kullanmışsınız.lütfen linkini verdiğim rivayeti tekrar okuyun.
            Sahihi Müslim Nikah babı 16. numaralı hadis aynen şöyle der.Dikkat edin 16 nolu hadis sadece buraya aktardığım gibidir.ne bir kelime eksik nede bir kelime fazla

            16- (...) Bana Mulıammed b. Rafi' rivayet etti. (Dedi ki) : Bize Abdürrezzâk rivayet etti. (Dedi* ki) : Bize İbni Cüreyc haber verdi. (De­di ki) : Bana Ebu'z-Zübeyr haber verdi. (Dedi ki) : Câbir b. Abdillâh'ı şunu söylerken işittim. Biz Resûlüllah (Scllallchü Aleyhi've SeVem) ile Ebû Bekir devirlerinde bir avuç kuru hurma ve un mukabilinde birkaç gün­lüğüne mût'a yapardık. Nihayet Amr b. Hureys hâdisesinde Ömer bun­dan nehyetti.
            buyrun buda resmi.
            bunun neresini sansürlemişim.



            Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
            İmam Ali (a.s)

            Yorum


              #81
              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

              hatta buyrun buda 15 nolu hadis iyi okuyun hemen 16 nolu hadisin üstünde

              15- (...) Bize Hasan El-Huîvâni rivayet etti. (Dedi ki) : Bize Afc-dürrezzâk rivayet etti. (Dedi ki) : Bize İbni Cüreyc haber verdi. (Dedi ki) : Ata' şunu söyledi: Câbir b. Abdillah Umre yaparak geldi. Biz de evinde onun yanına vardık. Derken cemaat ona bazı şeyler sordular. Son­ra mût'a'dan söz açtılar. Câbir :

              «Evet, Resûlüliah (Sallallcüıü Aleyhi ve Seliem) ile Ebû Bekir ve Ömer zamanlarında biz mût'a yaptık.» dedi
              .
              Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
              İmam Ali (a.s)

              Yorum


                #82
                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                hatta buyrun buda 17 nolu hadis aynı kaynakta 16 nolu hadisten bir sonrası.

                17- (...) Bize Hâmid b. Ömer E!-Bekrâvî rivayet etti. (Dedi ki) : Bize Abdülvâhid yâni İbni Ziyâd, Âsım'dan, o da Ebû Nadrâ'dan naklen rivayet eyledi. (Demiş ki) : Câbİr b. Afcdillah'm yanındaydım. Ona biri gelerek: îbni Abbâs ile İbni Zübeyr iki mût'a hakkında ihtilâf ettiîer, dedi. Bunun üzerine Câbir şunu söyledi : «Biz bunları Resûîüllah (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) zamanında yaptık. Sonra Ömer onlardan bizi nehyetti.


                Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                İmam Ali (a.s)

                Yorum


                  #83
                  Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                  [quote author=ypa link=topic=1684.msg10542#msg10542 date=1236717807]



                  kardeş ilgili muteber hadis kitabından sadece burasını almak nasıl ifade edilir bak bi örnek vereyim:

                  ayettin baş kısmında diyor ki: la tegrabüsssalet meali namaza yaklaşmayın.

                  devamını okumayan arkadaş diyor ki bak Kur'an da böyle geçiyor. öyle evet ama o ayetin devamında içkiliyken diyor. ama arkadaş o kısmı işine yaramadığı için okumuyor.

                  [/quote]

                  bak kardeşim verdiğin örnek kesinlikle doğru bir örnek değildir.bir konuda hadis kitabında geçen bir hadis delil olarak alınır.delil olarak sunulur.
                  birkaç hadis sonra muhteva yönünden bir miktar farklılık arzeden başka bir hadis delil olarak sunulan hadisin ne hükmünü kaldırır nede o hadisi yalanlar.
                  Helede müslim gibi en muteber hadis kitabında geçiyorsa.

                  zaten bu konuda yorum yapan ehli sünnet kardeşlerde aynı taktiği uygulamıyor mu? bizim buraya sunduğumuz hadisleri es geçip kendi tezlerini doğrulayıcı hadisleri seçmiyorlar mı?
                  Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                  İmam Ali (a.s)

                  Yorum


                    #84
                    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                    Muta helal ise neden iranda yasaklandi ?
                    Demek ki helal da olsa suistismal ediliyor ve yasaklanabiliyor?
                    Allah Bize Yeter!
                    O Ne Güzel Vekildir...

                    Yorum


                      #85
                      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                      [quote author=HiLaLNuR link=topic=1684.msg10936#msg10936 date=1236946255]
                      Muta helal ise neden iranda yasaklandi ?
                      Demek ki helal da olsa suistismal ediliyor ve yasaklanabiliyor?

                      [/quote]
                      iranda yasaklandığına dair elinde delil ve kaynak varmı kardeş.bizde bilelim..
                      ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

                      Yorum


                        #86
                        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                        [quote author=serdarcan link=topic=1684.msg10940#msg10940 date=1236947521]
                        [quote author=HiLaLNuR link=topic=1684.msg10936#msg10936 date=1236946255]
                        Muta helal ise neden iranda yasaklandi ?
                        Demek ki helal da olsa suistismal ediliyor ve yasaklanabiliyor?

                        [/quote]
                        iranda yasaklandığına dair elinde delil ve kaynak varmı kardeş.bizde bilelim..
                        [/quote]
                        vela hevla vela kuvvete illa billahul ALİYYUL AZİM
                        [center]

                        Yorum


                          #87
                          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                          Delilim yok sadece tvde haberde izlenilmis, bir sehrinde yasaklanmis tüm devletde degil
                          Allah Bize Yeter!
                          O Ne Güzel Vekildir...

                          Yorum


                            #88
                            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                            [quote author=HiLaLNuR link=topic=1684.msg10944#msg10944 date=1236949157]
                            Delilim yok sadece tvde haberde izlenilmis, bir sehrinde yasaklanmis tüm devletde degil
                            [/quote]

                            hilalnur kardeşim insanlar muta nikahını suistimal edebilirler,sonuçta insan masum bir varlık değil her an günah işlemeye müsait bir varlıktır.
                            Muta nikahı geçicide olsa bir nikahtır,babanın izni şarttır,mehir verilmesi şarttır,kadının 4 ay 10 gün iddet beklemesi şarttır.Eğer bu şartlar yerine getirilmemişse bu yapılan "nikah" değil "fuhuştur".

                            Yoksa Allah ve Resulunun helal kıldığı bir ruhsatı kima yasaklayabilir
                            Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                            İmam Ali (a.s)

                            Yorum


                              #89
                              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                              [quote author=ypa link=topic=1684.msg10958#msg10958 date=1236956486]
                              [quote author=ypa link=topic=1684.msg10866#msg10866 date=1236891517]
                              başta demiştik alınmak yok.. size herhangi bir ithamım olmadı olduysa hakkınızı helal edin. siz de satır satır vermişsiniz ilgili hadislerin geçtiği yeri. benim yorumumu şöyle değerlendirebilirsiniz: olyın seyri baştan sona doğru sıralanmış. verdiğiniz örnekler baş kısmndan sonlara doğru ise bunun yasaklandığı açıkça belirtilmiş. benim ithamım şu olabilir ancak neden başlangıçtakileri kabul ediyorsunuz da yasaklandığını belirten sondakileri kabul etmiyorsunuz?
                              [/quote]

                              konuyu dağıtmayın bilader. yorum üstte olduğu gibi, yorumunuzu görelim.
                              neden ilgili hadis kaynaklarındakilerin başındakileri kabul ediyorsunuz da sonunu kabul etmiyorsunuz? tamamını kabul ettiğiniz hadis kaynağı var mı? benim de iran hakkındaki duyduklarım var ama duyumla hareket etmenin yanlış olduğunu ve bir kaç haysiyetsizin yaptığı işi tüm bir cemaate veya ülkeye mal etmenin yanlış olduğunu biliyorum o sebeple hiç söz etmedim bile.
                              [/quote]

                              hakkım varsa helal olsun kardeş,burada ilmi bir yazışma yapıyoruz alınma sözkonusu olamaz elbette.

                              Değerli kardeşim ben şia itikadına sahip birisiyim,Ve benim itikadıma göre ve ben onlarca yüzlerce kaynağıma göre muta nikahı Allah ve Resululunun insanlara tanıdığı bir ruhsattır.Ve hiç bir zaman yasak edilmemiştir.kıyamete kadar helaldir.bunu tüm şia kaynaklarında ittifakla görebilirsiniz.Bu nikahı zahiren Halife Ömer bin hattab yasaklamıştır,ve bugün sünni camiada bu nikah yasaksa Ömer bin hattab yasakladığı için yasaktır.Bunu bir çok sünni kaynakta açıkça görebiliriz
                              Ama biz ehli sünnet kardeşlerimizin kendi kaynaklarından delil getirmeyi tercih ediyoruz.Çünkü bir çok konuda bizim kaynaklarımızı kabul etmiyorlar.
                              Haliyle bizde ehli sünnetin en muteber kitablarındaki rivayetleri delil olarak gösteriyoruz.Elbette şia hadisleri ile uyuşan ve tezimizi ispat edecek hadisleri kullanmamzıda bir behis olmasa gerek.

                              Sizin mantığınızla olaya bakalım.Diyorsunuz ki:"neden ilgili hadis kaynaklarındakilerin başındakileri kabul ediyorsunuz da sonunu kabul etmiyorsunuz"bu nasıl mümkün olabilir ki:
                              başlardaki üç beş hadis muta nikahının açıkça resulullah döneminde,Halife Ebubekir döneminde hatta halife Ömerin hilafetinin ilk yıllarında serbest olduğunu söylüyor.

                              ama sonlardaki rivayetler ise bu nikahın Resulullah zamanında serbest bırakılıp sonra gene resulullah tarafından yasaklandığını söylüyor.
                              Akıl var izan var bu iki durum aynı anda nasıl doğru olabilir.Haliyle bizler şia kaynaklarında geçen hadisler ile uyumluluk sağlayan hadisleri delil olarak sunuyoruz hadisler ittifak halinde olduğu için doğru olduğunu söylüyoruz.

                              Ama siz şunu diyorsanız onada bişey demem.
                              " Muta nikahı müslimdeki üç beş rivayete göre resulullah ve Halife ebubekir zamanında serbes idi Ömer bin hattap yasakladı"
                              "Müslimdeki diğer birkaç rivayete görede reseulullah kendisi yasakladı"

                              sizce iki görüş aynı anda doğru mu?
                              bu olabilir mi?
                              Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                              İmam Ali (a.s)

                              Yorum


                                #90
                                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                                [quote author=mikdat link=topic=1684.msg11013#msg11013 date=1236967492]
                                [quote author=HiLaLNuR link=topic=1684.msg10944#msg10944 date=1236949157]
                                Delilim yok sadece tvde haberde izlenilmis, bir sehrinde yasaklanmis tüm devletde degil
                                [/quote]

                                hilalnur kardeşim insanlar muta nikahını suistimal edebilirler,sonuçta insan masum bir varlık değil her an günah işlemeye müsait bir varlıktır.
                                Muta nikahı geçicide olsa bir nikahtır,babanın izni şarttır,mehir verilmesi şarttır,kadının 4 ay 10 gün iddet beklemesi şarttır.Eğer bu şartlar yerine getirilmemişse bu yapılan "nikah" değil "fuhuştur".

                                Yoksa Allah ve Resulunun helal kıldığı bir ruhsatı kima yasaklayabilir

                                [/quote]

                                Önceki mesajlarin birinde evli bir erkek karisinin haberi olamdan da muta yapabilir denilmisti.Bu dogrumu peki ?
                                Allah Bize Yeter!
                                O Ne Güzel Vekildir...

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X