Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili


    2218 - مسألة ‏:‏ المستأجرة للزنى
    2218-ci mesele: Zina etmek için kiralanmış kadın

    "Bir kadın Halife Ömerin yanına gelerek şöyle dedi: Sahrada koyunları otlatıyordum. Bir kişi beni gördü ve yaklaşıp bir müddet sonra bir torba hurma verdi. Daha sonra ise benimle zina etti. Halife Ömer kadına tekrar sordu: Ne dedin? Kadın aynı sözleri yeniden tekrar ettikten sonra Halife Ömer eli ile üç defa işaret ederek dedi ki: Mihir vermiş, Mihir vermiş, Mihir vermiş. Yani, bu hurmalar senin mehriyendir. Artık sizin için hiç bir hadd cezası yoktur."

    Ebu Hanifeden şöyle der: "Eğer bir kişi gizli bir yerde bir kadına para vererek onunla zina ederse, aynı şahıslara hiç bir hadd cezası gerekmemektedir. Çünkü kişi kadına para vererek zina etmişdir. Eğer para vermeseydi, onlara hadd cezası vacip olurdu.''


    ibni Hazm, "el Muhalla", mesele 2218

    Yorum


      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

      [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg102240#msg102240 date=1283239323]

      2218 - مسألة ‏:‏ المستأجرة للزنى
      2218-ci mesele: Zina etmek için kiralanmış kadın

      "Bir kadın Halife Ömerin yanına gelerek şöyle dedi: Sahrada koyunları otlatıyordum. Bir kişi beni gördü ve yaklaşıp bir müddet sonra bir torba hurma verdi. Daha sonra ise benimle zina etti. Halife Ömer kadına tekrar sordu: Ne dedin? Kadın aynı sözleri yeniden tekrar ettikten sonra Halife Ömer eli ile üç defa işaret ederek dedi ki: Mihir vermiş, Mihir vermiş, Mihir vermiş. Yani, bu hurmalar senin mehriyendir. Artık sizin için hiç bir hadd cezası yoktur."

      Ebu Hanifeden şöyle der: "Eğer bir kişi gizli bir yerde bir kadına para vererek onunla zina ederse, aynı şahıslara hiç bir hadd cezası gerekmemektedir. Çünkü kişi kadına para vererek zina etmişdir. Eğer para vermeseydi, onlara hadd cezası vacip olurdu.''


      ibni Hazm, "el Muhalla", mesele 2218
      [/quote]

      E Mübarek zinadansa Muta Nikahı kıy - Kıydır sana...Hele şura bak...Para verse had yok vermese had var...

      Yorum


        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

        Ypa kardeşim, sizin söylediklerinizi ve size söylenenleri objektif bir insana inceletme fırsatımız olsaydı, ne kadar garip bir durumda olduğunuz anlaşılacaktı. Gerçi sizden başka herkeste sizin içinde bulunduğunuz karanlığı anlayabiliyor, ancak siz hala güneyin aydınlığında kaçıp elinizde mumla insanları kendi karanlığınıza çağırmaya çalışıyorsunuz.

        Sizin yerinizde olsam, samimi söylüyorum, mutlaka bir psikolojik danışmana, bir rehabilitasyon rehberine bi görünürdüm. Çünkü hiç sağlıklı görünmüyorsun, samimi söylüyorum.
        Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
        Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

        Yorum


          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

          [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
          hala sistemi anlatamadım herhalde. Kuran sünnet. bunlar ilk sırayı teşkil ediyor.[/quote]

          ee, biz roman kitabındamı alıntı yaptık?

          [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
          [size=11pt]bana Allah resulü s.a.v. yapmayacaksın demiş ve haram etmişse[/quote]

          haram ettiğini nereden çıkarıyorsun? senmi yalancısın yoksa sahabe İman b. el Hüseyinmi?

          [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
          [size=11pt]beni ne bağlar diğer sahabei kiramın durumu.[/quote]

          nasıl bağlamaz? o sahabeler seni bağlar, hemde zoraki bağlar. biliyormusun onlar kim? bilmiyorsan bil.

          imam Ali el Murteza a.s

          Zeyd b. Erkâmdan r.a rivâyete göre, Rasûlullah s.a.v şöyle buyurmuştur: "Ben size bir şey bırakacağım ki buna sarıldığınızda benden sonra asla sapıklığa düşmezsiniz bu şeylerin ikisini de birbirinden büyüktür. Gökten yere uzanan bir ip gibi olan ilahi nizam olan Allah’ın ki,tabı ve yakınlarım, ehli beytim. Bu iki şey kıyamet günü havuz başında bana gelinceye kadar asla birbirinden ayrılmayacaklardır. Bu iki şey hakkında bana nasıl uyacağınıza dikkat ediniz"

          Aliden r.a rivâyete göre, Rasûlullah s.a.v şöyle buyurmuştur: "Ben hikmet eviyim. Ali de bu evin kapısıdır"


          Tirmizi, "Sünen", Menkıbeler kitabı, 3723 ve 3788-ci hadisler


          Ümmü Seleme r.a Resûlullahın s.a.v şöyle buyurduğunu işittiğini rivayet ediyor: "Ali Kur'ân ile, Kur'ân Ali ile beraberdir. Bu ikisi Kevser Havzının başına yanıma gelinceye kadar birbirinden ayrılmaz"

          Taberani, "Mucemus Sağir", cild 2, hadis 497

          Abdullah b. Mesud ve Übeyy b. Kab r.a

          20-.......Mesrûk'tan: Abdullah ibn Amr, Abdullah ibn Mes'ûd'u zikretti de: Ben Abdullah ibn Mes'ûd'u sevmekte devam edeceğim; Peygamberden: "Kur'ân'ı şu dört kimseden alınız: Abdullah ibn Mes'ûd'dan, Sâlim'den, Muâzibn Cebel'den ve Ubeyy ibn Ka'b'dan" derken işittim, dedi

          Buhari, "Sahih", Kuranın fazileti kitabı, hadis 20


          uzunculuk olmasın diye bu kadarını yeterli görüyorum. eğer diğerleri hakkında da bilgi almak istersen yukarıda link verdim. şimdi, sen iki emanete sarılmayıpda sapmakmı istiyorsun? ilim şehrine kapıdan değilde başka bir yerden girmeğe çalışıp hırsızmı olmak istiyorsun? yoksa Rasulullahın s.a.a açık emrine rağmen iki Kuran üstadınamı tabii olmuyorsun?

          [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
          [size=11pt]belki onlara iftira atılıyor. belki dedikleri vebildikleri gibi değil. belki de duymamışlar. kim bilir.[/quote]

          belki... belkilerle iş yürümez burda. eğer iftira olduğunu, duymadıklarını ve s. idda ediyorsan buyur ıspatla

          ama ben okuyorum hadisi şerifi. nisa 24 ü delil getiriyorsunuz. okuyorum o da değil. nasıl olacak.
          güzel olacak sen meraklanma. hele şu hadisi iyice oku:

          İbn Abbâsdan r.a rivâyete göre, Rasûlullah s.a.v şöyle buyurdu: "Kim bilgisiz veya kasıtlı olarak Kur’ân ayetleri hakkında konuşur ve hüküm verirse Cehennem’deki yerine hazır olsun"


          Tirmizi, "Sünen", Tefsir kitabı, hadis 2950
          Ebu Davud, "Sünen", İlim kitabı, hadis 3652 (benzeri lafızlarla)


          şimdi de bu işi ilim şehrinin kapısı, Kuran üstadları ve ümmetin alimine bırak:

          Süddi, Mücahid, Abdullah b. Abbas, Übey b. Kâ'b, Hz. Ali ve Said b. Cübeyrden nakledilen diğer bir görüşe göre (Nisa suresi 24-cü) âyetin bu bölümünün mânâsı şöyledir: "Sizler, kadınlarla belli bir süreye kadar evlenerek onlardan faydalandığınızda, faydalanmanız karşılığında venneyi tayin ettiğiniz ücretlerini onlara verin."

          Bu hususta Süddinin şunları söylediği rivayet edilmektedir: Ayetin bu bölümü, mut'ayı ifade etmektedir. Mut'ada kişi bir kadını, belli bir süre için velisinin iznini alarak ve iki de şahit tutarak evlenir. Müddet bittikten sonra artık erkeğin, o kadının üzerinde hiç bir hakkı kalmaz. Ancak kadının rahminin temiz olduğunu anlaşılmasını (hamile olmadığının anlaşılmasını) beklemesi gerekir. Böyle bir nikahla evlenenler birbirlerine mirasçı olamazlar.

          Ebu Nedre, Abdullah b. Abbasın, Katade de Übey b. Kâ'bın, âyet-i kerimenin bu bölümüne "Belli bir zamana kadar" mânâsını ifade eden cümlesini de ilave ederek şu şekilde okuduktan rivayet etmişterdir: Bu kiraata göre, "Belli bir süreye kadar" cümlesi de ilave edildiğinden, bu âyetin, mıut'a nikahına yorumllanmasi icab etmiş olur.

          Yine bu hususta Şu'be diyor ki: "Ben, Hakem'den "Âyetin bu (yani mutaya cevaz veren) bölümü mensuh mudur?" diye sordum. Hakem de dedi ki: "Hayır. Ali r.a buyurdu ki: "Şayet Ömer muta nikahını yasaklamış olmasaydı, şaki olanlar dışında kimse zina etmiş olmazdı."


          Taberi Tefsiri
          Fahreddin er Razi tefsiri


          senin gibi arap dilini bilmeyen birisi ve ilim şehrinin kapısı, ümmetin alimi ve Kuran üstadları...

          [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
          [size=11pt]Hz Peygamber s.a.v. yapmamış. Hz Ali r.a. da yapmamış. 12 imamdan hiçbiri yapmamış. e ne olacak.[/quote]

          başka bir şey kalmadımı elinde? tamam, sen nasıl anlıyorsan öyle devam edelim seninle. bakıyorum ki, ibni Cüreyc seni razı etmedi. şu halde sen bana bir tane delil getir ki, bir şeyin helal ve caiz olması için mutlaka Rasulullahın s.a.a onu yapması gerekir. delilini bekleyeceğim.

          [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
          [size=11pt]bir kaynakta bulmuş arkadaşlar bir rivayet. [/quote]

          yuuuuh diyorum artık. ne biri yahu. başını kaldır yukarıya iyice bak

          [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
          [size=11pt]kim demiş kime demiş. deyen ne maksatla demiş. kendisi değil felan rivayet etmiş. net mi. değil. [/quote]

          neresi net değil? neresinin (senet ve s.) net olmadığını idda ediyorsan buyur efendi gibi de ki, falan raviden dolayı hadis redd edilmiştir. bunuda rical kitaplarına göre yap, bizde kabullenelim (ama yapa bileceğini sanmıyorum. çünkü yapa bilseydi ibni Abdilberr ve ibni Hazm yapardı :gülümseme)

          [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
          [size=11pt]biz sahabe-i kiramın hatadan münezzeh olmadığını söylemedik ki. O mübareklerin hal ve hareketlerini Hz Peygamber s.a.v. e tercih edelim. Eğğer Peygamber s.a.v. in sözlerinde fillerinde yok ise o zaman cevaz var. sahabe-i kiramda çözüm armaya.[/quote]

          daha az önce "net değil, iftiradır" ve s. diyordun şimdi "sahabe masum değil ki" diyorsun. ya bir karar ver öyle devam edelim. kimse sahabenin masum olduğunu idda etmedi. Rasulullaha s.a.a tercih etmek meselesine gelince, eğer iyice okuya biliyorsan görmüşsündür ki, sahabe kendi babasının sözünü demiyor! "Rasulullah s.a.a izin verdi, kitapta ayet nazil oldu ama birleri kafasına estiği hüküm koydu" diyor.

          [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
          [size=11pt]neye acıyorum biliyormusunuz. nasit mantıkla rahatlıkla okuyabileceğiniz şeyleri benden öğrenmek istemenize. arkadaşlar. göremedikleriniz görmenizi sağlamaya aratırmaya çabalamaya çağırıyorum sizi.[/quote]

          :gülümseme ya sen Kılıçdaroğluna baya benziyorsun ha

          [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
          [size=11pt]benim için meseledeğil. çünkü haram. uygulamam. uygulama alanımda yok.[/quote]

          uygulamak uygulamamak, insanlara kalmış, farz değil ki. harama gelince neye dayanıp söylüyorsun bunu? bak ben sizin kaynaklara dayanarak caizdir ve helaldir diyorum. sen neye dayanıyorsun? senetlerini kendi alimlerinizin çürüttüğü hadisleremi? yoksa nerede indiği bilmeden "bu ayet mutayı nesh ediyor" dediğin Muaminiun suresinemi?

          [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
          [size=11pt]ama siz helal görüyorsunuz. benim karşıma bu mesele ahrette neden yaptın diye çıkayacak bunu helal gören ve bunu yapanın karşısına dikilecek. o zaman beni hatırlayacaksınız. [/quote]

          sen bizler için değil, kendin için meraklan. sana artık hüccet tamamlanmıştır.

          [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
          [size=11pt]bir arkadaş firavun örneğini vermiş. yanılmış. bu Allah c.c. iman ile bir tutucak bir mesele değil. delil bulamıyormuşum. dilerseniz 40 ı 80 ne çıkarayım. sonra ağlamak yok ama burası çöplük mü diye. bu konuda çok makale var. detaylı değerlendirmelerde. [/quote]

          arkadaş doğru örnek vermiş! Firavun hüccet tamamlandığı halde Allahı inkar ediyordu, sende hüccet bizzat senin kaynakların esasınca tmamlandığı halde Allahın şeriatinden olanı inkar ediyorsun.

          Yorum


            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

            Hz. Peygamber döneminde mut’a yapanlar var. Ondan sonraki dönemlerde de yani Hz. Ebu Bekir ve Hz. Ömer’in halifeliği zamanında da mut’a yaptığı söylenenler var. Fakat bunların hangisi sahabi hangisi tabiinden ayırt etmek güç. Çünkü bir kısmı Resulullah zamanında da yaşamış, fakat o zaman değil, sonradan Müslüman olmuş. İsim vermek gerekirse; Cabir b. Abdillah, Abdullah b. Mes’ud, Mabed el-Cüheni, Selem b. Ekva, bunlar Resulullah zamanında mut’a yapardık diyen sahabiler. Bir de Amr b. Hureys, Rebia b. Ümeyye b. Halef, Seleme b. Ümeyye b. Halef,Said b. Cübeyr, Hakim b. Ümeyye, Muaviye b. Ebi Süfyan, Safvan b. Ümeyye gibi kişiler var ki, bunların Resulullah zamanından snra mut’a yaptıkları kesin, ama, Resulullah zamanında da mut’a yapıyorlar mıydı, o konuda bilgi yok.

            Yorum


              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

              [quote author=alifurkani link=topic=1684.msg102407#msg102407 date=1283344899]
              Cabir b. Abdillah, Abdullah b. Mes’ud, Mabed el-Cüheni, Selem b. Ekva, bunlar Resulullah zamanında mut’a yapardık diyen sahabiler. Bir de Amr b. Hureys, Rebia b. Ümeyye b. Halef, Seleme b. Ümeyye b. Halef,Said b. Cübeyr, Hakim b. Ümeyye, Muaviye b. Ebi Süfyan, Safvan b. Ümeyye gibi kişiler var ki, bunların Resulullah zamanından snra mut’a yaptıkları kesin, ama, Resulullah zamanında da mut’a yapıyorlar mıydı, o konuda bilgi yok.[/quote]

              olmadığını nereden çıkardın? İmran b. el Hüseyin ve Cabir b. Abdullah açıkca söylüyor yaptıklarını. istersen Esma b. Ebu Bekir ve Ebu Said el Hudriden de hadis getireyim

              Yorum


                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
                [size=11pt]
                aynı basit mantığınızla siizn içindebütün deliller sunuldu. Hz Peygamber s.a.v. Hz Ali r.a. ve diğer bütün 12 imam muta nikahı yapmamış.[/quote]

                senden delil istedim. bir şeyin caiz ve helal olduğunu kantılamak için Rasulullahın s.a.a, sahabenin sözlerinin yetmediğine, aksine helal olması için mutlaka Rasulullahın s.a.a yapması gerekiyor diye bir delil, şart ve s. getir. bekliyorum

                [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
                [size=11pt]kuran ayetlerini kimin kafasına göre yorumladığı açık. ben kendim bir görüş katmış değilim. tefsirlerde (güvenilir tefsirlerde) ne yazıyorsa onu eklemişim.[/quote]

                güvenilir tefsir... kimin açısından? seninmi benimmi? istersen bende Şianın güvenilir tefsirlerini getireyim. bu seni bağlayacakmı? eğer Şia tefsirleri seni bağlamıyorsan senin tefsirlerin beni neden bağlasın? bu ne basit mantık böyle?

                ibni Abbas, Übeyy b. Kab r.a ve imamın a.s bu ayeti muta ayeti diye tefsir ettiği net ve açıktır. ve imamın a.s bunu böyle tefsir etmesi bana yeter de artar. çünkü Hakk Ali iledir, Kuran Ali iledir, ilim şehrinin kapısı Alidir, Aliye tutunan sapıtmaz. şimdi sen delil koy ki, sizin alimlerinize tutunan sapıtmaz.


                [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
                [size=11pt]şimdi hüccet sorununu da ne yapacağınıza da karar vermek size kalmış. anlatamadıüğımı bildiğim için çok uğraşmayacağğım. cımbızla kelime seçen elmeddinin beni kılıçdaroğluna benzetmesi de ayrı bir şekil. benden çok size yakın duruyor. [/quote]

                cımbızlamak... arkasına saklandığınz başka bir şey. ben cımbızlamışsam sen tamamını göster. ama göstereceklerine dikkat et, kendi alimlerin hiç olmazsa redd etmesin

                [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
                [size=11pt]sahabe-i kiram, kuran ve Peygamber s.a.v. in sünneti varken beni bağlamaz. tek başına değil. dikkatini çekerim. "sahabe beni bağlamaz" değil söz. eğer ayetle açıksa sahabenin farklı bir uygulaması olmuşsa günah işlemiş der Allah a havale ederim. ki sizin yaptığınız gibi yargılamam.[/quote]

                "sahabe beni bağlamaz, şu olmaz, bu olmaz, net değil, iftiradır" galiba iyice okuyamadın. dikkatli oku iki şey göreceksin:

                1. sahabe kafasına estiği gibi konuşmuyor, aksine diyor ki, bu nikahı Rasulullah s.a.a yasaklamamıştır, adamın birisi kafasına estiği gibi yapmıştır.
                2. Rasulullahın s.a.a ilim şehrinin kapısı dediği, sarılırsan sapmazsın dediği imam Ali a.s bu nikahın caiz olduğunu söylüyor. binaenaleyh doğru olan budur, çünkü Ali Kuran iledir, Kuran Ali ile, çünkü Aliye a.s sarıldığımız müddetçe sapmayız.


                [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
                [size=11pt]selam ve dua ile. değişen bir şey yok anlaşılan.[/quote]

                evet, hiç değişmemişsin, aynı ypasın. kıvıra bildiklerini kıvırırsın, olmadı "iftira, yalan, net değil" dersin, ıspatla denince bu iddayı bırakıp "sahabe masum değil" dersin, sahabeninde kendi kafasından hüküm koymadığını aksine sadece bunu Rasulullahın s.a.a değilde birilerinin yasakladığını söylediklerini gösterince.... :gülümseme

                Yorum


                  Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                  ELMEDDİN NE KADAR ANLATSAN BOŞ.NATO KAFA NATO MERMER

                  Yorum


                    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                    Cabir'in meşhur hadisini biliyorum.Nevevi'nin Müslim şerhinde 7-8 cilt yanlış hatırlamıyorsam 222 sayfada rivayet eder.Orada ki lafız hepsi için geçerli değil.Bu hadisi devamlı kullanırım C.Sunnilere karşı unutmam mümkün değil.

                    Yorum


                      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                      C. sünniler ne demek?

                      bu kavram yeni mi

                      hangi ilmi kitapta geçiyor

                      şii alimlerimiz mi kullanmışlar imamlarımız mı yoksa sünniler mi kullanıyorlar?

                      Yorum


                        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                        Cahil

                        Yorum


                          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                          Anlamadım?

                          Yorum


                            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                            [quote author=alifurkani link=topic=1684.msg102476#msg102476 date=1283366871]
                            Cabir'in meşhur hadisini biliyorum.Nevevi'nin Müslim şerhinde 7-8 cilt yanlış hatırlamıyorsam 222 sayfada rivayet eder.Orada ki lafız hepsi için geçerli değil.Bu hadisi devamlı kullanırım C.Sunnilere karşı unutmam mümkün değil.[/quote]

                            yanlışın var kardaş, sadece Cabir değil, ibni Abbas, Esma b. Ebu Bekir, Ebu Said el Hudri, İmran b. el Hüseyinde aynısını söylemiştir

                            Yorum


                              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                              C:Sünniler açılımını istemiştiniz ya C:Cahil demek

                              Yorum


                                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                                Kardeş Yanlışım filan yok anladığım kadarıyla sizin Leb demeden Leblebiyi anlama durumunuz sorunlu.cabir rivayeti kesin ha siz 3-4 isim daha bulmuşsunuz eee o da güzel yanlış olan ne yani...Nevevinin Muslim şerhi sönmez çevirisi arapçasıyla beraber orada açın bakın...

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X