Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili
[quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
[size=11pt]İmam Malik Zuhrî'den, onun da senediyle Hz. Ali'den naklettiğine göre şöyle demiştir: "Rasulullah (s.a.s) Hayber gazvesinde, mut'a nikahını ve evcil eşek etini yasaklamıştır." (Müslim, Nikah, 25-30, 32, Sayd, 23; eş-Şevkanî, a.g.e., VI, 20; Zeylaî, a.g.e., III, 177)[/quote]
galiba sen tekrarlarıda çok seviyorsun. tamam bizde tekrar edelim o halde. mezkur hadisin senedi:
حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ يَحْيَى، قَالَ قَرَأْتُ عَلَى مَالِكٍ عَنِ ابْنِ شِهَابٍ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ، وَالْحَسَنِ، ابْنَىْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ أَبِيهِمَا، عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ
hadisin senedinde işaretlediğim ravi ibni Şihab ez Zührüdür:
"ez-Zührî tedlisde ünlü birisidir" (ez-Zehebî, IV, 40)
Yahyâ b. Main dedi ki: "O Ümeyye oğullarına çalışırdı" (Hâkim, el-Ma’rife:54)
ibni Şihabın tedlisçi olmasına ek olarak ibni Şihab hadisi şeyhinden "an" diyerek rivayet etmişdir. böyle hadislere "muanan hadis" denir.
devamı için tıkla bizim için Onun beni Ümeyye ajanı olması yeterde artar bile, ehli sünnete göre ise durum ortada.
[quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
[size=11pt]İmam Malik Zuhrî'den, onun da senediyle Hz. Ali'den naklettiğine göre şöyle demiştir: "Rasulullah (s.a.s) Hayber gazvesinde, mut'a nikahını ve evcil eşek etini yasaklamıştır." (Müslim, Nikah, 25-30, 32, Sayd, 23; eş-Şevkanî, a.g.e., VI, 20; Zeylaî, a.g.e., III, 177)[/quote]
galiba sen tekrarlarıda çok seviyorsun. tamam bizde tekrar edelim o halde. mezkur hadisin senedi:
حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ يَحْيَى، قَالَ قَرَأْتُ عَلَى مَالِكٍ عَنِ ابْنِ شِهَابٍ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ، وَالْحَسَنِ، ابْنَىْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ أَبِيهِمَا، عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ
hadisin senedinde işaretlediğim ravi ibni Şihab ez Zührüdür:
"ez-Zührî tedlisde ünlü birisidir" (ez-Zehebî, IV, 40)
Yahyâ b. Main dedi ki: "O Ümeyye oğullarına çalışırdı" (Hâkim, el-Ma’rife:54)
ibni Şihabın tedlisçi olmasına ek olarak ibni Şihab hadisi şeyhinden "an" diyerek rivayet etmişdir. böyle hadislere "muanan hadis" denir.
An'ane ravi ile şeyhi arasında mülakata delalet etmez. Şeyhinden “an fulân” diyerek rivayette bulunan ravi gerçekte onu görmemiş ve hadisi ondan almamış olabilir. Bu durumda isnadı munkatı olabileceği gibi tedlis yapmış da olabilir. Her iki halde de hadisi sahih addedilmez. Bu itibarla mu'an'an hadisin muttasıl sayılabilmesi için bazı şartlar ileri sürülmüştür. Bunlardan ilki “an” lafzı ile rivayette bulunan ravinin adaletli dolayısıyle sika olmasıdır. İkincisi ravinin tedlis yapan yani mülaki olmadığı şeyhlerden hadis rivayet eden biri (mudellis) olmaması, üçüncüsü ise hadis aldığı şeyhe mülaki olduğunun bilinmesidir.
Yorum