Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

    [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
    [size=11pt]İmam Malik Zuhrî'den, onun da senediyle Hz. Ali'den naklettiğine göre şöyle demiştir: "Rasulullah (s.a.s) Hayber gazvesinde, mut'a nikahını ve evcil eşek etini yasaklamıştır." (Müslim, Nikah, 25-30, 32, Sayd, 23; eş-Şevkanî, a.g.e., VI, 20; Zeylaî, a.g.e., III, 177)[/quote]

    galiba sen tekrarlarıda çok seviyorsun. tamam bizde tekrar edelim o halde. mezkur hadisin senedi:

    حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ يَحْيَى، قَالَ قَرَأْتُ عَلَى مَالِكٍ عَنِ ابْنِ شِهَابٍ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ، وَالْحَسَنِ، ابْنَىْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ أَبِيهِمَا، عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ

    hadisin senedinde işaretlediğim ravi ibni Şihab ez Zührüdür:

    "ez-Zührî tedlisde ünlü birisidir" (ez-Zehebî, IV, 40)
    Yahyâ b. Main dedi ki: "O Ümeyye oğullarına çalışırdı" (Hâkim, el-Ma’rife:54)

    ibni Şihabın tedlisçi olmasına ek olarak ibni Şihab hadisi şeyhinden "an" diyerek rivayet etmişdir. böyle hadislere "muanan hadis" denir.


    An'ane ravi ile şeyhi arasında mülakata delalet etmez. Şeyhinden “an fulân” diyerek rivayette bulunan ravi gerçekte onu görmemiş ve hadisi ondan almamış olabilir. Bu durumda isnadı munkatı olabileceği gibi tedlis yapmış da olabilir. Her iki halde de hadisi sahih addedilmez. Bu itibarla mu'an'an hadisin muttasıl sayılabilmesi için bazı şartlar ileri sürülmüştür. Bunlardan ilki “an” lafzı ile rivayette bulunan ravinin adaletli dolayısıyle sika olmasıdır. İkincisi ravinin tedlis yapan yani mülaki olmadığı şeyhlerden hadis rivayet eden biri (mudellis) olmaması, üçüncüsü ise hadis aldığı şeyhe mülaki olduğunun bilinmesidir.
    devamı için tıkla bizim için Onun beni Ümeyye ajanı olması yeterde artar bile, ehli sünnete göre ise durum ortada.

    Yorum


      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

      [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
      [size=11pt]Hz Ömer r.a. yasakladı. Hz Ali r.a. de bu savaşması gerekli duruma ses çıkarmadı. bırak bu saçma inanşı arkadaşım. defaatle söyledik. bu yaklaşım yanlış yaklaşımdır. Hz Ömer r.a. yeni bir yasak getirmemiş unutulmuş olan bir yasağı hatırlatmıştır. bu konu daha önce geçmişti ama okumayınca öyle oluyor. her seferinde biz mi araştıracağız. bak sayfalara geriye doğru bul cevabını...[/quote]

      biz azerilerde şöyle bir söz var (türkçesi nasıl oluyor bilmiyorum) "sen fil kulağında yatmanda ol"

      kim imam Alinin a.s ses çıkarmadığını söyledi? imam Aliyi a.s geç sahabe bile takmamışdır onu. ibni Abbas, ibni Mesud, Cabir, Ebu Said el Hudri, Amr b. Hurey, İmran b. el Hüseyin, Esma b. Ebu Bekir, imam Ali a.s. hatta sahabeyi geç, tabiinler bile takmamışdır onun haram ilanını

      Yorum


        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

        [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
        [size=11pt]
        İslâm zînayı kesin olarak yasaklamış, kadın ile erkek arasında cinsî ilişkinin yegâne meşrû yolu olarak nikâhı (evlenme akdini) getirmiştir.[/quote]

        ilk olarak, doğrudur İslam zinayı yasaklamıştır. ama bunu bize değil halifene ve taklittçisi mezheb imamına söyle. çünkü ikiside zinayı meşru görmüştür.

        ikinci olarak, muta nikahdır zina değildir. çok merak ediyorum sen ve mutanın zina olduğunu idda eden diğerleri sahabe, tabbin, hadis ve fıkıh imamlarınızdan daha akıllmısınız yoksa daha ahlaklımı? onlar mutaya "nikah" dedikleri ve her zamanda "nikah" başlığı ile ele adıkları halde sizin "zina" demeniz her halde ahlaktan olacak. yani siz ahlaklılara göre mutaya nikah diyenler sizin kada ahlaklı değilmiş, aksine çok ahlaksızlarmış.

        Yorum


          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili


          bundan sonra aynı tekrarlar, konu ile ilgisi olmayan yazılar tarafımdan silinecektir. delil ve kaynakla -kopya demiyorum delil ve kaynak diyorum- devam etmek isteyen varsa buyursun, aksi takdirde başlığın boş-boş yazılarla doldurulmaına müsade etmeyeceğim

          Yorum


            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

            (anlamdım) Azerilikten bahseden sendin şimdi dile getirdiğin şeyi sana hatırlatınca zorunuza niye gidiyor.İlmi cevaplarımızı niye keyfine göre sansürlüyon!Hem senin Kitap okuyacak zamanın yok gördüğüm kadarıyla Bilgisayar başından kalkmıyon ki ne zaman okuyacan ne zaman tefekkur edecen!Şimdiye kadar Copy Paste ile idare ettin ama artık yağma yok hakk ortaya çıktı!Sunnilerin başka bir versiyonu olduğun anlaşıldı!Ehli Beytle ilgili gerçekleri anlatınca onlarda hemen rahatsız olur Kulaklarını Parmaklarıyla kapatırlar, görüyorum ki gerçek bilgiye sahip olmayanların tavrı hep aynı!İstersen kendini yeniden Formatla artık da...

            Yorum


              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

              [quote author=alifurkani link=topic=1684.msg102578#msg102578 date=1283410953]
              (anlamdım) Azerilikten bahseden sendin şimdi dile getirdiğin şeyi sana hatırlatınca zorunuza niye gidiyor.[/quote]

              zoruma gittiğini nereden çıkardın?

              İlmi cevaplarımızı niye keyfine göre sansürlüyon!
              hangi ilmi cevap? tekrar söylüyorum, konu ile ilgisiz yazılar tarafımdan silinecektir!

              Hem senin Kitap okuyacak zamanın yok gördüğüm kadarıyla Bilgisayar başından kalkmıyon ki ne zaman okuyacan ne zaman tefekkur edecen!
              dedektif olsan sen için daha iyi olacak galiba :gülümseme

              Şimdiye kadar Copy Paste ile idare ettin ama artık yağma yok hakk ortaya çıktı! Sunnilerin başka bir versiyonu olduğun anlaşıldı!Ehli Beytle ilgili gerçekleri anlatınca onlarda hemen rahatsız olur Kulaklarını Parmaklarıyla kapatırlar, görüyorum ki gerçek bilgiye sahip olmayanların tavrı hep aynı!İstersen kendini yeniden Formatla artık da...
              Allahın, meleklerin ve tüm lanet edenlerin laneti yalancılara olsun
              ...lânetleşelim de Allah'ın lanetinin yalancılara olmasını dileyelim Ali İmran suresi 61-ci ayet

              Yorum


                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                Bazen hakikatlerin anlaşılması için çarpıcı örneklerin verilmesi gerektiğine inanmaktayım. Yani bazı insanlar olayları tümüyle somutlaştırmadığınız müddetçe ya anlamıyor ya da anlamak istemiyorlar. Şimdi kardeşlerimiz kaynak ve delilleri ile bu konuyu tüm ayrıntıları ile aydınlatmalarına rağmen, sanki bu delilleri hala görmüyor duymuyor gibi davrananlar için konuyu biraz farklı bir perspektiften daha sunmak gerekebilir diye düşünüyorum. Elbette hiç bir zaman bu kayank ve delillerin yerini tutmasa bile, bunlara yardımcı bir unsur olarak hizmet edecektir.

                1. Muta ile ilgili Nisa Suresi 24. ayet açık ve mutlak bir delil. Zaten adını ordan alıyor. "İstemte'tüm" Yani meşru evlilik iki çeşittir.

                1. Mehirle evlenmek
                2. Muta ile evlenmek.

                2. Mehirle evlilikte süre belirleme söz konusu olmadığı için, bu evlilik bir ömür de sürebilir, bir kaç dakika bile sürebilir. Mehirle evlilikte kişi nikah kıyıldıktan 5 dakika sonra eşini boşasa kim buna engel olabilir.

                Ancak Muta ile evlilikte verilen süre esastır. Ya da her iki tarafın anlaşarak süreyi uzatıp ya da kısaltmaları ancak mümkün olmaktadır.

                3. Mehirle ve Muta ile evlilikte süreleri farklı olsa bile iddet söz konusudur.

                4. Rasulullah zamanında Hayber Gazası, Evtas yılı ve Mekkenin Fethinde muta uygulamalarının olduğunu islam tarihi bütün delilleri ile açıkça yazmaktadır.

                5. 2. Halife Ömer; Rasulullah zamanında uygulanan iki muta vardı, ikisini de kaldırıyorum, biri muta haccı, diğeri muta nikahı. Bu da Rasulullah zamanında muta nikahının cari olduğunu ispat etmektedir. Allah Teala bizden Rasulullaha ve Ehlibeytine tabi olmamızı istedi, 2. halife ömere tabi olmamızı değil. Demek oluyor ki, 2. halife her ne kadar elindeki devlet gücü ile islamın meşru bir hükmünün uygulamasını yasaklamışsa bile bu islama uygun değildir, 2. halife hata etmiştir.

                6. İşin daha garibi, bu gün 2. halife ömerin yasakladığı muta haccını ehli sünnet tanımazken, muta nikahını yasaklamasını 3 ehli sünnet mezhebi tanımaktadır.

                7. Muta nikahı maliki mezhebinde de var olduğu için muta nikahının sadece şiada olduğu doğru değildir.

                8. Muta nikahı ile mihr nikahı arasında en önemli fark sadece süresidir. O halde başka hiç bir unsurunda önemli bir fark yoktur. Peki önemli fark süre olunca, eğer çirkin gibi geliyorsa, bir kadınla uzun süreli cinsel birliktelik mi daha çirkindir, yoksa kısa süreli birliktelik mi? Eğer muta nikahında cinsellik çirkinlik olarak gösterilmeye çalışılıyorsa, analarını bir ömür boyu nikah altında tutan babalar daha çirkin bir iş yapmaktadırlar. Bu şekilde bir izaha gerek duyduğumuzdan dolayı bütün kardeşlerimden affımı dilerim.
                Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                Yorum


                  Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                  [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
                  [size=11pt]2 - "Mü'min erkekler hanımlan ve malik oldukları cariyeler müstesna avret mahallerini korurlar ki onlar
                  bu hususta da kınanmış değillerdir." (Mü' minun 5-6)[/quote]

                  yeter be, bıktık artık körmüsün nesin aynı şeyi on defamı yazacağım. bu ayet Mekkede inmiştir, ama sahabeler Medinede bil muta ediyordu. binaenaleyh bu ayet mutayı nesh edemez

                  [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
                  [size=11pt]Diğer taraftan İbni Abbas'ın mut'a yı mübah gördüğüne dair görüş nakilleri doğrudur. Ancak İmamiyye İbni Abbas' ın bu görüşünden vazgeçtiğine dair delilleri görmemezlikten gelmektedirler.[/quote]

                  [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
                  [size=11pt]2- İbni Abbas Mut' a nikahının helal olduğuna dair fetva vermekteydi.Hz.Ali (r.a) İbni Abbas (r.a)' ya gelerek "Ey Abbas sen çölde yolunu yitirmişsin. Peygamber (s.a.v) mut'a nikahını haram kılmıştır." Demiştir.. İbni Abbas (r. a) ondan itibaren bu görüşünden dönmüştür.[/quote]

                  ibni Abbas r.a görüşünden felan dönmüş değil. ibni Abbasın r.a ibni Zübeyir devrinde bile mutaya fetva vermekteydi. delil olarak sunduğun hadise gelince:

                  وَحَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ نُمَيْرٍ، حَدَّثَنَا أَبِي، حَدَّثَنَا عُبَيْدُ اللَّهِ، عَنِ ابْنِ شِهَابٍ، عَنِ الْحَسَنِ، وَعَبْدِ اللَّهِ، ابْنَىْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِي

                  hadisin senedinde işaretlediğim ravi ibni Şihab ez Zuhridir ve şeyhinden "an" diyerek rivayet etmiştir


                  Yorum


                    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                    [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
                    [size=11pt]
                    '" c- İcma Delili:
                    1- Mut'anın haramlılığı hususunda ulema ittifak etmişlerdir. İmamiyyenin bu husustaki muhalefeti herhangi sağlam bir delile dayanmadığından oluşmuş icmayı bozamazlar.[/quote]

                    hangi icmadan söz ediyorsun? bu konuda ehli sünnetin kendisi bile ittifak etmemiştir, aksine ibni Hazmın da dediği gibi ehli sünnet bu konuda ihtilaf etmişdir. ve büyük sahabeler r.a mutanın helal ve caiz olduğunu söylemiştir. ek olarakta sahabeden ve Ehli Beyt imamlarından a.s bu konuda hadis geldikten sonra icma olsa ne yazar? bana ümmetin ulemasına değil ama Kuran ve Ehli Beyt a.s sarılmak emr edilmiştir, bana "Ali hakk ile hakk Ali iledir", "Ali Kuran ile Kuran Ali iledir denilmiştir"

                    Yorum


                      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                      [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
                      [size=11pt]
                      1- Rebi' b. Sebure el-Cühenim'in babasından naklettiğine göre "Bir gün Resulullah
                      (s.a.v)'e gittim. Rükumle Makam arasında ayakta olduğu halde sırtını Kabe'ye dayamış bir vaziyette söyle buyurdu" Ey insanlar; Ben sizlere kadınlardan istifade edebileceğinizi emretmiştim. Dikkat edeni Allah sizlere o işi kıyamete kadar ..haram kılmıştır. Her kimin böyle bir kadın yanında ise onu bıraksın ve onlara vermiş oldukları şeylerden hiçbir şeyi de geri almasın."[/quote]

                      hadisin geçtiği kaynağı ver

                      Yorum


                        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                        hadisle devam edceksen buyur, yok aksi takdirde

                        [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg102560#msg102560 date=1283407480]
                        bundan sonra aynı tekrarlar, konu ile ilgisi olmayan yazılar tarafımdan silinecektir. delil ve kaynakla -kopya demiyorum delil ve kaynak diyorum- devam etmek isteyen varsa buyursun, aksi takdirde başlığın boş-boş yazılarla doldurulmaına müsade etmeyeceğim
                        [/quote]

                        bir şey daha şu sizin kaynaklardakı muta helaldir diyen sahih hadisler ne olacak?

                        Yorum


                          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                          [quote author=ypa link=topic=1684.msg102718#msg102718 date=1283459027]
                          her eklediğim silindiği için. ben de son bir kaç günde eklediğim yazıları sistemden sildim. buyrun meşru delillerinizi kimse savunuyorsanız. savunun. hem delil iste yorum iste verince de sil. silmekle tehdit et. vs.

                          Allah selamet versin. mesajlarımın silindiği yere neye zahmet çekeyim ya da ne manası var. son söz bu da silinecek büyük ihtimal; Muta nikahı haramdır. vesselam. bütün naslar ve deliller. bütün delillerinde üstünde kendi aklımız bile bunun haram olduğunu göstermektedir. selam ve dua ile.
                          [/quote]

                          ypa bak elmeddin ne demis yapabilirsen onu yap kardesim

                          [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg102698#msg102698 date=1283439563]
                          hadisle devam edceksen buyur, yok aksi takdirde

                          [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg102560#msg102560 date=1283407480]
                          bundan sonra aynı tekrarlar, konu ile ilgisi olmayan yazılar tarafımdan silinecektir. delil ve kaynakla -kopya demiyorum delil ve kaynak diyorum- devam etmek isteyen varsa buyursun, aksi takdirde başlığın boş-boş yazılarla doldurulmaına müsade etmeyeceğim
                          [/quote]

                          bir şey daha şu sizin kaynaklardakı muta helaldir diyen sahih hadisler ne olacak?
                          [/quote]

                          Yorum


                            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                            [quote author=ypa link=topic=1684.msg102718#msg102718 date=1283459027]
                            her eklediğim silindiği için. ben de son bir kaç günde eklediğim yazıları sistemden sildim. buyrun meşru delillerinizi kimse savunuyorsanız. savunun. hem delil iste yorum iste verince de sil. silmekle tehdit et. vs. [/quote]

                            sildiklerim kopyalarındı. işmiz gücümüz bir şeyi defalarca yazmak değil. ben mutanın helal olduğuna dair hadisler koydum, sende haram. ben senin getirdiklerinin çürük olduğunu bizzat senin kitaplarıla gösterdim ama sen kendi kitabındakı hadislere cevap veremiyorsun

                            sadece Muminun suresi hakkındakı iddayı 3 defa tekraladın. hemde cevabını almış olmana rağmen. başka delillerin varsa onları getir


                            Muta nikahı haramdır. vesselam. bütün naslar ve deliller. bütün delillerinde üstünde kendi aklımız bile bunun haram olduğunu göstermektedir. selam ve dua ile.
                            ben bu sözleri ya sayıklama yada ahmaklığın tezahürü olarak görüyorum, başka bir şey değil. sen daha kendi kaynaklarındakı "muta caizdir" diyen hadislere cevap veremiyorsun, soru soruyorum tıkanıp kalıyorsun, sorularıma cevap vermeden sürekli atlaya atlaya gidiyorsun.

                            bizzat senin kaynaklarına göre Rasulullahın s.a.a "sarıldığınız müddetçe sapmazsınız", "ben ilmin şehriyim Ali ise onun kapısıdır", "Ali Kuran ile Kuran Ali iledir" dediği Hz. imam Ali a.s ve sahabeler r.a mutanın helal ve caiz olduğunu söylediler. bundan sonrası benim için boş


                            Yorum


                              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                              Bir insan kendi kaynaklarındaki onca delile ağmen hala ısrarla sunulan delilleri reddediyorsa buna ne denir ki? Ben neyi anlıyorum şu şahıs sunulan delilleri hiç okumuyor ki. Çünkü gerçekten okusaydı bu kadar kendi kaynaklarından habersiz itiraz etmezdi. Adam güreşe doymayan güreşçi gibi sırtı yere değse de hala yok ben yenilmedim diyor. Kısacası adam tamamıyla şartlanmış ve tabularının yıkılmasından tırsıyor. Bu münazaranın malum şahsa bir etkisi olmasa bile insaf ehli kimseler için belki bir yararı olur. Vesselam

                              Yorum


                                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                                [quote author=ypa link=topic=1684.msg104232#msg104232 date=1284324528]
                                “İki muta (hac mutası ve nikah mutası) Resûlullâh (asv)’ın döneminde serbest idi. Ben bu iki mutayı da yasaklıyorum ve onları yapanı da cezâlandıracağım.”(Ebu Salih Katibu’l-leys ve Tahavî bu rivayete yer vermiştir, bk. Kenzu’l-Ummal, h. No: 45715).

                                Araştırmamızda Tahavî’nin “Müşkilu’l-âsâr”ın da bu rivayete rastlayamadık. Ebu Salih hakkında ise alimler tarafından farklı değerlendirmeler yapılmıştır.

                                İbn Hanbel’deki rivayete göre, Hz. Cabir şöyle demiştir: “Biz Hz. Peygamber (a.s.m) devrinde muta yapardık. Sonra Ömer bize bunu yasakladı, biz de vazgeçtik.”(İbn Hanbel, 3/325).

                                İbn Hanbel’deki diğer bir rivayete göre Hz. Ömer (ra) şöyle demiştir:

                                “Kur’an aynı Kur’an’dır, Resulullah aynı resulullahtır. Resulullah (a.s.m) devrinde şu iki muta vardı; bir Hac mutası, diğeri kadın mutası."(İbn Hanbel, 1/52).

                                Görüldüğü üzere, bu iki rivayet birbirine taban tabana zıttır. Bu ikinci rivayetin sahih olduğunu gösteren başka rivayetler vardır.[/quote]

                                burada geçen 1-ci rivayet Sahihi Müslimde de geçiyor

                                [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg102126#msg102126 date=1283192410]
                                13- (1405) Bize Muhammed b. Beşşâr rivayet etti. (Dedi ki): Bize Muhammed b. Ca'fer rivayet etti. (Dedi ki): Şu'be, Amr b. Dinar'dan, rivayet eyledi. (Demiş ki): Ben Hasan b. Muhammed'i, Câbir b. Abdillah ile Seleme b. Ekva'dan naklen rivayet ederken dinledim. Şöyle demişler : «Resûlüllahın s.a.v dellâhı yanımıza çıkarak : Resûlüllab s.a.v istimta' yâni kadınlarla mût'a nikâhı yapmamız için size izin vermiştir, dedi.»

                                14- (...) Bana Ümeyyetû'bnû Bimtâm El-Ayşî rivayet etti. (Dedi ki): Bize Yezîd yâni İbni Zûrey' rivayet etti. (Dedi ki): Bize Ravh yâni İbni Kasım, Amr b. Dinar'dan, o da Hasan b. Muhammed'den, o da Seleme b. Ekvâ' ile Câbîr b. Abdillah'tan naklen rivayet eyledi ki: «Resûlülah s.a.v yanımıza geldi de Mut'a için bize izin verdi» demişler.

                                15- (...) Bize Hasan El-Huîvâni rivayet etti. (Dedi ki): Bize Abdürrezzâk rivayet etti. (Dedi ki): Bize İbni Cüreyc haber verdi. (Dedi ki): Ata' şunu söyledi: Câbir b. Abdillah Umre yaparak geldi. Biz de evinde onun yanına vardık. Derken cemaat ona bazı şeyler sordular. Sonra mût'a'dan söz açtılar. Câbir: «Evet, Resulullah s.a.v ile Ebû Bekir ve Ömer zamanlarında biz mût'a yaptık.» dedi.

                                16- (...) Bana Mulıammed b. Rafi' rivayet etti. (Dedi ki): Bize Abdürrezzâk rivayet etti. (Dedi* ki) : Bize İbni Cüreyc haber verdi. (Dedi ki) : Bana Ebu'z-Zübeyr haber verdi. (Dedi ki): Câbir b. Abdillâh'ı şunu söylerken işittim. Biz Resûlüllah s.a.v ile Ebû Bekir devirlerinde bir avuç kuru hurma ve un mukabilinde birkaç günlüğüne mût'a yapardık. Nihayet Amr b. Hureys hâdisesinde Ömer bundan nehyetti.

                                17- (...) Bize Hâmid b. Ömer E!-Bekrâvî rivayet etti. (Dedi ki): Bize Abdülvâhid yâni İbni Ziyâd, Âsım'dan, o da Ebû Nadrâ'dan naklen rivayet eyledi. (Demiş ki): Abdillâh'ın yanındaydım. Ona biri gelerek: îbni Abbâs ile İbni Zübeyr iki mût'a hakkında ihtilâf ettiîer, dedi. Bunun üzerine Câbir şunu söyledi : "Biz bunları Resulullah s.a.v zamanında yaptık. Sonra Ömer onlardan bizi nehyetti"

                                hadisin şerhi:

                                îbni Abdilberr nikâhı mût'a hakkında öteden beri hilaf olduğunu kaydettikten sonra : «Sahabeye gelince : Onlar nikâhı mût'a hakkında ihtilâf etmişlerdir. İbni Abbâs bunun caiz ve helâl olduğuna kaildir. Bu hususta ondan rivayet edenler arasında hilaf yoktur. Atâ' b. Ebî Rabah, Saîd b. Cübeyr ve Tavus da dahil olmak üzere İbni Abbâs'in ekseri ashabı bu kanaattedirler, Ebû Saîd Hudrî ile Câbir b. Abdillah (Radiyallahu anh) Hazerâtnın dahi nikâhı mût'a'yı caiz ve helâî gördükleri rivayet olunur.» diyor.


                                Sahihi Müslim, Nikah kitabı[/quote]

                                binaenaleyh ibni Hanbelde geçen 2-ci rivayet zayıftır. çünkü 1-ci rivayet değişik senetlerle Cabirden r.a rivayet edilmiştir. sırf bu yüdendir ki, Sahihi Müslimin şarihi Nevei ve "el Muhalla" yazarı ibni Hazm Cabirin r.a mutayı helal gördüğünü söylemiştir. eğer ibni Hanbelde geçen rivayet kitap, bab ve hadis numarası ile verilirse senedine hemen bakarız. lütfen kitap, bab ve hadis numarasını takdim edin.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X